Se on terveydenhuollon yksikkö, hakivat sinne osa-aikaeläkeläiselle sijaista/apulaista/määräaikaista avoimessa haussa, ottivat parhaana ja kokeneimpana vaihtoehtona sellaisen, joka oli käyttänyt hakemuksessa täkynä palkkatukimahdollisuutta. No, palkkatuen saivat, eli onko se sitten ainakin 80 % palkasta kun tulee muualta kuin työnantajan kassasta.. No, sitten työpaikalla työ oli sellainen että joka toinen viikko yksin ja joka toinen viikko sen osa-aikaeläkeläisen kanssa, työtä oli niin paljon, että tosiasiassa ainakin puolitoista tyyppiä ihan normaalitilanteessa tarvitaan! No, sitten tuli pitempi ajanjakso kun joutui olemaan yksin, kun osa-aikaeläkeläinen oli vuoroin lomalla ja eläkkeellä. Päivät sitten työssäolijalla venyivät 10 - 11-tuntisiksi, kun ei apua oikein ollut tarjolla, joku viime tingassa hankittu tuntityöntekijä kyllä oli, mutta tämä nyt ei vastaa kokenutta tekijää. Ja työpaikan omat avustajat eivät olleet olleet halukkaita avustamaan aikaisemminkaan, sen sijaan kyllä jaksoivat haukkua ettei tämä osa-aikaeläkeläisen sijainen heitä ollut mukamas halukas auttamaan! Niin, ja pesti oli siis siihen osa-aikaeläkeläisen avustajan paikkaan alun perin, vaikka työsuhteen aikana kävi ilmi, että kaikista tärkeintä olisi ollut autta jotain osastosihteeriä kuitenkin. No, mutta siis pitemmän aikaa siis päivät meni yli, kukaan ei kieltänyt tekemästä yli vaikka tuntilistat menivät esimiehelle ja tämä siis tiesi jo muutenkin että ei normitunnit riitä! Ja syy riittämättömyyteen oli siis työn määrä, ei tekijän taito! Sitten siinä työsuhteen aikana tuli erinäistä epäasiallisuutta toisten taholta mukaan, eipä niitä tähän viitsi enempää kuvata, mutta ilmiselvää oli, että jollakulla jota sijainen ei edes tunne tai tiedä nytkään kuka ja miksi, niin toi kaikenlaista häirintää tätä sijaista kohtaan ilmi!
No, sitten lopulta kävi niin, että esimies ilmoittelee että nyt on menossa LIIKAA MAKSUUN ylitunteja! Siinä nyt sijainen ei hoksannut kysyä että mikä se on se raja kun aletaan puhua liika-sanaa käyttäen. Ei siinä kuitenkaan mitkään lain mukaiset tuntimäärät olleet lähelläkään täyttyä! Ja se mistä se ne sai tietää, oli tuo osastosihteeri, joka oli myös siinä mielessä konekirjoittaja että vei ne tuntilistat koneelle ja tämä sitten oli ilmoittanut esimiehelle että aha, nyt taitaa tulla liian paksu tilipussi!
No, siinä sitten kun oli ikaikenlaista niin se työsuhde sitten päättyi, ja itsehän ne halusivat pois talosta vaikka työt tehtiinkin, oikeaa syytä siihen savustamiseen ei kyllä tainnut olla! Mutta ainahan sitä löytyy niitä jotka häiriintyvät vaikka ei muuta kuin töitä tekis ja pakko päästä häiritsemään milloin milläin oma keksimällään solkkauksella.
No, mutta siis jos kerran palkka tuli te-toimistosta, niin miten voi olla mahdollista ettei työnantajalla muka ollut varaa maksaa niitä ylitunteja! EIKÖS OLEKIN OUTOA? Että mikäköhän se oli se oikea syy että meni LIIKAA! JA MITENKÄHÄN NIILLÄ ON NYT VARAA PALKATA SINNE IHAN OMILLA RAHOILLA KETÄÄN TÖIHIN! MIETTIKÄÄS SITÄ!
JA VIELÄ SE, ETTÄ SE PORUKKA RUPESI SÖNKÖTTÄMÄÄN IHAN NORMITUNNEISTAKIN; ETTÄ ILMEISESTI TÄSSÄ PITÄISI PALAUTTAA NIILLE KAIKKI PALKAT TAKAISIN! ETTEI VAAN TULLUT LIIKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA JA TÖITÄ SAI TEHDÄ YKSIN KAHDEN EDESTÄ! JA KAIKKI HÄIRIKÖT KIMPUSSA!
