28,5% veroprosentti vie kaiken

palkka 20€

Sivutuloverokorttini on huikeat 28,5%.

Olen tällä hetkellä työttömänä, mutta teen satunnaisia alle 100€ töitä tuolla sivutuloverokortilla.

Tuleeko tuosta veronpalautuksia vai olenko ihan toope, kun maksan 28,5% veroa jostain 20€ pikkutyöstä? toinen suuri osa menee palkanlaskijalle yms. Eli käteen jää tuskin mitään.

Eikö Kelalle pidä ilmoittaa yli 50€ lisätuloista, mutta miten tässä tapauksessa?

7

571

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 'Työntekijä'

Työttömän ei kannata tehdä pikkuhommia verokortilla, vaikeuttaa muutenkin korvauskäsittelyä. Tee ne pikkuhommat pimeenä, silloin ne kannattaa.
      Työttömän kannattaa vaan olla "työttömänä", näin sen Suomen päättäjät on päättäneet ja lait laatineet. Mikään ei kannusta työtöntä tekemään pikkuhommia rehellisesti, vain sillä että työttömälle sallitaan pätkätöiden tekeminen ilman että korvauskäsittely vaikeutuu ja pitkittyy. Jos se tehtäisiin mahdolliseksi niin työttömät motivoituisivat ja saisivat vähän enemmän rahaa ja valtio verotuloja. Verotulojahan tuo valtio yrittää kerätä.
      Päättäjät vaan on niin per''leen tyhmiä ettei ne osaa näitä tavallisen tallaajan asioita hoitaa kun oma lompsa pullottaa ja mistään ei ole puute.
      Kai ne on myös niin kateellisia, että ne luulee, että se työtön rikastuu kun ottaa joskus jonkun pikkuhomman tehtäväkseen.
      Näin se vaan on.

• laskuritar

20 eurosta jää veron jälkeen 14,30...

• esim. lähdevero

Verotus on joskus epäoikeudenmukainen.

Esim. lähdevero on aina 30%. Oli veron määrä mikä tahansa. Jos saat tallennettua pahanpäivän varalle jonkin summan, ja saat siitä hävyttömän pienen korkotuoton, niin siitäkin saat maksaa aina tuon lähdeveron.

• Käytä laskuria

Ei aloittajan kysymykseen kukaan osaa vastata. Laita vero.fi:n laskuriin kaikki tulosi, niin näet, paljonko verosi tulee olemaan. Jos olet maksanut enemmän, saat tietenkin takaisin seuraavana vuonna.

• Its me89

Auttakaa.. Mun veroprosentti on 31.0 ja palkkatuloja saa olla päätoimesta 15000. Olen tällä hetkellä työtön ja yhden lapse äiti-- Kuulun ev.lut. Kainuussa asustan.. Onko mun veropsrosentti liian iso??

• 90utt4jw

Veroprosentti määräytyy tulojen. Tarkoitatkohan sinä ennakonpidätysprosenttia?

• lollolllo

Oho, on sitten prosenttilaskut muuttuneet sitten 70-luvun jos nykyään 28,5 % on "kaikki"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      135
      1208
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      781
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      23
      512
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      496
    7. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      451
    9. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      20
      436
    10. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      18
      435
    Aihe