Mulla oli ennen audi a4 vuodelta 2003. Se oli autona paljon parempi, kuin nyt pakasta vedetty a-nelonen. Uudessa autossa on kaikkee hilavitkutinta ja joo: se on myös parempi ajaa, mutta se nitisee ja natisee ihan sikana enemmän ku vanha auto?!!
Että siis mtvttua?
Kokemuksia, muilta kuin kateellisilta persaukisilta???
JJJLehtonen
Audi ja volkkari laatu laskenut!
26
505
Vastaukset
- bimmeraudi
Sama homma bemari leirissä... mulla on ollut 2001 5er ja 2003 3er, nyt on uudehko 2009 5er. Kitisee ja natisee kuin tojota, ei hyvä. Hilavitkuttimissa löytyy hierovista penkeistä alkaen, mutta laatu on laskenut.
- torsen96kw
Sama havainto ettei nää uudemmat ookaan syy miksi päivittää. Mulla on A4 Avant Quattro 1.9TDI 96kw 2003vm. Pistin myyntiin hetkeksi viime vuonna mutta kun yks jos toinenkin meinasi että "epäilyttävän vähan ajoa takana", niin ajattelin et antaa olla. Kilometrejä oikeasti vain hiukan reilut 130tkm.
Kuolasin uudempia vastaavia vaikka hinta hirvittää. Mut sit mietin et miksi ihmeessä vaihdan hyvän ja vahvan koneen pois kun ei nää uudemmat oo yhtään sen kestävämpiä ainakaan koneen osalta.
Mukavuus tietenkin toinen juttu koska aika karua on meno tällä vanhalla 1.9 lohkolla kaupunkiajossa. Ja penkitkin kyl menneitten vuosikymmenien peruja. Mut tekniikka on kyl kohdallaan eikä oo mitää kiirettä luopua torsenin nelivedostakaan ellei ole oikeasti hyvää syytä.- bimmeraudi
Mistähän tämä laadun laskeminen johtuu? Onko tämä saksalaisten autonvalmistajien tietoinen valinta. Mitä mersujakin olen seurannut niin heillä on sama homma. Uudet mersut näyttävä sisältä aivan opeleilta. Silti BMW, Audi ja mersu ovat teknisesti ja laadullisesti valovuoden esim nipponin poikien premium viritelmää Lexusta edellä. Outo homma.... taidan jättää väliin nämä 2008-2014 autot. Toisaalta ainakin bemarilla faceliftit ovat perinteisesti olleet huomattavasti laadukkaampia kuin ns. markkinoille tulo mallit. Näin varmaan on muillakin merkeillä, asiakas tekee lopputestauksen. Autonvalmistajilla on menossa murroskausi teknisessä kehityksessä, kun vertaa vuosituhannen alun autoja ja nykyisiä uusia autoja niin tietitekniikkaa on tullut järkyttävästi lisää, olisiko syy siinä. Uusi tekniikka ei ole vielä sisäänajettua?
- mursuaudi
bimmeraudi kirjoitti:
Mistähän tämä laadun laskeminen johtuu? Onko tämä saksalaisten autonvalmistajien tietoinen valinta. Mitä mersujakin olen seurannut niin heillä on sama homma. Uudet mersut näyttävä sisältä aivan opeleilta. Silti BMW, Audi ja mersu ovat teknisesti ja laadullisesti valovuoden esim nipponin poikien premium viritelmää Lexusta edellä. Outo homma.... taidan jättää väliin nämä 2008-2014 autot. Toisaalta ainakin bemarilla faceliftit ovat perinteisesti olleet huomattavasti laadukkaampia kuin ns. markkinoille tulo mallit. Näin varmaan on muillakin merkeillä, asiakas tekee lopputestauksen. Autonvalmistajilla on menossa murroskausi teknisessä kehityksessä, kun vertaa vuosituhannen alun autoja ja nykyisiä uusia autoja niin tietitekniikkaa on tullut järkyttävästi lisää, olisiko syy siinä. Uusi tekniikka ei ole vielä sisäänajettua?
Joo kyllä se näin menee.. DSG yms. Ei ole saatu vielä kestämään. Kehityselle ei näy rajoja, kokoajan tulee uutta innovaatiota. Minun mielestä se laskee autojen käyttöikää. Tulevaisuudessa ei enää kannata ostaa 10 vuotta vanhoja autoja koska niiden tekniikka on loppuun ajettua. Toisin oli kultaisella 90-luvulla ne autot kestää kestää ja kestää. Niissä ei ollutkaan mitään muuta "ihmeellistä" kuin ilmastointi ja vakionopudensäädin XD
- Besserwisser
bimmeraudi kirjoitti:
"Silti BMW, Audi ja mersu ovat teknisesti ja laadullisesti valovuoden esim nipponin poikien premium viritelmää Lexusta edellä"
Eipä taida olla, Lexuksen kanssa ei tartte yleensä olla pajalla kuin normi huoltojen takia. Sulla sen sijaan tuskin on mitään kokemusta Lexuksesta(kuten minullakaan ei ole) niin eiköhän ole parempi että jatkat vaan 10 vuotta vanhan audibemarimersunromun rassaamista ja pidät turpasi kiinni. - Bimmeraudi
Besserwisser kirjoitti:
"Silti BMW, Audi ja mersu ovat teknisesti ja laadullisesti valovuoden esim nipponin poikien premium viritelmää Lexusta edellä"
Eipä taida olla, Lexuksen kanssa ei tartte yleensä olla pajalla kuin normi huoltojen takia. Sulla sen sijaan tuskin on mitään kokemusta Lexuksesta(kuten minullakaan ei ole) niin eiköhän ole parempi että jatkat vaan 10 vuotta vanhan audibemarimersunromun rassaamista ja pidät turpasi kiinni.Kylläpä muuten on... Kun odottelin nykyistä autoani ja vanha myytiin käsistä niin minulla oli käytössä IS 250 2 viikkoa. Nuo viikot ratkaisi sen että minulle ei ikinä tule toy.... Eh lexusta. Karmean näköinen, sisustus hirveä, kone onneton... Vaikka oli V6. Eniten minua otti päähä ne pienet viat, kuten esim se että takaluukku ei auennut avaimesta tai sitten kun aukesi niin ei mennyt kiinni. Ja se paljon parjattu ohjaus.... Huh heijaa. Ensun kun käännät ratista ei tapahdu mitään, sitten yhtä äkki tulee sellainen mikroautomainen reuhtaisu. Eli ohjaustehostin on tekele!
- bimmeraudi
Mitä ihmettä. Nämä on minun henk.koht kokemuksia ei niistä kannata vetää hernettä nenään. Jos"leka" on sun käyttöön sopiva niin hyvä homma, ei kiinnosta minua. Minulle se ei sovi lainkaan!
- bimmeraudi
no kun si tuokaan pidä paikkaansa... Amista en ole käynyt. Kortti on taskussa. Kokemusta on kertyny todella monesta autosta ammatista johtuen.
- zokkinen
Besserwisser kirjoitti:
Eipä taida olla, Lexuksen kanssa ei tartte yleensä olla pajalla kuin normi huoltojen takia. Sulla sen sijaan tuskin on mitään kokemusta Lexuksesta(kuten minullakaan ei ole) niin eiköhän ole parempi että jatkat vaan 10 vuotta vanhan audibemarimersunromun rassaamista ja pidät turpasi kiinni.EI näitä saksalaisiakaan tarvitse käyttää kuin normi huolloissa. Sana laatu on sinulle näköjään tuntematon käsite kun heti rupeat meuhkaamaan huolloista. Vähä vikainen ja laatu ei ole sama asia. Se on vain laadun yksi osa-alue. Kyllä toi bimmeraudi on siinä oikeassa että saksalaisten autojen laatu on valovuoden edellä japanin kippojen laatua. Ihan vaikka verrataan perus golf vs corolla, passat vs avensis, rx vs x5, ls vs A6...
- paskatus
zokkinen kirjoitti:
EI näitä saksalaisiakaan tarvitse käyttää kuin normi huolloissa. Sana laatu on sinulle näköjään tuntematon käsite kun heti rupeat meuhkaamaan huolloista. Vähä vikainen ja laatu ei ole sama asia. Se on vain laadun yksi osa-alue. Kyllä toi bimmeraudi on siinä oikeassa että saksalaisten autojen laatu on valovuoden edellä japanin kippojen laatua. Ihan vaikka verrataan perus golf vs corolla, passat vs avensis, rx vs x5, ls vs A6...
Käsite LAATU mitä se on nahkaa, kromia kiiltävää glitteriä jos sitä laatua mitataan jollain mittareilla nii sitten en sano enempää,, vaan kun kaikki niin sanotut laatu normit ovat japsien puolella en omista kummankaan maan tuotetta, mutta noita kaikenmaalilman testejä jos vähänkin seuraa niin kyllä siellä on kärkipaikat japseilla/ korealaisilla
- paskatus
paskatus kirjoitti:
Käsite LAATU mitä se on nahkaa, kromia kiiltävää glitteriä jos sitä laatua mitataan jollain mittareilla nii sitten en sano enempää,, vaan kun kaikki niin sanotut laatu normit ovat japsien puolella en omista kummankaan maan tuotetta, mutta noita kaikenmaalilman testejä jos vähänkin seuraa niin kyllä siellä on kärkipaikat japseilla/ korealaisilla
niin ja vielä lisäys, että minkä takia aina pitää alkaa vertailee ja halveeramaan naapurin autoa eikö se ole ihan sama millä toiset ajaa
- zoikkinen
paskatus kirjoitti:
niin ja vielä lisäys, että minkä takia aina pitää alkaa vertailee ja halveeramaan naapurin autoa eikö se ole ihan sama millä toiset ajaa
Missä laatumittauksessa japsit on kärjessä? Katsastustilastoissa? No ne ei kerro kuin liikennekuntoisuudesta. Se ei ole laatumittaus. Laadun kyllä tunnistaa autossa kun sillä ajaa. Hiljainen, materiaalit muuta kuin harmaata muovia, koneen ominaisuudet (vaihtoehotja on enemmän kuin 2-3/malli), varusteet, ergonimia, ajattavuus, vähä vikaisuus, siinä jotakin... Et varmaan ole ikinä edes ajanut laadukasta autoa. Kokeile joskus saata hämmästyä... alotita vaikka audi a6:sesta, seuraavaksi aja mersun c ja sitten vaikka bemarin 5er. Jos tämäkään ei riitä aja Jaguaria XF, Range Rover... onhan näitä kokeile, älä alistu muiden mielipiteille. Corolla EI OLE laadukas auto.
En todellakaan hauku kenenkään autoa. Totesin vaan tuossa minun omiin havaintoihin tuetut arviot. MINÄ olen tätä mieltä ja varmasti en ole yksi asiani kanssa. Vähänkään autoista kiinnostunut ja perillä oleva on varmaankin samaa mieltä. Tosin asia ei ole aivan noin yksi oikoinen, japsellakin on laadukkaita malleja ja saksalaisilla laaduttomia... mutta yleensä asia on näin minun mielestä. - paskatus
zoikkinen kirjoitti:
Missä laatumittauksessa japsit on kärjessä? Katsastustilastoissa? No ne ei kerro kuin liikennekuntoisuudesta. Se ei ole laatumittaus. Laadun kyllä tunnistaa autossa kun sillä ajaa. Hiljainen, materiaalit muuta kuin harmaata muovia, koneen ominaisuudet (vaihtoehotja on enemmän kuin 2-3/malli), varusteet, ergonimia, ajattavuus, vähä vikaisuus, siinä jotakin... Et varmaan ole ikinä edes ajanut laadukasta autoa. Kokeile joskus saata hämmästyä... alotita vaikka audi a6:sesta, seuraavaksi aja mersun c ja sitten vaikka bemarin 5er. Jos tämäkään ei riitä aja Jaguaria XF, Range Rover... onhan näitä kokeile, älä alistu muiden mielipiteille. Corolla EI OLE laadukas auto.
En todellakaan hauku kenenkään autoa. Totesin vaan tuossa minun omiin havaintoihin tuetut arviot. MINÄ olen tätä mieltä ja varmasti en ole yksi asiani kanssa. Vähänkään autoista kiinnostunut ja perillä oleva on varmaankin samaa mieltä. Tosin asia ei ole aivan noin yksi oikoinen, japsellakin on laadukkaita malleja ja saksalaisilla laaduttomia... mutta yleensä asia on näin minun mielestä.No en jotka ajavat saksalaisilla laatuautoilla eivät täällä saiteilla kirjoittele. Jos jollakin on niin sanottu laatuauton karvalakkimalli niin ei se kyllä paljon eroa harmaasta massasta. Laadulla on hintansa. PS. en ole ikinä ajanut muita kuin laatuautoja ja saksalaisuus ei ole enää laadun tae missään asiassa/tuotteessa
- Zoikkinen
paskatus kirjoitti:
No en jotka ajavat saksalaisilla laatuautoilla eivät täällä saiteilla kirjoittele. Jos jollakin on niin sanottu laatuauton karvalakkimalli niin ei se kyllä paljon eroa harmaasta massasta. Laadulla on hintansa. PS. en ole ikinä ajanut muita kuin laatuautoja ja saksalaisuus ei ole enää laadun tae missään asiassa/tuotteessa
Sama pätee ja on aina pätenyt japanilaisuuteen. Moottoripyörät, autot, perämoottorit.... Muut on vaan mennyt ohi! Japanilaiset ovat todella varovaisia uuden tekniikan käyttöönotossa ja se kostautuu. Mitäs olet siitä mieltä että Toyota joutui turvautumaan BMW:n osaamiseen diesel tekniikassa?
- paskatus
Zoikkinen kirjoitti:
Sama pätee ja on aina pätenyt japanilaisuuteen. Moottoripyörät, autot, perämoottorit.... Muut on vaan mennyt ohi! Japanilaiset ovat todella varovaisia uuden tekniikan käyttöönotossa ja se kostautuu. Mitäs olet siitä mieltä että Toyota joutui turvautumaan BMW:n osaamiseen diesel tekniikassa?
No kyllä BMW tekee tehokkaita ja taloudellisia diesel koneita sitä ei voi kiistää. Toyotan intresseistä en tiedä , mutta luulisin, että miksi kehitää omaa jos jollakin on jo hyvä kone onhan näitä yhteen liitymiä monella merkillä.
- Zoikkinen
paskatus kirjoitti:
No kyllä BMW tekee tehokkaita ja taloudellisia diesel koneita sitä ei voi kiistää. Toyotan intresseistä en tiedä , mutta luulisin, että miksi kehitää omaa jos jollakin on jo hyvä kone onhan näitä yhteen liitymiä monella merkillä.
Joo kyllähän ne yritti, tuloksena umpisurkea d4d (vai mikä se oli). Kun ei osaa osaaminen ja laatu on ostettava muualta, osaajilta.
- tgklöjhtrefk
Zoikkinen kirjoitti:
Joo kyllähän ne yritti, tuloksena umpisurkea d4d (vai mikä se oli). Kun ei osaa osaaminen ja laatu on ostettava muualta, osaajilta.
Taitaa se bmw homma(mikäli edes pitää paikkansa) perustua siihen ettei kaikkea kannata tehdä itse sekä siihen että tulevaisuuden dieselit tarttee toiseen tankkiin jotain bluead(periaatteessa väkevää kusta) ainetta joka on tavaramerkkinä rekisteröity eurooppalaisille autofirmoille.
- zoikkinen
tgklöjhtrefk kirjoitti:
Taitaa se bmw homma(mikäli edes pitää paikkansa) perustua siihen ettei kaikkea kannata tehdä itse sekä siihen että tulevaisuuden dieselit tarttee toiseen tankkiin jotain bluead(periaatteessa väkevää kusta) ainetta joka on tavaramerkkinä rekisteröity eurooppalaisille autofirmoille.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/bmw-ja-toyota-yhteistyohon
Kyllä se paikkansa pitää... Suomeksi sanottuna tuo on sitä että bemari myy tojolle dieselkoneita. Muisaakseni 100 000 kpl. Veikkaan siis että Lexuksen keulalla hyrisee bmw 2.0 diesel tulevaisuudessa. - kjhgffgll
zokkinen kirjoitti:
EI näitä saksalaisiakaan tarvitse käyttää kuin normi huolloissa. Sana laatu on sinulle näköjään tuntematon käsite kun heti rupeat meuhkaamaan huolloista. Vähä vikainen ja laatu ei ole sama asia. Se on vain laadun yksi osa-alue. Kyllä toi bimmeraudi on siinä oikeassa että saksalaisten autojen laatu on valovuoden edellä japanin kippojen laatua. Ihan vaikka verrataan perus golf vs corolla, passat vs avensis, rx vs x5, ls vs A6...
On tullu istuttua hinnat alkaen Golffissa ja kyllä se on ihan samaa paskaa ku Corollat. Siitä huolimatta Corolla taitaa olla halvempi ja saa vielä toimintavarmuuden kaupan päälle. Sun höpinöiden perusteella vertailet eri ikäsiä autoja keskenään tai sitten juuri ilmestynyttä toisen neljä vuotta vanhaan kohta vaihtumassa olevaan malliin. Henkilökohtaisten kokemusten perusteella en uskaltaisi esim. mitään euroopan ympärireissua vetään millään 200tkm ajetulla volkkarilla(ylipäätään ko. konsernin tuotteilla), maailmanympäri en lähtisi edes uudella.
Lexusta ja mitään audia ei tartte edes vertailla samana päivänä. audi on vähän parempi volkkari ei muuta, laatukin on jäänyt kromin ja mielikuvien tasolle. - Rassputin
Zoikkinen kirjoitti:
On se parempi vaihtoehto olla varovainen ja yrittää myydä valmiita tuotteita, toisinkuin volskikonserni joka myy tuhansittain paskaa, taitaa käydä niinku Opelille aikanaan.
- qkqkqkq
ne tehään nykyjään vietnamis.. HEHE!
- manitbois hölmöiltä
Ja audin osat kiinas...hehehehehe.....
- MB S
mikä "laatu"? Kansan kippanoita aina ollu kuplasta lähtien! Ns kertakäyttö/kierrätys kamaa!
- TuTa miehet hoi
Uuden automallin suunnittelu maksaa stratosfäärisiä summia ja että saadaan investoinnit takaisin tulee valmistuksen maksaa 10% vähemman kuin edellisen, koko tuotantoprosessi (osat, kokonpano jne) huomioon ottaen. Eiks se näin pääpirteissään ollut (tuotantotalouden isännät Otaniemestä huhuu)? Kun pirssin pitää olla samaan aikaan parempi joka mittarilla, ulkonäkö mukaan lukien niin mitä siitä seuraa....
Kun alihankkijatkin kilpailutetaan äärimmäisyyksiin. Niin mita se tarkoittaa? - Laatua BUHAAA
Niin ja nämä volsun ja audin koneethan on sellaisi läpihengittäviä koneita ÖLJYÄ korkista sisään ja jostakin se tulee ulos niin, että lisäämässä saa olla vähänväliä. Mosse oli samanlainen ettei siellä öljyt sisällä pysynyt no olihan sekin jonkin sortin kulkuväline.
- ytuytuytu65
Ilmainen tallennustila Dropbox
Liity ilmaiseksi! http://db.tt/9FOEa9i6
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama967705Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1246420Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1694557Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2353111Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta942678Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh502047- 1401698
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971574Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo52918Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21832