Toukomammat 2013

Toukokuussa:)

Aloittelenpas varovasti ketjua. Tänään plussattu :) ! Rv 4 6 ja la 16.5.
Olen 23vuotias jo yhden ihanan tyttären äiti. Tyttö nyt 2vuotta. Miehen kanssa yhdessä perjantaina 5 vuotta joten siihen saakka pidän salaisuuden itselläni ellei satu kysymään ;-) ! Lapsi toivottu, mutta ei väkisin yritetty. Kuitenkin eka kierrosta pillerien lopetuksen jälkeen tärppäsi :) nyt muutkin mamman mukkaan!

98

1128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tingerline

No pitää tähän liittyä, pitkäaikainen unelma täällä toteutui. La 13.5. jos laskuriin on uskominen. Olen 25-vuotias ja ensimmäinen lapsi olisi luultavasti tulossa :) Mites siellä on lähtenyt homma sujumaan? Minulla tuskin mitään oireita. Hieman väsymystä liikkeellä. Mutta niinhän yleensäkin tähän aikaan vuodesta.

• *NainenHki*

Itse plussasin tänään myös :D , ikää 30vuotta.
      Tein tänään aikaisen testauksen ja testaan uudelleen sunnuntaina. Jännittää. :)
      Ja vaikka oma raskauteni todella alussa ovat olot olleet todella rajuja. Pahoinvointia ja vatsan vääntöä. Huh huh sentään :)

Itse söin 10 vuotta pillereitä ja ekalla yrityksellä tärppäsi :)

• *NainenHki*

Ja vielä sen verran lisään tekstiini että Toukokuun loppuun tulisi mahdollinen laskettuaika jos kaikki menee hyvin. :)

• Tyttö93

Heipsan ! Olen 19-vuotias ja täällä myös olisi laskurin mukaan 17.5.2013 =))) Eli kuudes viikko alkoi tänään. Lapsi on enemmän kuin tervetullut! Mieheni kanssa tulee tammikuussa 5 vuotta yhdessä =)

Oma äiti soitti muutama viikko sitten ja sanoi nähneensä unta että meille syntyy kaksoset. Hassua koska en itse vielä tällöin tiennyt olevani raskaana. Nyt innolla odottamaan pitääkö tuo näky paikkansa! =)

• Ap:)

Oireita oli itsellä senverran ennen plussaa että olin melko varma, että plussa tulisikin. Aluksi tuli selkäkipu ja väsymys. Sitten hajut ja pahoinvointi. Rv nyt siis 5 1 joten kauhulla odotan miten oireet pahenevat.. Ensimmäisessä raskaudessa oireena oli vain selkäkipu. Niin ja tosiaan unet on melko kummallisia, mutta selkeitä, tämäkin jonkin legendan mukaan lie "oire" :) aiotteko kertoa läheisille koska? Me arveltiin pitää asia salassa rv 12 saakka kun ei nyt ole kissanristiäisiäkään niin kukaan ei ala epäillä jos ottaakin lastenskumppaa ;) . Ensiviikollahan tuota voisi sitten neuvolaankin soitella.. Mistäspäin muut ovat? Ja kuinka on sujunut? Paljon onnea kaikille!

• pipsukka18

Hei tänne!
        Itsekkin odottelen touko vauvaa.. Viikkoja ois 5 1.. Eli 16.5 laskettu aika.. En tosin vielä innosta hypi koska edellinen raskaus päättyi raskauden keskeytykseen viikoilla 12 3... Ei ollut pikku tyttö kunnossa sillon :( noh parempaa onnea tällä kertaa...
        onnea myös muille plussaneille

• Pelle pelokas

Täällä myös toukomamma :) Kahden vuoden ja kahden km:n jälkeen kauhunsekaisin tuntein katsotaan mitä tuleman pitää...Maananatina olisi varhaisultra eli viikkoja nyt 6 5 ja La 5.5. Pahoinvointia,väsymystä,arat rinnat,vatsanturvotus ja närästys,niistä on nämä olot tehty. Jännittää ihan hirveaästi että miten käy tällä kertaa. Tsemppiä muillekkin toukomammoille :)

• Pelle pelokas

Edelliseen lisäten vielä että edellinen raskaus päättyi tosiaan Km viikoilla 7-8 mutta paljastui vasta 12 1 niskapoimu-ultrassa.Siksi meillä varhaisultra.

• Toukokuussa:)

Onnea ja tsemppiä mukaantulleille

• Ihhanaaa

Tuleeko Jesse mukaan neuvolaan ap:) Anoppisi kyselee innoissaan tulevasta lapsenlapsestaan.

• pipsukka18

Tää on vaan ihan hirveetä... Odotus.. Onko sillä kaikki hyvin.. Neuvola 11.10.... Np ultra 29.10!!!!.... Mä meinaan tulla hulluks jos sielt taas paljastuu ettei oo kalloa silmist ylöspäin niin mä en enää jaksa edes yrittää lapsia... Räjähdys tapahtu nyt.. Armoton epätoivo.... :(

• voi ei, taas näitä

Joo kiitti Pipsukka, onneks täällä on tälläisia inhottavia viestejä niin muistan, että parempi vaan olla raskauteni kanssa yksin kun tulla tänne hullujen panikoivien keskelle - no mitä muuta kai voi odottaakaan. En jaksa kuunnella muiden surullisia yksityiskohtia menetyksistä, on niitä omastakin tapaa, mutta sen verran mietin muita onnellisia odottajia, ettei niillä tarvitse kaikkia ainakaan yksityiskohdilla kiusata. Onnea kuitenkin. heihei

• pipsukka18

Jaa että vai niin tuu puhumaan mulle sitten tommosta kun et tiedä miltä musta tuntuu kun näin oman lapsen elossa eikä se voinut hyvin ja musta ei nyt tunnu pahalta kun oon niin epätietoinen tästä... Huhhuh mitä ihmisiä täällä välillä.. Kyllä vaasti kaikki pelkää alussa keskenmenoa sun muuta ja omista peloistaan voi puhua muille.. Pystyy raihoittumaan sitten kun tietää että voi kun onkin kaikki hyvin... Suurimmalla osalla kuule on kaikki ihan hyvin siel kohdus että nii...

• pipsukka18
        pipsukka18 kirjoitti:

Jaa että vai niin tuu puhumaan mulle sitten tommosta kun et tiedä miltä musta tuntuu kun näin oman lapsen elossa eikä se voinut hyvin ja musta ei nyt tunnu pahalta kun oon niin epätietoinen tästä... Huhhuh mitä ihmisiä täällä välillä.. Kyllä vaasti kaikki pelkää alussa keskenmenoa sun muuta ja omista peloistaan voi puhua muille.. Pystyy raihoittumaan sitten kun tietää että voi kun onkin kaikki hyvin... Suurimmalla osalla kuule on kaikki ihan hyvin siel kohdus että nii...

Mut niin päätinkin kun asia vaivaa mua niin paljon niin varasin ajan varhaisultraan 15päivä :) pitää toivoo että kaikki ois hyvin siel.. Toivottacasti kaikil muilki menee hyvin

• Sivusta Seuraaja
        pipsukka18 kirjoitti:

Mut niin päätinkin kun asia vaivaa mua niin paljon niin varasin ajan varhaisultraan 15päivä :) pitää toivoo että kaikki ois hyvin siel.. Toivottacasti kaikil muilki menee hyvin

Pipsukka18, älä välitä tosta yhdestä! Musta tää palsta on just sitä varten, että täällä saa purkaa hyvää sekä "pahaa" oloa. Jos sitä joku ei kestä, antaa niitten sitten muhia omissa oloissaan. Mitä sitä suotta esittämään että ei pelota tai jännitä, kun niin isoa osaa jännittää ja pelottaa yhtälailla. Ymmärrän, että sun kokemuksen perusteella varmasti pelottaa vielä enemmän. Nooh, koita kestää, toivotaan, että kaikki menee hyvin. Iso hali!

• ei-panikoija
        Sivusta Seuraaja kirjoitti:

Pipsukka18, älä välitä tosta yhdestä! Musta tää palsta on just sitä varten, että täällä saa purkaa hyvää sekä "pahaa" oloa. Jos sitä joku ei kestä, antaa niitten sitten muhia omissa oloissaan. Mitä sitä suotta esittämään että ei pelota tai jännitä, kun niin isoa osaa jännittää ja pelottaa yhtälailla. Ymmärrän, että sun kokemuksen perusteella varmasti pelottaa vielä enemmän. Nooh, koita kestää, toivotaan, että kaikki menee hyvin. Iso hali!

Ihan turha näitä on oikeasti murehtia, kun ei näille asioille kuitenkaan voi mitään. Parempi vaan rentoutua ja koettaa pysyä rauhallisena ja positiivisena ja pitää huolta itsestään.

• voi ei, taas näitä
        pipsukka18 kirjoitti:

pyydän anteeksi Pipsukka, toivoin vaan iloisempia tunnelmia tältä odotus-palstalta. Hyvä että varasit ajan. Ei ole syytä, että maailman huonoin onni osuisi toiste kohdalle. Sitä minä tässä itsekin taon päähäni (samantapaisia kokemuksia takana). Halit sulle.

• keskenmenon kokenut
        voi ei, taas näitä kirjoitti:

pyydän anteeksi Pipsukka, toivoin vaan iloisempia tunnelmia tältä odotus-palstalta. Hyvä että varasit ajan. Ei ole syytä, että maailman huonoin onni osuisi toiste kohdalle. Sitä minä tässä itsekin taon päähäni (samantapaisia kokemuksia takana). Halit sulle.

Jos sulla on samantapainen kokemus, niin luulisi sinun ymmärtävän moisia pelkoja sitten keskimääräistä paremmin? Tämä on nettipalsta, jonne saa nimettömänä kirjoittaa juuri, kuten itsestä tuntuu. Toki voi aloittaa vaikka Toukokuu 2013 (vain positiiviset viestit) -keskustelun ja toivoa, että kirjoittajat noudattavat toivettasi. Mielestäni ensimmäinen viestisi Pipsukalle oli todella ajattelematon, onneksi pyysit anteeksi. Elämään ja myös lapsen odotukseen kuuluu niitä ikäviä ja raskaita asioitakin ja niistä pitää saada edes kirjoittaa, jos ei voi puhua. Jokainen on vastuussa vain omasta asenteestaan, ei toisten, eli minun mielestäni täällä ei kenenkään tarvitse omia pelkojaan kätkeä sen takia, että joku toinen haluaisi lukea vain positiivisia viestejä.

• voi ei, taas näitä
        keskenmenon kokenut kirjoitti:

Jos sulla on samantapainen kokemus, niin luulisi sinun ymmärtävän moisia pelkoja sitten keskimääräistä paremmin? Tämä on nettipalsta, jonne saa nimettömänä kirjoittaa juuri, kuten itsestä tuntuu. Toki voi aloittaa vaikka Toukokuu 2013 (vain positiiviset viestit) -keskustelun ja toivoa, että kirjoittajat noudattavat toivettasi. Mielestäni ensimmäinen viestisi Pipsukalle oli todella ajattelematon, onneksi pyysit anteeksi. Elämään ja myös lapsen odotukseen kuuluu niitä ikäviä ja raskaita asioitakin ja niistä pitää saada edes kirjoittaa, jos ei voi puhua. Jokainen on vastuussa vain omasta asenteestaan, ei toisten, eli minun mielestäni täällä ei kenenkään tarvitse omia pelkojaan kätkeä sen takia, että joku toinen haluaisi lukea vain positiivisia viestejä.

Kirjoitin tosiaan niinkuin musta tuntui, ajattelematta liikoja. Lähinnä tarkoitin kritisoida yksityiskohtien tyyliin "ei oo kalloa" kertomista. Tulee mieleen edellinen odotus-palsta missä olin, jossa joku puhui hyvin tarkoin sanoin, miltä kuollut sikiö näytti keskenmenossa jne. Se mielikuva jäi päähäni kummittelemaan, ja tuli taas mieleen nyt. Ihan turhaan. Mielestäni ne jutut olis kuulunut keskenmeno-palstalle. No, tää on taas vaan mun mielipide. Onnea kaikille touko-vauvaa odottaville.

• keskenmenon kokenut
        voi ei, taas näitä kirjoitti:

Kirjoitin tosiaan niinkuin musta tuntui, ajattelematta liikoja. Lähinnä tarkoitin kritisoida yksityiskohtien tyyliin "ei oo kalloa" kertomista. Tulee mieleen edellinen odotus-palsta missä olin, jossa joku puhui hyvin tarkoin sanoin, miltä kuollut sikiö näytti keskenmenossa jne. Se mielikuva jäi päähäni kummittelemaan, ja tuli taas mieleen nyt. Ihan turhaan. Mielestäni ne jutut olis kuulunut keskenmeno-palstalle. No, tää on taas vaan mun mielipide. Onnea kaikille touko-vauvaa odottaville.

No, sanon nyt vielä pari asiaa, kaikella ystävyydellä. Valitettavasti se on totta, että 10-15 prosenttia raskauksista menee kesken alkuvaiheessa, eikä siihen auta se, että sulkee silmät ja korvat. Päinvastoin, olisi hyvä, että kaikki tiedostaisivat tämän tosiasian, jotta omalle kohdalle sattuessa se ei olisi niin valtaisi sokki, kuin se joillekin on. Toki se on surullista ja kamalaa, mutta niin käy monelle ja se kuuluu asiaan. Ihminen on niin monimutkainen eliö, että aina ei kaikki mene raskaudessa niin kuin pitäisi. Sen, että joku kuvailee kuolleen sikiön odotuspalstalla, ei pitäisi olla muille ongelma. Kuvailee hän sen tai ei, niin se sikiö on joka tapauksessa kuollut ja keskenmeno voi sattua kenen tahansa kohdalle. Jos on itse niin herkkä, että nettipalstat vievät yöunet, niin sitten pitää ehkä pysyä niiltä poissa. Tällaisten palstojen hyvä puoli on se, että täällä voi kirjoittaa anonyymina niitä suurimpiakin pelkoja, joita ei ehkä missään muualla pääse purkamaan. Sen takia voisi ehkä vähän miettiä, millä lailla reagoi, kun joku kertoo kohdalleen sattuneesta surusta ja epäonnesta. Hyvää raskautta sinulle kuitenkin, toivottavasti kaikki menee hienosti kohdallasi.

• ap

No semmoseks meni sitten tämä ketju.. Anopista en tiiä.. enkä sen kummemmin jessestäkään. Jesseä en ensimmäistäkään edes tunne ja anoppi ei edes tiedä. Muttajuu, en alennu tuolle tasolle.

• pipsukka18

Noh ainahan tuntuu et joku pilaamas jotain ketjuu mut pitäää vaa sivuuttaa ne jutut...

• Ap

Nii näinhän se on tehtävä.. Itse ainakin koen että tästä palstasta on suuri apu kun saa ilot ja surut jakaa :) ei kaikki läheisinmätkään ystävät jaksa jokahetki raskausasioita kuunnella ja tänne niistä on hyvä puhua kun voi sitten mahdollisesti sekä auttaa muita ja saada apua toisilta omien kokemusten perusteella :)! Ainakin la syyskuu 2010 ketjusta oli aikoinaan itselle ensi odottajana tosi suuri apu ja tuki ! Muttahei, olis kiva kuulla muiden odottavien tulevia synnytyssairaaloita, elikkäs minkälainen suomihajauma meitä on :-)? Täällä Kys, kuopiolainen kun olen :)

• pipsukka18

Jep aikamoisen vastaanoton sain.. Sitä tuli niin huono olo ku sai kuulla että saa melkeen ikuisuuden odottaa että näkis et kaikki olis hyvin kun viimeks sattu niin ikävästi :( esikoista nytkin odottelisin ja toivoisin että kaikki on hyvin niinkuin kaikki täällä.. Nyt vaan vähän huolettaa kun tuntuu tuol oikeel alamahassa semmosta vihlontaa päivittäin eikä viimeks ollu semmost kummaa maha kipua... Mitäköhän mahtas olla.. Tulee mieleen että ehkä kysta joka kipuilis mutta hmm... Itse asustelen pääkaupunkiseudulla.. Vielä ei oo ollut semmosia merkkejä et kesken menis 6 4 viikkoja... Toivottavasti viel pitkälle menis..

• keskenmenon kokenut
        pipsukka18 kirjoitti:

Jep aikamoisen vastaanoton sain.. Sitä tuli niin huono olo ku sai kuulla että saa melkeen ikuisuuden odottaa että näkis et kaikki olis hyvin kun viimeks sattu niin ikävästi :( esikoista nytkin odottelisin ja toivoisin että kaikki on hyvin niinkuin kaikki täällä.. Nyt vaan vähän huolettaa kun tuntuu tuol oikeel alamahassa semmosta vihlontaa päivittäin eikä viimeks ollu semmost kummaa maha kipua... Mitäköhän mahtas olla.. Tulee mieleen että ehkä kysta joka kipuilis mutta hmm... Itse asustelen pääkaupunkiseudulla.. Vielä ei oo ollut semmosia merkkejä et kesken menis 6 4 viikkoja... Toivottavasti viel pitkälle menis..

Hei Pipsukka, haluaisin vaan vähän rauhoitella sua. :) Nuo vatsan vihlonnat on täysin normaaleja ja ne ovat kohdun kasvukipuja. Vaikka edellisellä kerralla niitä ei ole ollutkaan, niin se ei tarkoita etteikö nyt voisi olla. Kuulostaa ihan tutulle, minullakin (onnistuneessa raskaudessa) vihloi välillä aika kovaakin just noilla viikoilla ja nimenomaan toispuoleisesti. Vasta jos tulee kovia kuukautismaisia kipuja JA kirkasta verta, on syytä huoleen. Tsemppiä kovasti sulle, uskon, että tällä kertaa kaikki menee hienosti!

• pipsukka18
        keskenmenon kokenut kirjoitti:

Hei Pipsukka, haluaisin vaan vähän rauhoitella sua. :) Nuo vatsan vihlonnat on täysin normaaleja ja ne ovat kohdun kasvukipuja. Vaikka edellisellä kerralla niitä ei ole ollutkaan, niin se ei tarkoita etteikö nyt voisi olla. Kuulostaa ihan tutulle, minullakin (onnistuneessa raskaudessa) vihloi välillä aika kovaakin just noilla viikoilla ja nimenomaan toispuoleisesti. Vasta jos tulee kovia kuukautismaisia kipuja JA kirkasta verta, on syytä huoleen. Tsemppiä kovasti sulle, uskon, että tällä kertaa kaikki menee hienosti!

Joo ollu vaan kummallista kun vihlasee oikeelle alavatsaa että alko pelkää jotain kohdunulkoista.. Oli aiemminkin kipuja mutta ei muistaakseni vaan jommallakummalla puolella mutta eiköhän se ole vaan jotain kasvukipuja.. Tosiaan semmosia pieniä vihlasuja ei mitenkään kovia.. Odottelen kyl sitä ultraa että kaikki ois siel hyvin.. Näin tosiaan unta viime yönä että kaikki ois hyvin:D toivottavasti se olis totta eikä vaan unta x)

• keskenmenon kokenut
        pipsukka18 kirjoitti:

Joo ollu vaan kummallista kun vihlasee oikeelle alavatsaa että alko pelkää jotain kohdunulkoista.. Oli aiemminkin kipuja mutta ei muistaakseni vaan jommallakummalla puolella mutta eiköhän se ole vaan jotain kasvukipuja.. Tosiaan semmosia pieniä vihlasuja ei mitenkään kovia.. Odottelen kyl sitä ultraa että kaikki ois siel hyvin.. Näin tosiaan unta viime yönä että kaikki ois hyvin:D toivottavasti se olis totta eikä vaan unta x)

Kyllä se on aivan normaalia, että vihloo "kohdun ulkopuolelle". Siellä on myös niitä kohdun kannattimia, jotka venyvät. Kohdunulkoisessa kivut äityvät todella koviksi, siinä ei enää puhuta vihlomisesta. Usko pois, ihan normaalia on. :)

• Ninnaliinuska

Minäkin plussasin tänään. Rv 5 2 ja laskettu aika 25.5. Olen 28v. ja kahden tyttären, 4v. ja 2v. äiti. Miehen kanssa ollaan yhdessä oltu 12v. joista naimisissa 5v. tulee kuluneeksi 29.9.

Yasminelle-pillerit jätin pois elokuun puolessa välissä ja tärppäsi ensimmäisestä kierrosta, kuten myös aikaisemmissakin raskauksissa.

• Koita YMMÄRTÄÄ

Etkö anoppiasi täällä tunne! Haukut poikaani rumin sanoin! Tiedän että poikani isä firma on kova työpaikka! Mutta koita ymmärtää poikaani myös! Tiedän että poikaseni tykkää ottaa ne viikonloppu huurteiset. Isäänsä tullut!

• pipsukka18

Hojhoij eikö täällä osata pysyä pois täältä palstalta jos ei ole mitään järkevää sanottavaa.. Tuntuu sekopäitä olevan liikenteessä...

• babymama

Plussaa tuli. Rv 6 3. Viikolla 8 eka neuvola. Tammikuussa tuli keskenmeno ja esikoista odotellaan. Toivottavasti kaikki menee tällä kertaa hyvin! :)

• ap26

Onnea sinne ja tsemppiä odotukseen :) ! Minulla oli neuvola viime keskiviikkona.. ensiviikolla on alkuraskauden ultra lasketun ajan selvittämistä varten, koska tärppiä edeltävä kierto oli 54 päivää, eli voisi sitten olla pidemmälläkin, kuin 7 3, mutta katotaan. Mitens, aiotteko muut osallistua seuloihin?

• Sh

Plussaa on. Rv 6 2. Odottelen 4:ttä. Ikää on 40 .

• ap

Onnea ja tervetuloa joukkoon :) ! Minulla oli tänään se lasketunajan varmistus ultrassa ja kyllähän se viikkoja vastas, elikkäs 8 viikkoa tänään plakkarissa..:)

• H&M
        ap kirjoitti:

Onnea ja tervetuloa joukkoon :) ! Minulla oli tänään se lasketunajan varmistus ultrassa ja kyllähän se viikkoja vastas, elikkäs 8 viikkoa tänään plakkarissa..:)

Täällä rv 6 2. Pientä tiputtelu vuotoa ollut reilun viikon, mutta ultrassa kaikki hyvin ja pienen sykekkin näkyi jo 6 0. Onko muilla kokemuksia vastaavasta?

• Pelle Pelokas
        H&M kirjoitti:

Täällä rv 6 2. Pientä tiputtelu vuotoa ollut reilun viikon, mutta ultrassa kaikki hyvin ja pienen sykekkin näkyi jo 6 0. Onko muilla kokemuksia vastaavasta?

Täällä viikkoja nyt 10 6 ja kahdesti on jo ultrattu.Eka kerta rv 7 1 jolloin kaikki ok,toisella kertaa nyt rv10 5 ultrattiin pari päivää kestäneen verenvuodon ja supistelujen takia...Yllätys oli melkoinen kun kaikki olikin kunnossa,Huoh! kolme viimeisintä päätyneet tosiaan kesken ennen 10 viikkoa. Armoton väsymys ja lievä kuvotus jatkuvat edelleen. Laskettu aika olisi jossain 1-5.5.Kuukautisten mukaan olisi 5.5 ja ultran mukaan 1-3.5.

• Heips..mulla nyt rv 6 3 ja kauhee jännitys miten käy:/ neljä kertaa jo kesken ennen rv 10:( yksi ihana poika on kyllä mutta mieheni kanssa toista haluttaisiin kovasti..ultraankin viellä kk ääh en jaksa odottaa että nään vauvan ja kaikki hyvin..ekaa kertaa täällä nyt päätin tulla keskustelemaan jos jollain samoja odotuksen jännäämistä...

• Sh

Mulla ensimmäinen neuvola vasta vkolla 10 2 eli 1.11. Tuntuu että ajan olisi saanut kyllä antaa aiemmaksi kun pelottaa raskaus jo iänkin takia. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

• ap

Tervetuloa mukaan. Toivon kovasti, että kaikki sujuu jokaisella mukaantulleella hyvin ikävistä kokemuksista huolimatta

• Uusi paksuna oleva:)

Itsellä rv 7 4. 4 päivää sitten kävin varhaisultrassa ja kaikki hyvin. Ennestään vajaa 2-vee tytär. AIemmin 2 km ja tuulimuna joten pelko on tietysti vahvasti mukana että meneehän kaikki ok. Onneksi nyt kuitenkin näin että siellä mahassa elämää on, tuulimuna selvisi vasta rv 12 ultrassa. La olisi 27.5.

• Sh

Täytän 42 vielä tänä vuonna.

• pipsukka18

Hei kaikki!
        Tulin tuomaan tänne iloisia uutisia.. Kävin siis tänään ultrassa katsomassa onko kaikki hyvin ja kaikki oli hyvin ! Pikkunen vastasi viikoja joita on 9 4.. Todella huojentavaa että kaikki oli hyvin :)

• odotellen 05/13

Täällä la 27.5, kolmatta odotellaan :) Ikää 30 tasan,pojat 4,5v ja 3,5v. Ihan erilainen raskaus kun edelliset,pojista ei juurikaan oireita,mitä nyt perusnärästys ja nuoremmasta kasvo rinnat 30 viikolla 2 kokoo.. nyt järjetön huono olo,oksentelua,etomista kokoaika, rinnat kasvanu jo nyt yhden koon (rv 8 1),väsyttää ja päätä särkee...mieli tekee suklaata ja appelsiinilimppaa, pojista suolakurkku-valkosipuli-etikka aikanaan..Josko ois tyttö tällä kertaa :) Mut toki poikakin 100% tervetullut :) Perjantaina eka neuvola :)

• toukomami

Haudi ! 17.5 arvioitu laskettu aika ja ensimmäistä odotellaan ! Jännittää hulluna että keskenmenon kriittinen aika valuis ohi, pillerit jätettiin pois kuitenkin jo yli vuosi sitten, joten pullia ei ilmeisesti tässä perheessä väännetäkkään uuniin ihan tostanoin vaan :F ikää löytyy 20v. ja oireita on vaikka muille jakaa ! mm. turvotus, mielialanvaihtelut, suklaanhimo (jota en normaalisti syö koskaan) ja appelsiinimehua menee litra päivässä ! nyt siis rv 9 5.

• Pelle Pelokas

Nyt olis sitten ensimmäinen virallinen ultra takana 12 1 ja kaikki toistaiseksi ok :) JEE! Poikaa ultrassa hieman ehdoteltiin mutta varmaahan on vasta kun syntyy.Ennestään siis kaksi tyttöä (6 ja 8).Lukuisten vastoinkäymisten jälkeen toiovtaan että kaikki menisi vihdoin hyvin.Närästystä ja väsymystä on enenmmän kuin tarpeeksi ja ajoittain myös verenvuotoa johon ei ole syytä löydetty.Peiton viuhuttelu on toistaiseksi kiellettyä :( :) La olisi 3.5.

• Täältä löytyy myös yks mahdollinen toukomamma!
      Plussasin jo 24.9. ja varovaista odottelua oli aina ekaan neuvolaan asti (rv 8 4). Plussasin uudestaan 15.10. varooksi ;) Sanottiin neuvolaan aikaa varatessa että kuunnellaan sydänäänet, mutta ei kannata säikähtää jos ei viä kuulu, kun on viikot noin vähä. No mentiin ekaan neuvolaan ja esitietojen jälkeen neuvolatäti kysyi kuunnellaanko täs välis sydänäänet? Me esikoista odottavat tietysti kauhunsekaisin tuntein ääneti kuunneltiin että mitäs sieltä löytyy; täti kertoi mikä on mun syke ja mitkä suolistoääniä, sanoi välillä kuulleensa myös pienen sydänäänet mutta ei saanut niitä meille kuuluviin. Sanoi tähän olevan monia syitä, mutta käydään vielä ultrassa. Matkalla ultraan varoitti laitetta kivikautiseksi ja meinasi ettei välttämättä osaa sitä kunnolla käyttää. Ultrassa sanoi että kyllä siellä jotain on, mutta ei saanut "selkeää" kuvaa niin pitkäksi aikaa että olisin itse ehtinyt tajuta että mikä se meidän Papu on.. Totesi että ei pysty varmasti sanomaan että lyökö siellä sydän vai ei. Kuukautiskiertoa tarkistettaessa huomattiin että mulla normaalia lyhyempi kierto, joten täti sanoi ettei tiedä millä viikoilla varmasti olen ja laskettu aikakaan (31.5.13) tuskin pitää paikkaansa. Varattiin uus aika 1,5 vkon päähän, jossa toivotaan sydänääniä. Mitään erikoisia kipuja tai vuotoja ei oo ollut, täti meinas että on hyvä merkki. Onko kenelläkää samanlaisia kokemuksia? Vinkkejä miten varautua? Koska teillä kuului sydänäänet ekan kerran? :)

• pipsukka18

Hei tänne!
        Onkohan muilla iloisia ultra kuulumisia? Itse kävin tänään ultrassa ja pikkuisella oli kaikki hyvin!

• H&M
        pipsukka18 kirjoitti:

Hei tänne!
        Onkohan muilla iloisia ultra kuulumisia? Itse kävin tänään ultrassa ja pikkuisella oli kaikki hyvin!

Onnea! Täällä jännitetään vielä 19.11 asti. :/ Vuoto josta olen kärsinyt on vähentynyt onneksi ja pienen sydän pamppailee. Viikkoja nyt 9 4. Onko muilla kokemuksia Pas-raskaudesta ja vuodoista?

• H&M
        H&M kirjoitti:

Onnea! Täällä jännitetään vielä 19.11 asti. :/ Vuoto josta olen kärsinyt on vähentynyt onneksi ja pienen sydän pamppailee. Viikkoja nyt 9 4. Onko muilla kokemuksia Pas-raskaudesta ja vuodoista?

Kääk! Piti oikee hypätä vaa'alle, kun farkut niin ahdistaa eikä meinannu kiinni mennä. Vatta aivan turvoksissa, mut vaaka näytti entisiä lukemia. Aiemmin en tällästä ilmiötä ole huomannut!

• Ap16.5

Heippa. Edellisestä viestistä tuli mieleeni, että onko muilla toukokuisilla tullu minkäverran kiloja vai onko vielä olleskaan :) ? täällä 11 4 ja 2kg tullut. Edellisessä raskaudessa tuli ihan hirvittävä määrä, josta sain sitte hyvin normaali painoon pudotettua :) . Itselläni torstaina rv 12 niskaturvotus ultra ja 6pvä sitten neuvola. Siihen saakka aiomme vielä salaisuuden säilyttää :) miten muilla, joko olette iloisen uutisen jakaneet läheisille? Ja onhan muuten mennyt ok? Jaksamisia

• Paksuna oleva

Hei!
        Viikkoja nyt 10 1 ja kotidobblerilla jo sydänäänet kuuluu!

• elise001

Hei. Täälläkin odotellaan ensimmäistä toukokuuksi syntyvää vauvaa :)
      En oikein ennen meinannut uskoa raskautta, kun ei oo muuta rasausoiretta kuin tissien arkuutta ja mahan turvotusta...
      Maanantaina kuitenkin käytiin np-ultrassa, piti olla viikkoja 11 4, mut olikin 10 3. Siellä se vauva liikuskeli ja kaikki oli hyvin, ihanaa!
      Parille kaverille olen vasta kertonut, muille ajattelin kertoa vasta kun vauvamaha alkaa näkymään, Pääsisköhän jouluun asti...

• H&M 10+3

Täälä ei ainakaan päästä jos tää turvotus yhtään tästä lisääntyy! Onko muilla toukomammoilla tullut himotuksia? Itse kulutan tomaatteja sellaset kilon päivässä. Kitalaki on hellänä ja mies helisemässä kun niitä tomskuja on saatava vaikka keskellä yötä.

• <3 syrjällään

Mites muut toukomammat ja masut jakselee? Me saatiin np-ultrassa ikäviä uutisia. Niskaturvotusta 4mm, mutta muuten näytti kaikki olevan ok. Itkuhan siinä pääsi ja iso sellainen. Nyt sitten vaan jännitetään lapsivesipunktioon 11.12 ja tuloksiin asti. Kyllä jännittää!!

• Meillä la 13.5, olen 26 vuotias ja yksi prinsessa on jo :) Kaikki sanoo että poika sieltä tulee kun maha kasvanut ihan hirmusti, no sen näkee vähän myöhemmin :) Mä oon ahminnut mandariineja ihan hulluna :) Hölmö kysymys mutta onkohan facebookissa ryhmää toukomammoille?

• babymama

Hieman päivitystä omaan masuasukkiin :) Ekat neuvolat ja ultrat käyty, kaikki näytti olevan hyvin. :) Ens viikolla toinen neuvola ja tammikuussa toinen ultra jolloin toivottavasti saatais tietää tuleeko tyttö vai poika. Rv. 15 2 ja laskettu aika 26.5.

• raskaana1

Hetkonen babymama.... Ihmettelen vaan että miten sulla voi olla jo Rv. 15 2 ja l.a. 26.5....? Mulla Rv. 14 5 ja l.a 24.5

• babymama

oho nyt on tullu siihen virhe piti pistää 14 2 :) ei ajatus juossu kunnolla :)

• Ap16.5

Itsekin mietin babymaman rvtä eilen kun itsellä 15 6 ja la 16.5, mutta taisi tulla ihan inhimillinen viikon erehdys tuohon, eli jos olis eile ollu 14 2 niin pitäis paikkaansa :)! Täälläkin hyvin sujuupi ja liikkeet tuntuu :) ens ma ois 3 neuvola ja sitten joulun ja uudenvuoden välissä rakenneultra :)

• paksuna oleva

Minulla tänään rv 14 2 ja aamulla kävin sokerirasituksessa.. Yök, että se on inhottavaa se litku! Toivottavasti arvot oisi kohallaan, olen normaalipainoinen mutta silti viime raskaudessa oli raskausdiabetes..
        Maha on jo näkösällä, varmaan kohta töissä huomaavat. Niskaturvotusultra oli pari viikkoa sitten ja siellä kaikki ok, saatiin jääkaapin oveen toukasta kuvia! :)

• babymama

Mulla ruvennut muisti pätkimään ja asiat menemään sekaisin kaikista asioista, senpä takia varmaan pienie erhe tuli tuohon :)
      Pitäisi varata aika siihen sokerirasitukseen, mutta mietin, että miten voi olla syömättä sen 12 tuntia, kun rupeaa niin helposti närästämään jos on vähänkin nälkä. :/

• Hoitsu

Mulla muuttui laskettu aika viikolla aikaisemmaksi. Nyt siis la 23.5...Painoa ei ole tullut yhtään grammaa lisää. Taisin ottaa ne kilot ennen raskautumista. Nyt rv 15 0.
      Tänään kävin neuvolalääkärillä.

• babymama

Neuvolassa käytiin toissapäivänä, kaikki on nyytillä hyvin :) Sydänääniä kun kuunneltiin, niin kuului kun vauva potki laitetta kohti, vaikka en vielä tuntenutkaan :)
      Mites teillä muilla lapsen isät on suhtautunut tulevaan? Luulen, nimittäin, että lapsen isä ei ole vielä älynnyt tilannetta kunnolla ja ei välttämättä osaa oikein suhtautua asiaan vaikka on mukana neuvolassa ja ultrassa ja jutellaan asiasta.

• H&M

Meillä ei isäntä ainakaan ole tilannetta tajunnut vaikka asiasta ollaan paljon puhuttu ja ultrassa on pikkuisen nähnyt. Uskon että miehet ymmärtää asian vasta sitten ihan kunnolla kun saavat pienen nyytin omaan syliin.

Omaa napaa.... viikkoja nyt 15 1 ja tiistaina lapsivesipunktio JÄNNiTTÄÄ! Toivon niin paljon että saatais jouluksi hyviä uutisia ja voisin vihdoin alkaa nauttia tästä raskaudesta.

• babymama

Olen kertonut aina, että mikä viikko menossa ja miten lapsi on kehittynyt ja lapsen isä on siitä iloinen, mutta ei ehkä vielä ymmärrä, että 3 ihminen on tulossa. Lapsen isä on ulkomaalainen, joten kaikki pitää löytyä myös englanniksi, mikä on kyllä toiminut ihan hyvin.

Omia tuntemuksia sen verran, että olin kova tupakoimaan ennen, heti kun plussasin, niin se sitten loppui siihen, nyt reilu 10 viikkoa polttamatta, mutta helppoa ei nyt ole ollut, koska tupakkia vaan tekee koko ajan mieli ja uniakin siitä nään.

• Pelle Pelokas

Hellurei :)

Kuulumisia myös tältä suunnalta.Nyt olis takana molemmat ultrat ja kaikki on ainakin toistaiseksi näyttänyt hyvältä.Niskaturvotusta oli 0.9mm eli olemattomasti eikä rakenneultrassakaan ollut viitteitä halkioista (joita suvussamme esiintyy).Painoarviokin saatiin...huikeat 350grammaa

• <3 syrjällään

PARAS JOULULAHJA IKINÄ!!! Meillä ollaan eletty viimeiset 5 viikkoa paniikin ja jännityksen vallassa. Niskaturvotusta 4 mm ja veriseula hälytti. Riskiluvuksi saatiin hirvittävät 1:5. Unettomia öitä, itkua ja toivottomuutta.... Tänään loppui piina! Lääkäri soitti ja kertoi, että meille on tulossa kromosomeiltaan TERVE neljäs POIKA!!! Epätoivon itku vaihtui onnen kyyneleiksi! :) RV 17 1

• Lääkärihoitajatar

Mulle tehtiin LVP viime viikolla ja tämän viikon maanantaina sain tietää vastauksen. Kaikki OK. Ihanaa....Nyt ei muuta kuin nautitaan. Raskaus n puolessa välin.

• <3 syrjällään

Niin nautitaan! Hyvää joulua ja odotusta!

• pipsukka18
        <3 syrjällään kirjoitti:

Niin nautitaan! Hyvää joulua ja odotusta!

Heippa kaikille toukomammoille ja onnea hyvistä uutisista :) mulla oli tänään rakenneultra ja onnekseni siellä oli kaikki hyvin... Pikkunen oli aika unelias heti 8 aamulla halus niin olla paikallaan mutta kyllähän sielt liikettä alko näkymään kun odotteli :D liikkeitä olen tuntenu viikosta 16 alkaen ja nyt tunnen niitä vain selkeämmin ja joka päivä :) ja tulokas on pieni poika... Voih pikku esikois poika... Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti... Ja muilla myös.. Viikkoja ois 20 6... Kuinkas muilla toukomammoilla menee? :)

• <3 syrjällään
        pipsukka18 kirjoitti:

Heippa kaikille toukomammoille ja onnea hyvistä uutisista :) mulla oli tänään rakenneultra ja onnekseni siellä oli kaikki hyvin... Pikkunen oli aika unelias heti 8 aamulla halus niin olla paikallaan mutta kyllähän sielt liikettä alko näkymään kun odotteli :D liikkeitä olen tuntenu viikosta 16 alkaen ja nyt tunnen niitä vain selkeämmin ja joka päivä :) ja tulokas on pieni poika... Voih pikku esikois poika... Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti... Ja muilla myös.. Viikkoja ois 20 6... Kuinkas muilla toukomammoilla menee? :)

Täälä poksuu huomenna viikot 19 0 ja rakenneultraa odotellaan vielä reilu viikko. Poika on tulossa! Liikkeet olen tuntenut jo 14 2 ja isi tunsi pienet muljahdukset ekaa kertaa 18 1 noin tunnin metsästämisen jälkeen.
        Jalkoja särkee ihan hirveesti työpäivän (hoitoala) 8 tunnin seisomisen jälkeen. Tarvii varmaan hommata tukisukat tai jotain.
        Jaksamista kaikille toukomammoille!

• ninnaliinuska1

Tänään 19 5. Laskettu aika on siis 24.5. Kyseessä on kolmas raskaus ja olen tuntenut liikkeet n. rv 13 lähtien. Hyvin on mennyt ilman pahoinvointia. Alkuun oli muutamana päivänä pientä etomista, johon auttoi vain aamupalan syöminen, mutta koskaan ei ollut sellainen olo, että olisi pitänyt oksentaa. Mielitekoina, kuten aikasemmissakin raskauksissa, piimä ja vichy sekä uutena himona näiden päälle Leivon ruisleipä. :)

Paino tähän mennessä on noussut 3kg.

Toisessa raskaudessa sairastin raskaushepatoosin, joten hieman jännittää, miten tässä raskaudessa käy. Päänsärkyä on ollut ajoittain sekä väsymystä. Ensi viikolla keskiviikkona rakenneultra, enkä millään malttaisi odottaa.

• Ap16.5

Moikkamoi. Meillä oli maanantaina rakenneultra ja kaikki hyvin :-) pienen pojan laskettuaika on siis 16.5 :-) tällähetkellä olen sairaslomalla iskiaksen takia ja todennäköisesti tällä mennään loppuun saakka :/ millaisia painoarvioita rakenneultrassa? Meillä 338g :-)

• Ppshp70

Mulla rv 20 1. Paino noussut tähän mennessä 700g. Kaikki tähän mennessä hyvin.

• afromama

Rakenneultra oli tällä viikolla ja kaikki näytti olevan hyvin pienellä pojalla

• <3 syrjällään

Rakenneultra täälläkin tällä viikolla ja kuten meillä tuntuu olevan tapana niin sekin säikäytti. Saatiin kiirellinen lähete tyksiin ja siellä kahden lääkärin mielipide oli että meidän papu on täysin kunnossa. Joko nyt uskaltaa nauttia tästä raskaudesta?! Painoa meijän pienellä tasan 400g.

• pipsukka18
        <3 syrjällään kirjoitti:

Rakenneultra täälläkin tällä viikolla ja kuten meillä tuntuu olevan tapana niin sekin säikäytti. Saatiin kiirellinen lähete tyksiin ja siellä kahden lääkärin mielipide oli että meidän papu on täysin kunnossa. Joko nyt uskaltaa nauttia tästä raskaudesta?! Painoa meijän pienellä tasan 400g.

No johan on teillä aikamoista pompottelua... Eiköhän sieltä pieni terve poika tule uskon niin :) hmm mitäs itse voisi nyt tällä hetkellä kertoa.. Neuvola oli viime maanantaina ja mulle huomautettiin painonnoususta ja nyt parin viikon jälkeen ei oo tullu yhtään kiloo lisää... Mikäköhän paino spurtti se sitten oli... Kaikki oli muuten hienosti.. Sillon rakenneultrassa pikkunen oli viikon isompi vastas viikkoja 22. Ja painoarvio 400g.. Pitäisi varata aika sokerirasitukseen ennen seuraavaa neuvolaa.. Hui kohta tammikuukin ohi.. Alkaa tulla jännää ku kohta se toukokuu koittaa :)

• <3 syrjällään
        pipsukka18 kirjoitti:

No johan on teillä aikamoista pompottelua... Eiköhän sieltä pieni terve poika tule uskon niin :) hmm mitäs itse voisi nyt tällä hetkellä kertoa.. Neuvola oli viime maanantaina ja mulle huomautettiin painonnoususta ja nyt parin viikon jälkeen ei oo tullu yhtään kiloo lisää... Mikäköhän paino spurtti se sitten oli... Kaikki oli muuten hienosti.. Sillon rakenneultrassa pikkunen oli viikon isompi vastas viikkoja 22. Ja painoarvio 400g.. Pitäisi varata aika sokerirasitukseen ennen seuraavaa neuvolaa.. Hui kohta tammikuukin ohi.. Alkaa tulla jännää ku kohta se toukokuu koittaa :)

Meillä toi 400g rv 21 1 mut ei puhuttu mitään sokerirasituksista. Taitaa olla niin monta käytäntöä kun on tutkijaakin. Toivotaan että kaikki hyvin ja uskon että meillä on kaikki hyvin! :-) Painoa on ittellekkin kertynyt sellaset 5 kg ja tuntuu noi herkut maistuvan enemmän ku olis tarpeen. Oon aikoinani pudottanut 33 kg ja toivon ettei samanlaiseen urakkaan tartte taas lähteä!

• pipsukka18
        <3 syrjällään kirjoitti:

Meillä toi 400g rv 21 1 mut ei puhuttu mitään sokerirasituksista. Taitaa olla niin monta käytäntöä kun on tutkijaakin. Toivotaan että kaikki hyvin ja uskon että meillä on kaikki hyvin! :-) Painoa on ittellekkin kertynyt sellaset 5 kg ja tuntuu noi herkut maistuvan enemmän ku olis tarpeen. Oon aikoinani pudottanut 33 kg ja toivon ettei samanlaiseen urakkaan tartte taas lähteä!

Tuo sokerirasitus johtuukin mikä oli mun lähtöpaino ja jouduin sitten siihen automaattisesti kun oli vähän ylimääräistä... En kyllä usko että mitään raskausdiabetestä mulla olis... Mut nykyään sitä vaan ollaan hirveen tarkkoja.. Itse olen vielä suht nuorikin niin tuntuu vähän hölmöltä.. Tänään siis rv 23 2 kuukautisten mukaan :)

• vauvan parhaaksi
        pipsukka18 kirjoitti:

Tuo sokerirasitus johtuukin mikä oli mun lähtöpaino ja jouduin sitten siihen automaattisesti kun oli vähän ylimääräistä... En kyllä usko että mitään raskausdiabetestä mulla olis... Mut nykyään sitä vaan ollaan hirveen tarkkoja.. Itse olen vielä suht nuorikin niin tuntuu vähän hölmöltä.. Tänään siis rv 23 2 kuukautisten mukaan :)

Älä nyt loukkaannu, mutta kyllä se sokerirasitus on ihan vauvan ja sinun parhaaksi ja on aika pieni vaiva sinulle. Raskausdiabetes voi tulla ihan kenelle vain ja ylipaino nostaa sitä riskiä aina. Vielä kun radi harvemmin aiheuttaa mitään oireita, niin sokerirasitus tehdään nykyään jo aika monelle. Ei se ole äidin kiusaamista varten, vaan sen takia, että mahdollisimman moni radi havaittaisiin ajoissa. Kävin minäkin sokerirasituksessa, vaikka olen hoikka, eikä suvussa ole diabetesta. Olen kuitenkin yli 25- vuotias ja kun kunta tarjosi rasituksen ilmaiseksi, niin ilman muuta siinä kävin.

• afromama

Minäkin kävin ennen joulua sokerirasituksessa, vaikka se ei ollut minulle miellyttävää, mutta nyt ainakin on helpompi olo, kun selvisi, että ei ole raskausajan diabetesta. Jouduin siihen ylipainon takia, mutta viimeksi neuvolassa huomattiin, että paino oli pudonnut 3 kg.

• <3 syrjällään

Tänään poksuu viikot rv 22 0 täynnä. Aamupahoinvointi palannut, närästää ja minimies valvottaa öisin megapotkuillaan. Silti niin energinen olo, että vaikea pysyä aloillaan! :-) Pikkuselle pitää alkaa hankintoja tekemään nyt kun kerran moneen kertaan on todettu kaiken olevan hyvin. Edellisestä raskaudesta 14 vuotta ja kaikki tuntuu niin oudolle ja ihmeelliselle. Muistaako sitä edes että mitä kaikkea pikkunen tarvitsee. Kantoliinan muistan ja se on nytkin ihan ehdoton hankinta!

• pipsukka18
        <3 syrjällään kirjoitti:

Tänään poksuu viikot rv 22 0 täynnä. Aamupahoinvointi palannut, närästää ja minimies valvottaa öisin megapotkuillaan. Silti niin energinen olo, että vaikea pysyä aloillaan! :-) Pikkuselle pitää alkaa hankintoja tekemään nyt kun kerran moneen kertaan on todettu kaiken olevan hyvin. Edellisestä raskaudesta 14 vuotta ja kaikki tuntuu niin oudolle ja ihmeelliselle. Muistaako sitä edes että mitä kaikkea pikkunen tarvitsee. Kantoliinan muistan ja se on nytkin ihan ehdoton hankinta!

Heippa toukomammoille!
        Itsellä meneillään rv 24 1 ja ihan hyvin mennyt.. Huomaa että ei voi niin kovasti rehkiä kun alkaa alamahaan vihlasee tosi ikävästi.. Pitää ottaa rauhallisemmin.. Ens viikolla sokerirasitus ja sitten ens viikon jälkeen olis neuvola lääkäri... Pikkunen kyllä kovasti välillä tekee omia juttuja mahassa... Outoa kyllä kun ensimmäinen kyseessä.. Ainakin kaikki on hyvin :) kuis muilla hurisee?

• La16.5

Heippahei :)

Löytyipäs ketjua kun alkoi etsiä. Mitä tänne kuuluu? :) kovin on hiljaiseloa ketjumme viettänyt mutta johan tuo alkaa "omakuu" lähestyä, joko jännittää? Onko joku jo mahdollisesti saanut vauvan?
      Täällä tänään rv 36 5 ja nyt on supistellut viimeyöstä lähtien välillä enempi ja sitten taas hiipuu.. Mutta jospa ei nyt enää kovin kauan tarvitse rinssiä odotella :) toki saa vielä hitusen kasvaa mikäli ei halua vielä ulkomaailmaan tulla :) täällä vaan kovin innokkaasti jo esikoisen kanssa odotellaan! Mies ei edelleenkään juuri puhu ei pukahda.. Yöllä kyselee että pärjäänkö, kun juoksen asuntoa edestakaisin, mutta sama homma esikoisen kanssa, ottautuu sitten, kun vauva on maailmassa. Kirjoittelijana siis tämän ketjun aloittaja :)

• <3 syrjällään

Jännittää ja kovasti! Täällä tänään rv 34 6 ja äippäpolilla kasvukontrolli. Pojan painoarvioksi saatiin 2700g. Muutaman viikon saa vielä kasvaa ja voimistua, vaikka äipällä alkaa olo olemaan todella raskas!
      Edellinen synnytys käynnistettiin rv 38 0
      vauvan suuren koon vuoksi 4620g. Toivon niin lujaa, että tää papunen ei ota noin suurta kasvupyrähdystä.

Eilen alkoi virallisesti äitiysloma! =) En tosin hetkiin ole pystynyt töissä käymään supistusten takia.

Mitäs kuuluu muille toukomammoille näin loppumetreillä?

• pipsukka18

Heips!
        Täällä menee hyvin.. Rv 36 6 pikkunen edelleen masussa mikä on hyvä.. Jännittää jo kovin vauvan tulo.. Huomenna ois äitipolilla aika pääsee kuulemaan minkä kokoinen pikkuinen mahtaa olla.. Ihan hyvin tässä muuten voi vaikka hankalaahan tässä alkaa olemaan.. Vessassa ramppailut ja sängyssä kyljen kääntäminen on kivuliasta mutta muuten hyvin viel nukkuu.. Vieläkin pyrin käymään jokapäiväisellä lenkillä vaikka vauhti hiipuu loppua kohden.. Vauva on jo tosi alhaalla ja lantiossa kiinni.. Masu viel kivan pieni ei mikään suuren suuri.. Jännää on.. Kohta se on sylissä.. Vaikea kuvitella..

• Ninnaliinuska1

Kolmatta odotellaan. Nyt rv 35 5 ja maaliskuun puolesta välistä olen ollut sairaslomalla mm. selkä- ja lonkkakipujen takia. Viime viikolla 17.4. alkoi virallisesti äitiysloma.

Edellisestä sairastin hepatoosin, joten nyt olen n. kerran kuukaudessa käynyt verikokeissa, viimeksi maantaina. Eilen sain tulokset maksa-arvoista eli 47 viitearvon ollessa 10–45 U/l. Aikaisemmin on ollut päälle 20 ja 37. Ei kuitenkaan lääkärin mukaan syytä huoleen, kun noin vähän koholla. Viime raskaudessa nuo lukemat huitelivat kuitenkin satoja.

Eilen ja tänään on kiristellyt molemmin puolin alavatsaa supistuksen aikana. Johtuu varmaan tuosta, kun on tullut haravoitua parina päivänä ja sitten iltapäivällä onkin ollut häpyluut molemmin puolin todella kipeät, ettei oikein tiedä, miten pääsisi liikkeelle. Myös nyt on rajummin tuntuneet viikon sisällä potkut niin kyljissä kuin navasta ulospäin, joka tuntuu aika kipeältä.

Kokoarvioita ei ole minulle tehty. Ensi viikolla tiistaina lääkäri.

Saa nähdä, koska pienokainen syntyy. Laskettu aika 24.5. Esikoinen syntyi 40 6 ja toinen tyttö tasan 40 0. Jos tämä nyt syntyisi 22.5. niin olisi samana päivänä myös anopilla ja miehellänikin synttärit. :D Menisi sitten sama syntymäpäivä kolmannessa polvessa.

• <3 syrjällääm

Joko täällä on vauvauutisia?
        Viimeisiä viedään ja jännitys ja odotus sen kun kasvaa. Rv 37 4 unet vähissä ja kaiken maailman kilpailua ja vaivaa mutta mieli hyvä. Toivon vaan että ennen luvattuja helteistä sais pienen syliin ja olon vähän kevyeksi. Mites muut toukomammat?

• Ninnaliinuska1

30.4. oli lääkäri, joka ei ottanut oikein kantaa lievään kutinaan, jota oli ollut noin kuukauden päivät.

Kutina voimistui vappuna ja heti vapun jälkeen varasin ajan uudestaan lääkärille, jolle kerroin, että nyt olen oikeasti huolissani kutinasta. Viikkoja oli tuolloin 36 6. Lääkäri laittoi heti verikokeisiin ja sieltä päivystyslähetteen taysiin.

Samana päivänä (2.5.) lääkäri määräsi Adursalia raskaushepatoosiin ja Ataraxin tarvittaessa kutinaan. ALAT oli tuolloin 115 ja sappuhapot 7.

Olen nyt käynyt maanantaisin ja perjantaisin verikokeissa ja arvot ovat olleet laskusuuntaiset.

ALAT sappihapot
      6.5. 102 4
      10.5. 61 -

Tänään kävin taas verikokeissa ja torstaina äitiyspolille aika.

Muuten on mennyt hyvin. Tahti entisestään hidastunut ja liikkelle lähteminen hidasta. Kukkia istuttelin perjantaina ja haravoin. Sen jälkeen olin aivan kuitti. Nyt olen kuitenkin nukkunut neljänä yönä aika hyvin ja jopa huomaan välillä herääväni selältäni, johon en ole kuukausiin pystynyt. Aina joutunut vain nukkumaan jommalla kummalla kyljellä.

• Ap16.5

Täällä alkaa olla kyllä mielettömän tukala olo. Rv nyt 39 4, esikoinen syntyi 38 2 joten löpinät siitä että nuoremmat syntyy aiemmin on ihan palturia. Öisin ei voi nukkua, päivisinkin hankalaa vaikka väsymys onkin jatkuvaa. Nivuset ja reidet on ihan tulessa ja pienestäkin hommasta selkä menee aivan jumiin. Että riittäisi tosiaan jo tämä odotus.. Saisi vain pikkuveljen jo maailmaan :-) tänäaamuna ihan onnettomia supistuksia mutta loppuivat kuin seinään juuri kun edes vilkuilin kelloa.

• <3 syrjällään

Voi ei tommoset ylimääreiset vaivat on sitten inhottavia ja toi hepa kuulemma uusiutuu aina raskauksissa. =( Harmi!! Täälä ollaan onneks säästytty nuilta, mutta meillä olikin toi alku aika hankalaa. Tänään rv 37 5 ja pikkusen piiperöisen painoarvio 3300g.

LA lähestyy... Tsemppiä tulevaan koitokseen!! Onko muuten mitään hajua, että milloin yliaikakontrolliin jos niikseen on? Jotenkin sellanen kutina, että kesäkuun puolelle mennään.

• La16.5:)

Ap:n vauva syntyi laskettunapäivänä, eli 16.5 klo 3:23 ollessaan 3280g painoinen :) synnytys alkoi suppareilla edellisyönä :) kaikki hyvin, voidaan hienosti :) tsemppiä muille!!

• <3 syrjällään
        La16.5:) kirjoitti:

Ap:n vauva syntyi laskettunapäivänä, eli 16.5 klo 3:23 ollessaan 3280g painoinen :) synnytys alkoi suppareilla edellisyönä :) kaikki hyvin, voidaan hienosti :) tsemppiä muille!!

Voi onnea kovasti! :)

• pipsukka18
        <3 syrjällään kirjoitti:

Voi onnea kovasti! :)

Onnea ap:lle vauvasta!:) Itellä laskettu aika oli ja meni mikä oli eilen.. Ei tietoakaan vauvan syntymästä.. 27 päivä käynnistävät jos ei ite lähe.. Kylhän sitä toivois jo että sais oman kropan ja normi olot takas mutta kuitenkin saa ootella sinne yliaikaiskontrolliin.. Näin täällä.. Tsemppiä kaikille muillekki vielä kärvistelijöille!

Pipsukka18 ja poika 40 1

• Pelle pelokas

Pelle Pelokas sai pojan 2.5 :) Mitat 3630g ja 48cm. Kirjoittelut jäänyt vähäiseksi mutta nyt ajattelin päivittää. La oli siis 5.5 ja poika päätti tulla 2.5 klo 23.56. Synnytys alkoi mukavasti vesien menolla ja lähdettiinkin saman tien sairaalaan kun matkaa kuitenkin 60 kilsaa. Sairaalassa ehdittiin olla vajaa vartti kun poika syntyi...Iik. Koko homma oli siis ohi tunnissa. Mun kohdalla taitaa nyt olla lapsiluku täynnä :) Tai sitten saavat siirtää synnärin lähemmäs ;) Onnittelut myös Ap:lle ja tsemppiä muille koitokseen

• <3 syrjällään

Paljon onnea pelle pelokas! Hurjan nopeelta toiminnalta tosiaan kuulostaa. Hyvä että ehdeitte ajoissa.

• Ninnaliinuska1

Mulla oli torstaina 23.5. kontrolliaika sairaalaan hepatoosin takia. Alat oli laskenut normaaliksi, päälle 20 ja sappihapot 2. Vauvan paino-arvioksi tuli 4,2kg. Lääkäri samalla rikkoi kalvoja. Mikäli raskaus ei käynnistyisi viikonlopun aikana, maanantaina käynnistettäisiin.

Lähdin kotiin ja ei aikaakaan, kun tuntui olo aika tukalalta liikkua ja menkkamainen jomotus alkoi. Iltapäivällä aloin laskemaan supistuksia, joita tuli 8min. välein ja kesti n.40sekuntia. Iltaa kohti vain tihenivät.

Sairaalaan lähdettiin 20.30 ja pääsin heti käyrille. Sain kivun lievityksenä oxanestia 22.30 ja auttoikin pari tuntia. Sitten olin liki tunnin suihkussa ennen kolmea yöllä, joka auttoi oman aikansa.

Synnytyssaliin siirryttiin 04.00 jälkeen ja ilokaasu oli todellinen pelastus. Lisäksi sain epiduraalin. Kalvot puhkaistiin 08.20.

24.5. eli juuri laskettuna päivänä klo 10.31 meille syntyi 3780g 52cm prinsessa.

• pipsukka93

Onnea muillekkin vauvan saaneille :) meidän pieni poika syntyi ryminällä 25.5 klo 21.53.. 8h kestävä synnytys.. Kaikki meni niin nopeasti että oli todella hurjaa kun ensi synnyttäjä.. Hurja kokemus.. Itse olen vielä vaavin kanssa osastolla.. En tiedä millon pääsee kotiin kun on todella kipeät liitokset lantios.. Mut pojan mittoja viel tähän lopuksi 51,5cm 3860g ja pipo 37,5.. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe