Valokuvaaminen on mahtava harrastus ja nykykameroilla saa syntymään upeita kuvia. Kuvat usein vain hautautuvat kovalevyjen syövereihin tai jos ottaakin tulosteita niin nekin menevät äkkiä huononäköisiksi kaappien hyllyillä.
Tuli mieleen, että jos valokuvia aikoisi kehystää, niin mitä tulisi huomioida ja mahtaakohan olla kallista touhua??
Onko jollakulla kokemusta asiasta???
Valokuvia kehyksiin
10
124
Vastaukset
- fsaoijdoi
Kehyksiä saa anttilasta halvalla ja kirpputorilta vielä halvemmalla. Lasi on parempi kuin muovi ja laseissakin on eroa, jonka näkee ainakin hintalapussa.
Varsinkin omien tulosteiden osalta kannattaa ajatella, että ne ovat kertakäyttöisiä ja aikansa seinällä roikuttuaan joutavat roskiin. - Dol Biong
kokemusta asiasta???
Kehystän parhat kuvat kehyksiin joissa on UV-.säteilyltä suojaava lasi (kuvat ei haalistu päivänvalossa).
Ns. kiilakehyksiin kiinnitetty, kankaalle tulostettu sopii parhaiten kehystettäväksi.
Kuvan ja lasin väliin pitää laittaa niin paksu paspis tms. että lasi ei kosketa kuvaa.
Minusta kiiltävä lasi tuo kuvaan kaunista ”syvyysvaikutelmaan”.
Halvin vaihtoehto lienee ”tee se itse”
Maalamaton kehyslista on halpaa.
Liikkeessä kehystyttämisen hinta riippuu ratkaisevasti kehyksen hinnasta, työn hinta on varsin kohtuullinen.
Valmiita kehyksiä saa muutamalla eurolla halpiskaupoista, esim:
– ifolorilta voit tilata valmiiksi kehystettyjä kuvia (13 x 18 cm, 13 x 29 cm ja 20 x 25 cm)
http://order.ifolor.fi/Dpp/SelectStyle.aspx?cid=4731100&uil=FI&pg=PhotoPanel&
– kodin1:
http://www.kodin1.com/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?storeId=3444&catalogId=3444&shopId=3010000&compartmentId=3021100&categoryId=3176919
– alumiinikehyksiä
http://anttila.eirikuva.fi/kodin-sisustaminen/alukehykset.html
jne- ihmettelen vaan
>>Kehystän parhat kuvat kehyksiin joissa on UV-.säteilyltä suojaava lasi (kuvat ei haalistu päivänvalossa).
Miksi muuten SISÄLLÄ seinällä roikkuvat kuvat pitää suojata lasilla joka suojaa UV-säteiltä? Eikö ikkunalasi itsessään ole UV-säteiltä suojaavaa, eli sisällä ei pitäisi olla UV-säteitä nimeksikään? - Dol Biong
ihmettelen vaan kirjoitti:
>>Kehystän parhat kuvat kehyksiin joissa on UV-.säteilyltä suojaava lasi (kuvat ei haalistu päivänvalossa).
Miksi muuten SISÄLLÄ seinällä roikkuvat kuvat pitää suojata lasilla joka suojaa UV-säteiltä? Eikö ikkunalasi itsessään ole UV-säteiltä suojaavaa, eli sisällä ei pitäisi olla UV-säteitä nimeksikään?”… sisällä ei pitäisi olla UV-säteitä nimeksikään?”
—ei pitäisi, mutta on senverran, että kuva haalistuu
Miksi silmälasien käyttäjät ostavat kalliita 100% UV-suoja aurinkolaseja voimakkuuksilla?
Eikö silmälasien lasi ”itsessään ole UV-säteiltä suojaavaa, eli kirkaidenkaan lasien takana ”ei pitäisi olla UV-säteitä nimeksikään”?.
- UV-antti
kaikki lasilaadut absorboivat varsin tehokkaasti UV-säteilyä.
- 10 vuotta
Kaikki on suhteellista, 10 vuodessa lasiton kuva kuitenkin aika paljon enemmän haalistuu.
- 10 vuotta
Aika paljon kuvia pohjustetaan paksulle pahville tai Kapa-levylle ilman kehyksiä.
http://www.ahprint.fi/blogi.php?id=3
http://www.kehysliikejlehto.fi/pohjustus
- kuvasta maalaus
Kestävyyttä ja näyttävyyttä voi saada myös teettämällä kuvat aidon maalauksen muotoon. Ei tietysti ole ratkaisu kaikissa tapauksissa, mutta 'maalaukselliset' kuvat, kuten esim. muotokuvat, voivat saada myös lisää arvokkuutta aitoina maalauksina.
- HaKe
Miksi tehdä kangastöhrintää, jos vaihtoehtona on aito valokuva?
- HiKke
Valokuvat ei kestä päivänvaloa kuin digimuodossa, se vaan on fakta. Sitä paitsi, taidokkaat maalaukset (esim. fotorealistiset), on kaikkea muuta kuin "töhrintää".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2442044- 841228
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171045- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 121771
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701