Työkkärin mukavat virkailijat

Hyvin menee

Minä leikin että etsin töitä ja he leikkivät että heillä on töitä tarjota. Olen kohtelias ja yhteistyöhaluinen, aina välillä jollain kurssilla kuten nytkin. Se loppuu sopivasti kesäkuun alussa, sitten alkaa "kesäloma". Eiköhän loppuvuosi mene lomaillessa, mielenkiinnolla odotan mitä ensi vuonna keksivät.

Joku kymmenisen vuotta sitten virkailijat välillä tuimistelivat, yrittivät minua psyykata töihin mutta minä se vain hymyilin ja sanoin "joo, joo". En mitään hommia hakenut, nyt kai ovat jo luovuttaneet, eivät enää mihinkään patistele.

22

344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --------------------

Miten sulla rahat riittää? Missä sä asut?

• Hyvin menee

Asun kaupunginkämpässä Helsingissä. Tuloina työmarkkinatuki, asumistuki ja toimeentulotuki. Asumismenojen jälkeen käteen jää 461 euroa, ihan hyvin pärjään.

Kirjoitukseni pointti on että asiallisella käytöksellä pärjää, ei tule karensseja eikä muitakaan sanktioita. Työkkärin ja fatan virkailijat keskittyvät räyhääjiin, meikäläiset saa olla rauhassa.

• Miten helvetissä
        Hyvin menee kirjoitti:

Asun kaupunginkämpässä Helsingissä. Tuloina työmarkkinatuki, asumistuki ja toimeentulotuki. Asumismenojen jälkeen käteen jää 461 euroa, ihan hyvin pärjään.

Kirjoitukseni pointti on että asiallisella käytöksellä pärjää, ei tule karensseja eikä muitakaan sanktioita. Työkkärin ja fatan virkailijat keskittyvät räyhääjiin, meikäläiset saa olla rauhassa.

joku voi tulla toimeen 461 eurolla kuukaudessa?

• Hyvin menee
        Miten helvetissä kirjoitti:

Oikein hyvin sillä ruokaa jaetaan ilmaiseksi. Minulla ei mene ruokaan kuin 100 euroa kuussa ja syön todella hyvin sillä ostan vain sellaista mitä ilmaiseksi ei saa, mm hedelmiä. Toinen satku menee muuhun, loput 260 voikin sitten käyttää viihteeseen, viini, laulu ja naiset. Vinkku on halpaa, naiset ilmaisia samoin kuin musiikki.

• Hyvin menee

Enhän minä tule toimeen pelkällä 461 eurolla sillä vuokra maksetaan, 600 euroa kuussa, elatusmaksuja ei tarvitse maksaa kun on työtön. Kahdesta ne olisivat jotain 400 euron luokkaa eli pitäisi olla sellaiset 1500 euron nettotulot kuussa että kannattaisi töissä käydä. Silloinkin pääsisi vasta samaan mitä nyt ja joutuisi ma-pe kahdeksan tuntia töissä raatamaan. Ei kiitos, näin pääsee paljon helpommalla.

• Hyvä tuuri
        Hyvin menee kirjoitti:

Oikein hyvin sillä ruokaa jaetaan ilmaiseksi. Minulla ei mene ruokaan kuin 100 euroa kuussa ja syön todella hyvin sillä ostan vain sellaista mitä ilmaiseksi ei saa, mm hedelmiä. Toinen satku menee muuhun, loput 260 voikin sitten käyttää viihteeseen, viini, laulu ja naiset. Vinkku on halpaa, naiset ilmaisia samoin kuin musiikki.

Henk koht en ole koskaan tavannut ilmaista naista (aina ne jollain tavalla tulee kalliiksi), mutta ehkä teillä' yläluokkaisilla on eri meininki:)

• Tuota tuota
        Hyvin menee kirjoitti:

Enhän minä tule toimeen pelkällä 461 eurolla sillä vuokra maksetaan, 600 euroa kuussa, elatusmaksuja ei tarvitse maksaa kun on työtön. Kahdesta ne olisivat jotain 400 euron luokkaa eli pitäisi olla sellaiset 1500 euron nettotulot kuussa että kannattaisi töissä käydä. Silloinkin pääsisi vasta samaan mitä nyt ja joutuisi ma-pe kahdeksan tuntia töissä raatamaan. Ei kiitos, näin pääsee paljon helpommalla.

"Asumismenojen jälkeen käteen jää 461 euroa, ihan hyvin pärjään"

Kyllä tuo suomeksi tarkoittaa, että käytettävissä olevat varat ovat kuukaudessa 461 euroa eli sillä pitäisi tulla toimeen.
        .

• Hyvin menee
        Tuota tuota kirjoitti:

"Asumismenojen jälkeen käteen jää 461 euroa, ihan hyvin pärjään"

Kyllä tuo suomeksi tarkoittaa, että käytettävissä olevat varat ovat kuukaudessa 461 euroa eli sillä pitäisi tulla toimeen.
        .

Jos olisin töissä pitäisi saada vähintään 1500 euroa käteen että nykyinen elintasoni säilyisi. Ei työnteko kannata, ei ole aikaakaan missään töissä käydä.

• -j-

Miten EI voisi tulla toimeen tuolla summalla? Tosin riippuu siitä millaista elintasoa haluaa. Mutta hyvinhän tuolla yksi aikuinen tulee toimeen.

• Hyvin menee
        Hyvä tuuri kirjoitti:

Henk koht en ole koskaan tavannut ilmaista naista (aina ne jollain tavalla tulee kalliiksi), mutta ehkä teillä' yläluokkaisilla on eri meininki:)

Naiset tahtovat tasa-arvoa, sehän sopii minulle joten naiset saavat maksaa omat juomansa ja saavat tarjota minullekin. Elatusmaksuja en ole maksanut koska olen työtön joten minulla on ilmaisia naisia, ei ruokkojakaan joudu maksamaan.

• gaasgdasgas

Mulle jää asumismenojen jälkeen käteen 260 euroa kuukaudessa. Sillä on vaikea pärjätä, mutta kyllä silläkin pärjää kun muutakaan ei voi.

• hymy lahtinen
        gaasgdasgas kirjoitti:

Mulle jää asumismenojen jälkeen käteen 260 euroa kuukaudessa. Sillä on vaikea pärjätä, mutta kyllä silläkin pärjää kun muutakaan ei voi.

Onko tästä pääteltävissä, että sinulla on vino hymy toisin kuin ketjun aloittajalla, kun olet ilmeisesti päässyt nauttimaan -40%:sta?

• Se niistä mukavista

Minulta kerran työkkärin täti puolihuolimattomasti kysyi, että etsithän vielä töitä. Vastasin, että toki etsin ja karenssinhan saisin jos en työtä etsisi. Tilaisuus päättyikin siihen paikkaan ja karenssia ei täti päässyt minulle antamaan.

• 0 euroa

"joku voi tulla toimeen 461 eurolla kuukaudessa? "

Mä tulisin toimeen vaikka 0 eurolla kuukaudessa. Pitää vaan ruveta sitten valmistamaankäsin työnnettävää asuntoa. Tai ehkä parempi odottaa päivää kun alkaa pakkorokotukset niin eikun selviytymisreppu ja ase mukaan ja mettään karkuun. Mukaan myös raamattu.

• puuseppäläinen

Käsin työnnettävä asunto? Mielenkiintoinen idea. Siis vähän niinkuin kilpikonnan kuori? Maitokärryille rakennettu kevyt mutta eristetty ja lämmitettävä koppi? Minne sellaisen voi parkkeerata yöksi? Entä mitä syöt? Entä, jos joku työntää kotisi pois poissaollessasi? Tai sinun sisällä ollessa? Mielenkiintoinen ajatus silti. Työttömien kärryarmeija vaeltaa kaupungista kaupunkiin etsien työtä. Siitä voisi tehdä dokumentin, joka saavuttaisi valtavan maailmanlaajuisen menestyksen. Avustuksia alkaisi myös tulla.

• Heheee

Joo jotain maitokärryjen tapaista, hyvät renkaat oltava, ei mitään roskisrenkaita niinkuin tässä:
      http://www.bizarrebytes.com/portable-homeless-home/

Parkkeeraa mielummin metsään häiriköiltä, jos tulee työntää, niin eikun ulos pesismailan kanssa heilumaan ja vaihtaa maisemaa, tai kaupungissa/taajamissa parkkeeraa muiden roskisten viereen, kunhan muistaa lukita sen johonkin, ettei vahingossakaan joudu puristettavaksi roskisautoon. Kaupungista toiseen kun kierrät, niin hyvä ois olla myös roskismiehen näköiset vaatteet päällä.
      Naamioi sen vaikka vihreän muoviroskiksen näköiseksi ja kierrätyskuva kylkeen, vaikka ilmoitus päälle "puuenergiaa" :) aamulla kun herää, niin voi hyvällä tuurilla olla valmiiksi kaminapuut kärryn ulkopuolella.

Rakentaa mahdollisimman kevyesti, seinät voisi eristää jollain (finnfoam), pieni minikamina jossa kokkailee, kalastuskamat mukaan, pesäpallomaila, jousiampuma-ase, aurinkokennot, läppäri, sähköpistokevalmius, lämpöpuhallin, peseytyy vaikka ilmaiseksi jossain vaikka huoltoaseman vessassa, järvessä, dyykkailee mitä voi, kerää risuja tienvarsilta, mustikoita, marjoja. Vaatteiden pesu on vähän hankalaa, mutta onnistuu suljetussa ämpärissä ja kumikepillä.

Toivottavasti ei yleisty liikaa, muuten tulee työntökärryvero, jotta köyhät ei tuntis itseään liian vapaiksi.

• Kärryidea

"Työttömien kärryarmeija vaeltaa kaupungista kaupunkiin etsien työtä. Siitä voisi tehdä dokumentin, joka saavuttaisi valtavan maailmanlaajuisen menestyksen. Avustuksia alkaisi myös tulla"

Työ kyllä kelpaa, jos siitä saa kunnon palkkaa. Minulle riittäisi 11 e/h, orjatöihin en suostuisi, sen vuoksi kävi kärryt mielessä.

• fgdsgf fgdg

Mahtava idea! Jospa hyväntekeväisyysjärjestöt alkavat kustantaa noita asunnottomille lämpimämmissä maissa. Suomen hankiin tuollaisessa paleltuisi varmaan.

Voisi olla kärryasuntojen parkkeerausalueita, joilla olisi myös yhteisiä tiloja, esimerkiksi kunnolliset suihkut ja pyykkäysvehkeet.

Yleensäkin pitäisi keskittyä suunnittelemaan halvempia, pienempiä asuntoja.

• Kiitos pakkasen

Jos Suomessa ei olisi pakkasia, niin taatusti työttömät olisivat joutuneet taivasalle asumaan. Ja kun muut pohjoismaat eivät katsele hyvällä ihmisten polkemista suohon, on Suomenkin hampaat irvessä tarjottavat työttömille asunto ja elanto.

• telttakylä

Varmasti näin olisi, jos suomessa ei olisi talvea.
        Asumiskustannuksiksi hyväksyttäisiin, jos talvellakin olisi aina
        plus-asteita, vain teltan vedeltä suojaavan pressun hinta,
        nekin halvemmasta päästä. Lamppuöljyyn tai taskulampun
        paristoihin voitaisiin myöntää myös tukea, että näkee pimeällä
        siellä teltassaan. Paikalliseen uimahalliin saisi ilmaisen lipun,
        että pääsee kerran viikossa peseytymään. Kännykkää saisi käydä
        lataamassa kunnanviraston tai kaupungintalon pistorasioista
        tarvittaessa, että pystyy hoitamaan asioitaan puhelimella.
        Vettä saisi hakea kanistereihin kaupunkien tai kuntien varikoilta
        tiettyihin kellonaikoihin.
        Kaupunkien liepeillä oleviin metsiköihin alkaisi pian nousta
        telttakyliä, jos suomessa ei olisi talvea...

• Talvimies

Kyllä varmaan talvellakin hyvin pärjäisi, pitää vaan olla "jossain"
      varastossa kuivia puita, hyvä makuupussi yms.. ja ruoka säilyy hyvin dyykkispaikoissa kuin kesäisin. Kun on pieni tila lämmitettävänä, niin puita ei pahemmin varmaan tartte ja Finnfoam taitaa pitää aika hyvin lämpöä myös yllä ja oma keho tuottaa hyvin sitä lämpöö noin pienessä tilassa.
      Sit pitäisi olla myös hyvä pilkkihaalari ja hyvä jousiampuma-ase.
      Onhan noita muitakin energia muotoja mitä ollaan kansalta piilloteltu, että ei tarttis kokoajan puita käyttää, jos vaan on aikaa ja mielenkiintoa tutkia ja toteuttaa.

Metsästykseen
      http://www.likecool.com/PSE_TAC_15_Crossbow--Military--Gear.html

On the road with camper bike
      http://www.youtube.com/watch?v=OqIUHPr8Jlc&feature=related

Bicycle camper trailer
      http://www.youtube.com/watch?v=09tm0uIIYZg&feature=related

Survival juttuja..
      http://www.elkinsdiy.com/category/mobile/

Vähän varakkaimmille tallaajille
      http://www.hoax-slayer.com/garbage-truck-home.shtml

Joku asuu puussa
      http://www.youtube.com/watch?v=5M9UWMANquc

How to have a home with no house payments and no utility bills!
      http://www.youtube.com/watch?v=fJsDOD0dTQI&feature=related

• Projektia?

Kellään halua alkaa rakentaa työnnettävää asuntoa (protoa), voin kustantaa materiaalit, mutta työstötilat puuttuvat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1197
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      190
      551
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe