Naapurin kääkät. En jaksa enää tapella ja hermot on riekaleina. Ois pitäny aikoinaan kuunnella kiinteistövälittäjän vihjeitä riitasuudesta, sillon vaan olin nii onnesta ymmyrkäinen löydettyä oman kodin etten piitannut. Nyt on mennyt oma terveys, mielen-semmoinen näiden kanssa. 7 vuoden sota on ohi. Asunto myynniisä, en jaksa enää.
Oon sinkku elikkä ikuinen silmätikku. Muuten keski-ikä on 50-70, muutama nuoripari on koittanut asua naapurin sijotus asunnossa mutta aika nopeasti lähteneet. Mun miesystävä lähti kun ei kestänyt jatkuvaa vahtimista ja asioihin puuttumista. Oli aluski kissoja, niitä huidottiin pihalla, millon tiskirätillä ,millon harjalla. Sitten tuli sijoituskoira ja sama juttu. Nyt oli toinenkin mut mun oli pakko antaa sekin pois muutama päivä takaperin. Mun ainoa henkireikä tässä !
Mulle on sanottu ihan suoraan että lähe. Tää on siis omistusasunto, enkä ole mitenkään häiriökäyttäytynyt. Ellei nyt sitä lueta että joskus käy vieraita, poltan savukkeita ulkona.
Yhtiövastiketta nosetetaan pilviin, en pysty maksamaan siitä enää kuin osan, lopusta on tehty maksusuunnitelma. Millon mikäkin saunan ovi pitää korjata, vaihtaa uusi roskis (entisissä ei ollut mitään vikaa) , maalata koko torppa tms.(-,,-)
Puhumattakaan siitä että ruohokin pitäs leikata kynsisaksilla että kelpaa. Joka ikinen risu heti pois jos puusta tipahtaa semmonen. Lumityöaika on yhtä helvettiä jo.
Oon väsynyt, masentunut ja vankina omassa kodissani. Ulkona ei huvita liikkua kun vain sillon et siellä ei varmasti ole ketään.
Se oljenkorsi- joka katkasi kamelin selän... olin lähössä lenkittämään
koiraa, naapurit meni kottikärrien kansa mun pihalle. Menin sitten kysymään asiasta. Mulle on kuulema jo 2 viikkoa takaperin sanottu että pitäsi haravoida kukkapenkki. Siis MUN kukkapenkki. Mitä fuckkia se niille kuuluu vaikka ajaisin ruohonleikkurilla sen sileeks. Pyysin poistumaan, kaikkia. Sitkein mummo vaan haravoi. Ootin niin kauan että sain kaverin paikalle todistamaan asiaa.
Tää on helvettiä. Vie voimia kun pitää ampasta postilaatikolle että kääkät ei huomaa tai pujotella sinne kylmät katseet niskassa.
Niin ja nyt ne oli raahanneet sadevesitynnyrin tuohon mun räystään alle.
Se vesi , mikä tulee taivaalta, kuuluu kuulema taloyhtiölle....
Saivat voiton
5
223
Vastaukset
- Muuta muualle
Niin minäkin kuvittelin edelliseen asuntoon muuttaessani, että hyvä yhtiö on kun tututkin kehuivat kuinka rauhallinen talo on ja kuinka siellä asiat hoidetaan niin hyvin. Välittäjän papereiden mukaan talossa olikin asiat teknisesti todella hyvin kunnossa. Ja oli kyse myöskin omistusasunnosta.
Siihen se sitten jäikin; todella hankala hallitus, joka koostui eläkeläisistä tai eläkeikää lähestyvistä, jotka olivat asuneet talossa tyyliin aina ja samat tyypit jatkuvasti. Talon "pomona" hääri vanhus, joka puuttui kaikkeen ja jolla oli aivan omat säännöt ja toimintatavat ja joka ei piitannut mistään isännöitsijän kanssa sovitusta vaan hänen sääntönsä ohittivat kaiken.
Ja tosiaan ei ulkona liikkuminen kiinnostanut, äkkiä parkkikselle ja töihin ja takaisintullessa sama nopeasti. Ovikello kilkatti vähän väliä ja jos en avannut hakattiin oveen ikäänkuin olisin kuuro tai ovi olisi pakko avata kilkuttajalle. Itsekirjoittamiaan lappuja lähetteli mutta kuinka ollakaan, laput joissa ilmoitettiin talon huoltotoimista ja asuntoon pääsytarpeesta, "unohtuivatkin" lähettää ajallaan.
Ensin ihmettelin, kuinka asunnot talosta menivät paljon huonommin kaupaksi kuin viereisistä taloista, mutta ehkä muut tiesivät paremmin että ei kannata. Nuorempien asukkaiden vaihtuvuus oli suurta, ymmärrettävistä syistä.
Se huono puoli on pois muuttamisessa ja asuntonsa myymisessä, että silloin tavallaan antaa periksi näille kyttääjille ja puuttijille. Toisaalta jos on mahdollista, ei kannata olemistaan pilata asumalla moisessa talossa kun normaalejakin taloyhtiöitä on.
Häiriökäyttäytymiseen nyt riittää vaikka se, miten suljet ovesi tai ajatko valot päällä pihaan pimeällä ja naapuri näistä "häiriintyy" tai sinulla käy "liikaa" vieraita. Jos joku naapuri ärsyttää, syitä huomauttamiseen kyllä riittää ja keksitään lisää. Ei olisi ensimmäinen karta kun tyhjässä asunnossa melutaan.
Olen muuten huomannut mielenkiintoisen seikan; ne tutut, jotka asuvat vuokrataloissa ja asumisoikeusasunnoissa, eivät koskaan rutise kyttääjä-valittajanaapureista. Metelöinnistä, nuorisosta ja känninaapureista voivat rutistakin, mutta "pihatontut", toisten asioihin puuttuminen ja kiinnostuminen lienee omistustalojen spesialiteetti.- sick & tired
Juurikin näin, puhut kun mun suullani.
Täällähän pengotaan jopa roskapusseja. Jos siellä on jotain mikä kuuluisi kierrtätystavaraan niin jopa alkaa huuto.
Tässä eilen oli taas murha lähellä tilanne...
Tulin koiran kansa lenkiltä ja huomaan sen sadevesikorvon . No hyvä -ajattelin- ja siirsin sitä sen verran että koira saa juotua. Se paukasee ulos että mitä teet ? Annoin koiralle vettä. Sitten se soitti kaikki taloyhtiön mummelit paikalle että saako näin tehdä. Se korvo oli siis MUN pihalla ! Ei niinku tienny itkiskö vai naurasko. Taivaalta tuleva vesi on kuulema taloyhtiön omaisuutta.
Koiralle otetaan vesi sisältä, hanasta ja annetaan pienestä astiasta.
Mun koira on tosi rauhallinen ja kiltti mutta se alkoi murisemaan. No siitähän se riemu sitten irtosi ! Että se muka on vihanen... no joo...
Edelline koira kuulema valvotti yöllä haukkumisella naapurin akkaa kahen asunnon päähän. Ihan kummallista , koska ite en herännyt kertaakaan sen haukuntaan ja se nukkui samassa huoneessa.
Välissä tyhjä asunto.
Sekin on totta että tämmönen taloyhtiö- jossa ikärakenne huitoo sitä 70v , ei tule muuttumaan, kaikki pitää tehä just samalla tavalla kun 40v on tehty.
Eikä puhettakaan siitä että tässä vois vaikkapa grillata kesällä ystävien kanssa vaikka piha onkin iso.
Tuossa yhesti juteltiin ja juotiin kahvia pihalla , naapurin muija kävi 7 kertaa (oikein laskettiin) ravistelemassa samaa rättiä ovenraostaan.
Harmittaa, tässä ois jopa kasvimaa, mutta ei mitään intressiä mennä sinne kuuntelemaan mitenkäperin ne porkkanat kuuluu laittaa tänä vuonna. Olkoon kesannolla, i don`t care !!! - sick & tired
sick & tired kirjoitti:
Juurikin näin, puhut kun mun suullani.
Täällähän pengotaan jopa roskapusseja. Jos siellä on jotain mikä kuuluisi kierrtätystavaraan niin jopa alkaa huuto.
Tässä eilen oli taas murha lähellä tilanne...
Tulin koiran kansa lenkiltä ja huomaan sen sadevesikorvon . No hyvä -ajattelin- ja siirsin sitä sen verran että koira saa juotua. Se paukasee ulos että mitä teet ? Annoin koiralle vettä. Sitten se soitti kaikki taloyhtiön mummelit paikalle että saako näin tehdä. Se korvo oli siis MUN pihalla ! Ei niinku tienny itkiskö vai naurasko. Taivaalta tuleva vesi on kuulema taloyhtiön omaisuutta.
Koiralle otetaan vesi sisältä, hanasta ja annetaan pienestä astiasta.
Mun koira on tosi rauhallinen ja kiltti mutta se alkoi murisemaan. No siitähän se riemu sitten irtosi ! Että se muka on vihanen... no joo...
Edelline koira kuulema valvotti yöllä haukkumisella naapurin akkaa kahen asunnon päähän. Ihan kummallista , koska ite en herännyt kertaakaan sen haukuntaan ja se nukkui samassa huoneessa.
Välissä tyhjä asunto.
Sekin on totta että tämmönen taloyhtiö- jossa ikärakenne huitoo sitä 70v , ei tule muuttumaan, kaikki pitää tehä just samalla tavalla kun 40v on tehty.
Eikä puhettakaan siitä että tässä vois vaikkapa grillata kesällä ystävien kanssa vaikka piha onkin iso.
Tuossa yhesti juteltiin ja juotiin kahvia pihalla , naapurin muija kävi 7 kertaa (oikein laskettiin) ravistelemassa samaa rättiä ovenraostaan.
Harmittaa, tässä ois jopa kasvimaa, mutta ei mitään intressiä mennä sinne kuuntelemaan mitenkäperin ne porkkanat kuuluu laittaa tänä vuonna. Olkoon kesannolla, i don`t care !!!Lisäystä vielä.. tuo lappukäytäntö on niin tuttua. Jos nyt on vaikka pihatalkoot, se lappu ei saavu koskaan laatikkoon. Sitten voi nurista että et ollut talkoissa. Niin- valitettavasti ei ole selvännäkijän lahjoja.
Täälä on taloyhtiön sauna, jonka käyttämisen lopetin ajat sitten.
Jos oli vieras sun kanssa saunomassa, siitä piti jättää nimi ylös ja maksaa eri maksu. Tää oli se niitti mun miesystävän pois muuttamiseen.
Joka ikinen kerta kun tultiin saunasta, alkoi trafiikki sinne saunalle.
Tsekkaamaan lappu ja tarkistamaan onko maksettu ja monestako, vaikka hän asui täälä, ja mun lapset sillon tällöin oli vielä kotona.
Sitten syytettiin että seinille on roiskittu kaljaa.
Meistä kumpikaan ei edes juo sitä, saatikka lapset.
Lauteet on ylös nostamatta... mitä järkeä kun seuraava menee sinne heti.
Kerran erehdyin ottamaan kiuaslenkin mukaan foliopussissa.
Seuraavalla viikolla soitti asiasta isännöitsijä , että saunassa on tuoksunut makkara ja siitä on valitettu.
Naapurin mummeli oli liukastunut kylällä ja katkasi kätensä--- mun vika, olin kuulema hiekottanut pihan huonosti (en tiennykkään et se pitää hiekottaa kaupungille asti)
Ja tästä se tuli huutamaan kun mulla oli sukulaisia kylässä.
Postit katosi välillä mystisesti.
Saan kelalta päivärahaa (mulla on selkävika) ja ne kirjeet oli avattu ja luettu.
Tein remppaa, mm kylppärin lattiakaivo piti uusia. Seuraavalla viikolla
niitä alkoi ilmestymään sitten joka kämppään (maksoin ite remppani)
Ja yhtiövastike taas nousi.
Mulla on myös migreeni, välillä joudun lähtemään jopa taksilla päivystykseen tai tilaamaan "piikkipojat".
Tuli isännöisijältä kirjallinen valitus että taksit /amppari on nähty pihallasi, mene katkolle. Siis alkoholikatkolle.
Tämmöstä kivaa, ja esimerkkejä ois vaikka muille jakaa
- ann bridge
Asumisen psykologiasta on tehty ihan hyviä tutkimuksia ja yksi on se, että joka yhtiössä pitää olla silmätikku ja se valitaan yleensä tyypistä, joka ei vastaa yhtiön muita ihmistyyppejä. Kaippa siinä on jotakin laumaan kuulumiseen liittyvää reviiripuolustusta, eikä kyse ole todellakaan siitä onko silmätikku oikeasti huono ihminen tai tekisi mitään väärin.
Minä olen silmätikkuna ja haukkumisen kohteena ollut siksi, että ole avoin, puhelias, suorasukainen ja tykkään tosi paljon touhuta pihalla. Noudatan uskollisesti yhteisiä sääntöjä eli olen kai liian kunnollinen ja tunnollinenkin? Tapoihini ei kuulu nuuskia naapureiden asioita saati sanoa niistä, enkä tekisin sitä nytkään kuin korkeintaan jos on vaaratilanne.
Pikku hiljaa on ollut pakko opetella naapureiden käytösmalli, jos aion asua täällä ja niinpä olen tervehtimättä, huomioimatta saati sanoisin mitään ylimääräistä ikinä. Yhtä lailla olen tiukkana reviiristäni ja taatusti huudan, jos joku koettaa astuakin lian lähelle. Sääli, että se on se, jolla saan raivattua paikkani taloyhtiössä, mutta taloyhtiössä taloyhtiön tavalla! En tajua, miten naapurini jaksavat niin veemäistä elämää?- ann birdge
P.S.
Ap:lle vain vielä, ettei kannata ajatella saivatko naapurisi voiton. He eivät sinun lähdöstäsi iloisemmaksi muutu ja yleensä kaiken ilkeyden takana voi olla epävarmuutta, muutoksen pelkoa ja äärettömän huonot sosiaaliset taidot. He joutuvat eniten sietämään itseään, koska moinen kyttääminen kielii henkisesti huonosta olosta ja voit aina miettiä, että siinä missä sinä toimit nyt hyvin on naapurilla kehnompi tilanne. Siellä yksin ollessa ne sitten muhivat omissa paskoissaan ja kärsivät sisuskaluongelmista kun ei saa sitä oikeaa pahaa oloa pois, vaan sitä lisätään olemalla vielä enemmän pahoja muille. Joten loppujen lopuksi voittaja saatatkin olla sinä osoittamalla, että kykenet ratkaisemaan ongelmatilanteita ja hakemaan hyvää elämääsi. Ne naapurisi ovat lopun ikäänsä kiinni samassa puljussa ja entistä avuttomampia iän lisääntyessä. Sitten onkin kiva katsoa tuleeko kukaan nostamaan kaatunutta mummoa jään päältä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh721892Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971643- 1411151
- 59668
- 198642
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6626Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako185535- 46488
- 48453
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337442