itku kipua

kolmastulossa

Hei te viisaammat!

Mistä voi johtua viime öinen ihan järkyttävä alavatsakipu ja ripuli? luulin oikeasti välillä että kuolen siihen paikkaan. Pelkäsin myös että synnytys käynnistyy (rv vasta 22).
reilun tunnin kipu kohtaus kesti, sänkyyn könysin puoli istuvalleen nukkumaan ja huimas kauheasti.. :/

Tämä on kolmas raskaus, eikä aikaisemmissa kahdessa ole tälläistä esiintynyt.

Mistä voisi johtua?

ps:vatsa tuntuu nyt hyvin aralta

6

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voiko johtua ruuasta

      onko mahista että ruuasta ois johtunu? Itsellä on tullut muutaman kerran raskaudessa ihan hirveitä kouristuskohtauksia ja tunti on vessassa mennyt..Aivan kauheeta ja tuntuu kuolemalta..itse olen liittänyt ruokaan nuo kouristukset..

    • vatsatauti

      No ihan vaan vatsataudista. Nyt on vaikka millaisia pöpöjä liikkeellä ja osassa on ripulia, osassa oksentamista ja osassa molempia. Ei se raskaus vatsatautia sen kummemmaksi tee, sinulla ei vaan ole kahdessa aiemmassa raskaudessa sellaista osunut kohdalle. Muista juoda paljon, toivotaan että menee ohi ihan vaan tuolla yhdellä ripulointikohtauksella.

    • kolmastulossa

      en mielestäni eilen syönyt mitään erilaista kuin yleensä.. (jo ei sitten joku ollut pilaantunutta?) oksennus tauti meillä oli koko poppoolla kuukausi sitten...
      Toivottavasti ei tule kipu uudestaan. Rauhottaa tietää että muillakin ollut :)
      Ja vauveli ollut ihan aktiivinen massussa tämän aamupäivän, että siellä ainakin kaikki kunnossa :)

    • 92,js

      Muistathan juoda riittävästi? Todella kova kipu voi viitata myös munuaiskiviin (munuaiskivi lähtee yleensä itsestään irti, kunhan vaan muistaa juoda riittävästi).

    • kolmastulossa

      minulla kyllä kipuillut muutenkin jo pitkään, kun kohdun ympärillä (ainakin) on nuita endometrioosi pesäkkeitä ja lisäksi herkästi supistellut kun on tuo b-ryhmän streptokokki... että kipuja on muutenkin ollut, mutta tuo viime öinen oli jotain ihan tajutonta, itkin vaan ja tuntui että taju lähtee...
      Mutta ei kai mikään enro voi ripulille vetää? josko ollut (toivottavasti) vain jotain ruuansulatukseen liittyvää... Huomenna neuvolalääkärillä pitää kysäistä asiasta, jollei sitten uusi kipukohtaus ennen sitä..

      Ja juon myllä paljon, vettä menee kovasti kun tuntuu että koko ajan hirveä jano päällä.

    • Minulla oli

      samanlaista, tämän raskauden aikana tullut kolme "kohtausta", eli hirvittävät vatsakivut ja ei muuta kuin vessaan, ja kunhan on saanut suolen tyhjäksi olo helpottuu... Joka kerta kyllä pelotti että synnytys siinä käynnistyisi.. Ja nyt kun saisi käynnistyä niin ei mitään tietoakaan vatsaväänteistä =D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      244
      2044
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      121
      771
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe