Onko pakko ostaa rintaliivit?

epätietoinem

13 vuotias tyttäreni haluaa rintaliivit, vaikka rintoja ei ole piniä alkuja lukuunottamatta. Hänen vuotta vanhammalla ystävällään on topatut liivit ollu kaksi kuukautta ja kuulemma ehdottomasti tarttee liivejä vaikka rinnat ovat samankokoiset, kuin tyttärelläkin.
Mitä mieltä olette? Ostanko liivit pakon edessä, vai suututanko tytön perusteellisesti ja jätän rintsikat ostamatta?

173

10273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edhol

      Osta!

      • Kissamainen__nainen

        *Boing, boing, boing*

        JooOoo... osta ihmeessä ite en sen ikäsenä millään taas halunnut rintsikoita ja mutsi sanoi mulle sitten kerran saunassa, et" kun juokset tuolla ulkona niin *boing boing* et tosi hienoo" ... sen jälkeen meni rintsikat päälle mitään mukisematta. Tuohan on hyvä juttu, kun tyttösi itse haluaa ne! :)


      • mummokin tietää

        Minun lapsenlapsilla tytöllä on sen ikäisellä jo pienet rinnat ,niin äiti on ostanut sellaiset urheiluliivejä sentti koolla jos sun tyttösi haluaa niitä löytyy aivan naisten osastoilta .Niitä on eri värisiä ja ne antaa ryhtiä puseron alle ja ihmeessä täytyy ostaa jos tyttö haluaa.Menkää yhdessä tavarataloon ja ostakaa.Eikä ole kalliita minäkin olen yhdet 160cm ostanut.


      • ,mn
        mummokin tietää kirjoitti:

        Minun lapsenlapsilla tytöllä on sen ikäisellä jo pienet rinnat ,niin äiti on ostanut sellaiset urheiluliivejä sentti koolla jos sun tyttösi haluaa niitä löytyy aivan naisten osastoilta .Niitä on eri värisiä ja ne antaa ryhtiä puseron alle ja ihmeessä täytyy ostaa jos tyttö haluaa.Menkää yhdessä tavarataloon ja ostakaa.Eikä ole kalliita minäkin olen yhdet 160cm ostanut.

        Muistan edelleen, kun menimme äidin kanssa ostamaan liiviliikkeeseen ensimmäiset rintaliivini. Se oli tosi iso juttu. Halusin kaarituelliset (en tiedä miksi). Äiti sanoi silloin, että ne on tarkoitettu isorintaisille. Jotenkin se tuntui vähättelyltä, vaikka äiti halusikin vain neuvoa. Ja tottahan se oli. Mutta se pieni kehtitys, joka on aikuisen/isorintaisen silmissä vielä rinnattomuutta, voi olla teinille tosi iso juttu. Rintaliivien osto on merkkipaalu. Niistä puhutaan ystävien kanssa.


      • odotusta

        Eikös se ole näin että NUNNIEN NÄNNIT , PAAVIEN PALLIT, ETTÄ SUOMEN ARJMEEJA Millä ei ole mitään käyttöö ,tässä yhdys kunnassa Vastaan osta tytöllesi rintsikat , jos ei ole kuin höylätty lankku. Ja muutenkin. Kyllä ne vielä kasvaa.


      • imme munno
        odotusta kirjoitti:

        Eikös se ole näin että NUNNIEN NÄNNIT , PAAVIEN PALLIT, ETTÄ SUOMEN ARJMEEJA Millä ei ole mitään käyttöö ,tässä yhdys kunnassa Vastaan osta tytöllesi rintsikat , jos ei ole kuin höylätty lankku. Ja muutenkin. Kyllä ne vielä kasvaa.

        Kasvaispa sulla järki päässä, kun olet tuollainen surkea vitsin vääntäjä


      • kokemusta1

        Tottakai ostat. Sportti- liivit ovat hyviä aloittajalle. Älä vähättele tytärtäsi. Hänelle tämä on tärkeä asia.


      • rgvccjnvcj
        Kissamainen__nainen kirjoitti:

        *Boing, boing, boing*

        JooOoo... osta ihmeessä ite en sen ikäsenä millään taas halunnut rintsikoita ja mutsi sanoi mulle sitten kerran saunassa, et" kun juokset tuolla ulkona niin *boing boing* et tosi hienoo" ... sen jälkeen meni rintsikat päälle mitään mukisematta. Tuohan on hyvä juttu, kun tyttösi itse haluaa ne! :)

        Www.pikavippiluottotiedottomalle.com


      • Fashion tv:n mallit
        rgvccjnvcj kirjoitti:

        Www.pikavippiluottotiedottomalle.com

        Täällä monet naiset eivät käytä ja ovat sentään muotinäytöksessä.

        http://www.fashion.fi/


    • miks vaikeeta

      No osta pois, mitä haittaakaan niistä in? Turhaan kiusaat tyttöä tuollaisella asialla ja kohta se tarvii ne kuitenkin!

      • kahden tyttären äiti

        Mikä ongelma?
        Tietysti ostat parit rintsikat ja kerrot muitakin elämän tosiasioita, mikäli et ole jo kertonut.


    • osta vaan

      No ei nyt tietenkään mitään monen sentin paksuisia toppauksia tms, mutta kai sä jotkut liivit voisit ostaa, jos toinen kerta haluaa.

      Esim Lindexillä on liiviosastolla "nuorten nurkka" missä on just jotain 60AA-70A tms kokoja, ihan vuoratut "kupit" kyllä, muttei mitään toppauksia tai ihmeempiä muotoiluja. Enemmänkin jonkun kolmiolappu-bikinien mallia, normi olkaimet ja kiinnitys toki. Mun mielestä jotkut tollaset vois olla ihan ok.

      • epätietoinem

        Tyttö haluu 70B reippaasti topatut rintaliivit, joissa on terävä kuppiprofiilo vähän niin kuin Madonnalla aikoinaan.
        Semmosetko feikkirintsikat mun on ostettava?


      • miespuolinen myös

        hehhehhehhee, olen täysin samaa mieltä. sait ton kuulostamaan tosi hassulta :D


      • jhsdkhskjsdkj
        epätietoinem kirjoitti:

        Tyttö haluu 70B reippaasti topatut rintaliivit, joissa on terävä kuppiprofiilo vähän niin kuin Madonnalla aikoinaan.
        Semmosetko feikkirintsikat mun on ostettava?

        Jos tyttäresi rinnat ovat kuppikokoa 70B, niin kyllä hänellä on jo ihan kunnon rinnat, melko isotkin vielä! Silloin kyllä jo tarvitsee liivit ihan oikeasti! Sitäpaitsi kyse on nuoresta naisesta, jonka itsemääräämisoikeutta täytyy kunnioittaa!


      • ....
        epätietoinem kirjoitti:

        Tyttö haluu 70B reippaasti topatut rintaliivit, joissa on terävä kuppiprofiilo vähän niin kuin Madonnalla aikoinaan.
        Semmosetko feikkirintsikat mun on ostettava?

        70B on jo kunnon rinnat ja tarvii liivit. Kaikilla naisilla rinnat ei koskaan kasva B kuppia isommiksi ja silti he käyttävät liivejä.


      • huhahahhei
        jhsdkhskjsdkj kirjoitti:

        Jos tyttäresi rinnat ovat kuppikokoa 70B, niin kyllä hänellä on jo ihan kunnon rinnat, melko isotkin vielä! Silloin kyllä jo tarvitsee liivit ihan oikeasti! Sitäpaitsi kyse on nuoresta naisesta, jonka itsemääräämisoikeutta täytyy kunnioittaa!

        Mikä vidun itsemääräämisoikeus.?
        Ostakoon sitten itse jos kerran on niin maailman napa jo. Varmaan rahatkin on ihan itse tienattu itsemääräämisellä?


    • asdadijosrgsfvs

      Mun mielestä ratkaisu on ostaa ja keskustella tyttären kanssa tilanteesta. Voit aivan surutta kertoa mitä mitä mieltä itse asiasta olet, mutta on ihan fiksua antaa tyttärelle periksi tällaisissa aika vaarattomissa asioissa. Luultavasti myöhemmin tyttäresi tajuaa, että on ollut hieman urpo, mutta niin käy kaikille. Nuorten tulee saada olla vähän hölmöjä ja tehdä asioita, jotka myöhemmin saavat punan poskille.

      Topatut rintaliivit varhaisnuorilla menevät vähän siihen kotileikkikategoriaan - leikitään että ollaan aikuisempia kuin ollaan. Ei se vaarallista ole. Tietty asiasta vanhemman kannalta tekee kiusallisemman se, että nyt kyse on jossain määrin seksuaalisuuden kanssa flirttailusta. 13-vuotias on jo monesti pidemmän aikaa löytänyt seksuaalisia asioita ja niistä kiinnostunut. Fiksu vanhempi ei lähde tyrmäämään kaikkia ja pakottamaan lasta olemaan lapsi pidempään kuin hän haluaa. Seuraus sillä on se, että lapsi tekee kaiken salaa tai arkana ei uskalla, mutta haluaisi silti.

      Paljon parempi on se, että vanhempi on kärryillä siitä missä mennään, säilyttää keskusteluyhteyden ja lapsensa luottamuksen. Tässä tilanteessa voisi yrittää esim. keskustella siitä, miksi rintojen kokoa pitää suurennella. Miksei oikean kokoiset rintsikat ilman toppauksia käy? Musta olis tärkeää, että tyttäresi osaisi vastata tuollaisiin kysymyksiin jotain, vaikka oletettavasti vastaus olisikin melko lapsellinen. Tyttärellesi on lopulta tärkeintä, että osoitat arvostavasi häntä, vaikka hän haluaa jotain, joka on mielestäsi hölmöä.

    • osta korsetti

    • PelastusLiivit

      Osta mieluimmin PelstusLiivit, josset niitä löydä nii sitte Taistelulivit, niinku TST-liivit

    • TillyMint

      Ostat. Niitä on tosi pieniä teinikokoja, lähes littania jos et tahdo tyttäresi korostavan rintojaan. Oikeasti ole iloinen että tyttölapsesi niitä tahtovat, muistan vieläkin miten kauheata oli saada ekat liivi, äidiltä joka muun perheen kuullen naama synkkänä motkotti että pistät ne heti päällesi etkä pois ota. Käytin kauhuissani uimapukua monta monta kuukautta (lätistivät alkavat muotoni sillä olin vasta 11 v.) kunnes paras kaverini kuiskasi erään kerran että hänelläpä on rintaliivit :) Niinpä ne sujahtivat tikkani meikäläisellekin. Kannattaa kertoa kuukautisista myös hellävaroen ja pitää sitä tytöille normaalina asiana. Siitäkään minulla reppanalla ei ollut mitään tietoa ja kun ensimmäisiä merkkejä niistä tuli, luulin sairastuneeni vakavasti.

      • DingDong Doing Wrong

        Etkö sinä koskaan nähnyt/huomannut tyttölapsena noita menkka-asioita? On teillä ollut salailevaa. Itse olen kasvanut perheessä jossa äidin lisäksi mm. isosisko ja tietty isä. Kyllä mä lapsena moneen kertaan esim. saunaan mennessä näin äidin poistavan ja laittavan kuukautissiteen roskiin ja osasin odottaa että sellaiset mullekin tulee. Se oli ihan normaalia. Tosin silloin nolotti kyllä sitten kun menkat alkoi kun äiti kertoi asiasta ylpeenä koko ystäväkaartilleen. Että meidän tytöstä on nyt tullut nainen!


      • opsikelijaduunari
        DingDong Doing Wrong kirjoitti:

        Etkö sinä koskaan nähnyt/huomannut tyttölapsena noita menkka-asioita? On teillä ollut salailevaa. Itse olen kasvanut perheessä jossa äidin lisäksi mm. isosisko ja tietty isä. Kyllä mä lapsena moneen kertaan esim. saunaan mennessä näin äidin poistavan ja laittavan kuukautissiteen roskiin ja osasin odottaa että sellaiset mullekin tulee. Se oli ihan normaalia. Tosin silloin nolotti kyllä sitten kun menkat alkoi kun äiti kertoi asiasta ylpeenä koko ystäväkaartilleen. Että meidän tytöstä on nyt tullut nainen!

        Kiva että teillä asia on ollut nähty ja tiedetty! Meillä aiti kaakatti kovaan ääneen, kun mulla alkoi menkat.


      • Epävarma

        Oon 13 ja mulle menee 65 aa ja 65 a
        Pitäiskö mun käyttää liivejä vaiko ei pitäis??
        En halua kuulla; "tottakai jos sulle on iso juttu" vaan haluan oikeesti tietää, pitäiskö


      • Roopzu
        Epävarma kirjoitti:

        Oon 13 ja mulle menee 65 aa ja 65 a
        Pitäiskö mun käyttää liivejä vaiko ei pitäis??
        En halua kuulla; "tottakai jos sulle on iso juttu" vaan haluan oikeesti tietää, pitäiskö

        No sitä varten ne semmosetkin koot on kehitetty :)
        (Olen 14-vuotias)


    • ....................

      .

    • ..L

      Ihan näin itse pienirintaisena, ja nuorena kertoisin oman syyni rintaliivien ostoon. Vaikka ei niitä rintoja vielä tuossa iässä kauhiasti ollutkaan, niin yllättävä nopeasti ne sieltä tulee.
      Ja ensin tulee nännit tietenkin... ja kaikkihan tietää mitä tapahtuu nänneille kun on kylmä (kyllä, myöskin niille ihan pienen pienille nänneille käy niin) ja ne paistavat yllättävän hyvin läpi ihan normaalipaksuisesta paidasta!
      Ja niinkin arkinen asia kuin rintaliivit, niin onko siitä nyt haittaa jos tyttösi niitä käyttää?
      Ja nimenomaan ne muotoon topatut, sellaiset jotka eivät korosta/suurenna rintoja laisinkaan, vaan pitävät ne omassa muodossaan... kun sellaiset pitsiliivithän eivät kasvavia rintoja laisinkaan tue...

      • totta kai rintsikat

        Joo, mulla tuli heti kun aloin odottaan esikoistani - tosin olin 36 v. siinä meni yli 20 vuotta.
        Olin hoikka, joten rinnat ei todellakaan ennen raskautta hölskyneet.

        Kyllä liivit pitää olla n. kakstoista vuotiaana vaikka ei olispaljon muuta kuin nännit - ei ne voi näkyä paidan alta. Normaalit pienet pehmusteet on ok. Eihän uimaankaan mennä pelkällä alaosalla sen ikäisinä nuorina, onhan se itsetuntokysymyskin.

        Pienirintaisuus ei oosurkuteltava asia, vaan siinä vaihees kun muut hakee silikooneja on pieni povinen tosi timmi - jos nyt ei roikkumiseks lasketa paria senttiä.

        Naiseutta tukemalla välttää itsetunto ongelmat ja kasvaa terve itsensä hyväksyvä ja kaunis nuori nainen.


      • Paluu maan pinnalle

        Tämä aloitus on varmasti provo. Ei kukaan äiti voi olla noin pihalla rintaliivien ostosta, ellei itse ole sitten esim. uskovainen tai muuten rajoittunut ja ei itse käytä rintaliivejä.

        Jos ei ole provo, niin äidin asenne ja rintaliivien ostamattomuus altistaa lapsen pervojen ja pedofiilien katseille. Nuoret käyttävät toppeja ja avonaisia paitoja. Ilman rintaliivejä kaikki on tyrkyllä. Sitäkö tämä äiti haluaa?


      • kerron vaa

        Mun äiti kerran vaa lähti mun kaa kauppaan ja sano: "Katotaanpa löytyisikö sulle semmosii toppirintsikoita." Sit olin sillee "En haluu!!!!!" äiti vaa sano joo joo ja lopulta ostettiin semmosii mulle, et oo onnellinen et sun tytär haluu semmoset eikä ahistu siitä jos sä lähtisit sen kaa ne ostaa, niin kuin, oo onnellinen!


    • niin ne laudat tekee

      sit tyttö varmaa tunkee madariinit sinne seuraavaks.

    • yks syy miks tyttö voi haluta rintaliivit ja vielä kevyesti topatut sellaset on että ne rinnat kasvaessaan on hirmuisen arat ja siinä on pakko olla päällä jokin pehmuste ja sen jälkeen t-paita toppi tms... itse muistan miten arat ne rinnat oli kun ne rupes kasvamaan siinä alle 12 vuotiaana :/

    • avoimuus 677

      tietysti ostat ne rintsikat selaiset kuin se haluaa joten anna päätösvalta hänelle niiden ostamiseen kyllä vanhempien pitää ymärtää murrosikäisten lastensa päälle että ne myös kehityy ja muuttuu joten rahaa kateen vain ja tytäresi pääsee ostamaan ne rintsikat itseleen

    • 70D

      No todellakin ostat ne liivit tyttärellesi, mutta ennemmin liivikaupasta eikä mistään lindexin teiniosastolta. Itse käytin jo 8-10 vuotiaana tukevia "toppeja" ja sen jälkeen sain ostaa ensimmäiset rintsikat, jotka olivat kokoa 70aa. Isältäni pyysin rahat ensimmäisiin liiveihin eikä sitä mitenkään kauhisteltu.

    • F-koko

      Heippa !
      Minusta hänelle pitää ostaa rintaliivit.
      Mielellään kannattaa ostaa paria kokoa isommat, että sopivat edes jouluun asti.
      Kehitystä nimittäin tapahtuu äkkiä ja onhan se taloudellisestikin kannattavaa, että
      eivät heti jää pieneksi.
      Niihin voisi tietysti laittaa jotakin tylliä ensin alkuun, jos menevät lyttyyn.

      Hyviä rintsikkakauppoja teille!

    • pienitissukkainen

      Nännien nöpötystä peittämään ne topatut liivit tarvitaan, ei suinkaan rintojen koon vuoksi. Muistan vielä teinivuosilta miten noloa oli kun ei vielä ollut rintsikoita ja nännit törröttivät puseron läpi.

    • ostahan vain

      Osta ihmeessä ne rintaliivit. Mistä se on sinulta pois? Tyttäresi tulee onnelliseksi. Heräävä nainen hänessä nostaa päätään. Tue ihmeessä sitä sopivalla tavalla. Rintaliivit eivät ole niin iso asia äidille kuin ovat tyttärelle. Muistan itse kun olin 14 vuotias ja minulla ei ollut juuri rintoja ollenkaan. Pidin uimapukua alus-asunani, kun siinä oli muoviset tuet rintojen kohdalla. Rinnat näyttivät pikkasen isommilta.

      Jälkeenpäinhän se minua huvittaa, mutte ei silloin, kun kaikilla muilla kavereillani on rinnat! Nyt kun olen 60 v. mummo, niin rintojakin on tullut vuosien myötä iha nomiksi tarpeeki, mutta pienet ne oli vielä 20-vuotiaanakin, vaan lakkasivat elämää haittaamasta jo 16-vuotiaana, kun saatoin ostaa rintaliivit aa-kupilla. Sentään sain kaupasta jo...Toppauksia ei tainnut silloin aikana juuri olla.

      • äiti 2

        tottakai ostat ja miksi täällä "vingut " tollasia . aikuinen ihminen.


    • Vanhempana päätät mikä on tyttärellesi parasta, mutta omasta mielestäni rintaliivejä ei tarvitse ellei rinnat ole niin isot että ne haittaavat esimerkiksi urheillessa. Itselläni on melko pienet rinnat enkä ole koskaan käyttänyt säännöllisesti liivejä koska en ole niitä tarvinnut, pikemminkin ne ovat vain epämukavat päällä.

      Olen myös kuullut että rintojen luonnollinen elastisuus katoaa jos liivejä käytetään liian aikaisesta iästä asti, toisin sanoen rinnoista tulee roikkuvat jos niitä tuetaan alusta asti liiveillä. Totta vai tarua, en tiedä kun en itse liivejä ole käyttänyt :)

      • 8fg9hf4

        Vanhemmat jotka eivät liivejä osta voivat mennä takaisin kivikaudelle. Seuratkaa nyt edes sen verran trendiä, että tiedätte missä mennään. Tuossa iässä liiveillä on täysin eri symboli, kuin se, mikä niiden oikea käyttötarkoitu on.

        Ostakaa herrajumala.

        Meillä on 7 vuotiaallakin "urheiluliivit" , joita itse kutsuu "tissareiksi". Myös uimabikinit on 2- osaiset.

        Tyttö sai taas uudet "tissarit" ja onnellisuus paistoi hänessä. hieno nähdä hänen säteilevän näinkin pienestä asiasta.

        Ei kaikelle tarvi aina olla mitään perusteltua syytä, miksi ne pitäisi olla tai ei ja mikä missäkin vaiheessa.

        tsiisus. kauppaan mars!


      • tissi ja liivi

        tarua tarua.

        Liivit tukee tissejä kun kokoa on.

        Liivit on myös tärkeä sosiaalinen merkki, että
        tissit on olemassa.
        Ja itsellä ne näytti pahasti paitojen päältä roikkuvilta, kun ei ollut liivejä.

        Kun tississä on kokoa, liivi on tärkeä. Ei mikään elastisuus katoa vaan pikkutissi ei roiku ja iso tissi roikkuu.
        Tissit on rakenteeltaan kiinteitä tai pehmeitä. Kiinteissä on helpommin syöpä. Vaikka tissi olisi pieni.


    • liian myöhään

      Itselläni alkoivat rinnat kasvaa jo 9 vuotiaana ja 10 vuotiaana olisi ehdottomasti pitänyt olla jo liivit, sain vasta 13 vuotiaana ekat liivit, mutta aivan liian myöhään koska rintani olivat alkaneet jo pahasti roikkua lähes navassa asti.

      • 7tyg9o0i

        Joopa joo ja liiveistähän se on kiinni. Miehilläkin tuuppaa roikkumaan jorma nilkoissa , kun koko värmettä on tuettu stretseillä boxereilla monta vuotta...


      • 78gmg4
        7tyg9o0i kirjoitti:

        Joopa joo ja liiveistähän se on kiinni. Miehilläkin tuuppaa roikkumaan jorma nilkoissa , kun koko värmettä on tuettu stretseillä boxereilla monta vuotta...

        Niin syynähän tietenkin on joku synnynnäinen epämuodostuneisuus ja/tai huonot geenit kun rinnat roikkuu jo niin nuorella.


      • 1+1

        Otan osaa,
        jos miehellä rinnat roikkuvat lähes navassa asti. Läskimahoja ja kaljatissejä olen kyllä nähnyt.


      • Roopzu

        Minulle kävi samoin. Rinnat alkoi kasvaa silloin 9-10 vuotiaana mutta rintsikoita aloin käyttää vasta 12-vuotiaana. Nyt sitten ärsyttää kun en rehellisesti voi käyttää muuta kuin push-upeja kun muut ei tue kunnolla jokapaikasta. Rintojen vielä kasvaessa yritän korjata sitten niiten "asentoa" kun ei sitä tukea tullut alusta asti. :( olen 14-vuotias)


    • tissit kokoa g

      Osta hyvä ihminen. Minä muistan vieläkin noin 35 vuoden takaa sen että luokkakaveri huomautti, että tarvitset rintaliivit. Rinnat oli vamaan AA kupit tai jotain :((.
      Ja mun piti mennä niitä osaan isän kanssa. Maalaismiehen kanssa. En pysty tätä unohtamaan.

      Osta tytöllesi liivit. Ei sillä oikeasti ole merkitystä, onko sun mielestä tissit kokoa liivit tarvitaan.

      Ostaosta, ettei tule elämän traumoja.

      • 7ho44df

        Nimenomaan! Kuten tossa aikaisemmin kirjoitin "tissareista" , sain itsekin junnuna partakoneen, vaikka parrasta ei ollut vielä lähes 10 vuoteen tietoakaan. (olen siis mies).

        Tarvinko silloin partakonetta? NO EN! Olinko onnellinen? NO OLIN!


    • Uskomaton kysymys edes aloittajalta. Tottakai tuon ikäselle pitää rintsikat ostaa koska ne ny vaan alkaa "kuulua" tohon ikään ja hienoahan niit on pitää jo kokeeks vaikkei varsinaista tarvetta oliskaan vielä :) Eikun kauppaan ja sellaset liivit mitä tytsy itse haluaa. Näin se meni meilläkin..

    • mummu maailmalta

      Tottakai ostat tyttärelle liivit ja sellaiset kuin hän haluaa. Itse laitoin nenäliinoja liivien toppauksiksi 50-luvulla. Siitä lähtien pidin liivejä yötä päivää yli 5-vuotiaaksi. Joskus 3-kymppisenä ja kahden lapsen jälkeen rinnat olivat ihan kehuttavan kiinteät eli ei liivit veltostuta rintoja, päinvastoin.

      • Pikku nainen

        Juuri näin, tarvii tyttö liivit.


    • hophop..ja hop

      Tietenkin ostat tytölle liivit, tai annat tytön itse ostaa mieluisat. Kaikkea vielä kyselet. On tärkeää että tyttö kokee itsensä naiseksi ja siitä se alkaa, liivit ja kuukautiset. Mitä se sinulta on pois jos jarrutat ko. asiaa ?? Oletko niin vanhanakainen että kiusaat tyttöäsi niin tärkeällä ja herkällä asialla.
      Hopi kauppaan ja äkkiä !

      • 5rdnco

        Aloittaja voisi liivien lisäksi harkita siteiden ostamista valmiiksi. Tosiaan kun tytöt ovat herkkiä ja ujoja, on parempi tuokin asia käydä läpi ellei kuukautiset ole vielä alkanut.

        Siteet on tai tulee olemaan osa elämää kuitenkin ja parempi kunnon siteet kun herkän ja ujon tytön yritykset peitellä kuukautisiaan pakastepusseista ja vessapaperista kyhäilemillä suojilla.

        Tyttö kasvaa fyysisesi ja MYÖS henkisesti. Hyväksy se.. sille ei voi mitään.


    • pohjan- akka

      Ja höpö itse olen viisikymmentä päälle ja liivejä en pidä kuin juhlissa ja rintani on yhtä terhakkaat kuin neljäkymmentä vuotta sitten vaikka on kolomet tenavat tehtynnä (rintojen kiinnitys kudos heikkenee kun aina tuetaan ...kun olet paljon ilman liivejä niin kudos vahvistuu eikä roiku)Kiva mennä yleiseen saunaan kun ympärillä on vanhenpaa ja ihme ja kumma myöskin nuorenpaa polvea joilla tissit roikkuu kuin läpät ja omat on hienot.OLEN YLPEÄ RINNOISTANI.

    • NiinNelapsetVarttuu

      Kyllä yläkouluikäisillä on koulussa kaikilla liivit, oli rintoja tai ei. Voitte tosin neuvotella kuppikoosta, koska voi olla joskus noloa, kun vaikka uimahallissa ei yhtäkkiä niitä rintoja olekaan.
      Meillä ostettiin tyttärelle jo 11vuotiaana kun hän koki että kehitys näkyy paidan läpi. Minä kävin itse ostamassa sen verran topatut etteivät menneet ihonmyötäisesti ja sai kasvaa rauhassa.
      Kurjaa on joutua piilottelemaan, muistan omat koulukuvani kun ei vielä "tarvinnut" liivejä tueksi, mutta todella muuten olisi ollut aiheellista!

    • ostakoonliivit

      Anna rahat ja anna itse Tytön ostaa sellaiset kun haluaa mitä tuossa nyt nipottamaan kuppikoosta tai toppauksista.Ei tuollaisesta asiasta pitäis mitään pakon edessä juttua tulla.

      • ...

        No ei kyllä kannata laittaa tyttöä yksinään liiviostoksille. Äidin kannattaa mennä mukaan ja auttaa tyttöä valitsemaan oikeian kokoiset liivit, mutta tyttö saa itse vaikuttaa millaiset liivit haluaa.


    • Neuroottista

      Se on vain vaatekappale eikä sekään haittaa, jos niissä on vähän toppausta. Istuu vaatteet paremmin päälle.

    • sssfdfsdf

      Itse tulin kiusatuksi koulussa aikanaan siksi ettei minulla ollut liivejä ja nännit paistoi paidoista läpi, eli hankit ne liivit. Ei voi olla niin vaikea homma, kun ei ollut minun vanhuulliselle äidillenikään mikään hetkauttava asia.

    • Voi .....!

      No ei kai siihen nyt kenenkään talous kaadu jos sen verran uhraa ja ostaa ne h..vetin liivit, jos se kerran tytölle niin tärkeää on!

      Ja kyllä on joidenkin probleemat pieniä jos ne tuota luokkaa on....!

    • teiniisä

      ei tarvii ostaa ton ikäselle tytölle rintliivejä ne kyllä pysyy terhakkaana 20 vuoteen anna lapsesi kehittyä itse että hän on nainen mitä miehet haluaa

      • tervemies

        kyllä on typerää keskustelua rinnathan on lasten kasvatukseen luotu eikä karva perse ukkojen imeskeltäväksi haloo vielä kerran


      • lolloti loo
        tervemies kirjoitti:

        kyllä on typerää keskustelua rinnathan on lasten kasvatukseen luotu eikä karva perse ukkojen imeskeltäväksi haloo vielä kerran

        naiset laitattavat silikonia rintoihinsa ihan kasvatusmielessä ;)


    • itsekin ollut nuori

      Osta vain ne liivit, ei niistä haittaa ole. Kyllä ne rinnat sieltä kasvaa aikanaan ja piankin. Tuolla iällä on tärkeää omistaa liivit vaikka rintoja ei vielä olisikaan.

    • jarmo20

      ...vai rintaliivit..osta uudet rinnat tytölles tai poliisi liivit..elämme nyky suomessa..

    • kalle kehveli

      No tietysti ostat ja kahdet toisia käytetään kun toiset on pesussa.

    • self control

      tottakait ostat liivit...niin ne hakee itseluottamusta vanhemmatkin silikoneista..rinnat kait ne naisille tärkeimmät...millä osoitetaan suku kypsyyttä..
      onko 13 oikea ikä..sen saa jokainen mielessään pohtia..mutta 13-vanhemmat pukeutuvat kuitenkin kuin aikuiset..ja samanikäisten poikien mielestä tosi yes juttu...kunhan muistaa muuten elää siveellistä ja kontrolloitua elämää...mihin kuuluu myoskin..dreamit makuu huoneessa...self control..amerikoissa tapana elää niin että vasta kun pappi sanoo aamenen niin sen jälkeen kaikki sallittua..
      kaikki tyylikkäät elmässä eteen päin päässeet naiset ovat aloittaneet sexy juttunsa vasta 20 v ja jälkeen..
      self control

    • mikä ongelma?

      mikä ongelma siinä on? "tissien" on hyvä saada jo tukea varhain niin ei roiku vanhempana pahemmin. itse käytin toppirintaliivejä jo 10- vuotiaana. ja jos tosiaan 70B on hänen kuppikoko tai edes A niin rintaliivit ehdottomasti!!!! hirveempää nyt ois olla ilman ton ikäsenä, teini-ikä puhkeaa ni on se vähän kiusallista ku nännit nöpöttää paidan läpi? hei haloo.

      • Chanel4

        Aloitus on pöyristyttävä. Maailman luonnollisin asia käyttää alusvaatteita ja liivejä nuoresta asti. Miksi noin itsestäänselvästä asiasta tehdään lähes tabu? Mitä ihmeellistä rintaliiveissä on? Käyttäähän nuoret bikineitäkin. Rintaliivit on käyttötarkoitusta vastaava vaate ei mitään muuta. Asenne ajantasalle, höh...


      • Jassoo....
        Chanel4 kirjoitti:

        Aloitus on pöyristyttävä. Maailman luonnollisin asia käyttää alusvaatteita ja liivejä nuoresta asti. Miksi noin itsestäänselvästä asiasta tehdään lähes tabu? Mitä ihmeellistä rintaliiveissä on? Käyttäähän nuoret bikineitäkin. Rintaliivit on käyttötarkoitusta vastaava vaate ei mitään muuta. Asenne ajantasalle, höh...

        Aloitushan on selvä feikki. Alusvaatealalla työskentelävänä tiedän, että tuon mallisia kuppeja ei juuri kukaan halua ( ei varsin nuoriso ), joten ei niitä myydäkään saati kysyttäisiin. Mikähän lie aloittajan motiivi keskustelulle ?


    • Ole vanhempi!

      Mitenkään aiheeseen kantaa ottamatta, muistutan vain ettei vanhemman pidä ajatella heti suuttuuko lapsi vai ei. Omassa lapsuudessani muistan tilanteita, joissa silloin minulle sanottiin ei ja tokihan se pirullista oli. Jälkeenpäin olen vain onnellinen, että niitä ei-sanoja minulle viljeltiin.

      Olis hemmetin outoa jos vanhempani olisivat miettineet "suutunkohan nyt tästä vastauksesta vai en." Mitä vanhemmuutta sellainen on?

    • Haloo!.

      No tottakait ostat! tyhmäkö olet? Esim seppälässä on kevyesti topattuja liivejä halvalla ja eri värejä kokojakin löytyy ostin tyttärelleni sellaiset jossa on rusetteja ja tykkäsi niistä kauheasti..! Sinne siis menette. tottakai ne liivit pitää jo 13 vuotiaalla olla !

    • Sinä päätät nyt

      13-vuotias on vielä lapsi, muista se. Ja kerrot, ettei rintoja vielä ole. Älä missään tapauksessa osta 70 B kokoa, puhumattakaan topatuista liiveistä. Haluatko tyttäresi näyttävän aikuiselta povipommilta, josta miehet kiinnostuvat? Sinä olet äiti ja aikuinen ja olet vastuussa siitä, ettei lapsesi joudu hyväksikäytetyksi ennenaikojaan. Ajattele, että tyttäresi on täysi-ikäinen vasta 5 vuoden kuluttua, jolloin hän voi päättää itse omista asioistaan. Tässä vaiheessa SINÄ PÄÄTÄT. Jos olet sitä mieltä, ettei hän liivejä tarvitse, keskustele hänen kanssaan asiallisesti. Jos olet tyttäresi "tossun alla" jo nyt, mitä se onkaan sitten, kun tyttäresi on myöhemmässä murrosiässä!

      • 2000-luvulla nyt

        Mahtanet olla ikäluokkaa joka aikoinaan itse poltti omat liivinsä... hoh-hoijaa.


      • ilman muuta

        Ei mene putkeen, sillä huoltajan on otettava 13-vuotiaan mielipide huomioon ja muutoinkin tarjottava tasapainoiset olosuhteet kasvulle ja kehittymiselle. Se on laissa määrätty. Jos tyttö haluaa liivit, niin ilman muuta ne pitää hankkia, johan tuo itsestäänselvää. Henkistä alistamista ja kiusaamista muussa tapauksessa. Suurimmalla osalla taitaa alkaa kuukautisetkin tuossa iässä.


      • hohhoijaa

        Voi hyvää päivää! Tää asia ei oo valtataistelu juttu.
        Topattu sen verran, ettei näy nöpöttääkö tai vielä nolompaa näkyy läpi paidasta.
        Jos, äiti on eri rakenteinen vartaloltaan, on vaikea tajuta lapsensa kasvaneen kuitenkin ja olevan jo pieni nainen. Monen on menkatkin alkaneet ja silti pitäs kysyä rintsikoita itelle!


      • ....

        70B kuppi ei todellakaan näytä millekkään povipommille.


    • mietihän

      Ite olin 13 vuotias kun ostatutin ekat rintaliivini pienen pienille tisseilleni, koska vanhempi mies nipisti minua nänneistäni. Se säikäytti minut todella pitkäksi aikaa...

    • huihai 4

      Pöllöjä on monenlaisia

    • mummapumma54

      Tottakai ostat. Se on noloa kun rinnat kehittyvät ja pojat rupeavat niitä arvioimaan. Ehdottomasti ostat hänelle liivit.

    • mummokandidaatti

      Osta ihmeessä ja kannusta tytärtä olemaan ylpeä naiseudestaan!

    • rintsikat on ookoo

      Jos nyt suhtaudut asiaan vähätellen/kielteisesti, saattaapi jäädä traumat ja tytölle aikuisenakin jonkinasteinen häpeä ja vähättely omia rintojaan kohtaan. Mieti tarkkaan mitä sanot. BTW, ennen noita kai sanottiin harjoittelurintsikoiksi. Ja asiaahan on hyvä harjoitella. Niin...minkä ikäisenä tyttö on sinun itsesi mielestä oikeutettu pitämään rintsikoita? Taitaa olla niin, että esimurrosikä aikaistuu joka sukupolven aikana. Saattaapi olla myös niin, että jos et osta topattuja liivejä, niin hehän laittavat toppaukset itse vaikka vessapaperista...

    • njuuuuuo

      njuu oolen ollut 13v 2000 luvulla ja kyl ne rintsikat että toppaukset on tärkeet tuos iäs tytöt haluu näyttää tissei jota ei oo eikä siinä oo mitää pahaa

    • Berliin<>Kaalimato

      No osta ne liivit äläkä täällä kitise ja itelles sellanen Berliininmakkarankokoinen

    • Trallallaajee:D

      Eiköhän tämä asia oo tullu jo aika selväks tässä, eli osta vaan liivit :) Mäki sain 13 vuotiaana ekat rintsikat, ja olin ihan luokan viimeisimmissä ja sit se oli ihanaa kun sai liivit yllee :D

    • soromnoo

      Minusta ensimmäiset rintsikat on tytölle tosi merkittävä juttu, samoin kuukautiset. Minä ostaisin ja antaisin tytön kokeilla. Ehtii kyllä kyllästymäänkin sekä menkkoihin että liivien käyttöön.

    • Trallallaajee:D

      Eiköhän tämä asia oo tullu jo aika selväks tässä, eli osta vaan liivit :) Mäki sain 13 vuotiaana ekat rintsikat, ja olin ihan luokan viimeisimmissä ja sit se oli ihanaa kun sai liivit yllee :D

    • Kissamainen__nainen

      Avaaja on vaatefedisti. kun LISÄÄA oikein kuviakin asiasta. Vitun vajaamieline paskasa. Kurkku leikataan lautaselle, ja sokeria päälle

      • :DD

        ylläpito laittaa kuvituksen valitsemiinsa keskusteluihin.
        Yritäpä tehdä sama itse ilman ylläpidon apua ...


    • eieieieieiieieiieiie

      Miksi sinun ne pitäisi ostaa? Eikö hän saa viikkorahaa?

    • kaupunkipäivä :)

      Nyt pidätte äiti ja tytär tosi kivan kaupunkipäivän. Ostatte nättejä rintsikoita ja niihin sopivia pöksyjä ja sitten menette kahvilaan ja syötte kakkupalan puoliksi!

      Ja anna tyttären itse valita ne tissiliivit. Opasta vaan löytämään oikea koko!
      Niin pienet tissiliivit, kun hän tarttee, ovat kuitenkin kaikki sarjaa "Snoopy" tai "hello kitty".

      Kevyet toppaukset ovat OK ja kuten joku jo huomauttikin, ne peittävät nöpöttävät nännit. Itselläni ainakin oli rinnanpäät tosi kipeet, kun tissit kasvoivat. Olisi ollu hyvä, jos olis ollu sellaset vähän topatut, tukevat liivit! Paita jos hiersi niin ai helvetti, että teki kipeetä! Ja useesti pingotti ja särki, jos oli koulussa ollu juoksua tai muuten oli hyppiny paljon.

      Ehkä tytärtäsi hävettää riisuuntua koulun jumpassa, jos muilla on rintsikat jo ja hänellä ei? Mitä hyötyä sellaisesta häpeästä on? Auttaako se hänen itsetuntonsa kehittymistä?

      Kohta rintsikat ovat kuitenkin ajankohtaiset, joten miksi et ostaisi niitä jo nyt?

      • Itse ajatteleva

        Siis tyhmä kysymys.. Tottakai ostat tytölle topatut rintaliivit. Se on yksi kiusaamisen aihe, jos ei tytöllä ole liivejä.. Onko oikeasti tämän takana ihminen vai suomi24 keksinyt jotain vaan juttua...


    • karjakko.m

      Annatteko te kaiken lapsillenne periksi, että pääsette kaikista helpommalla asioista. Kyllä normaali lapsi kestää ei-sanan.....ihmettelen

    • Ajattele itse

      Siis tyhmä kysymys.. Tottakai ostat tytölle topatut rintaliivit. Se on yksi kiusaamisen aihe, jos ei tytöllä ole liivejä.. Onko oikeasti tämän takana ihminen vai suomi24 keksinyt jotain vaan juttua...

    • Tuttinänni

      Minulla ei ollut rintsikoita vielä ripilläkään. Onneksi bolerot (lyhyet puseon päälle puettavat lyhyet liivit) olivat muotia ja se peitti valkoisen puseron alta törröttävät nännit kirkossa. Äiti oli niin kaino, ettei ostanut rintsikoita ja ei meillä tuollaisista asioista puhuttu muutenkaan, joten itsekin olin vaiti. Rahaa olisi ollut, mutta en uskaltanut mennä ostamaan. Tosi noloa, vaikka olin hoikka ja rintani olemattomat, mutta nännit töpöttivät ja niin tekevät vieläkin nyt yli viisikymppisenä. Vielä nolompaa oli kaksi vuotta nuoremmalla siskollani, jolle kehittyivät oikein muhkeat rinnat. Kai joskus lukioaikana itse kävi ostoksilla.

      Ensimmäisiksi liiveiksi riittää topakka toppi tai jotkut kevyesti topatut liivit, ei mitään luonnottomia muhkeuksia. Kauppaan mars siis.

    • tätsä+

      Osta liivit, se on tärkeä etappi naiseksi kasvamisessa. älä väheksy, älä naura - tämä on tärkeä, herkkä asia.

    • tsupsup

      Osta ihmeessä..oma äitini mokasi kohdallani että nauroi kun pyysin rintaliivejä. Tarvettakin jo oli 11 vuotiaana ja jouduinkin varastelmaan siskolta liivejä...Jos kavereillakin jo on niin täytyy tyttärelläsikin olla että kuuluu joukkoon.

    • bfn64

      13 vuotias tyttäreni haluaa rintaliivit, vaikka rintoja ei ole piniä alkuja lukuunottamatta. Hänen vuotta vanhammalla ystävällään on topatut liivit ollu kaksi kuukautta ja kuulemma ehdottomasti tarttee liivejä vaikka rinnat ovat samankokoiset, kuin tyttärelläkin.
      Mitä mieltä olette? Ostanko liivit pakon edessä, vai suututanko tytön perusteellisesti ja jätän rintsikat ostamatta?

      Tää on tietty Timo 15v,n provo.Tumputtaa samalla

    • pihihiiii

      Jaksa ees lukea, haista pihi akka tissi!

    • äiti minäkin

      No haloo! Sun täytyy nyt ihan itse miettiä, haluutsä tyttärellesi kunnon traumat vai pelastatko niiltä..

    • rotia!

      Ei tuonikäisen mielipide vielä saa olla mikään pakko johon äidin on alistuttava.

    • ei_oo_tosi

      Mitä V***N väliä sillä on suuttuuko tyttö vai ei?????
      Lapset tekee mitä vanhemmat käskee tai niistä tulee kusipäisiä p***oja...

      • hyi helvetti

        Ei oo tosi että tollaset saa lisääntyä
        Adoptoi lapsesi pois, ei ole sun jatke tai omaisuus, lapsella oa tahto, oma rytmi kehittyä, tollasten lapset kuolee itsetuhoisuuteen jo ennen aikuisuutta joten tee palvelus ja vedä itsesi hirteen lähimpään navettaan aivoton imbesillitollopaska


    • Ei ymmärrä

      Vituikshan tämäkin meni niin kuin jeesuksen pääsiäinen.
      Miettikää hyvät ihmistet. Te kirjoittajat olette pääsääntöisesti aikuisia
      ihmisiä ja teette päätökset itse. Tai jos tuntuu että henkilö jota asia koskee on kypsä päättämään niin antaa hänen päättää.
      Täällä näkee aivan uskomattomia kysymyksiä. Sellasia joihin "normaali" alikuinen tekee päätöksiä päivittäin. Kuitenkin ne päätyvät tänne. Onko kyse siitä että haluatte hyväksyntää päätöksillenne? Ja hyväksyntää sille että olette hyviä vanhempia?
      Tehkää nyt perkele itse päätöksenne ja eläkää itse elämäänne.

      • adoptoikaa ne pois

        parempi vaihtoehto: älkää hankkiko lapsia ollenkaan jos olette noin pirun huomionhakuisia, ilkeitä ja keskenkasvuisia järjettömyydestä puhumattakaan.


    • vieras3

      Et tietenkään suutu tollasesta! Järkikin sanoo, mieti olevasi 13 vuotias, jolla on pienet rinnat, mutta haluaa kuitenkin näyttää naiselliselta murrosiän kynnyksellä. Sen ikäisen pitää kuulua johonkin "porukkaan" oli niillä sitten topatut rintaliivit tai sitten jotain muuta. Muutoin pahimmassa tapauksessa voivat samanikäiset pojat ruveta kiusaamaan yms..., mistä tyttäresi traumatisoituu ja voi syrjäytyä mahdollisesti. Hän ei kuitenkaan sinua ole pyytänyt huumeita ostamaan. Olet tyytyväinen että murkkusi yrittää sopeutua. Jos vaikutat hänen päätöksiään, niin ajat vaan hänet enemmän karkuun itseltäsi. Maalaisjärkeä hyvä äiti!

    • eräs mummeli jo

      Ostahan rintaliivit. Muistan itsekin, kun olin ehkä hänen ikäinen, eikä rintoja juuri ollut, niin pitihän ne ostaa, kun muillakin oli. Se on sellainen psykologinen juttu ja nostaa tytön itseluottamusta ja hänestä tuntuu vähän naisellisemmalta, kun on ne liivit ja tasavertaisemmalta. Sitä asiaa ei saa ollenkaan väheksyä, herkkä murrosikä kun on menossa. Niitä pieniä liivejäkin on olemassa ja sopivat varmaan löytyy. Ei kuin kauppaan vaan.

    • m+m

      Jos käyttä teini-iässä rintaliivejä paljon kun rinnat ovat kehittymässä, rinnoista helposti tulee valmiiksi roikkuvat koska se tukeva kudos ei kehity kunnolla kun on kokoajan liivit tukemassa. Topit on parempia kuin topatut liivit. Asiasta oli joskus lehdissäkin. Liekkö totta. Itse olin huono käyttämään liivejä teininä eikä roiku vieläkään vaikka ikää alkaa olemaan.

    • muistot kirveltää

      Ja ei se ole kivaa näyttää pieniäkään rintoja kenellekään. Kun nännit kuitenkin kylmällä ovat samanlaiset kuin sinulla äidillä on.

      Muistan kun aikoinaan olin samanikäinen ei rintoja mutta.... ei ollut kivaa olla ilman rintaliivejä!

    • Nuorten parhaaksi

      Miten olet pystynyt kasvattamaan tyttäresi 13 vuotiaaksi, kun joudut kysymään neuvoja asioihin, jotka normaalit vanhemmat pystyvät selvittämään.
      Siinä mielessä hyvä asia, että lastensuojelu viranomaiset voivat tulla auttamaan sinua näissä vaikeissa pulmissa. Siis, lyökö pääsi täysin tyhjää vai mikä sinua oikein vaivaa?? Kun oikea vastaus sinun esittämään kysymykseen on se, että ostat ne rintsikat tietenkin tyttärellesi, jo pelkästään sen vuoksi, kun hän on avoin tälle asialle. Nuorta kohtaan pitää olla hienotunteinen, kun puhutaan aroista asioista. Unohdetaan oma lapsuus ja muut vaikeat asiat. Meni suteen tai saveen, nuorta pitää autta oikealla tavalla. Itsekin hyödyt asiasta paljon enemmän, kun olet mukana kehitys prosessissa, joka vie nuorta kohti aikuisuutta. Rintoja tai ei, sillä ei ole merkitystä. Miten sinä suhtaudut asiaan, on paljonkin merkitystä. Eläydy, kuuntele, suostu, ole mukana.
      unohda ei sana, jos sitä ei tarvita.

    • mercedes tuhkis

      Ehkä oma munattomuutes heijastuu häneen, eli ei ole välttämättä pedot asialla

    • kiikun

      nuorena pitää saada jottei wanhana riipu!

    • iflkeshfkld

      Tottakai ostat!

      Itsellä rinnat kehittyi jo 9-vuotiaana...alkoivat kehittyä. Ensin ostettiin urheiluliivi ja sitten 10-vuotiaana jo ekat rintsikat. Eipä näistä isoja kehittynyt, mutta rakastan näitä pikkuisia:D. Normikauppa koossa: 70 C ja esim. kunnon asiantuntevassa liikkeessä 70 D.
      Rintojen kasvaessa kannattaa antaa ammattilaisten vaikka mittauttaa povi. Jos vaan paikkakunnalta löytyy erikoisliikettä. Esim. change on hyvä. Olin vuosia käyttänyt vääränkokoisia liivejä ja nyt vasta tuntuu että kaikki on kohdillaan:). Tavallisista kaupoista en enää osta.

      Mutta anyway. Nyt tyttären kanssa siitä ostoksille:)!

    • Oikeasti?

      Siis olet tämän tyttären vanhmpi ja kyselet ihmisiltä, että onko sinun pakko hyppiä ja tanssia tyttäresi haluamisien mukaan vai päättää itse mitä haluat tehdä? En ymmärrä. Ota se tyttäresi nyt keskusteluun ja kerro miksi rintaliivejä käytetään ja ettei sinun mielestäsi hän sellaisia vielä tarvitse, mutta voitte vaikka katsoa kesää varten pikineitä. Jos nyt haluat jotenkin pehmeämmin kieltäytyä turhasta hankinnasta.

    • ..............

      Huomautampahan vaan, että aloittaja tarkoitti varmaankin, että tytön rinnat ovat erittäin pienet, mutta silti haluaisi paljon isommat liivit. Ja sitten voisin itse sanoa tällä hetkellä rintojen kasvua läpikäyvänä, että turhaa se kummiski on ostaa liian isoja, ku ei ne rinnat niin nopeesti kasva, ja jos jotain tunkee sinne sisään(sukkia nenäliinoja yms. se on todella noloa! Silloin tytö luokitellan useimmilla paikkakunnilla lissuks tai vastaavaks, jos siitä joku saa tietää, ja kun tyttö haluaa liian isot maliltaan ns. aikuisten liivit, niin silloin pyöritään luultavasti sellaisissa piireissä, joissa juorut leviää. Ihan tässä omalla kokemuksella ja huomioilla kaikki kirjotettu :) Nii joo tosiaan, osta sellaset niinku lasten osastolla myytävät liivit, jos rinnat on sellaset aa tai aaa kokoa, hyvillä sellasilla nännit ei näy paidan läpi :)

    • ostakaa kanaa

      Ostat semmoset topit liiveihin että oksat pois. Kyllä sitten saavat kaverit ihmetellä kuka on kaikkein kaunein ja seksikkäin.

    • minä vain

      NO TIETYSTI Ostat Tytölle Liivit!!!.jos hän kerran kokee,et rintaliivit on jossain määrin tarpeen/tärkeät,niin suo hänelle se Mahdollisuus.eletään vuotta 2013 ja toi ns.nuoriso kehittyy tavalla tai toisella enemmän,ku esim.20V sitten.Se nyt vaan on karu TOTUUS!!.

    • jummi jammi

      Onko suomi24 niin epätoivoinen kävijöitten suhteen määrään että keksii tollasia aiheita itse???? Koska ei kukaan äiti ton ikäsen tyttären kasvattaaneena muka kysele noin idiootimaisia kysymyksiä, täällä!!!! Halloota immeiset ketkä ootte tääl käyny, pistäkääpä merkille miten joka viikko tulee muka "ulkopuoliselta" jotain provoisia kysymyksiä! Järkeä peliin!!!!

      • !!!

        yksinkeskustelijan oma palsta^^^^


    • isukki 3:n neidon

      Joo, komppaan edellistä. Kukaan oikea äiti ei ole noin tyhmä, etä asiaa tarvii kysyä.
      Pelkkä pila taas tääkin "keskustelu"

    • Mansen mummu

      Kyllä 13-vuotiaalla jo vaan voi..ja jopa pitääkin olla rintaliivit, ettei tuu kavereitten pilkkaamaks. Joten j o s olet rakastava vanhempi, niin toki oststa, tai annat hänen ostaa, mutta rahoitat ostoksen

    • Isä 2

      Terve,
      Juu, ehdotan, että ostat.
      Näillä se luottamus rakennetaan

    • mikkomm69

      Hei osta osta ilman muuta jos kaverilla on niin hänenkin täytyy saada nuo. Se on tärkeätä itsetunnolle tuossa ikää...

    • jeeeeepppp

      Hieno tilanne, että uskaltaa ottaa asian esille ja pyytää. Parempi näin, että ymmärtää aikuistumisen, tai tulevan semmoisen, sitä en ymmärrä, että miksi edes kysenalaistat koko asiaa? Älä edesauta murroiän ongelmia entisestään...

    • teinitissit kasvaa

      osta rinsikat. e-pillerit, karvanpoistolaitteet.... siitä se lähtee seksuaalisuus

    • buahahahahaha

      Osta sille ensin silikonit ja sitten ne tissiliivit.

    • Joskus kuitnekin

      Joskus ne kuitenkin tarvii ostaa...
      Ei vanhemmalta ole sitten niin kuin jäänyt pieneksi ?
      Kirppareilta niitä löytyy.

    • psyk.sh

      voi taivahan taatto, että voi olla vanhemmuus hakusessa...kyllä tuossa tilanteessa toivois, että moiset ihmiset ei ois iän kuuna päivänä lisäntyneet...ja jos tuota rataa jatkuu niin paras ois tyttärelle joku siveysvyö laittaa, ettei noin tyhmä suku jatku.

    • mielipide tämäkin

      Näyttää varmasti paremmalta katukuvassa kesällä vähän topatuilla rinuleilla, kuin ilman.

    • nenä päässä

      lauta-rintaiset naiset eivät tarvitse rintaliivejä, mutta kai se ajatus kytee sitten siellä itsetunnossa, että täytyy olla, kun muillakin (jotka todella tarvitsevat) on? kun oikein tarkkaan miettii, niin samaa lihaa ne isommatkin "keuhkot" ovat kuin mitä on esim uhkeidenkin rintojen omistajien nenät ja nenänpäät!

    • Pöh ja pöh

      Nyt voinkin lopettaa tämän ketjun seuraamisen kun ylläpito nosti sen mainosbanneriin ja kaikenmaailman häiriköt rynnisti tänne.

      Kirjoitelkaa toisellenne.

    • Britney Spears

      Osta ehdottomasti rintaliivit ja vielä monet, sillä ne ovat täyttä muotia. Yhteensopivuus pikkuhousujen kanssa erityisesti on hyvin tärkeää. Jopa timanttiset bikiniyläosat ovat koko maailman ihailun kohteena.

    • Anu S. Tappi

      Onkohan ketjun aloittaja isä vai äiti, vai pedari, joka vain trollailee? En oikein ymmärrä, miksei lapselle voisi ostaa liivejä, jos kerran muillakin on.

    • ninnura1

      Rinnat ja rintaliivit ovat osa naiseksi kasvamista ja tyttösi on jo sen ikäinen, että liivien käyttöä on hyvä alkaa jo harjoittelemaan. Kaupoista löytyy paljon vaihtoehtoja ja useassa paikkaa myösihan nuorille tytöille, joista varmasti myös tyttärellesi sopivat (vaikka rinnat eivät olisi vielä kovin kehittyneet), Yhdessä vaan ostoksille! Tämä voi olla nuorelle todella tärkeä kokemus.
      Itse muistan aina, kuinka kiva oli lähteä äitini kanssa ostamaan ekoja liivejä. Oli mukava kun oli tuttu ja turvallinen ihminen mukana, vaikka samaan aikaan vähän ujostutti ja nolostutti lähteä äidin kanssa ostoksille. Kuitenkin tuntui, että se jotenkin lähensi meitä. Ja äiti samalla myös hyväksyi itse sen, että tytär alkaa pikkuhiljaa kasvaa naiseksi eikä ole enää se ihana saparopää pikkulikka. Meillä oli hurjan hauskaa yhdessä, vaikka useinmiten aika vaikeat välit. Teinit kun on teinejä :D

    • abc 20

      119 idioottia ei älyä että joku saatanan pedofilli on kysymyksen tehnyt ja
      kuolaa nyt vastauksien parissa saaden nauttia 8 9 10- 13 vuotiaiden kertomuksia
      oletteko todella näin tyhmiä???

    • naiseus on ihanaa

      epätietonem,

      kyllä tuon ikäisillä ovat jo ensirintaliivit paikallaan, koska tytöt eivät pidä siitä, että nännit näkyvät puseroiden alta ja törröttävät.

      Ensirintaliivit auttavat tyttöä naiseuden tiellä, eivätkä ne aiheuta mitään ongelmia kehittyville rinnoille.

      Tyttö tarvitsee tukea naiseuden tielle ja ensi rintaliivit auttavat naista omassa identiteetissään kokiessaan olevansa jo pieni nainen naisellisissa liiveissään.

      Käy tyttäresi kanssa ostamassa ensiliivit hänelle ja ole itse esimerkkinä rintaliivien valinnassa. Etsikää naisellisia liivejä, joissa on röyhelöä ja pitsejä.

      Tyttäresi oppii näin omalta äidiltään sen, miten rintaliivejä valitaan, ja loppujen lopuksi jokaiselle naiselle tälläiset intiimit kapistukset ovat näitä ihania tyttöjen juttuja, joita vain kerran elämässä koetaan yhdessä äidin kanssa ostoksilla.

      Ostosten jälkeen voitte mennä vielä vaikka leivoskahveille ja puhut sitten tyttäresi kanssa alusasuista ja niiden hoidosta. Kenties tyttärelläsi on jo ensi-ihastus mielesään ja tätä poikaa varten hän haluaa näyttää jo hieman aikuisemmalta uusien rintaliiviensä kanssa.

      Ihania ostoshetkiä ja aurinkoista kevättä sinulle ja tyttärellesi!

      PS. Miten olisi uusi kampaus tyttäresi kanssa ja myös uusi meikki sekä kynsilakat ym. mitä nyt oman tyttären kanssa puuhataankaan. Sinä opetat naiseutta tyttärellesi ja olet esimerkki!

    • Äiti vain menee

      tyttönsä kanssa ostamaan liivit eikä kysele näiltä palstoilta neuvoja.
      Kirjoittaa 3 tytön ja 8 tyttöntytöjen mummo.

    • Juu osta tyttärellesi rintaliivin,sillä ne suojaa kasvamaan alkavia rintoja ja arkoja nännejä.

    • no miks et osta sellasia liivejä ku tyttö haluu? eihän ne liivit sulle tuu vaa sun tyttärelles. Ja jos ite et niitä osta nii anna tytölle sitten raha ja menee sitten itse ostamaan.

    • fj*j

      Haloo! Missä on terve maalaisjärki? Rintaliivit ostetaan kun niille on oikea tarve eli on ne rinnat. Rintaliivit eivät ole koru vaan niillä on oikea käyttötarkoitus: tukea rintaa. Lapset tahtoo kaikkea ja nämä murkut "just nyt heti mulle kun jollain toisellakin on". Itse olen kokenut sen kuinka epämielyttävää on kun muu kehitys on fyysistä kehitystä jäljessä eli en ollut valmis vielä siihen muutokseen. Meidän luokalla olin 12-vuotiaana ainoa, jolla oli rintaliivit ja luokalla oli parikin vuotta vanhempiakin tyttöjä (oppikoulu). Minä häpesin niitä ja kaikista inhottavinta oli muuttua lapsesta seksiobjektiksi, jota kaikki vieraat miehet katsoivat oikeudekseen tuijottaa. Nykyaikana liian nuoresta kannustetaan tyttöjä pukeutumaan paljastavasti ja seksistisesti. Rintaliivit kuten muutkin alusvaatteet SAA olla kauniita, mutta sitten kun niiden aika oikeasti on.

    • Triumph1

      Moi Kannattaa ostaa tytölle rintaliivit ku haluu, Antaa se tytölle itseluottamusta ja naisellisuutta. Se on hyväksi tuon ikäselle.

    • Osta GenieBra-liivit. Niitä, joita tv-shopissa päivisin mainostetaan, ja niitä saa myös Tokmannilta. Ostin yhden kahden pakkauksen tässä.....tän vuoden alussa, muistaak -seni, pakkauksessa oli 2 lieviä, valkoiset ja mustat. Siinä ei ole mitään kuppikokoja, ne voi unohtaa tyystin. Pienin koko käy nuorille, oli sitten rintoja tai ei......ne kasvaa kyllä, kunhan ikää kertyy. Töissä yhellä skitsolla muijalla ei ole rintoja nimeksikään, ja se on jotakin 30-v, mutta näyttää vauvalta. Ja ei mitään ikäviä kaaritukia yms. Ne vain irtoavat paikoiltaan, eikä tue yhtään. Katso se mainos, kun se tulee. Itse ostin omani juuri tuolta Tokmannilta. E käytä niitä aina, mutta voin unohtaa niiden olevan ylläni. Ne eivät purista, olkaimet ei valahda alas.....ei ikäviä hakasiakaan ole....ne on mukavat yllä, pukea päälle. Kokeile itsekin niitä. Ja ne on kestävämmät, kuin muut huonot, halvat tai kalliit liivit. Ne korvaa jopa kaapillisen rintaliivejä. Se on totta. Se on sellainen toppimalli. Helppo pukea päälle. Ja mikä tärkeintä, selkäläskit katoaa !

      • ...

        "Ja ei mitään ikäviä kaaritukia yms. Ne vain irtoavat paikoiltaan, eikä tue yhtään. Katso se mainos, kun se tulee."

        Sää et ilmeisesti osaa valita oikeen kokoisia liivejä, jos ne ei pysy paikallaan. Kaarituelliset liivit pysyy hyvin paikallaan ja tukee, kunhan koko on osattu valita oikein.

        Sun ehdottamat liivivaihtoehto on ruma ja sellaisia käyttää jotkut mummot.


    • pieniISOjuttu

      Jos tytär haluaa liivit, kannattaa ne hankkia. Kyse ei niinkään ole (vielä) tuesta, vaan itsetunnosta, joka horjuu tuossa iässä todella pienestä. On tärkeää tuntea olevansa samanlainen kuin muutkin nuoret kuuluakseen ryhmään. Pahimmillaan kieltäytymisesi voi johtaa tytön syrjäytymiseen, jos kaverit alkavat syrjiä häntä erilaisuuden takia.

      En missään nimessä kuitenkaan kannata massaan sulautumista oman persoonallisuuden kustannuksella, mutta tällaisilla pienillä jutuilla voi olla iso merkitys. Nykyisin valikoima on todella kattava ja laaja, joten löydätte yhdessä varmasti mieleiset ensiliivit tyttärellesi (Kysykää tarvittaessa apua myyjältä, he tietävät parhaiten omat valikoimansa). Mikäli liivin täytettä ei ole vielä omasta takaa, voitte valita hieman topatut ensin ja kehittymisen myötä hänelle kyllä muodostuu kuva minkälaisia liivejä tarvitsee/ haluaa.

      Sinun tehtäväsi äitinä ja vanhempana on siis tukea ja neuvoa tyttö alkuun, ja tutustuttaa naisten maailmaan, mikä on hänelle vielä tuntematon...

    • kaukaa viisas

      Osta D-kuppiset rintaliivit. Jää kasvuvaraa eikä jää heti pieniksi!

    • rintsikatttt

      No aika naurettavaa alkaa kieltää tyttäreltä rintsikoita. Jos hän itse kokee tarvitsevansa ne niin sillon sun mielipiteillä ei pitäis olla kauheesti merkitystä, sillehän ne liivit tulee eikä sulle Ja toisekseen, vaikkei niitä rintoja varsinaisesti olisi niin nännit voi olla sen verran kehittyneet että erottuu rumasti paidan läpi niinkuin itellä pienenä kun en tajunnut tarpeeksi aikaisin ostaa liivejä.

    • Osta, osta!

      Tyttö kärsii, etkö ymmärrä?
      Muilla samanikäisillä on jo rinnat, eikä hänellä.
      Tyttöllesi rintaliivit ovat TODELLA tärkeät!
      Miksi olet tehnyt tästä asiasta arvovaltakysymyksen välillenne?
      En ymmärrä!

    • olen vm. -42, siis aika vanha ;-) Olin aika rinnakas 13-14 vuotiaana. Hävetti "tissit", peittelin villatakilla. Äitinikin ihmetteli, että minkä kumman takia sulla on tuo röijy aina niskassa. En muista enää tarkalleen, kuinka rintaliivit sain. Ehkä äitini osti, en ainakaan ollut mukana kaupassa. Muistan vielä ilmiselvään kirkonkylän kaupan, mistä ne todennäköisessti oli ostettu. Ainakin rippikuvassa oli jo rintsikat. On se kumma, kun meikäläistä nolotti kasvaa naiseksi. Halusin hyppiä narua ja olla lapsi, lapsellisuuttako. Ei sekään lienee paha juttu. Nykyään 10-11 v. haluavat leikkiä "isoa". On kai noloa leikkiä Barbeilla sun muilla leluilla, vaikka sisimmässään mieli tekisi. Lapsihan tuon ikäinen on vielä monta vuotta. Joo, osta vaan rintsikat tytölle, koska hän oma-aloitteisesti haluaa ne. Parempi niin kuin
      häpeillä
      aikuiseksi kasvua, niinkuin meikäläinen. Kuukautisetkin tulivat juuri, kun olin täyttänyt 12 v. En ollut siihen valmis, halusin juosta ja pelmuta toisten lasten kanssa vielä pitkään. -50 luvulla oli kai harvinaisempaa niin varhainen mensujen tulo. Ei muuta kuin liivikauppaan siellä...

    • jkljkllökklö

      Muistan tuon ikäsenä, että oli noloa kun "rinnan alut" näky paidan läpi. Olis ollu kiva olla kunnon rintsikat. Sain sitten jossain vaiheessa siskolta sellaset ensirintsikat, sellaiset ohutkankaiset, joilla ei kauheasti ollu mitään virkaa. Mukava oli kun sain tilattua Anttilasta ekat topatut rintsikat. Ei näkyny tisut enää paidan läpi. Ja olihan muillakin tytöillä rintsikat, joten olli kivaa tuntea olo itsensä ikäiseksi eikä lapseksi.

    • Miksi ihmeessä et ostaisi, eihän se ole sinulta pois.

      Itse olin äärettömän laiha ja pitkä 13-vuotiaana ja rinnat olivat siksi pienet. Pyysin äitiäni ostamaan itselleni rintaliivit jouluksi, mutta hän kieltäytyi. En muista koskaan olleeni niin surullinen ja kärsineeni erilaisuudesta, kun kavereilla (joilla monilla oli myös pienet rinnan alut) oli kaikilla rintaliivit.

      Älä luo lapsellsi traumoja ja aiheuta surua, kuten minun äitini teki.

    • Osta ja anna valita mitä haluaa. Voi sinusta tuntua oudolta mutta voit pelastaa paljon olemalla reilu,,,,,AJATTELE??

    • tärkeää nuorelle

      Jos rintoja ei ole juuri ollenkaan tai ei ollenkaan niin rintaliiveistä löytyy sellaisiakin missä on kuppien alaosassa toppaus joka ikäänkuin täyttää sen kupin puoliksi. Oma aikuinen tyttäreni ostaa vain tällaisia liivejä koska on todella pienirintainen. Ostin hänelle juuri lahjaksi mielestäni ihanan setin missä oli topatut liivit hänen kokoaan niin ne oli kuulemma vääränlaiset kun kupeissa ei ollut sitä alaosan toppausta erikseen :/ Olin unohtanut täysin sen kaupassa :( Eli pelkät topatut liivit ei ole se paras liivi pienirintaiselle vaan se täyte myös liivin alareunassa on tärkeä. Jos sitä ei ole niin kupit jäävät puolityhjiksi yläosastaan eivätkä liivit istu. Ja anna tyttösi ihmeessä ostaa liivit.

    • LIIVITÖN

      Menkää liivikauppaan ja heti!

      • Liivillinen

        Miksi olet liivitön?


    • eikaikkitietävä

      Hei epätietoinen. Osta vain liivit ,jos hän haluaa ja on valmis siihen. Etsi myyjä tai auta tytärtäsi mittaamisessa alkuun. Tiedät mitä kokoa ostat myöhemmin,kun alkavat kuppikoot kasvaa ja ympärysmitatkin. Siitähän se lähtee,jos tyttäresi on itse valmis siihen.

      • 2+15

        En tiedä suututatko tytön, mutta hänhän voi tuossa isässä saada vaikka trauman omasta kropastaan , jos väheksyt tai muuten suhtaudut epaluontevasti luonnolliseen asiaan?!


      • 2+15
        2+15 kirjoitti:

        En tiedä suututatko tytön, mutta hänhän voi tuossa isässä saada vaikka trauman omasta kropastaan , jos väheksyt tai muuten suhtaudut epaluontevasti luonnolliseen asiaan?!

        oli siis aloittajalle tarkoitettu.


    • Äiti itsekin

      Eikö tyttäresi itse ymmärrä että näyttää hoopolta kun perjantaina koulussa ei ollut rintoja nimeksikään ja maanantaina on jo b-kupin rinnat. Kaikki tajuaa että liian suuret rintsikat on tyttö päällensä pukenut. Miten hän koulun jumppa- tai uintitunnilla aikoo selvittää tämän yhtälön? Kaikkeen ei kannata äitinäkään lähetä mukaan. Toppi on ihan riittävä ja sitä mukaan kun rinnat kasvavat niin ostat oikeat liivit.

      • 2+15

        En huomannut että avauksessa ois puhuttu kuppikoosta, jos aloittaa a:sta.


    • ..-..

      Jos ei ole rintoja, ei kannata ostaa liivejäkään, sillä rintakudos kehittyy ilman rintaliivejä. Jos tukee ns. turhaan, ei kudos kehity normaalisti.
      Urheilurintsikat ei todellakaan ole sellaset "hyvät ekat rintsikat", sillä nehän nimenomaan on tukevampia kuin normi rintsikat! Sellaiset alustopit on asia erikseen, ja varmaan ihan sopiva ostos, jos ei rintoja vielä varsinaisesti ole.

    • janiPETTERIpunakuono

      Syytön mää siihen oon!

      • matti K ETOLA

        Petteri ootko oppinut laskemaan? vähennä äidin iästä tyttären ikä niin mikä ikä siitä tulee... nyt tarkkana kuin porkkana... mitähän meikäläinen sanois? ppp


    • auts ja voih

      Pakko kehottaa sinua olemaan tyytyväinen, ettei tyttösi halua kondomeja tai viinaa. Liivit on normaali asuste jota hän tulee tarvitsemaan jo pian, mikä sinusta siinä on kamalaa?

      • ap. epätietoinen

        Kiitoksia tästä uskomattoman runsaasta palautteesta. Ei voi sanoa, etteikö rintaliivit kiinnostaisi suomalaisia.
        Siellä oli monia hyviä, suorastaan erinomaisia ehdotuksia. Oli tietenkin myös uskomattoman törkeitä kirjoituksia.

        No kuinkas sitten kävi.
        Lähdin tyttäreni kanssa ostoksille. Kierreltiin paikkoja tutkittiin malleja ja täytyypä sanoa, että malleja oli paljon ja jo ensimmäisestä liikkeestä löutyi nätisti topatut somat keltaiset 70B rintsikat ja niihin sopivat hipsterit.
        Niitten kunniaksi käytiin syömässä oikea herkku kurmee ja päälle tietenkin jätskiannokset ja kahvit. Juteltiin kaiken maailman asiat ja jatkettiin shoppailua.
        Löytyihän ne toisetkin liivit nyt väriltään mustat ja parit pitsiset hipsterit mukaan.
        Nämäkin oli topatut ja kovasti tyttären mieleen olivat nämäkin.
        Ostettiin vielä kuukautissiteitä, pikkuhousunsuojia, pieniä tamppooneja, dödöjä ym tarpeellista. No paloihan sinä jokunen euro, mutta mtäpä ei oman tyttärensä eteen uhraisi.

        Kotimatkalla poikettiin vielä hakemaan pari pändipaitaa ja farkut, sekä huppari. Tuetenkin minä maksoin nämäkin.

        Kotiin päästyämme tytär lupasi pitää muotinäytöksen uusista vaatteista. Ja kyllä kelpasi katsella, kuinka isoksi tytär oli tullut ja oikein ihaillen katselin omaa jälkikasvuani ja hänen onnesta säteileviä silmiään. Tytär jopa loihe lausumaan minulle: "Kiitos isi!"


    • Simppaahhh

      Mä ostin semmoset 60aa kokoset rintsikat eilen tissit kasvaa niin mikä sille voi

    • RAUHALLINEN

      OSTETTIIN EKAT KUN TYTÄR OLI 11-V KUN ITE HALUSI

    • vastaan vaan

      epätietoinen, osta tyttärellesi ""harjoitus rintsikat"" ei mitään topattuja jos ei ole rintoja kunnolla! Minun tyttäreni sai ekat ""harjoitus rintsikat"" 9 ja puol vuotiaana. Sinuna olisin ostanut jo kun tyttö oli 10 niin tottuu....

    • Rapanhapakko

      Tämä huolestunut varoitus tännekin:

      Minusta hyvätisuinen misu on seksuaalisesti viehättävämpi ilman rintsikoita, varsinkin jos nännitkin erottuvat paidan läpi. Rumaroikkujat ja hehtaarikannut sitten erikseen toki. Mutta jos on vielä hyvät rinnat, sitten EI rintsikoita, kiitos!

      Viimeinkin kannalleni löytyy perusteluja, asiasta ettei rintiskoista olekaan hyötyä vaan päinvastoin haittaa tisujen hyvyyden säilyvyydelle. Polttakaa ne rintsikkanne, pystytisumisut! Älkää pilatko rintojanne ennen aikojaan älkääkä ostako tyttärillennekään edes niitä ekoja rintsikoita, vaikka miten mankuisivat! Ihan oman etunne takia naiset, sivuasia sitten jos joku irstas ukko näkee ja arvostaa.

      http://www.cbsnews.com/news/french-study-suggests-younger-women-should-stop-wearing-bras/
      Web of Trust











      Eli sama suomennettuna (Käännös ei minun vaan kopsattu):

      "Uusi ranskalainen tutkimus että joidenkin naisista tulisi heittää rintaliivit roskakoriin.

      Professori Jean-Denis Rouillon, urheilulääkärispesialisti Ranskan Besanconista Centre Hospitalier Universitaire de Besanconissa julkaisi tutkimuksen keskiviikkona joka näyttää että rintaliivien käyttäminen ei ehkä ehkäise rintojen riippumista, vaan ehkä jopa aiheuttaa sitä.

      'Ensimmäiset tuloksemme varmistavat hypoteesin että että rintaliivejä ei tarvita," Rouillon kertoi France Infolle. "Lääketieteellisesti, fysiologisesti ja anatomisesti rinnat eivät hyödy painovoiman vähentämisestä. Sen sijaan ne veltostuvat."

      15-vuotinen tutkimus käytti 330 vapaaehtoista naista, jotka olivat 18-35-vuotiaita. Tutkijat mittasivat heidän rintansa käyttäen liukumittaa ja tukea, ja tallensivat kaikki tutkimuksen aikana tapahtuneet muutokset.

      Naisilla jotka eivät käyttäneet rintaliivejä havaittiin 7 millimetrin noste joka mitattiin heidän nänniensä perusteella. Heidän rintansa olivat myös kiinteämmät, ja arvet hälvenivät. Ei ollut myöskään todisteita että rintaliivit auttaisivat selkäkipujen ehkäisyssä.

      Tutkijat uskovat että liivit ehkäisevät rintakudoksen kasvua, mikä johtaa niiden lihasten heikkenemiseen jotka tukevat rintoja. Jos rintaliivejä ei käytetä, nuo lihakset saavat enemmän harjoitusta, tutkimus osoittaa.

      Yksi vapaaehtoisista, 28-vuotias nimeltä Capulcine sanoi että hän ei ole pitänyt liviejä kahteen vuoteen. Hän kertoi France Infolle että se, että hän ei ole käyttänyt liivejä on auttanut häntä hengittämään helpommin ja seisomaan suoremmin, ja että hänellä on vähemmän selkäkipuja.

      Siltikin kaikkien ei tulisi vältellä liivejä. Vaikka Rouillon uskoo, että liivit ovat tarpeettomia, hän sanoo että 45-vuotias äiti joka on käyttänyt liivejä koko elämänsä ajan ei ehkä enää hyödy liivien pois heittämisestä, sillä tutkimus ei tutkinut naisia jotka ovat vanhempia kuin 35 vuotta.

      "Olisi vaarallista kaikkia naisia lopettamaan liivien käytön, sillä kaikki tutkimuksessa olleet naiset eivät edustaneet kyseisestä väestöä," hän kertoi Connextionille.

      The New York Times sanoo että tutkimuksesta on vitsailtu ranskalaisessa mediassa, mukaan lukien kolumnistit jotka ovat ilmaisseet "hämmästystä" sitä kohtaan että tutkimus kesti näinkin pitkään ja että se miellettiin vasta "alustavaksi" tutkimukseksi.'

      - Michelle Castillo, cbsnews.com

    • maakunnan sulttaani

      Helsingin keskustassa kesällä tuntuu jonkin verran liikkuvan nuoria naisia ilman rintaliivejä, olipa sitten myöhäinen lauantai-ilta tai aurinkoinen sunnuntai-iltapäivä. Tämä on hyvä asia ja tottakai rintaliivitön nuori nainen on erittäin kaunis katsoa, oikein ilo silmälle. Varmaan on myös miellyttävämpää naiselle itselleen kun liivit eivät hiosta tai purista. Rintojen lievä heilahtelu tekee hyvää lymfakierrolle ja rintojen aineenvaihdunnalle (ovatkohan sama asia?). Kävelytyylikin muuttuu pehmeäksi eikä tarvitse runtata menemään jyskyttävällä "Julia Roberts" -tyylillä :)

    • Blääh...

      Minun mutsi ei ymmärrä että haluan rintaliivit, aina vain ostamassa urheiluliivejä, joita en enää halua! Todella noloa kertoa että haluan ne mutta tarvitsen rintaliivit. Luulisin että äitinikin huomaisi asian, onhan tätä varustetta jo jonkin verran.
      Miten saan hänet ostamaan ne?

    • Roopzu

      Voithan ostaa harjoitusliivit ja tyttären rintojen kasvaessa siirtyä soft-mallisiin ja siitä eteenpäin kaarituellisiin. Ei minun mielestä topattuja liivejä rintojen kasvun alkaessa.

    • anonyymi1owidhsajkh

      Muistan edelleen kuin eilisen, kun menimme äitini ja isoäitini kanssa ostamaan ensimmäiset rintaliivini Keravan Liivivinkkelistä. Siinä seitsemäntoista kesäisenä sitten ihmettelin, kun äitini ilmoitti, että en kuulemma saa poikaystävää ilman kunnon push uppeja. Liivivinkkelin Liisa tuli siinä sitten neuvomaan ja kiusallistahan se oli. Mutta osta ihmeessä tyttärellesi push upit

    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe