Olipa uuvuttavaa!

kipeät lihakset

Oletteko muuten huomanneet, miten uuvuttavaa vaikkakin hauskaa moottoripyöräily on?

Itse tein eilen kevään ensimmäisen reilun 200 km ajoruopeaman pääasiassa Someron ympäristön mutkateillä.
Liekö sitä talvikankeutta vai mitä, mutta kävipä kunnon päälle! Piti illalla hakeutua jo klo 10 jälkeen yöpuulle. Aamulla heräsin lihakse kipeinä ja päätäkin hieman naputteli. No Buranalla töihin siitä.

Ehkä sitä ei osaa ajaa tarpeeksi rennosti naäin alkukaudesta, vaan huomaamatta puristaa ohjaustankoa ja jännittää hartioita.
No ikää on mulla jo 57 vuotta, niin että kai tuo kankeus vähän silläkin selittyy. Mutta eiköhän homma taas suju kepeästi kuukauden päästä!

7

298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuuro motoristi!!

Joo onhan moottoripyöräily mukavaa. 50:n kilometrin jälkeen on niska ja olkapäät aivan puutuneita kun kuskin koko paino nojaa käsivarsiin. Saman matkan jälkeen pysähdyttyä on kuulo puoli tuntia aivan poissa kun kypärän sisäinen melu on turruttanut korvat. No onneksi kuulo palautuu osittain että kahvitauon aikana sitten jo lopussa alkaa kaverin puhekin kuulua jotenkuten. Kylmyys ja viima saa aikaan luihin ja ytimiin tunkevan kylmän ja horkan jotka loppuvat vasta kun reilut puolituntia on oltu sisätiloissa ja lämpö ehtii tunkeutumaan luihin saakka. Varusteita pitää aina olla sen pahimman vesisateen varalle,vaikka kuuma kesäpäivä olisikin. Tavaraa ei saa kännykkää ja lompakkoa enempää mahtumaan mukaan jos ei halua tehdä pyörästään tavarankuljetuskamelia laukkuineen muistuttavaa kuormajuhtaa. Matkustajan kanssa ajaminen on vieläkin mukavampaa eteenkin jos takapenkkiläinen osaa sopivasti "avustaa" pyörän hallintaliikkeissä painopistettä itse väärään suuntaan liikuttamalla. Lisäksi takanaistuja saa aikaan äkkijarrutuksissa haskan norsu tulee selkääni-tuntemuksen.

Onhan se moottoripyöräily hauskaa,on se.

• No joo..

Kylmät lihakset kipeytyy ...pitäs lämmitellä.

• Kyllä kyllä

Somerolla on hyvät, mutkaiset tiet. Etenkin (omasta mielestäni) väli Somero-Jokioinen on mukava ajaa!

Lihaksissa en ole huomannut mitään erikoista, ehkä pieniä väristyksiä. Mutta nekin tulee siitä mahtavasta fiiliksestä, kun pääse taas ajamaan talven jälkeen!

• Vanha pieru

Niinpä, minä olen 64v ja kevään eka reissu 21.4. oli 350km eikä tuntunut missään muuta kuin mukavalta. Iso customi alla. Vaikuttaisko se, kun käyn kuntosalilla kolme kertaa viikossa...

• eräs 56v motoristi

Kun on hiihdellyt talven ja pyörä on peruspyörä pystyllä ajoasennolla niin en ole huomannut moista. Kylmä ilma tosin saa lihakset helposti kipeytymään. Olisiko siitä kyse...

• Kuulapää

Kyllä motoristin kannattaa pitää fysiikkansa kunnossa. hiihtoa, juoksua, kävelyä ja kahvakuulaa. Näillä mennään : ) Tokihan ikämiehellä paikat puutuu helpommin, mutta ajotauot versyttää.

• kuuleva motoristi

Kuurolle motoristille vinkkinä että korvatulpat on keksitty, motoristeille jopa oma malli. Esim. Alpine MotoSafe

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      81
      1973
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      100
      1695
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1286
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      707
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      666
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      600
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe