kummallinen luomi ??? (kuva liitteenä)

JJJuliettte

Olen kaikkeni yrittänyt etsiä tietoa ihosyövistä ja muista luomista, mutta turhaan!
Ikinä en ole löytänyt yhtäkään samanlaista luomen tapaista palleroa, kuin itselläni on....... Olen aikuinen nainen ja tuskin ollenkaan harrasta auringon palvomista. Hiukseni ovat kokonaan omaa hiustani noin puoleen selkään asti ylettyvät.
Löysin oman erikoisen luomeni päästäni 2011 loppu vuodesta ja epäilin sitä joksikin kasvaimen tapaiseksi.

tässä kuva :

http://oi45.tinypic.com/34zhxtd.jpg

..........
Nyt kysyisinkin onko kellään muulla (ollut) tälläistä luomea ?
Luomi on keskeltä vaalea ja reunoilta tummempi ja se on aavistuksen verran kohollakin. Toisinsanoen se on kuin ruskea renkula päässäni.

Muuten kesällä koko päänahkani on alkanut kovasti kuivumaan ja kutiamaan joten olen sitten raapinut päätäni kauttaaltaan, ja olen vahingossa huomaamattani raapaissut kyseistä luomea, joka on sitten verestänyt.

____Olen _KYLLÄ_ käymässä lääkärissä tutkimuksissa, kunhan pääsen piakkoin, mutta kysymykseni kuuluu____:






Onko kellään samanlaista luomea (ollut) missään kohtaa kehossa?
Muita mielipiteitä?

12

5592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikimi

      minusta näyttää tavalliselta luomelta. Jos kutiaa päänahkasi suosittelen öljyhoitoa mitä saa kaupasta itselläni joskus ollut sama vaiva, ja apteekista saa sellaista kortisonitonta dexemiäkin mutta öljyhoito on minusta hyvä tekee muutenkin hyvää hiuksille.
      Älä huoli, näytä toki lääkärille oman mielenrauhasi vuoksi, mutta tuskin mitään vakavaa on. Joissakin kohdissa ihoa saattavat luomet ärtyä helpommin jos on esim hankaavan vaatteen reunan kohdalla tai sitten juuri jos on kuivaiho, itsellänikin siitä kokemuksia. Mutta veikkaan että öljyhoito auttaa kutinaan ja lääkäri näkee silmällään myöskin. Huoli pois:)

    • dooss

      Siskollani oli/on samanlainen luomi päänahassa ja siitä otettiin koepala ja siitä selvisi että se on ihan vaan luomi. Sinuna olisin ihan luottavainen että se on vain ihan tavallinen luomi.

    • PääPipi

      Minulla on prikulleen samanlainen "luomi" päänahassa lähellä korvaa. Olen sen myös bongaillut n. Pari vuotta sitten. Sama minulla, pää nahka kutisee usein aikalailla ja olen myös itse joskus vahingossa "luomea"raapaissut. Ja se on tehny kipeetä. Oli tosiaan eka kuva tuo sinun laittamasi, mikä näytti aivan samalta kun omaki! En ole kyl muualta löytäny.

      • PääPipi

        ^Ja siis ei ole tutkittu mulla :-\ Kerro ihmees jos käyt lekuris et mitä sanottiin?


    • basaliooma ja luomi

      Näyttää muuten tavalliselta luomelta, mutta kohouma voisi olla vaikka basalioomaa. Kävisin ihotautilääkärillä sitä näyttämässä.

    • näin

      Minulla oli kesällä samantapainen koholuomi,oli hankaantunut suihkussa käydessä.En syöksynyt lääkäriin vaan aloin ottaa suurehkoja annoksia seleeniä,C- ja E-vitamiineja,D-vitamiinia ja E-epa-kalaöljyä.Parissa kuukaudessa luomi kutistui täysin lyttyyn normaalin näköiseksi.Melanooma voi alkaa hankauksesta tai raapimisesta,siihen tehoaa hyvin antioksidantti- ja ravintohoito.Alan pioneeri suomalainen Thomas Tallberg on parantanut suurimman osan terminaalivaiheen melanoomista,kannattaa tutkailla asiaa.Kasvi- ja viljavoittoista ravintoa ja mainittuja lisäravinteita tarpeeksi suurin annoksin kannattaa käyttää.

    • Moitaassullekki

      HHHyyiijjhhhh!!!

    • tikru11

      Multa poistettu tuollainen "luomi" päänahasta, oli aavistuksen enemmän koholla. Se oli kuulemma ihomuunnos, ei luomi. Ei vaarallinen.

    • Voi ei. PUA

      Minulla on juuri tällaiset laikut päänahassa kolme kpl. Selviskö että mitä ne olivat? Pelottaa jo paljon. Tummat rinkulat ympärilllä ja vaaleat keskellä.äitini mukaan ollut jo lapena.

    • Mullaki on

      Ihan tavallisia luomia nuo ovat,monella on niitä.Eipäs vauhkoilla!

    • luomihuoli

      Käy näyttämässä hoitajalle tai lääkärille. Syöpäpoliklinikoilla myös omia luomihuolipäiviä eri paikkakunnilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1846
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe