Koeajo liikkeessä

Tuskaista....

Olen ostamassa tosimielellä moottoripyörää. Viimeksi pyörä oli 97. Kalusto hieman muuttunut vuosien varrella joten tekisi mieli koeajaa muutama malli ennenkuin ostaa mitään.
Noh kävin tuossa viikolla mp liikkeessä. Ajattelin et liike oikea paikka koeajaa eikä vaivaa yksityisiä moisella.. Katselin netistä mielenkiintosen mallin ja marssin liikkeeseen. Kysyin et saako testata kys pyörää. Sanoi et on aika takarivin vehje mutta kai tuo onnistuu. Lenkki 10km ja takaisin liikkeeseen. Totesin et ihan ok mutta ei mun mieleen kuitenkaan. Liian kyykky. Myyjä totesi et miksi sitten menit tätä vaatimaan.On meillä matkapyöriäkin. Valitti vielä et kesäpoika saa taas lisää pyöriä pestäväksi.
Onko tämä aina näin vaikeaa? luulis näin lama-aikana olevan tyytyväisiä jokaisesta "asiakkaasta". Ei olis tullut enään mieleenkään kysyä toista pyörää koeajattavaksi. Paha ja ylimielinen kuva jäi ainakin tuosta putiikista

21

1022

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 650suzu

Pyörän saa helposti mutta myyjästä monesti hankala päästä eroon. Heitä tarjous heitä tarjous

• Kuka profiloi...

BMW liikkeessä ei oikein jaksettu kiinnostua minusta mahdollisena asiakkaana...kokeamahdollisuutta tiedustellessa, ei oikein ollut " valmista" pyörää-

Ajattelin sitten ostaa Hondan ...

• iuytdfghjklö

Jos olisit ostamassa tosimielellä pyörää, et täällä vinkuisi. Ei sinunkaltaisia koeajajia kukaan kaipaa, jos et edes tiedä mitä haluat ja todellakin pyörä on siivottava, ennen kuin se laitetaan uudestaan näytille. Pyörien tyyppikohtaiset ominaisuudet saa selville tutkimalla teknisiätietoja ja muuta netistä. Koeajolla sitten katsotaan vain, onko laite kunnossa. Ei ole koskaan tarvinnut tuollaista hakuammuntaa suorittaa, mallia myöden on ollut kaikki aina selvillä, rahat taskussa, kun katsomaan on lähdetty.

• Varmaa tietoa

Älä sinä aloita morkkaamista. Kyllä jokaisen on löydettävä se oma pyörä ja nimenomaan kokeilemalla. Ulkonakö ja soundit ovat tärkeitä tekijöitä, mutta tehoon, ajoasentoon ja ylläpitokustannuksiin ei ole varaa pettyä, muuten harrastaminen loppuu lyhyeen.

Osta iso vartti- tai nakupyörä. Kawasaki ZRX, Suzuki Bandit tai Yamaha XJ, XJR ta FZ1-n/s

Noista löytyy hyvänhintaisia pelejä kohtuuajettuna

• F:llä ajeleva

Älä ota nokkiisi ihmisistä jotka sanovat juuri sen mitä ajattelivatkin.

Tottahan pyörä pitää koejaa ensin, ja nyt tiedät että kyykky ei ole sinun juttusi. Kyse ei ollut hintaerimielisyydestä, vaan siitä että fiilis ko. mallista osoittautui vääräksi.

Minulle CBR:n F-malli on se paras - mutta siinä on käyttötarkoitus ja kuljettajan koko huomioituna.

• v

En ole paljon koeajellut..oon ostanut mukavan näköisen..

• tietäjä92

No on todellakin törkeää kohtelua asiakasta kohtaan! Jätäpä asiointi tuossa mp-liikkeessä siihen, itsepähän asiakkaat karistavat. Sinä teit täysin asiallisesti, eihän kukaan nyt voi tietää millainen pyörä on ajaa ennen kuin itse kokeilee. Olet nyt kuitenkin yhden kokemuksen rikkaampi. Kyllä se oikea pyörä vielä sinullekin löytyy. Mukavaa pyöräkesää!

• ei pidä paikkaansa

Vai ei voi kukaan tietää millainen pyörä on. Kyllä sen tietää, kyykky on kyykky, customi on customi ja niin edelleen.
        Noin avuttomat kokeilijat ei saa pyöristä mitään irti koeajossa, kannattaa etsiä ensin testejä pyöristä ja niiden ominaisuuksista, kaikkia pyöriä ei voi kuitenkaan koeajaa, kukaan ei sellaista sirkusta halua järjestää, mahdollisesti vielä rahattomalle renkaanpotkijalle.
        Pientä kunnioitusta pyöriä myyviä kohtaan ja järjenkäyttöä, useimmat meistä kuitenkin ovat itsekin joskus pyörää myymässä!

• Kiitos ja anteeksi.
        ei pidä paikkaansa kirjoitti:

Vai ei voi kukaan tietää millainen pyörä on. Kyllä sen tietää, kyykky on kyykky, customi on customi ja niin edelleen.
        Noin avuttomat kokeilijat ei saa pyöristä mitään irti koeajossa, kannattaa etsiä ensin testejä pyöristä ja niiden ominaisuuksista, kaikkia pyöriä ei voi kuitenkaan koeajaa, kukaan ei sellaista sirkusta halua järjestää, mahdollisesti vielä rahattomalle renkaanpotkijalle.
        Pientä kunnioitusta pyöriä myyviä kohtaan ja järjenkäyttöä, useimmat meistä kuitenkin ovat itsekin joskus pyörää myymässä!

Kyllä kyykkyjäkin voi vertailla, sillä niiden ajoasennoissa on paljonkin eroja. Esim. Blackbrid on kyykky, mutta ei niin ratamainen ajoasennoltaan kuin esim Kawan Ninjat.
        Yamahan YZF:kin on kyykky, mutta vähän matka-ajoystävällisempi kuin esim. CBR 1000 fireblade.

"Pientä kunnioitusta pyöriä myyviä kohtaan ja järjenkäyttöä, useimmat meistä kuitenkin ovat itsekin joskus pyörää myymässä!" -toivottavasti en joudu sinun uhriksi.

• kjhgvbnm,
        Kiitos ja anteeksi. kirjoitti:

Kyllä kyykkyjäkin voi vertailla, sillä niiden ajoasennoissa on paljonkin eroja. Esim. Blackbrid on kyykky, mutta ei niin ratamainen ajoasennoltaan kuin esim Kawan Ninjat.
        Yamahan YZF:kin on kyykky, mutta vähän matka-ajoystävällisempi kuin esim. CBR 1000 fireblade.

"Pientä kunnioitusta pyöriä myyviä kohtaan ja järjenkäyttöä, useimmat meistä kuitenkin ovat itsekin joskus pyörää myymässä!" -toivottavasti en joudu sinun uhriksi.

Sinä olet itsesi uhri, kun tuollaisten teinimopojen kanssa puuhastelet.

• Motoristo13
        ei pidä paikkaansa kirjoitti:

Kyllä pitää paikkansa. Saman valmistajan eri mallit saattavat olla hyvinkin erilaisia ajettavia, vaikka näyttävät toistensa kopiolta.
        Yksikään testi ei kerro asiakkaalle sopiiko pyörä hänelle tai ei. Se on vain kokeiltava ja testattava itse.
        Jos myyjä ei anna kokeilla, on syytä vaihtaa liikettä.

Itse ajelin kolmea pyörää samassa liikkeessä ennen ostopäätöstä, eikä myyjä hinkunut mitään ylimääräistä, haki vain nöyrästi avaimet seuraavaa kokelasta varten.
        Jos olisi alkanut mussuttaa olisin kussut kynnykselle lähtiessäni.
        Ammattilainen kun oli, antoi kokeilla ja niinpä poistuin paikalta uudenkarhealla vaihdokilla.

• lkjhgffghjkl
        Motoristo13 kirjoitti:

Kyllä pitää paikkansa. Saman valmistajan eri mallit saattavat olla hyvinkin erilaisia ajettavia, vaikka näyttävät toistensa kopiolta.
        Yksikään testi ei kerro asiakkaalle sopiiko pyörä hänelle tai ei. Se on vain kokeiltava ja testattava itse.
        Jos myyjä ei anna kokeilla, on syytä vaihtaa liikettä.

Itse ajelin kolmea pyörää samassa liikkeessä ennen ostopäätöstä, eikä myyjä hinkunut mitään ylimääräistä, haki vain nöyrästi avaimet seuraavaa kokelasta varten.
        Jos olisi alkanut mussuttaa olisin kussut kynnykselle lähtiessäni.
        Ammattilainen kun oli, antoi kokeilla ja niinpä poistuin paikalta uudenkarhealla vaihdokilla.

Ihmisellä pitää olla jonkinlaista päättelykykyä, fiksumpi näkee jo pelkästä valokuvasta kolmion penkki, jalkatapit, ohjaustanko, suhteen ja sijainnin mukaan millaiseksi ajoasento muodostuu. Ei tietysti kaikki voi olla näin osaavia, mutta heille tulee sitten jatkossa varmasti paljon muitakin ongelmia.

• neljäs pyörä

Myyjät eivät välitä pätkääkään siitä et saatko oikean mallisen pyörän vaan tavoittelevat vaan kauppoja. Saavat sitten joskus vielä myytyä oikeanlaisen.

• eräs mies vaan

Aloittajan tarina vaikuttaa tuulesta temmatulta.Todellinen pyöränetsijä ei ole kyseessä. Kauppias on myös nähnyt sen jo päältä ja siksi on voinut sanoakin jotakin epämiellyttävää.

Todellinen etsijä ymmärtäisi, että puolen tunnin veivaaminen sen liikkeen vanhimman Cebarin esiin kaivamiseksi turhaan ärsyttää kauppiastakin.

• Hankala asiakas

Pyörät pitää ostaa kuvien perusteella, muutenhan myyjälle tulee lisätöitä, ehei.. helppoa sen pitää olla ;)) myyjälle.

• parivuotta ilman pyörää

en ostaisi kyllä kallista pyörää ilman koeajoa, itse olen tällä hetkellä etsimässä pyörää, ja sain tampereen autocentteristä kyllä niin huonoa palvelua että rupes oikein vituttamaan, no jos minun rahat kelpaa jonnekkin muualle, ärsyttävää vaan mennä 250km päähän kuulemaan että et voi koeajaa pyörää, ja kysyin uuden pyörän koeajo mahdollisuuttaa sähköpostitse, ja en todellakaan aijo sijoittaa 12 000€ sikaan säkissä

• parivuotta ilman pyörää
        parivuotta ilman pyörää kirjoitti:

en ostaisi kyllä kallista pyörää ilman koeajoa, itse olen tällä hetkellä etsimässä pyörää, ja sain tampereen autocentteristä kyllä niin huonoa palvelua että rupes oikein vituttamaan, no jos minun rahat kelpaa jonnekkin muualle, ärsyttävää vaan mennä 250km päähän kuulemaan että et voi koeajaa pyörää, ja kysyin uuden pyörän koeajo mahdollisuuttaa sähköpostitse, ja en todellakaan aijo sijoittaa 12 000€ sikaan säkissä

ja tarkennetaan vielä niin myyjä ei ole vaivautunut vastaamaan kaikkiin kysymyksiini sähköpostitse mitä olen laittanut, ja väärää tietoa olen saanut, esim sunnuntaina kysyin että ovatko tiistaina normaalisti auki, niin vastasi että ovat, paikan päällä selvisi että meneekin 16 kiinni koska vappu oli, eli kerkesin juuri ja juuri nähdä edes pyörän ja todeta että joo näyttää samalta kuin kuvissa, pyysin laittamaan pyörän edes käyntiin hetkeksi niin vastasi että ei mahda akussa olla virtaa ja kun koitti niin eihän siinä ollut, yhtään kyseinen pyörän katsomis käyntireissu ei harmittaisi jos asuisin samalla paikkakunnalla mutta nyt olin mennyt katsomaan pyörää 250km päähän

• zr 1100
        parivuotta ilman pyörää kirjoitti:

ja tarkennetaan vielä niin myyjä ei ole vaivautunut vastaamaan kaikkiin kysymyksiini sähköpostitse mitä olen laittanut, ja väärää tietoa olen saanut, esim sunnuntaina kysyin että ovatko tiistaina normaalisti auki, niin vastasi että ovat, paikan päällä selvisi että meneekin 16 kiinni koska vappu oli, eli kerkesin juuri ja juuri nähdä edes pyörän ja todeta että joo näyttää samalta kuin kuvissa, pyysin laittamaan pyörän edes käyntiin hetkeksi niin vastasi että ei mahda akussa olla virtaa ja kun koitti niin eihän siinä ollut, yhtään kyseinen pyörän katsomis käyntireissu ei harmittaisi jos asuisin samalla paikkakunnalla mutta nyt olin mennyt katsomaan pyörää 250km päähän

Kuulostaa todella ikävältä. Minä vaikka olen yksityinen harrastaja, olen myynyt ja ostanut aina silloin tällöin pyöriä ja myyntitilanteessa on jo sovittu joko s-postilla tai puhelimella onennaiset asiat, ettei sitten paikanpäällä ole epäselvyyksiä ja koeajo, sanotaan kohtuullinen lenkki on päiväselvä asia. Tietenkin jos on epäilyttävä tapaus, pitää harkita tai perua se kokonaan, on niistäkin kokemusta.
        Jos ostaja on päättänyt sitten ostaa, hörpätään kaffeet kaupanpäälle, jos ostaja pyöräkuumeeltaan kerkeää juoda.

• zr 1100
        zr 1100 kirjoitti:

Kuulostaa todella ikävältä. Minä vaikka olen yksityinen harrastaja, olen myynyt ja ostanut aina silloin tällöin pyöriä ja myyntitilanteessa on jo sovittu joko s-postilla tai puhelimella onennaiset asiat, ettei sitten paikanpäällä ole epäselvyyksiä ja koeajo, sanotaan kohtuullinen lenkki on päiväselvä asia. Tietenkin jos on epäilyttävä tapaus, pitää harkita tai perua se kokonaan, on niistäkin kokemusta.
        Jos ostaja on päättänyt sitten ostaa, hörpätään kaffeet kaupanpäälle, jos ostaja pyöräkuumeeltaan kerkeää juoda.

Niin ja vielä, jos ei edes akussa ole virtaa, kyllä myyjän pitäis kiirreesti kattoa peiliin.

• zr 1100

Aivan asiallinen olit, mutta kyllä myyjällä pitää sen verran olla hermoja, ettei heti ala mariseen, jos ei ensimmäinen käynyt, jos hän olisi ollut hyvä myyjä, niin huolimatta onko pyörä missä kohti liikettä ja likaantuuko se vähän, hyvänä myyjänä hän olisi kokeiluttanut useampaa pyörää. Todella ammattitaidoton myyjä.

• m 1800 r

kyllähän pyörää pitää päästä koeajamaan ei sitä millään kylmäharjoittelulla pääse oikeisiin fiiliksiin,itekin entisenä enduro pyöräilijänä kävin suzukin koeajo päivillä kokeileen niin r:ää,fa:ta kuin m1800r:ääkin ja niinhän siinä kävi et 1800r:ä piti hommata ja valintaan oon ollu tyytyväinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1943
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      201
      675
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      192
      556
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe