Jopa_vain lopettaa varmaan valehtelun maataöouden

tuotosta..

40

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kompetensiltaan ymmärtämään pystyvä henkilö ymmärtää
      oitis, että eivät tukiaiset ole myyntituottoa.

      Näin kirjoitin:
      - tuotto ilman tukiaisia oli 3.445 M€. Siis
      jo huomattavasti alle 4.000 M€, mitä tähän asti
      on käytetty arvona tuottoa kuvattaessa. Tuet olivat
      v. 2011 kaikkiaan 2.060 M€ kun ne v. 2000
      olivat 1.709 M€.

      Tuotto ilman tukaisia 3.445 M€

      • Kuse huiluun

        kyse on maataloustuotannon arvosta, aiotko jatkaa valehtelua ?


      • -

        -


      • jersetti

        nonniin kompetenssikopes, esitä älykästä kaikentietävää, tässä taas nähtiin sinust ei ole kunnon provojen tekijäksi, kompetenssi ei kertakaikkiaan riitä. Asioissa jossa pitää nähdä yhteys enempään kuin yhteen asiaan kopeksen äly loppuu.
        Eikös siinä EU peruskirjassa mainita maatoustuen syyksi juuri tuottajahintojen kompensoiminen maatalouden hinnanalennuskovauksella.
        Elikkä maataloustuotannon arvo onsuurempi, kuin tuottajien tuotteistaan saama hinta.
        Ihan sama juttu vaikkapa telakkateollisuudessa, valtio maksaa käytännössä osan laivan hinnasta, jotta telakka pystyy tekemään sen tarvittaessa tappiolla.
        Sehän johtaa siihen että kaikki Eurooppalaiset lavanvalmistajat ovat kompetennsi vajait koska eivät pysty tekemään laivoja samalla hinnalla kuin halpamaissa.


      • -
        - kirjoitti:

        -

        -


      • -

        -


      • -

        -


      • -
        - kirjoitti:

        -

        -


      • -
        Kuse huiluun kirjoitti:

        kyse on maataloustuotannon arvosta, aiotko jatkaa valehtelua ?

        -


      • -
        - kirjoitti:

        -

        -


      • --------------------
        Kuse huiluun kirjoitti:

        kyse on maataloustuotannon arvosta, aiotko jatkaa valehtelua ?

        -----------------------


      • -

        -


      • ---
        - kirjoitti:

        -

        ---


      • ------------------
        Kuse huiluun kirjoitti:

        kyse on maataloustuotannon arvosta, aiotko jatkaa valehtelua ?

        -----------------


      • ------------
        Kuse huiluun kirjoitti:

        kyse on maataloustuotannon arvosta, aiotko jatkaa valehtelua ?

        ------------


      • -------------
        - kirjoitti:

        -

        -------------


      • ----------------
        - kirjoitti:

        -

        --------------


      • ------------
        - kirjoitti:

        -

        --------------


      • --------------------
        Kuse huiluun kirjoitti:

        kyse on maataloustuotannon arvosta, aiotko jatkaa valehtelua ?

        ---------------


      • ---------------
        - kirjoitti:

        -

        ----------------


      • ---
        - kirjoitti:

        -

        ---


      • ---
        - kirjoitti:

        -

        ---


      • ---
        --- kirjoitti:

        ---

        ---


      • ---
        - kirjoitti:

        -

        ---


      • ---

        ---


    • -

      -

      • Alpha8

        Kas perskules!! Eihän jopavain ole mihinkään kadonnut. hän elää ja jatkaa hölynpölynsä kirjoittelua..


    • --

      -

    • -

      -

    • -

      -

    • http://www.mtt.fi/wwwdoc/ruuanhinta101111/Hanna_Karikallio-elintarvikkeiden_hinta-10112011.pdf

      Lukujen kanssa kannattaa olla tarkkana.
      Suomen maatalouden tuotto ilmoitetaan
      propagandistisesti 5.5 mrd € suuruisena,
      unohtaen tarkoituksella mainita, että
      siitä yli 2 mrd € on tukiaisia.

      Tukiaisia ei missään o i k e a s s a
      bisneksessä lasketa tuotoiksi. Ilman
      tukiaisia tuotto on 3.445 mrd€.

      Ja sitten lopuksi, olkaapa tarkkana,
      kaksi asiaa.
      1) Tuo 3.445 mrd€ on siis se arvo minkä
      maatalous on tuotteistaan myymällä saanut.

      2) Tuosta 3.445 mrd e arvosta v a i n ja
      a i n o a s t a a n 1.5 mrd€ käytetään
      suomalaisten ruokaan. Asia käy selvästi
      ilmi tuosta yllelinkittämästäni raportista,
      vaikka epäilenkin sen ymmärtämisen olevan
      monille ylitsekäymätön paikka.

      • .,.,.,.,.,.,.,..

        Jopavain kopetenssi ei pysty hahmottamaan kokonaisuutta.


    • -

      -

    • ---------------

      --------------

    • ...

      Eikö jopalla millään mene "kaaliin" siinä lukee "Elintarviketeollisuus, kotimaisen elintarvikkeiden valmistukseen", Luvussa EI ole mukana kaikki se mikä menee ohi elintarviketeollisuuden, kuten: kasvihuonetuotanto, perunat ja juurekset, tilapakkaamon kananmunat joita valtaosa myynnistä on, kaikki kauppaan ja ravintoloihin myydyt elintarvikkeet, torimyynti, tilojen suoramyynti,muutamia mainitakseni.

    • Kappasvain,

      Jopa johdattaa aina keskustelun pois siitä peruskysymyksestä, jos maatalouspolitiikassa asiat ovat noin pahasti vinossa, miksei päättäjät sitten korjaa niitä.
      Tokihan tuotannon arvo on pieni, sehän on maataloustukien tarkoituskin.
      Voisihan se olla vaikka nolla euroa jos valtio rahoittaisi maataloutuotannon kuten esimerkiksi julkisen terveydenhoidon tai koulutuksen.
      Otapa jopa nyt vaikka julkinen terveyden hoito "hampaisiisi", ja esitä millaisia tuottoja sieltä tulee kun tulot ovat potilas maksuja jotka ovat vain murto-osa todellisista kuluista.
      Niillä voisit sitten perutella yksityistä terveyden hoitoa.

    • Hahans..

      En lainkaan ymmärrä jopan porua tuosta suomalaisen tuotannon pienestä arvosta.
      Viljelijä sai viljatonnista alle sata euroa vuonna 2009 kun noita tilastoja on tehty.
      Vilja oli silloin miltei ilmaista, tietenkin myös tuotannon arvo on silloin pieni.
      Oletko sinäkin jopa vaatimassa surempaa osuutta tuottajille ruoan hinnasta, kuten tuossa tuottajien mielenosoituksessa jossa ruokaa myytiin tuottajahintaan.

      Jos tuet olisivat viisi miljardia euroa kauppa ja elintarviketeollisuus saisi raaka-aineensa ilmaiseksi. Esimerkiksi maidon vähittäismyyntihinnasta voisi ottaa tuottajahinnan, 43c/l pois, ja jos kauppa tyytyisi samaan katteeseen kuin keskieuroopassakin sekä ALV vero laskettaisiin EU:n keskimääräiselle tasolle, maksaisi maito kaupassa ehkä 20c/l.

    • ---

      ---

    • ,---

      ---

    • ----

      ----

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      244
      2044
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      121
      771
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe