Miksei tästä maailmasta saa lähteä pois?
Minä en selvästikään sopeudu tämän maailman yhä koveneviin vaatimuksiin. Olen ulkopuolella työelämästä, eikä minua siellä edes tarvita. Olen ulkopuolella myös ihmissuhteista koska en ole riittävän sosiaalionen ja riittävän hyvännäköinen että sinne kelpaisin.
Monet asiat tässä elämässä viestittävät selvän totuuden minulle; minun pitäisi siirtyä pois voittajien tieltä. Sillä tämä maailma on vain rikkaiden ja kauniiden voittajien. Ei tässä maailmassa pärjää kukaan muu.
Miksi kristinusko pakottaa elämään minun kaltaiseni ruman ja köyhän jolla ei ole mitään syytä elää? Miksi kristityt saavat sairasta nautintoa minun kärsimyksestäni? Miksi te kristityt saatte nautintoa siitä kun tunnen itseni täysin paskaksi ja saan vain katsella vierestä kun muut saavat loputtomasti seksiä ja heillä on hyvä työpaikka ja paljon rahaa.
Minä vihaan elämää niin paljon että silmissä kirvelee. Miksi on olemassa vain yksi ja ainoa vastaus, joka on että elämää pitää väkipakolla palvoa.
MIKSI MINÄ EN SAA TUHOTA ELÄMÄÄ?????
MINÄ VIHAAN ELÄMÄÄ JA MINÄ HALUAN KUOLLA!!!!!
MINÄ HALUAN OLLA IKUISESTI KUOLLUT!!!! HAISTA VITTU ELÄMÄ!!!!!
MIKSI MINÄ EN SAA MURSKATA ELÄMÄÄ VIHALLA JA PASKANTAA SEN KASVOILLE???? MIKSI MINÄ EN SAA IKINÄ KUOLLA????
MIKSI ELÄMÄ ON PAKKO?? MIKSI SE ON LOPUTONTA PAKKOA????
Minä olen täysin turha eikä minua tarvita missään, silti minä en saa kuolla.
Mikä vitun ihme pakko tässä paskaelämässä on????
Miksi pitää elää?
67
253
Vastaukset
Kysyn, onko sinulla tämä ajatus ja olo jatkuvasti, vai välillä vaan kaikki kaatuu päälle?
Tiedän kuitenkin, että joskus elämä menee parempaankin päin, kun jaksaa vaan uskoa siihen. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että olet täysin turhaantunut, etkä saa positiivisia ajatuksia päähän. En tiedä sinun elämästäsi ja sinusta tarpeeksi, että voisin antaa lonkalta jotain hyviä neuvoja.
Eniten mietin sitä, että onko sinun tilanne lopullisesti toivoton? Olen itskin, ja tiedä muitakin, jotka ovat painineet saman tyyppisten ongelmien kanssa. Mutta kyllä niistä on eteenpäin päästy. Joskus täytyy uskaltaa tehdä jotain radikaaliakin, että elämään saisi jotain muutosta. Minun itsetuntoni parani nopeasti sen jälkeen, kun otin avioeron. Jollakin toimii joku muu.- elämän pettymyksiä
haista vittu.elämä, ensinnäkin kauniita ihmisiä ei ole kuin lehdissä ja televisiossa, joista suurin osa on muokattu kauniiksi plastiikkakirurgien veitsillä.
Meitä tavallisen näköisiä ja jopa rumia ihmisiä on Suomi täynnä. Kuljemme perä roikkuen ja lyllertäen läskien painosta. Vastaan kävelee samannäköisiä ihmisiä, miehet housut lököttäen ja huutaen akalleen. Akat huutavat miehilleen näiden hienhajusta ja lyllertävät kauppaan ostamaan keskikaljaa ja lenkkimakkaraa.
Ei täällä kenelläkään ole paljoa rahaa, mutta juuri sen verran, että leipää saa kaupasta ja bussilipun, jotta kerran pari vuodessa voi hakea EU:n jakaman ruokakassin. Siellä sitä seisotaan ilmaisruokajakelussa palellen surkeissa vaatteissa.
Naama on sen näköinen, ettei peiliin uskalla katsoa, jottei se mene rikki.
Avioliittokin on ajanut karille ja puoliso lähtenyt aivan samannäköisen lökäpöksyn matkaan jättäen minut yksinhuoltajaksi.
Tässä sitä kituutellaan päivästä toiseen surkeana.
Ainut asia mikä ilahduttaa minua suuresti ja antaa pontta elää on se, kun nuo rumat ihmiset juttelevat kadulla ja kaupoilla sekä hymyilevät lämpimästi, eikä se hymy maksa mitään. Se on ihan ilmaista, eikä siinä rumat kasvotkaan haittaa, kun hymy kaunistaa kaikkien ilmeen.
Olet nuori mieshenkilö ja elämäsi ei mene tällä hetkellä hyvin, mutta ajattele sitä päivää, kun elämä meneekin nappiin, olet töissä, hoidat itseäsi, tapaat ihanan tyttöystävän, joka rakastaa sinua tuollaisena kuin nyt olet, niin tuona hetkenä et voisi kokea sellaista täydellistä elämäniloa, jollet tänä päivänä kokisi kaikkia negatiivisia asioita sisimmässäsi.
Olet kääntänyt elämäsi nyt itseesi, mutta jonain päivänä se kääntyy ulospäin sinusta ja sinuakin odottaa mukava elämä.
Raha ei tee ketään onnelliseksi, vaan itse elämä, jota sinun pitää elää. Uskonnolla ei ole sen asian kanssa mitään tekemistä.
Aina on olemassa joku tyttö, joka pitää sinua komeana ja ihanana ihmisenä! Muista se! Ihmisillä on erilaiset komeus ja kauneus ihanteet.
Kaikkea hyvää elämääsi! - yhymyhym
Vika on sinun sydämessäsi. Sinun kannattaisi vain tyytyä alhaisiin oloihin ja nauttia monista elämän pikkuasioista, kuten auringonpaistamisesta. Rikkaus ei tee ketään onnelliseksi. Monista se tekee entistä sairaampia. Älä katsele sellaisia tv-ohjelmia, joissa esiintyy teennäisen rikkaita ihmisiä, ne vain ärsyttävät sinua lisää.
- miksi lupa ?
Kristinuskonko sulle pitää antaa lupa tappaa ittes. Miksi ?
nimim. "haista.v***u.elämä",
"Vika" ei suinkaan ole ainakaan yksin sinun.
Tosiasiahan on, että tämä maailma on ihan oikeasti paska paikka. Tämä on kivierämaa, ja me olemme täällä vain sakkokierroksella. Ei tämä mitään todellista elämää ole, silloinkaan, kun onni hymyilee ja kaikki on hienosti. Jo seuraavassa hetkessä koi syö ja ruoste raiskaa, niinkuin sanonta kuuluu. Sairaus iskee ja/tai työpaikka lähtee alta. Puoliso pettää ja lapset ostavat pimeätä viinaa seksillä tai kokeilevat huumeita ja jäävät koukkuun. Ulkonaisesti kauneinkin ihminen muuttuu iän myötä "normeja vastaamattomaksi", ja todennäköisesti sitä nopeammin, mitä enemmän sitä "kauneutta" on buustattu erilaisin "myrkyttömin" kemikaalein ja/tai auringon tai UV-lampun säteilyssä grillautuen.
Pahaa-aavistamattomia ihmisiä pahoinpidellään kadulla tai koulujen pihoilla keskellä kirkasta päivää, ihmisten eläkevarat hussataan täysin kritiikittä nopeiden voittojen toivossa mammonan markkinoilla. Vaivalla ja tuskalla taisteltu itsenäisyys luovutetaan markkinavoimien alttarille - eikä suinkaan ilmaiseksi, vaan niille jopa MAKSETAAN siitä itsenäisyydestä luopumisen ohessa.
Sanotaan, että mitä korkeammalla "elämän parrasvaloissa" ihminen on, sitä pidemmän ja mustemman varjon hän taakseen heittää. Vaikka sinä nyt näet rikkaiden, "kauniiden ja rohkeiden" ihmisten elämän loisteliaana ja tavoittelemisen arvoisena, et tiedä, mitä kaikkea paskaa sinnekin kätkeytyy. Mitä kaikkea pahaa heidän on täytynyt tehdä ja kuinka monen ihmisen on täytynyt joutua kärsimään heidän takiaan, että he ovat päässeet tuohon asemaan.
S**tana mellastaa maailmassa koko ajan yhä rajummin ottein, luoden erilaisuuden kuiluja ja raja-aitoja ihmisten välille. Se houkuttelee meitä surkuttelemaan itseämme ja kadehtimaan toistamme. Se pumppaa meidät täyteen vihaa niin, että lopulta vihaamme kaikkea ja kaikkia, myös Jumalaa - nekin, jotka eivät edes myönnä uskovansa Häneen.
Vaikka sinusta tuossa tilanteessasi aivan ymmärrettävästi tuntuu siltä, että kaikilla muilla asiat ovat paljon paremmin, voin vakuuttaa, että yhtäkään pelkästään onnellista ihmistä tästä maailmasta ei löydy. Jokaisella on omat kipeät kohtansa, mutta monet meistä ovat kehittyneet varsinaisiksi mestareiksi niiden kätkemisessä. Me olemme täällä kaikki vain ihmisiä eri kohdissa omia elämänkaariamme. Yhdessä kohtaa menee hyvin, toisessa huonosti - ja toisella yksilöllä päinvastoin.
Sille ei tietysti kukaan mahda mitään, jos sinä haluat päättää päiväsi. Olen itsekin ollut vastaavassa tilanteessa useita kertoja, mm. sinunkin mainitsemistasi syistä - siis samankaltaisista ongelmista kärsien. Edelleen kannan masennusta mukanani, ja se tuntuu elävän ihan omaa elämäänsä. Välillä vaan ahdistaa ja lamaantuu, vaikkei mitään erityistä syytäkään tuntuisi olevan. Vaikka tämä maailma on pohjimmiltaan yksi iso kaatopaikka, täällä meillä on KUITENKIN toivo.
Toivo mistä? No, jollei mistään muusta, niin siitä, että kun tämä elämä päättyy, niin asiat palaavat sellaisiksi kuin ne oli tarkoitettu. Tämä on minulle niitä harvoja syitä, miksi yritän jaksaa eteenpäin, tehden niitä asioita mitkä minulta luontevimmin tuntuisivat sujuvan.
Joku taisi jo sanoakin jotain negatiivisista ajatuksista. Ymmärrän hyvin, että tuossa tilanteessasi tuntuu lähinnä v***uilulta sanoa, että yritä ajatella positiivisesti, mutta siihenkin kätkeytyy viisaus. Ei ole tarpeen yrittää väkisin ajatella positiivisesti asioista, joissa mitään positiivista ei ole, mutta löytyisikö elämästä kuitenkin edes jotain PIENIÄ asioita, mitkä eivät olekaan ihan niin huonosti? Olisiko niiden osuutta millään tavalla mahdollista lisätä ja laajentaa? Pystyisikö niihin kiinnittämään huomiota enemmän niin, että jäisikin vähemmän aikaa kiinnittää huomiota kaikkeen siihen, mikä tällä hetkellä ei tuota iloa?
Sanot, ettet saa töitä. Mitä luulet, olisiko sinun mahdollista löytää jotain vapaaehtoisia tehtäviä, joiden parissa saisit kuitenkin ajatuksesi edes pieniksi hetkiksi kerrallaan pois noista vaikeuksista, mitä nyt koet?
TMIVTuo on oikeasti todella surullista tuo elämän halveksuminen, mihin jotkut uskovat sortuvat.
Toki sinulla on oikeus uskomuksiisi mutta minulle tuollaiset "elämällä ei ole merkitystä"- ajatukset näyttäytyvät haitallisina ja erittäin surullisina.
Et ole varmaan katsonut elokuvaa The Invention of lying, etkä varmaan katsokaan mutta siinä on kohtaus, jossa itsetuhoinen tyyppi on kuullut ekaa kertaa taivaasta ja päättää vain olla tekemättä mitään ja odottaa kuolemaa.gloriana_demeter kirjoitti:
Tuo on oikeasti todella surullista tuo elämän halveksuminen, mihin jotkut uskovat sortuvat.
Toki sinulla on oikeus uskomuksiisi mutta minulle tuollaiset "elämällä ei ole merkitystä"- ajatukset näyttäytyvät haitallisina ja erittäin surullisina.
Et ole varmaan katsonut elokuvaa The Invention of lying, etkä varmaan katsokaan mutta siinä on kohtaus, jossa itsetuhoinen tyyppi on kuullut ekaa kertaa taivaasta ja päättää vain olla tekemättä mitään ja odottaa kuolemaa.> Tuo on oikeasti todella surullista tuo elämän halveksuminen, mihin jotkut uskovat sortuvat.
Korostan, että en "halveksu" elämää sinänsä, vaikka näenkin niin paljon täällä niitä vaikeita vaurioita, mitä ihmisen syntisyys tälle kaikelle on aiheuttanut. Sitä syntisyyttä kyllä vihaan ja halveksinkin, mutta ei se toki ole koko elämä.
Negatiivinen näkemykseni elämästä ei mielestäni ole peräisin uskostani, kristinusko ei ole minulle sellaista opettanut. Eihän Raamattu mielestäni millään tavoin kehota meitä rypemään tuollaisissa kurjissa ajatuksissa, vaan päinvastoin, siellä kehoitetaan iloitsemaan joka hetki. Sattuneesta syystä se nyt ei vain ole aina ihmiselle mahdollista, kun tulee itse kunkin henkilökohtaiselle sietokyvylle liian vaikeita asioita vastaan.
Miksi sitten puhuin omista negatiivisista tuntemuksistani; mm. siksi, että aloittaja tiedostaisi, ettei ole noiden tuntemustensa ja mahdollisen ahdistuksensa/masennuksensa kanssa yksin. Yritän itsekin opetella parhaillaan niiden kivojenkin juttujen tunnistamista ja niiden merkityksen nostamista ylemmäs niin, että ne lopulta pääsisivät edes tasapainoon negatiivisten juttujen kanssa. Sen osalta on kyllä tie pitkä, se on todettava.
TMIVtmiv kirjoitti:
> Tuo on oikeasti todella surullista tuo elämän halveksuminen, mihin jotkut uskovat sortuvat.
Korostan, että en "halveksu" elämää sinänsä, vaikka näenkin niin paljon täällä niitä vaikeita vaurioita, mitä ihmisen syntisyys tälle kaikelle on aiheuttanut. Sitä syntisyyttä kyllä vihaan ja halveksinkin, mutta ei se toki ole koko elämä.
Negatiivinen näkemykseni elämästä ei mielestäni ole peräisin uskostani, kristinusko ei ole minulle sellaista opettanut. Eihän Raamattu mielestäni millään tavoin kehota meitä rypemään tuollaisissa kurjissa ajatuksissa, vaan päinvastoin, siellä kehoitetaan iloitsemaan joka hetki. Sattuneesta syystä se nyt ei vain ole aina ihmiselle mahdollista, kun tulee itse kunkin henkilökohtaiselle sietokyvylle liian vaikeita asioita vastaan.
Miksi sitten puhuin omista negatiivisista tuntemuksistani; mm. siksi, että aloittaja tiedostaisi, ettei ole noiden tuntemustensa ja mahdollisen ahdistuksensa/masennuksensa kanssa yksin. Yritän itsekin opetella parhaillaan niiden kivojenkin juttujen tunnistamista ja niiden merkityksen nostamista ylemmäs niin, että ne lopulta pääsisivät edes tasapainoon negatiivisten juttujen kanssa. Sen osalta on kyllä tie pitkä, se on todettava.
TMIVJoo mutta siis tuo ajatus, että yritetään kestää tämä elämä, sillä kuoleman jälkeen on ehkä jotain, on todella surullista. Jos olisimme rehellisiä, niin ei kukaan voi luvata muuta kuin tämän elämän, kaikki muu on toiveajattelua. Tuollainen ajattelu on siis haitallista.
Mutta erittäin hyvä jos et itse suoranaisesti elämää halveksu kuitenkaan.gloriana_demeter kirjoitti:
Joo mutta siis tuo ajatus, että yritetään kestää tämä elämä, sillä kuoleman jälkeen on ehkä jotain, on todella surullista. Jos olisimme rehellisiä, niin ei kukaan voi luvata muuta kuin tämän elämän, kaikki muu on toiveajattelua. Tuollainen ajattelu on siis haitallista.
Mutta erittäin hyvä jos et itse suoranaisesti elämää halveksu kuitenkaan.> ... kuoleman jälkeen on ehkä jotain, on todella surullista.
Millä tavalla tuo ajatus on surullinen - senkö vuoksi, että siitä ei koeta voitavan olla varmoja?
