Osakehuoneisto, joka on ostettu eläkerahaston sijasta lainalla (osoittautuen virheeksi).
Vuokralainen väittää sairastuneensa siellä oikeen toisissaan. Seinästä löytyikin märkä läntti joka on nyt kuivattu. Koska vuokralainen väitti hometta (vasta-ainetestien perusteella) vaadin kun seinä kerta oli auki, niin että siitä otetaan homenäytteet. Noh, hometta ei ainakaan siitä kohtaan löytynyt. Nyt isännöitsijä väittää, että hometestit kuuluisivat meidän vastuulle kun ei sitä hometta nyt sitten ollutkaan.
Mitä ihemttä, jos vuokralainen oireileej a seinä on märkä, niin eikö ole luonnollista, että se tutkitaan? Heidän mukaansa ei, vaan seinä kuivataan ja korjataan.
Onko kellään kokemusta.
Kuka maksaa home näytteet taloyhtiössä
9
2021
Vastaukset
- Hometta Taas
Mielestäni menee tilaajan maksettavaksi, yleensä mitään tuollaisia homenäytteitä ei oteta kosteusvauriokorjauksien yhteydessä. Eli jos te olette tuon homenäytteenoton tilanneet, nin te maksatte. Jos yhtiö on jostain syystä moisen suostunut tilaamaan, niin yhtiö on itse asian päättänyt ja katsonut silloin sen tarpeelliseksi ja maksaa sen itse. Jälkikäteen on osakasta turhaan yrittää moisesta laskuttaa.
Mitä iloa siitä näytteen otosta noin muutenkaan oli, koska asiaa oltiin joka tapauksessa korjaamassa? Jos seinässä on märkä läntti, niin se korjataan joka tapauksessa niinkuin kosteusvauriot kuuluu korjatakin: märät, lahot rakenteet ulos, kuivatus ja uudet pinnat. Kannattaa myös tutkia, mistä se seinän kostuminen on johtunut ja korjata myös se varsinainen syy. - Vasta-ajatus
Ja vasta-aine testit eivät todista mitään, tai no sen että joskus jossain on altistunut homeille, kyseiseen asuntoon sitä ei voida yhdistää mitenkään.
- Sekin vielä
Niin, minä kokeita halusin ja taloyhtiö ne tilasi. Nyt kun ei mitään löytynyt, isännöitsijä sanoi että lasku tulee perästä.
- Veromiehen Poika
Yhtiö maksaa, koska yhtiö tilasi. Yhtiö olisi voinut olla tilaamattakin tai heidän olisi pitänyt sopia maksajasta etukäteen. Yhtiöllä on yleensäkin aika suuri valta päättää, miten ja mitä korjauksia tai tutkimuksia tehdään.
- Viipyvä korjaus
Oikeustajuni sanoo taloyhtiön olevan maksajana. Taloyhtiö on jopa laiminlyönyt talon kunnon seurannan. Sen todistaa kosteus seinässä. Sopivan kosteuden vallitessa hometta alkaa kasvaa muutamassa päivässä.
Muuten: Meillä vuokralainen asuu sitkeästi vaikka sisäkatto on märkä, jyrsittynäkin jo kuukausia "kuivumassa". Kosteusalue vain levisi talvikuukausina ja keväämmällä älysivät kauan jatkuneen vesikattokattovuodon. Taloyhtiö avannee katon ylhäältä käsin koska vesikatto on vuotanut. Homeesta eivät ole hiiskuneet mitään.- kokenuthom
Se kuka vaatii, maksaa. Ja se in oikein
- Näin meillä
kokenuthom kirjoitti:
Se kuka vaatii, maksaa. Ja se in oikein
Ei tarvihe maksaa lainkaan, jos tekee leipäpalatestin itse. Katso ohjeet kohdasta Helppo hometesti.
- Tieto ja tuska
Kannattaako liittyä?: http://www.vuokranantajat.fi/
- Turha homma
Ei edes onnistu. Minä yritin, mutta noiden sivu takkusi. Kysyin sähköpostilla, mutta noiden sivuilta poimittu osoite ei ole olemassakaan. Lienee salaseura.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882118Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801326
- 241784
- 67732
- 59718
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </339509