Kannattaako muuttaa Vaasaan?

Ehkäpä.

Olen siis nuori opiskelija. Onko mukava aktiiveja tarjova kaupunki tämä Vaasa?
Onko uimahalleja, kuntosaleja, urheilukenttiä (yms harrastusmahdollisuuksia).
Entä yökerhoja ja baareja (siis K18) ja onko muutenkin menoa? :)

19

863

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkäp222

Siis millä lailla kannattaako? Jos sulla on Vaasassa työ- tai opiskelupaikka, niin varmaankin sitten kannattaa mutta noin muuten kuvauksesi perusteella huomauttaisin, että käsite "kannattaminen" on jotakin, josta tulee tuloa ja voittoa. Käsittääkseni nuo sun luettelemat jutut on rahanmenoa joten siinä mielessä ei kannata.
      Uimahalli Vaasassa on, samoin on kuntosaleja ja urheilukenttiä ja ylipäätään harrastusmahdollisuuksia. Baarejakin on ja yökerhoja. Kauppojakin on vaikka sitä et kysynyt ja ihan on aktiivista menoa. Paljon riippuu ihmisestä itsestään. Ei sun ovelle kukaan tule menoja tarjoamaan, jos et itse osallistu ensin.
      Itse en muuttaisi minnekään sillä perusteella, onko esim. urheilukenttiä tai ei ole, kyllä työpaikka on ratkaisevin juttu tai mahdollisesti hyvin edullinen asuminen. Mutta jokainen toki taaplaa tyylillään.
      Tervetuloa, eiköhän tänne sekaan mahdu.
      Siihen tosin kannattaa varautua, että työpaikkaa et tule saamaan edes opintojen ohella, ellet hallitse toista kotimaista kieltä eli ruotsia.

• ap.

No toisin sanoen onko Vaasa viihtyisä kaupunki? Etenkin opiskelijan kannalta?
        En nyt työpaikoista puhunut mitään. Kiva olisi vain tietää on Vaasa kiva kaupunki ja onko siellä mitään tapahtumia yms. Toki haluan, että kaupungissa on muutakin tekemistä vapaa-ajalla kuin istua kotona ja koulussa. En ole ennen Vaasassa käynyt niin pakko kysyä.

Mitä nyt olen muista opiskelukaupungeista lukenut samankaltaisia ketjuja niin niistä on paljon mieli avartunut kaupungin suhteen.

• Muualla parempi

Vaasa on umpimielinen hanurinreikä. Harrastusmahdollisuuksia on, kiva kesäkaupunki mutta muista tuo umpimielisyys ja tietysti kaksikielisyys tuo oman edut/ongelmat. Itse muutin pois.

• 369852

Kaikkia mainitsemiasi löytyy. Täällä vain tuntuu opiskelu tai työ ja kotona puuhastelu on ihmiselle kaikki kaikessa, koska muutakaan ei ole tarjottavaa tai ei haluta muuta. Kulttuuriin on panostettu hyvin vähän. Urheiluun ehkä vähän enemmän. Ruotsin kieli ei ole este ellet hae myyntityötä esim. liukuhihnatyössä pärjää jopa ilman kieliäkin. Liukuhihnatyötä tarjoaakin täällä moni suurehko sähkö/automaatioyritys.
      Talvella on ankeaa kuin neuvostoliitossa, mutta kesällä paljonpaljon rennompaa. Jos tulet pienemmästä pitäjästä voi Vaasa tarjotakin paljon enemmän, mutta jos tulet isommasta kaupungista voi kaikki tuntua kovin vähäiseltä.

• nennnan

Tänne vain :) mä ainakin viihdyn, ei liian iso eikä liian pienikään paikka :) Itseäni vain harmittaa tuo ruotsin kieli. siitä ei oikein tule mitään, ja kun vakituista paikkaa haluaisi kaupungilta..

• Hävettää joo

Jos nautit selkään puukotuksesta ja paskan puhumisesta niin Vaasa on varma valinta! Sisäänpäin lämpiävä tuppukylä tää on. Ja pahinta on etteivät nämä ääliöt edes itse tajua sitä...

• Sepe432

Kannattaa jos haluaa nauttia Suomen uusimmasta vuoristo radasta ja esimerkiksi tapion tuvalle matkaa ei kauheasti täältä sieltä tuore maito ja voi

• minävaantaas niiin

tänne vaan ! täältä ei tartte lähteä mihinkään etelänmatkoille ...säästyy paljon rahaa kun ajelee lilliputilla pitkin vaasan katuja ! on jos jonkin väristä ja kokoosta :) tämä o n yks hemmetin viidakko koko kaupunki..

• oldboy.

-eipä kannata uskoa kaikenkarvaisia turhista itkijöitä ämmiä....Vaasa on hieno kaupunki, siinä kuin mikä muukin stadi Suomessa.... hieno meri ja aidosti toimiva 2-kielisyys....

• Vaasa on vitsi

Siisäänpäinlämpiävä rektumi koko kaupunki. Alkuasukkaat typeriä ja tyhmänylpeitä ilman todellista identiteettiä höystettynä vielä heikolla itsetunnolla. Muutan heti vittuun kun saan uuden duunin jostain.

• 14+8

Ethän sä mitään duunia tee, sossusta saat rahat elämiseen.

• papparai

Vaasa on yksi hienoimmista kaupungeista ja harrastus mahdollisuuksia riittää.. Iso miinus tulee ihmisistä, joihinka on vaikea tutustua jostain syystä.

• vdfavavdda

Oma mielipiteeni kaupungista on se, että se todellakin on sisäänpäin lämpiävä, ruotsinkieli on todella esillä, talvella kylmä viima puhaltaa, itse henk.kohtaisesti en pidä Vaasan baareista. Shoppailumahdollisuudet ok, mieluummin silti Seinäjoelle shoppailemaan (tunnilla junassa Seinäjoelle), Vaasa on vähän sellainen teinipukeutujan shoppailukaupunki. Lisäksi Vaasa on väkivaltainen paikka ja siellä on liikaa maahanmuuttajia, jotka ovat tulleet tänne meidän rahoilla elämään (enkä tarkoita tällä kaikkia maahanmuuttajia, työtä tekevät ja opiskelijat ovat jees)... Mutta kai Vaasassa on hyviäkin puolia. Olen viettänyt siellä paljon hyviä hetkiä :)

• RKP ja vaasan ahdiko

Muuta asumaan Olympia-kortteliin ja nauti monikulttuurisen elämän tarjonnasta. Tarjolla olisi metelöintiä öisin, huumekauppaa ja rötöstelyä. Pyörät vaihtavat Olympia-korttelissa usein omistajaa, vaikka olisi miten lukossa tahansa.

Lisäksi vaasalainen 2-kielisyys tarkoittaa sitä, että töitä et Vaasasta saa, jos et osaa ruotsin kieltä.

Maahanmuuttotilanteen voi jokainen tarkistaa Rewell Center ostoskeskuksesta ja iltapäivällä torin laidalta.

• Fy fan!

Tottakai oikeita töitä saa, muttei butiikkien alipalkatuista duuneista. Kauppojen tiskien takana olevat palvelustyöt annetaan vapaaehtoisesti hurriveijareille.

Kaupungin henki on kuitenkin rantahurrien takia menossa rajusti alaspäin - pelkäävät etujensa kaventumista koulutuksen ja muun takia!

Vaasan väkiluku pysyy aisoissa vain opiskelijoiden ja pakolaisten lisääntymisellä! Suomalaiset muuttavat kaupungista - valitettavasti! Sitähän rantaruotsalaiset toki haluavatkin!

• vaasalainen.

-on niin naurettavia nuo ruotsinkielestä ja maahanmuuttajista valittavien textit, ja senverran paljon totuudesta ja todellisuudesta poikkeavia, et aivan turha edes kommentoida, muutakuin; asennevamma on kaamea vamma...huh...

• rannalta

Olympiakorttelistakin "tiedetään" kaikkea muuta, muttei todellisia oloja siellä.
      "Metelöintiä öisin,huumekauppaa ja rötöstelyä" Pyörätkin kuulemma vaihtaa omistajaa, vaikka olisi kuinka lukossa. Ja töitä ei saa, jos ei osaa ruotsia....
      ....
      -mistä ihmeestä jotkut ammentaa nämä valheet?..
      -luuleekohan nuo, että ihmiset uskoo tollasia roskajuttuja?..

• Ahrikkalainen

Tänne vaan, täältä saa kaikkea.

• peltipoi

kakarat taas itkee.....!!&%&¤!!...valittajat...!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      557
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe