Olen huomannut, että lukiessa tuppaa syömään ja napostelemaan kaikkea mahdollista...Varsinkin tuo velkavastuu-kirja on aiheuttanut minulle tällaista vaivaa. Sipsejä, mässyä, limppaa, leipää jne. jne. jne. Onko muilla samanlaisia reaktioita?
Pääsykokeet lihottaa??
115
1883
Vastaukset
- vinkvinkvink
Itse olen tehnyt niin, että olen kuunnellut ipodista samaa levyä aina, kun olen lukenut. Tämä on pitänyt osan herkuista pois suustani. Psykan tunnilla kerran ope sanoi, että jos kuuntelee kokeen aikana samaa musiikkia, niin muistaa myös paremmin. Aion kuunnella pääsykokeessa samaa levyä, niin toivon saavani siitä ainakin muutaman "älynväläyksen" :)
- äly_hoi89
Voi kultapieni, kuvitteletko sinä saavasi pitää kokeessa kuulokkeita korvillasi?
- ------?--------
Arhem! Ja kuka päästää sinut tekemään koetta ipod korvissa ??? Varsinainen "älynväläys" !
- destyny92
Tutustukaapa hakuoppaaseen. Missään ei kielletä iipottia.
- äly_hoi89
Huono trolli..se joka uskoo voivansa viedä elektronisen laitteen pääsykokeeseen on niin täydellinen tampio ettei ole asiaa edes portsun pyöröovista sisään
- rantakuntomeni2vko
Kiva, kun asia herättää keskustelua, mutta voisitteko pitää mielessä ketjun alkuperäisen aiheen ja viedä muualle tämän iipotti-keskustelun täältä..?
- velvoit_konteks_inso
Itse olen vetänyt niitä Susette Choco Dream -vanukkaita aivan hulluna..Ärsyttää, kun tuntuu siltä, ettei se kesäkuu tule ikinä...
- rantakuntomeni2vko
Onko kenelläkään aiemmin hakeneella ja/tai sisäänpäässeellä samanlaisia kokemuksia? Tuliko luku-urakan aikana paljon lisäkiloja? Pääsitkö niistä eroon?
- hupsistavain
Mä mässytän koko ajan jotain ja nimenomaan kun alotin lukemaan tota velkavastuuta.....
- jiodshgof
Kunto ainakin heikkeni silloin jonkin verran. Mutta suosittelen teille, jotka vielä voitte tehdä asialle jotain: nauhoittakaa hankalin/ohuin kirja tietokoneelle, ladatkaa iPodiin ja menkää lenkille napit korvissa. Siinä saa kaksi kärpästä yhdellä iskulla ja varsinkin auditiivisille oppijoille hyvä keino. Itse nauhoitin kaksi pääsykoekirjaa ja kuuntelin aina esim. ratikassa ja kadulla kävellessä. Ei mennyt sekään aika hukkaan. ;)
- harre95
Itselleni on tullut nyt fiksaatio Fanipaloihin ja chilisipseihin...E pysty keskittymään, ellei samalla syö jotain.
- saarioisten
Mullekki stressi tietää aina ruokahalun kohoamista. Nyt oon alkanu kuukausien jälkeen syömään taas ranskalaisia. Yllättäin iski himo niihin tuon kontekstuaalisen historian lukemisen yhteydessä. Onko opiskelijoilla käytössä kuntosali yliopistolla?
- kai se siitä
Juu mässyn mässyn vaan, poppareita joka päivä, limua, sipsejä, SUKLAATA!!!!! Mutta luultavasti 3-2vko ennen pääsykoetta mulla katoo ruokahalu kokonaan, toivottavasti ainakin. Olis kiva mahtuu ylppäri mekkoonki viel.... Oi voi. No ehkäpä mä alan kuntoilemaan ku opettelen niitä laki pykäliä ulkoa, teen vaikka punneruksia ja jos muistan väärin tai en muista ollenkaan niin rangaistukseksi 5 punnerusta lisää. tai jotain tällasta.
- Kapsisss
Ruoka lihottaa ei pääsykokeet. Juokaa teetä älkääkä raahatko niitä herkkuja kaupasta
- s_olvi_enssi
Itse olen hoitanut asian niin, että olen alkanut syömään "beef jerkyä". Se ei ehkä näytä kauhean ihanalta kaupassa, mutta se maistuu niin hyvältä, eikä siinä oo hiilareita. Kannattaa muistaa, että hiilarit vaan väsyttää! Aina sit, kun oon päässyt jonkun kirjoista taas loppuun, niin sit oon syöny jotain hyvää esim. tehny moccapaloja tai whoopieita.
- jo_parman_kinkku
Itekki oon lukenu vast parisen viikkua ja nyt on jo lisäkiloja tullu 2,5 kg. Ostin tänään kaupasta latkritsi ja suklaateetä, jos se auttais ees vähä! Harmittaa, et nyt on kauppojen pakastinlaarit täynnä kaikkia uutuusjädejä, niin ei sit oikein voi olla kokeilematta niitäkään...
- namnamolenläski
Niinpä, tänään just oli pakko ostaa 3 pakettia uusia jätskejä. Ja kiva kun ylppärit oli tossa just niin söin silonki ihan järkyttävästi kaikkee mahollista mitä eteen sattu..
- possusika
mä lihoin 4 kiloa... ja edelleen sitä lisäreppua kanniskelen.
- hermannin_pelle
Minulla aikoinaan pääsykokeisiin lukiessa paino putosi reilusti. Aloitin lukemisen sängyssä heti herättyäni. Torkahtelin välillä ja jatkoin lukemista. Vasta puolenpäivän jälkeen nousin sängystä ja söin jotain. Lukiessa ei vain tullut syöminen mieleen. Sitten keksin, että voisin oikeastaan pudottaa painoa lukemisen ohella ja se toimi oikein hyvin.
- suojautukaa
Kyllä, lihomisesi syy on pääsykoe. Juuri se pistää ne mätöt suuhusi, sinä itse et todellakaan sitä tee.
- yeeehaaaa
Subliminaalisia viestejä on noi kirjat täynnä näköjään, kun näin paljon porukka mässäilee, myös minä
- Suojat on
Mä käytän sellaista gag-ballia. Ei tuu syötyä. Hengittäminen on vähä vaikeeta.
- vyötärökiristää_aina
Itselleni on käynyt niin, että on tullut sellaista yllättävää intoa tehdä kaikenlaista, mitä ei välttämättä ole niin innokkaasti ennen tehnyt, esim. käsityöt ja leipominen...Tällä hetkellä odotan innolla pääsyä ens viikolla Marimekon YsMyyn Herttoniemeen. Aiempina vuosina se on ollut sellainen "jos on aikaa" -tapahtuma, mutta nyt tuntuu, että olispa jo ens viikko niin pääsee shoppailemaan esim. kankaita ja tekeen niistä kaikkee mahdollista (ihan niinkö siihen olis aikaa ennen kesäkuuta). Pääsykokeisiin lukeminen on myös saanut aikaan itsensä palkitsemisen kaikilla ihanilla herkuilla. Varsinkin tuon kontekstuaalinen oikeushistoria -"jöötti"on saanut aikaan sen, että keksin koko ajan uusi tavoitteita (esim. kun olen päässyt tämän kpl:een loppuun, kun olen lukenut kirjan 5 kertaa jne. jne.) ja sitten mietin, mitä kaikkea leivon, esim. korvapuusteja, marjapiirakkaa jne. tai mitä kaikkea ostan (karkkia, suklaata, jäätelöä, keksejä). Tänäänkin marketissa omenat oli tarjouksessa, joten ostin niitä, koska heti tuli mieleen leipoa omenapiirakkaa.
- omnomnomnomnom
Voinko tulla kylään? Kuulostaa niin hyvältä noi sun leipomukses :)
- oikis=+28kg
Haha, turha säikkyä tuota pääsykoekevään aiheuttamaa turpoamista. Odottakaahan vaan kun olette oikiksessa sisällä ja pääsette nauttimaan kaikista niistä bileistä... Siinä sitä juodessa lähtee paisumaan itse kukin kuin pullataikina.
- nööööyyyyyy
D: pitäisköhän alkaa absolutistiksi...
- 2012!
Hahaa, nätit 0kg phuksilla täällä! Täytyy myöntää etten ihan joka kissanristiäiseen ole osallistunut, mutta syksyllä tuli dokattua ihan kiitettävästi.
- Vodkan voimalla
Turha sitä on absolutiksi ryhtyä. Tässä lukiessa on jo hyvä harjoitella tuota juomista. Kosanderi pullo per päivä niin pysyy hyvin lukurytmissä.
- hikhik
Musta tuntuu, että tota Kekkosen kirjaa lukiessa menis kolme pulloo...
- tavoitteenakokonolla
Imeskelen jääpaloja ja juon mustaa kahvia lukiessani, tai syön vihanneksia/hedelmiä (paprika, kurkku, vesimeloni) leikattuna sopiviksi paloiksi. Takamus on ihan tarpeeksi leveä ilman pääsykoelihomistakin.
- kesäkuutaodotellessa
Olen kyllä täysin samaa mieltä siitä, että kyllä ne on ne pääsykokeet, jotka lihottaa, koska ei muuten tulisi tällaista pakkosyömisreaktiota.
- kesäkuutaodottaen
Olen kyllä täysin samaa mieltä siitä, että kyllä ne on ne pääsykokeet, jotka lihottaa, koska ei muuten tulisi tällaista pakkosyömisreaktiota.
- Pullerojuristi
Ai tästäkö se johtuu, että oikikseen hakevista vain joku puolet osallistuu pääsykokeeseen. Osa ei enää pääsykoekevään aikaisen lihotuskuurin jälkeen mahdu pääsykoesaliin! Täytyy itse koittaa varoa tuota kohtaloa, vaikkakin pulskistumista olen jo kohdallani havainnut. *röyh*
- Ehkä joskus lakimies
Täälläkin pari viikkoa lukemista takana ja neljän kilon vararengas ilmestynyt vyötärölle. Ei ole todellista.
- tyynyomastatakaa
Kun pehmoinen peppu, jaksaa istua paikallaan useita tunteja.
- planb435890
Onko kukaan kokeillut niitä proteiinijuomajauheita? Viekö ne makeannälkää pois ollenkaan?
- hifter
Joo, ei kannatta olla huolissaan. Olet todennäköisesti naispuolinen, joten tuut kuitenkin lihoamaan vähintään noin 10-15 kiloa fuksisyksynä. Siinä ei pari pääsykoekiloa näy suuntaan tai toiseen.
On vuosi vuodelta huvittavampaa katsoa sitä muodonmuutosta. Hoikat ja sievät fuksineitoset turpoaa ihan käsittämättömästi, hiukset melkein kuolee päähän, silmistä katoaa kiilto ja ihokin muuttuu harmaaksi. Oikeastaan pääsykoelappuun pitäis laittaa joku nootti siitä. "Varoitus, oikeustieteellisessä tiedekunnassa opiskeleminen vahingoittaa vakavasti ulkonäköäsi."
Suosittelen kaikille fuksipojille valloitusten tekemistä mahdollisimman aikaisin. Lokakuun tullessa omenat on jo mätiä. Tosin pienenä valonpilkahduksena, yleensä pidemmälle ehtineet opiskelijat alkaa taas näyttää ihmisiltä. En tiedä miksi. Ehkä lähestyvä vanhapiikuus ajaa salille.- future fatty?
Miksi?!?!?! En haluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
- iManiac
"Tosin pienenä valonpilkahduksena, yleensä pidemmälle ehtineet opiskelijat alkaa taas näyttää ihmisiltä. En tiedä miksi. Ehkä lähestyvä vanhapiikuus ajaa salille. "
Ehkä se menee niin, että ensivaiheessa haetaan lohtua syömisellä. Sitten, kun pari vuotta on mennyt lukumasennus ja tyytymättömyys fyysiseen tilaan vie ruokahalun.
Itse odotan innolla, että pääsisin hankkimaan pälvikaljua ja kaljamahaa oikikseen.
Musta tuntuu yliopisto-opiskelijoita noin yleisesti katsoen, että yhä useammin ollaan joko riutuneen laihoja tai lihavia. Välimuodot alkaa vähetä. Toisaalta onhan se riutuminen ainakin ihan ymmärrettävää.
- sexy_briefs_nooo!!!!
Samaa suosittelen myös naisille. Ne harvat miehet, jotka tiedekuntaan pääsevät ovat joko varattuja tai turpoavat jo ekan opiskeluvuoden aikana sellaisiin mittoihin, ettei niitä kannata kauheasti tsiigailla 2. vuodesta eteenpäin. Jos eivät turpoa, ovat asperger-sukua.
- karkelotkalrkelot
Miten vois syömällä laihtua? Olen huomannut, että lukiessa on aivan pakko syödä jotain...
- Biib biib boob boob
Syö vain kotimaisia marjoja. Niissä on ravintoarvo alhainen ja ovat useimmat sopivan makevia.
- tiituliini1
Nämä tarinat täällä palstalla ovat kuin omiani!!! Kiva tietää, että tämä pääsykokeista johtuva herkkujen ylensyönti on ihan yleinen ilmiö.
- jenniina94
Kuinka monta sipsipussia (300g) voi peräkkäisinä iltoina syödä, ettei lihoa?
- jotain tollasta
0-2
- näillä mennään, tankki
Riippuu lähtöpainosta. 45-kiloinen ei yhtään, 145-kiloinen muutamankin.
- pureskelehyvin
Miksi ihmeessä lähtöpainolla on jotain väliä??? Täällä olevia "asiantuntijoita" ei kannata kuunnella.
- Ihmetteleijä 1994
Ilmesesti kun sipsit pureskelee hyvin, ei määrällä ole väliä.
- chewitts12
Lihavat ja laihat lihoavat yhtä paljon, jos mässyttävät sipsejä. Lähtöpainolla ei ole väliä tähän asiaan.
- uusioikislainen2013
Gallup: mitä olette tällä viikolla syöneet pääsykokeisiin lukiessa? Itse olen popsinut kaurakeksejä, viiniypäleitä, irtsareita, cream crackerseitä ja fetajuustopaloja (aurinkokuivattu tomaatti).
- nutellaaa
Luin itsareita :DD jooo
Alotin syömään tällä viikolla vähän terveellisemmin, eli mandariineja, appelsiineja, mango pilttiä. Tosin nyt kun tekee muistiinpanoja ja alleviivauksia niin ei tuu sellasta tunnetta, että pitäis koko ajan mättää suuhun jotain.
Mut suolakeksit on ihan must, sellasii mis on jotai basilikaa ja sit ku päälle laittaa tomaatti pyrettä, omnomnom ja NUTELLA!! siis ei sen keksin päälle vaan ihan muuten noin vaan - zxcnerd
Tic taceja. Nimenomaan appelsiinin makuisia. Yksi opiskeltu kappale=yksi tic tac. Tekniikka tepsii sillä 5. lukukerta aloitettu ja kirjat alkaa olla vähitellen hanskassa. Toivottavasti tic tacit riittää kesäkuun puoleenväliin asti. Hammaslääkäri tykkää.
- pitäsköhän kiristää
zxcnerd kirjoitti:
Tic taceja. Nimenomaan appelsiinin makuisia. Yksi opiskeltu kappale=yksi tic tac. Tekniikka tepsii sillä 5. lukukerta aloitettu ja kirjat alkaa olla vähitellen hanskassa. Toivottavasti tic tacit riittää kesäkuun puoleenväliin asti. Hammaslääkäri tykkää.
Mitä vittua 5. kerta?!?!?!?!?!?!?!??! Ite luen vasta 2. kertaa :OOOOOOOOOO, tosin tällä hetkellä teen alleviivaukset ja muistiinpanot joten sellasella huimalla 30 sivun ( plus miinus 10) päivä vauhdilla mennään.
- akvinolainen_ööh
zxcnerd kirjoitti:
Mulla on menossa 7. lukukerta. Muistiinpanot on myös tehty. Oon valvonnu aika pitkään joinain öinä. Joka toinen päivä kertaan muistiinpanoja, jolloin en kirjoihin koske ja/tai vastailen itse keksimiini kysymyksiin ilman kirjoja/muistiinpanoja. Toiset päivät sitten taas pyhitän vain ja ainoastaan kirjoille. Oon huomannu, että aina silloin, kun toisessä kädessä on kynä, niin ei tuu niin pakonomaisesti syötyä. Kun keskityn ainoastaan kirjoihin, niin silloin on taas koura tv mix -pussissa tai sipseissä...
- Neiti_ponteva
Tuossa edellä joku kirjoitti aika julmaan sävyyn fuksikiloista. Varoituksen sanana tuleville opiskelijoille, että kannattaa pitää itsestään huolta tai muuten kirjoituksesta tulee totta... Nimim. aloitin oikiksen mitoissa 165/61 ja valmistun melkein 30 kiloa painavampana. Oikeustieteellinen ei ole stressilihojille. Moni lähtee oikikseen paksun lompakon perässä, mutta sitä saattaa levitä siinä mukana itsekin.
- turunrilla3467
Voi ei...itsellä just stressi aiheuttaa ongelmia. Täyttyy sitten aloittaa esim. zumba, josko se auttaisi kun pääsen sisään.
- nevahööd035
Mikä oikeustieteellisessä opiskelussa on niin stressaavaa?
- .............
Mikäköhän.....
- älävastaajosettiedä
Voisiko joku kertoa joitain esimerkkejä siitä, millaista opiskelu siellä on??? Tuskinpa kukaan meistä sisään hakevista sitä voi etukäteen tietää.
- bjfiddop
Opiskelen Turussa. Pakollista läsnäoloa on todella vähän, lähinnä pari johdantokurssia ja myöhemmin erikoistumis- ja syventävissä opinnoissa seminaarimuotoinen opiskelu. Lisäksi kielten kursseilla täytyy tietysti olla läsnä (toinen kotimainen yksi vieras kieli). Muuten oikeudenalojen perusteiden luennoille voi joko mennä tai olla menemättä, osa proffista tosin antaa luennoille valmistautumisesta tms. lisäpisteitä. Yhteen tenttiin voi olla luettavaa 500-1500 (joskus jopa 2000) sivua ja tenttejä voi suorittaa yhteisinä tenttipäivinä niin usein kuin itseä itseä huvittaa. Yksin lukemisesta kannattaa siis tykätä tai ainakin sitä on hyvä sietää. Bileitä on paljon ja mahdollisuuksia toimia erilaisissa järjestöissä.
- elämäon03
Millainen ateriarytmi teillä on näin luku-urakan aikana ollut? Itse olen syönyt yhden lämpimän ruoan päivässä tähän mennessä ja napostellut paljon välipaloja.
- tällainen tapaus
Ihan normina pysyny, kaks lämmintä ateriaa, tai yleensä se toinen joku salaatti, vaikka kana. Musta tuntuu että syön pitkästä aikaa terveellisemmin ja säännöllisemmin, tosin sillon kun en oo muistiinpanoja tekemässä niin käsi on jatkuvasti karkki tai sipsipussissa
- marjaliisa5
Itse olen laihtunut. Kahvi rööki
- blob_1992
Oma saldoni tähän mennessä on 5,1 kg....ärsyttävää.
- läskiporsas
9,2, joten älä siinä valita...
- Rollouuhhh
Oma saldoni on /- 0kg - luen Rolloon, joten takana on 6vk lukemista.
- 947fjk
Itse aloitin hot joogan, joten toivon laihtuvani edes hieman ennen kuin opinnot alkavat.
- Insolvenssipossu
Minä lihoin viime pääsykoekeväänä melkein 12 kiloa, enkä vuoden aikana saanut karistettua noista kiloista kuin neljä, eli kahdeksan kilon uimarengas jäi muistoksi siitä hakukerrasta. Tänä keväänä yritän rajoittaa lukemisen ohessa mässäämistä, mutta vaaka näyttää jo 4,8 siihen painoon jolla luku-urakan aloitin. Näin käy kun ei ole aikaa muulle kuin lukemiselle ja syömiselle.
- 204oeo
Ite oon aloittanut lenkkeilyn (nauhotin velvoiteoikeuden ipodiin) ja samalla kuuntelen kirjoja. Oma ääni on kamala!!
- myhmyh
No niin on!!! Hävettää ihan, että kaikki joka päivä kuulee.
Ja mulla stressi saa aikaan päinvastasen reaktion, eli en syö oikeen mitään ja -3kg tällä hetkellä. Mutta ei tääkää nyt kauheen kivaa ooku vaatteet tippuu päältä.
- Marilyn3435454454
Sama täällä..kyllä tulee napostelua pääsykoelukujen aikana. Välillä menee kokonainen suklaalevy, toisena päivänä syön rusinoita, pähkinöitä ja salaattia.
Kiitos hyvästä vinkistä nauhottaa kirjat Ipodille :) - tervdskao
Itse olen alkanut syömään niitä terva leijona isoja askeja. Pastillit kestää aika kauan, eikä sula heti.
- kontekxkontexkontex
Onko kukaan kokeillut sitä vauvanruokadieettiä? Onko toiminut? Kuinka kauan kesti7kestää karistaa 6 kg?
- selllalassta
Jaa en tiiä. Mutta jos haluu laihduttaa niin yksinkertaisesti lisää liikunnan määrää ja syö vähemmän. Ja syö monipuolisesti ja terveellisesti, eikä vedä sitä sipsiä ja popparii yms. koko aikaa.
- nytmennään
selllalassta kirjoitti:
Jaa en tiiä. Mutta jos haluu laihduttaa niin yksinkertaisesti lisää liikunnan määrää ja syö vähemmän. Ja syö monipuolisesti ja terveellisesti, eikä vedä sitä sipsiä ja popparii yms. koko aikaa.
Sehän se ongelma tässä onkin! Jos haluat kunnolla panostaa kokeisiin, niin et voi juosta ympyrää takapihalla koko aikaa!!! Itse olen sillä asenteella mukana, että oikikseen luetaan vain kerran ja opiskeluajan voit sitten laihduttaa mielinmäärin.
- eivaravenettäkaada
Minulle on suositeltu kaalidieettiä. Kaveri luki siitä jostain ranskankielisestä sanomalehdestä. Jos aikoo kokeilla, suosittelen, että asut yksin.
- byäääh
6,2 kg.
- uusiintokaikkeen
Aloitin X fitin ja xyclingin kuntokeskuksessa ja personal trainerin mukaan "löllöt on nyt alkushokissa" (kyllä, hän sanoi näin), mutta säännöllisillä parin tunnin käynneillä pitäs paino pysyä kurissa ja liikunta tuo myös lisäpotkua itse lukemiseen! Suosittelen!
- pigfarm_007
Oma saldo tähän mennessä 7,8 kg...
- yyyyh...
Olen lihonut kirjojen ilmestymisen jälkeen 13 kiloa... Pistäkää paremmaksi. Taitaa olla tämän ketjun "painavin" tulos...
Minulla asiaan ovat vaikuttaneet myös lääkkeet joita joudun syömään. Ne ja liikunnan vähälle jääminen ovat saaneet tämän aikaan. Mutta onpahan ainakin pehmoista istua sitten pääsykoesalissa tämän läskiperseen kanssa.
- 93248jkf
No, onneks kohta on jo koekin.
- lauritähkä_fani
Itse himoan ihan hulluna tiramisua (keltainen pakkaus, merkki Balconi). Tuo pakkaus on aika iso, siitä saa kolme annosta. Syön aina yhden annoksen, kun olen suorittanut päivän luku-urakan. Mulle on painoa tullut nyt reilussa kuukaudessa vain 2,8 kg. Kun pääsykoe on tehty, olen päättänyt palkita itseni tekemällä täytekakun. Mitä ideoita teillä muilla on?
- hippijei
Palkitsen itseni vetämällä pään täyteen! Painoa ei ole tullut lisää, kun olen muutenkin aika sohvaperuna.
- pullautunut
Itse aloitan kokeen jälkeen dieetin saman tien, lenkkiä ja punttia.
Harmittaa, kun talvella treenaamalla sain vatsalihakset näkymään mutta oon aika hyvin heittäny vaivan hukkaan tässä lukiessa :D- pullautunutjälleen
P.S. Korvatkaa sipsut maissilastuilla, vähenee kalorit.
P.P.S. 500kcal jokapäiväisestä kulutuksesta vähentämällä tippuu noin ½kg/viikko, joka on ihan ok tahti. Eikä loppujen lopuksi edes vaikeaa, voi syödä ehkä vähän suklaatakin. Tämä siis ilman liikuntaa.
- läskioikkari
Täälläkin on lihottu, mutta on pitkä kesä aikaa laihduttaa. Tämä on kuitenkin vähän tärkeämpää kuin rantakunto: :DD
- äimänö1646
Kenellä on aikaa kesällä laihduttaa???
- läskipyrkijä
Kesällähän on helppo laihduttaa. Vihannekset on halpoja ja liikkumaan lähteminen helpompaa kun ei tarvitse toppautua viiteentoista vaatekerrokseen.
- äimänkäkenä
Missä päin Suomen vihannekset on halpoja?
- helppo_ratkaisu
Itse olen ostanut sokerittomia pastilleja, koska niissä ei ole paljoa kaloreita. Tuntuu siltä, että täytyy kuitenkin jotain syödä ja napsia. Huono puoli noissa pastilleissa on se, että niissä on fenyylianaliilin lähde, joten muut voivat huomata asian...
- dwqr
Itse oon aatellu ottaa "evääks" sellaisen leinojapastillirasian. Siinä ei kuitenkaan onneks oo makeutusaineita, vaan tuhtia sokeria! Syöminen auttaa stressiin!
- mitäseuraavaksi
Oma saldo tähän mennessä 9,1 kg!!!Shokki. Vielä 4 vkoa. Stressi vaan nousee.
- sisäloisia?
Mitä ihmettä te oikein syötte jos noin paljon parissa kuukaudessa pystyy keräämään? : D Itse olen syönyt miten sattuu, vetänyt sipsejä ja limsaa ja suklaata ja kebabia ihan surutta ja laihtunut puolitoista kiloa.
- trioltrole
Älä tuu tänne trollaan!
- SädFäce
Saldo - 6.5kg. Liikuntaa tullut lisättyä jotta olisi jotain korviketta tuolle lukemiselle.
- canon_pennyweather
Onko syöminen muuttunut teillä näin loppusuoralla?
- yyyhhh
Ainoastaan pahempaan päin. Tuntuu, että napostelen jotain ihan koko ajan samalla kun olen kirjojen kimpussa. En enää tiedä kehtaako tällaisena läskiperseenä edes vyöryä sinne kokeeseen.
- justvisitoria
yyyhhh kirjoitti:
Ainoastaan pahempaan päin. Tuntuu, että napostelen jotain ihan koko ajan samalla kun olen kirjojen kimpussa. En enää tiedä kehtaako tällaisena läskiperseenä edes vyöryä sinne kokeeseen.
Ei varmaankaan. Jättäkää kaikki yhtään ylipainoiset tai pikkusenkin lihavat tai pulleat läskit tulematta kokeeseen.
Kyllä on taas niin järkevä koko keskustelun aloitus. Osoittaa hyvin, minkälaista sakkia oikiksessa opiskelee/ sinne haluaa. Kamalaa - canon_pennyweather_f
justvisitoria kirjoitti:
Ei varmaankaan. Jättäkää kaikki yhtään ylipainoiset tai pikkusenkin lihavat tai pulleat läskit tulematta kokeeseen.
Kyllä on taas niin järkevä koko keskustelun aloitus. Osoittaa hyvin, minkälaista sakkia oikiksessa opiskelee/ sinne haluaa. KamalaaMielestäni muiden kanssa asiasta keskusteleminen ja muutenkin bondaaminen on tärkeää varsinkin, kun koe on jo muutamien viikkojen päästä!
- lardie_tulevaoikis
Onko han yliopistoissa sellaisia liikuntaporukoita tms. kerhoja?
- senttisanfa
On ja niiden kautta on helppo tutustua uusiin ihmisiin.
- elämäon294765
Mitä saldoja teil on? Mulla on 10,4kg.
- PakkoMässyttää?
Vinkkejä ensi vuonna uudestaan hakeville ja sisäänpääseille, joilla vasta vitunmoinen luku-urakka on edessä; itse join limsan sijasta vettä lukuprosessin ajan, ja jos nyt oli aivan pakko syödä jotain niin söin purkkaa. Saldo -3 kg
- Fitnessoikkari
Eli syksyllä tulemme näkemään vain läskejä oikeustieteen opiskelijoita! Mihin tämä maailma on menossa,.. itse haen oikikseen siinä uskossa että pääsen panemaan timmikroppaisia jakkupukutyttöjä joilla on kova itsekuri niin opiskelussa kuin kroppansa tuunaamisessa.
- tuulataaliadaa
Ilmeisesti itse olen nyt sitten tanakoin. Oma saldoni on (juuri äsken punnittu) 14,7 kg...Tilasin netistä Mel B Totally Fit -laihisdvd:n. Sitä odotellessa. Nyt kun lukemisetkin on luettu, niin on koko kesä aikaa mahtua "normivaatteisiin" ennen kuin opinnot alkaa :)
- punkkuapunkkua
Ite aloitan huomenna dieetin...
- iiiiikkkkkkkkkkkk!!!
Jee, pääsin Helsingin oikikseen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Oon kirkunut jo monta päivää vain ja ainoastaan sen takia. Pääsykoesaldo kiloina oli 9,7 kg. Ei ne turhaan tulleet. Tähän mennessä oon saanut karistettua jo 1,1 kg. Innolla ootan opintojen alkua.
- ampukaamuapäähän
Uskomatonta, miten kukaan pystyy syömään niin paljon, että lihoo parissa kuukaudessa 10 kg. WTF?
Kertokaa mulle, miten se onnistuu?
Vaa'an viisari ei mulla värähtänyt suuntaan eikä toiseen vaikka tungin naamaani kaksin käsin jotakuinkin rasvaisinta, sokerisinta ja suolaisinta scheissea mitä kaupassa myydään.- believeitwheniseeit
Kiva, jos jollain on noin hyvä ruoansulatusjärjestelmä...pitääkö tänne tulla avautumaan???
- ampukaamuapäähän
believeitwheniseeit kirjoitti:
Kiva, jos jollain on noin hyvä ruoansulatusjärjestelmä...pitääkö tänne tulla avautumaan???
Itse asiassa ensimmäisessä postauksessa kysyttiin: "Onko muilla samanlaisia reaktioita?", ja vastasin tähän.
Enkä muuten varmasti kuluta sen enempää kaloreita kuin kukaan muukaan, koska olen pienikokoinen. Ihmettelin vain sitä, että miten kukaan onnistuu lihomaan noin hemmetin nopeasti.
- 6+12 moi
No eihän 1kg läskiä o ku 7000kcal. Olettaen että normi suklaassa on 550kcal per 100g eli 1.27kg suklaata viikossa et saa sen lisäkilon 8d
- oikkari typy
No ite kävin ihan normaalisti salilla ja juoksemassa, kunto vaan parani lukukeväänä. Ja pääsin sisään. Se on omista valinnoista kiinni.
- valmistunut2013
Lihoaminen on vasta alussa.
Opiskelun loppumetreillä työkiireet, gradun kirjoittaminen, sekä peheen ja talouden hoito nimittäin jättävät mahdollisuuden fyysiseen liikuntaan vähiin. Yltäkylläinen ravinnonsaanti yhdistettynä hidastuneeseen metabolismiin takaavat kyllä pyöreän olemuksen yhä useammalle tuoreelle juristille.- miinustonnikeiju
Laihduin viime keväänä. Luin kirjastossa ja hiljaisessa lukusalissa ei kehdannut mässätä, max jotain juotavia jugurtteja nälän iskiessä. Lounaan söin kahviossa, yleensä salaattia, eikä päivän aikana tullut tuhlattua lukuaikaa syömiseen. Eli kaiken kaikkiaan aika vähällä ravinnolla elin kevään, treenasin normaalisti juoksua ja kuntosalilla toukokuun puoleenväliin, loppuaikana alkoi olla niin väsynyt iltaisin että halusi vain nukkumaan. Pääsin sisään, vaikka joku olisi voinut epäillä kuinka hyvän oppimistuloksen saa jos kalorinsaanti päivässä on nipin napin reilu tuhat.
no, kesäkuussa pääsykokeen jälkeen keväällä lähteneet kilot tulivatkin sitten korkojen kera takaisin... :D
- ikea_fann
Heh heeh...Täytyy sanoa, että aika tanakoita ekan vuoden opiskelijoita olen nähnyt tänä vuonna yliopistolla...minä olen yksi heistä myös...ikävä kyllä (siis painon puolesta, muuten olen ikionnellinen).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882088Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361756- 1801316
- 237766
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
- 65699
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49556
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337492