EIKÖS OLE HYVÄ PAIKKA JA IHAN TERVEYDENHUOLLON YKSIKKÖ! "KYLLÄ SE SIELTÄ KOHTA LÄHTEE!"
Mitäs tykkäätte tällaisesta työpaikasta:
6
266
Vastaukset
- ei ollut rahaa!
Osastosihteeri ennussanat jo hiukka ennen: Vielä vähän teet niitä ylitunteja, niin ei tarvi tulla enää ollenkaan!
Siinä se!
Ja oven suussa jäkättää toiselle että "ei se varmaan halua edes auttaa näissä" (siis hänen extratöissä) vaikka itse ei tosiasiassa edes halunnut luopua niistä extroistaan!
VIELÄ VÄHÄN NIIN EI TARVITSE ENÄÄ TULLA!
Taisi muuten osastosihteerillä on hiukka isompi peruspalkkakin! - Niimimerkkii
En ota muuten kantaa, mutta tämän verran: Se palkkatuki on kiinteä summa joka päätetään etukäteen päivää kohti jo päätösvaiheessa. Sitä ei saa maksetun palkan mukaan. Ylitöiden määrä ei siis vaikuta palkkatuen määrään millään tavalla.
- Niimimerkkkiiii
Siis lisään vielä että, palkkatuelle on laissa määritellyt enimmäsrajat, eikä se saa ylittää palkkakustannuksia, mutta nousevat palkkakustanneukset eivät nosta palkkatukea vaan se on koko tukijakson ajan sama.
- joo, erehdyin.
Mitä, eikö se olekaan tietty prosenttiosuus normipalkasta.
SInä ymmärsit tämän asian väärin. Ei ole kyse siitä, että väitin että ta saa ylityöni te-toimistosta vaan siitä,että yleensäkään ei tuetussa työssä muka ollut rahaa maksaa, ja siltikään ei edes kielletty tekemästä vaan taisi olla esimies sihteereineen naureskelemassa kun niitä tehtiin ja samalla pidettiin kuitenkin työtilanne kurissa! Että joo.
Ainako pitää jonkun vielä tunkea näihin vastailemaankin ja osoittaa samalla että ei ymmärrä koko asiaa.
Joo, olet kyllä oikeassa, että vähän taisin sekoittaa miten se palkkatuki muodostuu! Mutta kuitenkin! Joo, ei se siitä mun palkasta varmaan ollut edes 50 prosenttia oikeasti - heh, mutta kuitenkin, ei tullut koko tili työnantajalta!
Ja olennainen asia, mistä tässä valitan vaikken itkekään, on se, että niitä yli menneitä tunteja ei kielletty, vaan annettiin tehdä, ja mitä ilmeisimmin hykerreltiin siellä selän takana. Ja sitten se, että sijaistettava oli koko ajan, että pyydä sitä apuun ja pyydä sitä apuun, mutta kun se jota tyrkytti avustajaksi, ei ollut halukas minua auttamaan! Ja se, että se sama tyyppi oli sitten se, joka ne yli menneet tunnit teki mitättömiksi!
Että sillai! Joo, älä ota kantaa, mikähän sinä muuten oletkaan ottamaan kantaa! Ei tähän ota kantaa kukaan muukaan, paitsi määräilee minulle sitten karensseja!
Siis, et ymmärtänyt: En tarkoittanutkaan että ta olisi saanut ne ylitunnit te-toimistosta, vaan edes se, että palkkaan sai tukea muualta, eli ei maksanut koko palkkaa itse, niin siitä huolimatta ei muka pystynyt maksamaan ja kaiken lisäksi ilmaisu oli tämä "menee liikaa maksuun" eli jonkun mielestä tilipussista meinasi tulla liian paksu! En minäkään ihan tyhmä ole, vaikka ilmeisesti sinäkin sitä meinaat! Ja toinen pointti: Yksin sai tehdä kahden työt! Määrä, jota edes sijaistettava ei tehnyt, mutta minun oletettiin tekevän! Ja nauraa räkättävä akkalauma selän takana koko ajan! Hyenaan nauru oikein, ettei se suurin hyeena ollut just se esimies!
- toi paikka!
"Vajaakuntoisen tai pitkäaikaistyöttömän työllistämiseksi voidaan myöntää palkkatuki korotettuna lisäosalla niin, että perustuen ja lisäosan yhteenlaskettu määrä on 50 prosenttia palkkauskustannuksista, kuitenkin enintään 1 300 euroa kuukaudessa."
Siinä ne enimmäismäärät.
No, tulipa todistettua se, että sille työpaikalle ja esimiehelle ei ainakaan ole minkään arvoista se, että ihminen tekee työnsä - ja kenties (itse kyllä veikkaisin että ihan varmasti) auttaa silloin kaikkia muitakin työpaikan ihmisiä kun tekee oman työnsä!
Eli ei ole minkään arvoinen ko. työpaikalle! Joo, ei tämä tarkoita sitä, että tekisin itsestäni tärkeää - tämänhän siellä työpaikalla joku idiootti jo totesi käytävällä kovaan ääneen "Tekee itsestään tärkeää" - minulla ilmeisesti vain on vääränlainen työmoraali, sellainen vanhanaikainen, eli ajattelen että teen oman työni ja sillä pitäisi olla auttava vaikutus muittenkin puuhiin!
Ja mitäs väliä tosiaankaan, siellähän kommentit olivat "Kyllä se kohta jo lähtee" ja tuotiin kaiken maailman työpaikalle kuulumattomat pelleilypuheet, sellaiset pelleilyt joitten kanssa minulla ei tosiasiassa ole mitään tekemistä, mutta joku täysin sekopäinen ääliöporukka haluaa pelleillä mun kanssa, niin mitäs - eihän sinne tarvitse jäädä, kun kerran työsuojeluasiana ei haluta edes tehdä mitään asian hyväksi, että olisi työrauha! Vaan sen sijaan, länkytetään ja länkytetään ja länkytetään ja tuottivat vaan itselleen jotain totaalisen käsittämätöntä nautintoa eli ns. runkkasivat! Siinä sitä ruokotonta kielenkäyttöä herrasväelle - kun eivät muka itse siihen syyllisty, ruokottomuuksiin, vähäjärkisyyksiin ynnä muuhun! Ovat niin olevinaan jotain parempaa porukkaa!
No, ei se mitään, kukas tässä saa kärsiä! Nauttikoot ne siellä nyt oikein ruhtinaallisesti kaikkine älyttömyyksineen ja pelleilyineen ja helvetin isoa palkkaa vielä vetävät. Ai niin, kyllähän mulle jostain armosta sellainen tuntityöntekijä muutamaksi päiväksi suotiin avuksi yhdessä vaiheessa, mutta tämänkin kohdalla yksi pätijä tulee mulle naama rutussa selittää että "osastosihteerin sijaiseksi!" Eli .....- kumminpäin vaan!
Mitäs sitten tein niitä ylitunteja?
No, yksi syy on se, että jos ei olis tehnyt, niin sitten olisi haukuttu laiskuudesta ja "luki vaan lehtiä". Näin se vakituinen haukkui muut aikaisemmat apulaisensa! Nämä kun ilmeisesti olivat tehneet vain osan tehtävistä, eivätkä alkaneetkaan tekemään koko urakkaa! Ja sen sijaistettavan omat jutut, että hän se on pitänyt jutun kasassa, ettei olla kuin päivä perässä - no, miten se on sen tehnyt, kun ei tee kuin puolet koko hommasta - kukas sen toisen puolen on tehnyt! Hän ja hän itse, ei koskaan kukaan muu. Hänen asenteestaan kertoo sekin, että silloin kun oltiiin yhdessä töissä, niin jos jostain työstä soitettiin että pitäisi tehdä heti, niin ei koskaan ainakaan mun aikana tehnyt sitä itse, vaan kiikutti jonkin sortin äkämystyneenä sen mulle, että "tästä soitettiin, teepä!" ja heitti lapun pöydälle! Ikään kuin se, että ei ollut vielä tehty, olisi johtunut laiskuudesta. Ja silloin kun siellä oli ruuhkatilanne mun tullessa taloon, niin mitäs, ensin olisi pitänyt tehdä se hänen puolensa ruuhkasta, ja antaa muitten seisoa, ja tasan tarkkaan olisi ollut niin, että kun hänen puolensa olisi ollut kurissa, niin ei varmaan olisi tullut sinne toiselle puolelle auttaan! Aina vaan hän!
Että tossa duunissa tosiaan oli puun ja kuoren välissä!
Ja oli siihen varmaan sekin syy, että sitä kun ajatteli, että jos tekee, niin tekee itselleenkin palveluksen.... enkä tarkoita rahaa välttämättä! Jos ette ymmärrä, niin en selitä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2633438
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?372983Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n342218Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari452131Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa791999Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo841776Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh501696Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?1231558Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr561454Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä151390