> ei kukaan voi luvata muuta kuin tämän elämän
Jumala voi, on luvannut, ja antaa myös - tästä olen täysin vakuuttunut, vaikka toki tiedän, että moni muu ei ole. Sen lisäksi Hän kykenee antamaan ja antaa myös tähän maanpäälliseen elämäänkin paljon. Asioilla vain on aikansa. Mistäpä minäkään olisin voinut esim. vielä 25-vuotta täyttäneenä, kertaakaan aiemmin seurustelemattomana tietää, että muutaman kuukauden sisällä elämäni tulisi muuttumaan aivan toisenlaiseksi, kun tulen löytämään tulevan (avo)puolisoni ja muuttamaan hänen kanssaan yhteen asumaan. Ja puhumattakaan kaikista niistä valtavista asioista, mitä elämässäni on sen jälkeen tapahtunut.
Joskus (tarkemmin ajatellen aina) vain on jotain tapahduttava ensin, että sen jälkeen pääsee sitten tapahtumaan jotain muuta. Samalla tavalla ihmiskunnan on käytävä tämä "kotelovaihe" läpi, että me "perhoset", joita me itseltämmekin kätketysti olemme, pääsisimme kuoleman kautta kuoriutumaan siihen iankaikkiseen elämään, mikä alunperinkin oli meille tarkoitettu.
TMIVtmiv kirjoitti:
> ... kuoleman jälkeen on ehkä jotain, on todella surullista.
Millä tavalla tuo ajatus on surullinen - senkö vuoksi, että siitä ei koeta voitavan olla varmoja?
> ei kukaan voi luvata muuta kuin tämän elämän
Jumala voi, on luvannut, ja antaa myös - tästä olen täysin vakuuttunut, vaikka toki tiedän, että moni muu ei ole. Sen lisäksi Hän kykenee antamaan ja antaa myös tähän maanpäälliseen elämäänkin paljon. Asioilla vain on aikansa. Mistäpä minäkään olisin voinut esim. vielä 25-vuotta täyttäneenä, kertaakaan aiemmin seurustelemattomana tietää, että muutaman kuukauden sisällä elämäni tulisi muuttumaan aivan toisenlaiseksi, kun tulen löytämään tulevan (avo)puolisoni ja muuttamaan hänen kanssaan yhteen asumaan. Ja puhumattakaan kaikista niistä valtavista asioista, mitä elämässäni on sen jälkeen tapahtunut.
Joskus (tarkemmin ajatellen aina) vain on jotain tapahduttava ensin, että sen jälkeen pääsee sitten tapahtumaan jotain muuta. Samalla tavalla ihmiskunnan on käytävä tämä "kotelovaihe" läpi, että me "perhoset", joita me itseltämmekin kätketysti olemme, pääsisimme kuoleman kautta kuoriutumaan siihen iankaikkiseen elämään, mikä alunperinkin oli meille tarkoitettu.
TMIVHei jos lainaat, niin lainaa rehellisesti.
Ei siis näin "... kuoleman jälkeen on ehkä jotain, on todella surullista."
Vaan niin, että koko ajatus tulee tekstiin:
"Joo mutta siis tuo ajatus, että yritetään kestää tämä elämä, sillä kuoleman jälkeen on ehkä jotain, on todella surullista."
"Millä tavalla tuo ajatus on surullinen - senkö vuoksi, että siitä ei koeta voitavan olla varmoja?"
Ei. Surullista on elämän tuhlaaminen, sen varjolla, että kuoleman jälkeen saattaisi olla jotain.
"Jumala voi, on luvannut, ja antaa myös - tästä olen täysin vakuuttunut"
Voit olla vakuuttunut mutta et voi luvata, että kuoleman jälkeen mitään olisi.
"Mistäpä minäkään olisin voinut esim. vielä 25-vuotta täyttäneenä, kertaakaan aiemmin seurustelemattomana tietää, että muutaman kuukauden sisällä elämäni tulisi muuttumaan aivan toisenlaiseksi, kun tulen löytämään tulevan (avo)puolisoni ja muuttamaan hänen kanssaan yhteen asumaan."
Asia olisi yhtenevä aiheen kanssa jos....
Olisit sivuuttanut sinulle sopiva kumppanit, sillä uskoisit, että tulevaisuudessa tapaat täydellisen henkilön, jonka rinnalla kaikki muut ovat pelkkää roskaa.
Et voi luvat, että kukaan pääsee suhteeseen tuollaisen henkilön kanssa, etkä voi luvata, että toista elämää tulee.- U77756568
"Tosiasiahan on, että tämä maailma on ihan oikeasti ***** paikka. Tämä on kivierämaa, ja me olemme täällä vain sakkokierroksella. Ei tämä mitään todellista elämää ole, silloinkaan, kun onni hymyilee ja kaikki on hienosti"
Tälläisillä teksteillä osoitat kunnioitusta uskovana jumalan antamaa elämän lahjaa kohtaan? olen ennekin pannut merkille kuinka uskovat halveksuvat elämää ja haluavat pois. ateisti joka ei usko elämän jatkumiseen ja jumalaan, arvostaa elämää enemmän kuin uskova. siitä huolimatta että uskova uskoo elämän olevan LAHJA! - pässitutka
gloriana_demeter kirjoitti:
Joo mutta siis tuo ajatus, että yritetään kestää tämä elämä, sillä kuoleman jälkeen on ehkä jotain, on todella surullista. Jos olisimme rehellisiä, niin ei kukaan voi luvata muuta kuin tämän elämän, kaikki muu on toiveajattelua. Tuollainen ajattelu on siis haitallista.
Mutta erittäin hyvä jos et itse suoranaisesti elämää halveksu kuitenkaan.Nimimerkkisi ja sen kuva perustuu fiktiiviseen hahmoon, joka esitellään puolidemoniksi, mutta poukkoilet ympäriinsä arvostelemassa, haukkumassa muita ja kertomassa miten pitää olla ja elää.
pässitutka kirjoitti:
Nimimerkkisi ja sen kuva perustuu fiktiiviseen hahmoon, joka esitellään puolidemoniksi, mutta poukkoilet ympäriinsä arvostelemassa, haukkumassa muita ja kertomassa miten pitää olla ja elää.
Ja puoli amatsoniksi!
Harvemmin kyllä haukun jos minua ei ole haukuttu, enkä ole tainnut kertoa kenellekään miten heidän tulisi elää. Mitä kiksejä saat kun seurailet minua ja kommentoit kukkua?
- ...
Kenenkään ei ole pakko elää, mutta kuolla on.
Saako kysyä miksei sinulla ole mielestäsi syytä elää?
Kokemuksesi siitä, että olet täysin turha on subjektiivinen kokemuksesi mutta etkö mitenkään voisi löytää tarkoitusta? Sinulla taitaa olla aika rajattu lista siitä mitä sinulla tulisi olla, jotta elämälläsi olisi merkitys.Kaikilla meillä on joskus huonot ja vaikeat hetkemme. Jos katselemme kuvia ihmisistä, jotka ovat julkisuudessa, on se vain pieni, todella kapea osa maailmasta. Jokainen ihminen, joka kokee sisäistä tyytyväisyyttä ja iloa, on kaunis. Jokainen meistä on Taivaan Isän arvokas lapsi ja luomistyö. Aina on ihmisiä, joilla menee ulkoisesti paremmin tai huonommin kuin itsellämme, mutta sitä, kuinka onnellinen ja tyytyväinen toinen on, emme voi koskaan tietää. Miten voisit kääntää kokemasi vihan positiiviseksi voimaksi, jolla tehdä työtä oman hyvinvoinnin eteen.
Anne-pappi- kljhygtresewedesqae
Älä äänestä kokoomusta seuraavissa vaaleissa.
- pyhä yksink
VOI PYHÄ yksinkertaisuus. ja kokoomusko on kaikkiin ongelmiin syyllinen? kokoomuksen politiikka lisää hyvinvointia, ei vähennä sitä. tämän tajuaa jo työläinenkin
- kökkäri-kakkari
pyhä yksink kirjoitti:
VOI PYHÄ yksinkertaisuus. ja kokoomusko on kaikkiin ongelmiin syyllinen? kokoomuksen politiikka lisää hyvinvointia, ei vähennä sitä. tämän tajuaa jo työläinenkin
Että mitä??
KOKOOMUKSEN politiikka lisää hyvinvointia? Ei jumalau....
Onko tätä suomalaista naapurikateellista junttikansaa tosiaan näin helppo jymäyttää? Luuletko ihan tosissasi että kun kaikki suomalaisten verorahat lähetetään uppoaviin etelänmaihin, niin sitten muka euro pelastuu?
Uskotko sinä todella kaiken mitä televisiossa sinulle sanotaan? Oletko koskaan edes miettinyt että ketkä ovat ne tahot jotka yleensä päättää siitä mitä televisiossa saa sanoa ja mitä ei?
Nykyajan duunarit ovat kyllä todellisia lampaita. Nyt ollaan jo kaatamassa ammattiliittoja ja äänestetään kokoomusta kaiken kukkuraksi.
Kohta te varmaan laulatte että: "Orjuus on vapautemme! On ihanaa kun saa olla palkatta töissä! Yhteistalkoot, lisää voittoja eliitille!"
Olen sairastanut depression ja nuo kysymyksesi ovat aika tuttuja.
Elämä ei ole pakko. Se on lahja, jonka olet saanut. Nyt et ole siihen lainkaan tyytyväinen. Mitä tehdä?
Kuten eräässä laulussa todetaan, olemme syyttömiä siihen että synnymme. Emme voi edes valita sitä, minkälaisina tänne synnymme – sukupuolta, ulkonäköä, jne. Emme sitä, millaisille vanhemmille me synnymme, tai maata johon synnymme.
Ensin maailma on se lähipiiri, joka koettaa kertoa ja ohjeistaa, miten se elämä pitää elää. Sitten sitä tulvii joka paikasta, ohjeita, tavoitteita, määritteitä ja vaatimuksia. Sitä tulvii tv:stä elokuvista, lehdistä, kavereilta. Jokainen on tyrkyttämässä sitä ohjekirjaa, ”Näin sinun tulee elämäsi viettää”.
Jos haluat kuulua joukkoon, siihen annetaan ohjeita ja määräyksiä. Ensin koetat noudattaa niitä, siten huomaat, ettei se niin vain onnistu. Mihin joukkoon haluat kuulua? Miksi juuri siihen? Miksi en ole hyväksytty? Mikä minussa on vikana?
Ahdistus, se on valtavaa. Mitä oikeastaan haluaa tältä elämältä? Kuka tai mikä on saanut sitä haluamaan? Onko täällä mitään muuta vaihtoehtoa tai mahdollisuutta kuin se, mitä tarjotaan? Onko se pärjääminen tai voittaminen tie onneen? Vai ONKO MINUA HUIJATTU?
Miksi ei tästä ihmisenä elämisestä voi iloita, vaikka ei menekään muiden mukaan? Entä jos täällä on joku tai joitakin, jotka elävätkin toisin? Onko häviäjä todella häviäjä? Kuka tämän maailman omistaa vai omistaako sitä kukaan?
Entä jos miettisit sitä, ettet alistuisi tähän muiden määrittelemään elämään, vaan tekisit siitä jotain omaa? Sinä voit heittää lahjasi roskiin. sinä voit laittaa sen piiloon ja elää siten kuinka sinua vaaditaan. Sinä voi myös käyttää tuota lahjaasi. Edes yrittää. Katsoa, mitä siellä huomisessa piilee – tai ylihuomisessa jne..
Ei sinua mikään uskonto vaadi tekemään yhtään mitään. Jumala on antanut sinulle tilaisuuden ja on aivan sinusta itsestäsi kiinni, kuinka tuo tilaisuuden käytät. Jumalalle sinä et ole turha etkä hyödytön. Ehkä joidenkin ihmisten mielestä et elä heidän määritelmien mukaan ja olet ”turha”, mutta et Hänelle.
Ehkä täällä maailmassa on joku, joka on odottanut juuri sinua?
Ehkä sinulla on tarkoitus?- ...
Älä pelkää, kun kuolet, kuolet, the end.
- haista.v***u.elämä
... kirjoitti:
Älä pelkää, kun kuolet, kuolet, the end.
En pelkää.
Vihaan ainoastaan. Olet siis katkera ja itsekäs. Ei ihme ettet kykene nauttimaan ainoasta elämästäsi.
Ei sinua kukaan voi täällä auttaa, sinun on haettava ammattiapua väkivalta ja itsemurhafantasioillesi.- ...
haista.v***u.elämä kirjoitti:
En pelkää.
Vihaan ainoastaan.Älä vihaa, kun kuolet, kuolet, the end.
Sinulle ei anneta lisäaikaa, käytä aikasi miten käytät. haista.v***u.elämä kirjoitti:
En pelkää.
Vihaan ainoastaan.Sitten sinulla on vielä paljon. Entä kun et enää jaksa edes vihata?
Sanotaan että masennus on sisäänpäin suuntautunutta vihaa. Kun masennus alkaa hellittää, tuo viha alkaa purkautua ulospäin. Tämä on masennuksen kriittinen vaihe.
Annan vain neuvon, että tee jotain fyysisesti raskasta, kävele, juokse, pyöräile, ui mene salille. Rääkkää itseäsi niin loppuun kuin pystyt. Tee se jokainen päivä tai useamman kerran päivässä. Elimistöösi kertyy nyt hormoneja, jotka vain pahentavat tilaasi ja ne poistuvat fyysisen rasituksen kautta. Jatka niin pitkään kunnes huomaat, etteivät vihan tunteet ota enää niin paljon valtaansa. Vasta sitten voi alkaa tekemään jotain rakentavaa.
Hae ammattiapua. Siihen voit saada lähetteen myös arvauskeskuksen kautta. Lääkitystä ei ole pakko ottaa. Nykyään on myös täsmälääkitystä, eikä tarvitse syödä ”mömmöjä”. Kysy, mitä erilaisia terapiamuotoja on ja kokeile, mikä niistä sopii sinulle.
- YAK-42
Kysymys on pohjimmiltaan siitä, kumarratko ihmistä vai kumarratko Jumalaa?
Jos kumarrat ihmistä, sinun täytyy kelvata muille ihmisille ja yhteisölle. Jos taas kumarrat Jumalaa, riittää, että kelpaat Jumalalle.
Ihmisille et puutteinesi ja virheinesi aina kelpaa. Jumala puolestaan hyväksyy sinut sellaisena kuin olet ja antaa virheesikin anteeksi, kun vain pyydät.Miksi ketään tulisi kumartaa? Ihmisiä on kyllä fiksua kunnioittaa kyllä mutta että kumartaa, mitä ihmettä?
Eikä jumalasi kelpuuta sinun mukaasi suurinta osaa ihmisistä.gloriana_demeter kirjoitti:
Miksi ketään tulisi kumartaa? Ihmisiä on kyllä fiksua kunnioittaa kyllä mutta että kumartaa, mitä ihmettä?
Eikä jumalasi kelpuuta sinun mukaasi suurinta osaa ihmisistä.Mitäköhän outoa minä nyt muka kirjoitin? Senkö etten näe syytä ihmisiä kumarrella vai senkö että kerroin vain mitä minulle kristityt ovat uskonnostaan kertoneet?
Vai hyväksyykö kristinuskon jumala muutkin kuin
- Häpeäisitte
Olen pitkälti samaa mieltä kuin TMIV. Hän kirjoitti sydämestään tämän ketjun aloittajalle ainoana tarkoituksenaan auttaa. Sitten ilmaantuivat taas haaskat apajalle raatelemaan.
- hyi häpeä
Mitkä ihmeen haaskat?? He kirjoittivat vilpittömästi siten kuin itse asian näkevät ja kirjoittvat täysin asiallisesti.
Sinä saisit hävetä, kun solvaat ihmisiä noin törkeästi. Lue tuolta ylhäältä palstan säännöt. Niissä sanotaan, että keskusteluissa ei saa esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja toisista keskustelijoista ja että ihmisiä ei saa nimitellä.
Tästä lähtien, jos näen tuollaisia toisten keskustelijoitten nimittelyjä täällä, pyrin ilmoittamaan ne viestit poistettaviksi. Toivottavasti muutkin tekevät samoin. Saataisiin tämä palsta vähän siistimmäksi. gloriana_demeter kirjoitti:
Niin minäkin kirjoitin aloittajalle auttaakseni, sitten tmiv:lle auttaakseni.
> sitten tmiv:lle auttaakseni
HAHA :D
Aika ristuksen paha masennus...Voisit käydä arvauskeskuksessa hakemassa lähetteen psykiatriselle akuutti-osastolle...Et sinä sillä kauniiksi tule, etkä suhdetta saa, mutta voitpa saada hyvät mömmöt vitutukseen.
- haista.v***u.elämä
Onko tämä paskaelämä tosiaan niin tärkeää että se pitää vetää loppuun saakka vaikka lääketokkurassa?
Mikä vitun logiikka tuollaisessa paskapuheessa oikein on?
MIkä on tämä tällainen sekuntikello-ideologia? Elämän tarkoitus on saada sekuntikelloon pisin aika. Laadulla ei väliä, mutta pääasia että sait sekuntikelloon pisimmän ajan.
Miksei siellä arvauskeskuksessa voida lyödä myrkkypiikkiä käteen? Entä ampua haulikolla naamaan?
Mikä niissä vaihtoehdoissa on niin kauheata? Sekö että siivoojaa vituttaa pestä verta seinältä? Vai mikä? haista.v***u.elämä kirjoitti:
Onko tämä paskaelämä tosiaan niin tärkeää että se pitää vetää loppuun saakka vaikka lääketokkurassa?
MIkä on tämä tällainen sekuntikello-ideologia? Elämän tarkoitus on saada sekuntikelloon pisin aika. Laadulla ei väliä, mutta pääasia että sait sekuntikelloon pisimmän ajan.
Miksei siellä arvauskeskuksessa voida lyödä myrkkypiikkiä käteen? Entä ampua haulikolla naamaan?
Mikä niissä vaihtoehdoissa on niin kauheata? Sekö että siivoojaa vituttaa pestä verta seinältä? Vai mikä?Jokainen ihminen saa päättää elämänsä, niin halutessaan. Miksi odotat toisten tekevän sen puolestasi? Et ehkä tiedä tätä, mutta kaikki eivät ole yhtä verenhimoisia kuin sinä.
Suositeltavaa olisi hakea ensin apua, varsinkin sinun tilanteessasi.haista.v***u.elämä kirjoitti:
Mikä niissä vaihtoehdoissa on niin kauheata? Sekö että siivoojaa vituttaa pestä verta seinältä? Vai mikä?No se on sitä valintaasi. Joko sinä kärsit vitutu ksesta ja mätkäät ne aivosi jossain vaiheessa seinälle tai sitten sinä haet apua. Tuollaista vitu tusta ei kuitenkaan omin voimin saa pois, eikä sitä kestä loputtomiin. Lääkkeistä saa apua vitutu kseen ja sitten olisi hyvä tehdä päätös, kun ei vituta. Eihän kännissäkään tehdyt kuningasajatukset ole niitä valioita. Selvinpäin sitä joko nauraa niille tai sitten on perke leenmoinen morkkis.
Teit tai niin tai näin, niin sinä teet päätökset. Suosittelisin sinulle kuitenkin siellä arvauskeskuksessa käyntiä, että laittaa sulle lähetteen oikeille lääkäreille.
Mitä taas tulee elämän tarkoitukseen, niin se on sellaista filosofiaa mitä minä olen joskus miettinyt. Miksi perkele essä pitäisi ottaa talovelkaa...autovelkaa...ja kuolla sitten ennen eläkeikää ylirasitukseen, kun on yrittänyt maksaa ne pois...ja tietenkään ei voi käydä missään, kun tilit menee velkoihin.
Elämä on kuitenkin valintoja täynnä ja jokainen voi sitten vaikuttaa siihen millaiseksi elämänsä haluaaa..Jos sinä haluat kärvistellä tuossa v itutuksessa, niin se on sinun valinta. Sinä olet anonyymisti tällä palstalla, joten kukaan ei voi sinun päätöksiä muuttaa. Sympatiaa voit saada, mutta epäilen kyllä sen merkitystä kun olet tuossa tilassa. Minusta vain itsensä lopettaminen vitu tuksessa on antautumista..
Miksi muuten pidät avun hakemista arvauskeskuksesta pahempana asiana kuin siellä ammuttaisiin aivosi pellolle?haista.v***u.elämä kirjoitti:
Mikä niissä vaihtoehdoissa on niin kauheata? Sekö että siivoojaa vituttaa pestä verta seinältä? Vai mikä?nimim. "haista.v***u.elämä",
osaat hienosti sanoittaa v***tustasi. Paradoksaalisella tavalla saatat jo noin tekemällä olla jollekulle avuksi: näyttämällä, että he eivät ole ainoita, joilla on noin vaikeita tuntemuksia. Pura vain lisää noita tuntemuksia sanoiksi mieluummin kuin että lähtisit toteuttamaan fantasioitasi. Niin tekemällä olosi mitä luultavimmin ei ainakaan helpotu.
TMIV
- Ma5a
Ihan lyhyesti näet elämän väärin. Olet asettanut sille liikaa vaatimuksia ja siksi et siitä nauti. Kun löydät oikean näkökulman ja tien (en tarkoita uskontoa), niin elämä tuntuu paremmalta. Et voi asettaa elämälle vaatimuksia, mutta elämä miljoona kertaa monipuolisempaa kuin mihin sinut on kasvatettu tai miten ymmärrät maailmaa.
Eläminen ei ole pakko, mutta olisi sääli heittää elämä hukkaan, koska mitään muuta ei kenelläkään täällä maapallolla ole. Vaikka pidät elämääsi vähäpätöisenä, niin mitään sen enempää sinulla ei ole. Uskovaisten kullatut taivaan temppelit voit jättää omaan arvoosi, ne luo sinulle vain väärää kuvaa elämästä.
Elä tai et, se on ihan täysin sinun valintasi. Kannustaisin sua selvittämään itsesi kunnolla ja arvostamaan itseäsi. Ehkäpä sinulle selviää, että sinulla on jonkin hormoonin vajaatuotanto minkä takia elämäsi tuntuu tuolta. Kun saat tuohon korjaus lääkityksen, niin kaikki maistuukin upeelta. Kannattaa tutkia selvittää monipuolisesti asioita ettei tule tehtyä tyhmyyksiä sen ainoan asian kanssa mikä sinulla on (elämä). - elosatutta
Minä suosittelen Pyhänhengenpilkkaa keljutukseen. Ainakin minulla se on auttanut pahimman yli usein. avauksestasi tulee mieleen hyvin tuttuja tunnetiloja. et ole ainoa joka kokee elämän yhdeksi helvetin järjettömyydeksi. mutta eletään vaikka vittuuttamme!
Itsetuhoiset ajatuksesi ***** ovat aika pelottavia? Olet aika vihainen ja pettynyt jollekin ja johonkin. Mikä voisi olla pienin asia, joka saisi sinut vaihtamaan ajatuksesi edes pieneksi hetkeksi elämän päättämisestä toivoon elämän jatkumisesta?
Anne-pappiAuttaisin jos pystyisin. Tuntuu paskalta kun ei voi tehdä mitään.
- tehdäänkö tällit?
haista.v***u.elämä,
Kirjoitit: " Minä en selvästikään sopeudu tämän maailman yhä koveneviin vaatimuksiin. Olen ulkopuolella työelämästä, eikä minua siellä edes tarvita. Olen ulkopuolella myös ihmissuhteista koska en ole riittävän sosiaalionen ja riittävän hyvännäköinen että sinne kelpaisin."
Jos koulutuksesi ei riitä tiettyihin ammatteihin, niin työttömänä voisit hakeutua työkkärin kautta ammattikoulutukseen. Kurssikeskuksissa voisit törmätä myös kivoihin tyttöihin ja saada kavereita. Mikä estää hakeutumasta Avoimeen Yliopistoon elokuussa, koska siellä on monipuoliset mahdollisuudet opiskella mieleisiä aineita. Sosiaalivirasto maksaa tuolloin sinulle puolet vuokrasta ja Kela toisen puolen. Lisäksi saat toimeentulotukea elämiseen, jos olet päätoiminen Avoimen Yliopiston opiskelija.
Minusta olet kirjoitustesi perusteella hyvinkin sosiaalinen henkilö ja pidän suorasukaisesta kirjoitustyylistäsi. Ajatuksesi on loogista, eikä sinulla ole sen perusteella edes mielenterveysongelmia. Olet ainoastaan turhautunut työttömyyteesi ja sen tuomaan rahattomuuteen. Kukapa työtön ei olisi.
Tuossa tilanteessa syyllistää itseään jopa ulkonäöllä, vaikka todellisuudessa sillä asialla ei ole merkitystä työllisyyden kanssa. Meillä Suomessa on vain yksinkertaisesti työttömyyttä. Monet ovat samassa asemassa kanssasi. Veljeni työskenteli kolmivuorotyössä vuosikymmenet ja UPM Kymmene sanoi yksi kaksi irti tuhansia työntekijöitään ja pisti monille tehtaille laput luukulle. Veljeni joutui ensimmäistä kertaa elämässään työttömäksi työpaikasta, jolle oli uhrannut koko elämänsä eli ei perhettä - ei lapsia, vaan aina työ oli tärkeämpi ennen sosiaalisuhteita.
Veljeni alkoi ryyppäämään, pelaamaan ja syömään. Hän lihoi yli 200 kiloiseksi, eikä pysty enää kunnolla liikkumaan. Tupakointi aiheutta vakavan keuhkolaajentuman ja veljeni joutuu käyttämään öisin hengityksen ylläpitävää laitetta. Hänellä tuo työttömyys aiheutti vakavia sairauksia, kun hän purki itseensä juuri noita samanlaisia tunteita, mitä sinullakin on. Älä tee samaa virhettä! Suomessa on noin 250 000 tuhatta samassa tilanteessa kuin sinäkin.
Kauneudella ei työpaikkaa saa, jos ei rumuudellakaan, sillä jos on työtön, niin sitten on työtön.
"Sillä tämä maailma on vain rikkaiden ja kauniiden voittajien. Ei tässä maailmassa pärjää kukaan muu."
Rikkaat eivät yleensä töitä tarvitse ja juuri ne henkilöt, joilla ei ole omia rahavaroja pyörittävät tätä maailmaa. Se on totuus.
"Miksi kristinusko pakottaa elämään minun kaltaiseni ruman ja köyhän jolla ei ole mitään syytä elää? Miksi kristityt saavat sairasta nautintoa minun kärsimyksestäni? Miksi te kristityt saatte nautintoa siitä kun tunnen itseni täysin paskaksi ja saan vain katsella vierestä kun muut saavat loputtomasti seksiä ja heillä on hyvä työpaikka ja paljon rahaa."
Ei ne kristityt nai koko aikaa ja monetkin uskovaiset pidättäytyvät seksistä Raamatun takia. Monilla miehillä vaimot ovat tukevia ja kuin seinästä irti revittyjä, mutta yleensä miehet ja naiset harrastavat avioseksiä pimeässä, joten ei siinä tarvitse toisen rumuutta katsella - tärkeintä on, että SAA.
Suurin turhautumisesi syy on seksin puute. Osta kondomeja sekä tee halpa kansipaikan päiväretki Tallinnaan, niin saat seksiä (hyvää seksiä). Voit paahtaa monta tuntia ja tulet iltalaivalla takaisin Suomeen.
"Minä vihaan elämää niin paljon että silmissä kirvelee. Miksi on olemassa vain yksi ja ainoa vastaus, joka on että elämää pitää väkipakolla palvoa."
Hyvin ajateltu ja kirjoitettu. Elämän palvonta ja kunnioitus tarkoittaa lähinnä sitä, ettei toista ihmistä saa tappaa tai eläimille tehdä pahaa. Raamatun tekstit oli tarkoitettu sen ajan ihmisille, eikä se tätä päivää koske.
MIKSI MINÄ EN SAA TUHOTA ELÄMÄÄ?????
"Minä olen täysin turha eikä minua tarvita missään, silti minä en saa kuolla."
Et sinä turha ole, koska olet tosi fiksu ja sosiaalinen ihminen kirjoittamasi tekstin perusteella ja haluaisin, että kirjoittelet itsestäsi täällä enemmänkin. Pidän tosi paljon kirjosanojen välistä kirjoittamastasi tekstistä. Tyhmä et ainakaan ole missään nimessä, vaan moni nainen (kuten minä) tykkäisi sinunlaisestasi ajattelijasta ja kirjoittajasta.- Hän elää..
haista.v***u.elämä kirjoitti:
No ota yhteyttä sitten jos olet tosissasi:
[email protected]Kuuntele tämä, siinä Niilo Närhi kertoo elämästään ja siitä, miten hänen elämä muuttui.
Jeesus tuli antamaan meille elämän, hän kuoli ristillä sinunkin syntiesi takia, jätä taakkasi hänelle.
http://www.youtube.com/watch?v=-nzJ_vq-RrU&feature=related
- haista.v***u.elämä
Kuulepas nyt neiti "gloriana_demeter".
"Olet siis katkera ja itsekäs. Ei ihme ettet kykene nauttimaan ainoasta elämästäsi.
Ei sinua kukaan voi täällä auttaa, sinun on haettava ammattiapua väkivalta ja itsemurhafantasioillesi."
Tuo ylläoleva lainaus kiteyttää aikalailla juuri sen syyn miksi minua vituttaa olla ihmisten seurassa. "Sinä olet sitä, ja sinä olet tätä! Ota lääke koska sinä olet vain kemiallinen kaava jota pitää oikaista kemialla, koska nännännää raamattu on satukirja ja siinä on yhdys_sana_virheitä!!"
Kuule, mitäpä jos vaikka painuisit vittuun?
Voin ihan lohdutukseksi kertoa sinulle että eilen olin aikalailla kiihtyneessä mielentilassa ja tuli oiottua mutkia suoriksi aika reippaasti. EN OLE KIINNOSTUNUT MUIDEN IHMISTEN TAPPAMISESTA. Ainoastaan itseni.
ONKO SELVÄ, NEITI NÄSÄVIISAS??? Kääntele ja vääntele minun sanomisiani miten haluat, senhän te ateisti-näsäviisastelijat osaatte. Minulle ihan vitun se ja sama.
Ja tiedoksi, en ole kristitty. Erosin kirkosta jo vuosia sitten. Uskon kyllä että on muutakin kuin tämä vamma-planeetta, ja siksi haluan jo lähteä täältä koska en näe täällä enää mitään kokemisen enkä näkemisen arvoista. Ei minua täällä tarvita, olen sen nähnyt jo useaan kertaan.
Olen jo useita vuosia tuntenut että tämä elämä on tässä. Yritin muutama vuosi sitten hirttää itseni, mutta eihän tuollaisilla vitun kaupan pyykkinaruilla muuta saanut kuin hiertymät kaulaan. Se oli minulle shokki, kun huomasin että itsemurhan tekeminen on itseasiassa todella vaikeata. Olen vankina tässä maailmassa enkä pääse pois.
Se tunne kun köysi kiristyy kaulassa ja kieli alkaa turpoamaan suussa, sekä se että silmissä alkaa säkenöimään ja alkaa happi loppumaan. Se on oikeasti aika vaikea vaihe, enkä päässyt sen yli. "Yhyy, vähäx mä niinq oon nolo ku en pystyny ees siihe, lol"
Naurakaa vaan niin paljon kuin huvittaa. Ihan se ja sama saanko jonkun kusipään hyväksyntää. En ole ennenkään saanut, eikä tarvitse jatkossakaan.
Anne-pappi:
Olen erittäin vihainen ja pettynyt tähän maailmaan. Tähän vitun kusetus yhteiskuntaan. Minua vituttaa kaikki pienipalkkaiset paskaduunit joihin joudun pakotettuna, sekä työkkärin vittuilu-kurssit joissa työttömiä syyllistetään, loputtomat ilmaistyöharjoittelut, karenssit, kaikki vitun paskapuhe tulevaisuudesta. Ei ole mitään tulevaisuutta. Köyhyyttä riittää hautaan saakka.
Ja sitten taas näsäviisastelijoille; EI, en ole kiinnostunut mistään huippurikkaana elämisestä, enkä julkisuudesta. Haluaisin vain että olisi edes KERRAN elämässä senverta rahaa kuukaudessa että jäisi edes pari-kolme sataa euroa käteen kaikkien laskujen jälkeen. MUTTA KUN EI! Eihän sitä saa, loputtomasti pitää olla aina joka kuukauden vika viikko juuri sillä rajalla että joutuuko lainaamaan vai ei. Onneksi en ole joutunut.
MInä haluan vain että tämä elämä päättyy nyt. Tiedän että se päättyy kumminkin, miksei siis jo nyt?
Miksi on oikein että se päättyy 90 vuotiaana sängyssä paskavaipoissa maatessa kaikkien , jopa omaisten unohtamana ja hylkäämänä? Mikä siinä on niin hienoa ja arvostettavaa? Sekö kun paska kirvelee peräreiässä että on oikein mukava muisto tästä elämästä että "paskaahan se elämä oli, kirjaimellisesti."
Miksi on "väärin" että lähtee kolmekymppisenä? Eikö jo yli kolmekymmentä vuotta le aika pitkä aika tätä elämää? Ovatko jotkut esim. 15-vuotiaana auto-onnettomuudessa kuolleet nuoret jotenkin "huonompiarvoisia" kuolleita kun elämää tuli elettyä paljon vähemmän kuin eläkeläisillä?
MIkä on tämä pakkoelämä ideologia?nimim. "haista.v***u.elämä",
kerropas ihan nyt yhtäkkiä, että miksi sinun sitten pitää elää? Kuka tai mikä sinua pakottaa?
En tällä kannusta sinua itsariin, älä luulekaan, mutta kiinnostaa vaan kuulla tuon "ideologiasi" taustoja. Kenelle olet vihainen tuosta elämisen "pakostasi"?
TMIV
- haista.v***u.elämä
No tälle yhteiskunnalle kun täällä ei ole mitään mahdollisuuksia lähteä. Kuten sanoin, olen yrittänyt itsemurhaa, mutta huomasin ettei se ole niin helppoa kuin luulisi.
Miksei joku kyttä voi vaikka lainata sitä pistooliaan jotta voisin ampua itseni? MIkä siinä niin vaikeaa on? Ei tarvitsisi itse lkiata käsiään, minä tekisin sen.
Minä en pääse tästä maailmasta pois. Se minua vituttaa. Ei mikään muu.- tehdäänkö tällit?
haista.vittu.elämä, tyhmä sinä ainakaan et ole 30-vuotiaaksi mieheksi. Sinulla on todella fiksuja ajatuksia katkeruutesi takana. Olet ajatellut paljon ja miettinyt elämää.
Haluaisin treffata sinut, mutta olet lähes puolet minua nuorempi. Harmi!
Onko sinulla ajokorttia? Helsingissä on pula taksikuskeista. Sitten rakennuksilla on paljon töitä tälläkin hetkellä ja duunareille maksetaan hyvää liksää raksalla. Jos ammattitaitosi ei riitä raksaduuniin vielä, niin hakeudu työkkärin kautta vaikka oppisopimuskoulutukseen rakennustyömaalle, niin palkkakin on ihan mukava ja käteen jää paljon enemmän kuin tuo 300 e. tehdäänkö tällit? kirjoitti:
haista.vittu.elämä, tyhmä sinä ainakaan et ole 30-vuotiaaksi mieheksi. Sinulla on todella fiksuja ajatuksia katkeruutesi takana. Olet ajatellut paljon ja miettinyt elämää.
Haluaisin treffata sinut, mutta olet lähes puolet minua nuorempi. Harmi!
Onko sinulla ajokorttia? Helsingissä on pula taksikuskeista. Sitten rakennuksilla on paljon töitä tälläkin hetkellä ja duunareille maksetaan hyvää liksää raksalla. Jos ammattitaitosi ei riitä raksaduuniin vielä, niin hakeudu työkkärin kautta vaikka oppisopimuskoulutukseen rakennustyömaalle, niin palkkakin on ihan mukava ja käteen jää paljon enemmän kuin tuo 300 e.Jätkällä on kuuppa sekaisin ja selkeästi työkyvytön...Ja sinä tarjoat lääkkeeksi työtä...Kuis kauan luulet tuon olevan töissä?
- niin on parempi
mave kirjoitti:
Jätkällä on kuuppa sekaisin ja selkeästi työkyvytön...Ja sinä tarjoat lääkkeeksi työtä...Kuis kauan luulet tuon olevan töissä?
mave oletko koskaan ollut työttömä ? Ilmeisesti et.
Se, että on ilman omaa syytään työtön, mutta silti on niin moraalin OMAAVA IHMINEN, että haluaa maksaa laskunsa ja yrittää elää, niinkuin muutkin.
Työttömyys tekee katkeraksi, itsekkin sen tiedän, vaikka olen ollut onneksi vain pätkiä työtön.
mave jos sinulla ei ole mitään järkevää sanottavaa, NIIN OLE HILJAA ! niin on parempi kirjoitti:
mave oletko koskaan ollut työttömä ? Ilmeisesti et.
Se, että on ilman omaa syytään työtön, mutta silti on niin moraalin OMAAVA IHMINEN, että haluaa maksaa laskunsa ja yrittää elää, niinkuin muutkin.
Työttömyys tekee katkeraksi, itsekkin sen tiedän, vaikka olen ollut onneksi vain pätkiä työtön.
mave jos sinulla ei ole mitään järkevää sanottavaa, NIIN OLE HILJAA !Jos jätkä toivoo lääkärissä jonkun ampuvan hänen aivonsa seinille, niin ei se kuuppa ole kunnossa. Sitten joku valopää tarjoaa lääkkeeksi siihen työtä. Kyse on vakavasta masennuksesta, jos on itsetuhoisia ajatuksia. Se voinee mennä sinun käsityskyvyn ylitse. SInä keskityt tuossa vain työn, vaikka hän selittää paljon muutakin siinä aloituksessa. On ristuksen ruma, eikä kukaan tykkää. Siihenkö auttaa työ?
Ja kyllä olen ollut työttömänä. Täällä pappikin siitä syyllisti viime joulukuussa ? Tanelipaneli-pappi syyllisti..Osoitti siinä kristitty oikein paljon sympatiaa työttömiä kohtaan :D- ed.
mave kirjoitti:
Jos jätkä toivoo lääkärissä jonkun ampuvan hänen aivonsa seinille, niin ei se kuuppa ole kunnossa. Sitten joku valopää tarjoaa lääkkeeksi siihen työtä. Kyse on vakavasta masennuksesta, jos on itsetuhoisia ajatuksia. Se voinee mennä sinun käsityskyvyn ylitse. SInä keskityt tuossa vain työn, vaikka hän selittää paljon muutakin siinä aloituksessa. On ristuksen ruma, eikä kukaan tykkää. Siihenkö auttaa työ?
Ja kyllä olen ollut työttömänä. Täällä pappikin siitä syyllisti viime joulukuussa ? Tanelipaneli-pappi syyllisti..Osoitti siinä kristitty oikein paljon sympatiaa työttömiä kohtaan :DNo sanottiinhan siinä muustakin kuin työstä, mutta kiukuspäissään ihminen nyt sanoo mitä sattuu.. Jos on sen luontoinen.
Eikä ns. rumuus ole ennenkään estänyt samasta puolisoa, onhan niitä ns. rumia vastakappaleitakin. Tuo kauneusihanne nyt on vaan niin hölmö, mitä media hehkuttaa.
Mutta jokaisella jkl. itsetunnon omaavalla se menee vessanpöntöstä alas..
Persoonallinen voi olla kuka vain, ulkonäöstä riippumatta.
Itseäni työttömyys kyllä masentaa, ei siksi että työnkautta vain arvostaisin itseäni, vaan siksi, että laskut on maksettava ja jos töitä ei näköpiirissä ole, niin näköala supistuu..!
Ilman rahaa ei väin pärjää !
" Tanelipaneli-pappi syyllisti." En tiedä mitä tapausta tarkoitat, mutta itsekkin ihmettelin hänen kannanottojaan, ne oli TÖRKEITÄ !
Moni on tänäpäivänä työtön täysin ilman syytään, kun firmat irtisanoo väkeä.
mutta papilla kai on niin hyvä palkka (ettei köyhät tule mieleen..), eikä heitä irtisanota, vaikka ois syytäkin..
"Tehdäänkö tällit" antoi mielestäni monia realistisia vaihtoehtoja sinulle ******, mitä voit tehdä, kun on positiivista asennetta ja halua tutkia eri vaihtoehtoja. Kukaan ei voi luvata, että kun teet niin ja näin, tilanne paranee, mutta ei se sillä parane, ettei tee mitään. Kaikki meistä tekee elämässän joka päivä valintoja, enimmäkseen teemme niitä vanhasta tottumuksesta ja ehkä päädymme samaan v***tukseen ja lyömme päätämme seinää, mutta joskus eri reitti voi johtaa johtaa vähän parempaan lopputulokseen. Muutos on työlästä ja vaatii asiantuntijuutta ja erilaisten asioiden perusteellisista tutkimistaja systeemin tuntemista, kuten "Tehdäänkö täällit" jaksoi kirjoittaa pitkässä viestissään, mutta työlästä on se jatkuva vi**tuskin. Sekin on ihan hyvä, jos purnaaminen ja roisi kielenkäyttö täällä palstalla tuo paremman olon ja puhdistaa tulehduspesäkettä!
Anne-pappi- haista.v***u.elämä
Kyllä minä taisin jo itseasiassa löytää vastauksen omaan kysymykseeni.
Tämä maapallo on vain iso vankila jossa minä joudun olemaan tietyn ajan "kiven sisässä", en pääse täältä pois niinkuin ei pääse vangit vankilastakaan. Pakeneminen on mahdollista mutta siinä on omat riskinsä eikä se ole helppoa.
Tässä maailmassa kuolema on kielletty juuri siksi ettei tätä rangaistusta saa keskeyttää. Se pitää niellä loppuun asti. Siksi en muista tätä elämää edeltäneestä ajasta yhtään mitään. Siellä on jotain miksi olen täällä nyt.
Vielä pitää kärsiä näköjään useampikin vuosi, mutta lopulta minä olen VAPAA.
Pääsen tästä maailmasta iäksi pois. En jää tätä kaipaamaan, en todellakaan. En välitä olenko oikeassa vai väärässä. Näillä mennään enkä enää käänny takaisin.
En enää koe mielenkiintoa keskustella tästä aiheesta sen enempää. Olen jo vastaukseni löytänyt.
Heippa!Sinulle on jo montaa kertaa sanottu, ettei ole mitään pakkoa. Sen pakon luot itse, ja sitä kutsutaan elämänhaluksi.
Masentuneen mielenliikkeet näkyvät aika selvästi kirjoituksessasi;
”…en näe täällä enää mitään kokemisen enkä näkemisen arvoista…”
Putkinäkö alkaa vaivata. Ei enää näe kunnolla, eikä halua nähdä. Ei enää mikään tunnu miltään, niin miksi edes yrittää? Ympärillä näkyy vain ikävää ja vastenmielistä – on kohdistuva näkö ja kuulokyky. Näkee vain pahaa mutta ei hyvää. Ajatukset hirttävät itse itsensä, ne pyörivät kehää joka pienenee koko ajan. Maailma on lopulta vain se hetki ja oma tuntemus – menneisyys on kuollut eikä tulevaisuutta ole olemassa. Totuutta siinä ei ole nimeksikään.
”…olisi edes KERRAN elämässä…”
Tuohon nyt ei kukaan tyydy. Huijaat itseäsi.
”…jäisi edes pari-kolme sataa euroa käteen kaikkien laskujen jälkeen…”
Tuo riippuu menoista. Sano kämppäsi irti ja lähde liikenteeseen, nythän kesä ja lämmin. Tienestiä voit hankkia pullojen keruulla, marjakeruulla, marjojen ja sienien keruulla syksyllä. Tutustu ihmisiin, jotka elävät vaihtoehto elämää, saat uusia vinkkejä.
Ei asunnottomuuteen kuole. Etkä tiedä, vaikka eteesi tulisi vielä parempi asunto kuin nyt? Et löydä sitä, ellet lähde johonkin suuntaan.
”…sillä rajalla että joutuuko lainaamaan vai ei…”
Miksi et lainaisi? Ehkä voit sovitella että teet työnä tuon lainasumman? Pese vaikka ikkunat, mattoja, auta muutossa jne.
Vai onko sittenkin kyse siitä, että olet ylemmyydentuntoinen? Vähän parempi muita, niin siksi ei tarvitse edes yrittää…
”…pienipalkkaiset paskaduunit joihin joudun pakotettuna…”
Ei ole olemassa paskaduuneja. Ne ovat vain sinun korvien välissä.
Uskaltaudutko ottamaan haasteen vastaan ja tekemään itse jotain itsesi eteen? Vai annatko omien ajatustesi kahlita sinut juuri siihen missä nyt olet?
Ethän sinä ole vielä edes elänyt!- mummonmuusit
mummomuori kirjoitti:
Sinulle on jo montaa kertaa sanottu, ettei ole mitään pakkoa. Sen pakon luot itse, ja sitä kutsutaan elämänhaluksi.
Masentuneen mielenliikkeet näkyvät aika selvästi kirjoituksessasi;
”…en näe täällä enää mitään kokemisen enkä näkemisen arvoista…”
Putkinäkö alkaa vaivata. Ei enää näe kunnolla, eikä halua nähdä. Ei enää mikään tunnu miltään, niin miksi edes yrittää? Ympärillä näkyy vain ikävää ja vastenmielistä – on kohdistuva näkö ja kuulokyky. Näkee vain pahaa mutta ei hyvää. Ajatukset hirttävät itse itsensä, ne pyörivät kehää joka pienenee koko ajan. Maailma on lopulta vain se hetki ja oma tuntemus – menneisyys on kuollut eikä tulevaisuutta ole olemassa. Totuutta siinä ei ole nimeksikään.
”…olisi edes KERRAN elämässä…”
Tuohon nyt ei kukaan tyydy. Huijaat itseäsi.
”…jäisi edes pari-kolme sataa euroa käteen kaikkien laskujen jälkeen…”
Tuo riippuu menoista. Sano kämppäsi irti ja lähde liikenteeseen, nythän kesä ja lämmin. Tienestiä voit hankkia pullojen keruulla, marjakeruulla, marjojen ja sienien keruulla syksyllä. Tutustu ihmisiin, jotka elävät vaihtoehto elämää, saat uusia vinkkejä.
Ei asunnottomuuteen kuole. Etkä tiedä, vaikka eteesi tulisi vielä parempi asunto kuin nyt? Et löydä sitä, ellet lähde johonkin suuntaan.
”…sillä rajalla että joutuuko lainaamaan vai ei…”
Miksi et lainaisi? Ehkä voit sovitella että teet työnä tuon lainasumman? Pese vaikka ikkunat, mattoja, auta muutossa jne.
Vai onko sittenkin kyse siitä, että olet ylemmyydentuntoinen? Vähän parempi muita, niin siksi ei tarvitse edes yrittää…
”…pienipalkkaiset paskaduunit joihin joudun pakotettuna…”
Ei ole olemassa paskaduuneja. Ne ovat vain sinun korvien välissä.
Uskaltaudutko ottamaan haasteen vastaan ja tekemään itse jotain itsesi eteen? Vai annatko omien ajatustesi kahlita sinut juuri siihen missä nyt olet?
Ethän sinä ole vielä edes elänyt!Ai kun elämä onkin noin helppoa ja yksinkertaista teoriassa.
Senkus vaan asunto pois ja metsään asumaan.
Kai tiesit myös että ihminen pystyy pidättelemään hengitystä jopa useita tunteja?
Eihän siinä muuta tarvitse kuin laittaa suu ja sieraimet kiinni ja olla hengittämättä. Ai kuinka yksinkertaista!
- kyynikko
Törkeänimimerkkinen aloittaja vain kerjää ja saa huomiota täällä, blogipaijausta.
- gryynikko
Ja sekös sua vituttaa, pallinaama.
- näin on
Elämä on Jumalan lahja
- kyllä näin on
"Elämä on Jumalan lahja"
Lahja jonka on pakko niellä kurkusta alas vaikka kuinka paskalta maistuisi.
Siitä ei saa kieltäytyä, vaan siitä pitää kiittää vaikka kuinka kärsisi.
Jos on tyranni jumalan kanssa erimieltä elämän lahjan mielekkyydestä, joutuu ikuiseen kidutukseen helvettiin.
- evlut
Sinun pitää tulla uskoon. Ihminen on rauhaton, kunnes löytää rauhan Jumalan kanssa.
- Ma5a
Rauhan löytää ainoastaan ateistina. Uskovaisena vasta levoton oletkin, kun sinua kohtaa järjetön ja ylimaallinen uskomustan, lakien, oppien loputon suo.
- evlut
Ateistiko se tietää kaiken! Oi, oi!
- Inressi vapaa.
Elää pitää sen takia kun on syntynyt.Maailmaa on vielä paljon näkemättä ja kokematta.Paljon voit vielä tehdä kanssa ihmisten eteen esimerkiksi auttamalla läheisiä jos et itsellesi voi mitään.Ei pidä jäädä tuleen makaamaan eteen päin ihmisen mieli.Ei kannata märehtiä se kuuluu lehmille.Ei elämän tarvitse olla ruusuilla tanssimista onhan vielä työtkin tekemättä.Ole vahva älä uusavuton.Miksi pitää elää kannattaako sitä edes pohtia vaan pohdi mieluimmin miten "ELÄN"
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643315Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433137- 432518
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1152468- 311933
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271830- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851445- 391310
- 821169