Jumalan oikeudenmukaisuuden löytäminen.

tesa.

Jeesus mainitsi sanan "seurakunta" 4 kertaa.
Jeesus mainitsi sanan "Jumalan valtakunta" yli 100 kertaa.
Jumalan Sana mainitsee sanan "Jumalan oikeudenmukaisuus" yli 500 kertaa.

Paul Johan Jackson
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=22045

Vihollisen hyökkäykset vaatii aina hyvitystä, ja Paul Johan Jackson opettaa miten Jumalan oikeudenmukaisuuden voi löytää.

96

413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elävässä uskossa

Herran suloista Rauhaa...

Kiitos paljon vinkistä Tesa....

Ps. 37:37...ole viatoin ja pidä sinus oikein; sillä senkaltaiset viimein menestyvät!
      Jae..39...Mutta Herra auttaa vanhurskaita: Hän on heidän väkevyytensä tuskan ajalla. Ja Herra auttaa heitä ja päästää heitä: Hän pelastaa heitä jumalattomista ja vapahtaa heitä; sillä he uskalsivat häneen.

Ps. 94:Sillä oikeuden pitää sittenkin oikeuden oleman ja kaikki hurskaat sydämet sitä seuraavat.

Siunausta.ja Herran suloista läsnäoloa...

Herran väkevyys olkoon ilomme...

• tesa.

Kiitos elävässä uskossa, nämä psalmin kirjoittajan kohdat tulee suoraan taivaasta. Pyhä Henki on täällä kanssamme kirkastamassa Sanaa.

"Sillä he uskalsivat häneen." Uudempi käännös sanoo:" kun he pakenevat hänen suojiinsa". Tässä kohdassa tuntuu että uudempi käännös menettää menettää ytimen. Voimme paeta Jumalan suojaan, mutta on vielä eri asia tulla Jumalan tuomioistuimen eteen. Tämä vaatii uskallusta niin kuin vanhempi käännös sanoo.

Isä Kiitos että saan tulla Jeesuksen nimessä Sinun tuomioistuimesi eteen ja pyytää että tuomitse minun asiani, että Sinun oikeudenmukaisuutesi ja sinun oikeutesi tapahtuu. Isä sinä sanot sanassasi että "Sinä rakastat oikeutta". Hoida minun asiani ja anna minulle taivaallisen oikeuden päätös, hyvitä 7 kertaisesti joka ainoa vihollisen hyökkäys, niin että saan jälleen kulkea suorassa.

Vaikka haavamme ommeltaisiin ja hoidettaisiin, silti arvet jää ja arpemme vaatii Jumalalta hyvitystä, muuten selkämme vääristyy arpien painosta ja vihollinen jää voitolle.

Joudumme anomaan Jumalan oikeudenmukaisuutta, niin kuin kaikkea muutakin mitä tarvitsemme ja tämä on tämän päivän kristikansalta unohtunut. Siksi emme näe eroa vanhurskaan ja Jumalattoman välillä. "Minä teen jälleen eron jumalattoman ja vanhurskaan välillä." Meidän tulisi uskaltautua Jumalan tuomioistuimen eteen ja anoa oikeutta niin kauan että saamme vapauttavan oikeuden päätöksen.

Jeesus on kantanut kipumme sairautemme ja syntimme. Hän on tullut että meillä olisi elämä ja yltäkylläisyys. Hän teki tyhjäksi kaikki Perk.leen teot, kaikki mitä syntiinlankeemuksessa rikottiin Jeesus on korjannut. yms, yms, yms. Kipu, sairaus, synti, puute yms. ovat vihollisen hyökkäyksiä jotka vaatii Jumalan tuomioistuimen vapauttavaa päätöstä, ja hyvitystä jokaisesta arvesta. Silloin näemme jälleen eron jumalattoman ja vanhurskaan välillä.

Ps. kannattaa kuunnella Jacksonin opetus aiheesta ja astua Jumalan vapauteen johon Kristus meidät vapautti. "JUMALA RAKASTAA OIKEUTTA":

• tesa.

Teidän rikkomuksenne erottavat teidät Herrasta Jesaja 59

1 Ei Herran käsi ole lyhyt pelastamaan
      eikä hänen korvansa kuuro kuulemaan.
      2 Ei, vaan teidän rikkomuksenne erottavat teidät
      Jumalastanne.
      Teidän syntinne ovat saaneet hänet kääntymään pois,
      niin ettei hän teitä kuule,

Kansa tunnustaa syntinsä

9 Nyt oikeus on meistä kaukana
      eikä vanhurskaus meihin yllä.
      Me kaipaamme valoa, mutta täällä on pimeys,
      me kaipaamme kirkkautta, mutta vaellamme yön
      varjoissa.

Herra puuttuu asiaan

Kaiken tämän Herra näki,
      ja se oli hänen silmissään paha:
      maassa ei vallinnut oikeus.
      16 Hän näki, ettei siellä ollut ketään,
      joka olisi puuttunut asiaan,
      ja hän ihmetteli sitä.
      Niin hän päätti ryhtyä siihen itse, omin käsin,
      ja oikeus oli hänen tukenaan.

"Kaiken tämän Herra näki, ja se oli hänen silmissään paha:" "Ei ollut ketään joka olisi puuttunut asiaan".
      Herran silmissä oli paha ettei ketään vaatinut oikeutta, siksi Hän itse puuttui asiaan. Jumala kyllä puuttuu vihollisen työhän elämässämme anomattakin, mutta se oli Herran silmissä paha, Hän haluaisi että nousisimme vaatimaan ja anomaan oikeutta.

Kun lähestymme Jumalan oikeussalia ja vaadimme asiallemme oikeutta, niin lähestymme taivaan ydintä ja samalla Jumalan pyhyys muuttaa elämäämme. Pyhitys ei tule oppimalla, vaan se tarttuu meihin Jumalan läsnäolosta, tarttuu ihoomme ja vaatteisiimme kuin hyvä tuoksu huoneesta.

Jumala haluaa että lähestymme taivaan ydintä, Hänen valtaistuintaan. Emmekä etsisi taivaan reunaa jossa juuri ja juuri pääsisimme sisäpuolelle.

• tesa.

Jes. 59:21 Herra sanoo heille: "Tämä on minun lupaukseni: ei väisty minun henkeni sinun yltäsi eikä katoa minun sanani, jonka olen suuhusi antanut, ei sinun suustasi, ei jälkeläistesi eikä sinun jälkeläistesi jälkeläisten suusta", sanoo Herra, "ei nyt eikä milloinkaan."

Jes 59 päättyy Jumalan lupaukseen, jota ei pysty murtumatta ääneen lukemaan. Kyyneleet kastaa paitani kun edes kirjoitan tämän tänne.

Olisiko parempaa huoneen taulua kuin kirjoittaa tämä lupaus seinälle muistuttamaan siitä että "Jumala rakastaa oikeutta."

Aina kun näkee epäoikeudenmukaisuutta elämässään tai läheisten elämässä, olisin valmis viemään sen Jumalan oikkeussaliin asti (valtaistuimen eteen) tuomittavaksi ja vaatimaan Jumalan oikeudenmukaisuutta.

Vaatimus ei tarkoita Jumalan muuttamista sillä Jumala rakastaa oikeutta, vaan vihollisen vastustamista, jossa vihollinen tuomitaan,otetaan kiinni ja heitetään vankilaan,niin ettei se tuhoa edelleen elämäämme. Ja myös hyvitystä haavoistamme, niin että selkämme saa suoristua.

• elävässä uskossa
        tesa. kirjoitti:

Jes. 59:21 Herra sanoo heille: "Tämä on minun lupaukseni: ei väisty minun henkeni sinun yltäsi eikä katoa minun sanani, jonka olen suuhusi antanut, ei sinun suustasi, ei jälkeläistesi eikä sinun jälkeläistesi jälkeläisten suusta", sanoo Herra, "ei nyt eikä milloinkaan."

Jes 59 päättyy Jumalan lupaukseen, jota ei pysty murtumatta ääneen lukemaan. Kyyneleet kastaa paitani kun edes kirjoitan tämän tänne.

Olisiko parempaa huoneen taulua kuin kirjoittaa tämä lupaus seinälle muistuttamaan siitä että "Jumala rakastaa oikeutta."

Aina kun näkee epäoikeudenmukaisuutta elämässään tai läheisten elämässä, olisin valmis viemään sen Jumalan oikkeussaliin asti (valtaistuimen eteen) tuomittavaksi ja vaatimaan Jumalan oikeudenmukaisuutta.

Vaatimus ei tarkoita Jumalan muuttamista sillä Jumala rakastaa oikeutta, vaan vihollisen vastustamista, jossa vihollinen tuomitaan,otetaan kiinni ja heitetään vankilaan,niin ettei se tuhoa edelleen elämäämme. Ja myös hyvitystä haavoistamme, niin että selkämme saa suoristua.

Shalom veli Tesa...

Kiitos Herralle...Herra varmisti minulle lupauksensa unen kautta.
        Hän nimenomaan lupaa antaa hyvitystä haavoistamme, joita vihollinen on meille aiheuttanut ymmärtämättömien ihmisten toimesta, että selkämme saa suoristua!
        Olen rukoillut paljon siskojeni, erityisesti Rakkaan veljeni ja äitini edestä...
        Jumala lupaa antaa heille hyvityksen ja runsaalla kädellä oikeutta.

Lisäksi Hän varmisti luulemani tekemät karkeat synnit muiden maailman ihmisten aiheuttamiksi...Se on minulle suuri helpotus...en tarvitse kantaa syyllisyyden taakkaa enää siitä...miten minua on kohdeltu, kun en ole vihollisen toimesta kyennyt puolustautumaan.
        Vihollinen yritti tässäkin asiassa syyttää turhaan minua...Herra valaisi...
        Olen ollut niin maahan lyöty, että syytän itseäni myös muiden aiheuttamista vahingoista, saatikka omista virheistäni.
        Herra tietää kaiken ja hoitaa tämän asian...antaa oikeuden ...

Nyt kiitän ja ylistän Häntä, että Hän kauttasi avasi selvästi näkemään asioiden oikean laidan...ylistän Herraa, että olit hengessä herkkä Pyhän Hengen äänelle...

Jes.61:7...Teidän häpiänne edestä pitää teidän kaksinkertaisesti saaman, ja häväistyksen edestä pitää heidän riemuitseman osassansa: sentähden pitää kaksinkertaisesti maansa omistaman: heillä pitää ijankaikkinen riemu oleman.

Jae 8...Sillä minä olen Herra, joka oikeutta rakastan, ja vihaan ryövättyä polttouhria: ja tahdon saattaa, ettei heidän työnsä pidä turha oleman, ja teen ijankaikkisen liiton heidän kanssansa.

Jae 9...Ja heidän siemenensä pitää pakanain seassa tunnettaman, ja heidän jälkeentulevaisensa kansain seassa; että jokainen, joka heidät näkee, pitää heidät tunteman,että he ovat siunattu siemen Herralta.

Ja 10...Minä iloitsen suuresti Herrassa, ja minun sieluni riemuitsee minun Jumalassani, sillä Hän puetti minun AUTUUDEN vaatteilla, ja verhoitti minun VANHURSKAUDEN hameella: niinkuin ylkä kaunistettu papillisella kaunistuksella, ja niinkuin morsian kaunistettu kaunistuksessansa.

Jae 11...Sillä niinkuin hedelmä kasvaa maasta, ja siemen yrttitarhassa putkahtaa, niin antaa Herra, Herra vanhurskauden ja kiitoksen käydä ylös kaikkein pakanain edessä.

Ylistys Isälle ja Pojalle ja Pyhälle Hengelle nyt, aina ja iankaiikisesti. Amen.

Runsain siunauksin...
        Jääkäämme kalliin veren suojaan...

• tesa.
        elävässä uskossa kirjoitti:

Shalom veli Tesa...

Kiitos Herralle...Herra varmisti minulle lupauksensa unen kautta.
        Hän nimenomaan lupaa antaa hyvitystä haavoistamme, joita vihollinen on meille aiheuttanut ymmärtämättömien ihmisten toimesta, että selkämme saa suoristua!
        Olen rukoillut paljon siskojeni, erityisesti Rakkaan veljeni ja äitini edestä...
        Jumala lupaa antaa heille hyvityksen ja runsaalla kädellä oikeutta.

Lisäksi Hän varmisti luulemani tekemät karkeat synnit muiden maailman ihmisten aiheuttamiksi...Se on minulle suuri helpotus...en tarvitse kantaa syyllisyyden taakkaa enää siitä...miten minua on kohdeltu, kun en ole vihollisen toimesta kyennyt puolustautumaan.
        Vihollinen yritti tässäkin asiassa syyttää turhaan minua...Herra valaisi...
        Olen ollut niin maahan lyöty, että syytän itseäni myös muiden aiheuttamista vahingoista, saatikka omista virheistäni.
        Herra tietää kaiken ja hoitaa tämän asian...antaa oikeuden ...

Nyt kiitän ja ylistän Häntä, että Hän kauttasi avasi selvästi näkemään asioiden oikean laidan...ylistän Herraa, että olit hengessä herkkä Pyhän Hengen äänelle...

Jes.61:7...Teidän häpiänne edestä pitää teidän kaksinkertaisesti saaman, ja häväistyksen edestä pitää heidän riemuitseman osassansa: sentähden pitää kaksinkertaisesti maansa omistaman: heillä pitää ijankaikkinen riemu oleman.

Jae 8...Sillä minä olen Herra, joka oikeutta rakastan, ja vihaan ryövättyä polttouhria: ja tahdon saattaa, ettei heidän työnsä pidä turha oleman, ja teen ijankaikkisen liiton heidän kanssansa.

Jae 9...Ja heidän siemenensä pitää pakanain seassa tunnettaman, ja heidän jälkeentulevaisensa kansain seassa; että jokainen, joka heidät näkee, pitää heidät tunteman,että he ovat siunattu siemen Herralta.

Ja 10...Minä iloitsen suuresti Herrassa, ja minun sieluni riemuitsee minun Jumalassani, sillä Hän puetti minun AUTUUDEN vaatteilla, ja verhoitti minun VANHURSKAUDEN hameella: niinkuin ylkä kaunistettu papillisella kaunistuksella, ja niinkuin morsian kaunistettu kaunistuksessansa.

Jae 11...Sillä niinkuin hedelmä kasvaa maasta, ja siemen yrttitarhassa putkahtaa, niin antaa Herra, Herra vanhurskauden ja kiitoksen käydä ylös kaikkein pakanain edessä.

Ylistys Isälle ja Pojalle ja Pyhälle Hengelle nyt, aina ja iankaiikisesti. Amen.

Runsain siunauksin...

Kiitos elävässä uskossa, Jumala on antanut sinulle lahjan kannustaa kirjoittamista, ja se on antanut monta kertaa voimaa avaamaan suunsa. Ilman tällaisia palautteita tuntuu ettei ole yhtään uskovaa jota edes kiinnostaisi syvempi kristuksen tunteminen.

Olen välillä ollut hiljaa ja miettinyt itsekkin, onko ymmärryksessäni jotain pahasti pielessä, koska saan valatosan palautteista pilkkana. Ja aina kun olen kysynyt tätä Jumalalta, Pyhä Henki kertoo että tätä oli Jeesuksenkin elämä.

Kun kerrot että Jumala varmisti lupauksen unen kautta, on se myös itselleni vahvistus siitä että Jumala on kanssani ja Hän vahvistaa oman Sanansa. Vielä kerran, kiitos sinulle että kerroit ja Kiitos Jumalalle että olet kanssamme.

>Lisäksi Hän varmisti luulemani tekemät karkeat synnit muiden maailman ihmisten aiheuttamiksi...Se on minulle suuri helpotus...en tarvitse kantaa syyllisyyden taakkaa enää siitä...miten minua on kohdeltu, kun en ole vihollisen toimesta kyennyt puolustautumaan.<

Olen myös ollut monta kertaa kiusattu kohdissa joissa vihollinen hyökkää toisen Jumalan Sanan paikan kanssa. En ole aina kyennyt huolehtimaan vaimosta ja perheestäni, kun oma ruumiini on runneltu siihen kuntoon etten kykene tekemään omaa osaani. Tämä on loukannut monta kertaa perhettäni ja vihollinen on päässyt syyttämään "sellainen on Jumalatonta pahempi joka ei huolehdi lähimmästään".

Kipuilin usein juuri tämän vihollisen kanssa, kunnes Pyhä Henki näytti Jeesuksen erämaassa vastaamassa viholliselle, "on myös kirjoitettu"...
        Jumala antoi aina toisen kohdan Sanasta jolla sain heti vastata, on myös kirjoitettu ja sillä tämä kipuni otettiin pois.

• elävässä uskossa
        tesa. kirjoitti:

Kiitos elävässä uskossa, Jumala on antanut sinulle lahjan kannustaa kirjoittamista, ja se on antanut monta kertaa voimaa avaamaan suunsa. Ilman tällaisia palautteita tuntuu ettei ole yhtään uskovaa jota edes kiinnostaisi syvempi kristuksen tunteminen.

Olen välillä ollut hiljaa ja miettinyt itsekkin, onko ymmärryksessäni jotain pahasti pielessä, koska saan valatosan palautteista pilkkana. Ja aina kun olen kysynyt tätä Jumalalta, Pyhä Henki kertoo että tätä oli Jeesuksenkin elämä.

Kun kerrot että Jumala varmisti lupauksen unen kautta, on se myös itselleni vahvistus siitä että Jumala on kanssani ja Hän vahvistaa oman Sanansa. Vielä kerran, kiitos sinulle että kerroit ja Kiitos Jumalalle että olet kanssamme.

>Lisäksi Hän varmisti luulemani tekemät karkeat synnit muiden maailman ihmisten aiheuttamiksi...Se on minulle suuri helpotus...en tarvitse kantaa syyllisyyden taakkaa enää siitä...miten minua on kohdeltu, kun en ole vihollisen toimesta kyennyt puolustautumaan.<

Olen myös ollut monta kertaa kiusattu kohdissa joissa vihollinen hyökkää toisen Jumalan Sanan paikan kanssa. En ole aina kyennyt huolehtimaan vaimosta ja perheestäni, kun oma ruumiini on runneltu siihen kuntoon etten kykene tekemään omaa osaani. Tämä on loukannut monta kertaa perhettäni ja vihollinen on päässyt syyttämään "sellainen on Jumalatonta pahempi joka ei huolehdi lähimmästään".

Kipuilin usein juuri tämän vihollisen kanssa, kunnes Pyhä Henki näytti Jeesuksen erämaassa vastaamassa viholliselle, "on myös kirjoitettu"...
        Jumala antoi aina toisen kohdan Sanasta jolla sain heti vastata, on myös kirjoitettu ja sillä tämä kipuni otettiin pois.

Shalom veli tesa...kiitos Herralle Hän auttaa aina ja varjelee..

Kiitos palautteestasi...se vahvistaa taas...
        Pilkkaa ja panettelua ja etenkin vähättelyä olen minäkin joutunut kohtaamaan jatkuvasti, siis koko elämäni ajan monelta taholta...
        Kiitos Jeesuksen Hän on ainoa todellinen ja luotettava Ystävä, joka ymmärtää ja auttaa...ei heitä luotaan ikinä pois.
        Hän auttaa ymmärtämään elämämme vaikeudet ja antaa uutta näkökykyä ja auttaa ymmärtämään syvällisempiä hengellisiä näköaloja, joita Hän Henkensä kautta paljastaa.
        Ystäviä toki on, kristittyjä uudestisyntyneitä kiitos Herralle siitä.
        Herra kasvattaa minua ymmärtämään tiettyjä asioita syvemmin, että voi käyttää työssään, kun sen aika tulee Hänen ajallaan ja Hänen kalliin tahtonsa jälkeen.

Tärkeintä on syvä yhteys Häneen ja viettää aikaa Hänen kanssaan Sanaa tutkien ja rukoillen kammiossa...toki myös viettää aikaa muidenkin uskovien kanssa, jos mahdollista on ja hyväksytään joukkoon...

Totuuden nimessä täytyy vielä korjata aiemmasta kirjoituksestani, että en voi mistään synneistäni syyttää muita ihmisiä...itse olen syntiä mennyt tekemään ja sen myönnän tässä, että olen todella syntinen.

Kiitos Herralle Hän on vapauttanut vihollisen kahleista ja parantaa ja eheyttää rikkkinäisyyteni omassa aikataulussaan.

Saamme täysin luottaa siihen kalliiseen Golgatan työhön, minkä Herra Jeesus Kristus on puolestamme kärsinyt ja uskalluksella mennä Isän armoistuimen eteen Hänen kalliissa nimessään.
        Saamme rukoilla voimaa ylhäältä ihan kaikkeen, mitä tarvitsemme, kun se on vaan Jumalan mielen mukaista ja Hänen tahtonsa jälkeen.

Herra antaa kaksinkertaisesti takaisin, mitä ollemme menettäneet vihollisen ryöstäessä ja jo täällä ajassakin Hän siunaa runsaalla kädellään...näin Hän on
        Sanassaan luvannut ja luotan siihen täysin, että Hän tekee niin myös sinun kohdallasi ja on jo tehnytkin.

Jumalan mielisuosiossa ovat nöyrät ja itsessään täysin köyhät...
        Kuuntelin eilen opetusta Jobista ja opetus siunasi kovasti ja vahvisti uskoa.

Jäädään Jumalan huolenpitoon ja Hänen varjelukseensa..
        Runsain siunauksin...

• tesa.

Shalom veli tesa...kiitos Herralle Hän auttaa aina ja varjelee..

Kiitos palautteestasi...se vahvistaa taas...
        Pilkkaa ja panettelua ja etenkin vähättelyä olen minäkin joutunut kohtaamaan jatkuvasti, siis koko elämäni ajan monelta taholta...
        Kiitos Jeesuksen Hän on ainoa todellinen ja luotettava Ystävä, joka ymmärtää ja auttaa...ei heitä luotaan ikinä pois.
        Hän auttaa ymmärtämään elämämme vaikeudet ja antaa uutta näkökykyä ja auttaa ymmärtämään syvällisempiä hengellisiä näköaloja, joita Hän Henkensä kautta paljastaa.
        Ystäviä toki on, kristittyjä uudestisyntyneitä kiitos Herralle siitä.
        Herra kasvattaa minua ymmärtämään tiettyjä asioita syvemmin, että voi käyttää työssään, kun sen aika tulee Hänen ajallaan ja Hänen kalliin tahtonsa jälkeen.

Tärkeintä on syvä yhteys Häneen ja viettää aikaa Hänen kanssaan Sanaa tutkien ja rukoillen kammiossa...toki myös viettää aikaa muidenkin uskovien kanssa, jos mahdollista on ja hyväksytään joukkoon...

Totuuden nimessä täytyy vielä korjata aiemmasta kirjoituksestani, että en voi mistään synneistäni syyttää muita ihmisiä...itse olen syntiä mennyt tekemään ja sen myönnän tässä, että olen todella syntinen.

Kiitos Herralle Hän on vapauttanut vihollisen kahleista ja parantaa ja eheyttää rikkkinäisyyteni omassa aikataulussaan.

Saamme täysin luottaa siihen kalliiseen Golgatan työhön, minkä Herra Jeesus Kristus on puolestamme kärsinyt ja uskalluksella mennä Isän armoistuimen eteen Hänen kalliissa nimessään.
        Saamme rukoilla voimaa ylhäältä ihan kaikkeen, mitä tarvitsemme, kun se on vaan Jumalan mielen mukaista ja Hänen tahtonsa jälkeen.

Herra antaa kaksinkertaisesti takaisin, mitä ollemme menettäneet vihollisen ryöstäessä ja jo täällä ajassakin Hän siunaa runsaalla kädellään...näin Hän on
        Sanassaan luvannut ja luotan siihen täysin, että Hän tekee niin myös sinun kohdallasi ja on jo tehnytkin.

Jumalan mielisuosiossa ovat nöyrät ja itsessään täysin köyhät...
        Kuuntelin eilen opetusta Jobista ja opetus siunasi kovasti ja vahvisti uskoa.

Jäädään Jumalan huolenpitoon ja Hänen varjelukseensa..
        Runsain siunauksin...

Kerron palan omasta elämästäni.
        Vaikka olen ehdoton siinä että Jumalan Sanan täytyy näkyä myös elämässä, muuten uskomme on kuollutta. Sana mikä ei muutu lihaksi, on vain kuormaa joka olisi ollut parempi ettei olisi koskaan kuullutkaan Jumalan Sanoja. Sama Sana tekee minusta usein perheelleni ja vaimolleni anteeksiantamattoman hirviön. Niin rikollisen ettei ole sanoja joilla sitä voisi kuvata.

Kun tulee tilanteita jossa yhteys vaimoni kanssa katkeaa ja minua ei tarvita miehenä perheessäni, puhe ja Jumalan Sanan ohjeet ei kelpaa, niin ei ole muuta mahdollisuutta kuin kiivetä Herran vuorelle.

Tämä tarkoittaa rukouskammiota niin kauan että Jumala vastaa. Joskus muutaman päivän, joskus viikon, joskus kuukauden ja jopa useita kuukausia.
        Tämä tarkoittaa myös sitä että itseni aina sidotaan että maltan pysyä paikallani ja hakea vastaukseni loppuun asti. Pyydän ensin Jumalaa polttamaan itseni, niin että olen varma että asiani on Jumalasta, ja sen jälkeen Jumalaa taivuttamaan kunnes saamme taipua hänen tahtoonsa.

Tänä aikana perhe menee kaaokseen ja vihollinen tekee kaikkensa saadakseen itseni lopettamaan. Varkaat vie omaisuuttamme, onnettomuudet kohtaa perheenjäseniä, toiset uskovia lähetetään nuhtelemaan, uhataan jopa avioerolla yms. Myös Saat.na tulee yöllä ja päivällä pelottelemaan, houkuttelemaan ja myös hyökkää Jumalan Sanalla.

Aina kun kiipeän Herran vuorelle, niin vaimoni vihaa sitä enemmän kun mitään tässä maailmassa, sillä kirjaimellisesti uhraan perheeni kunnes Jumala vastaa. En kuitenkaan tiedä mitään muuta konstia pysäyttää väärään suuntaan menoa kun rukoilla, Isä laita sinun kapulasi rattaisiimme ja pysäytä tämä perhe, tee mitä sinun täytyy tehdä ja anna meidän taipua tahtoosi. Pidä niin kauan kiinni että ylpeytemme murtuu ja anna meille synnintunto ja Jumalan pelko.

Jos joku tulisi katsomaan kotiamme aikana jolloin kiipeän Herran vuorelle, niin jokainen sanoisi että siellä on helv,tti irti. Saat.na hyökkää joka paikasta mistä ikinä vaan voi hyökätä pysäyttääkseen sen, eikä ole elämässäni osa.alueita joihin se ei olisi kajonnut. Vihollinen on kajonnut lapsiini, vaimooni ja omaisuuteemme ja kaikkiin arvoihin mitä elämässä voi olla.

Kunnes tulee hetki jolloin Jumala murtaa ylpeytemme ja saamme oppia sen mitä piti oppia. Silloin Herra myös korvaa sen mitä vihollinen oli tuhonnut. "Hän palkitsee ne jotka lähestyvät Herraa".

• elävässä uskossa
        tesa. kirjoitti:

Kerron palan omasta elämästäni.
        Vaikka olen ehdoton siinä että Jumalan Sanan täytyy näkyä myös elämässä, muuten uskomme on kuollutta. Sana mikä ei muutu lihaksi, on vain kuormaa joka olisi ollut parempi ettei olisi koskaan kuullutkaan Jumalan Sanoja. Sama Sana tekee minusta usein perheelleni ja vaimolleni anteeksiantamattoman hirviön. Niin rikollisen ettei ole sanoja joilla sitä voisi kuvata.

Kun tulee tilanteita jossa yhteys vaimoni kanssa katkeaa ja minua ei tarvita miehenä perheessäni, puhe ja Jumalan Sanan ohjeet ei kelpaa, niin ei ole muuta mahdollisuutta kuin kiivetä Herran vuorelle.

Tämä tarkoittaa rukouskammiota niin kauan että Jumala vastaa. Joskus muutaman päivän, joskus viikon, joskus kuukauden ja jopa useita kuukausia.
        Tämä tarkoittaa myös sitä että itseni aina sidotaan että maltan pysyä paikallani ja hakea vastaukseni loppuun asti. Pyydän ensin Jumalaa polttamaan itseni, niin että olen varma että asiani on Jumalasta, ja sen jälkeen Jumalaa taivuttamaan kunnes saamme taipua hänen tahtoonsa.

Tänä aikana perhe menee kaaokseen ja vihollinen tekee kaikkensa saadakseen itseni lopettamaan. Varkaat vie omaisuuttamme, onnettomuudet kohtaa perheenjäseniä, toiset uskovia lähetetään nuhtelemaan, uhataan jopa avioerolla yms. Myös Saat.na tulee yöllä ja päivällä pelottelemaan, houkuttelemaan ja myös hyökkää Jumalan Sanalla.

Aina kun kiipeän Herran vuorelle, niin vaimoni vihaa sitä enemmän kun mitään tässä maailmassa, sillä kirjaimellisesti uhraan perheeni kunnes Jumala vastaa. En kuitenkaan tiedä mitään muuta konstia pysäyttää väärään suuntaan menoa kun rukoilla, Isä laita sinun kapulasi rattaisiimme ja pysäytä tämä perhe, tee mitä sinun täytyy tehdä ja anna meidän taipua tahtoosi. Pidä niin kauan kiinni että ylpeytemme murtuu ja anna meille synnintunto ja Jumalan pelko.

Jos joku tulisi katsomaan kotiamme aikana jolloin kiipeän Herran vuorelle, niin jokainen sanoisi että siellä on helv,tti irti. Saat.na hyökkää joka paikasta mistä ikinä vaan voi hyökätä pysäyttääkseen sen, eikä ole elämässäni osa.alueita joihin se ei olisi kajonnut. Vihollinen on kajonnut lapsiini, vaimooni ja omaisuuteemme ja kaikkiin arvoihin mitä elämässä voi olla.

Kunnes tulee hetki jolloin Jumala murtaa ylpeytemme ja saamme oppia sen mitä piti oppia. Silloin Herra myös korvaa sen mitä vihollinen oli tuhonnut. "Hän palkitsee ne jotka lähestyvät Herraa".

Shalom rakas veli Tesa...

Tiedän kuinka vihollinen on salakavala ja vie armotta kaiken, mikä vietävissä on....
        Yhtä asiaa vihollinen ei kuitenkaan voi viedä sinulta ja perheeltäsi ja se on usko...riiput Jumalassa kiinni ja Jumala auttaa, rakastaa, lohduttaa ja varjelee..olethan kokenut sitäkin puolta elämässäsi...

Olet varmaan lukenut Jobin kirjaa...häneltä vietiin kaikki..lapset, omaisuus, terveys..lopulta hän istui kaatopaikalla ruumis täynnä paiseita...
        Jumala antoi vihollisen kiusata Jobia...mutta henkeä hän ei sallinut Jobilta riistää..
        Ystävät pilkkasivat mieluummin kuin olisivat tukeneet ja lohduttaneet.

Jobin kirja on kirjoitettu meille lohdutukseksi, että Jumala sallii suuretkin pyhänsä horjua vastoinkäymisissä.
        Kun kuolema ahdisti häntä ja hän joutui Jumalasta eroon..antoi Job tietää mikä ihmisen ajatus on...Job luuli Jumalaa ankaraksi tuomariksi, joka haluaa pahaa..

Jumala kuitenkin rakastaa lapsiaan hän koettelee meitä monin tavoin, emme aina ymmärrä itse tarkoitusta meidän on vaan tyytyminen Jumalan armoon.
        Kärsimyksen ymmärtävät vain ne, jotka ovat olleet erämaassa yksin ja hyljättyinä..
        Jumalalla on tarkoitus kuitenkin....salattu ehkä vielä, kunnes Hän kertoo sen...
        Aikanaan Hän ilmestyi Jobille ja Job sai kaiken kaksinkertaisesti takaisin.
        Jumala testaa uskollisuuttamme ja sitä kiellämmekö Hänet.
        Job ei koskaan kieltänyt Jumalaa.

Rukoillaan perheesi puolesta ja sinun puolestasi, että Jumalan hyvä tahto saisi tapahtua ja että aviopuolisoina oppisitte rakastamaan ja kunnioittamaan toisianne ja lapset saisivat tuntea Jumalan rakkautta ja vanhempien rakkautta.
        Rukoillaan voimaa elävältä Jumalalta ja että vihollinen päästää otteensa perheestäsi ja sinun elämästäsi Jeesuksen nimessä...

Jumala on Rakkaus ja kaiken lohdutuksen Jumala...

Siunausta ja jää veren suojaan...kuin myös perheesi...
        Herra todellakin palkitsee kuuliaisuutemme Hänelle

• tesa.

Tiedän kuinka vihollinen on salakavala ja vie armotta kaiken, mikä vietävissä on....
        Yhtä asiaa vihollinen ei kuitenkaan voi viedä sinulta ja perheeltäsi ja se on usko...riiput Jumalassa kiinni ja Jumala auttaa, rakastaa, lohduttaa ja varjelee..olethan kokenut sitäkin puolta elämässäsi...

Olet varmaan lukenut Jobin kirjaa...häneltä vietiin kaikki..lapset, omaisuus, terveys..lopulta hän istui kaatopaikalla ruumis täynnä paiseita...
        Jumala antoi vihollisen kiusata Jobia...mutta henkeä hän ei sallinut Jobilta riistää..
        Ystävät pilkkasivat mieluummin kuin olisivat tukeneet ja lohduttaneet.

Jobin kirja on kirjoitettu meille lohdutukseksi, että Jumala sallii suuretkin pyhänsä horjua vastoinkäymisissä.
        Kun kuolema ahdisti häntä ja hän joutui Jumalasta eroon..antoi Job tietää mikä ihmisen ajatus on...Job luuli Jumalaa ankaraksi tuomariksi, joka haluaa pahaa..

Jumala kuitenkin rakastaa lapsiaan hän koettelee meitä monin tavoin, emme aina ymmärrä itse tarkoitusta meidän on vaan tyytyminen Jumalan armoon.
        Kärsimyksen ymmärtävät vain ne, jotka ovat olleet erämaassa yksin ja hyljättyinä..
        Jumalalla on tarkoitus kuitenkin....salattu ehkä vielä, kunnes Hän kertoo sen...
        Aikanaan Hän ilmestyi Jobille ja Job sai kaiken kaksinkertaisesti takaisin.
        Jumala testaa uskollisuuttamme ja sitä kiellämmekö Hänet.
        Job ei koskaan kieltänyt Jumalaa.

Rukoillaan perheesi puolesta ja sinun puolestasi, että Jumalan hyvä tahto saisi tapahtua ja että aviopuolisoina oppisitte rakastamaan ja kunnioittamaan toisianne ja lapset saisivat tuntea Jumalan rakkautta ja vanhempien rakkautta.
        Rukoillaan voimaa elävältä Jumalalta ja että vihollinen päästää otteensa perheestäsi ja sinun elämästäsi Jeesuksen nimessä...

Jumala on Rakkaus ja kaiken lohdutuksen Jumala...

Siunausta ja jää veren suojaan...kuin myös perheesi...
        Herra todellakin palkitsee kuuliaisuutemme Hänelle

Jobin kirja on itselleni todella rakas ja se on monta kertaa antanut paljon voimaa ja vastauksia elämään. Haluan myös kiittää rukouksistasi että jaksat rukoilla minun ja perheeni puolesta.

Kumpa olisikin aina niitä ystäviä joilla on aikunen usko ja voisi pyytää niiltä rukousapua silloin kun on aika ajaa vihollinen ulos tai vaatia takaisin sitä mitä vihollinen on ryöstänyt. Usein kun olemme pyytäneet rukousapua, auttajat ovatkin kääntyneet itseämme vastaan. Vain aikuinen usko ymmärtää että Jumalan tahto on tärkeämpää kuin se miltä inhimillisesti näyttää.

Lapsen uskolle on tärkeää että lelut toimii ja leikki voi jatkua, mutta aikuinen usko ymmärtää Jumalan valtakunnan lainalaisuuksia ja siksi osaa rukoilla Jumalan tahtoa.

• elävässä uskossa
        tesa. kirjoitti:

Jobin kirja on itselleni todella rakas ja se on monta kertaa antanut paljon voimaa ja vastauksia elämään. Haluan myös kiittää rukouksistasi että jaksat rukoilla minun ja perheeni puolesta.

Kumpa olisikin aina niitä ystäviä joilla on aikunen usko ja voisi pyytää niiltä rukousapua silloin kun on aika ajaa vihollinen ulos tai vaatia takaisin sitä mitä vihollinen on ryöstänyt. Usein kun olemme pyytäneet rukousapua, auttajat ovatkin kääntyneet itseämme vastaan. Vain aikuinen usko ymmärtää että Jumalan tahto on tärkeämpää kuin se miltä inhimillisesti näyttää.

Lapsen uskolle on tärkeää että lelut toimii ja leikki voi jatkua, mutta aikuinen usko ymmärtää Jumalan valtakunnan lainalaisuuksia ja siksi osaa rukoilla Jumalan tahtoa.

Shalom hyvä veli tesa...

On tärkeää ettemme lannistu, kun koettelemukset kohtaavat meitä, vaikka jokainen ystävä hylkää meidät ja tuntuu, että jäämme ypöyksin, saamme vahvasti uskoa, että JUMALA ON AINA USKOLLINEN omilleen ja tuo helpotuksen, kun sen aika on.
        Jumala myös koettelee meitä luotammeko todella VAIN HÄNEEN, Hän on Majesteetti Kaikkivaltias!

Jumala haluaa meiltä kuuliaisuutta Häntä kohtaan...se alkaa pienistä asioista...
        Jumalan kirkkaus elämässämme kasvaa kuuliaisuuden kautta.
        Herramme Jeesus Kristus oli täydellisen kuuliainen Isälle hamaan ristinkuolemaan saakka. Mikä valtava työ edestämme...
        Jumala haluaa, että rukoilemme perheemme, läheistemme, lähimmäistemme jopa vihamiestemme puolesta, tämä on Jumalan tahdon mukaista rukousta, sillä Hän rakastaa kaikkia ihmisiä. Hän on rakkaus.
        Jumalan mielen mukaisella rukouksella ristiriidat poistuvat väliltämme ja Jumalan rakkaus ja armo ja kirkkaus pääsevät vapaasti vaikuttamaan perheenjäsentemme ja lähimmäistemme elämään ja vihollinen ja valhe pakenevat...
        Emme saa kantaa kaunaa sydämissämme ketään kohtaan...
        Jumala antaa menestyksen ja saamme ylistää Häntä Hänen hyvistä teoistaan elämässämme ja läheistemme elämässä....

Itse HERRA JEESUS KRISTUS istuu ISÄN oikealla puolella ja rukoilee alati, tälläkin hetkellä omiensa puolesta...
        Tässäpä meille esimerkkiä kerrakseen...

Ylistys ja palvonta ja kunnia kuuluvat yksin Isälle ja Pojalle ja Pyhälle Hengelle iankaisesti.Amen.

Siunattua yöunta...jääkäämme Hänen suloiseen rauhaansa...
        Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka JUMALAA rakastavat.
        Jatkakaamme rukousta edellleen itsekukin tahollaan...että Herran täydellinen tahto saisi tapahtua perheidemme ja lähimmäistemme elämässä.

• tesa.

Shalom hyvä veli tesa...

On tärkeää ettemme lannistu, kun koettelemukset kohtaavat meitä, vaikka jokainen ystävä hylkää meidät ja tuntuu, että jäämme ypöyksin, saamme vahvasti uskoa, että JUMALA ON AINA USKOLLINEN omilleen ja tuo helpotuksen, kun sen aika on.
        Jumala myös koettelee meitä luotammeko todella VAIN HÄNEEN, Hän on Majesteetti Kaikkivaltias!

Jumala haluaa meiltä kuuliaisuutta Häntä kohtaan...se alkaa pienistä asioista...
        Jumalan kirkkaus elämässämme kasvaa kuuliaisuuden kautta.
        Herramme Jeesus Kristus oli täydellisen kuuliainen Isälle hamaan ristinkuolemaan saakka. Mikä valtava työ edestämme...
        Jumala haluaa, että rukoilemme perheemme, läheistemme, lähimmäistemme jopa vihamiestemme puolesta, tämä on Jumalan tahdon mukaista rukousta, sillä Hän rakastaa kaikkia ihmisiä. Hän on rakkaus.
        Jumalan mielen mukaisella rukouksella ristiriidat poistuvat väliltämme ja Jumalan rakkaus ja armo ja kirkkaus pääsevät vapaasti vaikuttamaan perheenjäsentemme ja lähimmäistemme elämään ja vihollinen ja valhe pakenevat...
        Emme saa kantaa kaunaa sydämissämme ketään kohtaan...
        Jumala antaa menestyksen ja saamme ylistää Häntä Hänen hyvistä teoistaan elämässämme ja läheistemme elämässä....

Itse HERRA JEESUS KRISTUS istuu ISÄN oikealla puolella ja rukoilee alati, tälläkin hetkellä omiensa puolesta...
        Tässäpä meille esimerkkiä kerrakseen...

Ylistys ja palvonta ja kunnia kuuluvat yksin Isälle ja Pojalle ja Pyhälle Hengelle iankaisesti.Amen.

Siunattua yöunta...jääkäämme Hänen suloiseen rauhaansa...
        Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka JUMALAA rakastavat.
        Jatkakaamme rukousta edellleen itsekukin tahollaan...että Herran täydellinen tahto saisi tapahtua perheidemme ja lähimmäistemme elämässä.

Kiitos, on ihana lukea kirjoituksiasi ja voisin alleviivata jokaisen laiseen. Pyhä Henki vahvistaa myös toinen toistemme kautta että olemme oikealla tiellä.

"Ylistys ja palvonta ja kunnia kuuluvat yksin Isälle ja Pojalle ja Pyhälle Hengelle iankaisesti.Amen." Tähän ylistykseen tahdon itsekkin yhtyä, ja toivottaa Jumalan siunausta kaikkialle elämääsi. Ja kiitos että jaksat rukoilla itseni ja perheeni puolesta, ja Jumala palkitkoon sinut moninkertaisella hyvyydellä. Täyttäköön sydämesi ilolla ja rauhalla ja jääköön siunaamaan sinua kaikissa toimissasi. Mihin ikinä ryhdyt niin se tuottakoon hedelmää Jumalan valtakunnalle, ja antakoon yli ymmärryksen ylittävän ilon elämääsi.

"Jumala ottaa murheemme pois, ja pukee meidät ylistyksen viittaan."
        Jumala riisuu ylpeytemme ja notkistaa polvemme, saamme taipua Hänen tahtoonsa ja pukea ylistyksen viitan päällemme, ja saamme nähdä miten "kaikki maa on täynnä Herran kunniaa".

• elävässä uskossa
        tesa. kirjoitti:

Kiitos, on ihana lukea kirjoituksiasi ja voisin alleviivata jokaisen laiseen. Pyhä Henki vahvistaa myös toinen toistemme kautta että olemme oikealla tiellä.

"Ylistys ja palvonta ja kunnia kuuluvat yksin Isälle ja Pojalle ja Pyhälle Hengelle iankaisesti.Amen." Tähän ylistykseen tahdon itsekkin yhtyä, ja toivottaa Jumalan siunausta kaikkialle elämääsi. Ja kiitos että jaksat rukoilla itseni ja perheeni puolesta, ja Jumala palkitkoon sinut moninkertaisella hyvyydellä. Täyttäköön sydämesi ilolla ja rauhalla ja jääköön siunaamaan sinua kaikissa toimissasi. Mihin ikinä ryhdyt niin se tuottakoon hedelmää Jumalan valtakunnalle, ja antakoon yli ymmärryksen ylittävän ilon elämääsi.

"Jumala ottaa murheemme pois, ja pukee meidät ylistyksen viittaan."
        Jumala riisuu ylpeytemme ja notkistaa polvemme, saamme taipua Hänen tahtoonsa ja pukea ylistyksen viitan päällemme, ja saamme nähdä miten "kaikki maa on täynnä Herran kunniaa".

Shalom...rakas veli Tesa...

Kiitos taas vahvistuksesta...

Jumalan Henki olkoon vahvasti sinun ja perheesi yllä...
        Jumala auttaa kaikessa....saamme Jeesuksen nimessä mennä Isältä pyytämään, mitä tarvitsemme täällä vaellukseemme.
        Itse olen todella väsynyt...on univaikeuksia ja pyydänkin Herralta levon aikaa elämässäni...ja Herra antaa...lähden tulevana maanantaina lomalle luonnon keskelle..Herra on luvannut virkistää fyysisesti, henkisesti ja erittäinkin hengellisesti...

Saan luonnossa liikkua ja olla Hänen suloisessa läsnäolossaan, yhä syvemmässä yhteydessä Hänen kanssaan...
        Olen onnellinen, iloinen vaikkakin tällä hetkellä fyysisesti hyvin väsynyt...
        Odotan ilolla lomaa ja sitä, mitä Hän tulee siellä kertomaan minulle tulevaisuuden suhteen...

On ihmeellistä kuinka läheiseksi Hän on tullut viime viikkoina..
        En ole aiemmin ymmärtänyt kuinka tärkeää on olla Hänen seurassaan ja kuinka Hän tahtoo olla omiensa seurassa Henkensä kautta..
        Vihollinen yrittää ryöstää tällaisen yhteyden keksimällä aina jotain muuta tekemistä ja toimitusta sen sijaan, että olisimme Herralta kuulemassa Hänen tahtoaan elämässämme.

Jos olemme kaukana Hänen tahdostaan, Hän ei voi kannustaa ja auttaa lähimmäisiämme kauttamme...
        Herra on puhunut taas kuuliaisuudesta Häntä kohtaan, kuinka tärkeää se on ja kuinka suuren siunauksen se tuo elämäämme.

Rukoillaan Hengessä ja Totuudessa Herraa, sillä sen kaltaista rukousta Isä tahtoo omiltaan...
        Tutkitaan Jumalan Sanaa nöyrällä mielellä...Hän avaa sitä meille tahtonsa jälkeen...

Runsaita siunauksia sinulle, vaimollesi ja lapsukaisille..
        Jäädään veren ihanaan suojaan...

• elävässä uskossa

Kiitos taas vahvistuksesta...

Jumalan Henki olkoon vahvasti sinun ja perheesi yllä...
        Jumala auttaa kaikessa....saamme Jeesuksen nimessä mennä Isältä pyytämään, mitä tarvitsemme täällä vaellukseemme.
        Itse olen todella väsynyt...on univaikeuksia ja pyydänkin Herralta levon aikaa elämässäni...ja Herra antaa...lähden tulevana maanantaina lomalle luonnon keskelle..Herra on luvannut virkistää fyysisesti, henkisesti ja erittäinkin hengellisesti...

Saan luonnossa liikkua ja olla Hänen suloisessa läsnäolossaan, yhä syvemmässä yhteydessä Hänen kanssaan...
        Olen onnellinen, iloinen vaikkakin tällä hetkellä fyysisesti hyvin väsynyt...
        Odotan ilolla lomaa ja sitä, mitä Hän tulee siellä kertomaan minulle tulevaisuuden suhteen...

On ihmeellistä kuinka läheiseksi Hän on tullut viime viikkoina..
        En ole aiemmin ymmärtänyt kuinka tärkeää on olla Hänen seurassaan ja kuinka Hän tahtoo olla omiensa seurassa Henkensä kautta..
        Vihollinen yrittää ryöstää tällaisen yhteyden keksimällä aina jotain muuta tekemistä ja toimitusta sen sijaan, että olisimme Herralta kuulemassa Hänen tahtoaan elämässämme.

Jos olemme kaukana Hänen tahdostaan, Hän ei voi kannustaa ja auttaa lähimmäisiämme kauttamme...
        Herra on puhunut taas kuuliaisuudesta Häntä kohtaan, kuinka tärkeää se on ja kuinka suuren siunauksen se tuo elämäämme.

Rukoillaan Hengessä ja Totuudessa Herraa, sillä sen kaltaista rukousta Isä tahtoo omiltaan...
        Tutkitaan Jumalan Sanaa nöyrällä mielellä...Hän avaa sitä meille tahtonsa jälkeen...

Runsaita siunauksia sinulle, vaimollesi ja lapsukaisille..
        Jäädään veren ihanaan suojaan...

Luin toisesta ketjusta, että olette yhteydessä noituuteen, että ystäväpiirissäsi olisi noitia...kavahdin ja säikähdi todella...

Me emme Jeesuksen omina voi olla noituuden kanssa missään tekemisissä, sillä se on kauhistus Herralle..
        Kaikki vaikeudet elämässäsi johtuvat tästä...vihollinen pääsee sitä kautta ryöstämään sinulta kaiken!
        Emme voi kulkea kahta tietä...olet varmasti sydämessäsi vilpittömästi Herraan Jeesukseen luottava ja uskova...ja vaimosi ei kestä uskoasi, jos käy joissain noitapiireissä.....sen takia elämässänne on jatkuva konfliktitilanne...
        Et pääse eheytymään ja paranemaan, kun tilanne on jatkuvasti päällä....
        et saa Herralta tarvittavaa voimaa, jos et tee ratkaisua tässä asiassa.

Kehoitan sinua ja vaimoasi Jeesuksen nimessä sanoutumaan irti kaikesta noituuteen viittaavastakin asiasta elämässäsi...maksoi mitä maksoi...

Olen hyvin, hyvin surullinen puolestasi ja perheesi puolesta...
        Jäämme rukoilemaan perheesi puolesta...että Herra puuttuisi väkevällä kädellä tilanteeseenne...
        Ole kuuliainen perheen päänä Herralle tässä asiassa ja sanoudu irti tuollaisesta toiminnasta täydellisesti, niin elämäsi ja perheesi elämä alkavat saada parempaa käännettä.

Rakkaudesta Totuuteen Herran Henki vahvasti kehoitti tämän sinulle sanomaan...
        Nyt Jeesuksen veren suojaan ja rukoillen sinulle voimaa ylhäältä.

• maan matkamies

Luin toisesta ketjusta, että olette yhteydessä noituuteen, että ystäväpiirissäsi olisi noitia...kavahdin ja säikähdi todella...

Me emme Jeesuksen omina voi olla noituuden kanssa missään tekemisissä, sillä se on kauhistus Herralle..
        Kaikki vaikeudet elämässäsi johtuvat tästä...vihollinen pääsee sitä kautta ryöstämään sinulta kaiken!
        Emme voi kulkea kahta tietä...olet varmasti sydämessäsi vilpittömästi Herraan Jeesukseen luottava ja uskova...ja vaimosi ei kestä uskoasi, jos käy joissain noitapiireissä.....sen takia elämässänne on jatkuva konfliktitilanne...

Kehoitan sinua ja vaimoasi Jeesuksen nimessä sanoutumaan irti kaikesta noituuteen viittaavastakin asiasta elämässäsi...maksoi mitä maksoi...

Jäämme rukoilemaan perheesi puolesta...että Herra puuttuisi väkevällä kädellä tilanteeseenne...
        Ole kuuliainen perheen päänä Herralle tässä asiassa ja sanoudu irti tuollaisesta toiminnasta täydellisesti, niin elämäsi ja perheesi elämä alkavat saada parempaa käännettä.

Koska tulin lukeneeksi, en voi olla kommentoimatta.

Mitenkään ystävyytenne väliin tulematta, tesa ja elävässä uskossa sanoisin, että te tarvitsisitte molemmat lomaa normaaleista toimistanne. Lomaa myöskin internetistä. Uskon sen olevan Jumalan tahto, että antaisitte mielenne levätä ja tarttuisitte hetkeksi arkielämään. Onhan teillä läheisiä ihmisiä, jotka kaipaavat teidän aitoa läsnäoloanne. Myöskin arjen askareet ovat Jumalan tahdon toteuttamista parhaimmillaan. Ei uskomisen tarvitse olla pyrkimystä itsen kiusaamisella pyhitykseen. Jumala on pyhittäjä Pyhässä Hengessä ja hän pyhittää arjen askareissakin, antaa palvelumieltä, iloa, toisten surujen myötäelämisen armolahjaa ja muuta kaunista ihan ilmaiseksi. Eikö se ole Jumalan lahjaa kun saa siivouksen jälkeen halata ystävää, soittaa hänelle, tai istahtaa kahvikupin kera sohvalle nauttimaan lepohetkestä? On minusta!

On hyvä hellittää ja jäädä Kristuksen uskon varaan Jumalan lapsena, hedelmiä syntyy nähkääs vain uskosta. Kun turvaamme Jeesukseen, saamme olla vapaat, vaikka oma sydämemme syyttäisi, koska Raamattu sanoo Jumalan olevan suurempi kuin sydämemme. Paavali opettaa meitä myös toimimaan sijallamme uskossa palvellen, ei Jeesus meitä orjiksi tehnyt, vaan vapaiksi palvelijoiksi! Jumala ei tarvitse teidän palveluksianne, vaan toiset ihmiset. Kysykää vaikka Sanalta! Sitä kautta me palvelemme Jumalaa, ei tarvitse sulkeutua kammioihin ja kavuta vuorille, vaan ottaa uskon siivet armosta annetut ja niillä lennellä ristiin rastiin armotaivaalla, visertäen kiitosta ja kunniaa Luojalle ja Lunastajalle! Iloitse tytär Siion! (ja lomaile [uskossa])

• tesa.

>Luin toisesta ketjusta, että olette yhteydessä noituuteen, että ystäväpiirissäsi olisi noitia...kavahdin ja säikähdi todella... kirj elävässä uskossa.<

Kulkihan muistaakseni Paavalinkin perässä noita joka monta päivää kiusasi ennen kuin Paavali käski pahan hengen lähtemään siitä. "Tämä on korkeimman Jumalan pappi, kuunnelkaa häntä".
        Hän ei ajanut heti demonia ulos, vaan vasta silloin kun kärsivällisyys loppui. Jumalan Henki antaa meille kärsivällisyyden, ja jokainen joka kuulee Henkeä tunnistaa milloin on Jumalan aika.

Mitä noitapiireihin oleviin yhteyksiin tulee, joista olet huolissasi, on tämä vain pieni pisara elämässäni. Yhteys tuli aikanaan kun yhden tällaisen lapsi oli hoidossa ja hän sai apua rukouksesta jonka kertoi omissa piireissään. Tästä seurasi pyyntöjä tulla tuomaan rukousta heidän piireihin.
        Jumala myös puhui itsellemme, ja myös näytti unia niille joissa saatiin kertoa heille Jumalasta.

• maan matkamies
        maan matkamies kirjoitti:

Mitenkään ystävyytenne väliin tulematta, tesa ja elävässä uskossa sanoisin, että te tarvitsisitte molemmat lomaa normaaleista toimistanne. Lomaa myöskin internetistä. Uskon sen olevan Jumalan tahto, että antaisitte mielenne levätä ja tarttuisitte hetkeksi arkielämään. Onhan teillä läheisiä ihmisiä, jotka kaipaavat teidän aitoa läsnäoloanne. Myöskin arjen askareet ovat Jumalan tahdon toteuttamista parhaimmillaan. Ei uskomisen tarvitse olla pyrkimystä itsen kiusaamisella pyhitykseen. Jumala on pyhittäjä Pyhässä Hengessä ja hän pyhittää arjen askareissakin, antaa palvelumieltä, iloa, toisten surujen myötäelämisen armolahjaa ja muuta kaunista ihan ilmaiseksi. Eikö se ole Jumalan lahjaa kun saa siivouksen jälkeen halata ystävää, soittaa hänelle, tai istahtaa kahvikupin kera sohvalle nauttimaan lepohetkestä? On minusta!

On hyvä hellittää ja jäädä Kristuksen uskon varaan Jumalan lapsena, hedelmiä syntyy nähkääs vain uskosta. Kun turvaamme Jeesukseen, saamme olla vapaat, vaikka oma sydämemme syyttäisi, koska Raamattu sanoo Jumalan olevan suurempi kuin sydämemme. Paavali opettaa meitä myös toimimaan sijallamme uskossa palvellen, ei Jeesus meitä orjiksi tehnyt, vaan vapaiksi palvelijoiksi! Jumala ei tarvitse teidän palveluksianne, vaan toiset ihmiset. Kysykää vaikka Sanalta! Sitä kautta me palvelemme Jumalaa, ei tarvitse sulkeutua kammioihin ja kavuta vuorille, vaan ottaa uskon siivet armosta annetut ja niillä lennellä ristiin rastiin armotaivaalla, visertäen kiitosta ja kunniaa Luojalle ja Lunastajalle! Iloitse tytär Siion! (ja lomaile [uskossa])

Jatkan vielä hieman, kun tuli mieleen.

Te olette molemmat kohdanneet vaikeuksia elämässänne, ilmeisesti isojakin sellaisia. Niillä on ollut jokin tarkoitus. Voisiko se olla sellainenkin, että päästyänne irti turhasta "rypemisestä", voisitte kokemuksen tuomalla ymmärryksellä olla avuksi jo(i)llekin lahimmäiselle? Niin täyttäisitte Kristuksen lakia, jota ei ole kivitauluun hakattu.

Mutta ensin katsokaa m a a s t a ylennettyä Jeesusta ja ottakaa kaikessa u s k o n kilpi.

• tesa.
        tesa. kirjoitti:

>Luin toisesta ketjusta, että olette yhteydessä noituuteen, että ystäväpiirissäsi olisi noitia...kavahdin ja säikähdi todella... kirj elävässä uskossa.<

Kulkihan muistaakseni Paavalinkin perässä noita joka monta päivää kiusasi ennen kuin Paavali käski pahan hengen lähtemään siitä. "Tämä on korkeimman Jumalan pappi, kuunnelkaa häntä".
        Hän ei ajanut heti demonia ulos, vaan vasta silloin kun kärsivällisyys loppui. Jumalan Henki antaa meille kärsivällisyyden, ja jokainen joka kuulee Henkeä tunnistaa milloin on Jumalan aika.

Mitä noitapiireihin oleviin yhteyksiin tulee, joista olet huolissasi, on tämä vain pieni pisara elämässäni. Yhteys tuli aikanaan kun yhden tällaisen lapsi oli hoidossa ja hän sai apua rukouksesta jonka kertoi omissa piireissään. Tästä seurasi pyyntöjä tulla tuomaan rukousta heidän piireihin.
        Jumala myös puhui itsellemme, ja myös näytti unia niille joissa saatiin kertoa heille Jumalasta.

Luin uudelleen palautteesi, ja sain sellaisen kuvan että sinulle jäi mieleen Saaran vastaus joka karrikoiden lyttäsi kirjoitukseni. Katso uudelleen mitä kirjoitin, ei tämä ollut oma seurakuntani, vaan kerroin että olisin välillä halunut itsekkin tuomita sen synniksi ja helv.tin noitaseurakunnaksi.

Meidän tehtävämme ei ole kuitenkaan tuomita, vaan se tehtävä on annettu Jumalalle.

• tesa.

Jatkan vielä hieman, kun tuli mieleen.

Te olette molemmat kohdanneet vaikeuksia elämässänne, ilmeisesti isojakin sellaisia. Niillä on ollut jokin tarkoitus. Voisiko se olla sellainenkin, että päästyänne irti turhasta "rypemisestä", voisitte kokemuksen tuomalla ymmärryksellä olla avuksi jo(i)llekin lahimmäiselle? Niin täyttäisitte Kristuksen lakia, jota ei ole kivitauluun hakattu.

Mutta ensin katsokaa m a a s t a ylennettyä Jeesusta ja ottakaa kaikessa u s k o n kilpi.

Kiitos huolenpidosta ja olemmekin varmasti loman tarpeessa. Jumala antaa sen joka kerta ja palkitsee monella muullakin tavalla. "Jumala palkitsee sen joka Häntä etsii".

• elävässä uskossa

Shalom....maan matkamies...

Kiitos palautteestasi...oli kiva, kun laitoit sitä...kiitos!
        Olenkin tulevana maanantaina lähdössä lomalle ja juuri itsekin kyselin Herralta tätä asiaa...ja Herra lupaa ohjata tätäkin asiaa elämässäni eteenpäin kulkiessani ja on ohjannutkin hyvin neuvoen ja opastaen.

Arkiaskareet olen toimittanut ja kaikki asiani ovat mallillaan tällä hetkellä.
        Olen myös tekemisissä läheisteni ja ystävieni kanssa, tänään viimeksi olin juuri uimassa sisareni kanssa uimahallissa ja näin sen jälkeen muitakin ystäviäni, joiden kanssa olin taidepiirissä...

Emme voi pyhittää itseämme millään lailla...Herra on se, joka pyhittää meitä tahtonsa jälkeen.
        Kaikkein parasta lepoa minulle onkin olla Hänen läsnäolossaan ja Hänen seurassaan Sanaa tutkien..
        Minä uudestisyntyneenä Jeesuksen omana palvelen Herraa vain Hänen antamiensa ohjeiden jälkeen ja sitä kautta myös lähimmäisiäni..kiitos Herralle.
        Olen siis vapaa Jeesuksessa Kristuksessa ja toimin Hänen ohjeidensa mukaan ja sillä paikalla , mille Hän on armonvalintansa mukaan minut asettanut.

Elämässämme on erilaisia ajanjaksoja nyt elän sellaista jaksoa, jossa Herra haluaa ihanasti opettaa minua.
        On hyvä sulkeutua silloin kammioon ja ottaa opetusta vastaan...olla kuuliainen...se ei tarkoita sitä, etten välittäisi läheisistäni, ystävistäni...vaan saan kyllä ja olen heidänkin kanssaan tekemisissä siunaten heitä.

Kiittäkäämme ja ylistäkäämme Herraa tulevista armonpäivistä..kauniista luonnosta ja ihanasta tulevasta Pääsiäisen ajasta.

Runsasta Jumalan siunausta elämääsi ja perheesi elämään..
        Herra on hyvä ja Hänen Sanansa pysyy iankaikkisesti. Amen.

• tesa.
        tesa. kirjoitti:

Luin uudelleen palautteesi, ja sain sellaisen kuvan että sinulle jäi mieleen Saaran vastaus joka karrikoiden lyttäsi kirjoitukseni. Katso uudelleen mitä kirjoitin, ei tämä ollut oma seurakuntani, vaan kerroin että olisin välillä halunut itsekkin tuomita sen synniksi ja helv.tin noitaseurakunnaksi.

Meidän tehtävämme ei ole kuitenkaan tuomita, vaan se tehtävä on annettu Jumalalle.

Jatkan vielä.

Myös nämä ihmiset etsivät Jumalaa, mutta ovat eksyneet palvomaan enkeleitä. He eivät tiedä Pyhästä hengestä, vaan heille kaikki henget ovat hyviä.

Yksi eksyy maailmanhengestä, toinen uskonnollisuudenhengestä, kolmas hengistä jotka eivät ole Jumalasta yms. Myös uskonnollisuudessa on paljon eri jumalia, eikä ole tae Jumalasta vaikka uskoisi kristinuskon Jumalaan.

On kaikennäköisiä seurakuntia, joista yksi on lestadiolaisuus ja sieläkin on paljon ihmisen kädenjälkiä, mutta yhteistä niillä on että kaikki etsii Jumalaa, ja Jumala on luvannut että "etsivä löytää." Ja Hänen löytämiseen Hän joskus käyttää meitä ihmisiä välikätenä.

• muuttis^^
        tesa. kirjoitti:

"maan matkamies" kirjoitti sinulle tesa rakkaudella ohjeita elämääsi ja Saara myös antoi neuvon sanoja, joita sinun tulisi kuulla, ne varmasti tulivat Pyhästä Hengestä.

Itse tasa kerroit aiemmassa viestiketjussa, miten miehen tulee olla perheen pää. Nyt opetuksesi joutui outoon valoon sikäli, että sinä ilmeisesti et ole perheesi pää, vaan pakenet "vuorelle".

Meidän Jumalan palveluksemme tarkoittaa lähimmäisten palvelua - konkreettisesti. Kuka onkaan sinun lähin lähimmäisesi? Oma perheesi!

Usko, että sinä kelpaat Jumalan rakkauden kohteeksi juuri sellaisena kuin olet, kokonaan viallisena ja syntisenä. Kun uskot, että Jeesus on kuollut sinun syntiesi tähden ja ylösnoussut Jumalan herättämänä esikoisena, sinä olet kokonaan pelastettu. Ei siihen voi mitään lisätä, kaikki sinun ponnistelusi ovat syntiä ja Kristuksen uhrikuoleman vähättelyä. Ikäänkuin Hänen uhrautumisensa ei sittenkään riittäisi sinulle.

Kun tämä evankeliumin ilosanoma avautuu kokonaan, elämäsi muuttuu. Alat iloisena ja vapaana Jumalan lapsena palvella lähimmäisiäsi Hänen antamallaan rakkaudella ja voimalla. Kiittäen Herraa tästä armolahjasta. Jumala Henkensä voimalla pitää sinusta kiinni ja vie kerran perille taivaan kotiin.

Jeesus on tullut tänne vain SYNTISIÄ varten. Hän asuu VAIN syntisen sydämessä.

Jumala tietää mitä tekoa me ihmiset olemme - syntisiä. Mutta niin paljon Hän on luotujaan rakastanut, että uhrasi rakkaimpansa meidän tähtemme.

• elävässä uskossa
        tesa. kirjoitti:

Jatkan vielä.

Myös nämä ihmiset etsivät Jumalaa, mutta ovat eksyneet palvomaan enkeleitä. He eivät tiedä Pyhästä hengestä, vaan heille kaikki henget ovat hyviä.

Yksi eksyy maailmanhengestä, toinen uskonnollisuudenhengestä, kolmas hengistä jotka eivät ole Jumalasta yms. Myös uskonnollisuudessa on paljon eri jumalia, eikä ole tae Jumalasta vaikka uskoisi kristinuskon Jumalaan.

On kaikennäköisiä seurakuntia, joista yksi on lestadiolaisuus ja sieläkin on paljon ihmisen kädenjälkiä, mutta yhteistä niillä on että kaikki etsii Jumalaa, ja Jumala on luvannut että "etsivä löytää." Ja Hänen löytämiseen Hän joskus käyttää meitä ihmisiä välikätenä.

Shalom Rakas veli Tesa...

Anteeksi hätiköidyt johtopäätökseni...olet aivan oikeassa...
        Olet ilmeisen tuulisella paikalla Herran työssä ja siksi vihollinen yrittää lannistaa kaikin tavoin...tiedän tilanteen.

Me emme ole tuomareita...emmekä ikinä saa tuomita ketään ihmistä...
        Voimme vaan olla tarkkoina Herrassa ja karttaa kaikkea pahaa... Niinkuin teemmekin...kulkea siis tarkassa Hengen johdatuksessa. Vihollinen yrittää todellakin kaikilla keinoilla estää Herran työn etenemistä...siksi olkaamme valppaina.

Rukoillaan voimaa Herralta ja että saamme olla Hänen täydellisessä tahdossaan Hänen armonvalintansa mukaan.
        Parasta lepoa meille on Herran läsnäolossa oleminen...

Runsaita siunauksia sinulle ja perheellesi..olet minulle suurena rohkaisijana tehtävässäni...Herra tietää ja kiitän siitä Herraa...
        Jääkäämme veren suojaan ja rukoilen sinulle voimaa Jumalalta tehtävääsi, minkä Herra on sinulle uskonut...

• muuttis^^

"Elävässä uskossa" liittyi myös sanomaan sinulle "tesa" neuvon sanoja perheesi tilanteeseen. Näin hänkin on yhdessä meidän muiden kanssa samassa rukouksessa, että asia tulisi sinulle kirkkaaksi ja totuudelliseksi.

Sinä tesa kiikut taivaan ja maan välillä kiusaten itseäsi ja Jumalaa, koska et jaksa uskoa Hänen sanaansa. "Hän on yhdellä ainoalla uhrilla tehnyt TÄYDELLISEKSI ne jotka PYHITETÄÄN. Pyhä Henki on Pyhittäjä. Omin teoin ja vaikka viikkojen kammiorukouksin ei saavuta yhtään pyhyyttä Jumalan edessä. Päin vastoin, yrität itse omalla työlläsi saada lisäarvoa jotta saisit uskoa olevasi kelvollinen Jumalan rakastettavaksi.

Jumala on se, joka lähestyy ihmistä, muutoin kukaan ei voisi tulla Hänen omakseen. Hän on se, joka vaikuttaa kaiken tahtomisen ja tekemisen. Me itsessämme olemme mitä olemme, parhaimmillaankin armahdettuja syntisiä.

Näin näen, enkä suinkaan halua loukata vaan, että saisit iloita Jumalan lapseudesta. Ei luonnollinen isäkään hylkää lastaan, vaikka hän rypisi päivittäin kuralatäkössä. Jumala, joka on täydellinen rakkaudessa, ei varmasti hylkää, vaan aina on ovi auki Armoistuimelle.

• elävässä uskossa

Olet ilmeisen tuulisella paikalla Herran työssä ja siksi vihollinen yrittää lannistaa kaikin tavoin...tiedän tilanteen.

Voimme vaan olla tarkkoina Herrassa ja karttaa kaikkea pahaa... Niinkuin teemmekin...kulkea siis tarkassa Hengen johdatuksessa. Vihollinen yrittää todellakin kaikilla keinoilla estää Herran työn etenemistä...siksi olkaamme valppaina.

Rukoillaan voimaa Herralta ja että saamme olla Hänen täydellisessä tahdossaan Hänen armonvalintansa mukaan.

Runsaita siunauksia sinulle ja perheellesi..olet minulle suurena rohkaisijana tehtävässäni...Herra tietää ja kiitän siitä Herraa...
        Jääkäämme veren suojaan ja rukoilen sinulle voimaa Jumalalta tehtävääsi, minkä Herra on sinulle uskonut...

Jatkan vielä...

Kiitän Herraa uskollisuudestaan meitä heikkoja kohtaan...
        Perheen päänä on arvokasta ja Jumalan tahdon mukaista, että pakenet vuorille neuvotteluun Herran kanssa, sillä muulla tavoin emme ymmärrä Hänen täydellistä tahtoaan työssämme.

Herra Jeesus Kristus on tehnyt täydellisen työn Golgatalla puolestamme, emmekö silloin Hänen ominaan ponnistelisi Herran työn etenemiseksi täydelliseen voittoon Hänen tahtonsa jälkeen myös muiden ihmisten hyväksi.
        Herra kyllä on voimallinen pitämään myös perheestämme ja lähimmäisistämme huolen...ja pitääkin siihen saamme uskolla luottaa. Hän ei jätä pulaan, ei hylkää omiaan...
        Kun kerran Herran ilosanoma on meille heikoille, syntisille täydellisesti Jeesuksesta riippuvaisiksi tulleille avautunut...saamme vaivassa, vainossa ja ahdingossakin kohottaa riemuvirren Jumalalle ja ylistää Häntä kaikesta....iloita joka tilassa...

Ihana Jumalan armo ja rakkaus ja totuus täyttäköön sydämemme tänäkin iltana.

Suloinen ylistys Isälle ja Pojalla ja Pyhälle Hengelle nyt ja iankaikkisesti.amen.

• elävässä uskossa

Jatkan vielä...

Perheen päänä on arvokasta ja Jumalan tahdon mukaista, että pakenet vuorille neuvotteluun Herran kanssa, sillä muulla tavoin emme ymmärrä Hänen täydellistä tahtoaan työssämme.

Herra Jeesus Kristus on tehnyt täydellisen työn Golgatalla puolestamme, emmekö silloin Hänen ominaan ponnistelisi Herran työn etenemiseksi täydelliseen voittoon Hänen tahtonsa jälkeen myös muiden ihmisten hyväksi.
        Herra kyllä on voimallinen pitämään myös perheestämme ja lähimmäisistämme huolen...ja pitääkin siihen saamme uskolla luottaa. Hän ei jätä pulaan, ei hylkää omiaan...
        Kun kerran Herran ilosanoma on meille heikoille, syntisille täydellisesti Jeesuksesta riippuvaisiksi tulleille avautunut...saamme vaivassa, vainossa ja ahdingossakin kohottaa riemuvirren Jumalalle ja ylistää Häntä kaikesta....iloita joka tilassa...

Suloinen ylistys Isälle ja Pojalla ja Pyhälle Hengelle nyt ja iankaikkisesti.amen.

• elävässä uskossa
        muuttis^^ kirjoitti:

"Elävässä uskossa" liittyi myös sanomaan sinulle "tesa" neuvon sanoja perheesi tilanteeseen. Näin hänkin on yhdessä meidän muiden kanssa samassa rukouksessa, että asia tulisi sinulle kirkkaaksi ja totuudelliseksi.

Sinä tesa kiikut taivaan ja maan välillä kiusaten itseäsi ja Jumalaa, koska et jaksa uskoa Hänen sanaansa. "Hän on yhdellä ainoalla uhrilla tehnyt TÄYDELLISEKSI ne jotka PYHITETÄÄN. Pyhä Henki on Pyhittäjä. Omin teoin ja vaikka viikkojen kammiorukouksin ei saavuta yhtään pyhyyttä Jumalan edessä. Päin vastoin, yrität itse omalla työlläsi saada lisäarvoa jotta saisit uskoa olevasi kelvollinen Jumalan rakastettavaksi.

Jumala on se, joka lähestyy ihmistä, muutoin kukaan ei voisi tulla Hänen omakseen. Hän on se, joka vaikuttaa kaiken tahtomisen ja tekemisen. Me itsessämme olemme mitä olemme, parhaimmillaankin armahdettuja syntisiä.

Näin näen, enkä suinkaan halua loukata vaan, että saisit iloita Jumalan lapseudesta. Ei luonnollinen isäkään hylkää lastaan, vaikka hän rypisi päivittäin kuralatäkössä. Jumala, joka on täydellinen rakkaudessa, ei varmasti hylkää, vaan aina on ovi auki Armoistuimelle.

Shalom muuttis...

Jumalan runsasta siunausta iltaasi...

Kiittäkäämme Herraa Tesan kaltaisesta Jumalan työmiehestä Herramme elovainiolla...
        Eloa on paljon ja Herra tahdon mukaisia työmiehiä vähän...
        Olemme kaikki viallisia ja teemme usein hätiköityjä johtopäätöksiä veljistämme ja sisaristamme Herrassa...
        Teemme paljon virheitä elämässämme..
        Minä syyllistyn tähän useinkin ja riennän silloin anteeksipyytämään, kun Herra minulle vikani näyttää..
        Emme voi tietää toisten kanssaveljiemme emmekä kanssasisariemme suhdetta Herraan, Herraamme Jeesukseen siksi olkaamme varovaisia siinä, mitä kirjoitamme ja lähimmäisistämme sanomme.

Jumala on itse luvannut pyhittää ne, jotka kertakaikkiaan pyhitetään..itsehän emme milloinkaan voi itseämme pyhittää, sitä kun ei voi opiskella.
        Se annetaan taivaasta lahjana meille.

Herramme Jeesuksen Kristuksen työ Golgatalla on täydellinen!

Viettäkäämme aikaa Herran läsnäolossa ja Sanan tutkimisessa itsekukin...
        Herra halajaa viettää aikaa kanssamme...

Jumalan Sana pysyy iankaikkisesti. Amen. Jääkäämme veren suojaan ja Pyhän Hengen johdatukseen itsekukin...

Jumalan armo ja rakkaus olkoon kanssamme...

Siunausta kaikille...

• elävässä uskossa

Jatkan vielä...

Shalom...rakas veli Tesa..

Viestini tuli näköjään kaksi kertaa...
        Kirjoitin nettikännykällä, kun en omista tietokonetta...välillä hankalaa...

Tulkoon tämä kaksinkertaisena rohkaisuna sinulle Herralta...

Jääkäämme nyt armoonsa ja rakkauteensa..
        Siunattua yötä ja Jumalan Rauhaa sinne....

• muuttis^^

Shalom muuttis...

Jumalan runsasta siunausta iltaasi...

Kiittäkäämme Herraa Tesan kaltaisesta Jumalan työmiehestä Herramme elovainiolla...
        Eloa on paljon ja Herra tahdon mukaisia työmiehiä vähän...
        Olemme kaikki viallisia ja teemme usein hätiköityjä johtopäätöksiä veljistämme ja sisaristamme Herrassa...
        Teemme paljon virheitä elämässämme..
        Minä syyllistyn tähän useinkin ja riennän silloin anteeksipyytämään, kun Herra minulle vikani näyttää..
        Emme voi tietää toisten kanssaveljiemme emmekä kanssasisariemme suhdetta Herraan, Herraamme Jeesukseen siksi olkaamme varovaisia siinä, mitä kirjoitamme ja lähimmäisistämme sanomme.

Jumala on itse luvannut pyhittää ne, jotka kertakaikkiaan pyhitetään..itsehän emme milloinkaan voi itseämme pyhittää, sitä kun ei voi opiskella.
        Se annetaan taivaasta lahjana meille.

Herramme Jeesuksen Kristuksen työ Golgatalla on täydellinen!

Viettäkäämme aikaa Herran läsnäolossa ja Sanan tutkimisessa itsekukin...
        Herra halajaa viettää aikaa kanssamme...

Jumalan Sana pysyy iankaikkisesti. Amen. Jääkäämme veren suojaan ja Pyhän Hengen johdatukseen itsekukin...

Jumalan armo ja rakkaus olkoon kanssamme...

Siunausta kaikille...

Jumalan Sana pysyy iankaikkisesti. Amen. Jääkäämme veren suojaan ja Pyhän Hengen johdatukseen itsekukin..."elävässä uskossa"

Aamen.

Jumala sinua runsaasti siunatkoon ja kaikista vaaroista varjelkoon!

• tesa.

Shalom...rakas veli Tesa..

Viestini tuli näköjään kaksi kertaa...
        Kirjoitin nettikännykällä, kun en omista tietokonetta...välillä hankalaa...

Tulkoon tämä kaksinkertaisena rohkaisuna sinulle Herralta...

Jääkäämme nyt armoonsa ja rakkauteensa..
        Siunattua yötä ja Jumalan Rauhaa sinne....

>Tulkoon tämä kaksinkertaisena rohkaisuna sinulle Herralta...<

Kiitos elävässä uskossa, tätä varmasti tarvitsenkin, ja kiitos myös Jumalalle.

>Perheen päänä on arvokasta ja Jumalan tahdon mukaista, että pakenet vuorille neuvotteluun Herran kanssa, sillä muulla tavoin emme ymmärrä Hänen täydellistä tahtoaan työssämme. kirj. elävässä uskossa<

>Nyt opetuksesi joutui outoon valoon sikäli, että sinä ilmeisesti et ole perheesi pää, vaan pakenet "vuorelle". kirj. muttis<

Tätä tarkoitin kun sanoin, kumpa olisikin aina niitä uskovia joilla on aikuinen usko ja voisi pyytää niiltä kantamaan rukouksin.

Silloin kun on aika kiivetä, Sa.tana hyökkää täydellä voimalla joka lävestä saadakseen sen loppumaan, ja silloin ei ole aikaa ja voimia perustella niille jotka eivät ole vielä hengessään aikuisia. Siksi myös niiltä on turha pyytää rukousapua koska ne kääntyy itseään vastaan.

Kiitos Jumalalle että vauvoista kasvaa nuoria ja nuorista aikuisia, mutta niiltä jotka eivät vielä ole aikuisia ei voida odottaa enempää kuin mihin ne ovat saaneet kasvaa.

• maan matkamies
        tesa. kirjoitti:

>Perheen päänä on arvokasta ja Jumalan tahdon mukaista, että pakenet vuorille neuvotteluun Herran kanssa, sillä muulla tavoin emme ymmärrä Hänen täydellistä tahtoaan työssämme. kirj. elävässä uskossa<

>Nyt opetuksesi joutui outoon valoon sikäli, että sinä ilmeisesti et ole perheesi pää, vaan pakenet "vuorelle". kirj. muttis<

Tätä tarkoitin kun sanoin, kumpa olisikin aina niitä uskovia joilla on aikuinen usko ja voisi pyytää niiltä kantamaan rukouksin.

Silloin kun on aika kiivetä, Sa.tana hyökkää täydellä voimalla joka lävestä saadakseen sen loppumaan, ja silloin ei ole aikaa ja voimia perustella niille jotka eivät ole vielä hengessään aikuisia. Siksi myös niiltä on turha pyytää rukousapua koska ne kääntyy itseään vastaan.

Kiitos Jumalalle että vauvoista kasvaa nuoria ja nuorista aikuisia, mutta niiltä jotka eivät vielä ole aikuisia ei voida odottaa enempää kuin mihin ne ovat saaneet kasvaa.

Luehan tesa apostolitten teoista seikkailukertomusta. Ei siellä löydy kuvausta kammioissa pölyttyvistä shamaaneista, vaan Jeesuksen u s k o v i s t a todistajista, jotka kulkivat kansan joukossa saarnaamassa. Jos Herra antaa yöllisiä näkyjä tmv. niin Hän sitten antaa, ei ole sinun tehtäväsi niitä lähteä kaivamaan mistään luolien perältä. Sinulla on perhe. Lue Jeesuksen rakkauden käskyä ensi kerran, kun vaivut komeroosi. Lue niin kauan, että ymmärtäisit.

Olen jo aiemmin, kun huomasin lukea juttujasi, kertonut sinulle missä sinä nyt kuljet. Herran vuori, jolle sinä kiipeilet, on syvyyden syövereiden kuninkaan luoma harha. Paholainen taluttaa sinua Siinain vuoren rinteitä, kuin pässiä viedään liekanarussa. Omavanhurskauden perkeIe, joka tuo mukanaan seitsemän muuta perkeIettä on sokaissut silmäsi ja vaivuttanut sinut puolikuolleeksi.

Jos kerran tahdot olla kammioissa ja pelkäät valoa, ala tekemään totista parannusta synneistäsi. Jos Jumalan Pojassa, josta täällä on esim. muuttis sinulle paljon todistanut, ei riitä sinulle vanhurskautta, katso mitä kylvät. Pitäisi alkaa syvyyden kaivon höyry nousta nokkaan, jos totisella mielellä haistelet hiljaa palavaa lihaasi. Luulet olevasi pidemmällä Herrassa kuin muut, vaikka et tunne koko Herraa. Sinulla ei ole häävaatteita! Asia on vakava, kun Jeesus ei riitä koko elämäksi. Sinulla ei ole Pyhän Hengen todistusta, S y n t i e n anteeksi Antajasta, joka lyötiin ristinpuuhun. Minun syystäni, minun suuresta syystäni.

Tämä ei ole pilkkaa, eikä vainoa, vaan Jumalan rakkautta ja totuutta.

• elävässä uskossa
        tesa. kirjoitti:

Shalom...Rakas veli Tesa...

Herramme suloista rauhaa sinne...

Juuri tätä Herra on puhunut minullekin.
        Hänen tulee olla ensimmäisenä elämässämme...ykkössijalla jatkuvasti...silloin voimme odottaa, että saamme nähdä asioita tapahtuvan meidän ja läheistemme elämässä.

Välillä lihassa tekisi mieli huutaa ihmisille, jotka eivät ymmärrä tätä ja iskevät kapuloita rattaisiin tietämättään, siksi tarvitsemme niin paljon kärsivällisyyttä Herralta.
        Hän antaa onneksi meille kärsivällisyyttä, rakkautta, rauhaa...kaikkia hengen hedelmiä...

Pyydän vielä anteeksi sinulta rakas veli hätiköityjä johtopäätöksiäni sen yhden viestin suhteen...luin toista ketjua, ja joku mielipide vaikutti...
        Vihollinen yrittää aina tulla väliin...
        KIITOS HERRALLE HÄN ON VALPAS JA OIKEUDENMUKAINEN, HÄN antaa meille ymmärrystään ja laajempaa hengellistä näkökykyä...kun jaksamme olla kärsivällisiä.

Rukoillaan edelleen hengen johdatusta ja Herran tahdon toteutumista...
        Kävin tänään keskustassa asioilla ja metrossa näin ihmisiä, nuoria lävistettyjä, huumeen vaikutuksen alaisina...
        Herra näytti hengessä ihmeellisiä asioita, joista nyt en enempää voi puhua...
        Kun pääsin kotiin itkin paljon..henkeni oli hyvin murheellinen kaikkien näiden nuorten puolesta. Herra puhui taas kotonani hengelleni uusia asioita ja siunasin Herran Jeesuksen nimessä näitä ihmisiä....

Jatkamme rukousta..Herra tekee vielä ihmeellisiä sielujen pelastukseksi...
        Rukoile puolestani....olen heikko, vain Herrassa vahva.

Herran ihana rakkaus, rauha, armo ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kanssamme ja Herran omien kanssa....

Jää veli veren suojaan...
        Runsain siunauksin....

• elävässä uskossa

Shalom...Rakas veli Tesa...

Herramme suloista rauhaa sinne...

Juuri tätä Herra on puhunut minullekin.
        Hänen tulee olla ensimmäisenä elämässämme...ykkössijalla jatkuvasti...silloin voimme odottaa, että saamme nähdä asioita tapahtuvan meidän ja läheistemme elämässä.

Välillä lihassa tekisi mieli huutaa ihmisille, jotka eivät ymmärrä tätä ja iskevät kapuloita rattaisiin tietämättään, siksi tarvitsemme niin paljon kärsivällisyyttä Herralta.
        Hän antaa onneksi meille kärsivällisyyttä, rakkautta, rauhaa...kaikkia hengen hedelmiä...

Pyydän vielä anteeksi sinulta rakas veli hätiköityjä johtopäätöksiäni sen yhden viestin suhteen...luin toista ketjua, ja joku mielipide vaikutti...
        Vihollinen yrittää aina tulla väliin...
        KIITOS HERRALLE HÄN ON VALPAS JA OIKEUDENMUKAINEN, HÄN antaa meille ymmärrystään ja laajempaa hengellistä näkökykyä...kun jaksamme olla kärsivällisiä.

Rukoillaan edelleen hengen johdatusta ja Herran tahdon toteutumista...
        Kävin tänään keskustassa asioilla ja metrossa näin ihmisiä, nuoria lävistettyjä, huumeen vaikutuksen alaisina...
        Herra näytti hengessä ihmeellisiä asioita, joista nyt en enempää voi puhua...
        Kun pääsin kotiin itkin paljon..henkeni oli hyvin murheellinen kaikkien näiden nuorten puolesta. Herra puhui taas kotonani hengelleni uusia asioita ja siunasin Herran Jeesuksen nimessä näitä ihmisiä....

Jatkamme rukousta..Herra tekee vielä ihmeellisiä sielujen pelastukseksi...
        Rukoile puolestani....olen heikko, vain Herrassa vahva.

Herran ihana rakkaus, rauha, armo ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kanssamme ja Herran omien kanssa....

Jää veli veren suojaan...
        Runsain siunauksin....

Antakaamme anteeksi maan matkamiehen puheet...ymmärtämättömyys..
        Vihollinen yrittää lannistaa jatkuvasti ja estää Herran työn etenemistä...
        Minuakin on yritetty häätää voimakkaasti palstalta pois....
        En voi kuunnella kuin HERRAN ÄÄNTÄ.....

Pysykäämme väkevänä Herrassa...saamme nähdä voiton Hänessä.

Jää veren suojaan, HERRA tuntee sydämet ja näkee kaikki tilanteet...

• tesa.

Antakaamme anteeksi maan matkamiehen puheet...ymmärtämättömyys..
        Vihollinen yrittää lannistaa jatkuvasti ja estää Herran työn etenemistä...
        Minuakin on yritetty häätää voimakkaasti palstalta pois....
        En voi kuunnella kuin HERRAN ÄÄNTÄ.....

Pysykäämme väkevänä Herrassa...saamme nähdä voiton Hänessä.

Jää veren suojaan, HERRA tuntee sydämet ja näkee kaikki tilanteet...

"Isä anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä ne tekee."
        Tiedän että monet tarkoittaa hyvää ja yrittää tosissaan kirjoittaa rakkaudella. Siksi on helppoa sanoa "Isä anna heille anteeksi..." Jumala siunatkoon myös näitä, ja palkitkoon silloin sydämen eikä sanojen mukaan.

Sinusta elävässä uskossa kuitenkin saan paljon voimaa, ja iloitsen jokaisesta rohkaisustasi. Olet Jumalan lahja josta saan täydestä sydämestä kiittää Jumalaa.
        Teet myös juuri niin kuin uudessa avauksessa (Kiitos seriffille) toivoisin kaikkien tekevän, kannustat, nostat ja puolustat niitä joiden kimppuun vihollinen hyökkää.

Vielä kerran, olet myös Jumalan lahja tälle lestadiolaisten kirjoituspalstalle. Siksi Jumala vahvistakoon lahjaasi ja antakoon lisää voitelua kirkastamaan Jumalan kunniaa, ja menestyköön kaikki mihin ikinä ryhdyt ja olkoon Jumalan Henki aina päälläsi. Seuratkoon Jumalan viisaus jokaista ajatustasi ja palkitkoon Herra kaikella muullakin mitä ikinä tarvitset. Älköön puuttuko sinulta mitään, vaan antakoon Herra aina sen mitä tarvitset.

"verelläs vihmo, sulje rakkautees, tiedät sen Jeesus voitit sydämein."

• lapsenusko
        tesa. kirjoitti:

Tiedän että monet tarkoittaa hyvää ja yrittää tosissaan kirjoittaa rakkaudella. Siksi on helppoa sanoa "Isä anna heille anteeksi..." Jumala siunatkoon myös näitä, ja palkitkoon silloin sydämen eikä sanojen mukaan.

Sinusta elävässä uskossa kuitenkin saan paljon voimaa, ja iloitsen jokaisesta rohkaisustasi. Olet Jumalan lahja josta saan täydestä sydämestä kiittää Jumalaa.
        Teet myös juuri niin kuin uudessa avauksessa (Kiitos seriffille) toivoisin kaikkien tekevän, kannustat, nostat ja puolustat niitä joiden kimppuun vihollinen hyökkää.

Vielä kerran, olet myös Jumalan lahja tälle lestadiolaisten kirjoituspalstalle. Siksi Jumala vahvistakoon lahjaasi ja antakoon lisää voitelua kirkastamaan Jumalan kunniaa, ja menestyköön kaikki mihin ikinä ryhdyt ja olkoon Jumalan Henki aina päälläsi. Seuratkoon Jumalan viisaus jokaista ajatustasi ja palkitkoon Herra kaikella muullakin mitä ikinä tarvitset. Älköön puuttuko sinulta mitään, vaan antakoon Herra aina sen mitä tarvitset.

vähemmänkin valveutunut kristitty huomaa, että viholliset yrittävät lannistaa aitoa Jumalan lasta.. Jeesus vielä palkitsee nimim. tesan.. ps pitkään hiljaisesti palstoja seurannut..

• tesa.
        lapsenusko kirjoitti:

vähemmänkin valveutunut kristitty huomaa, että viholliset yrittävät lannistaa aitoa Jumalan lasta.. Jeesus vielä palkitsee nimim. tesan.. ps pitkään hiljaisesti palstoja seurannut..

Kiitos myös sinulle nimim. lapsenusko, Herra palkitkoon myös sinua ja antakoon juuri sitä mitä sydämesi kaipaa. Jumala todellakin palkitsee jokaisen joka Häntä etsii.

Herra on minut niin monta kertaa palkinnut, että tiedän sen jo monesta kokemuksesta. Herra antaa myös maallista hyvyyttään moninkertaisesti takaisin. Kerron niistä yhden esimerkin.

Olen rakentanut taloja koko elämäni, myynyt ja ostanut sillä aikaa jolla saan olla Herran edessä. Jossain vaiheessa taloja oli 2 ja suunnittelimme ostaa toisella kesämökin. Samaan aikaan sydämeni kaipasi enemmän aikaa löytää Jumalan kasvoja ja siirsimme unelmaamme. Jäin 2 vuodeksi 8-10 tuntia päivässä etsimään Jumalaa.

Jumala palkitsi myös tämän ja antoi veneen ja niin lämpimän kesän ettei suomessa ole ennen ollut. Kiersimme sillä yli 3 tuhatta saarta kattavaa kansallispuistoa koko kesän, ja syksyllä löysimme sieltä loma-asunnon johon pääsee myös yhteysaluksella. Maisemat ja paikka on niin kaunis ettei ole sanoja joilla kuvailla, Herra todellakin palkitsi 100 kertaisesti.
        Eikä tämä jäänyt edes tähän. Parhaillaan rakennamme sinne kakkosasuntoa jonne voidaan muuttaa vaikka kokonaan asumaan.

Tämä oli suurin unelmamme, paikka jossa saa tulla uudelleen ja uudelleen etsimään Herran kasvoja ja viipymään Hänen läsnäolossa, ja saimme paljon enemmän kuin pyysimme.

Vaikka maallinen Herran hyvyys on vähäarvoista taivaallisen hyvyyden rinnalla, niin silti sekin on Jumalan huolenpitoa. Ennenkaikkea kaipaan Jumalan läsnäoloa koska Hänessä minulla on kaikki mitä elämään ja Jumalisuuteen tarvitaan. "Vain yhtä minä pyydän, että saisin olla Herran huoneessa kaikki minun elämäni päivät."

• elävässä uskossa
        tesa. kirjoitti:

Shalom...Rakas veli Herrassa...

Herramme läsnäoloa iltahetkeen koko perheellenne...
        Kiitos kaikesta hyvästä, mitä Herra on antanut ja antaa elämäämme.
        Kiitos Hänen suloisesta läsnäolostaan...

Room.8:28...Mutta me tiedämme niille, jotka Jumalaa rakastavat, kaikki kappaleet ynnä parhaaaksi kääntyvän, niille, jotka aivoituksen jälkeen kutsutut ovat.
        Jae 29...Sillä, jotka Hän on katsonut edes, ne Hän on Poikansa kuvan kaltaisiksi säätänyt, että Hän olis esikoinen monen veljen keskellä.

Ja koko luku loppuun...Ihanaa Jumalan Sanaa tähän iltahetkeen.

Olkaamme rohkiat ja lohdutetut ristinkin alla, vakuutetut Jumalan rakkaudesta Kristuksessa!
        Ylistyksemme aihe on Herramme Jeesus Kristus...ja Hänen täydellinen työnsä Golgatalla.
        Jääkäämme veren suojaan....

Levollista ja siunattua yötä kaikille...

• tesa.

Shalom...Rakas veli Herrassa...

Herramme läsnäoloa iltahetkeen koko perheellenne...
        Kiitos kaikesta hyvästä, mitä Herra on antanut ja antaa elämäämme.
        Kiitos Hänen suloisesta läsnäolostaan...

Room.8:28...Mutta me tiedämme niille, jotka Jumalaa rakastavat, kaikki kappaleet ynnä parhaaaksi kääntyvän, niille, jotka aivoituksen jälkeen kutsutut ovat.
        Jae 29...Sillä, jotka Hän on katsonut edes, ne Hän on Poikansa kuvan kaltaisiksi säätänyt, että Hän olis esikoinen monen veljen keskellä.

Ja koko luku loppuun...Ihanaa Jumalan Sanaa tähän iltahetkeen.

Olkaamme rohkiat ja lohdutetut ristinkin alla, vakuutetut Jumalan rakkaudesta Kristuksessa!
        Ylistyksemme aihe on Herramme Jeesus Kristus...ja Hänen täydellinen työnsä Golgatalla.
        Jääkäämme veren suojaan....

Levollista ja siunattua yötä kaikille...

Kiitos ja täyttäköön Herran läsnäolo myös sinun iltahetkesi, ja täyttäköön Hänen läsnäolonsa myös yöunesi. Herra opettakoon meille Sanaansa päivin ja öin.

"Jae 29...Sillä, jotka Hän on katsonut edes, ne Hän on Poikansa kuvan kaltaisiksi säätänyt, että Hän olis esikoinen monen veljen keskellä."

Tämä raamatun kohta on niin monet kerrat saanut kantaa vaikeiden aikojen yli. Ja siksi saamme kiittää Jumalaa että Hän on antanut Sanansa meille vahvistukseksi.

Olen lukemassa Jesaja 60 ja 61, josta tuntuu että jokainen jae täyttää sydämeni. Tuntuu että sydämeni halkeaa, sinne ei mahdu enempää, ja aina vaan seuraava jae avaa uuden Jumalan hyvyyden valtameren.

• elävässä uskossa
        tesa. kirjoitti:

Kiitos ja täyttäköön Herran läsnäolo myös sinun iltahetkesi, ja täyttäköön Hänen läsnäolonsa myös yöunesi. Herra opettakoon meille Sanaansa päivin ja öin.

"Jae 29...Sillä, jotka Hän on katsonut edes, ne Hän on Poikansa kuvan kaltaisiksi säätänyt, että Hän olis esikoinen monen veljen keskellä."

Tämä raamatun kohta on niin monet kerrat saanut kantaa vaikeiden aikojen yli. Ja siksi saamme kiittää Jumalaa että Hän on antanut Sanansa meille vahvistukseksi.

Olen lukemassa Jesaja 60 ja 61, josta tuntuu että jokainen jae täyttää sydämeni. Tuntuu että sydämeni halkeaa, sinne ei mahdu enempää, ja aina vaan seuraava jae avaa uuden Jumalan hyvyyden valtameren.

Shalom...

Amen...Avasin myös siltä kohtaa Biblian...Ihana Sana taivaan kirkkaudesta...Jes. 60 ja 61.

Siunauksiin...

• tesa.

Shalom...

Amen...Avasin myös siltä kohtaa Biblian...Ihana Sana taivaan kirkkaudesta...Jes. 60 ja 61.

Siunauksiin...

>Avasin myös siltä kohtaa Biblian...Ihana Sana taivaan kirkkaudesta...Jes. 60 ja 61.<
        Jumala palkitsee ne jotka Häntä etsii, ja juuri tämä kohta kuvaa miten taivaan kirkkaudesta palkitaan.

59 aloittaa miten Herra itse puuttui asiaan, "16 Hän näki, ettei siellä ollut ketään,
        ja hän ihmetteli sitä.
        ja oikeus oli hänen tukenaan."

61 :8 -- Minä, Herra, rakastan oikeutta
        ja vihaan riistoa ja vääryyttä.
        Minä maksan kansalleni palkan oikeuden mukaan
        ja teen sen kanssa ikuisen liiton.

65:6 Minun edessäni on kirjoitus:
        En minä vaikene!
        Kaiken minä olen maksanut,
        ja minä maksan suoraan käteen.
        7 Minä maksan heidän rikkomuksensa ja heidän isiensä rikkomukset samalla kertaa, sanoo Herra. Koska he ovat polttaneet suitsutusta vuorilla ja herjanneet minua kukkuloilla, minä aivan heti luen heille palkan suoraan käteen.

62:-- Te, jotka huudatte Herraa,
        älkää suoko itsellenne lepoa!
        7 Älkää suoko lepoa hänelle, ennen kuin hän rakentaa ennalleen Jerusalemin ja tekee siitä ylistyksen aiheen koko maailmalle!

62.11 Maailman ääriin saakka
        Herra on kuuluttanut:
        -- Sanokaa tytär Siionille:
        Katso, sinun pelastajasi saapuu,
        hän kuljettaa mukanaan työnsä palkkaa,
        johdattaa niitä, jotka on omikseen hankkinut.

Herra maksaa palkan, mutta Hän maksaa sen oikeuden mukaan. Ensin Hän kuvaa palkanmaksua niille jotka taipuvat Jumalan tahtoon ja sen jälkeen niille jotka eivät taivu.

"Poikansa kuvan kaltainen", saa omistaa jo täällä kaiken mitä Jes 60-62 kuvaa ja vielä paljon enemmänkin, ja nauttia palkastaan taivaassa ikuisesti.
        Siksi haluan kannustaa Jesajan sanoin: 62:-- Te, jotka huudatte Herraa,
        7 Älkää suoko lepoa hänelle, ennen kuin hän rakentaa ennalleen Jerusalemin ja tekee siitä ylistyksen aiheen koko maailmalle!

Jos odotamme palkkaamme vasta taivaassa, niin emme ano sitä elämäämme Jumalalta. Siksi emme näe eroa Jumalattoman ja vanhurskaan välillä.

Kaiken tämän Herra näki,
        ja hän ihmetteli sitä.

Herra piti sitä pahana ettei ollut ketään joka olisi vaatinut oikeutta, puuttunut vääryyteen ja vaatinut Jumalalta hyvitystä arvistamme.

Herra on valmis palkitsemaan, jos nousemme ja viemme asiamme taivaallisen tuomioistuimen eteen. Meidän tulisi toimia niin kuin leskivaimo joka vaati oikeutta kunnes tuomari hermostui ja sanoi, nousen ja hoidan asian ennen kun tuo nainen repii silmät päästäni.

Kop. kop. kop. Isä, anna minulle oikeutta.
        Tule aamulla oikeusistuin aukeaa kymmeneltä.
        Anna minun nukkua, hoidan asian aamulla.
        Ihan oikeasti, anna minun nukkua ensin.
        Lopulta isä nousee ja hoitaa asian.

Jeesus antoi mahtavan ohjeen, jonka lapset osaa automaattisesti, mutta aikuiset ovat tämän unohtaneet. Lapset osaavat kuluttaa vanhempansa ja kulkea perässä kunnes saavat sen mitä pyytää. Samalla lapsi pysyy vanhempien lähellä ja oppii vanhempien tuoksuna kaiken muunkin. Näin tarttuu myös Kristuksen tuoksu elämäämme samalla kun kuljemme perässä.

Oma pyhityksemme johtaa vain päinvastaiseen suuntaan, eikä todellista pyhitystä voida oppia kuin tuoksuna joka tulee Herran läsnäolosta. Siksi Jumala käyttää myös palkkaa työkaluna että pysyisimme Hänen läsnäolossa.

Vihollinen on opettanut monille uskoville valheen jossa palkka annetaan vasta taivaassa, ja sillä vihollinen on pystynyt ryöstämään monilta Herran läsnäolon.
        Samalla vihollinen on saanut läpi toisen valheen jossa hän antaa huolenpidon rahalla, maineella ja titteleillä.
        Kolmanneksi uskovat ovat menettäneet otteensa siinä ettei ole eroa Jumalattoman ja vanhurskaan välillä.
        Neljänneksi Jumalaa pidetään sen johdosta harmittomana puu-ukkona joka ei kykene huolehtimaan omistaan.

• elävässä uskossa
        tesa. kirjoitti:

>Avasin myös siltä kohtaa Biblian...Ihana Sana taivaan kirkkaudesta...Jes. 60 ja 61.<
        Jumala palkitsee ne jotka Häntä etsii, ja juuri tämä kohta kuvaa miten taivaan kirkkaudesta palkitaan.

59 aloittaa miten Herra itse puuttui asiaan, "16 Hän näki, ettei siellä ollut ketään,
        ja hän ihmetteli sitä.
        ja oikeus oli hänen tukenaan."

61 :8 -- Minä, Herra, rakastan oikeutta

65:6 Minun edessäni on kirjoitus:
        En minä vaikene!
        7 Minä maksan heidän rikkomuksensa ja heidän isiensä rikkomukset samalla kertaa, sanoo Herra. Koska he ovat polttaneet suitsutusta vuorilla ja herjanneet minua kukkuloilla, minä aivan heti luen heille palkan suoraan käteen.

62:-- Te, jotka huudatte Herraa,

62.11 Maailman ääriin saakka
        Herra on kuuluttanut:

Herra maksaa palkan, mutta Hän maksaa sen oikeuden mukaan. Ensin Hän kuvaa palkanmaksua niille jotka taipuvat Jumalan tahtoon ja sen jälkeen niille jotka eivät taivu.

"Poikansa kuvan kaltainen", saa omistaa jo täällä kaiken mitä Jes 60-62 kuvaa ja vielä paljon enemmänkin, ja nauttia palkastaan taivaassa ikuisesti.
        Siksi haluan kannustaa Jesajan sanoin: 62:-- Te, jotka huudatte Herraa,

Jos odotamme palkkaamme vasta taivaassa, niin emme ano sitä elämäämme Jumalalta. Siksi emme näe eroa Jumalattoman ja vanhurskaan välillä.

Kaiken tämän Herra näki,
        ja hän ihmetteli sitä.

Herra piti sitä pahana ettei ollut ketään joka olisi vaatinut oikeutta, puuttunut vääryyteen ja vaatinut Jumalalta hyvitystä arvistamme.

Herra on valmis palkitsemaan, jos nousemme ja viemme asiamme taivaallisen tuomioistuimen eteen. Meidän tulisi toimia niin kuin leskivaimo joka vaati oikeutta kunnes tuomari hermostui ja sanoi, nousen ja hoidan asian ennen kun tuo nainen repii silmät päästäni.

Tule aamulla oikeusistuin aukeaa kymmeneltä.
        Anna minun nukkua, hoidan asian aamulla.
        Ihan oikeasti, anna minun nukkua ensin.
        Lopulta isä nousee ja hoitaa asian.

Jeesus antoi mahtavan ohjeen, jonka lapset osaa automaattisesti, mutta aikuiset ovat tämän unohtaneet. Lapset osaavat kuluttaa vanhempansa ja kulkea perässä kunnes saavat sen mitä pyytää. Samalla lapsi pysyy vanhempien lähellä ja oppii vanhempien tuoksuna kaiken muunkin. Näin tarttuu myös Kristuksen tuoksu elämäämme samalla kun kuljemme perässä.

Oma pyhityksemme johtaa vain päinvastaiseen suuntaan, eikä todellista pyhitystä voida oppia kuin tuoksuna joka tulee Herran läsnäolosta. Siksi Jumala käyttää myös palkkaa työkaluna että pysyisimme Hänen läsnäolossa.

Vihollinen on opettanut monille uskoville valheen jossa palkka annetaan vasta taivaassa, ja sillä vihollinen on pystynyt ryöstämään monilta Herran läsnäolon.
        Samalla vihollinen on saanut läpi toisen valheen jossa hän antaa huolenpidon rahalla, maineella ja titteleillä.
        Kolmanneksi uskovat ovat menettäneet otteensa siinä ettei ole eroa Jumalattoman ja vanhurskaan välillä.
        Neljänneksi Jumalaa pidetään sen johdosta harmittomana puu-ukkona joka ei kykene huolehtimaan omistaan.

Shalom Rakas veli Tesa....

Herran Rakkaus, Armo ja Rauha olkoon meidän kaikkien kanssa.

Juuri näin...Jeesus itse sanoo: Anokaa niin teille annetaan...kolkuttakaa niin teille avataan...sillä anovalle annetaan ja kolkuttavalle avataan...

Tämä tarkoittaa pelastusta, että otamme Herran sydämeemme asumaan ja annamme elämämme Jeesuksen käyttöön... taivaan valtakunnan tulemista jo täällä ajassa maan päälle.
        Paikkamme luvatussa maassa on kasvua Kristuksen tuntemisessa ja Hänen tahdossaan olemisessa.
        Jeesuksen omina olemme raivaajia, jotka Hänen voimassaan ajamme vihollisen pois...(karkoitetaan epäuskoa, pelkoa...jne.)
        Pelastuksemme on lahja Jumalalta...kasvu Kristuksessa on taas vihollisen voittamista Herran Jeesuksen voimassa...oikeata uskonasennetta.
        Vihollisen voittamista, että lähimmäisemme saisivat tuntea kauttamme rakkautta, iloa, kärsivällisyyttä, pitkämielisyyttä, hyvyyttä, uskollisuutta, sävyisyyttä, itsemme hillitsemistä ja kaiken tämän Jeesus tahtoo antaa omilleen Pyhän Hengen kautta.
        Kristuksen suloinen tuoksu meissä uskovissa, kun kuljemme Hänen jalanjäljissään.
        Tässäpä meille kasvamista itsekullekin...

Joosua 23:11...Sentähden ottakaat visusti vaari teidän sielustanne, että rakastatte Herraa teidän Jumalaanne.

Matt.6:6...Vaan kuin sinä rukoilet, niin mene kammioos, ja sulje oves, ja rukoile Isääs, joka on salaisuudessa: ja Isäs, joka salaisuudessa näkee, maksaa sinulle julkisesti.

Voi ihme ja ihastus tätä Raamatun syvyyttä ja rikkautta!
        Jumala todellakin halajaa, että me anomalla anomme Hänen tahtoaan tapahtuvaksi myös maan päällä niinkuin taivaassa.
        Tämän vihollinen yrittää uskovilta ryöstää, ettei Herran työ etenisi...

Jeesuksen Kristuksen kuolema oli särkyneen sydämen kuolema...ihana iankaikkinen pelastussuunnitelma.
        Jeesus antaa omilleen taivaallisen, kirkkaan ilon...Hän parantaa menneisyytemme haavoista ja antaa täyden toivon elämäämme.
        Jeesuksessa Kristuksessa meillä on voima hyljätyn elämämme uudestaan luomista varten..itsemme,.perheemme ja lähimmäistemme hyväksi...

Soikoon ylistysvirtemme Isälle, kalliille Herralle Jeesukselle ja suloiselle Pyhälle Hengelle nyt ja iankaikkisesti. Amen

• tesa.

Herran Rakkaus, Armo ja Rauha olkoon meidän kaikkien kanssa.

Juuri näin...Jeesus itse sanoo: Anokaa niin teille annetaan...kolkuttakaa niin teille avataan...sillä anovalle annetaan ja kolkuttavalle avataan...

Tämä tarkoittaa pelastusta, että otamme Herran sydämeemme asumaan ja annamme elämämme Jeesuksen käyttöön... taivaan valtakunnan tulemista jo täällä ajassa maan päälle.
        Paikkamme luvatussa maassa on kasvua Kristuksen tuntemisessa ja Hänen tahdossaan olemisessa.
        Jeesuksen omina olemme raivaajia, jotka Hänen voimassaan ajamme vihollisen pois...(karkoitetaan epäuskoa, pelkoa...jne.)
        Pelastuksemme on lahja Jumalalta...kasvu Kristuksessa on taas vihollisen voittamista Herran Jeesuksen voimassa...oikeata uskonasennetta.
        Vihollisen voittamista, että lähimmäisemme saisivat tuntea kauttamme rakkautta, iloa, kärsivällisyyttä, pitkämielisyyttä, hyvyyttä, uskollisuutta, sävyisyyttä, itsemme hillitsemistä ja kaiken tämän Jeesus tahtoo antaa omilleen Pyhän Hengen kautta.
        Kristuksen suloinen tuoksu meissä uskovissa, kun kuljemme Hänen jalanjäljissään.
        Tässäpä meille kasvamista itsekullekin...

Joosua 23:11...Sentähden ottakaat visusti vaari teidän sielustanne, että rakastatte Herraa teidän Jumalaanne.

Matt.6:6...Vaan kuin sinä rukoilet, niin mene kammioos, ja sulje oves, ja rukoile Isääs, joka on salaisuudessa: ja Isäs, joka salaisuudessa näkee, maksaa sinulle julkisesti.

Voi ihme ja ihastus tätä Raamatun syvyyttä ja rikkautta!
        Jumala todellakin halajaa, että me anomalla anomme Hänen tahtoaan tapahtuvaksi myös maan päällä niinkuin taivaassa.
        Tämän vihollinen yrittää uskovilta ryöstää, ettei Herran työ etenisi...

Jeesuksen Kristuksen kuolema oli särkyneen sydämen kuolema...ihana iankaikkinen pelastussuunnitelma.
        Jeesus antaa omilleen taivaallisen, kirkkaan ilon...Hän parantaa menneisyytemme haavoista ja antaa täyden toivon elämäämme.
        Jeesuksessa Kristuksessa meillä on voima hyljätyn elämämme uudestaan luomista varten..itsemme,.perheemme ja lähimmäistemme hyväksi...

Soikoon ylistysvirtemme Isälle, kalliille Herralle Jeesukselle ja suloiselle Pyhälle Hengelle nyt ja iankaikkisesti. Amen

>Voi ihme ja ihastus tätä Raamatun syvyyttä ja rikkautta!
        Tämän vihollinen yrittää uskovilta ryöstää, ettei Herran työ etenisi...<

Jokaisesta sanastasi näkee että olet viettänyt paljon aikaa Herran edessä.
        Olen todella monille uskoville yrittänyt kertoa juuri tätä mitä kerrot, "myös maan päällä niinkuin taivaassa", ja se on ollut yltsepääsemättömän vaikeaa niillekkin jotka ovat pitkällä Kristuksen tuntemisessa. Ne eivät kuule vaikka millä kielellä sanoisi tai vaikka rautalangasta vääntäisi.

Siksi raamattu sanookin, vain henki voi ymmärtää hengellistä, luonnolliset korvamme ei kuule mitä Henki sanoo. En ole kysynyt, onko sinulla armolahjoja, koska en ole koskaan tavannut uskovia joilla ei olisi ja joiden kanssa voi keskustella niin että voi sanoa jokaiselle sanalle Aamen.
        Itselleni Jumala on antanut rukouskielen, jota käytän monta tuntia joka ikinen päivä. "Kielillä puhuva rakentaa itseään". Kieli jota en ymmärrä puhuu hengelleni ja tulkinnan lahja avaa sen ymmärrykselleni heti kun ymmärrykseni on valmis ottamaan Sanan vastaan.
        Raamattu sanoo ettei kaikki puhu kielillä, mutta itseäni kiinnostaisi voiko tällaista yhteyttä löytää ilman rukouskieltä.

• elävässä uskossa
        tesa. kirjoitti:

>Voi ihme ja ihastus tätä Raamatun syvyyttä ja rikkautta!
        Tämän vihollinen yrittää uskovilta ryöstää, ettei Herran työ etenisi...<

Jokaisesta sanastasi näkee että olet viettänyt paljon aikaa Herran edessä.
        Olen todella monille uskoville yrittänyt kertoa juuri tätä mitä kerrot, "myös maan päällä niinkuin taivaassa", ja se on ollut yltsepääsemättömän vaikeaa niillekkin jotka ovat pitkällä Kristuksen tuntemisessa. Ne eivät kuule vaikka millä kielellä sanoisi tai vaikka rautalangasta vääntäisi.

Siksi raamattu sanookin, vain henki voi ymmärtää hengellistä, luonnolliset korvamme ei kuule mitä Henki sanoo. En ole kysynyt, onko sinulla armolahjoja, koska en ole koskaan tavannut uskovia joilla ei olisi ja joiden kanssa voi keskustella niin että voi sanoa jokaiselle sanalle Aamen.
        Itselleni Jumala on antanut rukouskielen, jota käytän monta tuntia joka ikinen päivä. "Kielillä puhuva rakentaa itseään". Kieli jota en ymmärrä puhuu hengelleni ja tulkinnan lahja avaa sen ymmärrykselleni heti kun ymmärrykseni on valmis ottamaan Sanan vastaan.
        Raamattu sanoo ettei kaikki puhu kielillä, mutta itseäni kiinnostaisi voiko tällaista yhteyttä löytää ilman rukouskieltä.

Shalom....sinne ja Armo ja Rakkaus Jeesuksessa Kristuksessa...

Itse olen murtuneella sydämellä Herran edessä ja minua koskettaa juuri tuo Herramme särkyneen sydämen kuolema ristillä, jonka kautta saamme nauttia Hänen ylösnousemusvoimastaan tälläkin hetkellä...
        Olen kyyneleissä ollut koko päivän...en välttämättä itsekään ymmärrä murheeni syytä...Herra tietää, tuntee...tyydyn siihen, Hänen suloiseen armoonsa.

Pyhän Hengen läsnäolo pienessä asunnossani on ihana ja lohduttava.

Armolahjoista...opiskelin tässä itsekin Aapeli Saarisalon Raamatun Sanakirjasta, jonka isäni on v.1970 äidilleni lahjaksi antanut.

Ne ovat saman hengen antamia saman Herran tahdosta ja käytettävät kokonaan JUMALAN KUNNIAKSI.
        Armolahjat ovat erityinen kyky tai taito, jonka apostolit ja muutkin kristityt saivat saadessaan Pyhän Hengen.
        Niihin kuuluvat ihmevoimat, kielilläpuhuminen ja selittäminen, profetoiminen, parantaminen.
        henki jakaa ja tekee kunkin omalla tavallaan sopivaksi srk:nnan palvelemiseen JUMALAN KUNNIAKSI.
        On tärkeää käyttää niitä RAKKAUDEN ohjaamina..1.Kor.13:1-13.
        Hengen hedelmien ja armolahjojen välillä on ero....1.Kor 14:1...1.Kor.12:8-10

On myös henkilahjoja...ne ovat jotain erikoista..sellaista, jota toisella on ja toisella ei.
        Ne ovat yksityisten kristittyjen erikoisvarusteita ja ovat erilaisia eri kristityillä.
        1. Kor.12:8-10...Sillä yhdelle annetaan hengen kautta puhua viisaudesta, toiselle puhua tiedosta sen yhden hengen kautta: mutta toiselle usko siitä yhdestä hengestä: toiselle lahjat terveeksi tehdä siinä yhdessä hengessä. Toiselle voimallisia töitä tehdä: toiselle ennustus, toiselle henget eroittaa, toiselle moninaiset kielet, toiselle moninaisten kielten selitys.

Uskon henkilahja päästää uskon voiman näkyviin.
        Uskon henkilahja päästää näkyviin uskon voiman erityisiä vaikutuksia.

Henkilahjat eivät ole annetut huomion herättämistä varten , eivätkä korottamaan toista toisen kustannuksella, vaan yksinomaan Jeesuksen omien siis seurakunnan hyödyksi rakentamaan Jumalan temppeliä.

Herran henki on antanut minulle joitakin näistä armolahjoista..esim. Uskon henkilahjan, hengen eroittamisen armolahjan.....viisauden ja tiedon armolahjan...
        Kuuliaisuuden kautta Hän tulee antamaan lisää omilleen, kun hyväksi näkee Hänen aivoituksensa ja aikataulunsa jälkeen.

Nöyrällä mielellä ihmettelen Jumalan armoa, rakkautta ja kaikkivaltiutta.
        Ihmettelen, että Hän meitä heikkoja ja syntisiä käyttää oman työnsä välikappaleina ja Hänen täydellisen tahtonsa loppuunsaattamiseksi niin maan päällä kuin taivaassa.

Tule Herra Jeesus. Amen.

Runsaita siunauksia kaikille...

• tesa.

Itse olen murtuneella sydämellä Herran edessä ja minua koskettaa juuri tuo Herramme särkyneen sydämen kuolema ristillä, jonka kautta saamme nauttia Hänen ylösnousemusvoimastaan tälläkin hetkellä...
        Olen kyyneleissä ollut koko päivän...en välttämättä itsekään ymmärrä murheeni syytä...Herra tietää, tuntee...tyydyn siihen, Hänen suloiseen armoonsa.

Armolahjoista...opiskelin tässä itsekin Aapeli Saarisalon Raamatun Sanakirjasta, jonka isäni on v.1970 äidilleni lahjaksi antanut.

Ne ovat saman hengen antamia saman Herran tahdosta ja käytettävät kokonaan JUMALAN KUNNIAKSI.
        Armolahjat ovat erityinen kyky tai taito, jonka apostolit ja muutkin kristityt saivat saadessaan Pyhän Hengen.
        Niihin kuuluvat ihmevoimat, kielilläpuhuminen ja selittäminen, profetoiminen, parantaminen.
        henki jakaa ja tekee kunkin omalla tavallaan sopivaksi srk:nnan palvelemiseen JUMALAN KUNNIAKSI.

On myös henkilahjoja...ne ovat jotain erikoista..sellaista, jota toisella on ja toisella ei.
        Ne ovat yksityisten kristittyjen erikoisvarusteita ja ovat erilaisia eri kristityillä.
        1. Kor.12:8-10...Sillä yhdelle annetaan hengen kautta puhua viisaudesta, toiselle puhua tiedosta sen yhden hengen kautta: mutta toiselle usko siitä yhdestä hengestä: toiselle lahjat terveeksi tehdä siinä yhdessä hengessä. Toiselle voimallisia töitä tehdä: toiselle ennustus, toiselle henget eroittaa, toiselle moninaiset kielet, toiselle moninaisten kielten selitys.

Henkilahjat eivät ole annetut huomion herättämistä varten , eivätkä korottamaan toista toisen kustannuksella, vaan yksinomaan Jeesuksen omien siis seurakunnan hyödyksi rakentamaan Jumalan temppeliä.

Herran henki on antanut minulle joitakin näistä armolahjoista..esim. Uskon henkilahjan, hengen eroittamisen armolahjan.....viisauden ja tiedon armolahjan...
        Kuuliaisuuden kautta Hän tulee antamaan lisää omilleen, kun hyväksi näkee Hänen aivoituksensa ja aikataulunsa jälkeen.

Ihmettelen, että Hän meitä heikkoja ja syntisiä käyttää oman työnsä välikappaleina ja Hänen täydellisen tahtonsa loppuunsaattamiseksi niin maan päällä kuin taivaassa.

Tule Herra Jeesus. Amen.

>Olen kyyneleissä ollut koko päivän...en välttämättä itsekään ymmärrä murheeni syytä...Herra tietää,<

Herra itse tekee tilaa ja valmistaa ennen kun Hän voi täyttää uudella viinillä. Usein tunnemme vain sen että jotain Herra tekee, mutta emme tiedä vielä mitä se on.

Jeesus, kiitos että itse vaikutat tekemisen ja tahtomisen, ja Sinä tiedät miten haluat palvelijasi täyttää. Kiitos että saamme siunata sinun Henkeäsi ja sinun tahtoasi ja luottaa sinun hyvyyteesi. Vahvista nim. elävässä uskossa ja anna paljon enkeleitä hänen ympärille suojaksi. Ole siunattu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja jää siunaamaan.

• lapsenusko

Tule Herra Jeesus. Amen.

...kiitos teille, tai Jeesukselle.. en ole turhaan seurannut palstaa. Saan valtavasti voimaa ja inspiraatiota raamattuni tutkimiseen teidän keskusteluista.. (jostain syystä olen välillä niin väsynyt siihen puuhaan) mutta taas on ihana ja voimistunut mieli.. ps. uskottava se on: heikoissa hän on väkevä!

• elävässä uskossa
        tesa. kirjoitti:

>Olen kyyneleissä ollut koko päivän...en välttämättä itsekään ymmärrä murheeni syytä...Herra tietää,<

Herra itse tekee tilaa ja valmistaa ennen kun Hän voi täyttää uudella viinillä. Usein tunnemme vain sen että jotain Herra tekee, mutta emme tiedä vielä mitä se on.

Jeesus, kiitos että itse vaikutat tekemisen ja tahtomisen, ja Sinä tiedät miten haluat palvelijasi täyttää. Kiitos että saamme siunata sinun Henkeäsi ja sinun tahtoasi ja luottaa sinun hyvyyteesi. Vahvista nim. elävässä uskossa ja anna paljon enkeleitä hänen ympärille suojaksi. Ole siunattu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja jää siunaamaan.

Shalom...kiitos lohdutuksesta Rakas veli Tesa Herrassa...

Herra puhuu suoraan sydämelleni Henkensä kautta...
        Autuaita ovat murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen Hänessä...

Korjaan vielä edellisestä kommentistani, että en opiskellut, vaan tutkin, mitä Saarisalo sanoo Raamatun sanakirjassa armolahjoista.

Tällaisia ei voi opiskella ne tulevat suoraan taivaasta lahjana meille köyhille...

Herran on kunnia, kirkkaus, valta ja voima...
        Hän tekee vielä ihmeellisiä asioita omiensa hyväksi tässä Suomen maassa..
        Antaa oikeuden väkevällä kädellään omilleen...
        Jäämme ihmetyksellä ja ihastuksella odottamaan...

Siunaamme rakkaudella kaikkia...

Ps. Lähden nyt saunaan ja rupean lepååmään sen jälkeen...

Siunattua iltaa kaikille..
        Jumalan sanaa pysyy iankaikkisesti. Amen.

• elävässä uskossa
        lapsenusko kirjoitti:

...kiitos teille, tai Jeesukselle.. en ole turhaan seurannut palstaa. Saan valtavasti voimaa ja inspiraatiota raamattuni tutkimiseen teidän keskusteluista.. (jostain syystä olen välillä niin väsynyt siihen puuhaan) mutta taas on ihana ja voimistunut mieli.. ps. uskottava se on: heikoissa hän on väkevä!

Shalom....lapsenusko....

Jumalan armo, rauha ja rakkaus olkoon kanssasi tänä iltahetkenä...
        Kiitos Herralle kaikesta hyvästä meitä kohtaan...

Herra antaa ylistysviitan yllemme nimensä kunniaksi...

Ole siunattu ja Jumalan Rauha, joka on ylitse ymmärryksemme käyvä olkoon kanssasi...

Runsain siunauksin...

• Huvittunut 8-)
        lapsenusko kirjoitti:

Kannattaisikohan opetella kirjoittamaan eri tyylillä silloin kun esittää toista henkilöä eri nikillä? Ihan vaan et, silloin se saattais mennä täydestä muillekin kuin ystävällesi tesalle. ;)))))))))))))

• Joku noinkin! 8-)
        lapsenusko kirjoitti:

Sivupersoonako?

• elävässä uskossa
        Joku noinkin! 8-) kirjoitti:

Sivupersoonako?

Shalom hyvä ystävä...

Herramme kyllä näkee kaiken...
        En ole kirjoittanut kuin omalla nimimerkilläni tähän ketjuun...ei ole tarvetta kirjoittaa muilla nimimerkeillä....

JUMALA olkoon todistajani...

Siunausta sinulle ja voimia eteenpäin...

• elävässä uskossa

Shalom hyvä ystävä...

Herramme kyllä näkee kaiken...
        En ole kirjoittanut kuin omalla nimimerkilläni tähän ketjuun...ei ole tarvetta kirjoittaa muilla nimimerkeillä....

JUMALA olkoon todistajani...

Siunausta sinulle ja voimia eteenpäin...

Shalom....

Rakkaudesta totuuteen ja ettei Herramme Jeesuksen Kristuksen työ estyisi...

Herran henki on tarkka...
        Herra näkee kaiken ja antaa oikeuden tapahtua omilleen...

Paha palvelija antoi väärän todistuksen lähimmäisestään...
        Vihollinen hääti n. vuosi sitten minut palstalta antamalla väärän todistuksen...leimaamalla minut mielisairaaksi...Herra tietää asian...
        Hän näkee taivaasta...

Isä anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä tekevät...
        Herra armahda...

Kuka kirjoittaa monilla nimimerkeillä...kenellä on sivupersoonia...
        Herra tietää...Herra näkee...
        Hän antaa oikeuden omilleen..

Autuaita ovat murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen...

Jään veren suojaan...

• lapsenusko

Shalom....lapsenusko....

Jumalan armo, rauha ja rakkaus olkoon kanssasi tänä iltahetkenä...
        Kiitos Herralle kaikesta hyvästä meitä kohtaan...

Herra antaa ylistysviitan yllemme nimensä kunniaksi...

Ole siunattu ja Jumalan Rauha, joka on ylitse ymmärryksemme käyvä olkoon kanssasi...

Runsain siunauksin...

Kiitos viestistäsi nimim.elävässä uskossa. Avasin tietsikan ja huomasin että taas joku yrittää estää evankeliumia tällä palstalla..Voimia aidoille Jumalan lapsille!

• elävässä uskossa
        lapsenusko kirjoitti:

Kiitos viestistäsi nimim.elävässä uskossa. Avasin tietsikan ja huomasin että taas joku yrittää estää evankeliumia tällä palstalla..Voimia aidoille Jumalan lapsille!

Shalom lapsenusko...

Jumalan rauha ja rakkaus olkoon kanssasi.
        Kiitän Jumalaa sinusta ja siitä että olet saanut virkistyä keskustelusta tässä ketjussa.

Vihollinen yrittää estää Herran työtä...HERRA on väkevä auttamaan omiaan ja saamaan oikeutta omilleen.

Henkilö, joka yrittää vesittää Jumalan työtä...kirjoittelee eri nimimerkeillä ja yrittää häätää lähimmäisiämme pois palstalta. Useimmat palstalaisista kyllä tietävät kuka hän on...hän tuomitsee lähimmäisiään ja menee röyhkeydessään Jumalan edelle.
        Hän on valitettavasti Jeesuksen ristin vihollinen.
        Herra häntä armahtakoon.

Rukoile puolestamme ja rukoillaan yhdessä Herran työn jatkumista...

PSALMI 9:1...Minä kiitän Herraa kaikesta sydämestäni, ja luettelen kaikki sinun ihmees.
        Jae 2...Minä iloitsen ja riemuitsen sinussa, ja veisaan kiitosta sinun nimelles, sinä kaikkein ylimmäinen.
        Jae 3...Ettäs minun vihollliseni olet ajanut takaperin: he lankesivat ja hukkuivat sinun etees.
        Jae 4...sillä sinä saatat minun oikeuteni ja asiani toimeen: sinä istuit istuimelle, vanhurskauden tuomari.

Runsaita siunauksia päivääsi...
        Kiitetään Herra Hänen hyvyydestään meitä kohtaan...

• lapsenusko

Shalom lapsenusko...

Jumalan rauha ja rakkaus olkoon kanssasi.
        Kiitän Jumalaa sinusta ja siitä että olet saanut virkistyä keskustelusta tässä ketjussa.

Vihollinen yrittää estää Herran työtä...HERRA on väkevä auttamaan omiaan ja saamaan oikeutta omilleen.

Henkilö, joka yrittää vesittää Jumalan työtä...kirjoittelee eri nimimerkeillä ja yrittää häätää lähimmäisiämme pois palstalta. Useimmat palstalaisista kyllä tietävät kuka hän on...hän tuomitsee lähimmäisiään ja menee röyhkeydessään Jumalan edelle.
        Hän on valitettavasti Jeesuksen ristin vihollinen.
        Herra häntä armahtakoon.

Rukoile puolestamme ja rukoillaan yhdessä Herran työn jatkumista...

PSALMI 9:1...Minä kiitän Herraa kaikesta sydämestäni, ja luettelen kaikki sinun ihmees.
        Jae 2...Minä iloitsen ja riemuitsen sinussa, ja veisaan kiitosta sinun nimelles, sinä kaikkein ylimmäinen.
        Jae 3...Ettäs minun vihollliseni olet ajanut takaperin: he lankesivat ja hukkuivat sinun etees.
        Jae 4...sillä sinä saatat minun oikeuteni ja asiani toimeen: sinä istuit istuimelle, vanhurskauden tuomari.

Runsaita siunauksia päivääsi...
        Kiitetään Herra Hänen hyvyydestään meitä kohtaan...

Rukoilen ja Kiitän.. (ja avaan taas raamattuni)

• elävässä uskossa
        lapsenusko kirjoitti:

Rukoilen ja Kiitän.. (ja avaan taas raamattuni)

Shalom Rakas lapsenusko.....

Runsasta siunausta päivääsi....

Muutamia ihania Sananpaikkoja sinulle!

Jes.42:1-4...

Kun olemme Jeesuksessa Kristuksessa emme murru emmekä sammu, vaikka mitä olisi edessä...ja odotamme hengessä ja totuudessa aina Jeesuksen ihanuuden ilmestymistä elämäämme kirkkaammin ja kirkkaammin...

1.Piet. 1:8...Jota te rakastatte, vaikka ette Häntä näe, jonka päälle te myös uskotte, ehkette nyt Häntä näe, niin te kuitenkin saatte iloita sanomattomalla ja kunniallisella ilolla.

Suloista Herran Rauhaa...

• lapsenusko

Shalom Rakas lapsenusko.....

Runsasta siunausta päivääsi....

Muutamia ihania Sananpaikkoja sinulle!

Jes.42:1-4...

Kun olemme Jeesuksessa Kristuksessa emme murru emmekä sammu, vaikka mitä olisi edessä...ja odotamme hengessä ja totuudessa aina Jeesuksen ihanuuden ilmestymistä elämäämme kirkkaammin ja kirkkaammin...

1.Piet. 1:8...Jota te rakastatte, vaikka ette Häntä näe, jonka päälle te myös uskotte, ehkette nyt Häntä näe, niin te kuitenkin saatte iloita sanomattomalla ja kunniallisella ilolla.

Suloista Herran Rauhaa...

Kiitos nimim. elävässä uskossa taas lohdullisista raamatun paikoista! On hienoa kun sinä et kirjoita riitahengellä, vaan rakkauden hengessä! Voimia ja iloa aurinkoiseen päivääsi..

• elävässä uskossa

Herran Rauhaa ja suloista läsnäoloa Tesa...

Kiitos rohkaisusta taas...tuli oikealla hetkellä.
      Todellakin vaatii uskallusta lähestyä Pyhää Elävää Jumalaa ja sen uskalluksen saamme Pyhän Hengen kautta...
      Jumala antaa oikeuden tapahtua omilleen Hän ei jätä pulaan, ei hylkää eikä ajaa luotaan pois...sen olen taas huomannut, kun Herra on vahvasti Henkensä kanssa läsnä ja opettaa ihmeellisellä tavalla.

Vaatii uskalllusta myös kirjoittaa tänne sen olen tullut huomaamaan...

Ihanasti totesit, että pyhitys ei tule oppimalla vaan se tarttuu meihin Jumalan läsnäolosta...Kristuksen tuoksu meissä...

Nöyrällä mielellä seurailen ihmisten kirjoituksia...
      Laitan jonkun kommentin kun saan Herralta siihen luvan, etten loukkaa ketään, mutta totuudesta en voi poiketa piirunkaan vertaa...
      Halajamalla halajan Sanan väärentämätötä maitoa.
      Jumala tuntee sydämet...

Jää Herran Rauhaan ja kalliin veren suojaan...rukoile voimaa minulle...olen heikko....vain Hänessä väkevä...

Runsain siunauksin...

• tesa.

>.rukoile voimaa minulle...olen heikko....vain Hänessä väkevä...<

Kiitos Jeesus että saamme tuoda tämän pyynnön Sinun nimessäsi Jumalan tuomioistuimen eteen tuomittavaksi. Vihollinen on ryöstänyt voimaa jota tarvitsemme Sinun seuraamiseesi. Tuomitse asiamme ja korvaa 7 kertaisesti sinun voimallasi, anna Sinun voiman voitelusi.

Kiitos Isä että rakastat oikeutta, ja saamme anoa oikeuttasi. Jeesuksen nimessä aamen.

• elävässä uskossa
        tesa. kirjoitti:

>.rukoile voimaa minulle...olen heikko....vain Hänessä väkevä...<

Kiitos Jeesus että saamme tuoda tämän pyynnön Sinun nimessäsi Jumalan tuomioistuimen eteen tuomittavaksi. Vihollinen on ryöstänyt voimaa jota tarvitsemme Sinun seuraamiseesi. Tuomitse asiamme ja korvaa 7 kertaisesti sinun voimallasi, anna Sinun voiman voitelusi.

Kiitos Isä että rakastat oikeutta, ja saamme anoa oikeuttasi. Jeesuksen nimessä aamen.

Shalom....

Kiitos Rakas Jumala Herran Jeesuksen nimessä annat oikeuden tapahtua niin maan päällä kuin taivaissa.
        Sinun sanasi pitää ja siihen uskalluksella luotamme....

Jes. 59:20...Ja Zionille on tuleva Vapahtaja, ja niille jotka kääntyvät pois synneistä Jakobissa, sanoo Herra.
        Jae 21... Ja minä teen tämän liiton heidän kanssansa, sanoo Herra: minun Henkeni, joka sinun päälläs on, ja minun sanani, jotka minä sinun suuhus pannut olen, ei pidä lähtemän sinun suustas, eikä sinun siemenes suusta, ja lastes lasten suusta, sanoo Herra, nyt niin ijankaikkiseen.

Jes. 60:1...Nouse ole kirkas; sillä sinun valkeutes tulee, ja HERRAN KUNNIA koittaa sinun ylitses....

Tapahtukoon SINUN TAHTOS RAKAS JUMALA niin maan päällä kuin taivaissa...Jeesuksen kalliissa nimessä...

Jeesuksen kalliin veren suojaan...

• tesa.

Shalom....

Kiitos Rakas Jumala Herran Jeesuksen nimessä annat oikeuden tapahtua niin maan päällä kuin taivaissa.
        Sinun sanasi pitää ja siihen uskalluksella luotamme....

Jes. 59:20...Ja Zionille on tuleva Vapahtaja, ja niille jotka kääntyvät pois synneistä Jakobissa, sanoo Herra.
        Jae 21... Ja minä teen tämän liiton heidän kanssansa, sanoo Herra: minun Henkeni, joka sinun päälläs on, ja minun sanani, jotka minä sinun suuhus pannut olen, ei pidä lähtemän sinun suustas, eikä sinun siemenes suusta, ja lastes lasten suusta, sanoo Herra, nyt niin ijankaikkiseen.

Jes. 60:1...Nouse ole kirkas; sillä sinun valkeutes tulee, ja HERRAN KUNNIA koittaa sinun ylitses....

Tapahtukoon SINUN TAHTOS RAKAS JUMALA niin maan päällä kuin taivaissa...Jeesuksen kalliissa nimessä...

Jeesuksen kalliin veren suojaan...

Elävässä uskossa, tätä voi jo sanoa Herran läsnäoloksi Hänen valtaistuimensa edessä.

17 Vanhurskauden hän puki haarniskaksi ylleen,
        pelastuksen kypärän hän pani päähänsä,
        hän pukeutui koston vaatteisiin,
        kuin viittaan hän verhoutui kiivauteensa.
        18 Hän maksaa kaikille heidän tekojensa mukaan,
        vihastuu vastustajilleen, kostaa vihollisilleen
        ja kostaa myös kaukaisille rannoille,
        19 niin että lännen äärillä pelätään Herran nimeä
        ja auringon nousun puolella hänen kunniansa
        kirkkautta.
        Se, mikä tulee, tulee kuin patonsa murtanut virta,
        jonka Herran tuuli on ajanut liikkeelle.
        20 Mutta Siioniin Herra tulee vapauttajana, Jaakobin jälkeläisten luo lunastajana, kun he luopuvat rikkomuksistaan, sanoo Herra.

"Se, mikä tulee, tulee kuin patonsa murtanut virta,
        jonka Herran tuuli on ajanut liikkeelle."

Kun anomme Jumalan oikeudenmukaisuutta, ja haluamme luopua rikkomuksistamme, niin ristiriitaisuuden patomme murretaan ja elävän veden lähteet saa vapaasti jälleen virrata elämäämme, koteihimme ja ympäristöömme.

Silloin ei väisty Jumalan Henki päältämme, eikä Hänen Sanansa poistu suustamme. "ei sinun suustasi, ei jälkeläistesi eikä sinun jälkeläistesi jälkeläisten suusta", sanoo Herra, "ei nyt eikä milloinkaan." "

Ei ole elämässäni yhtään ainoaa asiaa johon vihollinen ei olisi laittanut kapuloita rattaisiin, ei yhtään asiaa johon ei olisi vihollisen täydellä voimalla hyökätty. Tämä on tehnyt niin suuren ristiriidan padon, että suuni on monta kertaa suljettu ja jos olen sen avannut, niin kaikki ovat kuorossa vastanneet "näytä se ensin omassa elämässä".

Ei ole paikkaa johon ei olisi lyöty, eikä vartta ja kauneutta jota voisi ihailla. On vain vihollisen rusikoima ruumis ja elämä josta jokainen haluaa kääntää katseensa pois. Tämä on se ristiriidan pato jonka Isäni murtaa.

Sain jokin aika sitten nähdä näyn, jossa pato alkoi murtumaan, ja se oli niin suuri pato että se vie murtuessaan kaiken mennessään. Itse olin padon alapuolella, ja olin kuin pölyhiukkanen sen padon rinnalla.

Vesi virtasi läpi monesta kohdasta ja murtumia tuli jatkuvasti lisää ja näytti että nyt se murtuu lopullisesti ja vie kaiken mennessään. Olin kiivennyt raskaan matkan padon juurelle ja siellä oli muitakin jotka kiipesivät perässä.
        Pelästyin kun näin sen voiman ja yritin varottaa alempana olevia, nyt pato murtuu.

Jäin kyselemään, mitä näky tarkoittaa, kuvaako tämä omaa elämääni ja missä on pato joka estää Jumalan virran virtaamasta? Sain vastauksen että se on ristiriidan pato joka täytyy murtaa. Ja tänään kun kirjoitan Jes. 59 kohdasta silmiini osuu kohta "Se, mikä tulee, tulee kuin patonsa murtanut virta,".

• elävässä uskossa
        tesa. kirjoitti:

Elävässä uskossa, tätä voi jo sanoa Herran läsnäoloksi Hänen valtaistuimensa edessä.

17 Vanhurskauden hän puki haarniskaksi ylleen,
        pelastuksen kypärän hän pani päähänsä,
        hän pukeutui koston vaatteisiin,
        kuin viittaan hän verhoutui kiivauteensa.
        18 Hän maksaa kaikille heidän tekojensa mukaan,
        vihastuu vastustajilleen, kostaa vihollisilleen
        ja kostaa myös kaukaisille rannoille,
        19 niin että lännen äärillä pelätään Herran nimeä
        ja auringon nousun puolella hänen kunniansa
        kirkkautta.
        Se, mikä tulee, tulee kuin patonsa murtanut virta,
        jonka Herran tuuli on ajanut liikkeelle.
        20 Mutta Siioniin Herra tulee vapauttajana, Jaakobin jälkeläisten luo lunastajana, kun he luopuvat rikkomuksistaan, sanoo Herra.

Kun anomme Jumalan oikeudenmukaisuutta, ja haluamme luopua rikkomuksistamme, niin ristiriitaisuuden patomme murretaan ja elävän veden lähteet saa vapaasti jälleen virrata elämäämme, koteihimme ja ympäristöömme.

Silloin ei väisty Jumalan Henki päältämme, eikä Hänen Sanansa poistu suustamme. "ei sinun suustasi, ei jälkeläistesi eikä sinun jälkeläistesi jälkeläisten suusta", sanoo Herra, "ei nyt eikä milloinkaan." "

Ei ole elämässäni yhtään ainoaa asiaa johon vihollinen ei olisi laittanut kapuloita rattaisiin, ei yhtään asiaa johon ei olisi vihollisen täydellä voimalla hyökätty. Tämä on tehnyt niin suuren ristiriidan padon, että suuni on monta kertaa suljettu ja jos olen sen avannut, niin kaikki ovat kuorossa vastanneet "näytä se ensin omassa elämässä".

Ei ole paikkaa johon ei olisi lyöty, eikä vartta ja kauneutta jota voisi ihailla. On vain vihollisen rusikoima ruumis ja elämä josta jokainen haluaa kääntää katseensa pois. Tämä on se ristiriidan pato jonka Isäni murtaa.

Sain jokin aika sitten nähdä näyn, jossa pato alkoi murtumaan, ja se oli niin suuri pato että se vie murtuessaan kaiken mennessään. Itse olin padon alapuolella, ja olin kuin pölyhiukkanen sen padon rinnalla.

Vesi virtasi läpi monesta kohdasta ja murtumia tuli jatkuvasti lisää ja näytti että nyt se murtuu lopullisesti ja vie kaiken mennessään. Olin kiivennyt raskaan matkan padon juurelle ja siellä oli muitakin jotka kiipesivät perässä.
        Pelästyin kun näin sen voiman ja yritin varottaa alempana olevia, nyt pato murtuu.

Jäin kyselemään, mitä näky tarkoittaa, kuvaako tämä omaa elämääni ja missä on pato joka estää Jumalan virran virtaamasta? Sain vastauksen että se on ristiriidan pato joka täytyy murtaa. Ja tänään kun kirjoitan Jes. 59 kohdasta silmiini osuu kohta "Se, mikä tulee, tulee kuin patonsa murtanut virta,".

Shalom...Rakas veli...

Kyyneleet silmissä luen viestiäsi...
        Herra todellakin tahtoo murtaa kaikki padot elävien vesien virrata läheistemme, lähimmäistemme ja omaan elämäämme.
        Herra haluaa taivaallisella kirkkaudella täyttää elämää ympärillämme ja meissä.
        Jeesus Kristus tulee pian noutamaan omansa taivaan kotiin...itken Hänen kauneutensa kunniansa edessä.
        Olen itse niin haavoilla ja rusikoita joka alueella, että huokaan vain ylös ja Herra täyttää tyhjän astian Hengellään.
        Vapisen Jumalan edessä ja Hänen Sanansa edessä, Hänen Pyhyytensä edessä ja ihmettelen kuin vastasyntynyt mitä tämä on?
        Olen rikkonut Häntä ja lähimmäisiäni kohtaan niin karkealla tavalla, että on mahdotonta ymmärtää Hänen laupeuttaan ja armoaan minua kohtaan.

Hänen verensä kalliissa voimassa jaksamme eteenpäin...

Jään nyt siunaamaan sinua...jää Herran Rauhaan ja Iloon..

Rukoillaan, että Hänen täydellinen tahtonsa saisi tapahtua meidän ja läheistemme ja Hänen omiensa elämässä.

• elävässä uskossa

Shalom...Rakas veli...

Kyyneleet silmissä luen viestiäsi...
        Herra todellakin tahtoo murtaa kaikki padot elävien vesien virrata läheistemme, lähimmäistemme ja omaan elämäämme.
        Herra haluaa taivaallisella kirkkaudella täyttää elämää ympärillämme ja meissä.
        Jeesus Kristus tulee pian noutamaan omansa taivaan kotiin...itken Hänen kauneutensa kunniansa edessä.
        Olen itse niin haavoilla ja rusikoita joka alueella, että huokaan vain ylös ja Herra täyttää tyhjän astian Hengellään.
        Vapisen Jumalan edessä ja Hänen Sanansa edessä, Hänen Pyhyytensä edessä ja ihmettelen kuin vastasyntynyt mitä tämä on?
        Olen rikkonut Häntä ja lähimmäisiäni kohtaan niin karkealla tavalla, että on mahdotonta ymmärtää Hänen laupeuttaan ja armoaan minua kohtaan.

Hänen verensä kalliissa voimassa jaksamme eteenpäin...

Jään nyt siunaamaan sinua...jää Herran Rauhaan ja Iloon..

Rukoillaan, että Hänen täydellinen tahtonsa saisi tapahtua meidän ja läheistemme ja Hänen omiensa elämässä.

Shalom...

Herran Rauhaa ja levollista yötä veli tesa....

Herra antoi suurta varmuutta ja lohdutusta tänä päivänä kauttasi.

Ole siunattu ja perhekuntasi myös.

Kiitos Herralle Hänen Armonsa ja Sanansa pysyy iankaisesti!

• elävässä uskossa

Shalom...

Herran Rauhaa ja levollista yötä veli tesa....

Herra antoi suurta varmuutta ja lohdutusta tänä päivänä kauttasi.

Ole siunattu ja perhekuntasi myös.

Kiitos Herralle Hänen Armonsa ja Sanansa pysyy iankaisesti!

korjaus....

Iankaikkisesta iankaikkiseen. Amen.

• tesa.

korjaus....

Iankaikkisesta iankaikkiseen. Amen.

Kiitos myös sinulle elävässä uskossa, olen saanut Jumalalta enemmän sinun kauttasi. Nämä viestisi rohkaisee ja saan tuntea Jumalan rakkautta kauttasi.

Jumala tekee kauttasi jotain mitä en vielä tunne. Tunnen pilkan, vainon, ahdistuksen, kivun, sairauden, syytöksen, halveksunnan yms. mutta en sanoja jotka rakastaa.

En tiedä edes mitä vastaisin, olen varmaan suomalainen jöröjukka, mutta haluaisin oppia tästä jotain. Olen aina ihaillut naisten tapaa kirjoittaa, "rakas veli, rakas sisko, rakas saara, rakas muttis, rakas tesa, yms."
        Miesten maailma on usein niin teknistä jossa Jumalan Sanaakin käsitellään kuin konetta. Siinä on määrätyt rattaat joiden on pyörittävä oikeassa paikassa ja oikeassa järjestyksessä, mutta naiset tuo siihen kauneuden, pehmeyden ja joustavuuden.

• elävässä uskossa
        tesa. kirjoitti:

Kiitos myös sinulle elävässä uskossa, olen saanut Jumalalta enemmän sinun kauttasi. Nämä viestisi rohkaisee ja saan tuntea Jumalan rakkautta kauttasi.

Jumala tekee kauttasi jotain mitä en vielä tunne. Tunnen pilkan, vainon, ahdistuksen, kivun, sairauden, syytöksen, halveksunnan yms. mutta en sanoja jotka rakastaa.

En tiedä edes mitä vastaisin, olen varmaan suomalainen jöröjukka, mutta haluaisin oppia tästä jotain. Olen aina ihaillut naisten tapaa kirjoittaa, "rakas veli, rakas sisko, rakas saara, rakas muttis, rakas tesa, yms."
        Miesten maailma on usein niin teknistä jossa Jumalan Sanaakin käsitellään kuin konetta. Siinä on määrätyt rattaat joiden on pyörittävä oikeassa paikassa ja oikeassa järjestyksessä, mutta naiset tuo siihen kauneuden, pehmeyden ja joustavuuden.

Herran armo, rakkaus ja rauha olkoon kanssamme tänäkin aamuna...
        Täällä Helsingissä sataa lunta, niin, että maa on valkoisenaan.

Olen ollut koko viikonlopun Herran suloisessa hoidossa ja läsnäolossa....
        Vihollinen yrittää monelta suunnalta lannistaa ja väheksyä... pilkalla, vainolla , panettelemalla, valehtelemalla...mitä enemmän vihollinen lannistaa sitä enemmän Herran läsnäolo ja suloinen rauha lisääntyvät ....ihmeellistä rakkautta ja armoa!
        Herra puhuu hengelleni ihania asioita ja voitelee iloöljyllä....

Olen lukenut paljon Psalmeja ja saanut niistä lohdutusta ja voimaa...

Psalmi 9:1-4.

Minä kiitän Herraa kaikesta sydämestäni ja luettelen kaikki sinun ihmees....

Lähden tulevalla viikolla luonnon keskelle lomalle...ihana päästä pois täältä pääkaupungin hälinästä ja melusta...

Herra antaa siellä uutta virkistävää hengellistä näkökykyä ja ihania neuvojaan, että saan virvoituksen ja sitä kautta myös perheelleni ja lähimmäisilleni...

Olen rukoillut paljon perheesi ja sinun puolesta ja Herra tulee vahvistamaan sinua kaikessa. Ylistys Hänelle!

Siunaan tässä myös nimimerkkiä lapsenusko, saaraa ja muitakin Jeesuksen omia.

Runsaita siunauksia ja Herramme suloista läsnäoloa...
        Kiitos saamme jäädä verensä suloiseen suojaan...

• tesa.

Herran armo, rakkaus ja rauha olkoon kanssamme tänäkin aamuna...
        Täällä Helsingissä sataa lunta, niin, että maa on valkoisenaan.

Olen ollut koko viikonlopun Herran suloisessa hoidossa ja läsnäolossa....
        Vihollinen yrittää monelta suunnalta lannistaa ja väheksyä... pilkalla, vainolla , panettelemalla, valehtelemalla...mitä enemmän vihollinen lannistaa sitä enemmän Herran läsnäolo ja suloinen rauha lisääntyvät ....ihmeellistä rakkautta ja armoa!
        Herra puhuu hengelleni ihania asioita ja voitelee iloöljyllä....

Olen lukenut paljon Psalmeja ja saanut niistä lohdutusta ja voimaa...

Psalmi 9:1-4.

Minä kiitän Herraa kaikesta sydämestäni ja luettelen kaikki sinun ihmees....

Lähden tulevalla viikolla luonnon keskelle lomalle...ihana päästä pois täältä pääkaupungin hälinästä ja melusta...

Herra antaa siellä uutta virkistävää hengellistä näkökykyä ja ihania neuvojaan, että saan virvoituksen ja sitä kautta myös perheelleni ja lähimmäisilleni...

Olen rukoillut paljon perheesi ja sinun puolesta ja Herra tulee vahvistamaan sinua kaikessa. Ylistys Hänelle!

Siunaan tässä myös nimimerkkiä lapsenusko, saaraa ja muitakin Jeesuksen omia.

Runsaita siunauksia ja Herramme suloista läsnäoloa...
        Kiitos saamme jäädä verensä suloiseen suojaan...

Herra siunatkoon sinun lomasi, ja täyttäköön levolla ja rauhalla sielusi ja ruumiisi. Kiitän myös rukouksistasi ja vahvistuksesta jota sain lupauksesta..

Ps. On ollut kiireisempää, mutta kirjoitan taas kun on enemmän aikaa.

• elävässä uskossa
        tesa. kirjoitti:

Herra siunatkoon sinun lomasi, ja täyttäköön levolla ja rauhalla sielusi ja ruumiisi. Kiitän myös rukouksistasi ja vahvistuksesta jota sain lupauksesta..

Ps. On ollut kiireisempää, mutta kirjoitan taas kun on enemmän aikaa.

Shalom Rakas veli Tesa...kiitos...

Herran läsnäoloa sinne....
        Kiitos rukouksistasi Herralle puolestani.
        En itsekään nyt enempää kirjoita...totean vaan, että Herran läsnäolo on ollut valtavaa, hoitavaa, ihanaa yhteyttä taivaaseen.

Keskityn nyt itsekin olemaan hiljaisuudessa ja Herran suloisessa hoidossa.
        Rukoillaan Herran täydellistä tahtoa elämässämme ja Hänen omiensa elämässä...Hän tietää ja tuntee asiamme ja vie ne jaloon voittoon nimensä kunniaksi.

Kunnia Jumalalle...niin maan päällä kuin taivaassa..
        Runsasta siunausta sinulle ja koko perhekunnallesi.
        Verensä suojaan...

• Saara,;)

Rakkaalle siskolleni Herrassa!

"Rukoillaan, että Hänen täydellinen tahtonsa saisi tapahtua meidän ja läheistemme ja Hänen omiensa elämässä."
      -Tähän rukoukseen yhtyen, virsi 547

1.
      Joka aamu on armo uus,
      miksi huolta siis kantaa!
      Varjot väistyy ja vajavuus,
      Jeesus voimansa antaa.
      Kiitos Herran, hän auttaa tiellä,
      meidän kanssamme nyt ja aina on,
      täällä suo Isän suosion,
      rauhan luonansa siellä.

2.
      Joka aamu on armo uus,
      huolet voimme siis heittää.
      Rangaistuksenkaan ankaruus
      ei voi armoa peittää.
      Herran hoidosta kiittäkäämme,
      kun hän taivasta varten kasvattaa,
      murheen allakin armahtaa,
      hänen turviinsa jäämme.

3.
      Kaikki entinen katoaa,
      itkun, riemunkin aiheet,
      moni arvoitus ratkeaa,
      uudet alkavat vaiheet.
      Kohta koittaa jo päivä Herran,
      se on hänellä yksin tiedossaan.
      Siksi kiitosta veisaamaan,
      hänen voitto on kerran!

http://www.youtube.com/watch?v=0HoWlA55dzU

1.
      Vain sinä tunnet minut, Vapahtaja,
      ja tiedät lääkkeen kaikkiin haavoihin.
      Jos luoksesi en pääse voittajana,
      saan tappioni tuoda kuitenkin.

2.
      Jos en voi suoraan Isän syliin juosta
      ja uskon varmuudesta riemuita,
      saan ahdistuksen yössä sinuun luottaa
      ja ääneen huutaa: Herra, armahda!

3.
      Jos en voi katsettani sinuun nostaa
      ja lapsen lailla jäädä turviisi,
      saan katumuksen, tuskan alta pyytää:
      Nyt minuun tartu, Vapahtajani!

http://www.youtube.com/watch?v=oNttBCHNXSo

Kuuntele rakas nämä ja tunne kuinka kuljemme käsi kädessä kohti voittoa!

• elävässä uskossa

Kiitos rakas Saara...sisareni Herrassa...

Juuri ennenkuin viestisi tuli ajattelin sinua ja tunsin Hengen yhteyden...

Herra hoitaa haavani ja voitelee ne suloisella Gileadin balsamilla.
        Olen täynnä iloa ja rauhaa Hänessä.
        Hän saattaa oikeuden meille runsaalla kädellään. Jes.61:10
        Olen ollut Herran neuvottelussa ja Hän täyttää lupauksensa meille tarkassa varjeluksessaan ja aikataulussaan.

Suloista Rauhaa sinne ja terveisiä kaikille rakkaille.
        Rukoillen jäämme Hänen verensä suojaan.

• su***

Kaikki tesa mitä nyt raamatun mukaan tarinoit, tuntuu hyvin hataralta. Jos ajattelee Jeesusta miten hän eli ja miten hän mahdollisesti sanoi ja puhui. Luultavasti hän on maininnut sanan "seurakunta tai Jumalan valtakunta" useammin kuin raamattu sanoo. On siis turhaa kertoa tarkka Jeesuksen sanonta lukumääräisesti, koska eivät apostolitkaan ollet aina laskemassa hänen sanojensa määrää.

• su***

...jatkan. Kerrot myös, että Jumalan sana pitää näkyä kaikessa elämässä. Miten tesa sinä laitat elämäsi, että AINA on Jumalan sanan näkyviin elämässäsi. Etkö koskaa kadota sitä, koska pystyt sen toisille kertomaan.

• tesa.

Su, kuvasin raamattuun ylös kirjoitettua lukumäärää.

• tesa.
        tesa. kirjoitti:

Su, kuvasin raamattuun ylös kirjoitettua lukumäärää.

> Kerrot myös, että Jumalan sana pitää näkyä kaikessa elämässä. Miten tesa sinä laitat elämäsi, että AINA on Jumalan sanan näkyviin elämässäsi. Etkö koskaa kadota sitä, koska pystyt sen toisille kertomaan. kirj su<

Käytän apuna kiinteää rukousaikaa niin kun Daniel. 3 kertaa joka päivä, aamulla päivällä ja illalla. Silloin ei tarvitse koskaan kadottaa. Josku voi jäädä kahteen kertaan, mutta otan sen ajan kertoimilla takaisin heti kun on mahdollista.

• su***

Kuule tesa, minulla on melkein samanlainen rytmi. Ilta ja aamurukous. Silti yritän elää väli-ajat muun elämämän rytmissä, niine tekojeni ja tapojeni kanssa mitä nyt vanha mies pystyy tekemään, ehkä kai enää niin paljon syntejä. Paitsi jos näitä minun viestejäni joku sitten synniksi laskee, kai täälläkin joku. Luulen kuitenkin, että Jumala ymmärtää minuakin näissä kiemuroissa, kun puolustan omaa käsitystäni Jumalasta ja hänen armostaan.Tietysti kiittelen kesken kaiken, jos olen huomannut kuinka olen saanut elää hyvää tervettä loppuelämääni näinkin vanhaksi.

Toivon vielä, että nämä demonien ajajat eivät häiritsisi elämääni. Niitäkin täällä on.

• tesa.

>Toivon vielä, että nämä demonien ajajat eivät häiritsisi elämääni. Niitäkin täällä on. kirj su<

Siunaa näitä demonien ajajia joka kerta, niin toiveesi toteutuu. Siunaa kaikella sillä mitä itsekkin anot Jumalalta ja sillä mikä on parasta elämässäsi. Toivota kaikkea hyvää ja pyydä Jumalaa täyttämään Hänen rakkaudellaan.

Silloin toimit täysin päinvastoin mitä vihollinen haluaa ja myös kostat jokaisen Saat.nan hyökkäyksen. "Kostakaa paha hyvällä".
        Kun laitat kostolla vihollisen aina maksamaan tekosistaan, niin se ei uskalla tulla lähellesi.

Kun Jumala sanoo: "Kostakaa paha hyvällä", niin tämä tarkoittaa kirjaimellisesti kostoa jota Jumala haluaa. Ja silloin kun näin teemme, niin "Herra tekee jälleen eron Jumalattoman ja vanhurskaan välillä".
        Yksikään vastaantuliamme ei uskalla nousta vastustamaan, koska sitä seuraa aina Jumalan kosto, ja lopulta vihollinen tunnistaa jo kaukaa ettei tuon ihmisen lähelle kannata tulla.

"Älkää te kostako, vaan antakaa Minun kostaa, sillä Minun on kosto". Tämä mitä kuvaan on Jumalan kosto, ja me kaikki jotka olemme uskovia olemme Kristuksen ruumis, Hänen käsiä ja jalkoja yms. joiden kautta Jumala toimii.

• tesa.
        tesa. kirjoitti:

>Toivon vielä, että nämä demonien ajajat eivät häiritsisi elämääni. Niitäkin täällä on. kirj su<

Siunaa näitä demonien ajajia joka kerta, niin toiveesi toteutuu. Siunaa kaikella sillä mitä itsekkin anot Jumalalta ja sillä mikä on parasta elämässäsi. Toivota kaikkea hyvää ja pyydä Jumalaa täyttämään Hänen rakkaudellaan.

Silloin toimit täysin päinvastoin mitä vihollinen haluaa ja myös kostat jokaisen Saat.nan hyökkäyksen. "Kostakaa paha hyvällä".
        Kun laitat kostolla vihollisen aina maksamaan tekosistaan, niin se ei uskalla tulla lähellesi.

Kun Jumala sanoo: "Kostakaa paha hyvällä", niin tämä tarkoittaa kirjaimellisesti kostoa jota Jumala haluaa. Ja silloin kun näin teemme, niin "Herra tekee jälleen eron Jumalattoman ja vanhurskaan välillä".
        Yksikään vastaantuliamme ei uskalla nousta vastustamaan, koska sitä seuraa aina Jumalan kosto, ja lopulta vihollinen tunnistaa jo kaukaa ettei tuon ihmisen lähelle kannata tulla.

"Älkää te kostako, vaan antakaa Minun kostaa, sillä Minun on kosto". Tämä mitä kuvaan on Jumalan kosto, ja me kaikki jotka olemme uskovia olemme Kristuksen ruumis, Hänen käsiä ja jalkoja yms. joiden kautta Jumala toimii.

Jatkan.

Me uskovina usein puhutaan Jumalan rakkaudesta, >Jumala rakastaa sinua

• su***

Lässyn, lässyn tesa. Jumala ei kosta. Mutta tälläkin palstalla olen konenut, että jos kerron jotain omasta uskostani ja se on toisten mielestä pielessä. Tällöin tulee lahkolaislestadiolais vastaaja ja "kostaa hyvän pahalla" sen joitusta jälkeen tulee "laputuskehoitus" ja peääntyniskehoitus takavasemmalle, kuten sinä itse "kakkosJeesus" olet sen minulle sanonut.

Ja vi.ut , siunaatte vihamiehiänne. Älä lässytä paskaa. Sinulle on rakkaudella paha toivottaa. Niin itsekäs olet uskossasi. Näytätte sinne hel.vettiinne tietä, jos joku sanoo vähänkin poiukkiteloin mitä ootte raamatusta haravoineet.

• tesa.

>Lässyn, lässyn tesa. Jumala ei kosta. kirj,.su<

Jes 61 :8 -- Minä, Herra, rakastan oikeutta

Jes 65:6 Minun edessäni on kirjoitus:
        En minä vaikene!

Samassa kohdassa kerrotaan miten Jumala pukeutuu koston vaatteisiin ja kiivauden hän pukee päälleen, mutta Hän odottaa että löytyisi edes yksi joka pyytää sitä Häneltä. "Anovalle annetaan".

Jes 62:-- Te, jotka huudatte Herraa,

Jumala haluaa ettemme suo itsellemme lepoa emmekä myös Hänelle ennen kuin Hän on vastannut. Jes 59:1 "Ei Herran käsi ole lyhyt pelastamaan
        eikä hänen korvansa kuuro kuulemaan."

Jes 62.11 Maailman ääriin saakka
        Herra on kuuluttanut:

Tämä lupaus koskee tätä elämää jossa elämme, ei taivaassa tarvitse kuuluttaa maailman ääriin saakka. "Herra rakastaa oikeutta ja vihaa riistoa ja vääryyttä", eikö Hän siksi ole valmis siunaamaan ja kostamaan, jos vaan löytyy edes yksi joka pyytää.

Herra siunatkoon sinua kirj. su, ja antakoon sinun tuntea Herran hyvyyttä. Herra koskettakoon sinun sydäntäsi ja vastatkoon juuri siihen mitä sydämesi eniten kaipaa. Hän tuntee sinun kaipauksesi ja toiveesi, sillä Hän on sinut luonut. Vahvistakoon ja nostakoon Herra vahvuudet jotka Hän on sinulle antanut ja antakoon niiden nousta esille heijastamaan Jumalan kunniaa. Jeesuksen nimessä aamen.

• su***

Herra, auta heitä jotka kukkulalla seisovat, auta heitä, sillä se kukkula, jolla he käsiänsä ylös nostavat kiitokseksi hyvyydestään, jonka he itse vain tuntevat olevansa lähempänä aurinkoa ja taivasta.

Se kukkula on hiekasta ja se on itsekkyyden ja omavanhurskauden hiekkaa. Siltä kukkulalta ei näe kuin toisia samanlaisia kukkuloita . Auriko laskee horisonttiin siltä kukkulalle. Varjot peittävät sen päällä olijat, samoin kuin niiltä tasamailta jossa muut ihmiset nöyrinä odottavat kun hiekkakukkulat sortuvat ja tulevat samalle tasolle tasamaan kanssa. Kun aurinko on mennyt mailleen, tulee hiljaisuus. Kaikki peittyy yön usvaan jonka jälkeen odotukset uudesta auringon noususta joka toisi kaikille kirkkaan lämpöisen uuden aamun hetken. SU.1:1

• tesa.

>Herra, auta heitä jotka kukkulalla seisovat,... kirj su<

Aina kun siunaamme, siunaamme myös itseämme, ja annamme samalla tuomarin viran Jumalalle. Silloin kaikki muuttuu siunaukseksi vaikka emme ymmärtäisi tai olisimme ymmärtäneet toisiamme väärin.

Kun Jumala siunaa, niin Hän alentaa niitä joita pitää alentaa ja nostaa niitä joita pitää nostaa. Jos tämä valta olisi annettu meille ihmisille, niin olisi suuri vaara että korottaisimme niitä joita pitää alentaa tai painaisimme alas niitä joita Jumala haluaa nostaa.

Jumala siunatkoon sinun päiväsi su ja täyttäköön sinut ilolla, ja kaikella mitä tarvitset. Kulkekoon Jumalan viisaus sinun mukanasi ja heijastakoon jokainen elämäsi hetki Jumalan kunniaa. Kanna sitä arvokkaasti niin kuin Kuninkaan lapsen tulee kantaa. Ojenna selkäsi ja nosta katseesi, äläkä anna minkään ryöstää osaasi jonka Kristus on sinulle antanut. Siunaa jokaista joka yrittää sinulta ryöstää sen pois, silloin vahvistut jokaiseta hyökkäyksestä ja saat itse nähdä miten helppoa on tallata jokainen vihollisesi.

"Tältä tieltä ei tyhmäkään eksy ja lapsikin sen osaa". Uskonnollisuus tekee tästä kaikesta niin vaikeaa. Lahkot, Farisealaisuudet, oikeaoppisuudet, syntiluettelot yms. retuuttaa koko elämän hautaan asti, mutta Kristus vapauttaa sillä hetkellä kun Hänen kanssaan tallamme vihollisemme.

"Jeesus Itkien huusi Jumalaa avuksi kunnes sai oppia kuuliaisuuden."
        Jeesus itse pyysi koska Hän tiesi että viholliset on voitettava. Muuten olemme vihollisen orjia ja retuutettavana niin kauan kunnes ne on alistettu jalkojemme alle.

Paavali sanoo että "rakkaus on verrattomasti parempi tie". Niin paljon parempi ettei voida edes muihin verrata. Ja Jeesus itse vuorisaarnassa kiteyttää saman: Luuk. 6:27 Mutta teille, jotka kuulette, minä sanon: rakastakaa vihollisianne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat,
        6:28 siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.

Lihamme ei tähän alistu, mutta mekin voimme huutaa Jumalaa avuksi kunnes opimme kuuliaisuuden. Sinulle Isä kaikki on mahdollista ja Jeesus sinä meissä osaat ja pystyt. Olet luvannut myös Pyhän hengen jonka avulla voitetaan kaikki lihan työt.

• tesa.
        tesa. kirjoitti:

Aina kun siunaamme, siunaamme myös itseämme, ja annamme samalla tuomarin viran Jumalalle. Silloin kaikki muuttuu siunaukseksi vaikka emme ymmärtäisi tai olisimme ymmärtäneet toisiamme väärin.

Kun Jumala siunaa, niin Hän alentaa niitä joita pitää alentaa ja nostaa niitä joita pitää nostaa. Jos tämä valta olisi annettu meille ihmisille, niin olisi suuri vaara että korottaisimme niitä joita pitää alentaa tai painaisimme alas niitä joita Jumala haluaa nostaa.

Jumala siunatkoon sinun päiväsi su ja täyttäköön sinut ilolla, ja kaikella mitä tarvitset. Kulkekoon Jumalan viisaus sinun mukanasi ja heijastakoon jokainen elämäsi hetki Jumalan kunniaa. Kanna sitä arvokkaasti niin kuin Kuninkaan lapsen tulee kantaa. Ojenna selkäsi ja nosta katseesi, äläkä anna minkään ryöstää osaasi jonka Kristus on sinulle antanut. Siunaa jokaista joka yrittää sinulta ryöstää sen pois, silloin vahvistut jokaiseta hyökkäyksestä ja saat itse nähdä miten helppoa on tallata jokainen vihollisesi.

"Tältä tieltä ei tyhmäkään eksy ja lapsikin sen osaa". Uskonnollisuus tekee tästä kaikesta niin vaikeaa. Lahkot, Farisealaisuudet, oikeaoppisuudet, syntiluettelot yms. retuuttaa koko elämän hautaan asti, mutta Kristus vapauttaa sillä hetkellä kun Hänen kanssaan tallamme vihollisemme.

Jeesus itse pyysi koska Hän tiesi että viholliset on voitettava. Muuten olemme vihollisen orjia ja retuutettavana niin kauan kunnes ne on alistettu jalkojemme alle.

Paavali sanoo että "rakkaus on verrattomasti parempi tie". Niin paljon parempi ettei voida edes muihin verrata. Ja Jeesus itse vuorisaarnassa kiteyttää saman: Luuk. 6:27 Mutta teille, jotka kuulette, minä sanon: rakastakaa vihollisianne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat,
        6:28 siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.

Lihamme ei tähän alistu, mutta mekin voimme huutaa Jumalaa avuksi kunnes opimme kuuliaisuuden. Sinulle Isä kaikki on mahdollista ja Jeesus sinä meissä osaat ja pystyt. Olet luvannut myös Pyhän hengen jonka avulla voitetaan kaikki lihan työt.

Kerron vielä siunauksesta yhden hyvän syyn pyytää jumalalta kuuliaisuutta.

"Sana ei tyhjänä palaja, vaan se tekee tehtävänsä joka on sille annettu."
        "Sana on sinun suussasi ja sydämessäsi".
        Jokainen sanamme joko siunaa tai kiroaa, sana lähtee sille jolle se on lähetetty ja silloin jos sitä ei oteta vastaan se tulee takaisin lähettäjälleen. "Kun menette taloon ja toivotatte rauhaa ja jos sitä ei oteta vastaan rauha palaa teihin".

Jeesus sanoo myös toisinpäin, "Joka sanoo veljelleen sinä tyhmä, on helvetin tuleen vikapää". Toista tyhmäksi haukkuva saa tyhmyyden enkelinsä takaisin ja oma tyhmyys kasvaa entisestään. Anteeksi pyytäminen katkoo lainalaisuuden, "sana ei tyhjänä palaja".

Siksi Jeesus sanoo: "ei se saastuta mikä menee suusta sisälle, vaan se mikä tulee suusta ulos". (Tämä mitä nyt kerron on monille vierasta, mutta voin käyttää myös kaikille tutumpaa sanaa henki, jos sana enkeli karahtaa korvaan.) Sanat ovat eläviä enkeleitä ja eri sanat ovat niiden enkelien nimiä joita kutsutaan palvelemaan. Toiset enkelit ovat hyviä ja toiset pahoja, toiset suuria ja toiset pieniä. Esim. Usko, toivo ja rakkaus ovat suuria enkeleitä. Anteeksi niminen enkeli pyyhkii virheitämme pois kun nöyrrymme pyytämään anteeksi.

"Sana ei tyhjänä palaja", enkeli (henki) lähtee liikkeelle ja palaa takaisin lähettäjälleen jos sitä ei oteta vastaan. Siksi myös Jaakob nimittää täydellisiksi niitä jotka hallitsevat suunsa ja vertaa kieltämme jopa laivan peräsimeen jolla ohjataan suurta laivaa. Uskova joka siunaa, tulee itse jatkuvasti siunatuksi ja vastaavasti se joka kiroaa tulee itse jatkuvasti kirotuksi.

• su***
        tesa. kirjoitti:

Kiitos tesa kauniista sanoistasi minua kohtaan, vaikka ammuin kovilla periaatteeni vuoksi. Jos kaikki ihmiset olisivat näin hyviä, mutta kun ei ole.

Minua häiritsee tuo nimimerkkit Elävässä uskossa ja Lapsen usko.

Ihminen voi nostaa itsensä toisten yläpuolelle vain kertomalla, että on elävässä uskossa. Tarkoittaen, että toisten usko, vähäisempikin ei ole elävää, vaan kuollutta.

Lapsen usko saa minut vielä mielestäni ihmisen sellaiseksi, että hän uskoo kaiken, kuten lapsi, mitä hänelle syötetään.

Ymmärrän kuitenkin nimimnerkin antajan tarkoitusta, että lapsen omaisesti hyväksyy raamatun kaiken sen tekstin, kaiken sen, mitä apostolit ovat sinne laittaneet.Uskoo Jeesuksen elämän ja kuoleman juuri sellaiseksi, miten se on kuvattu raamatussa.

Mutta samaan hengenvetoon voin sanoa, että se "lapsen usko" myös parkuu kaikkea mitä ei saa jota vanhemmat pitävät pahana. Eikä lapsi ole vielä kypsä uskomaan mikä on hyvä ja mikä on paha.

Sillä raamatussa sanotaan paljon mitä minä en lapsenuskollanikaan pidä oikeana. Yksi hyvä esimerkki on, että Jumala vihastuu ja kostaa. Mikä se sellainen Jumala on joka pitäisi suojella ja rakastaa meitä. Suojella siltä, joka sitten kostaa ja vie mennessään. Jos heitämme Jumalan pois, mistä silloin armon saamme?

• muuttis^^
        su*** kirjoitti:

Kiitos tesa kauniista sanoistasi minua kohtaan, vaikka ammuin kovilla periaatteeni vuoksi. Jos kaikki ihmiset olisivat näin hyviä, mutta kun ei ole.

Minua häiritsee tuo nimimerkkit Elävässä uskossa ja Lapsen usko.

Ihminen voi nostaa itsensä toisten yläpuolelle vain kertomalla, että on elävässä uskossa. Tarkoittaen, että toisten usko, vähäisempikin ei ole elävää, vaan kuollutta.

Lapsen usko saa minut vielä mielestäni ihmisen sellaiseksi, että hän uskoo kaiken, kuten lapsi, mitä hänelle syötetään.

Ymmärrän kuitenkin nimimnerkin antajan tarkoitusta, että lapsen omaisesti hyväksyy raamatun kaiken sen tekstin, kaiken sen, mitä apostolit ovat sinne laittaneet.Uskoo Jeesuksen elämän ja kuoleman juuri sellaiseksi, miten se on kuvattu raamatussa.

Mutta samaan hengenvetoon voin sanoa, että se "lapsen usko" myös parkuu kaikkea mitä ei saa jota vanhemmat pitävät pahana. Eikä lapsi ole vielä kypsä uskomaan mikä on hyvä ja mikä on paha.

Sillä raamatussa sanotaan paljon mitä minä en lapsenuskollanikaan pidä oikeana. Yksi hyvä esimerkki on, että Jumala vihastuu ja kostaa. Mikä se sellainen Jumala on joka pitäisi suojella ja rakastaa meitä. Suojella siltä, joka sitten kostaa ja vie mennessään. Jos heitämme Jumalan pois, mistä silloin armon saamme?

Su.

Lapsen uskolla otetaan sanoma Jeesuksesta sovittajana ja ylösnousseena Jumalan Poikana vastaan, koska sitä ei järki voi käsittää.

Tämän uudensyntymisen jälkeen meidän tulee kasvaa Hengessä ja totuudessa Jumalan sanan jälkeen täydeksi mieheksi Kristuksen tuntemisessa. Siinä Pyhä Henki auttaa ymmärtämään raamattua aina päivän matkan eteenpäin. Jos tulisimme tuntemaan kaiken totuuden hetkessä, ylpistyisimme ja joutuisimme kiusatuiksi ja lankeisimme. Tämä matka kestää niin kauan kuin elämme ja täydellisesti saamme nähdä sen mihin uskoimme vasta rajan tuolla puolen.

• su***
        muuttis^^ kirjoitti:

Su.

Lapsen uskolla otetaan sanoma Jeesuksesta sovittajana ja ylösnousseena Jumalan Poikana vastaan, koska sitä ei järki voi käsittää.

Tämän uudensyntymisen jälkeen meidän tulee kasvaa Hengessä ja totuudessa Jumalan sanan jälkeen täydeksi mieheksi Kristuksen tuntemisessa. Siinä Pyhä Henki auttaa ymmärtämään raamattua aina päivän matkan eteenpäin. Jos tulisimme tuntemaan kaiken totuuden hetkessä, ylpistyisimme ja joutuisimme kiusatuiksi ja lankeisimme. Tämä matka kestää niin kauan kuin elämme ja täydellisesti saamme nähdä sen mihin uskoimme vasta rajan tuolla puolen.

Todellakin, siinä lapsenuskoa tarvitaan. Mutta vaikka me kuinka uskomme, me kuitenkin lankeamme. Meidän matkamme kestää kaikilla sen elämän jonka Luoja on meille antanut toisilla pisemmän ja toisilla lyhemmän. Raja tulee vastaan langenneilla kuin lankeemattomilla, joita ei liene yhtään. Toivotaan että kaikki saamme Jumalalta hyvän viimeisen leposijan. Siinä sitä lapsen uskoa tarvitaan.

• elävässä uskossa

Shalom...Rakas veli Tesa ja muut lähimmäiset...

Herran armo, rakkaus, rauha ja totuus olkoon meidän kaikkien kanssa...

Oi kuinka henkeni iloitsee näistä ihanista totuuksista ja kärsivällisyydestäsi, jota Herra sinulle on antanut ja antaa...

Kuinka suuri rakkaus ja laupeus Jeesus Kristus on!
      Kuinka kirkas Hänen totuutensa ja jaloutensa meitä heikkoja kohtaan!

Jes.42:2...Ei hän huuda, eikä riitele, ja Hänen ääntänsä ei kuulla kaduilla.
      Jae 3...särjettyä ruokoa Hän ei pidä murentaman, ja suitsevaista kynttilän sydäntä ei pidä Hänen sammuttaman; Hän saattaa oikeuden totuudella.
      Jae 4...Ei Hänen pidä nurjan eikä hirmuisen oleman, sillä Hänen pitää oikeuden maan päälle säätämän; ja luodotkin pitää Hänen lakiansa odottaman.

Ylistys soikoon yksin Herrallemme!

Hebr.10: 35-36...
      Älkäät siis heittäkö pois uskallustanne, jolla suuri palkan makso on.

Runsaasti Jumala kaikkia siunatkoon...

• tesa.

Herran armo, rakkaus, ilo , rauha totuus olkoon myös sinun kanssasi kirj.elävässä uskossa. Olen iloinnut rukouksistasi ja olet ollut usein mielessäni. Herra antakoon sinulle ihanan ja unohtumattoman loman siellä luonnon keskellä ja siunatkoon sinua kaikessa. Jumalan hyvyys kohdatkoon myös kaikkia ympärilläsi ja niitä jotka ovat kanssasi.

"Koko luomakunta odottaa Jumalan lasten ilmestymistä". Avakoon Herra kaikki aistisi tuntemaan miten koko luomakunta kiittää ja ylistää Jumalaa ympärilläsi. Avakoon silmäsi että saat nähdä Herran ihanuuden, avakoon korvasi että saat kuulla Jumalasi äänen, avakoon tuntosi että saat tuntea Hänen kosketuksensa, avakoon hajuaistin että saat tuntea Hänen tuoksunsa ja avakoon makuaistisi että saat maistaa Hänen hyvyytensä. Yhtyköön sielusi ja ruumiisi kerubien ylistykseen:"Kaikki maa on täynnä Herran kunniaa."

• teu.

Tämä on Jesajan kirjan toinen 2.osan Ensimmäinen Messiaaninen eli tulevasta
        Vapahtajasta /Kristuksesta puhuva Herran palvelija-proftia . ja vaikka siinä ei olekkaan "Herran palvelija "," EVeD JaHWeHnimitystä Ne on Mat.12:18-20 .
        Jes. 42:1-3. Jeesuksessa toteutuneuna . Tähän on otettu siinä oleva käännös ,joka
        joka on oikeampi kuin KR oleva . Kynttilän sydän on muutettu Lampunsydämmeksi , koska muinaisessa Israelissa ei käytetty kynttilöitä .-

Kristus LEVITTÄÄ KANSAKUNTIIN OIKEUDEN /VANHURSKAUDEN ja SAATTAA SEN VOITTOON HÄNEEN USKOVISSA :
        1. Heidän hyväkseen luettuna .
        2.Heissä ja heidän elämässään vaikuttettuna oikeutena /vanhurskautena ..Tämä kaikki kuuluu uuteen liittoon jonka Hän valmistaa..

• tesa.

>4...Ei Hänen pidä nurjan eikä hirmuisen oleman, sillä Hänen pitää oikeuden maan päälle säätämän; ja luodotkin pitää Hänen lakiansa odottaman.
        4 Eikä hän murru, ei himmene hänen liekkinsä, vaan hän saattaa kaikkialla oikeuden voimaan. Hänen opetustaan ikävöivät kaukaiset rannat.<

"Koko luomakunta odottaa Jumalan lasten ilmestymistä".
        Jumala on antanut meille kakkosasunnon luotojen keskellä, ja Pyhä Henki on usein nostanut rukouksen jossa sen alueen enkeleille ja enkeliruhtinaalle julistetaan Jumalalle uskollisuutta. Kirjaimellisesti luodotkin odottaa Herran lakia, tai ikävöi Herran opetusta.

Aluksi tämä tuntui vieraalta, mutta Henki antoi kohdan jossa koko luomakunta odottaa Jumalan lasten ilmestymistä. Olin aina ajatellut että meillä on tehtävää vain ihmisten keskellä ja ihmisistä Herra on kiinnostunut, mutta tämän kautta sain nähdä että isä rakastaa koko luomakuntaa.

Myös merellä, kallioilla, luodoilla, puilla, kukilla yms. on paljon kerrottavaa, mutta korvani eivät vielä kuule. Jumala on kuitenkin monta kertaa luvannut että Hän avaa aistini.

• elävässä uskossa
        tesa. kirjoitti:

Herran armo, rakkaus, ilo , rauha totuus olkoon myös sinun kanssasi kirj.elävässä uskossa. Olen iloinnut rukouksistasi ja olet ollut usein mielessäni. Herra antakoon sinulle ihanan ja unohtumattoman loman siellä luonnon keskellä ja siunatkoon sinua kaikessa. Jumalan hyvyys kohdatkoon myös kaikkia ympärilläsi ja niitä jotka ovat kanssasi.

"Koko luomakunta odottaa Jumalan lasten ilmestymistä". Avakoon Herra kaikki aistisi tuntemaan miten koko luomakunta kiittää ja ylistää Jumalaa ympärilläsi. Avakoon silmäsi että saat nähdä Herran ihanuuden, avakoon korvasi että saat kuulla Jumalasi äänen, avakoon tuntosi että saat tuntea Hänen kosketuksensa, avakoon hajuaistin että saat tuntea Hänen tuoksunsa ja avakoon makuaistisi että saat maistaa Hänen hyvyytensä. Yhtyköön sielusi ja ruumiisi kerubien ylistykseen:"Kaikki maa on täynnä Herran kunniaa."

Shalom....Rakas veli Tesa...

Herramme Jeesuksen armoa, rakkautta, rauhaa ja totuutta sinulle ja perheellesi....

Tulin juuri luonnosta...taivas on ihanan kirkas, auringonsäteet hehkuvat puiden erisävyisissä viheriössä....hanki kimaltaa miljoonissa timanttikiteissä...
        Ulkona laiduntavat hevoset ja kisailevat keskenään...kävin läheiseltlä kasvihuoneelta hakemassa tuoreita tulppaaneja maljakkoon ja istun kirjoituspöydän ääressä lukemassa Bibliaa.

Herra on hyvä...niin niin hyvä, että Hänen läsnäolossaan ei huomaa aikaa eikä tuntien kulumista....

Luen nyt Sananlaskuja

IANKAIKKISTA VIISAUTTA, JUMALAN POIKA kutsuu kaikkia oikiaa viisautta oppimaan...Julistaa voimallisia ja iankaikkisia töitänsä ja ominaisuuksiansa.

SAN.8:17-22

Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, jotka varhain minua etsivät, ne löytävät minun.

Rikkaus ja kunnia ovat minun tykönäni, pysyväinen tavara ja vanhurskaus.

Minun hedelmäni on parempi kuin kulta ja rikkain kulta, ja minun tuloni parempi kuin valittu hopia.

Minä vaellan vanhurskauden tietä ja oikeuden askeleilla, että minä pysyväisen perinnön saattaisin niille, jotka minua rakastavat, ja täyttäisin heidän tavaransa.

Minä olen ollut Herran oma Hänen teidensä alussa: ennenkuin mitään tehty oli, olin minä.

Oi millainen 'kultavuori' Kallis Herramme onkaan...joka hetki Pyhä Henki kirkastaa näitä kultahippusia Hänen mittaamattomasta olemuksestaan...

Herran on maa ja kaikki mitä siinä on ja sen Hän tahtoo meille lahjaksi antaa...on jo antanut...

Vapahtaja esiintyy luomise alkuperäisenä tarkoituksena ja Jumalan aikomusten ja lupausten lopullisena täyttymyksenä, joka on "niin ja amen"
        "a ja o"...ensimmäinen ja viimeinen...alku ja loppu(alfa ja omega.)

Runsaita siunauksia...Herran läsnäoloon....

• elävässä uskossa
        tesa. kirjoitti:

>4...Ei Hänen pidä nurjan eikä hirmuisen oleman, sillä Hänen pitää oikeuden maan päälle säätämän; ja luodotkin pitää Hänen lakiansa odottaman.
        4 Eikä hän murru, ei himmene hänen liekkinsä, vaan hän saattaa kaikkialla oikeuden voimaan. Hänen opetustaan ikävöivät kaukaiset rannat.<

"Koko luomakunta odottaa Jumalan lasten ilmestymistä".
        Jumala on antanut meille kakkosasunnon luotojen keskellä, ja Pyhä Henki on usein nostanut rukouksen jossa sen alueen enkeleille ja enkeliruhtinaalle julistetaan Jumalalle uskollisuutta. Kirjaimellisesti luodotkin odottaa Herran lakia, tai ikävöi Herran opetusta.

Aluksi tämä tuntui vieraalta, mutta Henki antoi kohdan jossa koko luomakunta odottaa Jumalan lasten ilmestymistä. Olin aina ajatellut että meillä on tehtävää vain ihmisten keskellä ja ihmisistä Herra on kiinnostunut, mutta tämän kautta sain nähdä että isä rakastaa koko luomakuntaa.

Myös merellä, kallioilla, luodoilla, puilla, kukilla yms. on paljon kerrottavaa, mutta korvani eivät vielä kuule. Jumala on kuitenkin monta kertaa luvannut että Hän avaa aistini.

Shalom vielä...Rakas veli Tesa...

Pyhä Henki tuo siunattu ihana Henki avaa todellakin aistimme uusiin ulottuvuuksiin saadaksemme tuntea Herran läheisyyden ja läsnäolon luonnossa...elämässämme.
        Täällä ja tässä ruumiissa on jo aavistus Hänen kirkkauttaan...mitä se onkaan sitten taivaassa, kun näemme kasvoista kasvoihin.

Oi ihmeellinen on Herramme hän näyttää sen lastenkaltaisille, sillä sen kaltaisten on taivasten valtakunta, niin Sana meille lupaa!

Ihana Herramme...

Jes.52:7...O kuinka suloiset ovat evankeliumin saarnaajain jalat vuorilla, jotka rauhaa julistavat, jotka hyvää saarnaavat, autuuden ilmoittavat, jotka Zionille sanovat: Sinun Jumalas on kuningas.

Pyhä Henki on paras opettajamme ja kirkas totuus ja Raamattu paras kirja...Jumalan Sana...antaa neuvonsa elämämme joka tilanteisiin.

Runsain siunauksin..rukoillen ja Jeesukseen katsoen kohti voittoa....

• lapsenusko

Shalom vielä...Rakas veli Tesa...

Pyhä Henki tuo siunattu ihana Henki avaa todellakin aistimme uusiin ulottuvuuksiin saadaksemme tuntea Herran läheisyyden ja läsnäolon luonnossa...elämässämme.
        Täällä ja tässä ruumiissa on jo aavistus Hänen kirkkauttaan...mitä se onkaan sitten taivaassa, kun näemme kasvoista kasvoihin.

Oi ihmeellinen on Herramme hän näyttää sen lastenkaltaisille, sillä sen kaltaisten on taivasten valtakunta, niin Sana meille lupaa!

Ihana Herramme...

Jes.52:7...O kuinka suloiset ovat evankeliumin saarnaajain jalat vuorilla, jotka rauhaa julistavat, jotka hyvää saarnaavat, autuuden ilmoittavat, jotka Zionille sanovat: Sinun Jumalas on kuningas.

Pyhä Henki on paras opettajamme ja kirkas totuus ja Raamattu paras kirja...Jumalan Sana...antaa neuvonsa elämämme joka tilanteisiin.

Runsain siunauksin..rukoillen ja Jeesukseen katsoen kohti voittoa....

.. olet todellakin Elävässä uskossa.. (totuudenmukainen nimimerkki), sen huomaa teksteistäsi.. niissä on Kristuksen tuoksu!!

• elävässä uskossa
        lapsenusko kirjoitti:

.. olet todellakin Elävässä uskossa.. (totuudenmukainen nimimerkki), sen huomaa teksteistäsi.. niissä on Kristuksen tuoksu!!

Shalom Rakas lapsenusko ja myös savon pappa..

Kiitos Herralle Jeesukselle armostaan meitä kohtaan...
        Nimerkkini elävässä uskossa johtuu siitä...että Herran Henki kehoitti sen laittamaan.

Minulta on niin monesti yrittänyt vihollinen keinolla jos toisella viedä uskoni ymmärtämättömien ihmisten toimesta...
        On herjattu ja väheksytty jo lapsuudesta saakka...oltu kateellisia, kaunaisia ja yritetty häätää pois joka paikasta minne olen mennyt...
        En ollenkaan ajattele, että olisin parempi muita...päinvastoin olen aina pitänyt itseäni todella huonona...hylkiönä ja riepuna...

Herra tietää tämän ja en olisi selvinnyt ilman Pyhän Hengen valtavaa todistusta itsessäni, että kelpaan Jumalalle juuri tällaisena rikkinäisenä, murtuneena, syntisenä naisena.
        Herra eheyttää ja korjaa rikkinäisen ja murtuneen saviruukun ja tekee uuden astian ja Hänen käyttöönsä sopivan.

Kiitos ja ylistys Herralle...

Runsaita siunauksia lapsenuskolle ja savon papalle...

• su***

Shalom Rakas lapsenusko ja myös savon pappa..

Kiitos Herralle Jeesukselle armostaan meitä kohtaan...
        Nimerkkini elävässä uskossa johtuu siitä...että Herran Henki kehoitti sen laittamaan.

Minulta on niin monesti yrittänyt vihollinen keinolla jos toisella viedä uskoni ymmärtämättömien ihmisten toimesta...
        On herjattu ja väheksytty jo lapsuudesta saakka...oltu kateellisia, kaunaisia ja yritetty häätää pois joka paikasta minne olen mennyt...
        En ollenkaan ajattele, että olisin parempi muita...päinvastoin olen aina pitänyt itseäni todella huonona...hylkiönä ja riepuna...

Herra tietää tämän ja en olisi selvinnyt ilman Pyhän Hengen valtavaa todistusta itsessäni, että kelpaan Jumalalle juuri tällaisena rikkinäisenä, murtuneena, syntisenä naisena.
        Herra eheyttää ja korjaa rikkinäisen ja murtuneen saviruukun ja tekee uuden astian ja Hänen käyttöönsä sopivan.

Kiitos ja ylistys Herralle...

Runsaita siunauksia lapsenuskolle ja savon papalle...

Ymmärrän hyvin sinua elävässä uskossasi. Se on just noin, jos on elämässäänkin heikoilla ja on omasta mielestään riepuna, niin jostain pitää saada apua, ettei sorru.
        Miksi sinua kadehditaan uskostasi. En luule, että he ovat siitä kateita, mutta jos on muuta kaadehtittavaa, niin uskossa oloa pidetään astinlautana. Elämä on tällaista, jos ei ole kova vastaan joutuu alistetun asemaan ja siitäkin pitäisi päästä pois.
        Jos löydät uskostasi sen, että et muistele menneitä ja vihamiehiäsi, olet uskossasi oikealla paikalla. En halua olla mikään hyvä toista neuvomaan, mutta kun tuli sinun pulmasi esiin, niin päätin sanoa jotain puolestani.

Kun olen elänyt tännekin asti. On tullut nähtyä nälän lisäksi muutakin. On hyviä ja huonoja ihmisiä ja hetkiä. Täällä matkan loppupuolella voi katsella taaksensa. Muistella vain sitä mikä on ollut hyvää ja hyviä ihmisiä. Ja pahat muistot, hetket ja ihmiset olen koettanut karkottaa mielestäni.

Kun tänne tulin jouduin koukkuun. Oliko minulla sitten tarve tulla. Puuttuiko minulta vielä jotain. Mutta täällä keskustellessani olen huomannut itseni "paremmaksi" kuin ennen tänne tuloani. Oma uskoni on vahvistunut, sanokoon sitten teu, tai hel.vetin kaupparatsut mitä tahansa. Se mikä tulee olemaan lopputulos, toivon sen olevan juuri sen sisäänpääsykynnyksen ylittävä.

• tesa.

>Kristus LEVITTÄÄ KANSAKUNTIIN OIKEUDEN /VANHURSKAUDEN ja SAATTAA SEN VOITTOON HÄNEEN USKOVISSA : kirj. teu<

Tästä ajasta jossa me saamme elää, monet profeetat saivat profeetallisesti nähdä. Esim Daniel: "Kaikkein pyhin voidellaan, synnistä tehdään loppu ja ikuinen oikeudenmukaisuus astuu voimaan."

Mietin aikanani, olemme eläneet jo 2000 vuotta tätä aikaa enkä näe tätä voittoa missään. Mutta vähitellen olen saanut ymmärtää enemmän ja enemmän oman osuuteni voitosta. Joudumme uskolla omistamaan sen minkä haluamme voittaa ja vihollinen tekee kaikkensa estääkseen sen. Jumala on jo voittanut ja "Kristuksessa olemme saaneet kaiken mitä elämään ja Jumalissuuteen tarvitaan, mutta saamme sen Kristuksen tuntemisen mukaan."

• tesa.

Jatkan.
        "Jes 62.11 Maailman ääriin saakka
        Herra on kuuluttanut:
        johdattaa niitä, jotka on omikseen hankkinut."

"Sanokaa tytär Siionille:"
        Kun katson tätä aihetta, "Herran oikeudenmukaisuuden löytäminen", ja katson tätä keskustelua niin tämä on juuri sitä mitä "maailman ääriin saakka Herra on kuuluttanut," "SANOKAA TYTÄR SIIONILLE..."

Miksi tämä Herran kuulutus on niin vähän esillä, eikö juuri tämän pitäisi kuulua kaikista kirkoistamme ja saarnoistamme? "Katso, sinun pelastajasi saapuu,

Isä, ota pois meidän väärä alistumisemme ja väärä nöyryys. Sinä näet kaiken, sen että vihollinen jyrää mennen tullen ylitsemme ja näet että monet Sinun omasi alistuu ja pitää sitä jopa uskovan tuntomerkkinä. "Jeesus, sinä kannoit kipumme, sairautemme ja syntimme". "Sinä tulit että meillä olisi elämä ja yltäkylläisyys", silti monet omasi alistuu siihen että jotain puuttuu.

Sinä olet meidän pelastajamme ja sinä palkitset oikeuden mukaan, johdatat meitä ja pidät meistä huolen. Nosta meidät ylös, nosta voittajan paikalle, nosta kätemme taistelemaan ja jalkamme tallaamaan kaikkea vihollisen työtä. Nosta Sinun kuulutuksesi, murra padot jotka estää sinun Henkeäsi virtaamasta niin että saamme nähdä ja tuntea, "katso, sinun pelastajasi saapuu, hän kuljettaa mukanaan työnsä palkkaa, johdattaa niitä, jotka on omikseen hankkinut." Jeesuksen nimessä aamen.

• elävässä uskossa
        tesa. kirjoitti:

Jatkan.
        "Jes 62.11 Maailman ääriin saakka
        Herra on kuuluttanut:

"Sanokaa tytär Siionille:"
        Kun katson tätä aihetta, "Herran oikeudenmukaisuuden löytäminen", ja katson tätä keskustelua niin tämä on juuri sitä mitä "maailman ääriin saakka Herra on kuuluttanut," "SANOKAA TYTÄR SIIONILLE..."

Miksi tämä Herran kuulutus on niin vähän esillä, eikö juuri tämän pitäisi kuulua kaikista kirkoistamme ja saarnoistamme? "Katso, sinun pelastajasi saapuu,

Isä, ota pois meidän väärä alistumisemme ja väärä nöyryys. Sinä näet kaiken, sen että vihollinen jyrää mennen tullen ylitsemme ja näet että monet Sinun omasi alistuu ja pitää sitä jopa uskovan tuntomerkkinä. "Jeesus, sinä kannoit kipumme, sairautemme ja syntimme". "Sinä tulit että meillä olisi elämä ja yltäkylläisyys", silti monet omasi alistuu siihen että jotain puuttuu.

Sinä olet meidän pelastajamme ja sinä palkitset oikeuden mukaan, johdatat meitä ja pidät meistä huolen. Nosta meidät ylös, nosta voittajan paikalle, nosta kätemme taistelemaan ja jalkamme tallaamaan kaikkea vihollisen työtä. Nosta Sinun kuulutuksesi, murra padot jotka estää sinun Henkeäsi virtaamasta niin että saamme nähdä ja tuntea, "katso, sinun pelastajasi saapuu, hän kuljettaa mukanaan työnsä palkkaa, johdattaa niitä, jotka on omikseen hankkinut." Jeesuksen nimessä aamen.

Shalom ja Herran armoa, rakkautta ja totuutta kaikille...

Herra Jeesus Kristus on Kuningasten Kuningas ja Herrain Herra...
        Hän saapuu pian ja jokaisen polven pitää notkistuman Hänen edessään ja jokaisen kielen pitää tunnustaman, että Jeesus Kristus on Herra. Amen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      20
      5313
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      50
      1371
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      11
      807
    4. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      58
      778
    5. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      46
      752
    6. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      52
      747
    7. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      46
      744
    8. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      49
      736
    9. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      725
    10. Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!

JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille
      Maajussille morsian
      8
      724
    Aihe