Tervetuloa työpajaan. Ajatuksenani siis olisi, että millätavoin ihminen säästyisi terveysongelmia aiheuttavista lääkkeistä. Eli mitä kaikkea miellätte terveenä pysymisen salaisuudeksi.
Ihan alkeisjutut ovat kanssa tärkeet.
Menen muuten ensi kuussa 98v synttäreille ihmisen luokse joka tekee kaiken ruuankin itse, viime vuonna hän halusi itse käydä keräämässä mansikatkin varastoon tuntikausia kyykkimällä mansikkamaalla. Ja auttelee tytärtään kun tämä ei jaksa marjoja kerätä puskista yms. Päivittäin lenkkeilee 2-3 kertaa sellaiset 4-5 km kerrallaan. Useat lenkit yhdistää hyötykäyttöönkin, että tulee käytyä hautuumaalla tai tytärtä auttamassa. Tärkeämmäksi koen hänen hyvinvoinnissaan sen, että pysyy aina itsenä, eli ei takerru muiden empatioihin eikä energioihin.
Kahta lääkettä muuten syö, toinen on jonkinlainen monivitamiini jota on syönyt yli 40v ja toisesta en ole ihan varma onko nesteenpoistoon tai virtsatulehdukseen josta hiukan kärsi.
Saanen sanoa, että eräs vain 91v ystävättäreni mainitsee hiukan vaitonaisena, että katumme kaikki miehet mielellään menevät hänen lenkkiseurakseen...
Joo mutta aihe siis oli, mitä kaikkia rakennustarpeita tarvitaan, että ihminen olisi perusterve kaikenikää.. Ajatuksia... rakentakaamme terveyttä...
Suunnitellaan terve potilas
14
<50
Vastaukset
- öigvjyhvjhv
Oikea ruokavalio, riittävän liikunnan tuoma hyvä kunto, hyvät geenit ja viime kädessä hyvää tuuria.
Jos sairastuminen on tullakseen, niin sehän tulee. Mahdollisuuksiaan pysyä terveenä omilla valinnoillaan paljonkin voi parantaa, mutta varmuutta ei voi saada millään konstilla. - tarinat via fakta
Ovatko nämä tarinat yhtä paikkansapitäviä kuin kertomuksesi tuntemastasi ulkomaalaisesta korkeasti koulutetusta "lääkäristä"?
- ----
Ja asialla on tarinoitsija skeponen.
- öigvjyhvjhv
---- kirjoitti:
Ja asialla on tarinoitsija skeponen.
Pitääkö teidän idioottien pilata jokainen asiallinen aloitus. Tarkoitin teitä molempia.
En minäkään tuota teräsmummoutta ihan tosissani ottanut, mutta perusasiassa aloitus on hyvä, on siinä liioittelua tai ei. Voisitteko molemmat pellet olla kommentoimatta? - enerkiat
öigvjyhvjhv kirjoitti:
Pitääkö teidän idioottien pilata jokainen asiallinen aloitus. Tarkoitin teitä molempia.
En minäkään tuota teräsmummoutta ihan tosissani ottanut, mutta perusasiassa aloitus on hyvä, on siinä liioittelua tai ei. Voisitteko molemmat pellet olla kommentoimatta?Millä tavalla tarina oli mielestäsi asiallinen, jos et itsekään pysty suthautumaan siihen totena? Jos ainoa pointti on, että terveenä pysyy, kun ei takerru muiden energioihin, niin ei oikein vakuuta.
- öigiypy
enerkiat kirjoitti:
Millä tavalla tarina oli mielestäsi asiallinen, jos et itsekään pysty suthautumaan siihen totena? Jos ainoa pointti on, että terveenä pysyy, kun ei takerru muiden energioihin, niin ei oikein vakuuta.
"Joo mutta aihe siis oli, mitä kaikkia rakennustarpeita tarvitaan, että ihminen olisi perusterve kaikenikää.. Ajatuksia... rakentakaamme terveyttä... "
Tuolla perusteella.
Vaikka juttu yli ysikymppisestä lenkkeilijästä olisi liioiteltu, niin varsinainen aihe on asiallinen. Mitä hyvään terveyteen tarvitaan?
(Eikä sen lenkkeilijäjutunkaan välttämättä tarvitse olla liioittelua. Sotaveteraanien hiidon SM kisoissa oli muutama vuosi sitten yli ysikymppisiä, joilla suksi kulki vielä ihan oikeasti.)
Ei lasta kannata heittä pesuveden mukana, joten trollit voisivat pitäytyä ulkona tästä keskustelusta.
Jos täällä nyt sitten juuri muita on kuin trolleja. - Luomua olla pitää
öigiypy kirjoitti:
"Joo mutta aihe siis oli, mitä kaikkia rakennustarpeita tarvitaan, että ihminen olisi perusterve kaikenikää.. Ajatuksia... rakentakaamme terveyttä... "
Tuolla perusteella.
Vaikka juttu yli ysikymppisestä lenkkeilijästä olisi liioiteltu, niin varsinainen aihe on asiallinen. Mitä hyvään terveyteen tarvitaan?
(Eikä sen lenkkeilijäjutunkaan välttämättä tarvitse olla liioittelua. Sotaveteraanien hiidon SM kisoissa oli muutama vuosi sitten yli ysikymppisiä, joilla suksi kulki vielä ihan oikeasti.)
Ei lasta kannata heittä pesuveden mukana, joten trollit voisivat pitäytyä ulkona tästä keskustelusta.
Jos täällä nyt sitten juuri muita on kuin trolleja."Joo mutta aihe siis oli, mitä kaikkia rakennustarpeita tarvitaan, että ihminen olisi perusterve kaikenikää.."
Minä en kyllä rautakaupasta mitään rakennustarpeita menisi ostamaan ja syömään!
Minä tukeudun luomu- ja terveyskauppaan ravinnossani! - ----
Luomua olla pitää kirjoitti:
"Joo mutta aihe siis oli, mitä kaikkia rakennustarpeita tarvitaan, että ihminen olisi perusterve kaikenikää.."
Minä en kyllä rautakaupasta mitään rakennustarpeita menisi ostamaan ja syömään!
Minä tukeudun luomu- ja terveyskauppaan ravinnossani!>Minä tukeudun luomu- ja terveyskauppaan ravinnossani!
Niin siis kumpaan niistä? - ----
---- kirjoitti:
>Minä tukeudun luomu- ja terveyskauppaan ravinnossani!
Niin siis kumpaan niistä?Molempiin!
- Hömppä--Leenuskainen
Juu, no olen tätä samaa yrittänyt ja yrittänyt aloittaa, itsehoitokeskustelua. Minua ei muuten laisinkaan haittaa jos jollain on toisenlainen uskomus kuin minulla asioista, sillä asioilla on tapana johdatella eteenpäin.
Mut rehellisesti, ei tästä kyllä tällätavoin tule yhtään mitään, vaikka rauhanneuvotteluitakin kävitte.
Enkä oikeastaan itsenäni etsi minkään tietyn aatesuunnan terveysmallia vaan ihan yleisellä tasolla etsin toivottavasti ihan uuttakin pohdintaa ja aina löytyy joitain joille jotkin asiat tulevat ymmärrykseen ekaa kertaa toiselle kenties kertaus on opintojenäiti.
Sitten itse koen sen aika tärkeäksi, olla omissa energioissa ihmisen terveyttä pohtiessa, ihan niinkin yksinkertaisista päätelmistä, jotta viimevuonna tv.stä tuli pätkä suomen vanhimmasta naisesta ja hänkin oli samanlainen kuin ystäväni, ei ollut eläessään lähtenyt manipuloimaan ketään, näin hänet koin. Vaatimaton tarpeissaan ja kiitollinen kaikkeen saamaansa marisematta. Elikkä koska hänessä ei ollut agressioita, ei hänellä ollut sairauksiakaan.
Tunnetteko yhtään agressiivista tervettä vanhusta? Minusta terveyttä on hyvä luotailla heidän kauttaan jotka ovat pitkäikäisiä, ja pitäisi oikeastaan tehdä jonkinmoinen galluppi heidän elintavoistaan muille neuvoksi sairauksien välttämiseksi. Ymmärrän kyllä miksei virallinen terveydenhuolto tai muut instassit tälläistä toivoisi, vaikka suuria sanoja terveydestä muuten luettelevatkin. Bisneksethän siitä kärsisi heillä. Josko on heille ihan sama ihmisten terveysvalistus, niin toivottavasti täällä vaihtoehtopuolella saisimme kuitenkin sitä edistää, näin toivon.- muutama tulee mielee
Suomessaon paljon näitä ihmisiä, jotka hakevat saikkua "selkävaivoihin", tai yrittävät päästä eläkkeelle maasäteily-, amalgaami- tai sähköallergiaoireillaan. Tulkitsetko nyt niin, että näillä ihmisillä huono olo johtuisikin heidän jatkuvasta aggressiivisuudesta ja marisemisemista?
>Tunnetteko yhtään agressiivista tervettä vanhusta?
Olen lukenut Antti Heikkilän blogeja. Jatkuvaa huutamista, natsijuttuja, toisten syyttelyä ja omakohtaisia kuvauksia, miten kaveri metelöi tv-ohjelmille. Toinen on Tolosen Matti, jonka tekstit ovat täynnä kaunaa. En tiedä kaverien terveystilanteesta tosin ollenkaan. - Hömppä--Leenuskainen
muutama tulee mielee kirjoitti:
Suomessaon paljon näitä ihmisiä, jotka hakevat saikkua "selkävaivoihin", tai yrittävät päästä eläkkeelle maasäteily-, amalgaami- tai sähköallergiaoireillaan. Tulkitsetko nyt niin, että näillä ihmisillä huono olo johtuisikin heidän jatkuvasta aggressiivisuudesta ja marisemisemista?
Olen lukenut Antti Heikkilän blogeja. Jatkuvaa huutamista, natsijuttuja, toisten syyttelyä ja omakohtaisia kuvauksia, miten kaveri metelöi tv-ohjelmille. Toinen on Tolosen Matti, jonka tekstit ovat täynnä kaunaa. En tiedä kaverien terveystilanteesta tosin ollenkaan.Tuonoinniin, kun se on aina omien korvien välissä minkä ymmärtääkin agressiivisuudeksi ja minkä ei. Tämän olen oppinut taipaleeni varrella. Jos omaan korvaan jokin neuvoksi tarkoitettu sorahtaa, niin itseäni saan sitten vain peilistä katsoa, miksi oma mieleni niin reagoi. Silti minun ei tarvitse samaa mieltä olla, mutta kuuntelen silti. Yhä enenevässä määrin ymmärrykseni tajuaa, että kaikki ei ole tarkoitettukaan agressiivisena vääntämisenä, vaan ovat vain puhtaasti vain eriäviä toisenlaisia ajatuksia joiden takana myöskin on jotain ihan kuuntelemisen arvoista lopulta aina. Ja voi vain poimia mitä itse tarvitsee tai ymmärtää ja seuloa näin.
Miten sitten ketäkin sen agressiivisuuden mieltää, niin itsessähän se ihmisellä terveydentilaa ylläpitää. Monen sairauden kuvauksessa on se mainittuna. Jos ihan nyt ilman lääketieteenkoulutusta näin asian ilmaitsen: siellä se sisäinen parantumaton pieni lapsi möykkää. Hyppii tasajalkaa, kun ei saa tahtoaan lävitse, vaikka itse luulee olevansa suuri stara. Mut jos ajatellaan ihmistä ketä osaisi neuvoa terveen elämäntavan eteenpäin, niin onkos se sitten ihme jos vaikka kuinka kertoo, eikä ne pöljät mitään tajua, vaikka kuinka kauanko tässä turhaan saarnaan. Niin voihan se näyttää agressiivisuudelta, mutta silti on positiivista yrittämistä ja halua edistää muiden terveyttä parempaan suuntaan.
No tuota Tolosesta en tiedä, mutta Heikkilän kirjaa olen pitkään yrittänyt lukea, en montaa sivua ole edennyt, mutta sielä hän kertoo olevansa perusterve. Natsijuttuja? Olen vilkaissut plogia ja ihan järkevää kannanottoa maailmanasioihin sielä on näkynyt. Aivan kuin omia ajatuksiani lukisi ja niitä saisi vahvistaa. Miten voikin niin samoilla linjoilla ajatukset kulkea, hän tarttui samaan iltalehden lööppiinkin kerran ihan samoin ajatelmin.
No jos alat vääntämään "saikkujen hakemisesta" niin voihan se olla myös tiedostamatonta reagtiota huonosta työilmapiiristäkin tjs joka pistää kynnyksen niin matalaksi, että mielellään on poiskin. Olen muuten kyllä seurannut tapausta joka näytteli vain päästäkseen osa-aikaeläkkeelle, eikä varmaan ole ainoa laatujaan. Sen jälkeen selkä alkoi kummasti kestää mitä raavaampiakin miesten hommia, vaikka hetki sitten kaikki kuntosalillakin tehtävät liikkeet kuntoutuksessa olivat liikaa selkäongelmille.
Työilmapiirit ovat tänäpäivänä oudot, kuten tapani on olen haastatellut vanhempia ihmisiä ja kerran aikaa sitten tuli vastaani eräs naishenkilö joka työelämässä vastasi juurikin työntekijöiden viihtyvyydestä työpaikallaan esimiestasolla, meillä oli antoisa keskustelu verratessa mitkä asiat nykyään ovat menneet pieleen. Kiitollinen ja hyvinvoiva työntekijä kun ei sairastu niin usein.
Hei kyllähän yhteiskunnallisella tasolla voimme oikeasti sanoa sen ääneen: olemme sairastuneet pahasti: ihmisiä masentuu, on sen vuoksi sairaseläkkeillä jo nuorina. Onhan jotain vakavasti pielessä ja onhan tämänlainen otettava vakavasti jo pikkuhiljaa. Tai muuten sairastuu yhä useampi.
Viimeviikolla muuten kuulin toisen sukupolven huumeongelmista, eli ensin on yritetty vanhempia parantaa ja sitten lapset ovat samassa jamassa omine lapsineen. Ja jatketaanko kolmanteen sukupolveen?
Eli parantumisen salaisuus on vain tämä yksi: kun on oma halu parantua, se voi vasta tapahtua. Pitää siis työntää ne omat negatiot syrjään ja: KUUNNELLA mitä tuuli kuiskaa korvaan. - aggrea
Hömppä--Leenuskainen kirjoitti:
Tuonoinniin, kun se on aina omien korvien välissä minkä ymmärtääkin agressiivisuudeksi ja minkä ei. Tämän olen oppinut taipaleeni varrella. Jos omaan korvaan jokin neuvoksi tarkoitettu sorahtaa, niin itseäni saan sitten vain peilistä katsoa, miksi oma mieleni niin reagoi. Silti minun ei tarvitse samaa mieltä olla, mutta kuuntelen silti. Yhä enenevässä määrin ymmärrykseni tajuaa, että kaikki ei ole tarkoitettukaan agressiivisena vääntämisenä, vaan ovat vain puhtaasti vain eriäviä toisenlaisia ajatuksia joiden takana myöskin on jotain ihan kuuntelemisen arvoista lopulta aina. Ja voi vain poimia mitä itse tarvitsee tai ymmärtää ja seuloa näin.
Miten sitten ketäkin sen agressiivisuuden mieltää, niin itsessähän se ihmisellä terveydentilaa ylläpitää. Monen sairauden kuvauksessa on se mainittuna. Jos ihan nyt ilman lääketieteenkoulutusta näin asian ilmaitsen: siellä se sisäinen parantumaton pieni lapsi möykkää. Hyppii tasajalkaa, kun ei saa tahtoaan lävitse, vaikka itse luulee olevansa suuri stara. Mut jos ajatellaan ihmistä ketä osaisi neuvoa terveen elämäntavan eteenpäin, niin onkos se sitten ihme jos vaikka kuinka kertoo, eikä ne pöljät mitään tajua, vaikka kuinka kauanko tässä turhaan saarnaan. Niin voihan se näyttää agressiivisuudelta, mutta silti on positiivista yrittämistä ja halua edistää muiden terveyttä parempaan suuntaan.
No tuota Tolosesta en tiedä, mutta Heikkilän kirjaa olen pitkään yrittänyt lukea, en montaa sivua ole edennyt, mutta sielä hän kertoo olevansa perusterve. Natsijuttuja? Olen vilkaissut plogia ja ihan järkevää kannanottoa maailmanasioihin sielä on näkynyt. Aivan kuin omia ajatuksiani lukisi ja niitä saisi vahvistaa. Miten voikin niin samoilla linjoilla ajatukset kulkea, hän tarttui samaan iltalehden lööppiinkin kerran ihan samoin ajatelmin.
No jos alat vääntämään "saikkujen hakemisesta" niin voihan se olla myös tiedostamatonta reagtiota huonosta työilmapiiristäkin tjs joka pistää kynnyksen niin matalaksi, että mielellään on poiskin. Olen muuten kyllä seurannut tapausta joka näytteli vain päästäkseen osa-aikaeläkkeelle, eikä varmaan ole ainoa laatujaan. Sen jälkeen selkä alkoi kummasti kestää mitä raavaampiakin miesten hommia, vaikka hetki sitten kaikki kuntosalillakin tehtävät liikkeet kuntoutuksessa olivat liikaa selkäongelmille.
Työilmapiirit ovat tänäpäivänä oudot, kuten tapani on olen haastatellut vanhempia ihmisiä ja kerran aikaa sitten tuli vastaani eräs naishenkilö joka työelämässä vastasi juurikin työntekijöiden viihtyvyydestä työpaikallaan esimiestasolla, meillä oli antoisa keskustelu verratessa mitkä asiat nykyään ovat menneet pieleen. Kiitollinen ja hyvinvoiva työntekijä kun ei sairastu niin usein.
Hei kyllähän yhteiskunnallisella tasolla voimme oikeasti sanoa sen ääneen: olemme sairastuneet pahasti: ihmisiä masentuu, on sen vuoksi sairaseläkkeillä jo nuorina. Onhan jotain vakavasti pielessä ja onhan tämänlainen otettava vakavasti jo pikkuhiljaa. Tai muuten sairastuu yhä useampi.
Viimeviikolla muuten kuulin toisen sukupolven huumeongelmista, eli ensin on yritetty vanhempia parantaa ja sitten lapset ovat samassa jamassa omine lapsineen. Ja jatketaanko kolmanteen sukupolveen?
Eli parantumisen salaisuus on vain tämä yksi: kun on oma halu parantua, se voi vasta tapahtua. Pitää siis työntää ne omat negatiot syrjään ja: KUUNNELLA mitä tuuli kuiskaa korvaan.Teepä Anan sivulle sanahaku termeillä natsi, mengele, keskitysleiri, pohjois-korea. Huomaat kuinka sisäinen loukattu lapsi siellä huutaa. Kun miehen tv-esiintymisen aikana on häiriötä, niin eiköhän sekin kerrota viranomaisten sensuuriksi.
Tuollaista aggressiota saa harvoin muualta lukea. Vissiin ihan fyysisesti toimintakuntoinen kaveri kuitenkin edelleen.
Ana kyllä antaa ymmärtää, että selkäkivut tuppaavat olemaan psykosomaattisia. - Tulee mieleen
muutama tulee mielee kirjoitti:
Olen lukenut Antti Heikkilän blogeja. Jatkuvaa huutamista, natsijuttuja, toisten syyttelyä ja omakohtaisia kuvauksia, miten kaveri metelöi tv-ohjelmille. Toinen on Tolosen Matti, jonka tekstit ovat täynnä kaunaa. En tiedä kaverien terveystilanteesta tosin ollenkaan.> Olen lukenut Antti Heikkilän blogeja. Jatkuvaa huutamista, natsijuttuja, toisten syyttelyä ja omakohtaisia kuvauksia, miten kaveri metelöi tv-ohjelmille. Toinen on Tolosen Matti, jonka tekstit ovat täynnä kaunaa. En tiedä kaverien terveystilanteesta tosin ollenkaan.
Missäs nämä henkilöt ovat jatkuvaa huutamista ja kaunaa esittäneet?
Eivät herjauksissa eivätkä parjauksissa pärjää alkuunkaan skepolle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462