Olen työkkärin kurssilla, se on niin pitkä että karenssini loppuu. Saan nyt työmarkkinatukea ja siihen vielä yhdeksän euroa päälle. Pitääkö tehdä joku uusi anomus vai tuleeko rahaa kelasta automaattisesti senkuin vain haen?
Varmaan joku uusi päätös Kelan pitää tehdä jota pitää ainakin kuukauden päivät odotella...
Karenssi loppuu, saanko automaattisesti kelarahaa?
4
158
Vastaukset
- 12+14
No ei tietenkään tule automaattisesti. Ilmoittaudut heti kurssin päättyessä työkkäriin ja pyydät maksulausuntoa kelalle. Sitten hakemus kelalle ja noudatat työkkärin ohjeita.
- Onko tieto
Olen ollut työkkärin kirjoilla iät ja ajat mutta joku työssäoloehto puuttui. Nyt se tulee koska ole kurssilla joka on tarpeeksi pitkä tai oikeastaan olen ollut parin vuoden aikana toisellakin kurssilla ne lasketaan yhteen.
Sinänsä sillä ei ole mitään merkitystä koska olen saanut toimeentulotukea, käteen jää aivan saman verran. Haen kun jaksan, fattaan sanoan että haettu on.
- Jeps...
Jos olet kurssilla, niin koulutusrahahakemus sisään heti. Saat korvauksen, vaikka karenssi olisikin päällä.
- mitä missä milloin
Mikä helvatin koulutusrahahakemus?
Eikös te-toimiston kursseilla saa samaa työttömyyspäivärahaa kuin muutenkin saisi ja siihen vaan ylläpitokorvaus päälle! Koulutusraha taitaa olla jollekin tosi pitkän ammattiuran tehneille ja sitä ei taida edes te-toimiston kautta saada vaan jonkin koulutusrahaston ....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh892158Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1381796- 1731333
- 229805
- 65744
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10721- 60720
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211619- 49587
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </347550