Töihin meno tuntuu ylivoimaiselta. Kaupassa käyminen jännittää,jopa ulkoroskis tuntuu olevan monen kilometrin päässä.
Kotitöistä ei tule mitään,ei jaksa välittää. En kutsu ketään kotiini,ettei kenenkään tarvitse arvostella.
Hypomaniassa siivoilen,kyläilen ja soittelen ihmisille. Masentuneena pelästyn jos puhelin soi,haluan piiloutua.
Huono omatunto kaikesta,riittämättömyyden tunne. Syyllisyys painaa vaikken edes osaa sanoa syytä.
Analysoin ja pohdin liikaa kaikkea,näen ihmisissä pahaa ja kieroutunutta.
Ajatukset pyörii liikaa sairauden ympärillä.
Ulospäin hymyilen,mutta kuinka kauan jaksan näin :(
Olenko siis töistä lusmuilija laiska ihminen joka ei saa edes kotiaan pidettyä siistinä ja käytyä edes siellä kaupassa ilman paniikkia ja tunnetta,että minua seurataan ja tuijotetaan..
Miksi kaikki tämä? Haluaisin vain olla normaali!
Laiskuutta vai sairautta?
5
300
Vastaukset
- sepi651
Kyllä ovat tuttuja tuntemuksia minullekin. Sitä tuppaa syyttämään itseään, näkemään elämänsä sarjana epäonnistumisia. Olen ollut reilun vuosi 1v 2kk kotona bipon vuoksi ja tuntemukset ovat kovin tuttuja. Ja melkoisia heittoja on noissa olotiloissa.
Emme ole siis laiskoja, huonoja ihmisiä, vaan yhtä arvokkaita kuin vähän tai paljon terveemmät. Meidän ei tarvitse olla mukana tämän päivän hullussa työelämässä, joka yleisesti ottaen ei ole terveellistä kenellekään.
En osaa muuta sanoa tähän hätään kuin että eletään päivä kerrallaan. Kun pystyisi siihen, ettei isommin kelaisi menneitä (meni jo), eikä murehtisi tulevia - tänään on joku pieni asia, josta voi innostua vaikka hetkeksi.
Voimia! - sairas, ei laiska
Laiska ihminen ei pilaa omaa elämäänsä. Laiska ihminen jaksaisi elää elämäänsä, mutta ei käydä siellä töissä. En koe sitä laiskuutena, että makaan sängyssä 24/7, en jaksa hoitaa itseäni enkä kotiani, en pysty tapaamaan ihmisiä, en jaksa mitään. Seksi ei kiinnosta, mikään ei kiinnosta. Suihkussa voi just ja just jaksaa käydä kerran kuukaudessa ja sekin tuntuu ylivoimaiselta. Se ei ole laiskuutta, vaan sairaus. Tämä helvetin sairaus päässä, joka pilaa koko elämän.
- melkeinbipo
Hei ette varmasti oo laiskoja,kaikkenne yritätte mutta jos ei jaksa niin ei jaksa.Mulla ei oo bipoa vaan vähän samantapaista oireilua ollu jo monta vuotta. Minä oon työelämässa, muttäteen puolikasta osin siis eläkkeellä. Oon ollu välillä pitkillä sairaslomilla ja osastohoidossa asti. Yks lääkäri mulle kerran tokas ettei sinusta taia enää olla työelämään.ja perhana siitäkö sisuunuin ja ajattelin ,että katotaanpa--mutta monta vuotta siihen meni ,että kuntouduin. Kävin sitte tammikuussa samasen lääkärin vastaanotolla ja kysyin ,että muistatko mitä silloin kerran sanoit. Oli yllättyny kun kuuli, että oon palannu työelämään. Tällä haluan kertoa että älkää menettäkö toivoa!!!En halua nostaa itteäni millekkään jalustalle vaan halusin kertoa, että asiat voi muuttua. Kovasti voimi teille ja hyvää kesän odotusta.
- tartar1
Voin niin samoin, et ole yksin tunteidesi kanssa. Toisinaan tuntuu mitä järkeä on elämässä kun se tuntuu olevan vain selviytymistä päivästä toiseen. Aina itsensä kokoamista, kummallista näytelmää. Toisaalta haluan uskoa, että kaikella on tarkoitus. Ainakin se ajatus auttaa minua jaksamaan, päivästä toiseen.
Rakkautta sinulle! Mitä sanoisin, en tiedä. Ainoastaan jaan saman maailman. - bipo1
Ehdottomasti sairautta. Mieheni uhkaa ottaa eroa joka toinen päivä ja haukkuu laiskaksi, kuvittelen että rupean tekemään jotain mutta se jää ajatuksen tasolle ja saatan jopa luvata tehdä jotain ja jättää tekemättä. Asumme omakotitalossa ja pihat ja kaikki olisi hoidettava mutta mitään en saa aikaiseksi. Mieheni mielestä olen muuttunut ihmisenä kun joku aika sitten jaksoin puunata kotia laittaa ruokaa, leipoa, käydä lenkillä jne. monta kertaa päivässä. Tällä hetkellä makaan vain sängyssä ja pihat, koti, eläimet ym. jäävät mieheni hoidettavaksi. Ymmärrän että varmasti ottaa koville hoitaa kaikki yksin ja ei varmasti ole helppoa elää ihmisen kanssa joka kiihtyy nollasta sataan sekunissa mutta muuhun ei energiaa riitäkkään. Kaikki arjen normaalit asiat jäävät hoitamatta esim. lääkäriajan varaaminen, laskujen maksaminen tuntuvat niin järjettömän työläälle. Ihmisten kanssa seurustelu tai kavereiden näkeminenkin tuntuu liian haastavalle. Kaikesta tekemättömyydestä seuraa vain hirveät omantunnon tuskat ja stressi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481230
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55561
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462