Kuinka moni saa yli 3000 euroa kk

ElÄkElÄiNeN

Kerro rehellisesti tänne saatko yli 3000.

Olisi mukava tietää kun eräässä kirjoittelussa oli että kaikista eläkkeensaajista 18,5 % saa eläkettä yli kolme tonnia.

Tuntuu vähän isolta prosentilta,,,,,en tiiä.

37

6211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • repez6

      Hesarista viimeviikolla:

      Eläkkeensaajista n. 70% eli liki miljoona saa eläkettä bruttona 1500€/kk tai vähemmän.

      Suuria eläkkeitä eli yli 3000€/kk on vain n. 3% eli noin 40000 eläkkeensaajaa.

      Että näin.

      • 1620 /kk

        Ja ne 3 % on entisiä kansanedustajia, ministereitä ja Wahlrooseja. Ja valtion yhtiöiden johtajia.


      • Tavalliintaapero
        1620 /kk kirjoitti:

        Ja ne 3 % on entisiä kansanedustajia, ministereitä ja Wahlrooseja. Ja valtion yhtiöiden johtajia.

        En todellakaan ole kansanedustaja enkä johtajatason ihminen , mutta työkyvyttömyyseläke on 3250 euroa /kk.

        ikää on 55 vuotta ja työvuosia takana 30.


      • työkyvytön myös
        Tavalliintaapero kirjoitti:

        En todellakaan ole kansanedustaja enkä johtajatason ihminen , mutta työkyvyttömyyseläke on 3250 euroa /kk.

        ikää on 55 vuotta ja työvuosia takana 30.

        Olet joko tapaturmaelääkkeellä tai sitten sinulla on täytynyt olla yli 6000€ bruttoansoita yli kymmenen vuoden ajalta.


      • oijhuyt

        Liliukselle eläkettä yli 40 000 euroa kuukaudessa!


        Liliukselle eläkettä yli 40 000 euroa kuukaudessa.

        Valtion Energiayhtiö Fortumin toimitusjohtaja Mikael Lilius,KOK, 59, ei jää tyhjän päälle, vaikka lopettaa työt yhtiössä joulukuussa. Häntä odottaa seuraavaksi Fortumin maksama lisäeläke, joka takaa hänelle täydet eläke-edut 60–62-vuotiaana.

        Fortumin vuosikertomuksen tietojen mukaan hän saa 60 prosenttia palkasta ja palkkiosta 60 vuoden iässä, mikä pelkän palkan perusteella laskettuna on 43 000 euroa kuukaudessa elämänsä loppuun asti.

        Ei ole ihme, että Fortumin maksut Liliuksen eläkkeeseen ovat olleet viime vuosina huomattavat eli noin miljoona euroa vuodessa. Maksut ovat paisuneet, vaikka esimerkiksi optio- ja osakepalkkiot eivät sitä kartuta.

        Sama koskee muitakin johtoryhmän jäseniä.

        Optiojärjestelmä tuotti Liliukselle parhaimmillaan 11 miljoonan euron lisätulot vuodessa,
        ja ensimmäisestä osakekannustimestakin irtosi 2008 vielä 2,2 miljoonaa euroa.



        http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Liliukselle eläkettä yli 40 000 euroa kuukaudessa/1135244908799


    • Käppyrät
    • Apo-CaIypso

      OFF TOPIC...tuo takuueläke oli tipahtanut noin euron n.108 ->107 ...et silleen (katotaanpa sitten maaliskuussa kun se alkoi silloin tuo systeemi.)

    • Eläke 2640

      Mediaanieläke on 1845,00 euroa ja suurin osa on n. 1300 euroa tienaavia.

      Yli 3000 euroa tienaavia on n. 8% eläkkeensaajista, joten aikaisemmat 3% puheet on hölynpölyä.


      "ministereitä ja Wahlrooseja" saavat yli 15000 euroa joten he eivät tähän kategoriaan kuulu

    • niukin naukin

      Eläkettä saan niukin naukin yli 3000 euroa. Verot ym nielevät 28 %.

      Aivan selvää on, että mitään avustuksia ja tukia ei tuolla eläkkeellä tarvitse norkoilla, onneksi. Vaatimattomasti kuitenkin elän, hiukan jää säästöön. Ylellisyyttä elämässäni on muutama ulkomaanmatka vuodessa ja kirppareiden koluaminen ihan huvikseen. Autoa ei ole. Julkinen liikenne kelpaa hyvin, joskus käytän taksia.

      Ymmärrän, että olen jossain mielessä onnekas.

    • Merkel 30

      3400 ja risat kuukaudessa, jäänyt 1.8.14 eläkkeelle aineenopettajan - vararehtorin tehtävistä

    • syö silliä sinä

      No huhhuh.
      Haen työkyvyttömyyseläkettä, jonka määrä on 450 euroa kuussa. Se on summa, jota olen kasvattanut vuodesta 1974 pätkätöillä kouluttautumisen ohessa ja yksinyrittäjänä itseni työllistäen 25 vuotta.

      Eläkettä ei myönnetty.

    • S:S:S:S:S:

      2000 euroa/kk eläkettä. Hoitotyötä 3-vuorotyönä olen tehnyt.Viimeiset vuodet pelkästään yövuoroa. Vero% 24. Kyllähän tällä pärjää,kun ei ole velkoja, eipä juurikaan matkustella eikä muutenkaan törsätä. Terveydenhoitokuluja ei ole juurikaan: 1 reseptilääke. Kaupasta ostan harkiten: laitan kaikki ruuat/leivonnaiset itse. Käytän tarjouksia hyväksi,paljon kausiruokaa. Alkoholi ja tupakka ei kuulu perheemme (2 henkilöä) ostoslistalle. Marjastamme paljon, joten ne tulevat "luontaisetuna" mökillä ollessamme. Leikkaan mieheni (ja myös lähisuvun miesten ja tuttavien) hiukset itse. Elämme ihan sellaista normaalia,tavallista Suoma ja Sulo Suomalaisen elämää. Säästöönkin jää kuukausittain välillä enemmän ja välillä vähemmän.

      • tsot tsot

        Ja vielä pimeitä parturihommia, isoveli valvoo....Ja säästöönkin jää.....


    • vai netti

      onko tuo 2000 euroa brutto?

    • Tasapuolisesti!

      Minulle on työeläkettä kertynyt vain n 80e vuodelle, ja olen sentään 50v....aivan, en ole pahemmin nauttinut sellaista palkkaa josta veroja olisi pitänyt maksaa ja olen ollut sentään työttömänä yli 20 vuotta.....et repikää siitä!! Minusta kenenkään ei kuuluisi saada eläkettä yli 2500e kk riippumatta siitä mitä on tehnyt ja millaisessa ammatissa on ollut....eiköhän se palkka kuitenkin ole ollut niin suuri että siitä on pakostakin jäänyt isoja säästöjä vuosien varrella, eli isoa eläkettä ei tarvitse elääkseen.....kaikille ihmiselle kuuluu yhtäsuuri eläke!!

      • järkevä eläke

        Asiaa, eläkekatto 3000 euroa, sen yli ei kuulu maksaa kellekkään.
        On mielisairasta maksaa kymmenientuhansien eläkkeitä velkaisessa Suomessa, kun kukaan ei tarvi sellaisia rahoja, sitäpaitsi he ovat saaneet miljoonatuloja kymmeniä vuosia, eli heille riittäisi 1000 euron eläke. No eihän päättäjillä ole kuin kusta aivojen tilalla.


      • Köyhäaatu

        No huh miten voit olla noin itsekäs että kaikkien pitäs saada sama, 20v työttömänä on oma vika


      • Helsinki11

        KYLLÄ KUULUUU. sitten vanhoille päiville PALJON RAHAA vittuun kaikki köyhät saunan taakse perkele.


    • ...upi....

      Olen työkyvyttömyyseläkkeellä oleva duunari, eläke 2907 e/kk.

    • kaksi köyhää varista

      Saamma miehen kanssa molemmat alle tonnin.

    • Köyhis

      Ei se eläkkeen määrä vaan ne menot, lainat , vuokrat ym....

      • Suhmuran Santra

        Täysi työeläke 1011 euro/kk - verot
        Kansaneläkettä siihen päälle reilusti alle 100 e/kk- verot

        Eikä se ole mikään vitsi : (

        Mutta meidän vähillä rahoilla käydään kun ollaan siirrytty vähtellen viimmeaikoina tasaveromalliin ( kaikenlaiset sähkö, ja kulutusverot, jotka koskee prosenteissa liian kovaa pieniin eläkkeisiin )

        Älkää äänestäkö Kokoomusta


    • toniii2

      Työkyvyttömyyeläkkeellä kolarin takia. Metallialalla olin ja siitä laskettu 7 vuodelta keskimääräinen keskivuosiansio, tekee eläkkeeksi indeksikorotusten kanssa 3500€/kk veroa menee siitä yli 30%

      • tonii2

        Ja olen tällä hetkellä 39 vuotias ollut työelämästä kohta 6 vuotta pois


    • Eläkeläinen

      Huh, huh. Onpa mielenkiintoista lukea eläkkeiden suuruudesta ja pienuudesta. Tein 48 v töitä ja eläkkeeni on 1500 euroa/kk brutto.

      • merkonoomi

        No, teit hanttihommia pienellä palkalla. Sen vuoksi eläkkeesi on noinkin "suuri".


    • erittäinköyhä

      kaikenlaista juttua, luin äsken, et yli 80 vuotias ei muka pärjää 1500 euron nettoeleellä ja ei ole edes velkaa, mihin hän rahansa laittaa, vai antaako älkikasvulle vai onko nuuka muuten

      • Cresina

        5000 palkka, eläke 2500


    • erittäinköyhä

      nettoeläkeellä ja jälkikasvulle, korjaan aiempaa..

    • Papillon112

      Pääsin työkyvyttömyys eläkkeelle vuonna 1996,olin 43v ja ulkomaan komennuksella 7v,suomalaisen yhtiön palveluksessa,silloin eläke laskettiin 4 viimeisen vuoden mukaan,josta paras ja huonoin pois ja kahden keskiarvo,yli töitä oli 1000 tuntia vuosittain,joten eläke oli silloin n.25000fim,nyt se on 6400€/kk,muutin Espanjaan 1998,siellä työkyvyttömyys eläke oli verovapaa 10vuotta,nyt maksan siitä n.10% veroa Espanjaan,2022 alkaen Suomi alkaa verottamaan n.40%,olen odottanut Suomeen muuttoa jo kauan,nyt on hyvä syy siihen,tulen taloudellisesti hyvin toimeen,Suomeen muuton jälkeenkin ja olen kohtalaisen hyvässä kunnossa!

      • edesperusasiat

        Sitten heräsit, kävit kusella, laskit kissan ulos ja menit takaisin nukkumaan.


    • Pepen

      Normaali tuunari eläke 3166 euroa

    • dliviyub

      Tuskin oikeata tilastollista vastausta saa tätä kautta.

    • Henkka54

      Yrittäjien tulot ne vasta surkeita ovat. Miten voi joku 1-2 henkilöomistajan /työntekijän ravintola kannattaa. Useamman vuoden reilusti alle 100 000 € liikevaihdolla ja tulos pari tonnia ? Jos maksaa ravintolan ainekset ja vuokrat yms. en ymmärrä. Eiväthän ne voi ruokaa viedä kotiin ja laittaa firman piikkiin ? ei kai.

      • shfghfdhfh

        Eiköhän yrittäjä maksa palkkaa itselleen. Tulos on se, mitä viivan alle jää palkkojen, vuokrien, ruokaainesten yms. jälkeen.


    • näinkävi

      10 vuotta työelämässä ja 29 vuotiaana eläkkeelle, verojenjälkeen 1500 euroa.

    • puoli-vaari

      En saa! Joku mainittsikin että kaikille riitäisi yhtäsuuri eläke 2500e/kk.
      On jotenkin uskomaton tilanne ,eri-arvoisilla eläkesaajilla että eläkeitä maksellaan
      Työtulojen mukaan,,Työssä olessa tekijää tulee palkita työaikana eikä eläkeellä.
      Suomessa on 1.600000 eläkeensaajaa.Näille tulee maksaa tasavertainnen eläke.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6283
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4016
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2436
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1423
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe