Voiko kypsä olla bi?

pkeckman

Jos määritellään, että kypsä ihminen hakee yhtä elinkumppania itselleen, niin mitä hakevat bi:t? Siis eivätkö he tiedä, että etsiäkö naista vai miestä? Onko bi-henkilöllä tarve olla samanaikaisesti suhteessa sekä mieheen että naiseen? Jos on, niin alkuperäisen määritelmän (tai oletuksen) mukaan hän ei voisi olla itseään kokonaisvaltaisesti tyydyttävässä parisuhteessa. Jos hän olisi suhteessa naiseen, joutuisi hän kieltämään tarpeensa olla suhteessa mieheen. Siis suhteessahan olemme jatkuvasti ja aina monenlaisiin ihmisiin ja voimme rakastaa monia tai idealistisesti kaikkia lähimmäisiämme (onkohan tähän kyennyt kukaan muu kuin Jeesus?), mutta nyt tässä pohdin sitä, että jos ihminen etsii yhtä kypsää parisuhdetta.

57

673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mogen människe

      Ymmärrä bisseys siten, että kykenee rakastamaan sukupuolesta riippumatta. Sehän on kypsyyttä korkeimmillaan?!

    • Myös hetero voi yrittää rakastaa kaikkia ihmisiä heidän sukupuolestaan ja seksuaalisista taipumuksistaan riippumatta. Pirun vaikeatahan se on. Rakkaudella tarkoitan tässä esim. halua auttaa ihmisiä heidän kasvussaan, mikä sekin on tietysti pirun vaikeaa, sillä kaikki - myös ne auttajat - ovat vasta ja aina kasvamassa ja tarvitsevat tukea. Ja siis kaikki ihmiset voivat parhaimmassa tapauksessa olla kykeneviä rakastamaan toisia ihmisiä heidän sukupuolesta riippumatta.

      Jos puhutaan vain seksuaalisista tarpeista, ja bi kokee, että hänellä on niitä molempiin sukupuoliin, niin edelleen ihmettelen, että voiko bi olla parisuhteessa, joka tyydyttäisi samanaikaisesti nämä molemmat tarpeet. Mehän olemme kerrallaan parisuhteessa vain joko mieheen tai naiseen.

      • 999

        Seksuaalinen tarve tyydytetään seksillä. Se on sitten ihan sama onko tyydyttäjänä mies, nainen vai oma käsi. Seksuaalinen kiinnostus ja fantasiat on sitten eri asia. Oma kiinnostukseni on vain naisiin, mutta kummatkin kumppanini ovat kiinnostuneita sekä miehistä että naisista, joten heille hyväksyn sen täysin että jos haluaa toteuttaa fantasioitaan jonkun miehen kanssa niin siitä vain. En panisi pahakseni vaikka heillä olisi vakituinenkin suhde jonkun miehen kanssa.


      • 999 kirjoitti:

        Seksuaalinen tarve tyydytetään seksillä. Se on sitten ihan sama onko tyydyttäjänä mies, nainen vai oma käsi. Seksuaalinen kiinnostus ja fantasiat on sitten eri asia. Oma kiinnostukseni on vain naisiin, mutta kummatkin kumppanini ovat kiinnostuneita sekä miehistä että naisista, joten heille hyväksyn sen täysin että jos haluaa toteuttaa fantasioitaan jonkun miehen kanssa niin siitä vain. En panisi pahakseni vaikka heillä olisi vakituinenkin suhde jonkun miehen kanssa.

        Minä oletan ja määrittelen kypsän ihmisen sellaiseksi, että hän on uskollinen kumppanilleen. Ei tee syrjähyppyjä eikä petä. Tämän määritelmän mukaisesti sinä ja sinun parisuhteesi…no - tee itse omat johtopäätöksesi mielipiteestäni.


      • 999
        pkeckman kirjoitti:

        Minä oletan ja määrittelen kypsän ihmisen sellaiseksi, että hän on uskollinen kumppanilleen. Ei tee syrjähyppyjä eikä petä. Tämän määritelmän mukaisesti sinä ja sinun parisuhteesi…no - tee itse omat johtopäätöksesi mielipiteestäni.

        No tietenkin voisi kyseenalaistaa käsityksesi kypsyydestä. Miksi kypsyyden mitta olisi yksi elinkumppani? Mielestäni aikuista käytöstä suhteessa on olla ensisijaisesti rehellinen ja avoin toiselle. Ei ole uskottomuutta / syrjähyppyjä / pettämistä jos on selkeästi sovittu että seksiä saa harrastaa muidenkin ihmisten kanssa.

        Itsekin myönsit että ihminen voi rakastaa useampaa. Miksi tarvitsisi kieltää itseltänsä rakkaus usempaa ihmistä kohtaan?


      • D95
        999 kirjoitti:

        Seksuaalinen tarve tyydytetään seksillä. Se on sitten ihan sama onko tyydyttäjänä mies, nainen vai oma käsi. Seksuaalinen kiinnostus ja fantasiat on sitten eri asia. Oma kiinnostukseni on vain naisiin, mutta kummatkin kumppanini ovat kiinnostuneita sekä miehistä että naisista, joten heille hyväksyn sen täysin että jos haluaa toteuttaa fantasioitaan jonkun miehen kanssa niin siitä vain. En panisi pahakseni vaikka heillä olisi vakituinenkin suhde jonkun miehen kanssa.

        toi on teoriaa ; ) kun rakastaa niin rakastaa . ja se rakkaus on himassa vällyjen välissä .


    • huoh....

      Loppujen lopuksi tähän biseksuaalisuus-asiaan ei ole, eikä tule yksinkertaista vastausta.

      Tätä asiaa pystyy katselemaan ja arvostelemaan niin monelta eri kantilta, liian monialainen asia käsittää, kun on miljoona hyvää ja uskottavaa näkökulmaa. Eli tämä on ikuinen mysteeri minulle! Ja en voi elää epätietoisuudessa, joten no thanks bisset!

      • "Loppujen lopuksi tähän biseksuaalisuus-asiaan ei ole, eikä tule yksinkertaista vastausta."

        Minulla tahtoo olla sellainen henkilökohtainen ongelma, että haen mielessäni melkein kaikkiin asioihin vastausta ja mielipidettäni. Näen, että ihmisen on melkeinpä pakko ottaa kantaa kaikkiin asioihin. Ja pyrkimyksenäni on selvittää mielessäni asioita siten, että näkisin ne jotenkin selvästi, jolloin minulla on kanta ja vastaus.

        Sinullakin muuten oli hyvin selkeä ja yksinkertainen ja hyvä kannanotto bisseihin: no thanks bisset.


    • "Itsekin myönsit että ihminen voi rakastaa useampaa. Miksi tarvitsisi kieltää itseltänsä rakkaus useampaa ihmistä kohtaan?"

      Puhuin(kirjoitin) sellaisesta idealistisesta "rakasta itseäsi niin kuin lähimmäistä" -rakkaudesta. Me kaikki olemme eräällä tavalla toistemme lähimmäisiä. You know? Ja kuten yritin antaa ymmärtää meidän pitäisi pyrkiä siihen. Sitten on erikseen se idealistinen parisuhde, jossa rakkaus on hieman toisenlaista, jossa tyydytään siihen yhteen. Siis samanaikaisesti voidaan yrittää rakastaa kaikkia ja sitten parisuhde-rakkaudessa vain sitä yhtä.

      Tottakai voit kieltää ja kyseenalaistaa käsitykseni kypsyydestä, mutta se on minun utopistinen käsitykseni, mitä et voi, enkä minä voi ainakaan tällä hetkellä kieltää itseltäni - enkä usko, että tulen kaiken näkemäni, lukemani ja kokemani ja kuulemani ja haaveilemani perusteella koskaan kieltämäänkään.

      Siis sinä et pelkästään voi kieltää käsitystäni kypsyydestä. Sinä kiellät sen, koska sinulla on erilainen kuin minulla. Ei tässä sen kummempaa - ajattelemme eri tavoilla.

    • 1+8

      eiks näistä bi-jutuista vois keskustella tuolla bi puolella, tarviiko niitä tänne tuoda. siellä vois paremmin saada keskusteluakin, niillä kun on omakohtasta kokemusta

      • Voi. Mietiskelin itsekin samaa asiaa, että pitäisi varmaan sinne kirjoittaa, mutta kun olen nyt hetkeksi ajautunut tänne ei huvittanut vaihtaa maisemaa ja "alkaa ajamaan itseään sisään" johonkin uuteen laumaan. Paljonhan täälläkin on ihmisiä - lesboja - joilla on bi-partnereita. Ja monet lesbot kai luokittelevat itseään leimoilla 95% lesboutta, 5% heteroutta eli 100% bi. Minusta melkein jopa jokaisella areenalla pitäisi saada käsitellä melkein kaikkia asioita, jotka ihmisiä kiinnostavat. Mielipiteeni on täysin väärä ja jo vanhojen news-oppikirjojen ohjeiden vastainen. Mutta minusta on vain hyvä että eri alueille tuodaan toisenlaisia keskustelunaiheita. Tämä bi-keskustelu nyt enemmän sopii tänne kuin vaikkapa tieteenfilosofia tai kvanttifysiikka. Vaikka uskoisin jopa tieteenfilosofialla, logiikan säännöillä ja totuuden määrittelyllä olevan annettavaa tänne, mutta en toki nyt sentään niistä ala teille täällä paasaamaan.

        Ajattelen vähän sillä tavalla, että huonojenkin ystävien kanssa voi niin halutessaan keskustella kaikista asioista. Hyviä ystäviähän minulla kai ei täällä ole, koska mielipiteeni sotivat niin heidän käsityksiään vastaan. Toisaalta olen kuullut sanottavan, että hyvä ystävä on sellainen, joka uskaltaa sanoa ääneen mielipiteensä silloinkin kun se on sellainen että sitä ei haluta kuulla.


      • ilmastonmuuttaja
        pkeckman kirjoitti:

        Voi. Mietiskelin itsekin samaa asiaa, että pitäisi varmaan sinne kirjoittaa, mutta kun olen nyt hetkeksi ajautunut tänne ei huvittanut vaihtaa maisemaa ja "alkaa ajamaan itseään sisään" johonkin uuteen laumaan. Paljonhan täälläkin on ihmisiä - lesboja - joilla on bi-partnereita. Ja monet lesbot kai luokittelevat itseään leimoilla 95% lesboutta, 5% heteroutta eli 100% bi. Minusta melkein jopa jokaisella areenalla pitäisi saada käsitellä melkein kaikkia asioita, jotka ihmisiä kiinnostavat. Mielipiteeni on täysin väärä ja jo vanhojen news-oppikirjojen ohjeiden vastainen. Mutta minusta on vain hyvä että eri alueille tuodaan toisenlaisia keskustelunaiheita. Tämä bi-keskustelu nyt enemmän sopii tänne kuin vaikkapa tieteenfilosofia tai kvanttifysiikka. Vaikka uskoisin jopa tieteenfilosofialla, logiikan säännöillä ja totuuden määrittelyllä olevan annettavaa tänne, mutta en toki nyt sentään niistä ala teille täällä paasaamaan.

        Ajattelen vähän sillä tavalla, että huonojenkin ystävien kanssa voi niin halutessaan keskustella kaikista asioista. Hyviä ystäviähän minulla kai ei täällä ole, koska mielipiteeni sotivat niin heidän käsityksiään vastaan. Toisaalta olen kuullut sanottavan, että hyvä ystävä on sellainen, joka uskaltaa sanoa ääneen mielipiteensä silloinkin kun se on sellainen että sitä ei haluta kuulla.

        " Toisaalta olen kuullut sanottavan, että hyvä ystävä on sellainen, joka uskaltaa sanoa ääneen mielipiteensä silloinkin kun se on sellainen että sitä ei haluta kuulla."

        Nyt muistin kuka hän oli! Hän oli Peter Gabriel.

        https://www.youtube.com/watch?v=vAzUh_H7yV0


    • 33222

      Luultavasti et ole bi? Ihminen, joka ei koe kiinnostusta miehiin, naisiin tai ihmisiin sukupuolesta riippumatta, ei voi ymmärtää biseksuaalista psyykettä. Biseksuaalisuutta on tietysti monenlaista, ihminen, joka on biseksuaali määrittelee biseksuaalisuuden omista lähtökohdistaan käsin. Sen takia biseksuaalisuus onkin niin monivivahteista. Rasittavaa on se, että myös ulkopuoliset (homot, heterot, lesbot) pyrkivät myös määrittelemään ja käsittelemään biseksuaalisuutta omista lähtökohdistaan käsin. Mutta harvalla biseksuaalilla ihmisellä on tarvetta olla suhteessa samanaikaisesti sekä miehen että naisen kanssa. Biseksuaalisuus voi olla kausittaista, minua ei esimerkiksi kiinnosta miehet tällä hetkellä, vaan pikemminkin naiset tai ihmiset sukupuolesta riippumatta. Näin on ollut jo pidemmän aikaa. Ja kypsiä, epäkypsiä parisuhteita on nyt ihan hetero/homo/lesbosuhteissakin, ei vain bisuhteissa. Sitoutumiskammo ei liity seksuaaliseen suuntautuneisuuteen mitenkään.

      • "Ja kypsiä, epäkypsiä parisuhteita on nyt ihan hetero/homo/lesbosuhteissakin, ei vain bisuhteissa."

        Olen täysin samaa mieltä. Maailmassa on todella paljon epäkypsiä heterosuhteita - ellei suuri enemmistö. Heterous ja pelkkä pyrkimys mies-nais suhteeseen on kaikkea muuta kuin riittävä tae ihmisen kypsyydestä. Mutta idealistina pyrin etsimään parasta mahdollista, sellaista mikä on tasapainossa koko luomakunnan kanssa, mihin on luotu mies ja nainen.

        "Luultavasti et ole bi?"

        En ole bi jo pelkästään siitä pienestä riittävästä syystä, että se sotii ihanteitani ja maailmankuvaani vastaan eivätkä ne voi minun osalta kausittaisesti heilahdella tai muuttua perusteiltaan yhtään mihinkään. Ne on jo pienestä pitäen opittu, omaksuttu, ymmärretty ja valittu vahvoiksi mielipiteikseni.

        "Biseksuaalisuutta on tietysti monenlaista"

        Aika sekavaksi menee määrittelyt. On biitä, lesboo, heteroo, homoo ja sitten niillä ne kaikki alalajinsa, ja eiköhän Setan järjestöissä keksitä niillekin vielä alalajeja. Oltais vaan kaikki lähinnä ihmisiä, joista joitain leimataan ja jotka haluavat leimata itseään ja pysyä siinä, vaikka avoin mieli pyrkii aina eteenpäin.


      • Ai niin, meinasi unohtua:

        "Ihminen, joka ei koe kiinnostusta miehiin, naisiin tai ihmisiin sukupuolesta riippumatta, ei voi ymmärtää biseksuaalista psyykettä."

        Minua kiinnostaa Ihminen. Piste. Se ja vain se.


      • 5544
        pkeckman kirjoitti:

        Ai niin, meinasi unohtua:

        "Ihminen, joka ei koe kiinnostusta miehiin, naisiin tai ihmisiin sukupuolesta riippumatta, ei voi ymmärtää biseksuaalista psyykettä."

        Minua kiinnostaa Ihminen. Piste. Se ja vain se.

        Heh, biseksuaali ihastuu ihmiseen sukupuolesta riippumatta. ( toki biseksuaalisuus määritelmänä rajoittava, koska se käsittää vain kaksi sukupuolta miehen, naisen) . Vaikka sinua kiinnostaa ihminen, mutta ilmeisesti kuitenkin ihastut, rakastut ja tunnet seksuaalista kiinnostusta vain naisiin...


      • 5544 kirjoitti:

        Heh, biseksuaali ihastuu ihmiseen sukupuolesta riippumatta. ( toki biseksuaalisuus määritelmänä rajoittava, koska se käsittää vain kaksi sukupuolta miehen, naisen) . Vaikka sinua kiinnostaa ihminen, mutta ilmeisesti kuitenkin ihastut, rakastut ja tunnet seksuaalista kiinnostusta vain naisiin...

        "Vaikka sinua kiinnostaa ihminen, mutta ilmeisesti kuitenkin ihastut, rakastut ja tunnet seksuaalista kiinnostusta vain naisiin..."

        Kyllä. Kuten on varmaan tullut jo selväksi.

        Ja tuo Ihminen isolla Ii:llä tarkoittaa kaikkea. Siis kaikkea mikä on tässä ihmisen maailmassa, mitä kukaan ihminen on koskaan luonut ja mitä siinä on. Aivan kaikkea. Matematiikkaa ja yleensä tieteitä, kirjallisuutta, musiikkia...en jaksa alkaa pidemmälle luettelemaan. Asioina ja ilmiöinä kiinnostavat mm. biys, lesbous, heterous. - kuten sanoin: Kaikki.


      • 3+9
        pkeckman kirjoitti:

        "Ja kypsiä, epäkypsiä parisuhteita on nyt ihan hetero/homo/lesbosuhteissakin, ei vain bisuhteissa."

        Olen täysin samaa mieltä. Maailmassa on todella paljon epäkypsiä heterosuhteita - ellei suuri enemmistö. Heterous ja pelkkä pyrkimys mies-nais suhteeseen on kaikkea muuta kuin riittävä tae ihmisen kypsyydestä. Mutta idealistina pyrin etsimään parasta mahdollista, sellaista mikä on tasapainossa koko luomakunnan kanssa, mihin on luotu mies ja nainen.

        "Luultavasti et ole bi?"

        En ole bi jo pelkästään siitä pienestä riittävästä syystä, että se sotii ihanteitani ja maailmankuvaani vastaan eivätkä ne voi minun osalta kausittaisesti heilahdella tai muuttua perusteiltaan yhtään mihinkään. Ne on jo pienestä pitäen opittu, omaksuttu, ymmärretty ja valittu vahvoiksi mielipiteikseni.

        "Biseksuaalisuutta on tietysti monenlaista"

        Aika sekavaksi menee määrittelyt. On biitä, lesboo, heteroo, homoo ja sitten niillä ne kaikki alalajinsa, ja eiköhän Setan järjestöissä keksitä niillekin vielä alalajeja. Oltais vaan kaikki lähinnä ihmisiä, joista joitain leimataan ja jotka haluavat leimata itseään ja pysyä siinä, vaikka avoin mieli pyrkii aina eteenpäin.

        Niin. Seksuaalisuuden määrittely on tosiaan vähän hölmöä, kun jokainen on yksilö ja jokaisen kokemus omasta seksuaalisuudestaan on uniikki.

        Vastaus koko aiheeseen olisi myöskin, että jokaisen halut, tarpeet ja vaatimukset parisuhteelta ovat yksilöllisiä.


      • 3+9 kirjoitti:

        Niin. Seksuaalisuuden määrittely on tosiaan vähän hölmöä, kun jokainen on yksilö ja jokaisen kokemus omasta seksuaalisuudestaan on uniikki.

        Vastaus koko aiheeseen olisi myöskin, että jokaisen halut, tarpeet ja vaatimukset parisuhteelta ovat yksilöllisiä.

        Kyllä. Mutta maailma kaikkinensa on vähän kummallisen dualistinen. On olemassa ainutkertaiset yksittäistapaukset ja sitten niitä koskevat lainalaisuudet.

        Minä tavoittelen jotain tasavertaista ideaalista suhdetta, missä mies näkee naisen jonain muuna kuin pelkkänä käyttöesineenä - ja tietysti toisinpäin. Jonain, mikä puhuttelee häntä syvältä. Ei oman egonsa ja vajavaisuutensa ja huonon itsetuntonsa pönkkittäjänä, kuten tavanomaisilla heteromarkkinoilla on yksi luonteenomainen piirre: esim. nainen etsii miestä, jonka kanssa ollaan tehty "hyvät kaupat" ja jota hän voi käyttää eräälaisena näyttökäyttöesineenä.

        Ja tuohon kummaliseen dualismiin kuuluu, että tämä ihmisten maailma koostuu vain ja ainoastaan Miehistä ja Naisista, joiden välille olisi saatava jokin tasapaino ja äkkiä ennenkuin kaikki asiat menee ihan retuperälle.

        Ehkä minun pitäisi jossain vaiheessa jaksaa siirtyä romaantiikka areenalle. Olen vain aika hidas liikkeinen, joskus.


      • pkeckman kirjoitti:

        "Vaikka sinua kiinnostaa ihminen, mutta ilmeisesti kuitenkin ihastut, rakastut ja tunnet seksuaalista kiinnostusta vain naisiin..."

        Kyllä. Kuten on varmaan tullut jo selväksi.

        Ja tuo Ihminen isolla Ii:llä tarkoittaa kaikkea. Siis kaikkea mikä on tässä ihmisen maailmassa, mitä kukaan ihminen on koskaan luonut ja mitä siinä on. Aivan kaikkea. Matematiikkaa ja yleensä tieteitä, kirjallisuutta, musiikkia...en jaksa alkaa pidemmälle luettelemaan. Asioina ja ilmiöinä kiinnostavat mm. biys, lesbous, heterous. - kuten sanoin: Kaikki.

        Äh! Voi nittu mitä mä vastasin! tämä on pakko korjata.

        "
        "Vaikka sinua kiinnostaa ihminen, mutta ilmeisesti kuitenkin ihastut, rakastut ja tunnet seksuaalista kiinnostusta vain naisiin..."

        Kyllä. Kuten on varmaan tullut jo selväksi.
        "

        Siis totta helvetissä maailmassa on ja on ollut paljon miehiä joita ihailen ja rakastan lähes yli kaiken. Fanitan useita miehiä.

        Mutta en halua olla heidän kanssaan missään seksuaalisissa suhteissa.


      • 6+13
        pkeckman kirjoitti:

        Äh! Voi nittu mitä mä vastasin! tämä on pakko korjata.

        "
        "Vaikka sinua kiinnostaa ihminen, mutta ilmeisesti kuitenkin ihastut, rakastut ja tunnet seksuaalista kiinnostusta vain naisiin..."

        Kyllä. Kuten on varmaan tullut jo selväksi.
        "

        Siis totta helvetissä maailmassa on ja on ollut paljon miehiä joita ihailen ja rakastan lähes yli kaiken. Fanitan useita miehiä.

        Mutta en halua olla heidän kanssaan missään seksuaalisissa suhteissa.

        Sun logiikallasi olet siis 95% hetero ja 5% homo eli 100% bi.


      • 6+13 kirjoitti:

        Sun logiikallasi olet siis 95% hetero ja 5% homo eli 100% bi.

        Eikös näissä he,ho,bi ja le -leikeissä puhuta maallisista ja fyysisistä lihan himoista? En himoitse miehiä. Olen hetero sen määritelmän perusteella. Rakastan joidenkin sielun veljieni henkeä kenties enemmän kuin arvostan ja tulen koskaan arvostamaan ketään naista. Minulle tiedon jano lienee tärkeintä enkä pelkää vaikka jäisin ilman naista loppuelämäksi.

        Oman logiikkani mukaan olen "lähes lesbo".


    • Puffffffffffffffff

      Mielestäni on typerää, että seksuaalisuuden luokittelu on nykyään niin suuri asia! Rakastummeko sukupuoleen vai ihmiseen? Jos rakastuisimme sukupuoleen, tämä maailma olisi yksi iso bordelli, koska kaikki rakastaisivat kaikkia, välittämättä luonteesta.
      Olen muuten lesbo ja tiedostanut sen jo kauan. Viehätyn naisten luonteista ja pakko myöntää kropasta myös. Olen silti muutakin. Tiedän, että luon näillä muutamilla lauseilla ristiriidan tekstini kokonaisuuteen, mutta maailma, ihminen on täynnä ristiriitoja.
      Mutta eiköhän loppupeleissä seurustella kokonaisen ihmisen kanssa?

      Ymmärsikö joku pointtini?

      • *

        Niin, siis eihän kukaan hetero, homo tai lesbokaan rakastu pelkkään sukupuoleen vaan siihen yksittäiseen ihmiseen. Joka tosin tuppaa olemaan aina tiettyä sukupuolta. Mutta ei pelkkä sukupuoli ja siihen liittyvät ominaisuudet riitä saamaan aikaan minkäänlaista vetoa saati rakkautta.

        Bisset jostain syystä tykkäävät vihjailla, että HE ei sentään rakastu pelkkään sukupuoleen. Eihän kukaan muukaan niin tee. Eikä sukupuolinen suuntautuminen, oli se biseksuaalisuus tai mikä tahansa, tee ihmisestä automaattisesti yhtään kypsempää tai hienompaa.


      • 55445jjj

        Luultavasti pointti ymmärretty. Seksuaalisuuden luokittelu on aika iso ja joskus turhakin asia, mutta se tietysti auttaa hahmottamaan ja ymmärtämään missä asiassa on kyse... Että muutkin ymmärtävät suurinpiirtein mistä on kyse, jos joku on lesbo, bi, homo, hetero.


        Mutta kyllä se ihminen menee sen sukupuolen edelle. Luonne, yhteensopivuus, samanalainen arvo- ja ajatusmaailma merkitsevät paljon, jos seurustella halutaan. Pelkkään seksiin nyt riittää vähempikin. Vaikka toki ulkonäölläkin merkityksensä. Parisuhteessakin. Kaikkien ihmisten kanssa, ei luonnollisestikaan, voi kuvitella, olevansa sillai :)


      • 55445jjj kirjoitti:

        Luultavasti pointti ymmärretty. Seksuaalisuuden luokittelu on aika iso ja joskus turhakin asia, mutta se tietysti auttaa hahmottamaan ja ymmärtämään missä asiassa on kyse... Että muutkin ymmärtävät suurinpiirtein mistä on kyse, jos joku on lesbo, bi, homo, hetero.


        Mutta kyllä se ihminen menee sen sukupuolen edelle. Luonne, yhteensopivuus, samanalainen arvo- ja ajatusmaailma merkitsevät paljon, jos seurustella halutaan. Pelkkään seksiin nyt riittää vähempikin. Vaikka toki ulkonäölläkin merkityksensä. Parisuhteessakin. Kaikkien ihmisten kanssa, ei luonnollisestikaan, voi kuvitella, olevansa sillai :)

        Minulla on pahana tapana etsiä vain virheitä toisten viesteistä. Harvoin annan kehuja. Siis melkein kaikki muu oli melko ok, mutta tästä:

        "samanalainen arvo- ja ajatusmaailma merkitsevät paljon"

        haluaisin sanoa: Minusta hyvässä lykyssä kun kaksi ihmistä kohtaa tai ajautuu toistensa seuraan, niin heillä on toisille annettavaa. Mitä kehittävää ja kasvattavaa annettavaa kahdella ihmisellä on toisilleen, jos heillä on täsmälleen samat ajatus- ja arvomaailmat, jos he ovat samiksia? Ei paljoa seksin lisäksi. Jotta kahden ihmisen suhteessa syntyisi jotain uutta, täytyy heillä olla ainakin hieman erilaiset taustat, elämänkokemukset ja niiden muovaama maailmakuva.

        No, ehkä samikset alussa tulevat helposti ja luontevasti juttuun keskenään, mikä on jo paljon. Mutta jotenkin siinä kai haetaan vain pönkitystä itsetunnolleen tai jotain sellaista - hei me ollaan samiksia! Ai kato säkin oot lesbo, mäkin oon, ai sulla on samanlainen maku kuin mulla - no eihän mun maku sitten olekaan niin huono.


      • 55445jjj
        pkeckman kirjoitti:

        Minulla on pahana tapana etsiä vain virheitä toisten viesteistä. Harvoin annan kehuja. Siis melkein kaikki muu oli melko ok, mutta tästä:

        "samanalainen arvo- ja ajatusmaailma merkitsevät paljon"

        haluaisin sanoa: Minusta hyvässä lykyssä kun kaksi ihmistä kohtaa tai ajautuu toistensa seuraan, niin heillä on toisille annettavaa. Mitä kehittävää ja kasvattavaa annettavaa kahdella ihmisellä on toisilleen, jos heillä on täsmälleen samat ajatus- ja arvomaailmat, jos he ovat samiksia? Ei paljoa seksin lisäksi. Jotta kahden ihmisen suhteessa syntyisi jotain uutta, täytyy heillä olla ainakin hieman erilaiset taustat, elämänkokemukset ja niiden muovaama maailmakuva.

        No, ehkä samikset alussa tulevat helposti ja luontevasti juttuun keskenään, mikä on jo paljon. Mutta jotenkin siinä kai haetaan vain pönkitystä itsetunnolleen tai jotain sellaista - hei me ollaan samiksia! Ai kato säkin oot lesbo, mäkin oon, ai sulla on samanlainen maku kuin mulla - no eihän mun maku sitten olekaan niin huono.

        Ei nyt tarvitse olla mitään samiksia. Samantyyppinen arvomaailma, elämänkatsomus auttaa asiaa. Tämä nyt ei tietystikään tarkoita, että koko ajan ollaan yhdessä ja on täsmälleen samat harrastukset sun muuta. Mutta esim. itse tälläisena hieman boheemina ja sisäänpäin suuntautuneena ihmisenä en nyt löytäisi kovinkaan paljon yhteistä hyvin sosiaalisen, dynaamisen uraohjuksen kanssa. Näin äkkiseltään ajateltuna. Mutta ei sitä koskaan tiedä.


      • 55445jjj kirjoitti:

        Luultavasti pointti ymmärretty. Seksuaalisuuden luokittelu on aika iso ja joskus turhakin asia, mutta se tietysti auttaa hahmottamaan ja ymmärtämään missä asiassa on kyse... Että muutkin ymmärtävät suurinpiirtein mistä on kyse, jos joku on lesbo, bi, homo, hetero.


        Mutta kyllä se ihminen menee sen sukupuolen edelle. Luonne, yhteensopivuus, samanalainen arvo- ja ajatusmaailma merkitsevät paljon, jos seurustella halutaan. Pelkkään seksiin nyt riittää vähempikin. Vaikka toki ulkonäölläkin merkityksensä. Parisuhteessakin. Kaikkien ihmisten kanssa, ei luonnollisestikaan, voi kuvitella, olevansa sillai :)

        "Luultavasti pointti ymmärretty. Seksuaalisuuden luokittelu on aika iso ja joskus turhakin asia, mutta se tietysti auttaa hahmottamaan ja ymmärtämään missä asiassa on kyse... Että muutkin ymmärtävät suurinpiirtein mistä on kyse, jos joku on lesbo, bi, homo, hetero."

        Yksi kai aika yleinen(?) seksuaalisen suuntauksen määrite, mikä puuttuu näistä bi, lesbo ja hetero -jaotteluista on runkkari.


    • Puffffffffffffffff

      Ihmiset on muuten erilaisia ja aina ei tarvitse pitää kaikista ihmisistä, heidän mielipiteistään, elämäntyylistään, mutta voi yrittää tulla toimeen. Jokainen kuitenkin elää omaa elämäänsä. Vaikka toisten elämät vihastuisikin. Kannattaa olla tekemättä itse asioita, joita mielestään pitää virheellisinä ja epäkypsinä yms.
      Eikä niin paljoa keskittyä muiden asioihin.
      Anteeksi, jos kuulostan riidanhaastajalta, mutta taas sanon vain yhden mielipiteen.

    • Puffffffffffffffff

      *vihastuttaisikin..

    • ä'lpojnoijmclsd

      Mietipähän.. Katsoin aloittajan profiilin. Mitäköhän ihmettä mies tekee koko ajan lesbo- ja bi- palstoilla?
      Ja aika useasti on edellisen kanssa eri mieltä.

      • Hetkinen...yksi asia mikä on jäänyt ehkä kertomatta syistä miksi olen täällä( ja haluan kuitenkin vastata kysymykseesi) on, että nykymaailmassa heteroiden tavanomaiset teerenpelit ovat aika perseestä. Etsin mielenkiintoista Persoonaa, joita tavanomaisten pullisaisten hetero -maailmasta on vaikeaa löytää. Ja tämä bi juttu alkoi kiinnostamaan siksi, että aloin miettimään, että voisinkohan joskus löytää mielenkiintoisen bi-persoonan. Mielenkiintoisia lesboja on turha lähteä yrittämään käännyttämään, mutta bi:hin voi olla joitain chanssejä. Mutta nythän olen järkeillen tullut siihen päätökseen, että ei. Ei kiitos nekään.


      • 9+13
        pkeckman kirjoitti:

        Hetkinen...yksi asia mikä on jäänyt ehkä kertomatta syistä miksi olen täällä( ja haluan kuitenkin vastata kysymykseesi) on, että nykymaailmassa heteroiden tavanomaiset teerenpelit ovat aika perseestä. Etsin mielenkiintoista Persoonaa, joita tavanomaisten pullisaisten hetero -maailmasta on vaikeaa löytää. Ja tämä bi juttu alkoi kiinnostamaan siksi, että aloin miettimään, että voisinkohan joskus löytää mielenkiintoisen bi-persoonan. Mielenkiintoisia lesboja on turha lähteä yrittämään käännyttämään, mutta bi:hin voi olla joitain chanssejä. Mutta nythän olen järkeillen tullut siihen päätökseen, että ei. Ei kiitos nekään.

        Miten surullista, että sulla kertomasi mukaan joskus 90-luvulla oli hyvä keskustelu lesbon kanssa ja nyt pyörit suomi24 lesbopalstalla etsimässä täytettä elämäsi tyhjiöön.

        Hyvä kun olet kuitenkin oppinut täältä sen, että lesboja on turha käännyttää..

        mutta säälittää oikeasti vähän, että sulla on ollut noin heikkoa tuolla heterorintamalla.

        Ollaan me lesbot sit vissiin aika ihmeellisiä, kun itsekin olen onnistunut tulemaan onnelliseksi ja löytämään naisystävän, vaikka kaltaisiani on vain 2% koko väestöstä.


      • 9+13 kirjoitti:

        Miten surullista, että sulla kertomasi mukaan joskus 90-luvulla oli hyvä keskustelu lesbon kanssa ja nyt pyörit suomi24 lesbopalstalla etsimässä täytettä elämäsi tyhjiöön.

        Hyvä kun olet kuitenkin oppinut täältä sen, että lesboja on turha käännyttää..

        mutta säälittää oikeasti vähän, että sulla on ollut noin heikkoa tuolla heterorintamalla.

        Ollaan me lesbot sit vissiin aika ihmeellisiä, kun itsekin olen onnistunut tulemaan onnelliseksi ja löytämään naisystävän, vaikka kaltaisiani on vain 2% koko väestöstä.

        "Hyvä kun olet kuitenkin oppinut täältä sen, että lesboja on turha käännyttää.."

        Olenko oppinut? No sen olen kyllä sanonut, että ketään ei voi ulkopuolta muuttaa, vaan halun on tultava itseltään. Olkoon se sitten käännyttämistä mitä lie...Vastasin juuri äsken samantapaiseen kysymykseen, en jaksa toistaa.


      • 9+13 kirjoitti:

        Miten surullista, että sulla kertomasi mukaan joskus 90-luvulla oli hyvä keskustelu lesbon kanssa ja nyt pyörit suomi24 lesbopalstalla etsimässä täytettä elämäsi tyhjiöön.

        Hyvä kun olet kuitenkin oppinut täältä sen, että lesboja on turha käännyttää..

        mutta säälittää oikeasti vähän, että sulla on ollut noin heikkoa tuolla heterorintamalla.

        Ollaan me lesbot sit vissiin aika ihmeellisiä, kun itsekin olen onnistunut tulemaan onnelliseksi ja löytämään naisystävän, vaikka kaltaisiani on vain 2% koko väestöstä.

        "Hyvä kun olet kuitenkin oppinut täältä sen, että lesboja on turha käännyttää."

        Copy/pastea toisaalta:

        Jos kerran sanot, että se on vain tyypillinen yksinkertaisen heteromiehen käsitys, että mies voisi jotenkin korvata naisen olemalla "tarpeeksi hyvä rakastaja", niin olet siis sitä mieltä, että ei löydy ihmistä, joka joskus olisi leimannut itsensä lesboksi, mutta ajautunutkin jonkun miehen seuraan ja oppinut nauttimaan siitä enemmän. Jos väität tuollaista, niin sinun pitäisi tietää ja tuntea aika paljon erilaisten entisten lesbojen sielunelämästä - käydä haastattelemassa heitä -, jos olet sitä mieltä, että koskaan ei ole voinut käydä niin kuin yksinkertainen hetero mies luulee, että hän voisi korvata naista.

        Lesbo laumaan kuuluvia voi olla niin monesta eri syystä. Joku voi kuulua siihen vain siksi kun kaveritkin kuuluu. Joku nuori vielä itseään etsivä voi kuulua siihen siksi, että se on Suomi24/lesbot palstan ämmien aivopesemä. Syitä voi olla monenlaisia, siksi on ihan mahdotonta väittää, että se on vain harhakäsitys, että "joku lesbo voisi alkaa pitämään ja oppimaan jopa rakastamaan miestä kunhan hän löytää oikean miehen ja naisen välisen rakkauden".

        Siis siksi, koska väität jotain noin yleistä kuin väität, sinun pitäisi tuntea kaikki yksittäistapaukset ja niiden syyt ja seuraukset, mitä et voi tehdä ennenkuin olisit käynyt haastattelemassa ja keskustelemassa ja pohtimassa kaikkien niiden enstisten lesbojen kanssa, jotka ovat löytäneet aidon, tasavertaisen, toista kunnioittavan ja tasapainoisen suhteen mieheen.


    • Ja taas. Arggh! Ainakin viides kerta kun ihmetellään minun oloani täällä. Jos olet kiinnostunut asiasta, niin joudut lukemaan aikaisempia vastauksiani. En ole muuten koskaan käynyt yhdelläkään bi-palstalla saatikka monilla bi-palstoilla.

      • 20+4

        Voitko nyt heteromies lähteä täältä pohtimaan näitä idioottimaisuuksia jonnekin muualle kun et selkeästi voi ymmärtää mistä biseksuaalisuudessa on kyse vaikka moni on sen sinulle ko rautalangasta hienosti vääntänyt. Kiitos.

        Terveisin kypsässä suhteessa oleva bisse joka rakastaa ja rakastelee sekä miestään että naistaan.


    • Kun sinulla on nuo omistussubstantiivit tuossa, niin oletko jonkinlaisessa omistussuhteessa?

    • anteeksi avautumisen

      Naurun ja ärsytyksen sekaisessa mielentilassa vastaaminen, etenkin tällaiseen viestiketjuun, on varmasti huono idea, mutta yritän parhaani.

      Biseksuaaleilla ei ole mitään pakottavaa tarvetta olla sekä miehen että naisen kanssa. Itse olen biseksuaali ja en oikeastaan näe mitään suurta eroa sukupuolten välillä. Siis ihan oikeasti, onko sillä muka jotain merkitystä mitä sielä housuissa on. Olen ollut rakastunut sekä miehiin, että naisiin, enkä suhteessa ole kaivannut toisen sukupuolen kosketusta tai rakkautta.

      Ihan samalla tavalla heterot ja homotkin kiintyvät toisiin ihmisiin, kuin biseksuaalit. Bisset ei varmasti petä tai tunne halua pettää sen enempää kuin heterot tai lesbotkaan.

      En tajua, onko se biseksuaalisuus oikeasti niin vaikea käsite, että ihmiset olettaa meidän _tarvitsevan_ molempia sukupuolia ollaksemme kokonaisia, emmekä siksi kykene rehelliseen ja kypsään suhteeseen. Ja paskat! Itse pystyn olemaan suhteessa uskollisempi kuin monet ystäväni ja entiset seurustelukumppanini.

      Bi:t rakastuvat sukupuolesta riippumatta, eivät ole riippuvaisia molempien sukupuolien rakkaudesta.

      • "Naurun ja ärsytyksen sekaisessa mielentilassa"

        Hyvä että joku muukin repii vapauttavaa naurua mun jutuista välillä kuin minä ite. Vaikka tosissani olenkin.


      • ed. kirjoittaja
        pkeckman kirjoitti:

        "Naurun ja ärsytyksen sekaisessa mielentilassa"

        Hyvä että joku muukin repii vapauttavaa naurua mun jutuista välillä kuin minä ite. Vaikka tosissani olenkin.

        No on täällä umpimielistä settiä tullut kyllä muiltakin kun sulta. Uudelleen ja uudelleen jaksan hämmentyä lesbojen "bi-vihasta". Tai sitten täällä netissä vain ne negatiiviset mielipiteet tuodaan esille. En tiedä.


      • ed. kirjoittaja kirjoitti:

        No on täällä umpimielistä settiä tullut kyllä muiltakin kun sulta. Uudelleen ja uudelleen jaksan hämmentyä lesbojen "bi-vihasta". Tai sitten täällä netissä vain ne negatiiviset mielipiteet tuodaan esille. En tiedä.

        Älä ota niin nitteesi. En tunne yhtäkään bi:tä. Pohdin tässä asioita ihan yleisellä tasolla. Vaikutat hyvältä tyypiltä. Menempä jatkamaan uniani...


    • " Itse olen biseksuaali ja en oikeastaan näe mitään suurta eroa sukupuolten välillä"

      Niin eiväthän ne erot mitään suuria olekaan. Eläköön ne pienet erot, kuten sananlasku sanoo, ja minun mielestäni näitä eroja on myös henkisellä puolella. Todistaahan sen koko maailmanhistoria. Ja eläköön ne pienet erot myöskin siellä henkisellä puolella. Ne voivat täydentää toisiaan parhaassa tapauksessa.

    • dkldödöd

      Älä jaksa, mitä edes roikut täällä palstalla? Tää on lesboille

      • Miten jotkut jaksavat toistaa minulle tuota uudestaan ja uudestaan? Älkää viitsikö vaivautua enää. Jatkuisikohan toi sama virsi kuukausien tai jopa vuosien ajan, jos pidempienkin taukojen jälkeen vittuillessani käväisisin täällä uudestaan?


    • Bi...

      "kypsä ihminen hakee yhtä elinkumppania itselleen". En ymmärrä, miksi bi-seksuaali ihminen ei voisi etsiä yhtä elämänkumppania. Itse olen bi-seksuaali nainen, tunnen siis vetoa molempiin sukupuoliin ( itse tunnen enemmän vetoa naisiin). Milloinkaan ei ole juolahtanut mieleeni, että tarvitsisin molemmat, miehen ja naisen tyydyttämään tarpeitani. Etsin minäkin sitä yhtä elämänkumppania, sukupuoli ei vain ole minulle kriteeri, jolla sulkisin ehdokkaita pois.
      Tuntuu, että nuo seksuaaliset tarpeet on nostettu täällä erityisesti esille, niin sanottakoon vielä, että minulla ei ole mitään erillisiä "mies-ja naistarpeita", molemmat täyttävät tarpeet yhtä hyvin. Jos esimerkiksi eläisin yhdessä naisen kanssa, ei tulisi mitään "miehenpuutostilaa", ja päinvastoin.
      Parinvalinnassa itse tärkeämpänä kriteerinä kyllä pidän persoonaa ja yhteensopivuutta kuin sitä haaroväliä:) Pakko kyllä sanoa, että aika tiukat mieleipiteet sinulla näyttää bisseistä olevan, vaikket ilmeisesti kovin montaa henkilökohtaisesti tunne... On niitä heterojakin aivan ihania ihmisiä, ja osa nyt ei aivan... Seksuaalisen suhtautumisen perusteella ihmisten leimaaminen tietynlaiseksi on kyllä omasta mielestäni hiukan epäkypsää...

    • Pöööö!

      Kyllä taas on niin turhanpäiväsestä asiasta väännetty asiaa! Mikä siinä on niin vaikeaa tajuta: bisset saattavat ihastua molempiin sukupuoliin sekä tuntea seksuaalista vetoa molempiin, miehiin ja naisiin. Monesti tällä palstalla ahdistaa se ajattelutapa, että yleistetään millaisia ovat heterot, lesbot, homot, bit, venäläiset jne...

      Tuo pkeckmankin vaikuttaa päättäneen että tavalliset hetero-pulliaiset ovat sellaisia tai tällaisia, ihan kuin lesbot eivät voisi olla helvetin tylsiä tms.
      Jos minun olisi ihan pakko päättää olenko lintu vai kala, niin luultavasti sanoisin, että olen lintukala. Mutta en halua lokeroida itseäni vaan haluan olla selainen kuin olen, muovautua ajan hampaasta sellaiseksi kuin sattuma päättää ilman, että keinotekoiset raja-aidat rajoittavat sitä.
      Mielestäni typerimpiä juttuja tällä palstalla on sellaiset "apua! olen lesbo, mutta olen ihastunut mieheen!" Haloo, ehkä sitten ei olekaan ihan 100%-lesbo eikä siinä mitään. Siinä taas vain turha lokerointi aiheuttaa turhia identiteettikriisejä.
      Kyllähän luontokin on tarkoittanut, että tunnemme vetoa vastakkaiseen sukupuoleen, siihenhän tämä ihmisten olemassaolo perustuu. Lesbojen ja homojen kuuluukin olla määrällisesti marginaalinen ryhmä, poikkeama.
      Ja ei, tämä ei nyt ota kantaa ihmisoikeuksiin vaan oli ainoastaan muistutus luontoäidin olemassaolosta. Toisaalta veikkaan, että tulevaisuudessa homoseksuaalien määrä saattaa prosentuaalisesti kasvaa, kun ihmiskunta ei ole enää niin riippuvainen ikiaikaisista vieteistä.

    • Määrittely oli perseehstä. Ei tarvitse rajoittaa tarkastelua parisuhteeseen. Esim miespuolinen bi voi muodostaa - ei parisuhteen, mutta kypsän kolmikon - yhden bi-miehen tai homomiehen ja yhden naisen kanssa eli bi(m) - (ho tai bi(m)) - he(n). Samoin naaraspuolinen kypsä bi voi muostaa kypsän kolmikon hetero-, lesbo tai bi-naisen ja miehen kanssa.

    • 11+3

      "Jos määritellään, että kypsä ihminen hakee yhtä elinkumppania itselleen, niin mitä hakevat bi:t?"
      Yhtä elinkumppania itselleen. Hän voi olla joko pitkä tai lyhyt, sini tai ruskeasilmäinen, mies tai nainen.

      "Siis eivätkö he tiedä, että etsiäkö naista vai miestä?"
      Etkö sinä tiedä minkä nimistä puolisoa etsit? Tiedätkö jo hänen silmiensä värin? Entäs harrastukset? Siis etkö sinä tiedä mitä sinä etsit?

      "Onko bi-henkilöllä tarve olla samanaikaisesti suhteessa sekä mieheen että naiseen?"
      Ei. Onko sinulla tarve olla suhteessa moneen naiseen samaan aikaan?

      • Mielestäsikö kun naispuolinen bi alkaa olemaan naisen kanssa, niin hänestä tulee eräällä tavalla lesbo? Hänellä ei sen jälkeen ole enää tarvetta olla miehen kanssa? Tai jos hän alkaa olemaan miehen kanssa, niin hänestä tulee hetero?

        Toisaalla jo muuten totesin eilen, että tuo määrittely, että kypsä ihminen hakee vain yhtä elinkumppania itselleen saattaa olla huono määritelmä. Bi voi hakea kumppanikseen sekä oman, että vastakkaisen sukupuolen edustajan, jolloin syntyy kolmikkosuhde,

        Tuollaiset ulkoiset määreet "pitkä tai lyhyt, sini tai ruskeasilmäinen" ovat melko epäoleellisia suhteen kannalta. Vielä kun lisäisit tuohon pitkä- tai lyhyt hiuksinen, niin osoittaisit todellisen typeryytesi ja alkeellisuutesi.

        "Onko sinulla tarve olla suhteessa moneen naiseen samaan aikaan?"

        Ei ehkä seksuaalisesti varsinkin kun tässä iässä ja kunnossa alan olemaan jo puoli impotentti. Toisaalta en voi tietää, kun en ole koskaan kokenut. Mutta voin hyvin kuvitella rakastuvani henkisesti kahteen naiseen. Ystävystyä syvästi kahteen eri naiseen. En tiedä mikä on rakkauden ja ystävyyden ero.


      • "Siis etkö sinä tiedä mitä sinä etsit?"

        Aina välillä kuten nytkin luulen jopa löytäneeni sen mitä olen etsinyt. Vielä en vain ole sitä saanut.


      • 8+2
        pkeckman kirjoitti:

        Mielestäsikö kun naispuolinen bi alkaa olemaan naisen kanssa, niin hänestä tulee eräällä tavalla lesbo? Hänellä ei sen jälkeen ole enää tarvetta olla miehen kanssa? Tai jos hän alkaa olemaan miehen kanssa, niin hänestä tulee hetero?

        Toisaalla jo muuten totesin eilen, että tuo määrittely, että kypsä ihminen hakee vain yhtä elinkumppania itselleen saattaa olla huono määritelmä. Bi voi hakea kumppanikseen sekä oman, että vastakkaisen sukupuolen edustajan, jolloin syntyy kolmikkosuhde,

        Tuollaiset ulkoiset määreet "pitkä tai lyhyt, sini tai ruskeasilmäinen" ovat melko epäoleellisia suhteen kannalta. Vielä kun lisäisit tuohon pitkä- tai lyhyt hiuksinen, niin osoittaisit todellisen typeryytesi ja alkeellisuutesi.

        "Onko sinulla tarve olla suhteessa moneen naiseen samaan aikaan?"

        Ei ehkä seksuaalisesti varsinkin kun tässä iässä ja kunnossa alan olemaan jo puoli impotentti. Toisaalta en voi tietää, kun en ole koskaan kokenut. Mutta voin hyvin kuvitella rakastuvani henkisesti kahteen naiseen. Ystävystyä syvästi kahteen eri naiseen. En tiedä mikä on rakkauden ja ystävyyden ero.

        En ole "11 3" mutta pakko kommentoida... Naisesta ei automaattisesti tule lesboa seurustellessa naisen kanssa, mutta en usko että kovin moni nainen vaihtaa mieheen enää naisen jälkeen. 15-23 vuotiaana olin seurustellut vain miesten kanssa. Siinä iässä tajusin olevani myös kiinnostunut naisista ja aloin seurustelemaan nykyisen tyttöystäväni kanssa. Ollemme olleet yhdessä 8 vuotta ja hän on parasta mitä minulle on koskaan tapahtunut. En tiedä olenko muuttunut lesboksi vai en, mutta en ole halunnut ketään miestä sen jälkeen, kun tapasin hänet.


      • f*ck
        petri_keckman kirjoitti:

        "Siis etkö sinä tiedä mitä sinä etsit?"

        Aina välillä kuten nytkin luulen jopa löytäneeni sen mitä olen etsinyt. Vielä en vain ole sitä saanut.

        kuulostat stalkkerin alulle, mitäs jos koitat keskustella näistä sun naisasioista tuolla hetskujen puolella. Eikös nää sun seikkailut täällä ole jo läpikäyty.


      • 8+2 kirjoitti:

        En ole "11 3" mutta pakko kommentoida... Naisesta ei automaattisesti tule lesboa seurustellessa naisen kanssa, mutta en usko että kovin moni nainen vaihtaa mieheen enää naisen jälkeen. 15-23 vuotiaana olin seurustellut vain miesten kanssa. Siinä iässä tajusin olevani myös kiinnostunut naisista ja aloin seurustelemaan nykyisen tyttöystäväni kanssa. Ollemme olleet yhdessä 8 vuotta ja hän on parasta mitä minulle on koskaan tapahtunut. En tiedä olenko muuttunut lesboksi vai en, mutta en ole halunnut ketään miestä sen jälkeen, kun tapasin hänet.

        Hienoa, että olet havainnut, että pidät ehkä enemmän naisista kuin miehistä. Olisi turhaa ja luonnonvarojen tuhlausta jos olisit heteromarkkinoilla ja joku mies tuhlaisi resurssejaan sinuun, jos kerran tuunnut olevan kykenemätön rakastumaan mieheen. Ehkä lesbous ja biys ovat luonnonkeinoja poistaa turhia, tyhmiä ja kypsymättömiä tapauksia pois mies-nais markkinoilta?


      • f*ck kirjoitti:

        kuulostat stalkkerin alulle, mitäs jos koitat keskustella näistä sun naisasioista tuolla hetskujen puolella. Eikös nää sun seikkailut täällä ole jo läpikäyty.

        Suomi24:ssa ei ole sellaista ryhmää kuin "heterot" eli mitä ryhmää tarkoitat? Ai sinä vielä täällä? Muistan nimimerkkisi hyvin parinvuoden takaa. Eli ehkä sinä siis olet jo lukenut "näää mun seikkailut" (mitkä seikkailut?), mutta ehkä on tullut uusia, jotka eivät vielä ole lukeneet. Ja toisaalta keskustelupalstoilla on ihmisillä tapana jauhata samaa askaa vuodeesta toiseen, joten miksen minäkin saisi sellaiseen syyllistyä?


    • optimist

      Biseksuaalisuus ei ole sama asia kuin polyamoria, eikä biseksuaalisuus ainakaan kaikilla tarkoita sitä että olisi minkäänlaista tarvetta olla miehen kanssa. Minua ihmetyttää myös kypsyyden määritelmäsi. Oletko sitä mieltä että aromanttinen aseksuaali ei voi olla kypsä?

      • En oikeastaan määritellyt kypsyyttä, vaan keskustelun aloituksessa oli "Jos määritellään..." Ja tarkoitin kypsyyttä näissä bi.hetero.lesbo.homo kuvioissa. Ehkä nämä kuviot ovat hieman liian pieniä ympyröitä määrittelemään ihmistä hänen kypsyys -asteikolla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3427
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      93
      3154
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2358
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1824
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1524
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      83
      1375
    Aihe