Eikö rakkautta enään...

Bibon avokki

Mun mieskaveri on omituinen. Hänellä on nyt muka masennus ja ei halua olla mun kanssa tekemisissä. Mutta käy töissä, harrastuksessaan, baarissa, ainut ketä ei nyt "jaksa nähdä" olen minä. Eli musta tuntuu ettei välitä enään musta.

46

581

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimimerkki11

No, siltähän se valitettavasti kuulostaisi. Itse ollessani masentunut olin ainakin aina onnellinen nähdessäni silloisen avokkini. Tottakai se toisaalta harmitti etten osannut olla oma viihdyttävä itseni.

• Bibon avokki

Hän sulkee tasaisin väliajoin minut ulos elämästään. Ei käy, ei soita, ei ole tavattavissa puhelimella. Jos, menen on töykeä ja harvasanainen. Vaikuttaa suorastaan jäätävän kyllmältä ja tunteettomalta minua kohtaan. Minun ajatukseni ovat hänelle aivan sama. Ei auta itku, uhkailu, ei mikään. Minä olen ilmaa hänelle. Tätä kestää milloin minkäkin aikaa, aina on palannut takaisin ja halunnut jatkaa tai minä olen saanut miedät jatkamaan. Välillä taas rakastaa niin paljon.Yhteistä tulevaisuuttakin suunniteltiin vähän aikaa sitten. Mutta muuttuuko mikään koskaan ja jaksanko minä. Miksi minä, se jonka luulisi olevan läheisin, saan sen ilkeimmän kohtelun? Takana on pitkä suhde.

• ihan rikki
        Bibon avokki kirjoitti:

Hän sulkee tasaisin väliajoin minut ulos elämästään. Ei käy, ei soita, ei ole tavattavissa puhelimella. Jos, menen on töykeä ja harvasanainen. Vaikuttaa suorastaan jäätävän kyllmältä ja tunteettomalta minua kohtaan. Minun ajatukseni ovat hänelle aivan sama. Ei auta itku, uhkailu, ei mikään. Minä olen ilmaa hänelle. Tätä kestää milloin minkäkin aikaa, aina on palannut takaisin ja halunnut jatkaa tai minä olen saanut miedät jatkamaan. Välillä taas rakastaa niin paljon.Yhteistä tulevaisuuttakin suunniteltiin vähän aikaa sitten. Mutta muuttuuko mikään koskaan ja jaksanko minä. Miksi minä, se jonka luulisi olevan läheisin, saan sen ilkeimmän kohtelun? Takana on pitkä suhde.

Sama tilanne menossa täällä. Ylimielinen, itsekäs, ärtyisä. Sulkee ulkopuolelle, "unohtaa" jo sovitut asiat kun tulee jotain mielekkäämpää. Olen taas tällä hetkellä vain ärsyttävä riesa. Kun sekoilut rauhoittuu, ryömii masentuneena ja yksinäisenä turvaa hakemaan. Ei vaan jaksa! Haaveilen parisuhteesta, jossa voisin olla arvokas ihmisenä. Saahan sitä haaveilla...

• Bibon avokki

Nyt kun olen jutellut hänestä kavereideni kanssa alkaa totuus hahmottua pikkuhiljaa. Mitä peliä kapakassa, naisten naurattamista, haku päällä ja hirvittävää flirttiä. Mulle sitten äkiltiin jos uskalsin reissuista edes kysyä, että kuinka mustis olen. Jotenkin aina syy saatiin minun päälle. Kamalaa pleijerin touhua ja mun kusettamista. Nouskoon ilman mua syövereistään, mun silmät on nyt auennut.

• sairasta sakkia

Hyvä kun sait silmät avattua.Vaikka sitä on taipuvainen ajattelemaan vain parasta niin kylmä totuus on vain hyväksyttävä.Bipoon ei voi luottaa missään asiassa oli mania tai ei,oli mies tai nainen.

• almaleena1

Sairasta sakkia, älä viitsi yleistää etteikö bipoon voi luottaa missään asioissa. Toi on niin ärsyttävää. Sinä tuskin tunnet kovinkaan monta bipoa, joten et voi edes mitään mielipidettä antaa. Mut se on totta ettei tollasta kannata katella mitä aloittaja kumppani touhuaa. Oli bipo tai ei ni huonoon suhteeseen ei kannata jäädä ihmettelemään. Liian kauaa ei kannata ottaa kaikkea törkyä niskaansa.

• 3456

Bipot eivät näe itsessään mitään vikaa, mutta sama kaava toistuu kaikkien bipojen kanssa. Niitä kannattaa muiden oman itsensä takia välttää kun ruttoa.

Monet eivät tästä sairaudesta edes tiedä, joten asiaa pitäisi saada ihmisten tietouteen. Hetihän bipoa ei välttämättä tunnista, mutta jos sairaudesta vähän lukee, oppii tunnistamaan oireet ja tajuaa juosta ajoissa pois.
      Ideaalia olisi jos bipot eivät seurustelisi ollenkaan tai vain keskenään, mutta näinhän asiat eivät ikivä kyllä ole.

• almaleena1

Ai niinkö? Mä näen itsessäni paljonki vikaa. Joten miten sä voit väittää tollasta? Kaikille se oikea tai sopiva ei välttämättä löydy toisesta biposta. Ja miksi lievemmän sairauden omaavan pitäisi seurustella vaikka pahimman luokan maanikon kanssa? Katsos kun kaikki me ei olla samanlaisia eikä sairaus ole kaikilla yhtä vakava.

• 7890

Sinäkin jos olet bipo, olet yhtä kylmä ja tunteeton kun muutkin bipot, olit sitten vähemmän tai enemmän, ei sillä ole väliä. Jos omaisit jonkunlaisen omantunnon olisit yksin sairautesi kanssa etkä tuhoaisi muiden terveiden elämiä. Mutta sinä et vaan välitä, koska kaikki pyörii sinun ympärilläsi.

• Ystävän silmin

Kuulostaa lähinnä katkeralta ja vihaiselta toi sun asentees. Onko tosiaan näin että tän palstan "uhrit" ovat kaikki olleet tekemisissä bibon(todettu) kanssa. Kuulostaa lähinnä narsismilta ennen kuin bibolta. Voihan sekä olla jos maniavaiheen lääkitys ei riitä, että tulee tuollaiseksi kuin kuvailtiin. Paras kaverini on bibo2 ja en kyllä tosiaan voi sanoa hänestä mitään edellä.mainittua. Ja suhteissa hän on yleensä se kenen yli mennään.

• almaleena1

Maailma ei todellakaan pyöri mun ympärillä. Enkä oo kylmä enkä tunteeton. Kenen elämän oon mahtanu tuhota, kysyn vaan? Miten sä voit sanoo tollasta kun et ees tunne mua? Aika mustavalkonen ajattelutapa sulla vai ootko provo?

• Bipon avokki

Ei minun mies ainakaan ole kylmä ja tunteeton, vaan äärimmäisen herkkä ja tunteva ihminen. Outoa väittää bipojen olevan tunteettomia. Bipot nimenomaan tuntevat asiat liiankin herkästi ja voimakkaasti. Jos sinä olet tuntenut yhden pahaa laatua olevan maanikon, niin älä viitsi yleistää kaikkien bipojen olevan tunteettomia hirviöitä. Itse et näytä sairaudesta tietävän mitään, kun voit väittää jotain noin typerää. Joihinkin tuo pitää paikkansa, mutta ei tosiaan kaikkiin. Sairaudesta lukeminen on vähän eri asia kuin oikeassa elämässä bipojen tunteminen.

• mieti luotatko

Itsellä on kokemusta parisuhteen myötä biposta ja tunnen oikein hyvin erään toisen ko.sairautta sairastavan.Parisuhde oli täyttä kusetusta alusta loppuun,ei siitä sen enempää.Tämä toinen on oikein hyvä kaveri,kaverina kyllä mitä parhain.
        Hänkin kusettaa vain lähimpiään,ei muita.Näin lyhyesti kerrottuna.

• Sekopään kumppani

Kysymys taitaakin olla siitä mania- tai hypomaniakaudesta. Mun mies on ainakin itsekäs ja kylmä kuin psykopaatti kun menojalkaa vipattaa ja yöunet jäävät. Vihainen, ärtynyt, ylimielinen. Masennuskautenaan herkkä ja tunteikas, myös "normikaudella" joita on hyvin harvoin, mutta ei todellakaan hypoissa, ainakaan minua kohtaan. Niitä vieraita naisia kohtaan hän on hypossa lämmin ja herkkä. Hänellä on lievä sairaus ja tietääkseni menee ilman lääkitystä (ei pidä sivuvaikutuksista).

• Bipon avokki
        Sekopään kumppani kirjoitti:

Kysymys taitaakin olla siitä mania- tai hypomaniakaudesta. Mun mies on ainakin itsekäs ja kylmä kuin psykopaatti kun menojalkaa vipattaa ja yöunet jäävät. Vihainen, ärtynyt, ylimielinen. Masennuskautenaan herkkä ja tunteikas, myös "normikaudella" joita on hyvin harvoin, mutta ei todellakaan hypoissa, ainakaan minua kohtaan. Niitä vieraita naisia kohtaan hän on hypossa lämmin ja herkkä. Hänellä on lievä sairaus ja tietääkseni menee ilman lääkitystä (ei pidä sivuvaikutuksista).

Maniassa bipo voi olla hirviö, mutta kaikki eivät toki ole. Sehän siinä juuri on, että sairautta on paljon eri muotoja. Ei kaikilla ole kaikkia mahdollisia oireita. Eikä kaikki maanikot ole kauheita ihmistuhoajia. Miten sairaus voi olla lievä, jos sillä on tuollaiset vaikutukset teidän suhteeseen? Vai käyttääkö mies vaan "hypomaniaa" tekosyynä pettämiselle? Hypomanian ja manian ero on nimenomaan se, että hypomaniassa pystyy itseään kontrolloimaan, maniassa ei. Täällä menee kauheasti nuo hypomanian ja manian käsitykset sekaisin.

• Sekopään kumppani
        Bipon avokki kirjoitti:

Maniassa bipo voi olla hirviö, mutta kaikki eivät toki ole. Sehän siinä juuri on, että sairautta on paljon eri muotoja. Ei kaikilla ole kaikkia mahdollisia oireita. Eikä kaikki maanikot ole kauheita ihmistuhoajia. Miten sairaus voi olla lievä, jos sillä on tuollaiset vaikutukset teidän suhteeseen? Vai käyttääkö mies vaan "hypomaniaa" tekosyynä pettämiselle? Hypomanian ja manian ero on nimenomaan se, että hypomaniassa pystyy itseään kontrolloimaan, maniassa ei. Täällä menee kauheasti nuo hypomanian ja manian käsitykset sekaisin.

Millaiset vaikutukset meidän suhteeseen?

Sairaus on lievä, jos bipo käy töissä, on hyvässä asemassa, hoitaa raha-asiansa ja päällisin puolin velvollisuutensa mm. isänä. Yhteiskuntakelpoinen. Eikö?

Arvaa vaan olenko miettinyt tuota... Onko mies sittenkin vain narsistinen luonnevikainen vai johtuuko kaikki biposta. Tällä hetkellä minua kohtaan kylmä kausi menossa, joten tiedän että lämmittelee taas vanhoja hoitoja, jos olisivat jo unohtaneet hänen käytöksensä ja aika hyvin tuo vanha piiri on pyörinyt tähän saakka. Taidan olla itsekin vain yksi tämän piirin naisista, aina annan anteeksi.

Ei se noin mene, että hypossa pystyisi itseään kontrolloimaan. Ehkä pystyisi, mutta kun ei ole tarvetta. Miksi ihmeessä jättäisi ihanan elämän elämättä? Silloin kun voidaan niin hyvin ettei koskaan! Ei niitä ylilyöntejä huomaa vasta kuin hypokauden jälkeen.

• Bipon avokki1

Huomasin vasta nyt, että aloittajalla on sama nimimerkki kuin minulla. Mutta olen siis eri henkilö, joka on nämä pari viestiä tähän kirjoittanut.

• mietinvaan

Olen miettinyt sit ä jos bipo on tunnekylmä niin mikä ohjaa toimimaan kuin terve?
      Onko millään mitään merkitystä? Tehdäänkö asiat vaan sen takia kun muutkin tekee niin matkitaan kuin narsistit?

• Bipon avokki1

Bipo voi olla tunnekylmä maniassa. Bipo ei ole mikään psykopaatti, jolla ei ole tunteita. Ottakaa hyvät ihmiset selvää sairaudesta. Ja kyllä se niin menee, että hypomaniassa ihmisellä on vielä järki päässä, joten pystyy kontrolloimaan itseään. Jos ei pysty, niin sillon ollaan jo manian puolella. Toistan vielä kerran: lukekaa tästä sairaudesta. Hypomanian ja manian välisestä erosta. Jos yksinkertaisesti miehesi ei sitten halua kontrolloida itseään, koska on niin hauskaa. Kannattaako tuollaisen kanssa sitten elää? Paljon on kuitenkin bipoja, jotka ei petä tai sekoile tuolla tavalla. Tuo tuntuu lähinnä siltä, että jotkut menevät sen sairauden taakse ja voivat tällä tavoin tehdä mitä huvittaa. Kannattaa miettiä sitäkin, että miksi annat aina anteeksi kaikki teot? Löydät ihan varmaan paremman kumppanin itsellesi.

• Sekopään kumppani
        Bipon avokki1 kirjoitti:

Bipo voi olla tunnekylmä maniassa. Bipo ei ole mikään psykopaatti, jolla ei ole tunteita. Ottakaa hyvät ihmiset selvää sairaudesta. Ja kyllä se niin menee, että hypomaniassa ihmisellä on vielä järki päässä, joten pystyy kontrolloimaan itseään. Jos ei pysty, niin sillon ollaan jo manian puolella. Toistan vielä kerran: lukekaa tästä sairaudesta. Hypomanian ja manian välisestä erosta. Jos yksinkertaisesti miehesi ei sitten halua kontrolloida itseään, koska on niin hauskaa. Kannattaako tuollaisen kanssa sitten elää? Paljon on kuitenkin bipoja, jotka ei petä tai sekoile tuolla tavalla. Tuo tuntuu lähinnä siltä, että jotkut menevät sen sairauden taakse ja voivat tällä tavoin tehdä mitä huvittaa. Kannattaa miettiä sitäkin, että miksi annat aina anteeksi kaikki teot? Löydät ihan varmaan paremman kumppanin itsellesi.

Et vastannut minulle, mutta kysyn kuitenkin:

Olisiko sulla jotain hyvää suomenkielistä linkkiä?

Olen mielestäni lukenut kaiken järkevän mitä netistä olen löytänyt, eikä missään ole vedetty tuollaista rajaa hypon ja manian välille.

• Bipon avokki1

Itse olen saanut monilta bipoilta tukea ja ymmärrystä aivan älyttömän paljon. He ovat auttaneet ymmärtämään, mitä mieheni päässä liikkuu eri sairausvaiheissa. Sen vuoksi mua suututtaa, että täällä yleistetään kaikki bipot samanlaisiksi. Olen saanut tukea enemmän kuin terveiltä läheisiltäni. Johtuen varmaan siitä, että bipot ymmärtävät tilanteeni. Kertaakaan nämä ihmiset eivät ole mua jättäneet yksin näiden asioiden kanssa, vaan aina on jaksettu tukea vaikka eivät olisi itsekään olleet niin hyvässä kunnossa. Mätämunia löytyy aina ihmisryhmistä, mutta kaikki eivät ole samanlaisia. Olen myös sanonut muutamia kertoja, että kaikkia suhteissa tapahtuneita asioita ei voi laittaa sairauden tai sairaan osapuolen piikkiin. Jokaisessa suhteessa on ongelmia ilman sairauksiakin. Bipoon kuuluu myös hyvin vahvasti erilaiset liitännäissairaudet: adhd, add, ahdistuneisuushäiriö, syömishäiriöt, paniikkihäiriö, epävakaa persoonallisuus yms. Ainakin puolella bipoista on päihdeongelmia, joka pahentaa sairautta ja alentaa kynnystä sekoilemaan. Bipon pitäisi pysyä hyvin kaukana alkoholista, jos ei kykene kohtuudella käyttämään. Ja tosiaan bipolla voi myös olla narsistinen ph tai epäsosiaalinen ph. Itsekin tunne muutaman. Heitä voi tosiaan sanoa tunnekylmiksi ihmisiksi.

• Bipon avokki1

Ei suomenkielellä löydy tästä sairaudesta niin ihmeellisiä linkkejä. Kaikki on sitä perustietoa. Esim. sekamuotoisesta jaksosta ei löydy kunnolla mitään juttuja. Itse olen tehnyt paljon päätelmiä monien bipojen käytöksestä ja olen myös ollut työpaikassa, jossa kohtasin bipoja harva se päivä. Kannattaa tutustua moniin bipoihin. Monet ovat hyvinkin raadollisen rehellisiä sairaudestaan ja teoistaan, vaikka täällä väitetään, että bipot vain valehtelevat ja vähättelevät oireitaan. Jopa monet psykiatrit ovat täysin ulkona koko sairaudesta. Suomessa kaksisuuntaisen hoito on ihan lapsenkengissä.

Hypomania on lievempää kuin mania, minkä varmaan jo tiesit. Eikö siitä voi jo päätellä aika paljon? II-tyypin bipo on melko vaikeasti tunnistettavissa, koska sen oireet hypomanian suhteen voivat olla niin lieviä, ettei edes läheiset huomaa mitään outoa. Ja II-tyyppi menee helposti sekaisin monien eri sairauksien kanssa. Monet psykiatrit ovat sanoneet ihan suoraan, etteivät edes kykene kunnolla erottamaan epävakaata ph ja II-tyypin bipoa, kun oireet ovat niin samanlaisia. Jos hypomania voi olla niin lievä, ettei ehkä edes läheiset huomaa eroa, niin eikö silloin bipo kykene vielä kontrolloimaan itseään? Jos bipo kykenee käymään töissä ja hoitamaan muut asiat kunnolla, niin sillon bipo pystyy kontrolloimaan itseään myös muissa asioissa. Tai ainakin niissä asioissa, joissa haluaa itseään kontrolloida.

Täytyy ottaa myös se asia huomioon, että kaikilla ei ole yliseksuaalisuutta. Ei edes kaikilla maanikoilla. Kaikki bipot eivät petä. Kaikki bipot eivät harrasta yhdenillanjuttuja. Sairaus on niin erilainen eri bipoilla. Kyse voi olla tosiaan siitä, ettei edes halua kontrolloida itseään. Haluaa vaan mennä virran mukana, kun kerrankin on hyvä olo eikä makaa sängyssä masennuksen kourissa. Ei kaikilla bipoilla ole samoja oireita. Toiset ovat sellaisia, että panevat vaikka katulamppua, toiset tuhlaavat kaikki rahansa tai ostelevat vaikka ei olisi rahaa. Toiset tekevät töitä maanisesti, jotkut siivoavat kuin raivohullut jne. Kaikki eivät suinkaan ole rakentamassa haaremia ympärilleen.

Nämä ovat omia tietojani, omia kokemuksia ja johtopäätelmiä. Jokaisella on oma mielipiteensä. Mutta mielipidettään ei kannata rakentaa tasan yhden bipon ja hänen käytöksensä varaan.

• Sekopään kumppani
        Bipon avokki1 kirjoitti:

Ei suomenkielellä löydy tästä sairaudesta niin ihmeellisiä linkkejä. Kaikki on sitä perustietoa. Esim. sekamuotoisesta jaksosta ei löydy kunnolla mitään juttuja. Itse olen tehnyt paljon päätelmiä monien bipojen käytöksestä ja olen myös ollut työpaikassa, jossa kohtasin bipoja harva se päivä. Kannattaa tutustua moniin bipoihin. Monet ovat hyvinkin raadollisen rehellisiä sairaudestaan ja teoistaan, vaikka täällä väitetään, että bipot vain valehtelevat ja vähättelevät oireitaan. Jopa monet psykiatrit ovat täysin ulkona koko sairaudesta. Suomessa kaksisuuntaisen hoito on ihan lapsenkengissä.

Hypomania on lievempää kuin mania, minkä varmaan jo tiesit. Eikö siitä voi jo päätellä aika paljon? II-tyypin bipo on melko vaikeasti tunnistettavissa, koska sen oireet hypomanian suhteen voivat olla niin lieviä, ettei edes läheiset huomaa mitään outoa. Ja II-tyyppi menee helposti sekaisin monien eri sairauksien kanssa. Monet psykiatrit ovat sanoneet ihan suoraan, etteivät edes kykene kunnolla erottamaan epävakaata ph ja II-tyypin bipoa, kun oireet ovat niin samanlaisia. Jos hypomania voi olla niin lievä, ettei ehkä edes läheiset huomaa eroa, niin eikö silloin bipo kykene vielä kontrolloimaan itseään? Jos bipo kykenee käymään töissä ja hoitamaan muut asiat kunnolla, niin sillon bipo pystyy kontrolloimaan itseään myös muissa asioissa. Tai ainakin niissä asioissa, joissa haluaa itseään kontrolloida.

Täytyy ottaa myös se asia huomioon, että kaikilla ei ole yliseksuaalisuutta. Ei edes kaikilla maanikoilla. Kaikki bipot eivät petä. Kaikki bipot eivät harrasta yhdenillanjuttuja. Sairaus on niin erilainen eri bipoilla. Kyse voi olla tosiaan siitä, ettei edes halua kontrolloida itseään. Haluaa vaan mennä virran mukana, kun kerrankin on hyvä olo eikä makaa sängyssä masennuksen kourissa. Ei kaikilla bipoilla ole samoja oireita. Toiset ovat sellaisia, että panevat vaikka katulamppua, toiset tuhlaavat kaikki rahansa tai ostelevat vaikka ei olisi rahaa. Toiset tekevät töitä maanisesti, jotkut siivoavat kuin raivohullut jne. Kaikki eivät suinkaan ole rakentamassa haaremia ympärilleen.

Nämä ovat omia tietojani, omia kokemuksia ja johtopäätelmiä. Jokaisella on oma mielipiteensä. Mutta mielipidettään ei kannata rakentaa tasan yhden bipon ja hänen käytöksensä varaan.

No tuossa sulle joitain linkkejä. Huom. yliseksuaalisuus ja miten mania ja hypo erotellaan...

http://www.bipoinfo.fi/oireet/mania-aiheuttaa-yliaktiivisuutta

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaksisuuntainen_mielialahäiriö

http://www.e-mielenterveys.fi/mielenterveyden-hairiot/kaksisuuntainen-mielialahairio/

Onhan tuolla sivukaupalla "tietoa", mutta aika paljon suuripiirteistä yleistystä.

Minusta noissa kaikissa korostui manian ja lievän hypon välillä se, että lievää hypoa potilas ei tunnista edes jälkeen päin, eli ei hakeudu hoitoon. Tavallisessa hypossa ei välttämättä raha pala, mutta yliseksuaalisuus saattaa saada kokeilemaan ryhmäseksiä (mitä ei ehkä muuten tekisi) tai harrastamaan seksiä jonkun tuntemattoman kanssa koska se tuntuu ihan normaalilta (vaikka kumppani odottaa kotona). Joku saattaa leipoa jauhovarastot tyhjäksi ja pullat puolelle kylälle, jne.

Jos hypo olisi jotain normaalia, mutta vain vähän pirteämpää, se ei olisi sairaus. Hypo on epänormaalia käyttäytymistä, siksi se luokitellaan sairaudeksi. Ettei totuus unohtuisi, hypossa on vain lievemmät oireet kuin maniassa.

Terveelläkin ihmisellä tulee mieleen kaiken näköistä, mutta ei niitä kaikkia tule toteutettua.

Varmasti jokaisessa sairaudessa on poikkeuksen poikkeuksia, mutta kyllä se valitettavasti niin on, että suurin osa on näitä "oireiden mukaan" sairastavia.

• Bipon avokki1

No tuossa sulle joitain linkkejä. Huom. yliseksuaalisuus ja miten mania ja hypo erotellaan...

http://www.bipoinfo.fi/oireet/mania-aiheuttaa-yliaktiivisuutta

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaksisuuntainen_mielialahäiriö

http://www.e-mielenterveys.fi/mielenterveyden-hairiot/kaksisuuntainen-mielialahairio/

Onhan tuolla sivukaupalla "tietoa", mutta aika paljon suuripiirteistä yleistystä.

Minusta noissa kaikissa korostui manian ja lievän hypon välillä se, että lievää hypoa potilas ei tunnista edes jälkeen päin, eli ei hakeudu hoitoon. Tavallisessa hypossa ei välttämättä raha pala, mutta yliseksuaalisuus saattaa saada kokeilemaan ryhmäseksiä (mitä ei ehkä muuten tekisi) tai harrastamaan seksiä jonkun tuntemattoman kanssa koska se tuntuu ihan normaalilta (vaikka kumppani odottaa kotona). Joku saattaa leipoa jauhovarastot tyhjäksi ja pullat puolelle kylälle, jne.

Jos hypo olisi jotain normaalia, mutta vain vähän pirteämpää, se ei olisi sairaus. Hypo on epänormaalia käyttäytymistä, siksi se luokitellaan sairaudeksi. Ettei totuus unohtuisi, hypossa on vain lievemmät oireet kuin maniassa.

Terveelläkin ihmisellä tulee mieleen kaiken näköistä, mutta ei niitä kaikkia tule toteutettua.

Varmasti jokaisessa sairaudessa on poikkeuksen poikkeuksia, mutta kyllä se valitettavasti niin on, että suurin osa on näitä "oireiden mukaan" sairastavia.

Kuinka monta bipoa sä tunnet? Mä tunnen aika monta. Ja voin tosiaan sanoa, että kaikilla ei sitä yliseksuaalisuutta ole ja kaikki bipot eivät petä. Terveet pettää siinä missä bipotkin. Toki hypomania tai mania voi saada sen aikaan, että kokeilee jotain erilaista. Jotkut on sanoneet, että ovat harrastaneet seksiä saman sukupuolen kanssa, vaikka eivät muuten ole bi-seksuaaleja. Mutta tuokaan ei päde kaikkiin. Monet on aina ihan täysin heteroita, vaikka olisi mikä mania päällä. Ettet sä nyt vaan yritä tällä saada itsellesi vakuutettua, että sun mies on sika sairauden vuoksi ja siksi annat aina anteeksi kaiken? Ei tietenkään hypo ole normaalia, se on sairauden oire. Mutta hypomaniaakin on eri asteista niin kuin maniaa. Pahan hypomanian ja manian välinen ero on hyvin pieni. Useinhan se muuttuu hyposta maniaksi. Kyllä ne terveetkin harrastaa seksiä tuntemattomien kanssa aika paljonkin. Baarista lähdetään täysin tuntemattomien matkaan. Taitaa olla ihan normaalia toimintaa nykyaikana, oli terve tai ei.

• bipo2

Kuulostaa järkeenkäyvältä Bipon avokki1:n rajaus maniaan ja hypomaniaan. Kokemukseni hypomaniasta on sellainen että todellakin jotkin normaali pidäkkeet tai jarrut olivat tipotiessään. Pystyin kuitenkin järkeilemään että miten tulisi käyttäytyä ja sitten käyttäydyin pääsääntöisesti kuin terveet. Monet tyypilliset oireet kuitenkin vaivasivat kuten ostomania ja tunnekylmyys. Ostaminen kuitenkin jäi suunnittelun asteelle. Silmistäkin lähimmät näki etteivät asiat olleet ihan mallillaan. En kyllä tiedä johtuiko katse vähästä nukkumisesta tai hypomaniasta sinänsä.

• Bipon avokki1

Maniaa voidaan pitää psykoottisena tilana, jolloin ihmisellä ei ole mitään kontrollia. Maniaa ollaan kuvattu sellaiseksi tunteeksi, kuin olisi huumeiden vaikutuksen alaisena. Euforinen tunne. Maniassa voi olla harhoja ja henkilö voi olla sairaudentunnoton. Hypomaniassa taas tällaista ei pitäisi ilmetä. Siitä voi jo päätellä, että hypomania on paljon lievempi versio maniasta. Kysyin jo aikaisemmin, että miksi haluat jäädä tuollaiseen suhteeseen? Ei kaikkia asioita voi antaa anteeksi. Etkö pelkää sitä, että miehesi vain menee sairauden taakse ja siten voi toimia miten haluaa, koska tietää sinun antavan aina anteeksi?

• Sekopään kumppani
        Bipon avokki1 kirjoitti:

Maniaa voidaan pitää psykoottisena tilana, jolloin ihmisellä ei ole mitään kontrollia. Maniaa ollaan kuvattu sellaiseksi tunteeksi, kuin olisi huumeiden vaikutuksen alaisena. Euforinen tunne. Maniassa voi olla harhoja ja henkilö voi olla sairaudentunnoton. Hypomaniassa taas tällaista ei pitäisi ilmetä. Siitä voi jo päätellä, että hypomania on paljon lievempi versio maniasta. Kysyin jo aikaisemmin, että miksi haluat jäädä tuollaiseen suhteeseen? Ei kaikkia asioita voi antaa anteeksi. Etkö pelkää sitä, että miehesi vain menee sairauden taakse ja siten voi toimia miten haluaa, koska tietää sinun antavan aina anteeksi?

Tuo tekstisi on osittain kuin suoraan Wikipediasta.

Hypomaniassa ollaan myös sairaudentunnottomia, kokenut tosin osaa kuulemma jo välttää hypon kun alkaa tunnistamaan alkuoireet. Jos haluaa, sillä hypossa on myös se euforinen tunne.

• Bipon avokki1

Tuo tekstisi on osittain kuin suoraan Wikipediasta.

Hypomaniassa ollaan myös sairaudentunnottomia, kokenut tosin osaa kuulemma jo välttää hypon kun alkaa tunnistamaan alkuoireet. Jos haluaa, sillä hypossa on myös se euforinen tunne.

Wikiin nyt ei kannata luottaa, koska kuka tahansa voi sitä muokkailla mielensä mukaan. Heittelet vaan koko aika mulle kysymyksiä, mutta et itse vastaile mihinkään. Miksi olet vielä miehesi kanssa? Miksi annat anteeksi sikamaisia tekoja? Hypomaniassa voi kuvitella, että on parantunut masennuksesta, mutta tietää että on sairastanut masennusta ja se sieltä voi vielä palata. Maanikko taas kokee ettei ole millään tasolla sairas. Muut ovat sairaita ja hulluja, ei maanikko.

• Sekopään kumppani
        Bipon avokki1 kirjoitti:

Wikiin nyt ei kannata luottaa, koska kuka tahansa voi sitä muokkailla mielensä mukaan. Heittelet vaan koko aika mulle kysymyksiä, mutta et itse vastaile mihinkään. Miksi olet vielä miehesi kanssa? Miksi annat anteeksi sikamaisia tekoja? Hypomaniassa voi kuvitella, että on parantunut masennuksesta, mutta tietää että on sairastanut masennusta ja se sieltä voi vielä palata. Maanikko taas kokee ettei ole millään tasolla sairas. Muut ovat sairaita ja hulluja, ei maanikko.

Ai, ne kysymykset oli minulle! Jos haluat mulle vastata, kannattaa laittaa suoraan kirjoituksen alle vastaus, niin ei tule väärinkäsityksiä.

Miksi olen vielä miehen kanssa? Haluan selvittää, missä mennään. Onko mitään tehtävissä. Auttaisiko lääkitys. Täällä hetkellä omat voimat alkaa olla aika vähissä. Aina saa olla tukemassa, mutta itse en saa mitään takaisin.

Parisuhteessa ollaan myös silloin huonoina aikoina, eikö? Vai mihin sinä vetäisit rajan? Masennukseen? Aivosyöpään? Diabetekseen? Työttömyyteen?

• bipotarII
        Bipon avokki1 kirjoitti:

Mulla hypis ilmenee siten että jaksan liikkua paljon, olen ilonen, itsetunto kohonnut (joskus jopa liikaakin), saatan olla ylimielinen ja ärtynyt, raha ei pysy käsissä. Pakko ostaa koko aika jotain kivaa. Pakolliset laskut eli vesilasku, sähkölasku, vuokra, puhelinlaskut, nettilaskut ja lääkärilaskut olen aina kuitenkin maksanut eli ne oon pystynyt hoitamaan kunnialla. Ja ruuan oon aina ostanut eli ei oo tarvinnut syödä makaronia seuraaviin rahoihin saakka. Yliseksuaalisuutta ei oo enkä petä suhteissa enkä harrasta irtosuhteita. Seksi voi olla kyllä mielessä paljon, mut en oo tehny asialle mitään. Semmosta on kuitenki etten oo kiinnostunu ihan normaalista seksistä. Ja suhteen aikana oon voinu "ihastua" toisiin pakkomielteisesti, mut ne ei oo ollu aitoja tunteita eivätkä oo edenneet fyysiselle tasolle. Joskus on saattanu olla kuukausi hypoa enkä oo ees tajunnu sitä. Vasta jälkeenpäin tajunnu asian ettei olotila ihan normaali tainnutkaan olla. Mitään kovin euforista olotilaa en muista kokeneeni. Sellanen olo voi olla, että mahassa on perhosia ja pieni jännityksen tunne koko aika. Nukun hypon aikana ihan ok. En vaan malttais millään mennä nukkumaan. Mulla on usein tapana alottaa uus elämä hypiksen aikana. Alotetaan harrastuksia, jotka kestää sen hypon ajan tai alkaa kova suunnittelu ulkomaille muuttamisesta. Ne vaan jää ajatuksen tasolle kuitenki kaikki. Hypossa mä varmaan vaikutan normaalilta jaksavaiselta ihmiseltä vieraille ihmisille, mutta onhan ne jutut kärjistyneet. Kauhea puhumisen tarve on ja kirjottelen tosi paljon. Möläyttelen kaikkea epäsopivaa ja oon liian avoin.

Tosta kontrolloimisesta sen verran, että raha ei pysy käsissä. Niitä en oikein osaa kontrolloida. Se on sellanen pakko saada juttu tuolla aivoissa. Tietää ettei oo rahaa eikä ehkä pysty maksamaan ostoksiaan mut pakko vaan saada ne. Enää ei tietty mitään saa laskuun tai tiliin kun ei oo luottotietoja. Ei voi ostella enää just mitään. Parempi niin. Ihastumisia ei pysty tunnetasolla kontrolloimaan. Sitku palautuu normaaliksi ni ihmettelee et miten ihastui edes johonki sellaseen. Ärtymystä oon oppinu kontrolloimaan enkä enää sitä pura toisiin ihmisiin. Oon sit mielummin omissa oloissani sellasella hetkellä. Oon miettiny tota paljon et oisinko pystyny itteeni pidättelemään noissa ostojutuissa. Ehkä oisin mut en halunnu.

Tossa nyt oli ainaki suurin osa mun hypon oireista. Muuta ei nyt just tuu mieleen.

• Bipon avokki1

Ai, ne kysymykset oli minulle! Jos haluat mulle vastata, kannattaa laittaa suoraan kirjoituksen alle vastaus, niin ei tule väärinkäsityksiä.

Miksi olen vielä miehen kanssa? Haluan selvittää, missä mennään. Onko mitään tehtävissä. Auttaisiko lääkitys. Täällä hetkellä omat voimat alkaa olla aika vähissä. Aina saa olla tukemassa, mutta itse en saa mitään takaisin.

Parisuhteessa ollaan myös silloin huonoina aikoina, eikö? Vai mihin sinä vetäisit rajan? Masennukseen? Aivosyöpään? Diabetekseen? Työttömyyteen?

Oli bipo tai ei, mä en hyväksy pettämistä enkä tollasta haaremin rakentamista. Jos mun bipo pettää, niin potkasen pihalle samantien. Masennus ja työttömyys löytyy mieheltäni. Sairauslomalla tällä hetkellä. Niiden vuoksi en toista jätä. Enkä minkään fyysisen sairauden vuoksi. Eikä sekään ole kovin mukavaa, että et saa mitään tukea itse ja joudut kuitenkin olemaan se tukipilari toiselle. Sairastutat vaan itsesi tuolla tavoin. Sitäkään ei kannata liian kauaa katsella. Mä vaan toivon, ettei miehesi ole sellainen, että menee sairauden taakse ja sillä tavoin hyväksyttää tekonsa sinulla. Sitä mä olen tässä ajanut takaa koko aika. Mutta sinä kai miehesi tunnet.

• Bibon avokki origine
        bipotarII kirjoitti:

Mulla hypis ilmenee siten että jaksan liikkua paljon, olen ilonen, itsetunto kohonnut (joskus jopa liikaakin), saatan olla ylimielinen ja ärtynyt, raha ei pysy käsissä. Pakko ostaa koko aika jotain kivaa. Pakolliset laskut eli vesilasku, sähkölasku, vuokra, puhelinlaskut, nettilaskut ja lääkärilaskut olen aina kuitenkin maksanut eli ne oon pystynyt hoitamaan kunnialla. Ja ruuan oon aina ostanut eli ei oo tarvinnut syödä makaronia seuraaviin rahoihin saakka. Yliseksuaalisuutta ei oo enkä petä suhteissa enkä harrasta irtosuhteita. Seksi voi olla kyllä mielessä paljon, mut en oo tehny asialle mitään. Semmosta on kuitenki etten oo kiinnostunu ihan normaalista seksistä. Ja suhteen aikana oon voinu "ihastua" toisiin pakkomielteisesti, mut ne ei oo ollu aitoja tunteita eivätkä oo edenneet fyysiselle tasolle. Joskus on saattanu olla kuukausi hypoa enkä oo ees tajunnu sitä. Vasta jälkeenpäin tajunnu asian ettei olotila ihan normaali tainnutkaan olla. Mitään kovin euforista olotilaa en muista kokeneeni. Sellanen olo voi olla, että mahassa on perhosia ja pieni jännityksen tunne koko aika. Nukun hypon aikana ihan ok. En vaan malttais millään mennä nukkumaan. Mulla on usein tapana alottaa uus elämä hypiksen aikana. Alotetaan harrastuksia, jotka kestää sen hypon ajan tai alkaa kova suunnittelu ulkomaille muuttamisesta. Ne vaan jää ajatuksen tasolle kuitenki kaikki. Hypossa mä varmaan vaikutan normaalilta jaksavaiselta ihmiseltä vieraille ihmisille, mutta onhan ne jutut kärjistyneet. Kauhea puhumisen tarve on ja kirjottelen tosi paljon. Möläyttelen kaikkea epäsopivaa ja oon liian avoin.

Tosta kontrolloimisesta sen verran, että raha ei pysy käsissä. Niitä en oikein osaa kontrolloida. Se on sellanen pakko saada juttu tuolla aivoissa. Tietää ettei oo rahaa eikä ehkä pysty maksamaan ostoksiaan mut pakko vaan saada ne. Enää ei tietty mitään saa laskuun tai tiliin kun ei oo luottotietoja. Ei voi ostella enää just mitään. Parempi niin. Ihastumisia ei pysty tunnetasolla kontrolloimaan. Sitku palautuu normaaliksi ni ihmettelee et miten ihastui edes johonki sellaseen. Ärtymystä oon oppinu kontrolloimaan enkä enää sitä pura toisiin ihmisiin. Oon sit mielummin omissa oloissani sellasella hetkellä. Oon miettiny tota paljon et oisinko pystyny itteeni pidättelemään noissa ostojutuissa. Ehkä oisin mut en halunnu.

Tossa nyt oli ainaki suurin osa mun hypon oireista. Muuta ei nyt just tuu mieleen.

Bibon avokki eli aloittaja jatkaa. perjantina tuli todellinen isku vasten kasvoja. Mieheni ilmoitti palaavansa ex-vaimonsa luo (me olimme yhdessä 6v). Muutaman valitun sanan sanoin ja ihmettelen yhä vaan hänen mielenoikkuja. Me emme tule koskaan palaamaan yhteen, häne ei ikinä muutu sellaiseksi että voisin enään häneen luottaa. Nuokin sanat, en tiedä ovatko totta vai eivät.
        Exä on niin ihana ja ymmärtäväinem ja kaikkea mitä minä en. No siinä on suhde joka on kävelevä katastrofi. Kaksi ihmistä, toisella todettu bibo ja toinen muuten vaan sekaisin....

• Bibon avokki origine
        Bibon avokki origine kirjoitti:

Bibon avokki eli aloittaja jatkaa. perjantina tuli todellinen isku vasten kasvoja. Mieheni ilmoitti palaavansa ex-vaimonsa luo (me olimme yhdessä 6v). Muutaman valitun sanan sanoin ja ihmettelen yhä vaan hänen mielenoikkuja. Me emme tule koskaan palaamaan yhteen, häne ei ikinä muutu sellaiseksi että voisin enään häneen luottaa. Nuokin sanat, en tiedä ovatko totta vai eivät.
        Exä on niin ihana ja ymmärtäväinem ja kaikkea mitä minä en. No siinä on suhde joka on kävelevä katastrofi. Kaksi ihmistä, toisella todettu bibo ja toinen muuten vaan sekaisin....

Ap jatkaa taas: Nyt viikonloppuna hän otti minuun yhteyttä. Pyysi kokeilemaan vielä kerran kanssaan. Nyt rakastaakin minua??? Olin hänen luonaan juttelemassa. Aloin jo katumaan päätöstäni erosta, lämmittelin yhteen paluuta. Vaadin tiettyjä asioita mm. eksään liittyviä. Oli hyvin nöyrä ja suostuvainen. Minäkin jo ajattelin että ehkä kuitenkin..... Seuraavana päivänä kun kysyin asiasta viestillä niin olikin täysin eri mieltä: "ei siitä kuitenkaan tule mitään, epäilen onnistumista jne". Ihmettelen vain kuinka tuo mieli muuttuu noin kiivaasti. Erossa ollaan ja se on parasta minulle ainakin. Bibon sanaan ei voi luottaa missään asiassa.

• Bipon avokki1

Ap jatkaa taas: Nyt viikonloppuna hän otti minuun yhteyttä. Pyysi kokeilemaan vielä kerran kanssaan. Nyt rakastaakin minua??? Olin hänen luonaan juttelemassa. Aloin jo katumaan päätöstäni erosta, lämmittelin yhteen paluuta. Vaadin tiettyjä asioita mm. eksään liittyviä. Oli hyvin nöyrä ja suostuvainen. Minäkin jo ajattelin että ehkä kuitenkin..... Seuraavana päivänä kun kysyin asiasta viestillä niin olikin täysin eri mieltä: "ei siitä kuitenkaan tule mitään, epäilen onnistumista jne". Ihmettelen vain kuinka tuo mieli muuttuu noin kiivaasti. Erossa ollaan ja se on parasta minulle ainakin. Bibon sanaan ei voi luottaa missään asiassa.

Terveitä on sellasia joihin ei voi luottaa ja on bipoja joihin ei voi luottaa. Kaikki bipot eivät ole samanlaisia. Joten kyllä joidenkin bipojen sanaan voi luottaa. Sinun biposi sanaan ei ilmeisesti voi luottaa ja kannattaa pysyä tuollaisesta hyvin kaukana. Ei kenenkään pää kestä tollasta jatkuvaa ollaan ja ei olla yhdessä toimintaa. Anna hänen mennä. Löydät ihan varmasti vielä joku päivä sellaisen kumppanin jonka kanssa on hyvä elää. Kenestäkään ihmisestä ei saa olla niin riippuvainen, että katselee huonoa käytöstä. Oli se sitten sairauden aiheuttamaa tai ei.

• Bibon avokki origine
        Bipon avokki1 kirjoitti:

Terveitä on sellasia joihin ei voi luottaa ja on bipoja joihin ei voi luottaa. Kaikki bipot eivät ole samanlaisia. Joten kyllä joidenkin bipojen sanaan voi luottaa. Sinun biposi sanaan ei ilmeisesti voi luottaa ja kannattaa pysyä tuollaisesta hyvin kaukana. Ei kenenkään pää kestä tollasta jatkuvaa ollaan ja ei olla yhdessä toimintaa. Anna hänen mennä. Löydät ihan varmasti vielä joku päivä sellaisen kumppanin jonka kanssa on hyvä elää. Kenestäkään ihmisestä ei saa olla niin riippuvainen, että katselee huonoa käytöstä. Oli se sitten sairauden aiheuttamaa tai ei.

Näinhän se tietysti on, venkuloita on kaikissa ihmisissä. Mutta mitä täältäkin on lukenut ja omahohtaisesti olen kokenut, niinkyllä esiin tulee hyvin vahvasti bibojen epäluotettavuus. Puhutaan mitä sattuu ja tehdäään mitä sattuu, viisveisataan toisesta ihmisestä, sille lähimmäisimmälle ollaan kaikista kettumaisin.
        Kunhan saan pääni ja sydämeni kuntoon hänen jäljiltään, olen vielä oikein kelpo kumppani jollekkin ihmiselle.

• Bipon läheinen

Näinhän se tietysti on, venkuloita on kaikissa ihmisissä. Mutta mitä täältäkin on lukenut ja omahohtaisesti olen kokenut, niinkyllä esiin tulee hyvin vahvasti bibojen epäluotettavuus. Puhutaan mitä sattuu ja tehdäään mitä sattuu, viisveisataan toisesta ihmisestä, sille lähimmäisimmälle ollaan kaikista kettumaisin.
        Kunhan saan pääni ja sydämeni kuntoon hänen jäljiltään, olen vielä oikein kelpo kumppani jollekkin ihmiselle.

Ei tällä palstalla nyt niin paljon omaisia käy. Samat tyypit kirjottelee eri nimimerkeillä. Ja sit pitää huomioida se että provoja löytyy netistä aina. Kaikki ei oo sitä miltä näyttää. Eiks bipoja oo Suomessa joku 100 000 ja täällä ehkä 10 aitoa omaista. Tollasia ihmisiä löytyy aina ku eivät viiti hoitaa itteään ja tulos on sitten toi että maanisena loukataan toisia ihmisiä vaikka ei ehkä olis tarkotus tehä mitään sellasta. Nää suomi24 palstat on muutenki sellasia että hyvin paljon on provoja ja inhottavaa sakkia. Kannattaa tutustua noihin muihinki palstoihin. Sama meno jokaisessa. En niin kauheesti luottais netissä kirjotettuihin juttuihin. Kannattaa mielummin mennä johonki tukiryhmiin.

• Älä katso taakse

Usko vain omiin tunteisiin,älä näitä bipoja usko vaikka saattaa niissä joku suht.tervepäinenkin olla.

Ei nuo kertomukset bipoista ole mitään provoilua,niin samat kokemukset on monella.Myös minulla.

Toivottavasti pääset eteenpäin ja voit luottaa joskus ihmisiin.

• Bipon läheinen
        Älä katso taakse kirjoitti:

Usko vain omiin tunteisiin,älä näitä bipoja usko vaikka saattaa niissä joku suht.tervepäinenkin olla.

Ei nuo kertomukset bipoista ole mitään provoilua,niin samat kokemukset on monella.Myös minulla.

Toivottavasti pääset eteenpäin ja voit luottaa joskus ihmisiin.

En väittänyt kaikkien kertomuksien olevan provoja, mutta taatusti jotkut niistä ovat tai muuten vaan keksittyjä juttuja. Me ollaan netissä jossa kaikkeen ei voi luottaa. Täällä voi kuka tahansa esiintyä minä huvittaa. Jokainen aivojaan käyttävä tietää sen. Lapsellista sanoa, että "älä näihin bipoihin usko". Huh huh mitä typerää tekstiä taas kerran. Jos sulla on ollu huono kokemus biposta niin älä yleistä kaikkien olevan samanlaisia.

• Bipon kumppani (ex)

Tuon minäkin koin suhteessa kaikkein pahimmaksi - kun mihinkään ei voinut luottaa! Mieli muuttui koko ajan laidasta laitaan, ja siinä olisi sitten pitänyt pysyä mukana. Todella repivää. Oli koko ajan tyhjän päällä.

• linnukka.annukka
        Bipon kumppani (ex) kirjoitti:

Tuon minäkin koin suhteessa kaikkein pahimmaksi - kun mihinkään ei voinut luottaa! Mieli muuttui koko ajan laidasta laitaan, ja siinä olisi sitten pitänyt pysyä mukana. Todella repivää. Oli koko ajan tyhjän päällä.

Mieli muuttui koko aika? Sekamuotoinen? Mulla ainaki samaa mielialaa pitkät pätkät. Lievää masennusta ollu jo pari vuotta. Mut toi sekamuotonen tai nopeasyklinen on kyl pahin. Varmaan bipolle itsellekin on raskasta kun mieli muuttuu koko aika. Mulla se on aika tasaisesti samaa. Masennuspainotteista ja 2-3 viikon hypoja joskus. Eikö hänellä ollut lääkitystä vai eikö halunnut niitä syödä? Bipon ex kumppanille tämä siis.

• Annu 85

Heippa!

Elämä on yhtä vuoristorataa puoliskon kanssa. Ainainen pelko mielessä maniasta tai masennuksesta. Olen alkanut paremmin ymmärtää äkkikäännöksiä chattäilemällä verkossa kohtalotovereiden kanssa ja avartavaa on lukea myös sairastuneiden blogeja, tässä esim. muutamia: http://bleedingevil.blogspot.fi/
      http://mustikkasuukkoja.blogspot.com/
      http://bipolarisaatio.wordpress.com/

Aina ei pysy rattailla siltikään. Yritän olla menemättä mukaan tunnemyrskyihin - olen niinkuin seinä, jonka läpi en päästä kiuhumishöyryjä toisen raivareista.

Tsemppiä!

• bipom

pitäkää seksi enemmän jännittävämpänä,leikkejä roolipelejä,maaninen henkilö halua kokea uusia jännitäviä asioita jopa riski tilanteista!,se ei silti tarkoita että bipoilla olis oikeus käyttäytyä miten haluaa tai tehdä mitä halua,mutta näitä haluja voi hallita parhaimmin partnerin avulla, mutta vannon että jos molemmat partnerit ovat samalla sivulla ja yrittävät niin olen varma että maaninen henkilö lopettaa kokemuksien etsiminen,kuin kotoa löytyy uusia seikkailuita.

• ....................

Tässä on vain sellainen ongelma, että kun sitä biboa ei kiinnosta se oma kumppani. Vierasta pitää saada, vaikka kotona sais miten paljon ja millaista seksiä vaan. Bibo ei vain pysty kunnolliseen parisuhteeseen. Elämän ei pidäkkään aina olla seikkailu, vaan suurin osa on arkea ja se pitäisi bibojenkin ymmärtää.

• normal*life
        .................... kirjoitti:

Tässä on vain sellainen ongelma, että kun sitä biboa ei kiinnosta se oma kumppani. Vierasta pitää saada, vaikka kotona sais miten paljon ja millaista seksiä vaan. Bibo ei vain pysty kunnolliseen parisuhteeseen. Elämän ei pidäkkään aina olla seikkailu, vaan suurin osa on arkea ja se pitäisi bibojenkin ymmärtää.

Yleistämistä taas. Kaikki bipot eivät petä. Hyvä ku kiinnostaa edes se oma kumppani seksuaalisesti. Saati sit toiset ihmiset. Hyh. Monet bipot on kunnollisessa parisuhteessa. Monet bipot tietävät myös sen että elämä on harmaata arkea eikä mitään seikkailua. Itse en mitään muuta halua kun tasapainoista ja normaalia elämää. Seikkailut on seikkailtu teininä. Et viitsisi yleistää kun et meitä bipoja kaikkia tunne. Yhden kahden perusteella ei voi eikä kannata tehdä päätelmiä.

• BlaahBlaahPöö
        normal*life kirjoitti:

Yleistämistä taas. Kaikki bipot eivät petä. Hyvä ku kiinnostaa edes se oma kumppani seksuaalisesti. Saati sit toiset ihmiset. Hyh. Monet bipot on kunnollisessa parisuhteessa. Monet bipot tietävät myös sen että elämä on harmaata arkea eikä mitään seikkailua. Itse en mitään muuta halua kun tasapainoista ja normaalia elämää. Seikkailut on seikkailtu teininä. Et viitsisi yleistää kun et meitä bipoja kaikkia tunne. Yhden kahden perusteella ei voi eikä kannata tehdä päätelmiä.

Aina sama naukuminen, jos joku kertoo kokemusksiaan. Teidän sairaus nyt vaan menee lähes tulkoon samaa rataa ja samaa sontaa kaikilla.

• normal*life

Ei todellakaan mene. Kuinkas monta bipoa tunnet että voit väittää näin? Järki käteen nyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      93
      2225
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      156
      1828
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      175
      1370
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      233
      836
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      764
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      759
    7. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      751
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      623
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      607
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      591
    Aihe