Jumalan Poika oli maan päällä ollessaan Jumalan palvelija:
1) Jeesus sanoi, että Isä lähetti hänet (Joh.6:44,57, Joh.8:18, Joh.20:21).
2) Jeesus oli, ja on, Jumalan Poika (Joh.3:16).
3) Jeesus opetti, että Isä on ainut Jumala (Joh.17:3).
4) Jeesus sanoi lähettävänsä sen, minkä hänen Isänsä oli luvannut (Luk.24:49).
5) Jeesus teki ihmeitä "Jumalan sormella", sillä Jumala voiteli hänet (Luuk.11:20).
6) Jeesus väitti puhuneensa niitä sanoja, joita Isä käski hänen puhua (Joh.8:28).
7) Jeesus teki samoja asioita kuin oli nähnyt Isän tekevän (Joh.5:19).
8) Jeesus sanoi elävänsä Isän kautta (Joh.6:57).
9) Jeesus sanoi, että Isä on hänet pyhittänyt (Joh.10:36).
10) Jeesus paljasti että Isä on Jumala (Joh.6:27, Joh.17:3).
11) Jeesus laittoi Isän tahdon oman tahtonsa edelle (Mark.14:36).
12) Jeesus sanoi, ettei voi itsestään mitään tehdä (Joh.5:19).
13) Jeesus sanoi että Isä opettaa häntä (Joh.8:28).
14) Jeesus sanoi, että Isä näyttää hänelle kaikki mitä itse tekee (Joh.5:20).
15) Jeesus sanoi saaneensa käskyjä Isältä (Joh.8:28, 10:18, 12:50).
16) Jeesus sanoi että hän aina tekee sitä mikä miellyttää Jumalaa (Joh.8:29).
17) Jeesus sanoi, että Jumala on painanut häneen sinettinsä (Joh.6:27).
18) Jeesus rukoili Jumalaa (Joh.17).
19) Jeesus ylisti Jumalaa (Mat.11:25).
20) Jeesus kiitti Jumalaa (Joh.11:41).
21) Jeesus sanoi rakastavansa Isää (Joh.14:31).
22) Jeesus sanoi että Isä on häntä suurempi (Joh.14:28).
23) Jeesus pyysi Jumalaa kirkastamaan nimensä (Joh12.28).
24) Jeesus opetti rukoilemaan Isää, eli Jumalaa (Mat.6:6,9, Joh.4:23).
25) Jeesus antoi kunnian Isälleen (Joh.5:41, Joh.8:50).
26) Jeesus saarnasi paljon Isästään, eli Jumalasta (esim. vuorisaarnassa).
27) Jeesus teki Isänsä nimen tunnetuksi omilleen (Joh.17:6).
28) Jeesuksen omat, ovat Jumalan omat (Joh.17:10).
29) Jeesuksesta tuli "välimies" Jumalan ja ihmisten välille (1.Tim.2:5).
30) Jeesuksesta tuli ainut "tie" Jumalan tykö (Joh.14:6).
31) Jumala teki Jeesuksen Kristukseksi, eli voiteli hänet (Apt.2:36).
32) Jumala antoi kaiken Jeesuksen haltuun (Mat.11:27).
33) Jumala herätti Jeesuksen kuolleista (Apt.4:10).
34) Jumala lunasti meidät Jeesuksen veren kautta (Ef.1:7).
35) Jumala on Kristuksen pää (1.Kor.11:3).
Tässä on muutama jae lisää, jotka todistavat että Jeesus on Jumalan palvelija, eli Jumalan asiamies:
"Katso, MINUN PALVELIJANI, jonka minä olen valinnut, minun rakkaani, johon minun sieluni on mielistynyt; minä panen Henkeni häneen, ja hän on saattava oikeuden sanomaa pakanoille." (Mat.12:18).
Ei Jesajakaan ollut valheprofeetta, kun hän noin 700 vuotta aikaisemmin ilmoitti Jeesuksesta seuraavat sanat:
"Ja nyt sanoo Herra (JHWH), joka ON MINUT PALVELIJAKSEEN VALMISTANUT hamasta äitini kohdusta... MINUN JUMALANI on tullut minun voimakseni - hän (JHWH) sanoo:... OLET MINUN PALVELIJANI..." (Jes.49:5,6).
Havaitsimme siis profetiasta, että
1) Jeesus on JUMALAN PALVELIJA
2) Jeesus kertoo profeetan kautta että JHWH ON HÄNEN JUMALANSA
Ei siis ole ihme että Jeesus on JUMALAN PALVELIJA, jos kerran JUMALA ON HÄNEN JUMALANSA.
Jumalan palvelija: Jeesus Kristus, Jumalan Poika
128
182
Vastaukset
Aamen, ja - - -
5 "Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
6 niin kuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan". [Hepr.5:5,6; 8:1]
Heprealaiskirje 8
1 "Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu - M a j e s t e e t i n
v a l t a i s t u i m e n - o i k e a l l a - p u o l e l l a - taivaissa,"Noin se on Raamatussa.
Jeesus oli Daavidin jälkeläinen, Joosefin poika ja kuvaannollisesti Jumalan Poika.
Raamatussa on kerrottu että Jeesus oli ihmisen poika ja uusien käännösten myötä on vaihdettu kohtia Jumalan Pojaksi.- valheet eksyttää
18. Jeesuksen Kristuksen syntyminen oli näin. Kun hänen äitinsä Maria oli kihlattu Joosefille, huomattiin hänen ennen heidän yhteenmenoaan olevan raskaana Pyhästä Hengestä.
Pe.ku. Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä, ei Jeesus ollut Joosefin siittämä.
Joten lopeta valehtelu. Pe.ku
Raamatun mukaan Jeesus nimenomaan ei ollut Joosefin poika.
Hän ei ollut ollenkaan siinnyt miehestä.
Korkeimman Voima varjosi neitsyen, joka tuli raskaaksi.
Joosef otti huomaansa tämän hänelle kihlatun neitsyen,
koska hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi:
"Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi;
sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä".
Raamattu kertoo vielä asian niinkin,
että Jumala valmisti ainokaiselle Pojalleen ruumiin.
Siis se ihmisen alku, joka Marian kohtuun tuli,
ei ollut ollenkaan saanut alkuansa ihmisestä.kalamos kirjoitti:
Pe.ku
Raamatun mukaan Jeesus nimenomaan ei ollut Joosefin poika.
Hän ei ollut ollenkaan siinnyt miehestä.
Korkeimman Voima varjosi neitsyen, joka tuli raskaaksi.
Joosef otti huomaansa tämän hänelle kihlatun neitsyen,
koska hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi:
"Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi;
sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä".
Raamattu kertoo vielä asian niinkin,
että Jumala valmisti ainokaiselle Pojalleen ruumiin.
Siis se ihmisen alku, joka Marian kohtuun tuli,
ei ollut ollenkaan saanut alkuansa ihmisestä.Raamattu kertoo vielä asian niinkin, että Jumala valmisti ainokaiselle Pojalleen ruumiin, joka ei ole Mariasta syntynyt liha, vaan Jumalan tahdosta syntynyt Jumalan pyhien seurakunta, joka on hänen ruumiinsa;
Efesolaiskirje 1
22 "Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle,
23 joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää."
Opetelkaa hengelliset asiat opettamaan hengellisesti, ei lihan mukaan, [1.Kor.2:13; 2.Kor.5:16]- Mihin luotat?
ekivaari kirjoitti:
Raamattu kertoo vielä asian niinkin, että Jumala valmisti ainokaiselle Pojalleen ruumiin, joka ei ole Mariasta syntynyt liha, vaan Jumalan tahdosta syntynyt Jumalan pyhien seurakunta, joka on hänen ruumiinsa;
Efesolaiskirje 1
22 "Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle,
23 joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää."
Opetelkaa hengelliset asiat opettamaan hengellisesti, ei lihan mukaan, [1.Kor.2:13; 2.Kor.5:16]Olet aivan totaalisesti pihalla, kun sekoitat seurakuntaruumiin Jeesuksen uhriruumiiseen. Ei seurakuntaa ole uhrattu syntien sovittamiseksi.
Hepr. 10:5 Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit; polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt. Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen-kirjakääröön on minusta kirjoitettu-tekemään sinun tahtosi, Jumala'." ... Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.
- jaikal.se
Ateistit muslimit ja Jehovan Todistajat yhtyvät opetukseesi. Henkikastetut uudestisyntyneet Raamattuun perehtyneet uskovat eivät yhdy opetukseesi. Eikö tämä ole herätyskello sinulle?
- Aamen! j_pate
Ei sovi yhteenkään noista mainitsemistasi suuntauksista.
Ateisteilla ei ole Jeesusta ollenkaan.
Muslimeille Jeesus on profeetta
Jehovan Todistajille Jeesus on Jumalan Pojan lisäksi myös Arkkienkeli Mikael.
jumalan_peten oppi on puhdasta oppia Raamatusta. Sitä ei ole pilattu Paavin pakko opilla eikä nimikristittyjen valheellisella eksytyksellä. Jaikal:
>>>Henkikastetut uudestisyntyneet Raamattuun perehtyneet uskovat eivät yhdy opetukseesi.- Hyvä huomio
Jonah kirjoitti:
Jaikal:
>>>Henkikastetut uudestisyntyneet Raamattuun perehtyneet uskovat eivät yhdy opetukseesi.Mihin lahkoon jaikal kuuluu jos kieltää aloituksen jakeet.
Vastaus on : helluntailaisiin. - voihan lehmänhäntä
Jonah kirjoitti:
Jaikal:
>>>Henkikastetut uudestisyntyneet Raamattuun perehtyneet uskovat eivät yhdy opetukseesi.Hyvä kysymys. Liian tiukka kysymys jaikalille. Ei osaa vastasta. Ja ehkä hän ainakin kovasti yrittää jottei jäisi toiseksi.
Mikä sinun TODELLINEN "agendasi" onkaan tällä foorumilla?
Sen voi toki selkeästi huomata, etteivät "käsityksesi" ainakaan kristinoppiin perustu. Enemmänkin tulee esille terveelle kristinuskolle vieras oppi, kuten jehovalaisuus.
Ongelmia tuntuisi olevan muuallakin, kuin hengellisyydessä. Se käy jo niin hyvin pelkästä sepustuksesta esille.
Sinua on varmaankin varoitettu muiltakin tahoilta ja kerrottu, että olet harhaoppinen. Varsinkin tällaisessa asiassa, jossa pyrit kieltämään Herran Jeesuksen jumaluuden, on syntisi sitä suurempi.
Kyse on itse asiassa hyvin pitkälle Pyhän Hengen pilkasta. Hairahtua voi uskovakin monin tavoin, mutta se, joka kieltää Herran olevan Jumalan Poika; on vikapää ja tuomionalainen.
Tämä asia on tuotava esille, jotta voisit tehdä parannuksen. Jumala ehkä antaa sinulle vielä kääntymyksen ajan, mene ja tiedä. Joskus ihminen vain on ylittänyt tietyn herjaamisen rajan, ja Jumala korjaa tällaisen pahantekijän pois.Kyllä nuo jumalan_peten kertomat asiat on Raamatun perusasioita ja suluissa olevat merkinnät ovat jakeen numeroita, joiden perusteella voit itsekin tarkistaa asian Raamatusta.
- jaikal.se
Jumalan pete on kertonut olleensa uskossa (jos oikein muistan) 35 vuotta. Hän on kertonut että vain joitakin vuosia sitten hän huomasi että Jeesus ei olekaan Jumala. Sitä ennen hän uskoi n. 30 vuotta Jeesuksen olevan Jumala. Herää kysymys: mitä tapahtui jumalan petelle silloin? Tuota hänen huomiotaan ei ole Pyhä Henki antanut koska Pyhä Henki julistaa Jeesuksen Herraksi ja Jumalaksi. Mistä lähteestä hän on ilmoituksensa saanut koska se ei ole Pyhästä Hengestä? Miksi hän on saanut Jumalan Sanan vastaisen ilmoituksen Jeesuksesta?
- jaikal.se
Pe.ku kirjoitti:
Kyllä nuo jumalan_peten kertomat asiat on Raamatun perusasioita ja suluissa olevat merkinnät ovat jakeen numeroita, joiden perusteella voit itsekin tarkistaa asian Raamatusta.
Kehu vain sinä Pe.ku jumalan peteä ja hänen oppiaan.
Ehkä hän silloin herää harhastaan ja unestaan. Minä ainakin heräisin mikäli ateistit ja Jehovan Todistajat ja muslimit alkaisivat kehumaan minua ja oppiani. Mutta ehkä pete nukkuu sikeästi. Kehu voimakkaammasti ja enemmän. >>>Sen voi toki selkeästi huomata, etteivät "käsityksesi" ainakaan kristinoppiin perustu. >Kyse on itse asiassa hyvin pitkälle Pyhän Hengen pilkasta.>mutta se, joka kieltää Herran olevan Jumalan Poika;
- jaikal.se
jumalan_pete kirjoitti:
>>>Sen voi toki selkeästi huomata, etteivät "käsityksesi" ainakaan kristinoppiin perustu. >Kyse on itse asiassa hyvin pitkälle Pyhän Hengen pilkasta.>mutta se, joka kieltää Herran olevan Jumalan Poika;
>>>olen aina julistanut sitä kirjotuksissani, että hän on Jumalan Poika ja Herra.
jaikal.se kirjoitti:
>>>olen aina julistanut sitä kirjotuksissani, että hän on Jumalan Poika ja Herra.
Jaikal petelle:
>>>Sinulla on siis kaksi herraa??????
Miten tämä menee yksiin Jumalan ilmoituksen kanssa siitä että
YKSI HERRA ja yksi Jumala? (Ef 4:5-6)Pe.ku kirjoitti:
Kyllä nuo jumalan_peten kertomat asiat on Raamatun perusasioita ja suluissa olevat merkinnät ovat jakeen numeroita, joiden perusteella voit itsekin tarkistaa asian Raamatusta.
Avauksen kohta 3)
sisältää lauseen "Isä on ainut Jumala",
jota ei ole Jumalan Sanassa.
Joh 17:3 ei sisällä kahta tuntemista,
niinkuin esimerkiksi Jehovan todistajien käyttämässä käännöksessä.
Alkutekstissä on lause, joka sisältää vain yhden tuntemisen
ja sille objektin.
Ja tuo objekti on Ainoa Totinen Jumala ja Hänestä lähtenyt Jeesus Kristus.
Ei ole edes mahdollista, että tuntisimme vain toisen näistä.
Sillä Isä on Pojassa, ja Poika on Isässä.jumalan_pete kirjoitti:
>>>Sen voi toki selkeästi huomata, etteivät "käsityksesi" ainakaan kristinoppiin perustu. >Kyse on itse asiassa hyvin pitkälle Pyhän Hengen pilkasta.>mutta se, joka kieltää Herran olevan Jumalan Poika;
Jeesuksen jumaluus tarkoittaa nimenomaan, että Hän on Jumala.
Kiellätkö tämän?
Joka tämän kieltää, ei ole Herrassa, eikä sen enempää silloin turvassakaan.
Hän pilkkaa silloin Jumalan Pyhää Henkeä.
Sen Raamattu aivan yksiselitteisesti ilmoittaa.jaikal.se kirjoitti:
>>>Sinun oppisi mukaanhan Jeesus ei ole Jumalaa suurempi.>Sinun oppisi mukaanhan Jeesus ei ole Jumalaa suurempi.
vonbulke kirjoitti:
Jeesuksen jumaluus tarkoittaa nimenomaan, että Hän on Jumala.
Kiellätkö tämän?
Joka tämän kieltää, ei ole Herrassa, eikä sen enempää silloin turvassakaan.
Hän pilkkaa silloin Jumalan Pyhää Henkeä.
Sen Raamattu aivan yksiselitteisesti ilmoittaa.>>>Jeesuksen jumaluus tarkoittaa nimenomaan, että Hän on Jumala.
kalamos kirjoitti:
Avauksen kohta 3)
ja sille objektin.
Sillä Isä on Pojassa, ja Poika on Isässä.>>>Avauksen kohta 3)
jota ei ole Jumalan Sanassa.>Joh 17:3 ei sisällä kahta tuntemista,jumalan_pete kirjoitti:
>>>Jeesuksen jumaluus tarkoittaa nimenomaan, että Hän on Jumala.
Oli hyvä, että omalla suullasi tunnustit, että pilkkaat Jumalan Pyhää Henkeä.
Tunnustit näin ollen myös sen, ettet ole Jeesuksen Kristuksen oma. On samantekevää, kuinka "hengellisiä" tästäkin eteen päin kirjoittelet.
Olet tuomion ja Jumalan vihan alainen. Vaellat pimeydessä, vaikka ehkä kuvitteletkin toisin, omaksi turmioksesi.
Raamatun mukaan meidän uskovien ei todella enää pitäisi olla tekemisissäkään tällaisten, kaltaisiesi, kanssa. He kun ovat tulleet varoitetuiksi, mutta eivät ole suostuneet sovintoon Jumalan kanssa.kalamos kirjoitti:
Avauksen kohta 3)
ja sille objektin.
Sillä Isä on Pojassa, ja Poika on Isässä.>>>Ei ole edes mahdollista, että tuntisimme vain toisen näistä.
Sillä Isä on Pojassa, ja Poika on Isässä.vonbulke kirjoitti:
Oli hyvä, että omalla suullasi tunnustit, että pilkkaat Jumalan Pyhää Henkeä.
Tunnustit näin ollen myös sen, ettet ole Jeesuksen Kristuksen oma. On samantekevää, kuinka "hengellisiä" tästäkin eteen päin kirjoittelet.
Olet tuomion ja Jumalan vihan alainen. Vaellat pimeydessä, vaikka ehkä kuvitteletkin toisin, omaksi turmioksesi.
Raamatun mukaan meidän uskovien ei todella enää pitäisi olla tekemisissäkään tällaisten, kaltaisiesi, kanssa. He kun ovat tulleet varoitetuiksi, mutta eivät ole suostuneet sovintoon Jumalan kanssa.>>>Oli hyvä, että omalla suullasi tunnustit, että pilkkaat Jumalan Pyhää Henkeä.
jumalan_pete kirjoitti:
>>>Oli hyvä, että omalla suullasi tunnustit, että pilkkaat Jumalan Pyhää Henkeä.
vonbulke kirjoitti:
Jeesuksen jumaluudesta pari sanaa.
Col 2:9 Sillä hänessä [Jeesuksessa] asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
Col 1:19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä [Jeesuksessa] asuisi.
Vaikkakin Jeesuksella on jumaluus koko täyteydessään, niin hän ei ole Jumala, sillä jumaluus ei ole inhimillisen ajatuksen kuvailema kolminaisuusopissa kehitelty jumaluus.
Act 17:29 Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että j-u-m-a-l-u-u-s on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin i-n-h-i-m-i-l-l-i-s-e-n taiteen ja a-j-a-t-u-k-s-e-n kuvailema.
Act 17:30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
Act 17:31 Sillä hän [Jumala] on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen [Jeesuksen] kautta, jonka hän [Jumala] siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet [Jeesuksen] kuolleista."
Kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus, mielenmuutos (=metanoeo). Eli ajateltava eri tavalla.
Mistä?
Jumaluudesta ja kolminaisuudesta, sillä Jumala on tuomitseva maanpiirin tuosta ihmisten ajatuksissaan kehittelemästä opista. Joka on vastoin Jumalan sanaa ja niin ollen vastoin totuutta.vonbulke kirjoitti:
Viestissäsi ei ilmennyt miten tai missä viestissä pillkasin Pyhää Henkeä... joten ei riittänyt. Lisäksi teit lainauksen omasta lauseestasi josta itse tein aikaisemmin lainauksen. Joten vaikka teit lauseestasi lainauksen niin lause ei ollut alunperin minun vaan sinun. En edes usko tuollaiseen höperyyteen, koska Raamattua tutkimalla selviää se seikka, että mekin ollan jumalallisia, ilman että me ollaan se sama Jumala joka on "ainut totinen Jumalan".
- jaikal.se
jumalan_pete kirjoitti:
>>>Sinun oppisi mukaanhan Jeesus ei ole Jumalaa suurempi.>Sinun oppisi mukaanhan Jeesus ei ole Jumalaa suurempi.
>>>Pietari saarnasi, että Jumala teki Jeesuksen Herraksi ja Kristukseksi.
- 5+23
jaikal.se kirjoitti:
Jumalan pete on kertonut olleensa uskossa (jos oikein muistan) 35 vuotta. Hän on kertonut että vain joitakin vuosia sitten hän huomasi että Jeesus ei olekaan Jumala. Sitä ennen hän uskoi n. 30 vuotta Jeesuksen olevan Jumala. Herää kysymys: mitä tapahtui jumalan petelle silloin? Tuota hänen huomiotaan ei ole Pyhä Henki antanut koska Pyhä Henki julistaa Jeesuksen Herraksi ja Jumalaksi. Mistä lähteestä hän on ilmoituksensa saanut koska se ei ole Pyhästä Hengestä? Miksi hän on saanut Jumalan Sanan vastaisen ilmoituksen Jeesuksesta?
> Mitä tapahtui jumalan petelle silloin?<
petelle tapahtui se mikä niin monille on tapahtunut kun Jumala saa koskettaa Pyhän Hengen kautta.
Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. - von bulke
jumalan_pete kirjoitti:
Viestissäsi ei ilmennyt miten tai missä viestissä pillkasin Pyhää Henkeä... joten ei riittänyt. Lisäksi teit lainauksen omasta lauseestasi josta itse tein aikaisemmin lainauksen. Joten vaikka teit lauseestasi lainauksen niin lause ei ollut alunperin minun vaan sinun. En edes usko tuollaiseen höperyyteen, koska Raamattua tutkimalla selviää se seikka, että mekin ollan jumalallisia, ilman että me ollaan se sama Jumala joka on "ainut totinen Jumalan".
Sinulla on kaiketi ongelmaa luetunkin ymmärtämisessä. Siihenpä en voi juuri apua antaa.
Jumalan pilkkaa ja pilkkaa Hänen Pyhää Henkeään kohtaan on, että ihminen
kieltää
Jeesuksen olevan Jumala.
Hän on totinen Jumala ja Vapahtaja. von bulke kirjoitti:
Sinulla on kaiketi ongelmaa luetunkin ymmärtämisessä. Siihenpä en voi juuri apua antaa.
kieltää
Jeesuksen olevan Jumala.
Hän on totinen Jumala ja Vapahtaja.>>>Jumalan pilkkaa ja pilkkaa Hänen Pyhää Henkeään kohtaan on, että ihminen
kieltää Jeesuksen olevan Jumala. >Sinulla on kaiketi ongelmaa luetunkin ymmärtämisessä.jumalan_pete kirjoitti:
>>>Jumalan pilkkaa ja pilkkaa Hänen Pyhää Henkeään kohtaan on, että ihminen
kieltää Jeesuksen olevan Jumala. >Sinulla on kaiketi ongelmaa luetunkin ymmärtämisessä.Joka tapauksessa sinä olet harhaoppinen, eikä "uskontosi" edusta ainakaan helluntaiherätystä. Siitähän tällä foorumilla on tarkoitus keskustella, helluntailaisuudesta.
Sinun pitäisi ymmärtää mennä keskustelemaan sinne, missä on kaltaisiasi, jotka uskovat laillasi. Me uudestisyntyneet helluntailaiset, vapaakirkolliset, babtistit, luterilaiset uskomme Raamatun ilmoituksen siitä, että
JEESUS ON JUMALA.
Jehovalaiset ja muut eksyneet eivät tätä raamatullista totuutta tunnusta ja ovat sen vuoksi harhaoppisia. Raamattu kehoittaa ja käskee uskovaista pysymään erossa sen kaltaisista ihmisistä ja ilmiöistä.
Tähän alle liitän tälle ajalle tärkeän tekstin, jonka muutkin kiinnostuneet voivat lukea.
http://www.bibleguidance.co.za/Finnisharticles/18 Deception-Finn.htmvonbulke kirjoitti:
Joka tapauksessa sinä olet harhaoppinen, eikä "uskontosi" edusta ainakaan helluntaiherätystä. Siitähän tällä foorumilla on tarkoitus keskustella, helluntailaisuudesta.
Sinun pitäisi ymmärtää mennä keskustelemaan sinne, missä on kaltaisiasi, jotka uskovat laillasi. Me uudestisyntyneet helluntailaiset, vapaakirkolliset, babtistit, luterilaiset uskomme Raamatun ilmoituksen siitä, että
JEESUS ON JUMALA.
Jehovalaiset ja muut eksyneet eivät tätä raamatullista totuutta tunnusta ja ovat sen vuoksi harhaoppisia. Raamattu kehoittaa ja käskee uskovaista pysymään erossa sen kaltaisista ihmisistä ja ilmiöistä.
Tähän alle liitän tälle ajalle tärkeän tekstin, jonka muutkin kiinnostuneet voivat lukea.
http://www.bibleguidance.co.za/Finnisharticles/18 Deception-Finn.htm>>>Siitähän tällä foorumilla on tarkoitus keskustella, helluntailaisuudesta.
von bulke kirjoitti:
kieltää
Jeesuksen olevan Jumala.
Hän on totinen Jumala ja Vapahtaja.Kuuleppas nyt vonbulke.
Se ei ole Pyhän Hengen pilkkaa, että sanoo ettei Jeesus ole Jumala vaan tämä:
Mark. 3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
Mark. 3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
Mark. 3:30 Sillä he sanoivat: "H-ä-n-e-s-s-ä on s-a-a-s-t-a-i-n-e-n henki".
Joka sanoo, että toisessa ihmisessä on saatanallinen henki, antikristuksen henki tai Belsebuubin henki. Vaikka hänessä asuukin, niinkuin Jumalan petessä Pyhä Henki, on syyllistynyt Pyhän Hengen pilkkaan väittäessään hänessä asuvaa Pyhää Henkeä saa-tanan hengeksi.
Että se siitä, te tietäväiset Raamattua ymmärtävät kirjanoppineet..jumalan_pete kirjoitti:
>>>Siitähän tällä foorumilla on tarkoitus keskustella, helluntailaisuudesta.
Kukaan järkevä ei tietysti kuuluisi sellaiseen tunnustuskuntaan, jonka oppia ei voisi hyväksyä. Helluntailaisuus on raamatullisesti terveellä hengellisellä pohjalla.
Tietysti sinun pitää, jos mies olet, erota helluntaista aiheuttamasi pahennuksen vuoksi. Tämä olisi oikein seurakuntaa kohtaan.
Nythän elät valheessa tieten tahtoen. Tämä on petollisuutta itseään Jumalan Pyhää Henkeä kohtaan. Tiedämmehän, miten tällaisten ihmisten kohtalo on.vonbulke kirjoitti:
Kukaan järkevä ei tietysti kuuluisi sellaiseen tunnustuskuntaan, jonka oppia ei voisi hyväksyä. Helluntailaisuus on raamatullisesti terveellä hengellisellä pohjalla.
Tietysti sinun pitää, jos mies olet, erota helluntaista aiheuttamasi pahennuksen vuoksi. Tämä olisi oikein seurakuntaa kohtaan.
Nythän elät valheessa tieten tahtoen. Tämä on petollisuutta itseään Jumalan Pyhää Henkeä kohtaan. Tiedämmehän, miten tällaisten ihmisten kohtalo on.>>>Tietysti sinun pitää, jos mies olet, erota helluntaista aiheuttamasi pahennuksen vuoksi. Tämä olisi oikein seurakuntaa kohtaan.
Jonah kirjoitti:
Kuuleppas nyt vonbulke.
Mark. 3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
Mark. 3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
Joka sanoo, että toisessa ihmisessä on saatanallinen henki, antikristuksen henki tai Belsebuubin henki. Vaikka hänessä asuukin, niinkuin Jumalan petessä Pyhä Henki, on syyllistynyt Pyhän Hengen pilkkaan väittäessään hänessä asuvaa Pyhää Henkeä saa-tanan hengeksi.
Että se siitä, te tietäväiset Raamattua ymmärtävät kirjanoppineet..Tiedän tietysti muiden uskovien tavoin, mitä Raamatussa Pyhän Hengen pilkalla tarkoitetaan.
Raamatusta tiedämme, miten juutalaiset sanoivat, että vain Jumala voi antaa syntejä anteeksi. Juutalaiset eivät käsittäneet, että JEESUS oli ihmiseksi tullut JUMALA.
Jokainen joka kieltää Jeesuksen olevan Jumala, osallistuu Jumalan ja Hänen Henkensä pilkkaamiseen. Kun ihminen hylkää tämän Jumalan antaman todistuksen Hänen Pojassaan, hän kieltää myös Jumalan totuuden.
Silloin, kun ihminen on näin perustavaa laatua olevasti harhassa tällaisissa uskon peruskysymyksissä ja perusasioissa, on hän joutumassa sitä myöten yhä kauemmaksi muussakin Jumalan totuudessa.
Jumalan Pyhä Henki ei yhdy sellaisen niskurin "hengellisiin seikkailuihin". Ellei tällainen ihminen tule Jumalan armosta parannuksen paikalle, voivat sen seuraukset ovat katastrofaaliset ihmiselle itselleen ja luultavasti hänen läheisilleenkinJonah kirjoitti:
Kuuleppas nyt vonbulke.
Että se siitä, te tietäväiset Raamattua ymmärtävät kirjanoppineet..Kiitos Jonah, hyvästä selityksestä Pyhän Hengen pilkasta. Minäkin olen joskus ajatellut mitä se Pyhän Hengen pilkka pitää sisällään. Uskon että se on kutakuinkin kuten kirjoitit... sanon tämän muutenkin, sillä sisikuntani huusi aamenen ennen kuin edes näin nimimerkkini viestissä.
jumalan_pete kirjoitti:
>>>Tietysti sinun pitää, jos mies olet, erota helluntaista aiheuttamasi pahennuksen vuoksi. Tämä olisi oikein seurakuntaa kohtaan.
Sinun tulisi vakavasti harkita menemistä keskustelemaan tästä asiasta. Tämä on hyvin epätavallinen ilmiö, jota sinä edustat ja tuot esille. Asia on mitä suurimmassa määrin vakava, äärimmäisen vakava.
Sielunhoidollisiin tilanteisiin ihminen voi joutua, vaikka olisi kuinka pitkään uskossa vaeltanut. Paholainen eksyttää, valehtee, ja siihen oma lihamme mielellään yhtyy. Seurakunnan sisältähän eksyminenkin lähtee, mistäpä muualta.
Eihän "maailmaa" tarvitse eksyttää. Jokaisen tulee valvoa vaellustaan.
Minä kehoitan sinua rukoilemaan Herralta ymmärrystä ja viisautta näihin asioihin. Raamattua lukeneena tiedät, että Hän antaa auliisti ja soimaamatta sille, joka Hänen kasvojaan tosissaan etsii.vonbulke kirjoitti:
Tiedän tietysti muiden uskovien tavoin, mitä Raamatussa Pyhän Hengen pilkalla tarkoitetaan.
Raamatusta tiedämme, miten juutalaiset sanoivat, että vain Jumala voi antaa syntejä anteeksi. Juutalaiset eivät käsittäneet, että JEESUS oli ihmiseksi tullut JUMALA.
Jokainen joka kieltää Jeesuksen olevan Jumala, osallistuu Jumalan ja Hänen Henkensä pilkkaamiseen. Kun ihminen hylkää tämän Jumalan antaman todistuksen Hänen Pojassaan, hän kieltää myös Jumalan totuuden.
Silloin, kun ihminen on näin perustavaa laatua olevasti harhassa tällaisissa uskon peruskysymyksissä ja perusasioissa, on hän joutumassa sitä myöten yhä kauemmaksi muussakin Jumalan totuudessa.
Jumalan Pyhä Henki ei yhdy sellaisen niskurin "hengellisiin seikkailuihin". Ellei tällainen ihminen tule Jumalan armosta parannuksen paikalle, voivat sen seuraukset ovat katastrofaaliset ihmiselle itselleen ja luultavasti hänen läheisilleenkinHaluan vielä korostaa, että "PYHÄN HENGEN PILKKA" on KÄSITE.
Raamattu kertoo, ettei sitä anneta koskaan anteeksi. Tätä en minä, eikä varmaan kukaan muukaan esimerkiksi tässä yhtdeydessä tarkoitakaan.
Tämä täytyy ymmärtää oikein. Silti jokainen, joka esimerkiksi opettaa harhaoppia, pilkkaa opetuksellaan Jumalaa, saa Hänen Henkensä murheelliseksi, turmelee Hänen Henkensä jne.
Tällainen ihminenhän ei Jeesuksen opetuksen mukaisesti yhdessä kokoa, vaan hajoittaa.vonbulke kirjoitti:
Tiedän tietysti muiden uskovien tavoin, mitä Raamatussa Pyhän Hengen pilkalla tarkoitetaan.
Jumalan Pyhä Henki ei yhdy sellaisen niskurin "hengellisiin seikkailuihin". Ellei tällainen ihminen tule Jumalan armosta parannuksen paikalle, voivat sen seuraukset ovat katastrofaaliset ihmiselle itselleen ja luultavasti hänen läheisilleenkinJumalaa ja Pyhää henkeä tuntemattomat juutalaiset tosin sanoivat että "vain Jumala voi antaa syntejä anteeksi", mutta Jeesus opetti että meidän jokaisen kuuluu antaa anteeksi lähimmäisillemme:
Markus 11
25 "Ja kun te seisotte ja rukoilette, niin antakaa anteeksi, jos kenellä teistä on jotakin toistansa vastaan, että myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaisi teille anteeksi teidän rikkomuksenne", [Luuk.6:37]
Sanot ehkä vastaan, että tuo tarkoittaa sinua itseäsi kohtaan tehtyjä rikkomuksia. Oikein! Kumpiko sinun on helpompi antaa tekijälle anteeksi; sinua vastaan tehty rikkomus vai veljeäsi vastaan tehty rikkomus?jumalan_pete kirjoitti:
>>>Avauksen kohta 3)
jota ei ole Jumalan Sanassa.>Joh 17:3 ei sisällä kahta tuntemista,"Isä on ainut Jumala"
"joka YKSIN OLET TOTINEN JUMALA"
Kumpaakaan lausetta ei ole Jumalan Sanassa.
Jälkimmäinen on kyllä suomennoksessa,
mutta sellaista lausetta ei ole alkutekstissä
enkä eikä esimerkiksi englanninkielisissä käännöksissä.
Siis Joh 17:3 ei sisällä tuossa kohden ollenkaan
mitään erillistä lausetta - ei edes sivulausetta.
Alkutekstissä on vain lauserakenne,
jossa on yhden kerran verbi "tuntea"
ja tälle tuntemiselle on vain yksi objekti.
Objektina on JUMALA, ainoa todellinen sellainen,
mutta lause päättyy siihen,
että se FOKUSOI tuossa objektissa Jeesukseen Kristukseen.
Jeesus nimenomaan sanoi: "Minä ja Isä YKSI olemme".
Jos haluamme tulla tuntemaan Jumalan,
meidän on tultava Jeesuksen tykö.
Siis vain jos me tunnemme Jeesuksen,
eli meillä on sellainen suhde Jeesuksen kanssa,
jossa Hän on meissä ja me Hänessä,
niin silloin me olemme myös Isässä,
koska Poika on Isässä ja Isä on Pojassa.jumalan_pete kirjoitti:
>>>Ei ole edes mahdollista, että tuntisimme vain toisen näistä.
Sillä Isä on Pojassa, ja Poika on Isässä.Aivan. Jos sinä olet YKSI Jeesuksen kanssa,
niin olet myös Isässä, koska Isä ja Poika ovat YKSI.
(Alkutekstissä on tuo YKSI on nominatiivi, ei akkusatiivi).kalamos kirjoitti:
Aivan. Jos sinä olet YKSI Jeesuksen kanssa,
niin olet myös Isässä, koska Isä ja Poika ovat YKSI.
(Alkutekstissä on tuo YKSI on nominatiivi, ei akkusatiivi).>>>Jos sinä olet YKSI Jeesuksen kanssa,
niin olet myös Isässä, koska Isä ja Poika ovat YKSI.kalamos kirjoitti:
"Isä on ainut Jumala"
Kumpaakaan lausetta ei ole Jumalan Sanassa.
Jälkimmäinen on kyllä suomennoksessa,
enkä eikä esimerkiksi englanninkielisissä käännöksissä.
Siis Joh 17:3 ei sisällä tuossa kohden ollenkaan
mitään erillistä lausetta - ei edes sivulausetta.
Alkutekstissä on vain lauserakenne,
jossa on yhden kerran verbi "tuntea"
ja tälle tuntemiselle on vain yksi objekti.
Objektina on JUMALA, ainoa todellinen sellainen,
mutta lause päättyy siihen,
että se FOKUSOI tuossa objektissa Jeesukseen Kristukseen.
Jeesus nimenomaan sanoi: "Minä ja Isä YKSI olemme".
Jos haluamme tulla tuntemaan Jumalan,
meidän on tultava Jeesuksen tykö.
Siis vain jos me tunnemme Jeesuksen,
eli meillä on sellainen suhde Jeesuksen kanssa,
jossa Hän on meissä ja me Hänessä,
niin silloin me olemme myös Isässä,
koska Poika on Isässä ja Isä on Pojassa.>>>"Isä on ainut Jumala"
Kumpaakaan lausetta ei ole Jumalan Sanassa. >>>
Väärin. Ensimmäinen ei ole suoraan sellaisenaan Raamatussa, mutta se on oikeanlainen ja eräs tulkinta jakeesta Joh.17:3, sekä sen alkuteksteistä ja myös englanninkielisistä käännöksistä, riippumatta siitä mitä epätoivoisena väität, kun yrität kumota Jeesuksen todistuksen.
>>>Jälkimmäinen on kyllä suomennoksessa,
enkä eikä esimerkiksi englanninkielisissä käännöksissä.jumalan_pete kirjoitti:
>>>Jos sinä olet YKSI Jeesuksen kanssa,
niin olet myös Isässä, koska Isä ja Poika ovat YKSI.Me ihmiset olemme lihaa. Kaikki Aadamin lihasta lisääntyneitä. Jumala taas on Kirkkaus.
Aivan samoin kuin sinä olet yhtä ja samaa lisääntynyttä solukkoa isäsi kanssa, on Jumalan ainokainen Poika samaa Kirkkautta Isänsä kanssa ikuisuudesta asti.jumalan_pete kirjoitti:
>>>"Isä on ainut Jumala"
Kumpaakaan lausetta ei ole Jumalan Sanassa. >>>
Väärin. Ensimmäinen ei ole suoraan sellaisenaan Raamatussa, mutta se on oikeanlainen ja eräs tulkinta jakeesta Joh.17:3, sekä sen alkuteksteistä ja myös englanninkielisistä käännöksistä, riippumatta siitä mitä epätoivoisena väität, kun yrität kumota Jeesuksen todistuksen.
>>>Jälkimmäinen on kyllä suomennoksessa,
enkä eikä esimerkiksi englanninkielisissä käännöksissä.että tuntevat Sinut, ainoan tosi Jumalan, ja Hänet, jonka lähetit, Jeesuksen Kristuksen. (AS)
that they might know thee the only true God, and Jesus Christ
Löydätkö näistä LAUSETTA:
"Isä on ainut Jumala"
tai
"joka YKSIN OLET TOTINEN JUMALA"kalamos kirjoitti:
että tuntevat Sinut, ainoan tosi Jumalan, ja Hänet, jonka lähetit, Jeesuksen Kristuksen. (AS)
that they might know thee the only true God, and Jesus Christ
Löydätkö näistä LAUSETTA:
"Isä on ainut Jumala"
tai
"joka YKSIN OLET TOTINEN JUMALA"Älä vänkää epätoivoisena. Edelleen valtaosa englanninkielisistä käännöksistä ja myös AS antaa ymmärtää että Jeesus kertoo jostain toisesta henkilöstä/persoonasta/hengestä joka on ainut tosi/totinen Jumala. Ja edelleen se todistaa että olet epäluotettava vänkääjä ja kielenkääntäjä.
kalamos kirjoitti:
Me ihmiset olemme lihaa. Kaikki Aadamin lihasta lisääntyneitä. Jumala taas on Kirkkaus.
Aivan samoin kuin sinä olet yhtä ja samaa lisääntynyttä solukkoa isäsi kanssa, on Jumalan ainokainen Poika samaa Kirkkautta Isänsä kanssa ikuisuudesta asti.Jeesus ei ole Isänsä ykseyden takia Jumala, etkä sinä ole minä, enkä minä sinä, vaikka olemme yksi ja yhtä Kristuksessa tai Kristuksen "ruumiina".
Me ollaan kaikki yksilöllisiä ja meillä on kaikilla oma olemus, samalla tavalla kuin Jeesuksella ja Jumalalla. Samalla tavalla kuin sanonnat "me olemme yhtä", ja "he olivat kuin yksi sielu" ovat vain metaforaa. Ja se että "Isä ja Poika on samaa kirkkautta" on myös metaforaa ilman että Isä on Poika tai Poika Isä. Sillä "ME KAIKKI, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki" (2.Kor.3:18).
Kun Jeesus sanoi minun tulevan "yhdeksi lihaksi" vaimoni kanssa, niin sekin oli metaforaa. Vaikka Jeesus käytti metaforaa, tiedän siitä huolimatta ettei se ole kirjaimellisesti totta, koska metaforaa ei pitäisi koskaan lukea tai ymmärtää kirjaimellisena asiana, vaan pikemminkin kielikuvana. Jos nipistän itseäni käsivarresta, vaimo ei tunne sitä vaikka "olemme yksi liha".vonbulke kirjoitti:
Sinun tulisi vakavasti harkita menemistä keskustelemaan tästä asiasta. Tämä on hyvin epätavallinen ilmiö, jota sinä edustat ja tuot esille. Asia on mitä suurimmassa määrin vakava, äärimmäisen vakava.
Sielunhoidollisiin tilanteisiin ihminen voi joutua, vaikka olisi kuinka pitkään uskossa vaeltanut. Paholainen eksyttää, valehtee, ja siihen oma lihamme mielellään yhtyy. Seurakunnan sisältähän eksyminenkin lähtee, mistäpä muualta.
Eihän "maailmaa" tarvitse eksyttää. Jokaisen tulee valvoa vaellustaan.
Minä kehoitan sinua rukoilemaan Herralta ymmärrystä ja viisautta näihin asioihin. Raamattua lukeneena tiedät, että Hän antaa auliisti ja soimaamatta sille, joka Hänen kasvojaan tosissaan etsii.>>>Tämä on hyvin epätavallinen ilmiö, jota sinä edustat ja tuot esille.>Sielunhoidollisiin tilanteisiin ihminen voi joutua, vaikka olisi kuinka pitkään uskossa vaeltanut.> Paholainen eksyttää, valehtee, ja siihen oma lihamme mielellään yhtyy. >Minä kehotan sinua rukoilemaan Herralta ymmärrystä ja viisautta näihin asioihin.
jaikal.se kirjoitti:
>>>Pietari saarnasi, että Jumala teki Jeesuksen Herraksi ja Kristukseksi.
Eli jaikal siis uskoo, että Jeesus on todellinen persoona? Miten Jeesus voi olla lainkaan persoona mielestäsi, jos kerran uskot että hän on Isä, Poika ja Pyhä Henki?
Ne jotka uskovat että Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki, he yleensä sanovat että Jumala on kolme persoonaa. Mutta sinä uskot että hän, todellinen Jeesus-persoona, onkin yhtä aikaa todellinen yksi persoona kolmessa roolileikissä.
Sinun uskosi kolminaisuuteen on aika paljon erilainen kuin perinteinen kristillinen usko kolminaisuuteen. Sinä uskot että persoona on todellinen kun hän onkin kolme osaa, jonka päässä pyörii kolmen osasen äänet yhtä aikaa ja jotka kaikki leikkivät roolileikkejä toistensa kanssa, välillä Jumalana joka puhuu taivaasta ja valehtelee kun sanoo itselleen:
"Tämä on minun rakas Poikani johon olen mielistynyt".
Sinä uskot että Jumala valehteli puhuessaan noin, koska uskot että Jumala on se sama Jeesus josta hän puhui.
Ja sinähän uskot myös niin, että se oli eräänlainen silmänkääntötemppu kun hän laskeutui kyyhkysen muodossa itsensä päälle joka olikin sama Pyhä Henki joka oli hän itse.
Uskot myös että kun nämä eri osaset puhuvat toisilleen se ei ole persoona joka puhuu persoonalle, vaan pikemminkin että se on yksi ja sama persoona joka puhuu itselleen eri roolileikeissä. Kolmena eri osana jotka ovat välillä yhdistettynä ja välillä erillään tosistaan. Välillä hän on pilvenhattarassa, katsoo alas itsensä joka onkin Poika ja vakuuttaa puheissaan että Jumala lähetti hänet vaikka hän lähetti itsensä. Ja vakuutti lähettävänsä Pyhän Hengen TOISEN PUOLUSTAJAN, joka onkin hän itse…
Ja kun Jeesus erämaakiusauksen jälkeen palaa takaisin Galileaan TÄYNNÄ PYHÄÄ HENKEÄ, hän onkin täynnä itseään. Ja kun hän julistaa synagogassa että Jahveh on voidellut hänet julistamaan ilosanomaa köyhille, niin hän onkin voidellut itse itsensä, itsellään.
Ja huipentumana vieraassa evankeliumissasi uskot myös niin, että kun Jeesus huutaa ristillä vertavuotavana "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit", niin hän oli pahasti seonnut ja ainoastaan luuli jonkun hyljänneen hänet, vaikka hän todellisuudessa oli hyljännyt itse itsensä, ja todellisuudessa puhui itselleen eikä Jumalalle.
Näen selkeällä tavalla opetuksestasi, ettet usko Isällä olevan Poikaa eikä Pojalla Isää, koska kyse on yhdestä ja samasta Jumalasta ja yhdestä ja samasta persoonasta joka leikkii tunteillamme ja itsensä kanssa. Tähän päätökseen olen tullut, koska sinä uskot että Jumala on Jeesus, että Jeesus on Jumala, että Jeesus on Pyhä Henki, että Pyhä Henki on Jeesus, että Jumala on Pyhä Henki ja että Pyhä Henki on Jumala.
Sotkusi tarkoittaa myös silloin sitä, ettet usko Isään eikä Poikaan, koska Isä tarvitsee Pojan ollakseen Isä, ja Poika tarvitsee Isän ollakseen Poika. Näin olet siis menettänyt sekä Isän että Pojan. Noin myös antikristus menettelee oppinsa kautta, sillä hän tulee kieltämään Isän ja Pojan ja julistaa itsensä Jumalaksi. Kyllähän sinä sen tiesit, Raamattua lukeneena, vai mitä? Sinun edustamasi "jumala" on juuri tuollainen. "Jumalasi" on antikristus etkä sitä edes huomaa.
Sinulla on eri Jumala kuin Raamatun Jumala, joka ei ole koskaan kieltänyt rakkautensa Poikaan tai siihen että hän on mielistynyt häneen. Mutta sinä uskot että kun hän sanoi rakastavansa Poikaansa ja olevansa mielistynyt häneen, niin hän sanoikin sen suurella egolla itseänsä kohtaan, ja että hän vain teeskenteli sanovansa sen Pojalleen.
Ja on toki myös hyvä muistaa, että sinä uskot että Jeesus puhalsi ulos itsensä oman suunsa kautta, kun hän puhalsi ja sanoi opetuslapsilleen:
"Ottakaa Pyhä Henki".
Eikä siinä kaikki. Kun Jeesus kuoli ristillä, se olikin sama Jumala joka herätti hänet kuolleista joka herätti itsensä eikä Poikansa. Ei Poikansa, vaan roolileikkinsä, jotta me uskoisimme että hänellä on Poika jota hänellä ei ollutkaan, Sillä väität hänen olevan se sama Poika jonka hän herätti kuolleista.
Ja kun Jumala lähetti Pyhän Hengen uskoville, Jeesuksen kautta, hän lähettikin itsensä. Tällaiseen hapatukseen sinä uskot. Ja kuitenkin sinä haukut minua ja monia muita "ei uudestisyntyneiksi", "harhaisiksi" ja milloin milläkin nimityksellä koska emme usko tuollaista hapatusta.
Muista jaikal mitä Jeesus tässä sanoo... hän puhuu siinä JUMALASTAAN joka sinä luulet ja julistat olevan sama Jumala joka hän on itse. Eli sinä uskot hänen sanovat sen itselleen!
Ilm.3:12 "Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi JUMALANI temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen JUMALANI nimen ja JUMALANI kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta MINUN JUMALANI tyköä, ja oman uuden nimeni."
Oppisi on noussut syvyydestä. Se on antikristuksen oppi. Antikristus on Kristuksen vastustaja. Niin on myös julistamasi totuus. Oppisi on asettunut vastustamaan Jeesuksen tervettä oppia jossa hän julistaa Isänsä olevan ainut Jumala (Joh.5:44, Joh.17:3). Oppisi on väärennetty evankeliumi.jumalan_pete kirjoitti:
Älä vänkää epätoivoisena. Edelleen valtaosa englanninkielisistä käännöksistä ja myös AS antaa ymmärtää että Jeesus kertoo jostain toisesta henkilöstä/persoonasta/hengestä joka on ainut tosi/totinen Jumala. Ja edelleen se todistaa että olet epäluotettava vänkääjä ja kielenkääntäjä.
Ymmärrä nyt!
Kumpaakaan sellaista LAUSETTA,
kuin olet uloskirjoittanut suomeksi,
ei ole alkutekstissä eikä myöskään ainakaan minun tietääkseni
myöskään yhdessäkään englanninkielisessä käännöksessä.
Se lauserakenne, josta on kysymys, ei pääty sanaan Jumala.
Tuo lauserakenne päättyy sanoihin Jeesus Kristus,
Jeesus Kristus on tuon lauseen huippukohta.
Tuo lauserakenne fokusoi Jeesukseen Kristukseen.
Jeesus Kristus on se Iankaikkinen Elämä,
jolla ilmaisulla tuo lause alkaa:
Tämä nyt/sitten/siis on iankaikkinen elämä, että tuntevat ...jumalan_pete kirjoitti:
Jeesus ei ole Isänsä ykseyden takia Jumala, etkä sinä ole minä, enkä minä sinä, vaikka olemme yksi ja yhtä Kristuksessa tai Kristuksen "ruumiina".
Me ollaan kaikki yksilöllisiä ja meillä on kaikilla oma olemus, samalla tavalla kuin Jeesuksella ja Jumalalla. Samalla tavalla kuin sanonnat "me olemme yhtä", ja "he olivat kuin yksi sielu" ovat vain metaforaa. Ja se että "Isä ja Poika on samaa kirkkautta" on myös metaforaa ilman että Isä on Poika tai Poika Isä. Sillä "ME KAIKKI, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki" (2.Kor.3:18).
Kun Jeesus sanoi minun tulevan "yhdeksi lihaksi" vaimoni kanssa, niin sekin oli metaforaa. Vaikka Jeesus käytti metaforaa, tiedän siitä huolimatta ettei se ole kirjaimellisesti totta, koska metaforaa ei pitäisi koskaan lukea tai ymmärtää kirjaimellisena asiana, vaan pikemminkin kielikuvana. Jos nipistän itseäni käsivarresta, vaimo ei tunne sitä vaikka "olemme yksi liha".No oletko sinä jotenkin vähemmän ihminen kuin isäsi.
Jos sinulla on lapsia, niin sitten sinä vaimosi olette kyllä tulleet yhdeksi lihaksi ihan konkreettisesti.
>>> Hän on kertonut että vain joitakin vuosia sitten hän huomasi että Jeesus ei olekaan Jumala. Sitä ennen hän uskoi n. 30 vuotta Jeesuksen olevan Jumala. Herää kysymys: mitä tapahtui jumalan petelle silloin?> Tuota hänen huomiotaan ei ole Pyhä Henki antanut koska Pyhä Henki julistaa Jeesuksen Herraksi ja Jumalaksi. >Mistä lähteestä hän on ilmoituksensa saanut koska se ei ole Pyhästä Hengestä?
- jaikal.se
Sinun kriittinen tutkimuksesi edelsi Jumalan ilmoituksen, Jumalan Sanan kyseenalaistamista. Eihän kriittinen tutkiminen muuten ole mahdollista kun on kysymyksessä Jumalan ilmoitukset Raamatussa. Ihminen joko uskoo Jumalan Sanan sellaisenaan tai ei usko sitä ollenkaan.
Sinä olet hyljännyt kaikki ne Raamatun jakeet ja luvut joista käý ilmi että Jeesus on Jumala. Kun joku hylkää Jumalan Sanan, hän hylkää totuuden. Totuuden hylkäävä ihminen ei jää tyhjiöön. Hän saa tilalle valheen. Niin on sinulle käynyt koska olet kyseenalaistanut ja sitten hyljännyt Jumalan Sanan. Mutta mikä sai sinut kyseenalaistamaan 30:n vuoden jälkeen Jumalan Sanan ja oman uskosi Sanaan? jaikal.se kirjoitti:
Sinun kriittinen tutkimuksesi edelsi Jumalan ilmoituksen, Jumalan Sanan kyseenalaistamista. Eihän kriittinen tutkiminen muuten ole mahdollista kun on kysymyksessä Jumalan ilmoitukset Raamatussa. Ihminen joko uskoo Jumalan Sanan sellaisenaan tai ei usko sitä ollenkaan.
Sinä olet hyljännyt kaikki ne Raamatun jakeet ja luvut joista käý ilmi että Jeesus on Jumala. Kun joku hylkää Jumalan Sanan, hän hylkää totuuden. Totuuden hylkäävä ihminen ei jää tyhjiöön. Hän saa tilalle valheen. Niin on sinulle käynyt koska olet kyseenalaistanut ja sitten hyljännyt Jumalan Sanan. Mutta mikä sai sinut kyseenalaistamaan 30:n vuoden jälkeen Jumalan Sanan ja oman uskosi Sanaan?>>>Sinun kriittinen tutkimuksesi edelsi Jumalan ilmoituksen, Jumalan Sanan kyseenalaistamista.Jumalan Sanan kyseenalaistamista>Sinä olet hyljännyt kaikki ne Raamatun jakeet ja luvut joista käý ilmi että Jeesus on Jumala.
- jaikal.se
jumalan_pete kirjoitti:
>>>Sinun kriittinen tutkimuksesi edelsi Jumalan ilmoituksen, Jumalan Sanan kyseenalaistamista.Jumalan Sanan kyseenalaistamista>Sinä olet hyljännyt kaikki ne Raamatun jakeet ja luvut joista käý ilmi että Jeesus on Jumala.
Sinä olet pilkkaaja. Vaikuttaa siltä että Jumalan Sana on kirjoitettu niin että se avautuu vain vilpittömille Jumalan lapsille jotka ovat ottaneet vastaan Pyhän Hengen. Uskosta osattomalle Jumalan Sana on lukittu kaivo. Sinä puhut niin kuin uskosta osaton joka on kyllä lukenut Raamattua mutta jota Pyhä Henki ei ole päässyt opettamaan. Olet näin Sanan ulkopuolella ja tarkastelet Sanaa ulkopuolisen näkövinkkelistä. Miten sinä jouduit ulos? Eikö sinua ollenkaan huolestuta että JT:t ja ateistit kehuvat oppejasi?
Koska nämä hengelliset asiat ymmärretään vain Pyhän Hengen opettamalla ymmärryksellä, minä en voi oikaista kaikkia Sanan väännöksiä joita sinä tuot esille. Sinä et ymmärtäisi minua enkä minä osaa opettaa niin kuin Pyhä Henki opettaa. Pyhä Henki kun antaa ymmärryksen Sanaan jota minä en voi toiselle antaa. Pyhä Henki menee ihmisen sisimpään jota minä en voi tehdä.
Näyttäisi siltä että Raamatussa sanotaan niin kuin sinä väität. Mutta huomaan että sinä tulkitset Raamattua oman ymmärryksesi varassa ilman Pyhän Hengen opetusta.
Tulkitset Raamattua luonnollisena ihmisenä, et hengellisenä. Jumala on nähynyt hyväksi ilmoittaa itsensä vain tietyille ihmisille, ystävilleen (Joh 14. luku). Näyttää siltä että sinä et kuulu tähän Herran Jeesuksen ystävien joukkoon.
Miksi sinä olet ulkopuolella Pyhän Hengen antaman opetuksen, sen vain sinä ja Jumala yksin tietää. Mitä siis sinulle tapahtui 30:n vuoden uskossa olon jälkeen? Oletko ottanut vastaan väärän hengen joka on antanut sinulle väärennettyjä ilmestyksiä Sanasta? Oletko tehnyt tahallista syntiä ja/tai luopunut Raamatun Sanasta ts. uskosta Sanaan? En tiedä, mutta minä ihmettelen sinua enemmän kuin ketään toista.
Ekivaariakin minä ymmärrän paremmin kuin sinua. Ekivaari ei ilmeisesti ole koskaan tullutkaan uskoon ja uudestisyntynyt. Sinusta taas saa sellaisen kuvan että sinä olet ollut joskus palava uskova. Sinulla on ollut tieto. Mutta nyt sinä olet pilkkaaja ja eksyttäjä. Näin sinut ymmärtää kirjoitustesi perusteella. Voi sinua pete parkaa.
Minua sinä et pelottele syyttämällä minua antikristilliseksi. Minä tiedän mistä oppini on ja kuka minua on opettanut.
Minulla ei ole tässä asiassa pienintäkään epävarmuutta.
Minusta tuntuu että sinun kanssa en voi keskustella em. syistä. Sitten tuntuu siltä että keskustelemalla sinun kanssa osallistun sinun kanssa pilkkaamisiisi ja vakavaan syntiin. Sitä minä en tahdo tehdä. En todellakaan tahdo olla missään tekemisissä Herran Jeesuksen Kristuksen kieltävän ja Häntä häpäisevän oppisi kanssa.
Mitä tulee väittämääsi vähistä Raamatun jakeista joissa todistetaan Jeesuksen olevan Jumala, niitä ei todellakaan ole vähän. Raamattu on niitä täynnä. Mutta koska sinä olet sokea hengellisille asioille (Jumalan Sana on hengellinen), sinä et niitä näe). Minä olen ottanut esille vain muutamia niistä kaikista jakeista omalla sivustollani.
http://www.jaikal.se/48683134 jaikal.se kirjoitti:
Sinä olet pilkkaaja. Vaikuttaa siltä että Jumalan Sana on kirjoitettu niin että se avautuu vain vilpittömille Jumalan lapsille jotka ovat ottaneet vastaan Pyhän Hengen. Uskosta osattomalle Jumalan Sana on lukittu kaivo. Sinä puhut niin kuin uskosta osaton joka on kyllä lukenut Raamattua mutta jota Pyhä Henki ei ole päässyt opettamaan. Olet näin Sanan ulkopuolella ja tarkastelet Sanaa ulkopuolisen näkövinkkelistä. Miten sinä jouduit ulos? Eikö sinua ollenkaan huolestuta että JT:t ja ateistit kehuvat oppejasi?
Koska nämä hengelliset asiat ymmärretään vain Pyhän Hengen opettamalla ymmärryksellä, minä en voi oikaista kaikkia Sanan väännöksiä joita sinä tuot esille. Sinä et ymmärtäisi minua enkä minä osaa opettaa niin kuin Pyhä Henki opettaa. Pyhä Henki kun antaa ymmärryksen Sanaan jota minä en voi toiselle antaa. Pyhä Henki menee ihmisen sisimpään jota minä en voi tehdä.
Näyttäisi siltä että Raamatussa sanotaan niin kuin sinä väität. Mutta huomaan että sinä tulkitset Raamattua oman ymmärryksesi varassa ilman Pyhän Hengen opetusta.
Tulkitset Raamattua luonnollisena ihmisenä, et hengellisenä. Jumala on nähynyt hyväksi ilmoittaa itsensä vain tietyille ihmisille, ystävilleen (Joh 14. luku). Näyttää siltä että sinä et kuulu tähän Herran Jeesuksen ystävien joukkoon.
Miksi sinä olet ulkopuolella Pyhän Hengen antaman opetuksen, sen vain sinä ja Jumala yksin tietää. Mitä siis sinulle tapahtui 30:n vuoden uskossa olon jälkeen? Oletko ottanut vastaan väärän hengen joka on antanut sinulle väärennettyjä ilmestyksiä Sanasta? Oletko tehnyt tahallista syntiä ja/tai luopunut Raamatun Sanasta ts. uskosta Sanaan? En tiedä, mutta minä ihmettelen sinua enemmän kuin ketään toista.
Ekivaariakin minä ymmärrän paremmin kuin sinua. Ekivaari ei ilmeisesti ole koskaan tullutkaan uskoon ja uudestisyntynyt. Sinusta taas saa sellaisen kuvan että sinä olet ollut joskus palava uskova. Sinulla on ollut tieto. Mutta nyt sinä olet pilkkaaja ja eksyttäjä. Näin sinut ymmärtää kirjoitustesi perusteella. Voi sinua pete parkaa.
Minua sinä et pelottele syyttämällä minua antikristilliseksi. Minä tiedän mistä oppini on ja kuka minua on opettanut.
Minusta tuntuu että sinun kanssa en voi keskustella em. syistä. Sitten tuntuu siltä että keskustelemalla sinun kanssa osallistun sinun kanssa pilkkaamisiisi ja vakavaan syntiin. Sitä minä en tahdo tehdä. En todellakaan tahdo olla missään tekemisissä Herran Jeesuksen Kristuksen kieltävän ja Häntä häpäisevän oppisi kanssa.
Mitä tulee väittämääsi vähistä Raamatun jakeista joissa todistetaan Jeesuksen olevan Jumala, niitä ei todellakaan ole vähän. Raamattu on niitä täynnä. Mutta koska sinä olet sokea hengellisille asioille (Jumalan Sana on hengellinen), sinä et niitä näe). Minä olen ottanut esille vain muutamia niistä kaikista jakeista omalla sivustollani.
http://www.jaikal.se/48683134Ristiriita Jumalan_peten ja Jaikalin välillä johtuu siitä että Jumalan_pete selittää kirjoituksia ja Jeesuksen Kristuksen tuntemista Hengen mukaan mutta Jaikal lihan mukaan
jaikal.se kirjoitti:
http://www.jaikal.se/48683134>>>Sinä olet pilkkaaja.>Sinä puhut niin kuin uskosta osaton>on kyllä lukenut Raamattua mutta jota Pyhä Henki ei ole päässyt opettamaan.>Oletko ottanut vastaan väärän hengen joka on antanut sinulle väärennettyjä ilmestyksiä Sanasta?>.... minä en voi oikaista kaikkia Sanan väännöksiä joita sinä tuot esille. >sinä tulkitset Raamattua oman ymmärryksesi varassa ilman Pyhän Hengen opetusta.> Pyhä Henki kun antaa ymmärryksen Sanaan jota minä en voi toiselle antaa.>Pyhä Henki menee ihmisen sisimpään jota minä en voi tehdä. >sinä olet pilkkaaja ja eksyttäjä.>Voi sinua pete parkaa.>Minua sinä et pelottele>Minä tiedän... minua... Minulla... Minusta... en tahdo tehdä... Minä olen... omalla sivustollani
- jaikal.se
jumalan_pete kirjoitti:
>>>Sinä olet pilkkaaja.>Sinä puhut niin kuin uskosta osaton>on kyllä lukenut Raamattua mutta jota Pyhä Henki ei ole päässyt opettamaan.>Oletko ottanut vastaan väärän hengen joka on antanut sinulle väärennettyjä ilmestyksiä Sanasta?>.... minä en voi oikaista kaikkia Sanan väännöksiä joita sinä tuot esille. >sinä tulkitset Raamattua oman ymmärryksesi varassa ilman Pyhän Hengen opetusta.> Pyhä Henki kun antaa ymmärryksen Sanaan jota minä en voi toiselle antaa.>Pyhä Henki menee ihmisen sisimpään jota minä en voi tehdä. >sinä olet pilkkaaja ja eksyttäjä.>Voi sinua pete parkaa.>Minua sinä et pelottele>Minä tiedän... minua... Minulla... Minusta... en tahdo tehdä... Minä olen... omalla sivustollani
>>>>>> Pyhä Henki kun antaa ymmärryksen Sanaan jota minä en voi toiselle antaa.
jaikal.se kirjoitti:
http://www.jaikal.se/48683134Jaikal.se ! Juuri sinä olet se, jota Pyhä henki ei ole saanut opettaa, koska sinulle ei Jumala ole antanut vielä hengellisiä korvia eikä hengellisiä silmiä sisimpääsi. Et ole vielä "tähän päivään" syntynytkään:
5. Mooseksen kirja 29
4 "Mutta tähän päivään asti Herra ei vielä ole antanut teille sydäntä ymmärtääksenne ja silmiä nähdäksenne ja korvia kuullaksenne." [Ef.1:18]
Pyhä henki ei koskaan opeta Jeesuksen opetuksia vastaan, ei päinvastoin mitään siitä, mitä Jeesus Kristus on opettanut, sillä:
Johannes 14
26 "Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä
k a i k e s t a, - m i n k ä - m i n ä - o l e n - t e i l l e - sanonut."
Johannes 16
13 "Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä - s e, - m i t ä - h ä n - p u h u u,
e i - o l e - h ä n e s t ä - i t s e s t ä ä n; - vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa."
Trinitaanien opetus että 'Jeesus on Jumala' on Jeesuksen opetuksen vastainen, sillä kaikkialla Jeesus Kristus opetti Isän suuruutta ja että "Isä yksin on todellinen Jumala", jonka nimeä myös Jeesus Kristus tuli tunnetuksi tekemäänjaikal.se kirjoitti:
Sinä olet hyljännyt kaikki ne Raamatun jakeet ja luvut joista käý ilmi että Jeesus on Jumala. Kun joku hylkää Jumalan Sanan, hän hylkää totuuden. Totuuden hylkäävä ihminen ei jää tyhjiöön. Hän saa tilalle valheen. Niin on sinulle käynyt koska olet kyseenalaistanut ja sitten hyljännyt Jumalan Sanan. Mutta mikä sai sinut kyseenalaistamaan 30:n vuoden jälkeen Jumalan Sanan ja oman uskosi Sanaan?Eli jaikal siis uskoo, että Jeesus on todellinen persoona? Miten Jeesus voi olla lainkaan persoona mielestäsi, jos kerran uskot että hän on Isä, Poika ja Pyhä Henki?
Ne jotka uskovat että Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki, he yleensä sanovat että Jumala on kolme persoonaa. Mutta sinä uskot että hän, todellinen Jeesus-persoona, onkin yhtä aikaa todellinen yksi persoona kolmessa roolileikissä.
Sinun uskosi kolminaisuuteen on aika paljon erilainen kuin perinteinen kristillinen usko kolminaisuuteen. Sinä uskot että persoona on todellinen kun hän onkin kolme osaa, jonka päässä pyörii kolmen osasen äänet yhtä aikaa ja jotka kaikki leikkivät roolileikkejä toistensa kanssa, välillä Jumalana joka puhuu taivaasta ja valehtelee kun sanoo itselleen:
"Tämä on minun rakas Poikani johon olen mielistynyt".
Sinä uskot että Jumala valehteli puhuessaan noin, koska uskot että Jumala on se sama Jeesus josta hän puhui.
Ja sinähän uskot myös niin, että se oli eräänlainen silmänkääntötemppu kun hän laskeutui kyyhkysen muodossa itsensä päälle joka olikin sama Pyhä Henki joka oli hän itse.
Uskot myös että kun nämä eri osaset puhuvat toisilleen se ei ole persoona joka puhuu persoonalle, vaan pikemminkin että se on yksi ja sama persoona joka puhuu itselleen eri roolileikeissä. Kolmena eri osana jotka ovat välillä yhdistettynä ja välillä erillään tosistaan. Välillä hän on pilvenhattarassa, katsoo alas itsensä joka onkin Poika ja vakuuttaa puheissaan että Jumala lähetti hänet vaikka hän lähetti itsensä. Ja vakuutti lähettävänsä Pyhän Hengen TOISEN PUOLUSTAJAN, joka onkin hän itse…
Ja kun Jeesus erämaakiusauksen jälkeen palaa takaisin Galileaan TÄYNNÄ PYHÄÄ HENKEÄ, hän onkin täynnä itseään. Ja kun hän julistaa synagogassa että Jahveh on voidellut hänet julistamaan ilosanomaa köyhille, niin hän onkin voidellut itse itsensä, itsellään.
Ja huipentumana vieraassa evankeliumissasi uskot myös niin, että kun Jeesus huutaa ristillä vertavuotavana "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit", niin hän oli pahasti seonnut ja ainoastaan luuli jonkun hyljänneen hänet, vaikka hän todellisuudessa oli hyljännyt itse itsensä, ja todellisuudessa puhui itselleen eikä Jumalalle.
Näen selkeällä tavalla opetuksestasi, ettet usko Isällä olevan Poikaa eikä Pojalla Isää, koska kyse on yhdestä ja samasta Jumalasta ja yhdestä ja samasta persoonasta joka leikkii tunteillamme ja itsensä kanssa. Tähän päätökseen olen tullut, koska sinä uskot että Jumala on Jeesus, että Jeesus on Jumala, että Jeesus on Pyhä Henki, että Pyhä Henki on Jeesus, että Jumala on Pyhä Henki ja että Pyhä Henki on Jumala.
Sotkusi tarkoittaa myös silloin sitä, ettet usko Isään eikä Poikaan, koska Isä tarvitsee Pojan ollakseen Isä, ja Poika tarvitsee Isän ollakseen Poika. Näin olet siis menettänyt sekä Isän että Pojan. Noin myös antikristus menettelee oppinsa kautta, sillä hän tulee kieltämään Isän ja Pojan ja julistaa itsensä Jumalaksi. Kyllähän sinä sen tiesit, Raamattua lukeneena, vai mitä? Sinun edustamasi "jumala" on juuri tuollainen. "Jumalasi" on antikristus etkä sitä edes huomaa.
Sinulla on eri Jumala kuin Raamatun Jumala, joka ei ole koskaan kieltänyt rakkautensa Poikaan tai siihen että hän on mielistynyt häneen. Mutta sinä uskot että kun hän sanoi rakastavansa Poikaansa ja olevansa mielistynyt häneen, niin hän sanoikin sen suurella egolla itseänsä kohtaan, ja että hän vain teeskenteli sanovansa sen Pojalleen.
Ja on toki myös hyvä muistaa, että sinä uskot että Jeesus puhalsi ulos itsensä oman suunsa kautta, kun hän puhalsi ja sanoi opetuslapsilleen:
"Ottakaa Pyhä Henki".
Eikä siinä kaikki. Kun Jeesus kuoli ristillä, se olikin sama Jumala joka herätti hänet kuolleista joka herätti itsensä eikä Poikansa. Ei Poikansa, vaan roolileikkinsä, jotta me uskoisimme että hänellä on Poika jota hänellä ei ollutkaan, Sillä väität hänen olevan se sama Poika jonka hän herätti kuolleista.
Ja kun Jumala lähetti Pyhän Hengen uskoville, Jeesuksen kautta, hän lähettikin itsensä. Tällaiseen hapatukseen sinä uskot. Ja kuitenkin sinä haukut minua ja monia muita "ei uudestisyntyneiksi", "harhaisiksi" ja milloin milläkin nimityksellä koska emme usko tuollaista hapatusta.
Muista jaikal mitä Jeesus tässä sanoo... hän puhuu siinä JUMALASTAAN joka sinä luulet ja julistat olevan sama Jumala joka hän on itse. Eli sinä uskot hänen sanovat sen itselleen!
Ilm.3:12 "Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi JUMALANI temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen JUMALANI nimen ja JUMALANI kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta MINUN JUMALANI tyköä, ja oman uuden nimeni."
Oppisi on noussut syvyydestä. Se on antikristuksen oppi. Antikristus on Kristuksen vastustaja. Niin on myös julistamasi totuus. Oppisi on asettunut vastustamaan Jeesuksen tervettä oppia jossa hän julistaa Isänsä olevan ainut Jumala (Joh.5:44, Joh.17:3). Oppisi on väärennetty evankeliumi.
JEESUS MEIDÄN VAPAHTAJAMME PYHITTÄJÄMME PUHDISTAJAMME JA PELASTAJAMME..
PANE PAREMMAXI SINÄ JOKA SANOT OLEVANSA SAMANLAINEN JA VAIN IHMINEN NIINKUIN JEESUS ???????????????- Jeesus on Jumala
Jeesus oli ennen ylösnousemustaan tosi ihminen ja tosi Jumala. Kun Jeesus oli erämaassa ja saata na kiusasi Häntä, Hän sanoi: "Kirjoitettu on: älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi!" Saatanakin joutui myöntämään Jeesuksen Jumaluuden. Muuten saata na olisi syyttänyt Jeesusta valehtelemisesta!
Ihmisyysen puolesta Jeesus oli ainoa, joka eli synnittömän elämän!
Näin minä ymmärrän."Ihmisyysen puolesta Jeesus oli ainoa, joka eli synnittömän elämän!"
Ihan päinvastoin tuo Raamatussa kerrotaan ja sekin kerrotaan että Jeesus oli syntynyt täysin ihmisen kaltaiseksi.
Jeesus rukoilee syntisyyttään anteeksi:
Hepr. 5:7 IHMISELÄMÄNSÄ PÄIVINÄ Jeesus ääneen itkien rukoili ja huusi avukseen häntä, jolla oli valta pelastaa hänet kuolemasta, ja hänen uhrirukouksensa kuultiin, koska hän taipui Jumalan tahtoon.
Jeesus oli syntinen mutta ei "langennut syntiin".
Heb. 4:15 Meidän ylipappimmehan jos kukaan kykenee ymmärtämään vajavuuksiamme, sillä häntä on koeteltu kaikessa samalla tavoin kuin meitäkin koetellaan; hän vain ei langennut syntiin.Pe.ku kirjoitti:
"Ihmisyysen puolesta Jeesus oli ainoa, joka eli synnittömän elämän!"
Ihan päinvastoin tuo Raamatussa kerrotaan ja sekin kerrotaan että Jeesus oli syntynyt täysin ihmisen kaltaiseksi.
Hepr. 5:7 IHMISELÄMÄNSÄ PÄIVINÄ Jeesus ääneen itkien rukoili ja huusi avukseen häntä, jolla oli valta pelastaa hänet kuolemasta, ja hänen uhrirukouksensa kuultiin, koska hän taipui Jumalan tahtoon.
Heb. 4:15 Meidän ylipappimmehan jos kukaan kykenee ymmärtämään vajavuuksiamme, sillä häntä on koeteltu kaikessa samalla tavoin kuin meitäkin koetellaan; hän vain ei langennut syntiin.Ihmeellistä !!!!!!!!!!
Uskonpalstoilla ateistit opettaa uskonasiat ja ateistipalstoilla opettavat uskovaiset varmaan sitten ateistiasiat pekun käytännön muka ?????Pe.ku kirjoitti:
Heb. 4:15 Meidän ylipappimmehan jos kukaan kykenee ymmärtämään vajavuuksiamme, sillä häntä on koeteltu kaikessa samalla tavoin kuin meitäkin koetellaan; hän vain ei langennut syntiin.Pe.ku
Oikein käännettynä LIHANSA PÄIVINÄ.
Ja tuossa puhutaan siitä, kun Golgata lähestyi,
ja hän alkoi kauhistua ja tulla tuskaan.
Se, että Jumala saattoi pelastaa Hänet kuolemasta,
johtui juuri siitä, että Hän ei ollut syntinen.
Synti ei koskaan ollut päässyt Häneen.
Hän ei koskaan kumartunut sille.Pe.ku kirjoitti:
Heb. 4:15 Meidän ylipappimmehan jos kukaan kykenee ymmärtämään vajavuuksiamme, sillä häntä on koeteltu kaikessa samalla tavoin kuin meitäkin koetellaan; hän vain ei langennut syntiin.Pe.Ku. Sinä vääristät totuuden. Hep.5:7 ei kerro että Jeesus rukoilee syntisyyttään anteeksi. Se on sinun tulkintasi, mutta se on väärä tulkinta ja sen ymmärtää kun tutkii Raamatun kokonaisilmoitusta asian tiimoilta.
Jes.53:9 "Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä HÄN EI OLLUT VÄÄRYYTTÄ TEHNYT eikä petosta ollut hänen suussansa."
Raamattu opettaa että "kaikki vääryys on syntiä" (1.Joh.5:17) ja Jes.53:9 kertoo että Jeesus ei ollut tehnyt vääryyttä, mikä tarkoittaa että hän ei silloin myöskään ollut syntiäkään tehnyt.
Tässä lisää purtavaa:
Heb.4:15 "Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, KUITENKIN ILMAN SYNTIÄ."
Joh.8:46 Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin?>>>Jeesus oli ennen ylösnousemustaan tosi ihminen ja tosi Jumala.Kun Jeesus oli erämaassa ja saata na kiusasi Häntä, Hän sanoi: "Kirjoitettu on: älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi!" Saatanakin joutui myöntämään Jeesuksen Jumaluuden.
Pe.ku kirjoitti:
Heb. 4:15 Meidän ylipappimmehan jos kukaan kykenee ymmärtämään vajavuuksiamme, sillä häntä on koeteltu kaikessa samalla tavoin kuin meitäkin koetellaan; hän vain ei langennut syntiin.Sinussa ei asu Jumalan Pyhä Henki. Et ole myöskään oikea ihminen neuvomaan ja puhumaan hengellisistä, koska et ole hengellinen ihminen. Sinä olet edelleen Jumalan vihollinen ja Hänen tuomionsa alainen.
Jumalan on jo edeltä antanut tuomion sellaisille, jotka Hänen nimeään pilkkaavat. Sinä olet yksi näistä pilkkaajista. Sinua on varoitettu tavan takaa, etkä ole suostunut tekemään parannusta. Älä luule, että pääset tästä. Herran käsi ei ole lyhyt.vonbulke kirjoitti:
Sinussa ei asu Jumalan Pyhä Henki. Et ole myöskään oikea ihminen neuvomaan ja puhumaan hengellisistä, koska et ole hengellinen ihminen. Sinä olet edelleen Jumalan vihollinen ja Hänen tuomionsa alainen.
Jumalan on jo edeltä antanut tuomion sellaisille, jotka Hänen nimeään pilkkaavat. Sinä olet yksi näistä pilkkaajista. Sinua on varoitettu tavan takaa, etkä ole suostunut tekemään parannusta. Älä luule, että pääset tästä. Herran käsi ei ole lyhyt.Vonbulke. täh, mitä? Minulleko noin kirjoittelet? Väität ettei minussa asu Pyhä Henki? Että olen pilkannut Pyhää Henkeä? Millä perusteella? Eikö syytökset ole melko raskaat? Miten voit tuomita sellaisesta josta vain Jumala voi tuomita? Missä kohdin olet muita parempi? Kaikessako? Onko se hengellisyyttä kun tuomitset muita ikuiseen tuomioon? Sinä siis olet hengellinen ja toisin ajattelevat ovat lihallisia?
jumalan_pete kirjoitti:
Vonbulke. täh, mitä? Minulleko noin kirjoittelet? Väität ettei minussa asu Pyhä Henki? Että olen pilkannut Pyhää Henkeä? Millä perusteella? Eikö syytökset ole melko raskaat? Miten voit tuomita sellaisesta josta vain Jumala voi tuomita? Missä kohdin olet muita parempi? Kaikessako? Onko se hengellisyyttä kun tuomitset muita ikuiseen tuomioon? Sinä siis olet hengellinen ja toisin ajattelevat ovat lihallisia?
Näethän, että vastasin Pe.kulle.
Tämä tosin koskee sinuakin. Pe.ku on jumalanvihollinen ja tuomionalainen sillä perusteella, että hän on niin sanottu "ateisti".
Sinä taas sillä perusteella, että kiellät Jeesuksen Kristuksen olevan Jumala.
Se on raskas synti ja pilkka Herran Henkeä kohtaan. Ei sellaisessa ihmisessä voi asua Herran Henki, joka Hänet kieltää.
Absurdi on jo ajatuskin.jumalan_pete kirjoitti:
>>>Jeesus oli ennen ylösnousemustaan tosi ihminen ja tosi Jumala.Kun Jeesus oli erämaassa ja saata na kiusasi Häntä, Hän sanoi: "Kirjoitettu on: älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi!" Saatanakin joutui myöntämään Jeesuksen Jumaluuden.
Näin, on, Jumalan pete. Tätä todistavat hyvin useat kohdat Raamatussa;
Matteus 25
40 "Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'. - - - -
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'."
Luukas 10
16 "Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut; mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt."vonbulke kirjoitti:
Näethän, että vastasin Pe.kulle.
Tämä tosin koskee sinuakin. Pe.ku on jumalanvihollinen ja tuomionalainen sillä perusteella, että hän on niin sanottu "ateisti".
Sinä taas sillä perusteella, että kiellät Jeesuksen Kristuksen olevan Jumala.
Se on raskas synti ja pilkka Herran Henkeä kohtaan. Ei sellaisessa ihmisessä voi asua Herran Henki, joka Hänet kieltää.
Absurdi on jo ajatuskin.>>>Näethän, että vastasin Pe.kulle.
jumalan_pete kirjoitti:
>>>Näethän, että vastasin Pe.kulle.
Rakkaus ja armollisuus tarkoittaa tässä yhteydessä nimenomaan sitä, että totuus saatetaan julki.
Armollisuus ja rakkaus ei ole hempeilyä ja asioiden kiertelyä sen vuoksi, ettei uskallettaisi lähimmäisen tunteiden vuoksi kertoa, miten asiat ovat.
Totuutta Jumala haluaa salatuimpaan saakka.
Jos ei pään silittely auta, niin sitä täytyy kalauttaa kunnolla heräämisen aikaansaamiseksi.vonbulke kirjoitti:
Rakkaus ja armollisuus tarkoittaa tässä yhteydessä nimenomaan sitä, että totuus saatetaan julki.
Armollisuus ja rakkaus ei ole hempeilyä ja asioiden kiertelyä sen vuoksi, ettei uskallettaisi lähimmäisen tunteiden vuoksi kertoa, miten asiat ovat.
Totuutta Jumala haluaa salatuimpaan saakka.
Jos ei pään silittely auta, niin sitä täytyy kalauttaa kunnolla heräämisen aikaansaamiseksi.Ja sinä kalautat veljiäsi helvetin tuleen ikään kuin yleinen syyttäjä, etkä näe että itse olet eksyssissä.
Sen sijaan että kirjoittaisit ympäripyöreitä, kopioi seuraavan viestiin edes yksi kirjoittamani lause joka on epäraamatullinen. Tutkitaan sitä sitten yhdessä Sanan valossa.
Esitin aloitusviestissä ainakin 35 eri seikkaa ja todistusaineistoa sen puolesta että Jeesus on Jumalan palvelija ja sen perusteella "kalautat" toisen päätä ja sanot että hän on tehnyt Pyhän Hengen pilkan. Jos et pysty perustelemaan, älä perustele lainkaan.
Syytöksesi ovat aiheettomaksi havaittu koska et pysty perustelemaan mikä aloitusviestissäni on harhaa. Ne kun ovat pääosin lainauksia Raamatusta, niin vaikeahan se tehtävä mahtaa olla.jumalan_pete kirjoitti:
Ja sinä kalautat veljiäsi helvetin tuleen ikään kuin yleinen syyttäjä, etkä näe että itse olet eksyssissä.
Sen sijaan että kirjoittaisit ympäripyöreitä, kopioi seuraavan viestiin edes yksi kirjoittamani lause joka on epäraamatullinen. Tutkitaan sitä sitten yhdessä Sanan valossa.
Esitin aloitusviestissä ainakin 35 eri seikkaa ja todistusaineistoa sen puolesta että Jeesus on Jumalan palvelija ja sen perusteella "kalautat" toisen päätä ja sanot että hän on tehnyt Pyhän Hengen pilkan. Jos et pysty perustelemaan, älä perustele lainkaan.
Syytöksesi ovat aiheettomaksi havaittu koska et pysty perustelemaan mikä aloitusviestissäni on harhaa. Ne kun ovat pääosin lainauksia Raamatusta, niin vaikeahan se tehtävä mahtaa olla.Harhaa on se, että kiellät Jeesuksen olevan Jumala.
Tämä on asian kiteytetty ydin ja se riittää. Tämän perusteella sinut voi lukea harhaoppisiin ja eksyttäjiin.vonbulke kirjoitti:
Harhaa on se, että kiellät Jeesuksen olevan Jumala.
Tämä on asian kiteytetty ydin ja se riittää. Tämän perusteella sinut voi lukea harhaoppisiin ja eksyttäjiin.>>>Harhaa on se, että kiellät Jeesuksen olevan Jumala. >Tämän perusteella sinut voi lukea harhaoppisiin ja eksyttäjiin.
- Seli Selitys
jumalan_pete kirjoitti:
>>>Harhaa on se, että kiellät Jeesuksen olevan Jumala. >Tämän perusteella sinut voi lukea harhaoppisiin ja eksyttäjiin.
>>>... etkä edelleenkään ole voinut kertoa mikä aloitusviestissäni on harhaa. Tehtävä mahtaa olevan liian vaikea sinulle.
- totuus 7
Raamattu on Jeesuksen Jumaluudesta puolesta kuin vastaankin, ei voi teidän versioittenne mukaan tehdä ihmisen tykönä päätöstä, mikä olisi Jumalan tahdon mukainen oikea ratkaisu. Siispä vastatkoon Jeesus pyhänhenkensä kautta mikä on oikein .
Jumalan_pete
Mikä Hän,
(Jumalan Poika, Jumalan Palvelija, oli ennenkuin syntyi ihmiseksi.
a) JUMALA
b) ENKELI
c) JOKIN MUU
d) Häntä ei ollut olemassakaan ennenkuin syntyi ihmiseksi
Jos vastaat a) b) tai c),
kerro lisäksi,
mikä oli Hänen nimensä,
ennenkuin Hänelle annettiin nimi Jeesus.Kyselet huutaen, Kalamos, sellaista mikä ei ole pelastuksen kannalta tarpeellista tietää. Raamattu ilmoittaa selvästi että Jeesus Kristus on Isän lähettämänä Isästä Jumalasta lähtenyt, [Joh. 16:28] ja lopuksi Isään Jumalaan palaava, [1.Kor.15:28] ja tämä tieto on kaikille pelastujille täysin riittävä. [Joh. 16:30,31]
Huutosi, Kalamos, on vain "kuka tietää" ajoista ja hetkistä enemmän — pöyhkeilyä, [Apt.1:7; 2; 2.Kor.12:20; 2.Piet. 2:18]
Johannes 17
3 "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
21 että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että - maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
25 Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen sinut, ja nämä ovat tulleet tuntemaan, että sinä olet minut lähettänyt."ekivaari kirjoitti:
Kyselet huutaen, Kalamos, sellaista mikä ei ole pelastuksen kannalta tarpeellista tietää. Raamattu ilmoittaa selvästi että Jeesus Kristus on Isän lähettämänä Isästä Jumalasta lähtenyt, [Joh. 16:28] ja lopuksi Isään Jumalaan palaava, [1.Kor.15:28] ja tämä tieto on kaikille pelastujille täysin riittävä. [Joh. 16:30,31]
Huutosi, Kalamos, on vain "kuka tietää" ajoista ja hetkistä enemmän — pöyhkeilyä, [Apt.1:7; 2; 2.Kor.12:20; 2.Piet. 2:18]
Johannes 17
3 "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
21 että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että - maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
25 Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen sinut, ja nämä ovat tulleet tuntemaan, että sinä olet minut lähettänyt.">>>Raamattu ilmoittaa selvästi että Jeesus Kristus on Isän lähettämänä Isästä Jumalasta lähtenyt, [Joh. 16:28] ja lopuksi Isään Jumalaan palaava, [1.Kor.15:28] ja tämä tieto on kaikille pelastujille täysin riittävä. [Joh. 16:30,31]
jumalan_pete kirjoitti:
>>>Raamattu ilmoittaa selvästi että Jeesus Kristus on Isän lähettämänä Isästä Jumalasta lähtenyt, [Joh. 16:28] ja lopuksi Isään Jumalaan palaava, [1.Kor.15:28] ja tämä tieto on kaikille pelastujille täysin riittävä. [Joh. 16:30,31]
No kun jumalan_pete ja ekivaari ei tiennyt oikeaa vaihtoehtoa,
eikä sitä, mikä Hänen nimensä oli
jo ennenkuin Hänelle annettiin nimi Jeesus,
niin minäpä kerron:
Hän oli JUMALA JUMALAN TYKÖNÄ,
ainosyntyinen Poika Isän helmassa (Joh 1:1-18).
Hänen nimensä oli Jahve, eli Hänellä oli Isänsä nimi (Joh 17:11).
Miksi jumalan_pete
et ottanut ansiokkaaseen aloitukseesi mukaan niitä kohtia,
kerrotaan Hänen olevan JUMALA?kalamos kirjoitti:
niin minäpä kerron:
Miksi jumalan_pete
kerrotaan Hänen olevan JUMALA?"kalamos", sinä kirjoitit Jeesuksesta näin:
>>>Hänen nimensä oli Jahve, eli Hänellä oli Isänsä nimi (Joh 17:11).kalamos kirjoitti:
niin minäpä kerron:
Miksi jumalan_pete
kerrotaan Hänen olevan JUMALA?Kalamos:
>>>Hänen nimensä oli Jahve, eli Hänellä oli Isänsä nimi (Joh 17:11).Jonah kirjoitti:
Kalamos:
>>>Hänen nimensä oli Jahve, eli Hänellä oli Isänsä nimi (Joh 17:11).Aamen, Jonah ! Uusi testamentti selvästi todistaa että Isä yksin on todellinen Jumala, "josta kaikki on", ja Jeesus Kristus on
J u m a l a n - k u v a -, jota ei saa asettaa Jumalaksi eikä edes Jumalan rinnalle. [2.Moos. 20:4,23]
Siitä syystä Isä nimesi Jeesuksen Kristuksen Jumalan pojaksi, välimieheksi ja ylimmäiseksi papiksi, istumaan iankaikkisesti ylipappina oman valtaistuimensa oikealle puolelle; [Hepr.5:5,6; 8:1]- Usko Toivonen
ekivaari kirjoitti:
Aamen, Jonah ! Uusi testamentti selvästi todistaa että Isä yksin on todellinen Jumala, "josta kaikki on", ja Jeesus Kristus on
J u m a l a n - k u v a -, jota ei saa asettaa Jumalaksi eikä edes Jumalan rinnalle. [2.Moos. 20:4,23]
Siitä syystä Isä nimesi Jeesuksen Kristuksen Jumalan pojaksi, välimieheksi ja ylimmäiseksi papiksi, istumaan iankaikkisesti ylipappina oman valtaistuimensa oikealle puolelle; [Hepr.5:5,6; 8:1]Aivan niinkuin "Jonah" toteaa, Jumalan kunnia ja ylistys ovat jakamatonta.
Tässä Ilmestyskirjan ( luku 5. ) tekstissä asia tehdään kertakaikkiaan selväksi.
12. ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen".
13. Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!"
Jesja 42.
8. Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille.
Karitsa ei näin ollen ole toinen jumala, epäjumala, vaan Jumala. jumalan_pete kirjoitti:
"kalamos", sinä kirjoitit Jeesuksesta näin:
>>>Hänen nimensä oli Jahve, eli Hänellä oli Isänsä nimi (Joh 17:11).No, mennään VT:n puolelle.
Siis mikä oli Hänen nimensä ennenkuin
Hänelle Joosefin toimeta ja enkelin käskystä
oli annettava nimi Jeesus.
Ja mikä Hän oli, ennenkuin syntyi ihmiseksi.
Eli mikä ja kuka
sanoi ja teki
seuraavan:
1 Moos 3
"17. Ja Aadamille hän sanoi:
"Koska kuulit vaimoasi ja söit puusta,
josta minä kielsin sinua sanoen:
'Älä syö siitä', niin kirottu olkoon maa sinun tähtesi.
Vaivaa nähden sinun pitää elättämän itseäsi siitä koko elinaikasi;
18. orjantappuroita ja ohdakkeita se on kasvava sinulle,
ja kedon ruohoja sinun on syötävä.
19. Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi,
kunnes tulet maaksi jälleen,
sillä siitä sinä olet otettu.
Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."
20. Ja mies antoi vaimolleen nimen Eeva,
sillä hänestä tuli kaiken elävän äiti.
21. Ja Herra Jumala teki
Aadamille ja hänen vaimollensa puvut nahasta
ja puki ne heidän yllensä.Usko Toivonen kirjoitti:
Aivan niinkuin "Jonah" toteaa, Jumalan kunnia ja ylistys ovat jakamatonta.
Tässä Ilmestyskirjan ( luku 5. ) tekstissä asia tehdään kertakaikkiaan selväksi.
12. ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen".
13. Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!"
Jesja 42.
8. Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille.
Karitsa ei näin ollen ole toinen jumala, epäjumala, vaan Jumala.Kukaan ei kiellä karitsalta sitä jumaluutta, jonka Isä on hänelle sanassaan antanut. Jeesuksella on Isältä saatu Jumaluus; Jeesuksen opetuslasten on tärkeätä tietää tämä:
Johannes 17
7 "Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on sinulta."
Nyt tämä asia vihdoinkin pitäisi olla jo sinunkin, Usko Toivonen, tiedossasi, jos Jumalan sana saa vähänkin tilaa sinussa?
Johannes 10
34 'Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos - h ä n - s a n o o - j u m a l i k s i - niitä, - j o i l l e -
J u m a l a n - s a n a - t u l i - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin -
36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sen tähden että minä sanoin:
'M i n ä - o l e n - J u m a l a n - P o i k a'? "ekivaari kirjoitti:
Kukaan ei kiellä karitsalta sitä jumaluutta, jonka Isä on hänelle sanassaan antanut. Jeesuksella on Isältä saatu Jumaluus; Jeesuksen opetuslasten on tärkeätä tietää tämä:
Johannes 17
7 "Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on sinulta."
Nyt tämä asia vihdoinkin pitäisi olla jo sinunkin, Usko Toivonen, tiedossasi, jos Jumalan sana saa vähänkin tilaa sinussa?
Johannes 10
34 'Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos - h ä n - s a n o o - j u m a l i k s i - niitä, - j o i l l e -
J u m a l a n - s a n a - t u l i - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin -
36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sen tähden että minä sanoin:
'M i n ä - o l e n - J u m a l a n - P o i k a'? "Jeesus ei ollut yksi niistä, joille Jumalan Sana tuli.
Hän on se Jumalan Sana, joka heille tuli.
Jos jo niitä, joille Sana tuli, sanottiin jumaliksi,
kuinka sitten Itse ei itse Sana olisi Jumala.kalamos kirjoitti:
Jeesus ei ollut yksi niistä, joille Jumalan Sana tuli.
Hän on se Jumalan Sana, joka heille tuli.
Jos jo niitä, joille Sana tuli, sanottiin jumaliksi,
kuinka sitten Itse ei itse Sana olisi Jumala.5. Mooseksen kirja 18
18 "Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja - m i n ä - p a n e n - s a n a n i - hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille."
Pietari sanoi Jeesuksen Kristuksen Jumalaa ja Isää Herra Jumalaksi sekä osoitti 5.Moos.18:18 jakeen sanalla "profeetan" tarkoittavan Jeesusta:
Apostolien teot 3
22 "Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni,
H e r r a - J u m a l a - o n - t e i l l e - h e r ä t t ä v ä - veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
23 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'"ekivaari kirjoitti:
5. Mooseksen kirja 18
18 "Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja - m i n ä - p a n e n - s a n a n i - hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille."
Pietari sanoi Jeesuksen Kristuksen Jumalaa ja Isää Herra Jumalaksi sekä osoitti 5.Moos.18:18 jakeen sanalla "profeetan" tarkoittavan Jeesusta:
Apostolien teot 3
H e r r a - J u m a l a - o n - t e i l l e - h e r ä t t ä v ä - veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
23 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'"Profeetoille tuli Jumalan Sana.
Ja sitten Jumalan Sana, joka oli Jumala, tuli lihaksi.
- Mitä tapahtui petell
>>> Hän on kertonut että vain joitakin vuosia sitten hän huomasi että Jeesus ei olekaan Jumala. Sitä ennen hän uskoi n. 30 vuotta Jeesuksen olevan Jumala. Herää kysymys: mitä tapahtui jumalan petelle silloin?
Etkö lukenut Jumalan_peten avasta, jossa hän kaikilta osilta perustelee. että Jeesus Kristus on Jumalan poika eikä Jumala? Jumalan_pete on päässyt täydelliseen totuuden tuntemiseen:
Johannes 10
29 "M i n u n - I s ä n i, - joka on heidät minulle antanut, - o n
s u u r e m p i - k a i k k i a, - eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä."
Johannes 14
28 'Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä - I s ä - o n - m i n u a
s u u r e m p i."'
Heprealaiskirje 1
9 "Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sen tähden on Jumala,- s i n u n - J u m a l a s i, - voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."
Heprealaiskirje 7
7 "Mutta kieltämätöntä on, että - h a l v e m p i - s a a
s i u n a u k s e n - p a r e m m a l t a a n".
Joten - - -
2. Korinttolaiskirje 1
3 "Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,
1. Piet. 1:3
"Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta", [Ef.1:3, 17]
Jeesus on Isän tukea tarvitseva Jumalan palvelija:
Jesaja 42
1 "Katso, minun - p a l v e l i j a n i, jota minä - t u e n, - minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden." [Joh. 5:19, 30]
Jesaja 49
6 'hän sanoo: "Liian vähäistä on sinulle, joka olet minun
- p a l v e l i j a n i, - kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja tuoda takaisin Israelin säilyneet: minä panen sinut pakanain valkeudeksi, että minulta tulisi pelastus maan ääriin asti."
Jesaja 52
13 "Katso, minun - p a l v e l i j a n i, - menestyy, hän on nouseva, kohoava ja sangen korkea oleva."- Mihin luotat?
Niin, saa-tana pyrkii kaikin tavoin vähättelemään Jeesusta ja veristä ristinkuolemaa. Sielun vihollinen ei halua ihmisten tietävän, että Jumala rakasti niin paljon ihmisiä, että tuli itse synnittömänä ihmisenä sovittamaan ihmisten synnit ja että meille riittää pelastukseksi turvautuminen yksin Jumalan tarjoamaan armoon. Tällä foorumilla muutama henkilö tietämättään tai jopa tietoisesti toimii saa-tanan äänitorvena.
Mitä tapahtui jumalan-petelle silloin?
Pete löysi aarteen pellosta.
Mat 13:44 Taivasten valtakunta on peltoon kätketyn aarteen kaltainen, jonka mies löysi ja kätki; ja siitä iloissaan hän meni ja myi kaikki, mitä hänellä oli, ja osti sen pellon.
Ja nyt Pete ylistää Jumalaa, joka yksin on totinen Jumala ja hänen Poikaansa Jeesusta Kristusta, jonka Kaikkivaltias Jumala on lähettänyt meidän pelastukseksemme.
Pete on löytänyt totuuden. Ja riemuitsee siitä, että ei ole enää Jumalan kieltäjä eikä alenna Jumalaa maan tasolle. Hän ei enää luule, että jumaluus on samankaltainen kuin inhimillisen ajatuksen kuvailema ”Kolme on yksi Jumala”.
Koska hän on nyt Jumalan sukua. Apt 17:29.
kalamos kirjoitti 30.5.2012 07:17
>" Avauksen kohta 3)
niinkuin esimerkiksi Jehovan todistajien käyttämäs"<
28 'Niin Jeesus puhui pyhäkössä suurella äänellä, opetti ja sanoi: "Te tunnette minut ja tiedätte, mistä minä olen; ja itsestäni minä en ole tullut, vaan hän, joka minut on lähettänyt, on oikea lähettäjä, ja häntä te ette tunne.'
Johannes 8
42 'Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt. '>>>Jeesus on Isän tukea tarvitseva Jumalan palvelija:
- Usko Toivonen
Johanneksen mukaan Jesaja puhuu Jeesuksesta Jesaja 6. luvussa.
1. Kuningas Ussian kuolinvuotena minä näin Herran istuvan korkealla ja
ylhäisellä istuimella, ja hänen vaatteensa liepeet täyttivät temppelin.
5. Niin minä sanoin: "Voi minua! Minä hukun, sillä minulla on saastaiset huulet, ja minä asun kansan keskellä, jolla on saastaiset huulet; sillä minun silmäni ovat nähneet kuninkaan, Herran Sebaotin."
Johannes 12.
40. "Hän on sokaissut heidän silmänsä ja paaduttanut heidän sydämensä, että he eivät näkisi silmillään eivätkä ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi".
41. Tämän Esaias sanoi, kun hän näki hänen kirkkautensa ja puhui hänestä.
Johanneksen mukaan Jeesus on Herra ( JHVH ) , Herra Sebaot.
>> Edellämainittun asiaan tulee vahvistus siitäkin, kun uskotaan että Jeesus on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti (Heb.13:8). >> >>>Johanneksen mukaan Jeesus on Herra ( JHVH ) , Herra Sebaot.
"Jahve Elohim (Valtiaat) Jahve [on] yksi."
Tuo jae puhuu siitä ykseydestä, josta Jeesus sanoi:
"Minä ja Isä olemme yksi"
- Usko Toivonen
Tottakai sinun mielestäsi, sinun tulkinnastasi poikkeavat tulkinnat ovat "vääriä".
Mutta tässähän ei olekaan kyse minun tulkinnastani, vaan Raamatun ilmoituksesta, Johanneksen mukaan.
Tämä Raamatunkohta vastaa myös "kalamoksen" sinulle esittämään kysymykseen.
Johanneksen mukaan Jesaja puhuu Jeesuksesta Jesaja 6. luvussa.
41. Tämän Esaias sanoi, kun hän näki hänen kirkkautensa ja puhui hänestä.Jeesuksen kirkkaus on Isän kirkkauden säteilyä ja Isästä lähtevää, Isältä saatua kirkkautta, sillä "kaikki on Jumalasta."
Heprealaiskirje 1
3 "ja joka, (poika) ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,"
Kristus itse ja apostolit yksityiskohtaisesti selittivät tämänkin asian, mutta trinitaarien omien selitysten johdosta perinnäissääntöjen turmelemille ihmisille ei kelpaa Kristuksen terve oppi, [2.Piet.1:20]
Jumalan poika, Jeesus Kristus on Jumalan kuva ja kirkkauden heijastus, ei itse Jumala.- Usko Toivonen
ekivaari kirjoitti:
Jeesuksen kirkkaus on Isän kirkkauden säteilyä ja Isästä lähtevää, Isältä saatua kirkkautta, sillä "kaikki on Jumalasta."
Heprealaiskirje 1
3 "ja joka, (poika) ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,"
Kristus itse ja apostolit yksityiskohtaisesti selittivät tämänkin asian, mutta trinitaarien omien selitysten johdosta perinnäissääntöjen turmelemille ihmisille ei kelpaa Kristuksen terve oppi, [2.Piet.1:20]
Jumalan poika, Jeesus Kristus on Jumalan kuva ja kirkkauden heijastus, ei itse Jumala.Tätä olet tuonut jo monasti esille, mutta jätät tyystin huomaamatta, että Johanneksen mukaan Jesaja puhuu, toistan : puhuu, Jeesuksesta tässä kohtaa.
5. Niin minä sanoin: "Voi minua! Minä hukun, sillä minulla on saastaiset huulet, ja minä asun kansan keskellä, jolla on saastaiset huulet; sillä minun silmäni ovat nähneet kuninkaan, Herran Sebaotin."
Jes. 6.
41. Tämän Esaias sanoi, kun hän näki hänen kirkkautensa ja puhui hänestä. Usko Toivonen kirjoitti:
Tätä olet tuonut jo monasti esille, mutta jätät tyystin huomaamatta, että Johanneksen mukaan Jesaja puhuu, toistan : puhuu, Jeesuksesta tässä kohtaa.
Jes. 6.
41. Tämän Esaias sanoi, kun hän näki hänen kirkkautensa ja puhui hänestä.Jeesus istuu omalla, Isän Jumalan lahjoittamalla ylipapin valtaistuimella, Majesteetin, Isän valtaistuimen oikealla puolella iankaikkisesti:
Heprealaiskirje 8
1 "Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen - y l i m m ä i n e n - p a p p i, - joka - i s t u u
M a j e s t e e t i n - v a l t a i s t u i m e n - o i k e a l l a
p u o l e l la - taivaissa,"
Heprealaiskirje 5
5 'Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
6 niin kuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".
Jankuttajia ovat ne, jotka eivät perustele väittämiään asioita Jeesuksen ja apostolien selityksillä.- Usko Toivonen
ekivaari kirjoitti:
Jeesus istuu omalla, Isän Jumalan lahjoittamalla ylipapin valtaistuimella, Majesteetin, Isän valtaistuimen oikealla puolella iankaikkisesti:
Heprealaiskirje 8
1 "Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen - y l i m m ä i n e n - p a p p i, - joka - i s t u u
M a j e s t e e t i n - v a l t a i s t u i m e n - o i k e a l l a
p u o l e l la - taivaissa,"
Heprealaiskirje 5
5 'Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
6 niin kuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".
Jankuttajia ovat ne, jotka eivät perustele väittämiään asioita Jeesuksen ja apostolien selityksillä.>> Jankuttajia ovat ne, jotka eivät perustele väittämiään asioita Jeesuksen ja apostolien selityksillä. >>
Tässähän olen juuri tuonut esille apostoli Johanneksen mukaista Raamatun ilmoitusta.
Ilmeisesti kohta ei sovi sinun tulkintanäkemykseesi, joten olisikohan syytä laittaa
tulkinnat uusiksi ja sisällyttää niihin myös Johanneksen mukainen näkemys. Usko Toivonen kirjoitti:
Tätä olet tuonut jo monasti esille, mutta jätät tyystin huomaamatta, että Johanneksen mukaan Jesaja puhuu, toistan : puhuu, Jeesuksesta tässä kohtaa.
Jes. 6.
41. Tämän Esaias sanoi, kun hän näki hänen kirkkautensa ja puhui hänestä.Usko Toivonen. Todisteesi ei ole sellainen todiste kuin luulet sen olevan. Se on käytännössä yhtä köykäinen todiste kuin jos minäkin mielivaltaisesti ottaisin kertomuksen "palavasta pensaasta" ja sanoisin tutkittuani sitä KIRJAIMELLISESTI, että Jahveh (JHWH) onkin enkeli. Ensin sanotaan että enkeli ilmestyi palavassa pensaassa ja myöhemmin useaan otteeseen ilmoitetaan että se olikin Jahveh. Näinhän se ei tietenkään mene, että Jahveh on kertomuksen perusteella enkeli. Kyse on lähinnä siitä, että kun enkeli puhuu niin hän voi puhua, ikään kuin Jumala olisi puhunut suoraan. Ja miksi? Koska hän on Jumalan sanan välittäjä (kuten monet Raamatun kertomukset meille osoittavat). Ja siitä huolimatta se ei todista että Jumala on enkeli tai enkeli Jumala. Vastaava tilanne on sinun jakeissasi ja Jaikalin hapatuksissa, joissa puuro ja vellit on mennyt sekaisin keskenään.
Sama ilmiö näkyy VT:ssa moneen kertaan kun esim. profeetat puhuvat ja sanovat:
"Näin sanoo Herra(JHWH)..."
Se että Jumala puhui profeettojen kautta ei tietenkään tarkoita että profeetatkin on Jumala. Terve järki on sallittu tulkintoja tehdessämme ja tilanteitten hahmottamisessa auttaa paljon jos on avoin ja rehellinen mieli Jumalan edessä.
Ennen vanhaan kuninkaat lähettivät sanansaattajia kyliin jotka pystyivät sanomaan kuninkaan käskystä ja pyynnöstä:
"Näin sanoo kuningas...."
Tämän jälkeen kirjattiin aikakirjoihin että sinä ja tuona päivänä kuningas sanoi sitä ja tätä. Eli kuningas puhui agenttinsa kautta, mutta se ei tehnyt agentista kuningasta... jne. Samasta ilmiöstä on kyse kun Jeesus puhui ja toisti mitä Jumala oli sanonut. Sanomiset ei tietenkään tehnyt hänestä Jumalan, vaan pikemminkin on niin (kuten hän itsekin monesti todisti), että hän oli Jumalan lähettämä, puhui Jumalan antamia sanoja, sen jälkeen kun Jumala oli opettanut hänelle kaikki asiat mitä hänen piti sanoa (Joh.5:20, 8:28). Jeesus sai määräyksiä (Joh.8:28, 10:18, 12:50) siltä Jumalalta jota hän rukoili näillä sanoilla:
"Isä... yksin olet totinen Jumala" (Joh.17:1,3).- Usko Toivonen
jumalan_pete kirjoitti:
Usko Toivonen. Todisteesi ei ole sellainen todiste kuin luulet sen olevan. Se on käytännössä yhtä köykäinen todiste kuin jos minäkin mielivaltaisesti ottaisin kertomuksen "palavasta pensaasta" ja sanoisin tutkittuani sitä KIRJAIMELLISESTI, että Jahveh (JHWH) onkin enkeli. Ensin sanotaan että enkeli ilmestyi palavassa pensaassa ja myöhemmin useaan otteeseen ilmoitetaan että se olikin Jahveh. Näinhän se ei tietenkään mene, että Jahveh on kertomuksen perusteella enkeli. Kyse on lähinnä siitä, että kun enkeli puhuu niin hän voi puhua, ikään kuin Jumala olisi puhunut suoraan. Ja miksi? Koska hän on Jumalan sanan välittäjä (kuten monet Raamatun kertomukset meille osoittavat). Ja siitä huolimatta se ei todista että Jumala on enkeli tai enkeli Jumala. Vastaava tilanne on sinun jakeissasi ja Jaikalin hapatuksissa, joissa puuro ja vellit on mennyt sekaisin keskenään.
Sama ilmiö näkyy VT:ssa moneen kertaan kun esim. profeetat puhuvat ja sanovat:
"Näin sanoo Herra(JHWH)..."
Se että Jumala puhui profeettojen kautta ei tietenkään tarkoita että profeetatkin on Jumala. Terve järki on sallittu tulkintoja tehdessämme ja tilanteitten hahmottamisessa auttaa paljon jos on avoin ja rehellinen mieli Jumalan edessä.
Ennen vanhaan kuninkaat lähettivät sanansaattajia kyliin jotka pystyivät sanomaan kuninkaan käskystä ja pyynnöstä:
"Näin sanoo kuningas...."
Tämän jälkeen kirjattiin aikakirjoihin että sinä ja tuona päivänä kuningas sanoi sitä ja tätä. Eli kuningas puhui agenttinsa kautta, mutta se ei tehnyt agentista kuningasta... jne. Samasta ilmiöstä on kyse kun Jeesus puhui ja toisti mitä Jumala oli sanonut. Sanomiset ei tietenkään tehnyt hänestä Jumalan, vaan pikemminkin on niin (kuten hän itsekin monesti todisti), että hän oli Jumalan lähettämä, puhui Jumalan antamia sanoja, sen jälkeen kun Jumala oli opettanut hänelle kaikki asiat mitä hänen piti sanoa (Joh.5:20, 8:28). Jeesus sai määräyksiä (Joh.8:28, 10:18, 12:50) siltä Jumalalta jota hän rukoili näillä sanoilla:
"Isä... yksin olet totinen Jumala" (Joh.17:1,3).>> Usko Toivonen. Todisteesi ei ole sellainen todiste kuin luulet sen olevan >>
Niinkuin jo aiemmin totesin, kyse ei ole minun todisteesta, vaan apostoli Johanneksen todistuksesta.
Johannes todistaa Jesajan puhuvan Jesaja 6. luvussa Jeesuksesta.
Siihen minä joudun tyytymään, siihen mitä Raamatussa ilmoitetaan.
Jos Johanneksen tämä todistus ei mahdu sinun evankeliumiisi, niin silloin sinun olisi syytä punnita evankeliumisi ja tehdä siihen tarvittavat päivitykset.
Ja tuo Johanneksen todistus ei millään tavalla ole edes ristiriidassa Raamatun
ilmoituksen kautta.
- Ihmetyttää vaan
miksi ekivaari rientää aikaisin aamulla koneelleen kuin työ mies konsanaan ja muotoilee Jeesuksen halveerausta iltamyöhäiseen saakka. Joka päivä. Mistä löytyy tämä näin suuri uskollisuus saatanallisuuteen, jonka hän sanoo saavansa joltakin hengeltä?
Siis kirjoittaa sanelun mukaan missiotaan, joka on täysin evankeliumin vastaista?
Jos siis ihmisestä on tullut ristinvihollinen, miksi tämä kiihkeys? Sitä on joku muukin hiljattain täällä ihmetellyt. Arvelen, että aika on niin ekivaarin kuin saatanankin kohdalla käymässä vähiin ja nyt vielä vanha mies kiihdyttää itseään loppulaukkaan!
Tuntuu aikamoiselta luuserireppanan käytökseltä, joka näyttää virkistyvän, kun saa jumalanpeteltä vähän vetoapua.
Ja ekivaarin jankutusta ei yhtään vähennä, vaikka ei pärjääkään keskusteluissa uskoville. Mies sen kuin yrittää asettaa Jumalan sanaa ristiriitaan keskenään. Kun pimeys peittää ymmärryksen, on ilmeisen helppoa mantrata valheitaan kuin automaatti. Tosiaan - hän automaattikirjoittaja, joka on tunnettu käsite okkultiikan harrastajille, niin meneehän seassa yksi panenteistinen new-agelainen. Ja isäntä heillä on sama, tämän maailman ruhtinas. Siinä suhteessa ekivaari on oikeassa, kun hän tolkuttaa heidän jumalansa olevan heissä kaikissa.Tänäkin aamuna (30.05.2012) avasin koneeni vasta vähän yli klo 9;n jälkeen. Luin sinun ja useiden muiden kirjoituksia ja aloin pikku hiljaa vastailla palstalle tehtyihin vääriin väittämiin.
Selittämäni sana ei ole ristiriidassa Pyhässä hengessä selitetyn Jumalan sanan kanssa, vaan ainoastaan lihan mukaan selitetyn sanan kanssa, sillä ne ovat — liha ja Henki — ristiriidassa keskenään;
Galatalaiskirje 5
17 "Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte."
Niinpä tosiaan. Meillä totuuden julistajilla on automaattinen auttaja!- Usko Toivonen
ekivaari kirjoitti:
Tänäkin aamuna (30.05.2012) avasin koneeni vasta vähän yli klo 9;n jälkeen. Luin sinun ja useiden muiden kirjoituksia ja aloin pikku hiljaa vastailla palstalle tehtyihin vääriin väittämiin.
Selittämäni sana ei ole ristiriidassa Pyhässä hengessä selitetyn Jumalan sanan kanssa, vaan ainoastaan lihan mukaan selitetyn sanan kanssa, sillä ne ovat — liha ja Henki — ristiriidassa keskenään;
Galatalaiskirje 5
17 "Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte."
Niinpä tosiaan. Meillä totuuden julistajilla on automaattinen auttaja!>> Niinpä tosiaan. Meillä totuuden julistajilla on automaattinen auttaja! >>
Niin, tai oikeammin Raamatun ilmoitus ilmoittaa :
8. vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka". ( apt. 1. )
5. Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden. ( 2. Kor. 4. ) Usko Toivonen kirjoitti:
>> Niinpä tosiaan. Meillä totuuden julistajilla on automaattinen auttaja! >>
Niin, tai oikeammin Raamatun ilmoitus ilmoittaa :
8. vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka". ( apt. 1. )
5. Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden. ( 2. Kor. 4. )Jeesus on meidän Herra, mutta Kristuksella on Herra Jumala, joka on myös Kristuksen Herra ja Jumala, "sinun Jumalasi." [Hepr.1:9]
- Usko Toivonen
Niin ?
Ymmärrätkö nyt?Kyllä minä ymmärrän, mutta sinä, UT, et näytä millään ymmärtävän että Jeesus Kristus on Isän Jumalan tekemä Herra Kristus, ei Herra Jumala. On olemassa vain yksi Herra Jumala ja yksi voideltu Herra Kristus:
Apostolien teot 2
36 "Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
5. Mooseksen kirja 18
18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
19 - J a - j o k a - e i - k u u l e - m i n u n - s a n o j a n i,
j o i t a - h ä n - m i n u n - n i m e s s ä n i - p u h u u,
h ä n e t - m i n ä - i t s e - v a a d i n - t i l i l l e."
Ymmärrätkö nyt, Usko Toivonen, jotta Kristukselle tottelelemattomat joutuvat tekemään tottelemattomuudestaan tilin Isälle?- Usko Toivonen
ekivaari kirjoitti:
Kyllä minä ymmärrän, mutta sinä, UT, et näytä millään ymmärtävän että Jeesus Kristus on Isän Jumalan tekemä Herra Kristus, ei Herra Jumala. On olemassa vain yksi Herra Jumala ja yksi voideltu Herra Kristus:
Apostolien teot 2
36 "Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
5. Mooseksen kirja 18
18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
19 - J a - j o k a - e i - k u u l e - m i n u n - s a n o j a n i,
j o i t a - h ä n - m i n u n - n i m e s s ä n i - p u h u u,
h ä n e t - m i n ä - i t s e - v a a d i n - t i l i l l e."
Ymmärrätkö nyt, Usko Toivonen, jotta Kristukselle tottelelemattomat joutuvat tekemään tottelemattomuudestaan tilin Isälle?Mitä nimeä sinun evankeliumisi kirkastaa?
Onko nimi "ekivaari" tai kenties "me teitä vastaan"?
Vai oletko kenties Jeesuksen palvelija, rakennatko Kristus-ruumista vai käytätkö
seurakunnasta nimitystä "te".
Suostutko oman paikallisen seurakuntasi vanhimmiston ohjaukseen? Usko Toivonen kirjoitti:
Mitä nimeä sinun evankeliumisi kirkastaa?
Onko nimi "ekivaari" tai kenties "me teitä vastaan"?
Vai oletko kenties Jeesuksen palvelija, rakennatko Kristus-ruumista vai käytätkö
seurakunnasta nimitystä "te".
Suostutko oman paikallisen seurakuntasi vanhimmiston ohjaukseen?Raamattu ei pojasta puhuessaan käytä yhdessäkään kohti nimitystä Herra Jumala, mutta Isästä puhuessaan käyttää sitä usein:
Apostolien teot 3
H e r r a - J u m a l a - on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu."
- Jeesus on Jahve !
Jeesus on "yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti"
Unohtui sulta se.Jeesus Kristus on ylistetyn Korkeimman poika, jolle Isä antoi oman nimensä; [Joh. 17:11,12] Jeesuksen jumaluus on sitä jumaluutta, jonka Jeesus sai Isältä sanan kirkkauden mukana, ja selitti sen Joh.10:34,35 jakeissa: "Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-"
Johannes 17
8 "Sillä ne - s a n a t, - j o t k a - s i n ä - m i n u l l e - a n n o i t,
minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen - k i r k k a u d e n, - j o n k a - s i n ä - m i n u l l e
a n n o i t, - minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-"
Miksi ette usko Jeesuksen Kristuksen omaa selitystä?:Johannes 8
Johannes 9
46 "Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, - m i k s i - e t t e - m i n u a - u s k o?
47 J o k a - o n - J u m a l a s t a, - s e - k u u l e e
J u m a l a n - s a n a t. - Sen tähden te ette kuule, koska
e t t e - o l e - J u m a l a s t a."- Usko Toivonen
ekivaari kirjoitti:
Jeesus Kristus on ylistetyn Korkeimman poika, jolle Isä antoi oman nimensä; [Joh. 17:11,12] Jeesuksen jumaluus on sitä jumaluutta, jonka Jeesus sai Isältä sanan kirkkauden mukana, ja selitti sen Joh.10:34,35 jakeissa: "Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-"
Johannes 17
8 "Sillä ne - s a n a t, - j o t k a - s i n ä - m i n u l l e - a n n o i t,
minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen - k i r k k a u d e n, - j o n k a - s i n ä - m i n u l l e
a n n o i t, - minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-"
Miksi ette usko Jeesuksen Kristuksen omaa selitystä?:Johannes 8
Johannes 9
46 "Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, - m i k s i - e t t e - m i n u a - u s k o?
47 J o k a - o n - J u m a l a s t a, - s e - k u u l e e
J u m a l a n - s a n a t. - Sen tähden te ette kuule, koska
e t t e - o l e - J u m a l a s t a.">> 46 "Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? >>
Ellen väärin muista, niin taisitpa "ekivaari" joskus kirjoitella Jeesuksen synneistä.
Mutta jos muistan väärin, niin korjaa ihmeessä, niin perun puheeni välittömästi. Usko Toivonen kirjoitti:
>> 46 "Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? >>
Ellen väärin muista, niin taisitpa "ekivaari" joskus kirjoitella Jeesuksen synneistä.
Mutta jos muistan väärin, niin korjaa ihmeessä, niin perun puheeni välittömästi.En muista syntiseksi Jeesusta koskaan sanoneeni, mutta riippuu paljon siitä, mitä ihmiset pitävät syntinä ja mitä Jumala, sillä saattaa olla eri kriteerit.
Useimmat uskovaiset pitävät ja moittivat lastaan syntiseksi jo siitä, jos lapsi poikkeaa isän tai äidin antamista ohjeista; ei ole täysin kuuliainen maallisille vanhemmilleen tai esivallalle. Tällaisesta kapinoinnista löytyy Jeesuksen ja apostolien kohdalla runsaasti esimerkkejä:
"Kunnioita isääsi ja äitiäsi"-käskyä Jeesus tulkitsi hengellisesti ja opetti opetuslapsilleen:
Matteus 23
9 "Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa."
Apostolien teot 5
29 "Mutta Pietari ja muut apostolit vastasivat ja sanoivat: "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä."
Kyllä hän Jumalan silmissä oli synnitön, mutta ei vanhempiensa ja veljiensä mielestä, jotka moittivat häntä: "Poikani, miksi meille näin teit? Katso, sinun isäsi ja minä olemme huolestuneina etsineet sinua."
Markus 3
21 "Kun hänen omaisensa sen kuulivat, menivät he ottamaan häntä huostaansa; sillä he sanoivat: "Hän on poissa suunniltaan".
- Usko Toivonen
>> En muista syntiseksi Jeesusta koskaan sanoneeni, mutta riippuu paljon siitä, mitä ihmiset pitävät syntinä ja mitä Jumala, sillä saattaa olla eri kriteerit. >>
Siinä tapauksessa perun puheeni ja pyydän anteeksi. Jumalan ystävyys nostaa kateutta oikeassa olevien veljiensä halveksijoissa:
Apostolien teot 7
9 "Ja kantaisät kadehtivat Joosefia ja myivät hänet Egyptiin. Mutta
J u m a l a - o l i - h ä n e n - k a n s s a n s a "
Apostolien teot 10:
38 "te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä
J u m a l a - o l i - h ä n e n - k a n s s a n s a."
Luukas ei kirjoittanut että Jeesus oli Jumala, vaan että 'Jumala oli hänen kanssansa.'
Johannes 14
10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja - I s ä,
j o k a - m i n u s s a - a s u u, - t e k e e - t e o t, - jotka ovat hänen."- Usko Toivonen
Ja
"Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Matt. 28:20
Jeesus on oikeassa olevien kanssa maailman loppuun asti.
Tässä oikeassa olevat, ovat Jeesuksessa Kristuksessa olevia. Usko Toivonen kirjoitti:
Ja
Tässä oikeassa olevat, ovat Jeesuksessa Kristuksessa olevia.Ja koska Kristus Jeesus on Isässä Jumalassa, olen minäkin Isässä Jumalassa ja Jumala on minussa!
Usko Toivonen kirjoitti:
Ja
Tässä oikeassa olevat, ovat Jeesuksessa Kristuksessa olevia.Jeesuksessa Kristuksessa olevat ovat yhtä kuin Jumalan sanassa olevat ja siinä pysyvät:
Joh. 8:25
'Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille."'
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2094116
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m921956Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek311668- 1651430
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut251356Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.101263Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1041193Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2121180- 391172
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1331125