Olisiko jollakulla kertoa ystävällisesti omaa kokemusta siitä, millainen (kuinka ruokaisa) on business-luokassa tarjottava aamiainen Euroopan-lennolla? Itsellä kohteena Rooma ja kone lähtee Hgistä 7.50.
Finsikin nettisivuilla ei tästä kuitenkaan niin tarkasti kerrota. Kiinnostaa lähinnä juuri se "ruokaisuus" kun edessä hektinen työpäivä Roomassa.
Business-luokan aamiainen Eurooppa
18
1298
Vastaukset
- Jotenkin näin
Mulla oli pari kk sitten leipää, hedelmäsalaatti, lämpimänä pari laatunakkia, kidneybeanseja, joku kerroslettu jonka välissä oli muistaakseni pinaatti-joku-muhennosta, mehu, jogurtti, sampanja, kahvi. Semmoinen ok, mutta omaan makuun loungen aamiainen kotoisampi eli puuro, leipää, vihanneksia. Noi tahtoo olla aika rasvaisia noi lentokoneaamiaiset myös muilla yhtiöillä. Eli jos tulee täyteen niin tulee tukkoinen olo vs. se puuro yms. satsi.
Söisin loungen aamiasta ja sit koneessa ns. parhaat päältä. - Komppaan
Samoilla linjoilla edellisen kanssa. Business-lipulla kun pääsee loungeen, niin aloita siellä ja jatka lennolla. Itse olen sen verran pieniruokainen, että tämä yhdistelmä täyttää minun vatsani vallan mainiosti. Yksilöllistähän tämä toki on.
- kaunis kiitos :)
Kiitos vastauksista. Pelkään vain, että kun on noinkin aikainen lähtö, niin tuskinpa juurikaan loungeen ehdin.
- ei minusta
aikainen? 07.50 lähtee kone.....06.00 on aikainen....
- kaunis kiitos :)
ei minusta kirjoitti:
aikainen? 07.50 lähtee kone.....06.00 on aikainen....
Nooo kun Tuusulasta kentälle ajan ja lapsikin olisi ensin hoitoon ehdittävä viemään niin ei siinä kovin paljon ylimääräistä aikaa vaan jää.
- businespoika
Rooman lennoilla on käytössä seisovapöytä.
- ffdds
Ei varsinaisesti, sillä bisneksen pienet baari- ja snacktiskit löytyvät vain kaukoreittien koneista. Sikäli kyllä olet oikeassa, että lentoemänniltä saa bisnes-luokassa pyytämällä pikkusuolaista ja esim. sämpylöitä koko lennon ajan.
- en maksaisi
näillä Rooman lennoilla ei ole edes ns. busines luokkaa...tai on mutta se on koneen etuosa verholla eristetty tila.....aamiainen on aivan sama kuin karvalaukku puolellakin....ja miksi tuosta joku maksaa ylimääräistä? toinen juttu on kaukolennoilla missä on eri osasto kokonaan tuoli/sänky jutut jne....siellä on sitten lippu jo hinnan väärti....ei 3 tunnin Rooman lennolla.
- 1+10
On siellä verhon etupuolella ihan erilainen ja parempi aamiainen. Mutta Finnairin Euroopan lennoilla muuten edut eivät ole hinnan väärttejä. Toisaalta upgrade sinne esimerkiksi pisteillä ei ole hirveän kallis.
- Oikeaa tietoa
"aamiainen on aivan sama kuin karvalaukku puolellakin"
Aivan varmasti ei ole, eivätkä ole muutkaan ateriat.
Finnairin Euroopan lennoilla etuosan business-luokassa on sekä aamiaisella että muilla aterioilla aivan oma, erillinen tarjoilunsa joka on huomattavasti parempi kuin ruoka mitä turistiluokassa saa.
Siinä olet toki oikeassa että tuolit ovat samat, mutta business-luokassa jätetään aina keskipenkki vapaaksi kun tuolirivit ovat 3 3, joten se lisää mukavuutta. Embraer-koneessa (tuolirivit 2 2) tällä ei tietenkään ole väliä; siellä ei toista penkkiä välttämättä jätetä vapaaksi (vaikka siihen kyllä pyritään jos tilaa on).
Itse lennän Keski-Euroopan ja Suomen väliä usein Finnairilla ja enimmäkseen business-luokassa. Koska maksan omalla rahalla, niin en tietenkään osta business-luokan lippuja, mutta pisteillä korotuksen saa jopa 5000 pisteellä per suunta. jos varaa etukäteen, tarvitaan 10 000 pistettä, mutta pari viime kertaa minulle on käynyt niin että päivää ennen lähtöä olen saanut Finnairilta tekstiviestin "Finnair ehdottaa matkustusluokan korotusta hintaan 5000 pistettä. Hyväksy vastaamalla Y."
Olen nuo aina ottanut, koska pisteitä on runsaasti varastossa. American Express antaa nykyisin muuttaa omat pisteensä Finnairin pisteiksi, joten niitä on tälläkin hetkellä varastossa noin 70 000.
- JULLIJUOPPO
BISSELUOKKA ON PASKAA VIINATARJOILU LOPETETTIIN VAIKKA OLIN OKSENTANUT VAIN KERRAN
- HDT
Minkälainen juomavalikoima siellä on? Ensimmäistä kertaa menossa businekseen, suuntana Pariisi.
Ainakin muutama shamppanja ja gin tonic olisi mukava ehtiä juomaan ;)
Loungessakin on ilmeisesti kaikki juomat yms ilmaisia?- Ammatin mies
Siellä saa angry birds limua ilmaiseksi, kaikki muu maksaa.
- öhö-öhö.
Ammatin mies kirjoitti:
Siellä saa angry birds limua ilmaiseksi, kaikki muu maksaa.
Miettikää miten säälittäviä tällaiset tyypit ovat oikeassa elämässä..!
- pekkakoopeli2
Finnairin lounge oli ankea. Kuoharia ja sampanjaa ei ollut, ei ainakaan ilmaista.
- rajoituksia on
Lounge on europuolellakin hieno pallotuoleineen, mutta juomapuoli voi tuottaa alkoholista pitäville tyhjätaskuille pettymyksen. Ilmaisia kuohuvia ei ole, täytyy odottaa koneeseen asti ja sittenhän shamppanja virtaa.
- 1222231111123
voi helvetti!! ''laatunakit,jugurtti,kerroslettu,mehu,shamppania,kahvi,pinaattimuhennos,puuro, ihan perus'' vittu normaali ihminen pärjää leivällä ja kahvillae
- übernormaali
Niinpä tietysti. Pari keppanaa vielä päälle ja aski norttia. Mitäpä muuta sitä normaalivittuihminen tarvitseekaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh801965Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971683- 1581270
- 59698
- 225697
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6656- 56600
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472