"Vaihdossa siis tarjosin 1.4 TSI Ocua. Myyjän ensimmäinen kysymys: "Onhan siihen jakopääremontti jo tehty ?" No omaan toki on tehty. Kyselin lisää myyjältä että mistä moinen mielenkiinto asiaa kohtaan. Vastaukseksi sain että ei ota sisään yhtään 1.2 / 1.4 TSI moottorista autoa mistä ei ole jakopäätä remontoitu. Tai jos ottaa niin hyvityshinnasta sulaa 3k€ automaattisesti pois"
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.1110

Samalla voit kysyä voit vagarenan terolta, että missä liikkeessä automyyjä hyvittää +-3000€ riippuen jakopääremontista, niin Skodaansa vaihtavat eivät vallan itseänsä nolaa.
Mulla on ollut tsi-dsg-volkkareita useita eikä KOSKAAN ole missään liikkeessä moisia kysytty, ei kesäkuussakaan kun vaihdoin autoa viimeksi.
Sehän nyt vielä puuttuisi, ettei VW-liike ottaisi omaa tuotettaan vaihdossa ilman tuntuvaa hyvityshinnan pudotusta.
Jos tuo kohta myyntiin tulevassa uudessa VW Golfissa käyttöönotettu, nokkahihnalla toteutettu, jakopää paljastuu kestäväksi ratkaisuksi, alkavat käytettyjen nokkaketjullisten TSI-moottoreiden todelliset alennuskampanjat.
Ei tarvitse katsoa pitkälle tulevaisuuteen, kun jo VW-kauppiaatkin mainostavat uutta jakopäätä sanoilla "ei kalliita jakopään remontteja".
-vaihteisto dsg - 7000 e
tsi -dsg -skoda, vw, audi, seat, niin hinta tippuu 10 0000 e - heti !
Kertoo paljon vakkineiden omistajista!
Olen omistanut kolmenkymmenen vuoden aikana 7 Volvoa ja kokemukset vaihtelevia V70 on hyvä 2.4 bensakoneella ja myös Dieselillä varustettuna.
Bensaa palaa rankasti ja Dieseliä taas rasittaa kova käyttövoimavero.
Autot on oleellisesti tukevampia kuin Skoda Octavia mutta autoja nekin vaab on ja yksilöön kun törmäät olet korjaamolla jatkuvassa putkessa.
Mistä sait hankittua 1.2 koneisen octavian 2010 luulin sen tulleen myyntiin vasta 2011 alussa tuolla koneella?
Volvossa Classic varustelun myötä mm. nahkaverhoilu, kuljettajan sähkösäätöinen penkki, sadetunnistin, tupla ksenonit jne.
Volvo vie 2.5l/100km enemmän polttoainetta mutta tämä oli jo hankittaessa tiedossa.
Volvon 2.4 140hv vapari pitäisi olla pomminvarma koeteltu moottori jota on valmistettu jo 90- luvun alusta lähtien. Myös 5-sylinterisen kurnuttava ääni on kovasti omaan mieleen kiihdytyksissä. Volvoa ajattelin pitää kauan ja siksi teetin jakohihnan vaihdon ja autom. öljynvaihdon niin ei tarvitse niistä murehtia.
Suurin Volvon plussa on rengasmelun vähyys verrattuna Octaviaan ja muidenkin tuulensuhinoiden puute mitä uutena ostamassani Octaviassa esiintyi. Tässä tulee selkeimmin esiin mitä eroa on uutena n. 50t€:a vs. 20t€:a maksaneella autolla.
Juuri tuon Ocun hihnakoneen takia en ole ikinä kuullut yhtä kissamaisen hiljaista autoa kuin Ocu.
Uudet 1.2 ja 1.4 TSI moottorit on käsittääkseni vasta tulossa Skodiin. Vanhoja 1.6 ja 2.0 hihnakoneita on toki liikkeellä.
Mutta ero onkin siinä, että vw:n uusissa hihnakoneissa hihna on huoltovapaa.....
Minä myyn edellisen itse pois ja ei tippaakaan kiinnosta kestääkö se kun sen käsistäni päästän yksityiskaupassa ei ole edes kuluttajansuoja asiaihmisillä mitään oikeuksia.
Sitten kun olen myynyt entisen ostan uuden käteisellä ja saan roiman alennuksen kun en raahaa vaihdokkia, rahaa pitää olla kun toimii minun tavallani mutta se on vanha keksintö ja säästäväisellä sitä saattaa jopa ollakkin omilla tileillään.
Kun myyt omasi saat pari tonnia vähemmän siitä kuin vahdossa mutta uuden käteisalennus ja taitava tinkiminen tuo erotuksen moninverroin takaisin, kokeilkaa niin tiedätte.