"Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta;
myös niitä tulee Minun johdattaa, ja ne saavat kuulla Minun ääneni,
ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen." Joh 10:16
Tuohon yhden paimenen yhteen laumaan kuuluvia lampaita
on siiis tässä tarhassa ja muualla. Lampaita on siellä ja täällä.
Mutta tuo kohta ei sisällä mainintaa kahdesta laumasta!
Tunnusmerkistö tarhassa oleville lampaille ilmenee luvun alusta.
"Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä,
ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä."
Mutta aivan sama tunnusmerkistö
pätee myös muihin lampaisiin jakeessa 10:16.
Lampaat tässä tarhassa ja muualla ovat Jeesuksen omia:
"Minulla on myös muita lampaita ...
Jeesus johdattaa muita lampaita samoin kuin tässä tarhassa olevia,
ja muut lampaat kuulevat Jeesuksen äänen
samoin kuin tässä tarhassa olevat:
"Niitäkin Minun tulee ohjata ... ja ne kuulevat ..."
Kaikista lampaista muodostuu yhden paimenen yksi lauma:
"yksi lauma, yksi paime"
Siis keitä ovat tässä tarhassa olevat lampaat,
ja ketkä muita lampaita.
Jeesus oli lähetetty Israelin huoneen kadonneitten lampaitten tykö.
Jumalan valitun kansan keskellä oli lopullinen ja kertakaikkinen uhri
koko maailman syntien edestä annettava.
Jeesus valaisee tehtäväänsä puhumalla pitkään lampaista.
Hän ilmaisee olevansa se Hyvä Paimen,
joka antaa henkensä lammasten edestä.
"... minä annan henkeni lammasten edestä.
Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni ..."
Nämä kaksi asiasisällöllisesti yhtenäistä virkettä muodostavat selvän jatkumon.
Mutta Jeesus sijoittaa niiden väliin ikään kuin
selventävän ilmoituksen:
"Minulla on myös muita lampaita ..."
Jae (Joh 10:16) siis vain huomauttaa,
että Jeesuksen uhrikuolema tapahtuu kaikkien lampaiden edestä.
Niidenkin, jotka eivät ole Israelin huonetta.
Jakeessa ei ole pienintäkään viittausta lampaiden väliseen luokkajakoon.
Johonkin sellaiseen, että toiset lampaat olisivat jotenkin eri asemassa kuin toiset.
Päinvastoin. Jeesus varmistaa,
ettei vaan tällaista väärinkäsitystä Israelilaisten sydämissä synny.
Hän selittää tässä tarhassa ja muualla olevien lampaidensa
yhteneväisen tunnusmerkistön.
Kun tuon lopullisen uhrauksen jälkeen vanha liitto menettää lainvoimaisuutensa,
ei ole enää juutalaista eikä kreikkalaista.
On vain Jeesuksen lampaita.
Eikä pelkästään tässä tarhassa, vaan niitä on kaikkialla.
Jokaisen lampaan ja Jeesuksen välinen suhde toimii samalla tavalla.
Ja minä olen näistä Jeesuksen sanoista valtavan onnellinen.
Minäkin saan olla Jeesuksen lammas.
Hän johdattaa minuakin. Minäkin voin kuulla Hänen äänensä.
Hän antoi Henkensä minunkin edestäni. Vaikka olenkin pakana.
- - - - -
Tämä avaus oli vastaus Jonahille,
joka ilmeisesti ymmärtää niin, että
"Kaikki vastaan mukisijat" "trinitaarit" mukaan lukien ovat niitä,
"jotka eivät tästä tarhasta ole ja Jeesus johdattaa myös heitä"
Tässä tarhassa olevat lampaat, ja muut lampaat
51
252
Vastaukset
- KTS (Ei kirj.)
Tuntuu oudolta, että tätä tälläistä peruskauraa eli kristinuskon internationaalisuutta pittää vielä vuonna 2012 väkisin yrittämällä itselleen ja muille uskotella kun muutoin se opitaan jo rippikoulussa.
Varmaan näitten tohteriteeläisten sun muitten vonpulkkien ynnä israelfanittajalahkojen aiheuttamaa lustetta tääki...:o Nämä alussa mainitut kaksi laumaa ei ole juutalaiset ja pakanat, vaan yksi lauma on tämä:
Johannes 10
14 "Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut, "
Jossa tunteminen on molemminpuolista, lauma, jonka Paimen tuntee ja joka tuntee Paimenen.
Isä ja poika tuntee kyllä kaikki ihmiset, mutta kaikki ihmiset eivät vielä tunne poikaa, eivätkä vielä kaikki ole kuuliaisia Jumalan sanalle.
Mutta sanan mukaan kaikki ihmiset tulevat kuulemaan ja tekemään parannuksen ja pääsevät näin yhteen ja samaan laumaan kuin paimenen tuntevat.:
Isä Jumala on - y k s i - ja ennen aikojen täyttymistä Jumala on tekevä kaikki yhdeksi:
Efesolaiskirje 1
10 "siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - on yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä." [Jes.45:23,24; Fil.2:10,11; 1.Kor.15:27,28]>>Mutta sanan mukaan kaikki ihmiset tulevat kuulemaan ja tekemään parannuksen ja pääsevät näin yhteen ja samaan laumaan kuin paimenen tuntevat
- greeeeen
kalamos kirjoitti:
>>Mutta sanan mukaan kaikki ihmiset tulevat kuulemaan ja tekemään parannuksen ja pääsevät näin yhteen ja samaan laumaan kuin paimenen tuntevat
Näin on, Kalamos; Jonahin ja eräiden muiden oppi on vastoin Sanan ilmoitusta.
_______
28 Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.
(Joh. 5:28-29)
_______
20 Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta.
21 Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.
22 Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
(Room. 6:20-23)
_______
18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
(1. Kor. 1:18)
- Usko Toivonen
>> Siis keitä ovat tässä tarhassa olevat lampaat,
ja ketkä muita lampaita. >>
Johannes 11. luvussa on juutalaisen ylipapin, Kaifaan, kautta tullut profetia.
49. Mutta eräs heistä, Kaifas, joka sinä vuonna oli ylimmäinen pappi, sanoi heille: "Te ette tiedä mitään
50. ettekä ajattele, että teille on parempi, että yksi ihminen kuolee kansan edestä, kuin että koko kansa hukkuu".
51. Mutta sitä hän ei sanonut itsestään, vaan koska hän oli sinä vuonna ylimmäinen pappi, hän ennusti, että Jeesus oli kuoleva kansan edestä,
52. eikä ainoastaan tämän kansan edestä, vaan myös kootakseen yhdeksi hajalla olevat Jumalan lapset.
Olen samaa mieltä kanssasi "kalamos" avauksestasi.Minä olen samaa mieltä Jeesuksen kanssa, ja uskon juuri sillä tavalla niin kuin Jumalan sana opettaa, enkä maallisten ylipappien tavalla!
ekivaari kirjoitti:
Minä olen samaa mieltä Jeesuksen kanssa, ja uskon juuri sillä tavalla niin kuin Jumalan sana opettaa, enkä maallisten ylipappien tavalla!
Et ainakaan kirjoita niinkuin Sana opettaa.
Esimerkiksi kirjoitit:
"Isä ja poika tuntee kyllä kaikki ihmiset"
Ei pidä paikkaansa. Jeesus on kerran sanova joillekin:
"En ole koskaan teitä tuntenut".
Hän tuntee vain omansa,
ja Hänen omansa tuntevat Hänet.
Hän kyllä tietää kaiken kaikista, mutta se on eri asia.
Tälläkin palstalla kirjoittelevista jokainen tietää jotain Jeesuksesta,
mutta vain osa kirjoittajista tuntee Jeesuksen.kalamos kirjoitti:
Esimerkiksi kirjoitit:
Hän tuntee vain omansa,
mutta vain osa kirjoittajista tuntee Jeesuksen.Ne, joille Jeesus on sanonut: "En ole koskaan teitä tuntenut", ovat sakkokierrosta hiihtämässä, mutta kun tarpeeksi itseänsä synnillä väsyttävät, heidän on pakko tulla Jeesuksen Kristuksen nimessä Jumalan eteen. Nämä ovat niitä "muita lampaita", jotka eivät vielä sanaa tunne, mutta kun oppivat kuulemaan hyvän paimenen äänen, he tulevat tuntemaan:
Johannes 17
6 "Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin."
Jesaja 45
23 "Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman. [Fil.2:10,11]
Minkä valan vannomisen uskot Jumala vaativan eteensä tulijoilta?kalamos kirjoitti:
Esimerkiksi kirjoitit:
Hän tuntee vain omansa,
mutta vain osa kirjoittajista tuntee Jeesuksen.Johannes 5
42 "mutta - m i n ä - t u n n e n - t e i d ä t, - e t t e i - t e i l l ä ole
J u m a l a n - r a k k a u t t a - itsessänne."
Jeesus on tuntenut kyllä teidätkin jo silloin, kun ette vielä Isää Isänä ja poikaa poikana tunteneet,ettekä - v i e l ä k ä ä n - tunne:
Roomalaiskirje 5
8 "Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun - m e - v i e l ä - o l i m m e - s y n t i s i ä, - kuoli meidän edestämme."ekivaari kirjoitti:
Johannes 5
42 "mutta - m i n ä - t u n n e n - t e i d ä t, - e t t e i - t e i l l ä ole
J u m a l a n - r a k k a u t t a - itsessänne."
Jeesus on tuntenut kyllä teidätkin jo silloin, kun ette vielä Isää Isänä ja poikaa poikana tunteneet,ettekä - v i e l ä k ä ä n - tunne:
Roomalaiskirje 5
8 "Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun - m e - v i e l ä - o l i m m e - s y n t i s i ä, - kuoli meidän edestämme."Kun kaksi persoonaa tuntee toisensa, on kysymys suhteesta.
Jeesus tuntee vain omansa,
mutta vain osa kirjoittajista tuntee Jeesuksen.
Ymmärrätkö tämän eron?
Daniel ei kyllä puhunut sakkokierroksesta, vaan ikuisesta kauhistuksesta.
Niin. Elävä Jumala, Kristuksen Isä, on säätänyt elämän hengen lait, ja niille tottelemattomat joutuvat ilman välimiestä vastaamaan lain säätäjälle
Heprealaiskirje 10
31 "Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin. " [5.Moos.18:18,19]
Heprealaiskirje 12
29 "sillä meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli." [Jes. 33:14-17]ekivaari kirjoitti:
Niin. Elävä Jumala, Kristuksen Isä, on säätänyt elämän hengen lait, ja niille tottelemattomat joutuvat ilman välimiestä vastaamaan lain säätäjälle
Heprealaiskirje 10
31 "Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin. " [5.Moos.18:18,19]
Heprealaiskirje 12
29 "sillä meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli." [Jes. 33:14-17]"Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille,
jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa
on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista." Room 8:1-2
Jos tätä siirtoa pimeyden vallasta Jumalan valtakuntaan,
synnin ja kuoleman lain alta Elämän Hengen lain alle
ei ole tapahtunut,
meitä synteihimme kuolleita odottaa ikuinen ero Jumalasta.
Jos annamme sovittaa itsemme,
me olemme jo siirtyneet kuolemasta elämään.
- Niko.
Hieno avaus kalamos!
Hyvin kirjoitit Sanan mukaisesti. On juuri näin, että uudessa liitossa ei ole "jaottelua" kuten esimerkiksi "juutalaise uskovat" sekä "ei juutalaiset uskovat".
Sillä yksi on ruumis ja yksi on morsian.
Tässäkin valossa tahdon vielä mainita ihmetykseni koskien sitä lopun ajan näkemystäsi kohtaan jota aloittamassani ketjussa käsittelimme.
Mutta jokatapauksessa kiitos hyvästä aloituksesta!Seurakunta muodostuu Israelilaisista ja Pakanoista.
Mutta Seurakunta ei ole Israel, eikä seurakunta ole Pakanakansat.- Niko.
kalamos kirjoitti:
Seurakunta muodostuu Israelilaisista ja Pakanoista.
Mutta Seurakunta ei ole Israel, eikä seurakunta ole Pakanakansat.Tästä olen samaa mieltä.
Niko. kirjoitti:
Tästä olen samaa mieltä.
Olemmeko yhtä mieltä siitä,
että kun Jeesus on vienyt seurakunnan eli Morsiamensa
Isänsä Kotiin valmistamiin asuinsijoihin,
niin maan päällä on edelleen Israelin kansa ja pakanakansat.- Niko.
kalamos kirjoitti:
Olemmeko yhtä mieltä siitä,
että kun Jeesus on vienyt seurakunnan eli Morsiamensa
Isänsä Kotiin valmistamiin asuinsijoihin,
niin maan päällä on edelleen Israelin kansa ja pakanakansat.Jeesuksen toisen tulemuksen hetkellä tapahtuvassa tempauksessa morsian otetaan sulhasensa luokse ikuisesti. Tämä on se ensimmäinen ylösnousemus;
"Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, JOTKA EIVÄT OLLEET KUMARTANEET petoa eikä sen kuvaa EIVÄTKÄ ottaneet sen MERKKIÄ otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus." ( Ilm. 20 )
Kuten luku 20 kertoo, moni kuolee lopunaikojen vainoissa marttyyrinä, mutta heitä on odottava loistokas riemu Herran tulemuksen hetkellä jolloin heidät temmataan Häntä vastaan, kuten Tessalonikalaiskirje kertoo.
Eli vastaus kalamos kysymykseesi on; Kyllä tuhannen vuoden valtakunnan aikana maanpäällä on paljonkin ihmisiä, eri kansoista eri heimoista... heitä jotka eivät eivät olleet Kristuksen omia Hänen tulemuksensa hetkellä.
Mutta heistä jotka temmattiin, sanotaan; "Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta." ( Ilm. 20 )
Kun tuhannen vuoden valtakunta on ohi on viimeisen tuomion aika ja silloin jokainen, aivan jokainen niin kuollut kuin vielä maanpäällä elossa oleva tuomitaan tekojensa mukaan. Tästä puhui myös Daniel.
"Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan." ( Johanneksen Ilmestys ) Niko. kirjoitti:
Jeesuksen toisen tulemuksen hetkellä tapahtuvassa tempauksessa morsian otetaan sulhasensa luokse ikuisesti. Tämä on se ensimmäinen ylösnousemus;
"Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, JOTKA EIVÄT OLLEET KUMARTANEET petoa eikä sen kuvaa EIVÄTKÄ ottaneet sen MERKKIÄ otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus." ( Ilm. 20 )
Kuten luku 20 kertoo, moni kuolee lopunaikojen vainoissa marttyyrinä, mutta heitä on odottava loistokas riemu Herran tulemuksen hetkellä jolloin heidät temmataan Häntä vastaan, kuten Tessalonikalaiskirje kertoo.
Eli vastaus kalamos kysymykseesi on; Kyllä tuhannen vuoden valtakunnan aikana maanpäällä on paljonkin ihmisiä, eri kansoista eri heimoista... heitä jotka eivät eivät olleet Kristuksen omia Hänen tulemuksensa hetkellä.
Mutta heistä jotka temmattiin, sanotaan; "Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta." ( Ilm. 20 )
Kun tuhannen vuoden valtakunta on ohi on viimeisen tuomion aika ja silloin jokainen, aivan jokainen niin kuollut kuin vielä maanpäällä elossa oleva tuomitaan tekojensa mukaan. Tästä puhui myös Daniel.
"Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan." ( Johanneksen Ilmestys )Johannes 11
25 'Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. "'
Ja Jumala on kiinnittänyt mieleni ylösnousseeseen Kristukseen, joten OLEN JO ensimmäisessä ylösnousemuksessa, koska olen hänessä, joka on "ylösnousemus ja elämä", saan minäkin elää taivaallisissa; [Ef.2:1-6]- Niko.
ekivaari kirjoitti:
Johannes 11
25 'Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. "'
Ja Jumala on kiinnittänyt mieleni ylösnousseeseen Kristukseen, joten OLEN JO ensimmäisessä ylösnousemuksessa, koska olen hänessä, joka on "ylösnousemus ja elämä", saan minäkin elää taivaallisissa; [Ef.2:1-6]Ylösnousemus on kertaluontoinen tapahtuma ja se on tapahtuva silloin kun Kristus on tempaava omansa tykönsä ja silloin he saavat kirkastetun uuden ruumiin.
Et ekivaari ole vielä ylösnoussut siis minneskään.
Mutta joka Kristuksessa on ja pysyy, ylösnousee kerran ikuiseen elämään! Niko. kirjoitti:
Ylösnousemus on kertaluontoinen tapahtuma ja se on tapahtuva silloin kun Kristus on tempaava omansa tykönsä ja silloin he saavat kirkastetun uuden ruumiin.
Et ekivaari ole vielä ylösnoussut siis minneskään.
Mutta joka Kristuksessa on ja pysyy, ylösnousee kerran ikuiseen elämään!http://keskustelu.suomi24.fi/node/10696441/#comment-55638615
Niko. kirjoitti:
Jeesuksen toisen tulemuksen hetkellä tapahtuvassa tempauksessa morsian otetaan sulhasensa luokse ikuisesti. Tämä on se ensimmäinen ylösnousemus;
"Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan." ( Johanneksen Ilmestys )Niko
Tuossa olisi paljon kommentoitavaa,
mutta olemme valuneet aiheesta ihan toiseen.
Toivon, että lukisit oheisen avaukseni
ja siinä olevat kommenttini ja tulisit tähän ketjuun mukaan:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10704536ekivaari kirjoitti:
Johannes 11
Ja Jumala on kiinnittänyt mieleni ylösnousseeseen Kristukseen, joten OLEN JO ensimmäisessä ylösnousemuksessa, koska olen hänessä, joka on "ylösnousemus ja elämä", saan minäkin elää taivaallisissa; [Ef.2:1-6]Ekivaari / Niko
Vaikka ruumiillisesti emme vielä ole herätetyt (2 Kor 4:14)
niin henkemme osalta jo olemme Kristuksen kanssa herätetyt
ja asetetut istumaan taivaallisiin (Ef 2:6)- 1234567...
Niko. kirjoitti:
"Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan." ( Johanneksen Ilmestys )Niko Ei ole 1000 vuoden aikana yhtään elossa olevaa ihmistä maanpäällä. Jumalattomat jotka jäävät tempauksesta pois kun Jeesus tulee toisen kerran saavat surmansa Hänen ilmestyksestään.
Uskovat ovat taivaassa 1000 vuotta. Jokaisen kohtalo on ratkaistu ennen Jeesuksen toista tulemista, niin Israelilaisen kuin Suomalaisenkin. Kenelläkään ei sen jälkeen ole pelastumisen mahdollisuutta kun Jeesus on vienyt omansa 1000 vuodeksi taivaaseen sen tulemme näkemään. - mnj.fgtr
1234567... kirjoitti:
Niko Ei ole 1000 vuoden aikana yhtään elossa olevaa ihmistä maanpäällä. Jumalattomat jotka jäävät tempauksesta pois kun Jeesus tulee toisen kerran saavat surmansa Hänen ilmestyksestään.
Uskovat ovat taivaassa 1000 vuotta. Jokaisen kohtalo on ratkaistu ennen Jeesuksen toista tulemista, niin Israelilaisen kuin Suomalaisenkin. Kenelläkään ei sen jälkeen ole pelastumisen mahdollisuutta kun Jeesus on vienyt omansa 1000 vuodeksi taivaaseen sen tulemme näkemään.Tuhatvuotisessa valtakunnassa nuorin kuolee satavuotiaana ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen. Näin Sana sanoo. Ylösnousemusruumiissa elävät ihmiset eivät tee syntiä eivätkä he enää voi kuolla. Nämä ihmiset ovat tietenkin tässä lihan ruumiissa eläviä ihmisiä jossa mekin nyt vielä elämme. Kaikki ihmiset eivät siis kuole Jeesuksen tullessa Öljymäelle perustamaan tuhatvuotista valtakuntaa.
1234567... kirjoitti:
Niko Ei ole 1000 vuoden aikana yhtään elossa olevaa ihmistä maanpäällä. Jumalattomat jotka jäävät tempauksesta pois kun Jeesus tulee toisen kerran saavat surmansa Hänen ilmestyksestään.
Uskovat ovat taivaassa 1000 vuotta. Jokaisen kohtalo on ratkaistu ennen Jeesuksen toista tulemista, niin Israelilaisen kuin Suomalaisenkin. Kenelläkään ei sen jälkeen ole pelastumisen mahdollisuutta kun Jeesus on vienyt omansa 1000 vuodeksi taivaaseen sen tulemme näkemään.Jumala lupasi vedenpaisumuksen jälkeen:
"En minä koskaan enää kiroa maata ihmisen tähden;
sillä ihmisen sydämen aivoitukset ovat pahat nuoruudesta saakka.
Enkä minä koskaan enää tuhoa kaikkea, mikä elää,
niinkuin nyt olen tehnyt.
Niin kauan kuin maa pysyy,
ei lakkaa kylväminen eikä leikkaaminen,
ei vilu eikä helle, ei kesä eikä talvi, ei päivä eikä yö."
2. Johanneksen kirje 1
3 Armo, laupeus ja rauha Isältä Jumalalta ja Jeesukselta Kristukselta, I s ä n - P o j a l t a, - on oleva meidän kanssamme, totuudessa ja rakkaudessa.
7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka - e i v ä t
t u n n u s t a - J e e s u s t a - K r i s t u k s e k s i, - joka oli
l i h a a n - t u l e v a; - tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus. -
9 Kuka ikinä menee - e d e m m ä k s i - e i k ä - p y s y
K r i s t u k s e n - o p i s s a, - h ä n e l l ä - e i - o l e
J u m a l a a; - joka siinä opissa - p y s y y, - h ä n e l l ä - o n
s e k ä - I s ä - e t t ä - P o i k a."
Kristuksen opin villitsijät tahtovat uskotella Jeesuksen olevan enemmän kuin Jumalan voitelema Kristus, lihaan tullut "Isän poika." Sen tähden apostoli Johannes kirjoitti nuo 2.Joh.1:3-9 jakeet.Tämä kommenttisi ei nyt enää mitenkään liity aloitukseeni,
mutta kysyn silti: Mikä tuli lihaan?
Mikä oli tuo Messias eli Kristus, Isän Poika, joka tuli lihaan?kalamos kirjoitti:
Tämä kommenttisi ei nyt enää mitenkään liity aloitukseeni,
mutta kysyn silti: Mikä tuli lihaan?
Mikä oli tuo Messias eli Kristus, Isän Poika, joka tuli lihaan?Isän Jumalan - v o i t e l u n - s e u r a u k s e n a - tuli Herran Jumalan henki hänen päällensä ja hän tuli täyteen Jumalan tahtoa ja kaikkea Jumalan täyteyttä, [Ef. 3:19]
Jesaja 61
1 "Herran, Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kirvoitusta,"
Heprean kielen taitajat sanovat että ne kohdat, jotka on suomennettu sanoilla; Herra Herra, vain ensimmäinen tarkoittaa Herraa ja toinen Herra pitäisi suomentaa sanalla Jumala, eli; "Herra Jumalan henki on minun päälläni."
Luukas 4
18 "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,"
Heprealaiskirje 7
7 "Mutta kieltämätöntä on, että halvempi saa siunauksen paremmaltaan."
Isä Jumala voiteli poikansa, eikä poika Isäänsä !ekivaari kirjoitti:
Isän Jumalan - v o i t e l u n - s e u r a u k s e n a - tuli Herran Jumalan henki hänen päällensä ja hän tuli täyteen Jumalan tahtoa ja kaikkea Jumalan täyteyttä, [Ef. 3:19]
Jesaja 61
1 "Herran, Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kirvoitusta,"
Heprean kielen taitajat sanovat että ne kohdat, jotka on suomennettu sanoilla; Herra Herra, vain ensimmäinen tarkoittaa Herraa ja toinen Herra pitäisi suomentaa sanalla Jumala, eli; "Herra Jumalan henki on minun päälläni."
Luukas 4
18 "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,"
Heprealaiskirje 7
Isä Jumala voiteli poikansa, eikä poika Isäänsä !Mikä oli tuo Messias eli Kristus, Isän Poika, se Hyvä Paimen,
Kivi/Kallio joka seurasi Israelia erämaavaelluksen aikana,
joka tuli lihaan?ekivaari kirjoitti:
Isän Jumalan - v o i t e l u n - s e u r a u k s e n a - tuli Herran Jumalan henki hänen päällensä ja hän tuli täyteen Jumalan tahtoa ja kaikkea Jumalan täyteyttä, [Ef. 3:19]
Jesaja 61
Luukas 4
Heprealaiskirje 7
Isä Jumala voiteli poikansa, eikä poika Isäänsä !* Ekivaari ei koskaan tunnusta Jeesusta Jumalan Pojaksi, vaan Joosefin pojaksi, ja selittää kummallisia, ja on mennyt yli Kristuksen opin. Ja näin ekivaari kieltää Jeesusken, eikä siis hänellä ole Isääkään, vaan tekee Pojasta oman mielnsäneitsyessä syntyneen satuolennon, jolla ei ole mitään tekemistä totuudellsien Kristuksen ja apostolisen evankeliumin kanssa. Varokaa ekivaarin hapatusta !
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Ekivaari ei koskaan tunnusta Jeesusta Jumalan Pojaksi, vaan Joosefin pojaksi, ja selittää kummallisia, ja on mennyt yli Kristuksen opin. Ja näin ekivaari kieltää Jeesusken, eikä siis hänellä ole Isääkään, vaan tekee Pojasta oman mielnsäneitsyessä syntyneen satuolennon, jolla ei ole mitään tekemistä totuudellsien Kristuksen ja apostolisen evankeliumin kanssa. Varokaa ekivaarin hapatusta !
Ekivaari tunnustaa Jumalan tahdosta syntyneen Kristuksen Jumalan pojaksi, - j o k a - o n - h e n k e ä - sillä "M i k ä - o n - s y n t y n y t lihasta, on - l i h a a, - m i k ä - o n - s y n t y n y t - H e n g e s t ä,-
o n - h e n k e ä. [Joh.3:6; 4:24, 1.Kor.15:50; Ef. 2:3]
Ja ekivaari tunnustaa Marian synnyttämän lihallisen Jeesuksen Ihmisen pojaksi, Daavidin suvusta syntyneeksi, koska Jeesuksen liha oli ihmisestä syntynyt ihminen, [Room.1:3; 1.Tim.2:5 ]
Mohikaani on erikoistunut asioiden vääristelyyn ja keskittynyt panetteluun.
- body
"minulla on myös muita lampaita jotka eivät ole tästä lammastarhasta..."
Siinähän se on, mutta kun se ei toimi käytännössä,
sillä jjos olen eri mieltä asioista, taikka ajatten yhteisöstä poikkeavalla tavalla, niin tuossa on ovi, ala vetää senkin....
Se ei ole pelastuksen vika, vaan me ihmiset olemme niin ahdas-sieluisia, pikkumaisia nipottajia ja kaikkien pitäisi olla kanssani samaa mieltä.
Yhden katon alle pitäisi sopia eri tavalla ajattelevia ihmisiä , uskiksia..
Seinät leveällä ja katto korkealla, mutta pian kuulette miten pitää toimia uskon ja evankeliumin mukaan, - perämela
Eri tavalla ajattevia kylläkin, mutta ei sen suhteen kuinka Jumala onmääritellyt Hänen omnansa ja Hänen vihollisensa.
jos joku ei tunnusta Paavalin oppia, ei hänellä voi olla yhteyttä Jumalaankaan Pojasta puhumattakaan. - body
"jos joku, vaikka enkeli taivaasta julistaa teille muuta kuin mitä me olemme teille julistaneet, HÄN OLKOON KIROTTU..."
On tosi itsekästä oppia, sama meno on aina diktaattoreilla. Joka ei yhdy kuoroon, se on menoa se."Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme,
ja Herralta Jeesukselta Kristukselta,
joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden,
pelastaaksensa meidät"
Paavali siis puhuu tuossa lainaamassasi tekstiyhteydessä siitä,
että vain Jeesus on antanut itsensä syntiuhriksi meidän edestämme.
Siksi ei ole muuta evankeliumia kuin tämä Kristuksen evankeliumi,
joka voi pelastaa. Pietari ilmaisi asian näin:
"Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa;
sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu,
jossa meidän pitäisi pelastuman."
Paavali siis julistaa, että Jeesus on tehty kiroukseksi,
meidän syntiemme tähden. Hän on lunastanut meidät.
Siksi jos me hylkäämme Hänet,
me vedämme päällemme siunauksen sijasta kirouksen.
"Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta,
kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on:
'Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu' -
että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa
pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen."
Kuinka suuren kirouksen päälleen vetääkään se,
joka ei vain itse hylkää ainoaa Pelastusta,
vaan vieläpä julistaa sellaista,
mikä estää toisiakin tulemasta Pelastukseen.
- Selostaja
Joh. 10: luvun lampaat ovat juutalaiset ja pakanat.
Luepa tästä lionkistä selostus:
http://p1.foorumi.info/ristinvalossa/viewtopic.php?t=3693- ml213.
kalamos kirjoitti:
Niin. Eli yksi lauma muodostuu
tässä tarhassa ja muissa tarhoissa olevista lampaista.Kalamokseltakin lie ,- viestien perusteella, uskon ulkopuolella se todellisuus, miten koko usko on JUMALAN teko ja tähän liittyy miten Jeesus valitsee ihmisen,- eikä ihminen Jeesusta. Samoin JUMALA vanhurskauttaa ihmisen. Niin, ennalta valiten ja ennalta määräten.
Eli todellisuudessa, jos kaikki asiat huomioimme, niin ihmisen pelastus on kokonaan JUMALAN aivoitus ja sen toteutuminen.Eli vähiin jää henkselien paukuttelu omasta pelastuksesta ja syyttely toisten pelastumattomuudesta matkamme aikana. ml213. kirjoitti:
Kalamokseltakin lie ,- viestien perusteella, uskon ulkopuolella se todellisuus, miten koko usko on JUMALAN teko ja tähän liittyy miten Jeesus valitsee ihmisen,- eikä ihminen Jeesusta. Samoin JUMALA vanhurskauttaa ihmisen. Niin, ennalta valiten ja ennalta määräten.
Eli todellisuudessa, jos kaikki asiat huomioimme, niin ihmisen pelastus on kokonaan JUMALAN aivoitus ja sen toteutuminen.Eli vähiin jää henkselien paukuttelu omasta pelastuksesta ja syyttely toisten pelastumattomuudesta matkamme aikana.Raamattu ei ole ennalta määrännyt ketään pelastukseen.
Mutta Hän on ennalta määrännyt pelastetut Poikansa kuvan kaltaisiksi.kalamos kirjoitti:
Raamattu ei ole ennalta määrännyt ketään pelastukseen.
Mutta Hän on ennalta määrännyt pelastetut Poikansa kuvan kaltaisiksi.Kaikki ilmoitukset ovat uskon asioita.
Room. 8:26...30
Ef 1
Matt24: 24
Matt 24:31
jne...
Sekin on uskon asia, miten usko (joka antaa ymmärryksen JUMALAN aivoittamasta ihmisen pelastamisesta), niin on JUMALAN teko.
Turmeltuneella ihmisellä ei ole pienintäkään vaikutusta pelastumiseensa ja tätä tilaa hyvin kuvaa JUMALAN ilmoitus; Room. 8:7ml213 kirjoitti:
Kaikki ilmoitukset ovat uskon asioita.
Room. 8:26...30
Ef 1
Matt24: 24
Matt 24:31
jne...
Sekin on uskon asia, miten usko (joka antaa ymmärryksen JUMALAN aivoittamasta ihmisen pelastamisesta), niin on JUMALAN teko.
Turmeltuneella ihmisellä ei ole pienintäkään vaikutusta pelastumiseensa ja tätä tilaa hyvin kuvaa JUMALAN ilmoitus; Room. 8:7Uskot Raamatun ilmoituksiin tai et,
niin joka tapauksessa Raamattu ei sano,
että Jumala on edeltämäärännyt jonkun pelastumaan.
Raamattuviitteet, jotka tuossa annat,
eivä liity mitenkään esille ottamaasi asiaan,
eikä esille ottamasi asia liity mitenkään aloitukseeni.
- Uutta vanhinta!
Kalamos opettaa Jumalan sanaa niin kuin se on. Mutta on ikävä asia, että Herran lammaslauma ei ole käytännön tasolla toteuttamassa "YKSI LAMMASTARHA" -periaatetta. Jeesuksen sana Joh. 10:16. ei ole tällä hetkellä näkyvää todellisuutta, vaan YKSI JUMALAN SEURAKUNTA on hajallaan kaikkien opintuulten heiteltävinä, mikä helluntailaisuudessa, vapaakirkossa, luterilaisuudessa jne...
Mutta AIKA ON TÄYTTYNYT! Seurakunnan on oltava Joh. 17:23 opettamassa yhteydessä jokaisella paikkakunnnalla, kun Jeesus nyt on tulossa takaisin.
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Siinä on paljon uutta tältä saralta.Ei tuossa Raamatun kohdassa puhuta yhdestä tarhasta.
Tarhoja on monta. Lauma vain on yksi. Samoin Paimen.
Minä olen ollut jo muutaman vuosikymmenen uskossa.
Enkä ole koskaan kokenut, että eri tarhoissa olevat lampaat,
olisivat eri laumaa kuin minä.
Enkä ole missään tarhassa kokenut,
että minua katsottaisiin kuin vierasta lammasta.
Ei, vaan kaikkialla me tartumme toisiamme kädestä
ja laulamme: Rakastakaamme toisiamme ...
Mutta tuo avaukseni kohta ei puhu eri seurakunnista.
- Elteke
Apostoli Paavali kirjoitti Efeson seurakunnalle
(Ef.)"...Muistakaa sentähden, että te ennen, te lihanne puolesta pakanat, jotka olette saaneet ympärileikkaamattomien nimen niiltä, joita, lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti, sanotaan ympärileikatuiksi - että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa; mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden, kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan, ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden. Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat; sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö. Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä, apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus, jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa; ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.
Sen takia minä, Paavali, teidän, pakanain, tähden Kristuksen Jeesuksen vanki, notkistan polveni - olette kaiketi kuulleet siitä Jumalan armon taloudenhoidosta, mikä on minulle teitä varten annettu, että näet tämä salaisuus on ilmestyksen kautta tehty minulle tiettäväksi, niinkuin olen siitä edellä lyhyesti kirjoittanut; josta te sitä lukiessanne voitte huomata, kuinka perehtynyt minä olen Kristuksen salaisuuteen, jota menneiden sukupolvien aikana ei ole ihmisten lapsille tiettäväksi tehty, niinkuin se nyt Hengessä on ilmoitettu hänen pyhille apostoleilleen ja profeetoille: että näet pakanatkin ovat kanssaperillisiä ja yhtä ruumista ja osallisia lupaukseen Kristuksessa Jeesuksessa evankeliumin kautta, jonka palvelijaksi minä olen tullut Jumalan armon lahjan kautta, joka minulle on annettu hänen voimansa vaikutuksesta...."- Elteke
"... että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä - minä heissä, ja sinä minussa..." Yhteys Jumalan kanssa.
Joh."...Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun, että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt. Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä - minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut...."
-----------------------------------
Ei ole mitään todellista yhteyttä "kristittyjen " kesken, ellei kristityllä ole todellista yhteyttä Jumalan kanssa. Yhteys Jumalan kanssa edellyttää kristityltä "valkeudessa vaeltamista " (elämistä),uskonkuuliaisuudessa elämistä Hänen Sanaansa kohtaan.
1.Joh."..Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä...." ("... niin meillä on yhteys keskenämme.." siis ihmisellä ja Jumalalla )
"Ekumeenisissa " puheissa voidaan vedota Jeesuksen sanoihin Joh.evk:ssa "..Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin...." Em. kyse oli Hänen sen aikaisista opetuslapsistansa , mutta tämän päivän yhteys kristittyjen kesken toteutuu vain niiden kesken jotka ovat "Kristuksessa" , nimikristillisyys jää ulkopuolelle todellisen yhteyden.
("..että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat..." Siis pysymällä "Kristuksessa"on yhteys Jumalan kanssa, ja yhteenkuuluvuus "Kristuksen ruumiiseen " joka on seurakunta.Terveessä Kristuksen opissa pitäytyvä paikallis seurakuntayhteys on hyvä kasvupaikka uskonelämässä kasvamiseen. )
Jeesuksen Kristuksen puheen jatkosta(Joh. evk) " Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun, että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt. Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä - minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut..."
Täydellinen pelastus ja täydellinen sekä molemminpuolinen Isän ja pojan tunteminen kuuluvat yhteen ja samaan iankkaikkiseen elämään: [Joh.17:3, 21-23]
Täydelliseen pelastukseen kuuluu yksin Isän tunteminen Jumalana, ja Jeesuksen Kristuksen tunteminen välimiehenä, ylipappina ja Jumalan poikana;
2. Johanneksen kirje 1
9 "Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika."- Room. 10:13.
Yksikään ihmisen perustama laitosseurakunta ei ole Herran lammaslauma. Niiden sanominen seurakunniksi on synti Jumalan seurakuntaa vastaan. Sellainen uskomus hajottaa YHTÄ seurakuntaa. "Yksi ruumis.." Efes. 4:3-6.
Lahkoissa on kyllä sisällä Herran laumaan kuuluvia, mutta he ovat siellä karsinoissaan, eivätkä viheriäisillä laidunmailla Herran laumana ja Hänen lammastarhanaan.
Lammastarha on yksi. Israelin lammastarhasta sanottiin, että Herralla on myös muita lampaita. Ei ollut siis vain Israelin joukosta kysymys.
Jumalan seurakunta on ainoa, josta Jeesus samassa yhteydessä sanoi selvin sanoin, että "ON OLEVA YKSI LAUMA JA YKSI PAIMEN". Tuo YKSI lauma on Jumalan seurakunta, joka koostuu Israelin- sekä pakanoiden uudwstisyntyneistä ihmisistä.
Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä jokaisen, joka huutaa avuksi Hänen Nimeänsä!- 33
>>> Yksikään ihmisen perustama laitosseurakunta ei ole Herran
lammaslauma> Tuo yksi lauma on Jumalan seurakunta, joka koostuu Israelin- sekä pakanoiden eedestisyntyneistä ihmisistä
- Sinulle siunausta
Totta.
Raamatussa ei ole annettu minkäänlaista ohjetta perustaa uusia seurakuntia, kirkkoja.. Lähetyskäskyn toteuttaminen oli oikeaa alkuseurakunnan aikana (alkuseurakunta noin vuoteen 100 jKr).
1 Tessal. 2:14:
Alkuseurakunnan kristityt LEVITTIVÄT GOLGATAN RISTILLÄ PERUSTETTUA JUMALAN SEURAKUNTAA UUSILLE PAIKKAKUNNILLE!
"Levittivät" -sanassa on se pointti. Sen väärentämisestä seurasi katastrofi, jonka tuloksena nyt on lukematon määrä lahkokarsinoita, joita sanotaan seurakunniksi.
Tarkka tieto Jumalan seurakunnasta on tässä linkissä:
http://www.Jeesus-on-Herra.com/todellinenseurakunta.htm
Sivustolla on paljon muutakin merkittävää.
Jeesus siunatkoon SINUA!Siunausta myös sinulle.
Mutta miksi yhä uudestaan väännät aloitukseni sisällön ihan toiseksi,
kuin mitä kirjoitin?
Miksi käytät aloitustani, joka koski Jeesuksen uhrikuolemaa
kaikkien ihmisten puolesta, niin juutalaisten kuin kreikkalaistenkin,
ikäänkuin keppihevosena omalle asiallesi.
Minä en ymmärrä sinua ja sinun menettelytapaasi.
Jos haluat, voit kirjoittaa minulle profiilissani näkyvään sähköpostiosoitteeseen.
Ja keskustellaan sitten henkilökohtaisesti siitä, mitä sinun sydämelläsi on.
Tietenkin voit tehdä oman aloituksenkin sopivalle keskustelupalstalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1161764- 1711658
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1691558Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise241363Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys931263Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c72995Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su147993- 99964
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr192868Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud216814