Mäyränkadulla on tapahtunut karmeita. Kivan naapuritädin kiltti harmaavalkoinen kissa on löytynyt suu vaahdossa kuolleena pihapiiristä. Kissa oli kaikkien kaveri ja se tuli aina iloisena reippaasti tervehtimään asukkaita. Siis mitä tälle kissalle tapahtui ? Myrkytettiinkö vai kuristettiinko se ? Ei terve hyvinhoidettu kissa tuollalailla itsekseen kuole ja toissapäivänä se oli vielä elämänsä kunnossa. Nyt kaikilla on kyllä niin paha olo, että oksat pois. MITÄ SILLE KISSALLE TAPAHTUI ?? !!!
Koivuhaan pahin Kissamysteeri
61
1905
Vastaukset
- Koivu papparainen
Mitäs ihmettä, ei kai tässoo kyse siitä Oravankajun päätytalon killimirristä ? semmonen harmaa kissa on tullu siinä sisäpihalla kiehnaamaan monet vuojet, ku oon käynynnä kaverilla kyläs ja oon monet kerrat rapsuttanu sitä siinä pyörää lukkoon laittaessa. Taijampa soittaa samantien kamulle, jos tuo tietäs onks se just se kissa, ku emmää ny muutakaan harmaata kissaa tiiä täs lähettyvillä.
- Töyssyn takaa
Kiitos vain soitosta juuri tuo kissa löytyi kuolleena ja muistaakseni torstai aamupäivällä olin kuulevani tutun naukunan parvekkeellani mutta samana päivänä joku asukas oli kuulemma havainnut kissan kuolleena. Mystinen tapaus sikäli, kun kissa ei vaeltanut missään vaan seurasi ihmisten ja lasten touhuja siinä kotiovensa tuntumassa. Kerrassaan surullinen tapaus ei sitä vielä voi ymmärtää.
- Onko serial killer ?
Tää kuulostaa omituiselta jutulta nii onko asiasta tehty ilmotus eläimenvalvojalle ja poliisille kanssa kokkolassa on sattunu muitaki outoja eläin kuolinasioita ?
- kissaton ja pysyy
taas kerran nähtiin tyhmän tai vastuuntunnottoman kissanomistajan toiminnan tulos!!!! Eikö "kupoliin" mahdu, jotta näinkin voi käydä kun päästää kissan vapaasti kujeksimaan...äly hoi...
- Kalastaja-Kissa
Kissa oli alunperin jonkun kalastajamiehen, joka jätti sen aina ulos kalareissujensa ajaksi. Kissa odotteli aina sen aikaa sisäpihan kotioven tuntumassa uskollisesti kunnes isäntä palasi kotiin ja kirmasi häntä pystyssä iloisena vastaan. Yllättäen kalamies muutti pois ja antoi kissansa naapurilleen, joka hoiti sitä perheineen näihin päiviin asti. On ymmärrettävää, että kissa halusi joka päivä ulos, koska se halusi päästä katsomaan, josko kalastajamies tulisi jo kotiin. Monet kerrat kissa juoksi ihmisiä vastaa kuin kysyen missä minun isäntä on, ei sellaista kissaa voi vangita sisätiloihin, koska piha oli myös sen koti. Se oli sosiaalinen ja kiva kissa. R.I.P
- Kissan kuolema
Ydinkysymys tässä tragediassa on mihin kissa kuoli ja mistä se tarkalleen niinku löytyi, sisäpihalta vai parkkipaikan puolelta niin saisko vastausta ?
Jk. Eräs juoksuttaa dobermannia täällä ulkona vapaana ja se hyökkäilee.- Siellä se oli
Kisu löytyi siitä aivan oman kodon vierestä pihalta autojen välistä, naapurit puhuivat.
- misukisukka
En vaan voi käsittää tällaista kissavihaa..Aivan niinku kissa olisi maailman pahin eläin. Ennen elettiin sovussa niin kissat kuin koiratkin ihmisten kanssa. Ei itketty jotakin kissanpissanlemua. Meilläkin portaikot sun muut haisee välillä kollikissojen tuoksuilta, mutta ei se minun maailmaani kaada mitenkään. Elämää tämä vain on. Kyllä tässä maailmassa on suurempiakin asioita, mitä voi murehtia.
- Hortencia.
Kovasti työtä tehden ja pienellä palkalla eläen olen puutarhan saanut aikaiseksi. Sinne ei tule mitään kissa-elukka kuseksimaan. Se on MINUN puutarha!! Mikään älykääpiö ei kerro mulle miten olen omalla tontillani!!
- Vareksenpelätti
Kissa haluaa vain olla ystävällinen ja käy lannoittamassa puutarhaasi juuri oikeissa kasvipenkeissä. Kyllä kuules kissa tietää nämä asiat, kun on emo pennusta opettanu.
- kukkahattupäässä
Minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä ja minä vain tässä maailmankaikkeudessa !
- Hirvestäjä setä
Kas, kas, kukkahattuperseessä kävi panemassa miinuksen huippusaitille. Näin hyvällä palstalla jopa minä nöyrryn kunnioittamaan kissaparan kurjaa kohtaloa.
- kukkahattupäässä
Jos mua syytät miinuksesta, niin väärää kukkahattua syytät.
- Tyhjä kermatötsä
kukkahattupäässä kirjoitti:
Jos mua syytät miinuksesta, niin väärää kukkahattua syytät.
Pane heti plussa tälle palstalle niin tulee nolla äläkä siinä väksätä !
- Mäyräkoiru
Voihan rähmä :( Siinä meni sitten Mäyränkadun viimeinen kissamohikaani. Pistää mietityttään mihnä ihmeeseen täältä sisäpihalta katosi reilun puolenvuoden sisään musta angorakissa, oranssi jättikissa ja singahteleva kirjava pikkukissa ? Nämähän olivat leikkipuiston vakiokalustoo monet vuodet ja asukkaiden syöttöporsaita. Mikähän kaamea kissakato tätä naapurilähiötä nyt riivaa ??
- Hys hys supinaa...
Haikara toi tänään naapurin kivalle tädille ja koiralle uuden kissavauvan. Ehkä hän nyt vahingosta viisastuneena opettaa kissan kulkemaan valjaissa kuin lemmikit konsanaan ja paras lääkehän kissasuruun tottatosiaan on uusi kissa :)
- Älkää---
Älkää jaksako vaahdota kissoista, jotka omistaja on jättänyt heitteille. Mitä vain voi sattua, etenkin Koivuhaassa. Kenen syy, omistajan, kissan vai idiottejen?
- Niksauttaja ?
Vihjaatko, että asilla olivat nämä Helatorstain ja lauantain välillä joka nurkassa yötäpäivää metelöineet humalaiset ? Jotain kissalla on ollut suussa mutta mitä ? Väänsikö joku kissalta niskat nurin vai onko tienoolla rotanmyrkky yllätyksiä ? Hiekkalaatikollakin leikkii paljon lapsia niin olisiko jo aika kaivaa totuus esiin ?
- Oikeastikko??
Kannattaisko viestin aloittajan ottaa oikeasti selvää että oliko kissalla todella suu valkoisessa vaahdossa?? Näitkö sen? Ja jos täti oli todella niin kiltti se varmaan tietää että kissatkin on pidettävä kytkettyinä....
- Ristiriitainen juttu
Eihän se mitään valkoisesta oo väittäny, joten vaahtohan saatto olla punaista tai myrkynvihreää, höh,,,,, ota ite selvää mitä sen suussa oli ja kerro sitte meille.
- Tiukka kukkapipo
Vapaana kuljeksivat kissat eivät kuulu taajamiin. Kun kissat pitää sisäkissnoina, niin ei ole moisia ongelmia. Eiväthän koiratkaan saa juoksennelle vapaana.
- Kisunpisu Tohtori
On kissoja ja kissoja ja ne leikkaamattomat häiriköivät ympäri kyliä aiheuttaen vahinkoa luonnossa ja merkkailevat ruikuillaan ihmisten kotipihoissa kaiken mahdollisen.
Leikattu kissa sen sijaan pysyy kotipihallaan ja vaatii sisään tarpeilleen, kun hätä yllättää, toki vahikoja sattuu mutta leikatun kissan kusema ei lemua.
Tämän kissan tarina vaikuttaa murheelliselta, koska näyttää siltä, että kaikki pitivät siitä. Olisiko tuo joutunut kulkukoiran uhriksi, en tiedä ?
- 24
jaaha kissastako oliki kysymys,minä luulin että mirristä
- tittidiiiiiii
Niin kauan kun pidätte kissanne vapaana pihalla niin on turha huudella niiden kohtaloa! Jos jotkut hemmetin kissat on teille niin rakkaita niin pitäkää ne kytkettynä niin kuin laissa määrätään!! Eihän koiratkaan juokse tuolla pihalla ominpäin ilman omistajia! Halooooo
- ss
vejä ny ittes jojoo vittu. perus kokkolalais mulkku olet selvästi. sää et sais kulkee kaduilla omipäin, johonkin hoitoo sutki pitäs kai laittaa, tai nupata saunan taate. ei voi nuin kauhiasti häiritä se että kissa kulukee vapaana.
- Töyssyn takaa
Tää kissahan oli nimenomaan sisäpihakissa ja yleensäkin useamman ystävällisen silmäparin tarkkailun alla. Kissa viihtyi naapurien ikkunalaudoilla ja onnessaan siinä kyräili ihmisten ja kotieläimien maailman menoa. Kissa kuului porukkaan ja sitä tulee ikävä toisin kuin täältä pois muuttaneita peikkoja heitä ei.
- Silirimpsiskisulit
Kissat(lue rakkaat lemmikkieläimet) kuuluu pitää kiinni. Huonosti käy jos allekirjoittaneen pihalle eksyy. Tokikin hoidan silleen kivasti et loukulla eläinhoitolaan ja sit saa piikin jonkin ajan päästä jos ei omistaja nouda pois. Luulen et nämä kissanomistajan joiden katit kulkee mouruamassa ympäriinsä vapaana ei edes käy katsomassa olisko kissa otettu kiinni. Siitä voi vetää jotain johtopäätöksiä.... Henk.koht en vaan jaksa sitä kusenhajua ja kuopsuttelua...
- ecto-fin
ikävää, jos jonkun kissa on tapettu, mutta miksi tämä kissa on ylipäänsä kulkenut vapaana??!!
Mua ainakin otti päähän kun mun isovanhemmat budjaili lehmustiellä ja aina kun meni kylään niin jonkun daiju-naapurin kissat kiipes meidän bilikan konepellille ja naarmutti sitä kynsillä.- Kissa_Kuiskaaja
Tiedoks vaan, että kissa vetää kynnet sisään kovalle alustalle hypätessään niin käytä seuraavan kerran käsiäsi ja säämiskää auton vahaamiseen äläkä konepesua ettei tartte turhaan kissaa syytellä ja kisun turkkihan vain kiilloittaa konepeltiä.
- Koivu-Kissan kaveri
Teidän pitää nyt ymmärtää, että tämä kiltti leikattu kissa ajoi pihasta kamalat haisevat takkuiset kolli huitsiin täältä sisäpihalta, koska tämä oli sen monivuotinen reviiri ja kissa pysyi poissa muualta eikä se myöskään jahdannut koskaan lintuja. Nyt kissalle vain tuli jostain syystä noutaja ja juttu mietityttää sekä surettaa.
- kukkahattupäässä
Täällä on turha yrittää saada myötätuntoa ainakaan kissalle. En tajua tätä kissavihaa, mitä aika moni oikein lietsoo ympäriinsä. :/
- vilpertti
sori vaan mutta kissani oli tottunut kulkemaan ulkona ja oli sitäpaitsi leikattu,
tietääkseni ei tehnyt kenellekään pahaa ANTAKAA VILIN nukkua rauhassa ikiunta,mutta se joka vilille teki pahaa ja jos sen joskus saan selville,niin ei sille
tyypille kyllä kunniankukko laula,ja nyt saa jutut riittää vilistä,menikö perille piste ja
kiitos- Mäyräkoiru
Joo ei mitään mutta katos, kun joku on voinu nähä jotain, joten tilapäinen julkisuus ei ole pahitteeks niin kyllä tämä tästä ja sitä rataa. On täällä ihmetelty näitä eläin juttuja ennenkin ja paljon kaameampiakin tapauksia, joten katsotaan nyt vähän aikaa miten tilanne edistyy. Osanotot kivan kissan menetyksestä.
- IHANA LUONTOKAPPALE
Mun rakas kissa palasi kerran vaivalloisesti kotiin ja suu vaahdossa laahustaen...
Vein sen lekuriin ja veikkas myrkkyä, vuorokausi seurattiin ja yritettiin auttaa, mut ei mikään auttanut : (
Ihana eläinlääkäri kun oli soitti seuraava päivänä ja kysyi kisun vointia, kun kerroin sen kuolleen hirveää huutoa pitäen halusi hän avata kisun ja selvittää kuolinsyyn.
Noh, myrkkyhän se oli. Lekuri kertoi kissan kokevan tuskaisan kuoleman myrkkyyn, 9 henkeä kun on ja vastaan taistellaan..
Hän kehoitti ottamaan poliisiin yhteyttä, jos vaan yhtään vihiä tekijästä, sillä myrkyn laitto kissalle/koiralle on laitonta.
Tsemppiä kaikille kissaihmisille : )
Ja lopuksi, etenkin kaikki vähempiosaiset ja alemman koulutustason/työpaikan omaavat ovat tutkitusti kieroontuneita muutenkin ja vihaavat viattomia luontokappaleita.
Pidetään me kissaihmiset yhtä ja häntä pystyssä : ) : ) : )- PunttiPantse
Sinä "nim. 666 999" olet varsin hyvä esimerkki takauhtualaisesta kissavihaajasta ja löytyyhän meiltäkin tämä "Eläinystävä Kokkola", joka käy samoilla typerillä kommenteillaan merkkaamassa jokaikisen kissa palstan ja teitä yhdistää sama himo kuin viimekesän katumme kaksi siiliä nylkenyttä sekä kanin varastanutta tyyppiä, joka palautti omistajalle pelkän kaninpään, siis tappamisen himo. Tosin kaikki ymmärtävät teidän olevan tyhjäntoimittajia, jotka vain haluavat huomiota itselleen..., hävetkää !
- mie vuan
Oletteko miettineet, että kissa on voinut esimerkiksi karata?? Ja vaikka ei olisikaan niin voisitte pitää mölyt mahassanne. Ei teidän lapsiakaan kukaan mene tappamaan kun "irtaallaan" juoksentelee. Tai kuka niitä humalaisia miehiä/naisia estää kuseksimasta rappukäytäviin? Enemmän ihmisistä on haittaa kuin pienistä kissoista, taikka koirista. Jos koira saa olla omassa pihassaan irti, ja vaikka poiketa naapurin pihalla, ei sitäkään tapeta. Miettikää oikeasti hetki ennenkuin tylytätte, täällä voi olla ihmisiä joille eläimet on oikeasti tärkeitä. Itsellänikin on kissa, sisäkissa kylläkin, ulos en laskisi, mutta jos sattuisi karkaamaan niin olisin peloissani milloin joku sen tappaa. Eikä niin saa tehdä. Kissoista kyllä huomaa mikä on ns. villikissa ja mikä on kotikissa, sen päätöksen eläimen kohtalosta voi sitten tehdä. Ja varsinkin jos eläinparalla on vaahtoa ollut suussa, ei se ole merkki inhmillisestä kuolemasta. Ei mekään tapeta niitä ihmis eläjiä jotka vaivaat meitä, juoppoja tai narkkareita. Miksi tapamme vielä viattomampia eläinkappalaleita?
- 666 999
Koska Lord Satan käskee uhrata verellä koska se saapuu kohta Niburu planeetalta maahan.
- Sampsantieläinen
Kyllähän se kissanpissa on ikävää haisteltavaa.
Pitäkää kissat omilla pihoillanne.- ää
no voi herran jestas, sie varmaa ny kuolit melkee ku jouvuit haistella
- K.V
""Ja lopuksi, etenkin kaikki vähempiosaiset ja alemman koulutustason/työpaikan omaavat ovat tutkitusti kieroontuneita muutenkin ja vihaavat viattomia luontokappaleita."" IHANA LUONTOKAPPALE
Aika omituinen tapa luokitella ihmisiä kuka nyt noin ajattelee? - Postil*Jonni
Tämä kyseinen Vili kissa oli eläessään rento pihan tallustelija sillä ei ollut koskaan kiire minnekään. Tutun naapurin kohdatessaan se kipitti iloisena tervehtimään ja sai aina rapsutuksia osakseen kuten myös monilta pieniä kissanruoka yllätyksiä syödäkseen. En huomannut kenenkään koskaan käyttäytyvän uhkaavasti sitä kohtaan, joten on pöyristyttävää mikäli joku sen hengiltä otti. jään kaipaamaan.
- vetelin zäk
te ootte kaikki homoja
- Dr Kildare
Näille asiattomille päkäpässeille voisin sanoa sellaiset terveiset, että kissansa menettäneellä perheellä on suruaika ja voisitte olla vähän hienotunteisempia kommentoidessanne. Ei ole mitään helppoa menettää äkillisesti rakas lemmikkinsä ja surutyö vaatii oman aikansa. Tuliko tämä selväksi, tulihan !
- Kissankakkaavarpais
Dr Kildarelle sellaisia rakkaita terkkuja, että kun nämä rakastavat pitää kisunsa sisätiloissa ja ulkona narussa niin riittää vähemmänkin kuin yhdeksän henkeä. Toivottavasti surevat omaa tyhmyyttään...
Myrkyttäminen taas on äärettömän idioottimaista kun taajamissa liikkuu muutakin elukkaa ja PIENIÄ LAPSIA!!! Loukulla kissat kiinni ja hoitolaan. Ei tarvi kukkahattutätienkään huuteluista välittää kun on toiminut oikein ja lain puitteissa.- Kanttori Kitunen
Voi hyvä sisar älä haasta, hullu kissankuristajahan vain riemastuu narusta, jos kohdalle sattuu eikä silloin auta herranpieksutkaan.
Lapsiakin on kaapattu pihoistaan niin miten se kissa siinä pihassa pysyisi edes häkissään sus siunakkoon.
- vilpertti
mikä vittu teitä vaivaa jos olemme jo ottaneet uuden pennun,se ei oo teiltä keltään pois,kyllä kuulkaatte viliä on itketty ja surtu,uusi pentu ei viliä korvaa eikä ole tarkotuskaan,nyt naapurin tädit ja muut khakalaiset tukkii turpansa ja jättää meidät ja vilin rauhaan koittakaa uskoo että teijän sairaalloiset textit riittää jo!!!
- Porisen mitä porisen
Katsoppas, kun tämä palsta arvottiin S24 etusivun ylänurkan paalupaikalle niin tästä tuli kansainvälinen juttu ja nythän täällä kommentoi koko Suomi eivätkä ulkopaikkakuntalaiset voi tietää mitkä olosuhteet kissalla oli niin epämiellyttäviäkin kommentteja pakosta ilmaantuu mutta älä niistä välitä katsos Vili kissasta tuli tämän hetken kuuluisin kissa ja jää palstan historiaan elämään ja kun suru helpottaa näitä juttuja on kiva lukea, kun ikävä yllättää.
Kiva muuten, kun sait uuden kissan :)
- Sateenkaarisilta
Vili pääsi sateenkaarisillan toiselle puolelle ja sillä on varmaan hyvä nyt olla siellä, Ja mitä se kellekkään kuuluu jos perhe on ottanut uuden pienen kissan poikasen hoivattavaksi ja varmaan saa rakkautta ja hellyyttä yhtä paljon kun vili... Jättäkää jo tämä perhe rauhaan..
- Koivu papparainen
Sää oot aivan oikeessa kahtokaas palstan aihe on mitä sille kissalle tapahtui. Nythän on niin, et leikkipuistoo ympäröi neljä kerrostaloa ja niistä näköalat ovat sisäpihaan ja ullkopuolelle siis kaikkiin ilmansuuntiin niin joku taatusti näki jotain ja jos silminnäkijä tulis esiin saattais tää mysteeri ratketa hyvinki nopeesti, jotta koputetaan puuta ja ratkaistaan tää tapaus..
- Moppe tahtoo luun
Aika pahaltahan tuo mysteeri näyttää sikäli, kun ensimmäistäkään vihjettä ei ole vielä ilmaantunut ja mysteeriksi taitaa jäädäkin, koska eihän Koivuhaassa kukaan mitään näe sokeus kuulemma vaivaa. Parin kerrostalon tuhopolttajakin on vielä karkuteillä liekö sekin vaihtanut alaa.
- Vili <3
"Aivan taivaan tällä laidalla
on paikka nimeltä Sateenkaarisilta.
Lemmikit, jotka ovat olleet täällä
jollekulle erityisen läheisiä,
menevät kuoltuaan Sateenkaarisillalle.
Siellä on kaikille rakkaille
ystävillemme niittyjä ja kukkuloita,
joilla ne voivat juosta ja leikkiä yhdessä.
Ruokaa, vettä ja auringonpaistetta
on yllin kyllin, ja kaikilla
ystävillämme on lämmintä ja mukavaa.
Kaikki eläimet, jotka ovat olleet
sairaita ja vanhoja, saavat takaisin terveytensä ja elinvoimansa;
loukkaantuneet ja vammautuneet
parantuvat ja tulevat jälleen vahvoiksi,
juuri sellaisiksi, kuin ne ovat muistoissamme ja unelmissamme
menneistä päivistä ja ajoista.
Eläimet ovat onnellisia ja tyytyväisiä.
On vain yksi pieni asia:
kukin niistä kaipaa jotakuta hyvin rakasta,
joka niiden täytyi jättää jälkeensä.
Ne kaikki juoksentelevat ja leikkivät yhdessä,
mutta tulee päivä, jona yksi yhtäkkiä
pysähtyy katsomaan kaukaisuuteen.
Sen kirkkaat silmät ovat
jännittyneen tarkkaavaiset;
sen innokas ruumis värisee.
Yhtäkkiä se alkaa juosta pois
ryhmän luota lentäen yhä
nopeammin yli vihreän ruohon.
Se on havainnut sinut,
ja kun sinä ja rakas ystäväsi
vihdoinkin tapaatte,
te pysyttelette yhdessä riemukkaina
jälleennäkemisestä ettekä koskaan enää eroa.
Iloiset suudelmat satavat kasvoillesi,
kätesi hyväilevät taas rakasta päätä
ja katsot vielä kerran
lemmikkisi luottavaisiin silmiin,
jotka niin kauan
olivat poissa elämästäsi,
mutteivät koskaan poissa sydämestäsi.
Sitten te ylitätte Sateenkaarisillan yhdessä..."
- Kirjoittaja tuntematon- - Totuus
Tuon täytyi olla tökerö suomennos, mutta kaunis ajatuksena. Kaikki eläimet saapuvat sateenkarrisillalle. Eivät vain rakastetut lemmikkimme, vaan myös hylätyt ja kaltoin kohdellut eläimet. Teuraseläimet ja keskitysleireissä kidutetut turkiseläimetkin. Ihminenkin on eläin. Muistakaa se, meillä ei ole oikeutta kiduttaa toista eläintä.
- Missä kissa ?
Punaketunkadulta on kadonnut tummanruskea pieni ja laiha kissa.
Onko sitä näkynyt ?- Koivarin kissat kato
Tarkotakko sitä regionlinen Mini kissaa, joka on karannu?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh811973Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1001695- 1801286
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6666- 56600
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472