Onko minulla skitsofrenia?

Skitso?

Morjesta, olen tässä nyt ollut aika miettilieellä päällä muutaman viikon ja uskon, että minulla on skitsofrenia. En näe mitään hallunisaatioita, mutta "puhun" yksin pääni sisällä ja jos haluaisin kertoa jollekin kaverille jotain juttua, niin kuvittelen sen päässä, että kertoisin sitä asiaa hänelle, olen 17-vuotias nuori mies, voiko minulla siis olla skitsofrenia vai onko minulla vain luulo tauti, että kuvittelen kaikkea hölmöä? Pelottaa...

12

455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • psykologi

Peniskateus ja oidipuskompleksi

• eräs skitso

Edellisen viestin kirjoittaja ei ole oikea psykologi, vaan puoskari ja provokaattori.

-Luultavasti sinulla ei ole skitsofreniaa, sillä skitsot ovat yleensä sairaudentunnottomia. Ehkä sinulla on vain toimiva mielikuvitus ja nuoruusikään kuuluvia ajatuksia ja pientä epävarmuutta itsestäsi. Jos asia huolestuttaa, niin mikään ei estä käväisemässä mielenterveystoimistossa tai omalääkärin kanssa keskustelemassa.

Hyvää kesää sinulle!

• eräs skitso

Hei, psykologi!

Nimimerkkisi on sinänsä ihan hauska, muttei oikein toimi tällaisella sivustolla. Haluatko sairaiden ihmisten uskovan, että olet oikeasti ammatti-psykologi??? Mitä iloa sinä siitä kuvitelmastasi saat?

Hiukan tuntuu siltä, että "diagnoosisi" kertovat lähinnä vain sinusta. Onko sinulla peniskateus ja oidipuskompleksi?!

• Skitso?

Muutkin saavat laittaa lisää vastauksia!

• Tuo on vakava oire,minulle tuttu,itse olen käynyt sisäistä avointa dialogia:) heh itseni kanssa ja se on tavallaan sairasta varsinkin jos se keskustelu ikään kuin tempaisee sinut mukanaan ,ottaa vallan ja varastaa huomiosi ikään kuin varkain...Mielellään olisin sinuun henk.koht. yhteydessä ,koska koen tämän ongelman niin läheiseksi ja mielellään auttaisin kanssa sairastavaa.Keskustelun tarve on ihan normaalia kuitenkin!!

• Skitso?

Ahaaa, eli tarkoittaako tämä, että minulla siis on skitsofrenia? Ja minun kannataisi mennä jonnekin lääkäriin käymään?

• Pyysinpä joutessani ylläpitoa siivoamaan yhteystietosi pois ketjusta!

Hauskaa skitsofrenian jatkoa :)

• Saatanan apina
        palstasoturi kirjoitti:

Pyysinpä joutessani ylläpitoa siivoamaan yhteystietosi pois ketjusta!

Eihän kenenkään yhteystietoja ole ollutkaan tässä viestiketjussa, oletko joku v*tun häirikkö?

• Saatanan apina kirjoitti:

Eihän kenenkään yhteystietoja ole ollutkaan tässä viestiketjussa, oletko joku v*tun häirikkö?

Oli täällä, minun viestiäni edeltäneessä viestissä, jonka ylläpito on jo poistanut! Hankin kaikki yhteystietoja sisältävät viestit poistettaviksi!

• Itse en osaa täällä ottaa yhteyttä nimimerkkeihin suoraan,mutta sinua mielellään yrittäisin auttaa,kun 17 vuotias on niin nuori ja oikeasti nuori ja en haluaisi pahaa jne.

• Skitso?

Ja tämä itseni kanssa keskustelu on ihan, kuin unessa juttelisi jollekin eli siis tarkennan vielä, voin alkamaan kuvitella, että kysyn vaikka äidiltäni jotain asiaa, ja hän sitten vastaa siihen, sellaisilla sanoilla, kuin itse sitten kuvittelen.

• Eräs vaan

Mä ainakin aika usein mielessäni puhun jollekin enkä pidä sitä outona. Tietenkin sitä lähes koko ajan ajattelee jotain! Mene ihmeessä puhumaan vaikka psykologin kanssa huolistasi pian äläkä yksin murehdi. Ammatti-ihmisen kanssa parempi keskustella kuin näillä palstoilla. Tietääkseni skitsofreniaan kuuluu useampi psykoosijakso ja monenlaisia oireita. Kuvauksesi ei oikein kuulosta mielestäni siltä... Nyt reippaasti terveyskeskukseen, turha vatvoa asiaa yksin!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe