Olen kauan harkinnut koiran nr. 2 hankintaa ja olen ihastunut Grosspitz rotuun! Tiedän että Suomesta on vaikea löytää ja olen jopa harkitsenut Saksasta pennun tuonti.. Grosspitz on siis Saksanpstykorvista isoin ja juuri sen takia haluaisin sellaisen. Olen aina pitänyt isoimmasta koirasta ja Grosspitzillä on tietojeni mukaan myös ihana luonne joka sopii minulle.
Eli kysymykseni ovat:
Onko Grosspitzeja Suomessa?
Mitä maksaa? Mistä saa?
Jos joku on tietoinen saksasta suomeen tulleista pennuista; mitä maksaa, mitä pitäisi tietää? Tietääkö joku hyviä kasvattajia?
Toinen rotu joka kiinnostaa on Mini Aussiet joita ei tietojeni mukaan ole suomessa yhtään!
Grosspitzejä Suomessa?
7
3204
Vastaukset
- grrrrräh
http://www.bojanglesspitz.net/esittely.html
Tuolta voisit kysyä. - Kessunen1
Keeshond on saksanpystykorvista suurin, ei grosspitz.
- Grossikasvattaja
En tiedä luetko tätä vastausta ja oletko kenties jo saanut muita vastauksiakin, mutta vastaan joka tapauksessa, jos joku muukin on kiinnostunut tästä rodusta.
Grosspitzeista on tietoa ainakin meidän nettisivulla www.hupeluidi.nettisivu.org ja kun googletat, löydät linkkejä lisää. Rotu on viiden saksanpystykorvan sarjassa toiseksi suurin, 45-55 cm säkä, vahtikoira. Mustia käytetään enemmän vahteina, valkoisia perhekoirina, ruskeita ei ole kuin pari koko maailmassa, se on saatu elvytettyä häviämisen jälkeen ruskeiden mittelien avulla takaisin. Valkeita kasvatan ja pentuetta odotetaan loppuvuodesta 2013. Kansainvälisesti rotu on uhanalainen, Saksassa näitä nyt on hiljalleen alettu nostaa esiin. Rodun historia on pitkä, Suomessa Sapy ry kertoo sivuillaan kaikista saksanpystiksistä. Koiran luonne on yksilökysymys, on äkäisiäkin yksilöitä. Meidän koiramme on luonteeltaan rauhallinen, luottavainen ja ihmisiin suuntautunut, hyvin pienenä pentuna sosiaalistettu.Vahtiminen on rodun käyttötarkoitus ja siksi se on hieman epäluuloinen reviirille tulevaa vierasta kohtaan, haukkuu ja haukkutaipumus sillä kuuluu olla. Se ei ole sohvaperuna, vaatii paljon aktiviteettia ja liikuntaa, soveltuu kaikenlaiseen harrastustoimintaan ja on todella lojaali omistajilleen.
Kasvattajana olen alkanut hiljattain, tuotuani Suomeen 19. kappaleen tätä valkoista rotua. Olen käynyt kennelliiton kasvattajakurssit ja haluan kasvattien löytävänhyvät kodit.- Koiruus
Missä päin Suomea asustatte? Asun itse Turussa joten en ikävä kyllä pääse kuin 2-3h ajomatkan päähän enintään..
- spitzi
Koiruus kirjoitti:
Missä päin Suomea asustatte? Asun itse Turussa joten en ikävä kyllä pääse kuin 2-3h ajomatkan päähän enintään..
Ja sitten meinaat koiraa ulkomailta :D
- Koira_rakas_
Harkitsen itsekkin grosspiziä mutta en tiedä mistä niitä löytää sillä haluaisin pörröisen ja siron koiran mutta olen 12 ja saan 9staa koiran omilla rahoillani joten säästän koiraan.
- Hahhhaaaa
No jos ei tuon pidemälle viitsi vaivautua,kannattaa unohtaa koko juttu!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701