Minkälaisilla työvälineillä joudutte töitä tekemään? Onko valinnanvaraa ja miten usein niitä teillä päivitellään uudempiin?
Työvälineesi, oletko tyytyväinen?
13
267
Vastaukset
- Ojamies
Sama fiskarssin lapio ollut jo 9 vuotta. Pyysin uutta kun kahva halkesi, mutta pyydettiin teippaamaan.
- Pena Koodari
3 vuoden välein päivitetään. Tällä hetkellä välineenä MBP 15", Core i7-quad, 8GB, 256GB SSD
- fedsr
Työergonomia on kohdillaan, pöydät sähkösäätöiset ja tuolin saa valita takamukselleen mieleiseksi jos ei seisoa halua. Puhelimet ja tietokoneet vaihtuvat oman elinkaarensa mukaisesti tai jos hajoaa niin ei toki tarvitse teipata kuten reppanan Ojamiehen, tilalle otetaan aina uudempaa rautaa kuin edellinen. Samoin jos kone tahmoo tai muuten ei vastaa tarkoitustaan niin on mahdollista vaihtaa uuteen jos ei korjauksella tokene. Tietokoneiden elinkaari on tyypistä riippuen 2-5 vuotta, puhelinta saa ilmeisesti vaihtaa lähes mielensä mukaan ainakin jos on tarpeeksi korkeassa asemassa. Lisävarusteita saa molempiin tarpeen mukaan. Olen siis tyytyväinen. Kyseessä reilun 200 hengen pulju.
- -Varamies-
- Windows 7 & Office 2010. Windows 8 skipataan.
- n. 400 vakioitua konetta, jotka vaihtuvat 2-3 vuoden välein
- kopiokoneet (monitoimilaitteet) ja tulostimet ovat aina uusia ja tehokkaita, toisin kuin jotkut vanhemmat "pommi" tietokoneet
- puhelinpuolella onkin hirveästi hajontaa, on Nokiaa, HTC:ta, Samsungia, iPhonea. Puhelimet työllistävät jo melkein enemmän kuin tietokoneet. Puhelin vaihtuu 2:n vuoden välein, paitsi jos pudotat sen ~vahingossa~ maahan ;) - RKMKK
Koneessa ei mitään vikaa, mutta toimimattomat softat häiritsevät työntekoa. Windows 7 Java -koodaus = tuskaa.
- 13333
Et vaan osaa...
Macbook pro 15", sekä töissä tietysti ulkoinen 24" näyttö. Vapaasti sain aikoinaan valita otanko mäkin vai pc:n ja tyytyväinen olen ollut. Koneiden keskimääräinen käyttöaika on 36kk jonka jälkeen uuteen vaihto on mahdollinen mutta ei pakollinen :)
- ...........
3 vuoden välein uusi kone tai tarpeen vaatiessa ennemmin.
Läppäri i7, 15,6", 8gb, SSD 2 x ulkoista 22" näyttöä. - zvfdsfdsfdsfdsfdsfds
Windows 7, Office 2013 ja mitä nyt ihminen tarvii. Ja msdn-tili tietenkin, joten microsoftin tuotteet on aina uusimmat ja ne mitkä haluaa (Visual Studion ja MSSQL:n osalta toki organisoidusti eli kaikki vaihtaa samaan aikaan jne).
Näytöt jokainen valitsee itse haluamansa. Mulla kaks "isoo", tarkemmin en tiedä, kuten en koneeni sisällöstäkään. Annan jonkun paremmin tietävän kollegan valita, itse keskityn koodaamiseen ja määrittelyyn.
Työkalut onkin sitten ainut mikä firmassa on kunnossa. - sfsdfsdf2
Mobiilietätyöpöytä päätelaiteriippumattomasti verkossa. Ei siis varsinaisesti mitään työvälineitä joita pitää mukana. Jos vain verkko löytyy, voin tehdä töitä millä laitteella tahansa. Päätelaitteen tehoilla ei ole enää ollut vuosiin mitään merkitystä, mutta tietoliikenneyhteys on syytä olla 4G tai vähintään 10/10.
- 2+6
m$ devenv on buginen laitos, eclipsen saa solmuun, tunti-ja lomasyötöt on takussa, intranet pykii, serverit kaatuilee, c koodi on bugista, javakoodi on bugista, PL/SQL on bugista, läppäri sekoilee, toad on buginen. Semmoista on duunarin arki. win7 on ok. Ennen oli unix servut, näytöt ja oracle kanta siellä ja kaikki pelas ko junan vessa. Vaan maailma on mennyt monimutkaisemmaksi.
- Joriittäätääduuni
Meillä on käytössä kunnon nuhapumppuja, joita joutuu jatkuvasti reboottaamaan kun jumahtavat ties mistä syystä (ja softatkin toimii miten sattuu). Uusia koneita on turha toivoa, jos et ole vähintään tiimin johtajan asemassa. Työvälineiden huono kunto on yleinen vitsi meidän tiimissä.
- ding dong
Windows XP, Office 2010 & Dameware. 2x 22" laajakuvanäyttöä. Neljän vuoden kierto työasemissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2422040- 841228
- 901057
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171045- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701