Pitää luopua moottoripyörästä

Viragon omistaja

Ostin moottoripyörän pari vuotta sitten, juuri sellaisen josta olen haaveillut jo 80-luvulta saakka: mustan Yamaha Viragon. Olen vasta alkutaipaleella opettelussa, olenhan 55-vuotias nainen jonka lähipiirissä ei ole yhtään motoristia, eikä minulla valitettavasti ole mitään motoristitaustaakaan. Vain oma haaveeni pyörästä ja vapaudesta.

Pyöräni on kaunis ja olen ajellut sillä Länsi-Uudenmaan mutkaisilla teillä, yleensä aamuvarhaiseen aikaan etten olisi muille tien tukkeena mahdollisine vaihteenlöytämisongelmineni. Olen juonut eväskahveja levähdyspaikoilla ja milloin missäkin, kuunnellut lintujen laulua ja katsellut auringon nousua, usvaa peltoaukeilla, tuntenut miten auringonsäteet alkavat lämmittää hieman kohmeisia sormiani. Katsellut kaunista pyörääni ja ollut siitä onnellinen.

Tänä keväänä minun kuitenkin pitää myydä pyöräni.

Asia liittyy perikunnan omistamaan kesämökkiin ja siitä osuutensa haluaviin osakkaisiin, heidän uloslunastamiseensa ja siis proosallisesti rahaan ja sen riittämättömyyteen. Seikkoihin joille en voi mitään. En todella voi.

Kertokaa minulle miten selviän luopumisesta.

Miten voin myydä kauniin pyöräni, mitä voin tehdä helpottaakseni kipua?

Mitä te ajattelitte, te jotka myitte pyöränne ja selvisitte siitä? Miten pystyitte luopumaan?

Auttakaa minua jos osaatte.

23

1723

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raha ei ole ikuista

Maailma on täynnä mitä erillaisempia jaappanilaisten pikku kätösten tekemiä
      pyöriä.. osta sitten uusi kun budjetti sallii.

• JOO:::

Osamaksulla sitten ensikeväänä !

• Ygckkn

Hienosti kirjoitit noista aamuisista ajoreissuistasi!

Vuosia ei kuitenkaan sinunkaan iässäsi ole määrättömästi moottoripyöräilyyn enää käytettävissä. Siksi pakollinen tauko olisi kiva päästä jotenkin välttämään muilla rahoitusjärjestelyillä.

• ei voi selvitä

Elinikäinen vamma tuollaisesta jää sieluun. Jos sellaisen iskun saa nuorena, voi vanhempana ostaa uuden prätkän ja eheytyä henkisesti, mutta tuolla iällä voi loppua aika kesken.

Oliko aloittajan juttu totta ollenkaan, perintömökkien rahoituskuvioita ei pelasteta viragon myynnillä.

• Hessu vm.52

Eikö yksinkertaisempi tapa ole hankkia Viragon arvon verran pankista rahaa vaikkapa 10v maksuajalla ja naatiskella "mopoilusta" niin kauan kuin se on mahdollista meidän prätkäpoikien iloksi.

• Itse tarjoat hyvää ratkaisua. Mitähän jos liittyisit itse tuohon osuutensa haluavien porukkaan, pääsisit isosta rasitteesta ja prätkäsi saisit pitää plus sievoist käyttörahat sillä ajamiseen.
      Elämähän on valintoja, kaikkea ei voi saada, eikä tarvitsekaan !

• Halu ja vapaus

Jos jotain oikeasti jotain haluaa...varmasti löytyy keinot!

• Harkinnan paikka

"Asia liittyy perikunnan omistamaan kesämökkiin ja siitä osuutensa haluaviin osakkaisiin, heidän uloslunastamiseensa ja siis proosallisesti rahaan ja sen riittämättömyyteen. Seikkoihin joille en voi mitään. En todella voi."

Aika paradoksaalinen tilanne. Joudut luopumaan kesämökin vuoksi laitteesta, jota yleensä pidetään vapauden symboolina. Ja kesämökki on tunnetusti melkoinen työleiri, aika kaukana vapauden tunteesta. Itsekin olen harkinnut luopua pyörästä, mutten vaihtaisi sitä kesämökkiin. Matkailuautoon mieluummin. Tässä ok-talossa on aivan riittämiin staattisuutta ja puuhaa. Ja kuten jo joku täällä kirjoitti: eikö se pyörä ole kuitenkin tuossa sopassa kuin silli valtameressä?

• Asia on näin !

...ihminen saa mitä haluaa..jos ei saa...ei halua riittävästi!

• Jaskan Pauhantaa

Kyllä pienestä on kiinni, ei mikään viragon malleista maksaa kovinkaan paljoa,
      ehkä maksimissaan muutama tonni eli ei sillä perintöjä pelasteta.

Onko joku vanhan mökin himoitseminen sitten arvokkaampi kuin harrastus?
      Jokainen tekee itse päätöksensä ja kärsii seuraukset valinnoistaan.

Turha sitten itekeä mökin ikkunassa kun kuulee moottoripyörän pärinää.

• Mp-40v

Älä myy vaan nauti, siitä mistä haluat.
      Kesämökkihän on tulossa sinulle, vai?
      Voit tulevana omistajana hakea kiinnityksen maanmittauslaitoksesta ja sitten sitä vastaan lainaa pankista muiden ulos lunastukseen.
      Ja pyöräily jatkuu!!

• vaihtoehto2013

Mökki kesäksi vuokralle. Ihmisiltä saa kiskottua törkeitä rahasummia jos paikka on siisti ja asiallinen. Sitten ensikesänä pääset prätkällä mökkeilemään jne

• kul....

jos olet vapaa, niin sulla varmaan olisi mahti saada karvaturpa puikkoihin jolla on iso gustom, jolla voitte porukassa ajella aamu sumussa ja nauttia muustakin kuin ajelusta..ties vaikka se karvanokka ostais sulle sen wiragon..

• Hondamies bigone

Myy ihmeessä pois. Älä ruikuta.

• Setori-mies

En tiedä pyöräsi ikää, joten sen arvoa on vaikea sanoa. Mutta jos se on 535, niin kallein nettimotossa on tälllä hetkellä noin 5 000 €. Voihan pyöräsi olla uusikin ja isompikin. Mutta mieti, paljonko olet siitä maksanut ja paljonko saisit. Otat todennäköisesti aika lailla takkiin kaupassa. Pyörän hinta on pientä mökkikaupassa. Koita löytää se raha jostain muualta. Senhän vaikka tinkii mökin hinnasta.

• turhakkeille ei

myy pois, motskari onkin todellinen turhake.samat matkat taittaa kyllä autollakin, myös talvella.

• nautinto turhaa?

Motskari on nautintalaite, auto kuljetin. No joo, jos ei elämästä halua nauttia, sitten ajelee pelkällä autolla.

• Man´s got to do

Meitä karvaturpia , jotka sitä paitsi ovat aloittaneet jo -60 luvulla on yllättäen
      elossa , vaikka kiusallakin ..itse olen yli 60 ja viimeisimmät pyörät olleet
      Gixxereitä öljyjäähdytteisestä 1100 ..hayabusaan ..
      Kun aikaisin aloittaa saa vastinetta ..Hienosti kuvailit luonnon ja ymmärrät
      ainakin mistä on kyse ...Siihen kun liität mitä moninaisemmat harrastuksen
      yläkulttuurit..Man saaren ajot Nort West ..Mugello..

• Ukko 44v

Kolme vuotta sitten olin tilanteessa et oma talo oli saatava vaikka hieman epävarmaan aikaan. Lomautusta takana ja kireet ajat muutenkin.
      Mietittiin et joko lähtee harrasteauto(jenkki 70luvulta) tai yamaha 1100. Jammu lähti ja rahaa tuli 7800euroo ja se oli just sen verran et talo saatiin omaks.
      Mietin et isoja veekasi autoja ei kohta enään tehdä mut prätkiä tulee aina oleen. Päädyin näin ollen myymään rakkaan prätkäni(auton kanssa yhteiseloo takana 16vuotta)
      Haaveilen et joskus saan taas prätkän alleni mutta sen aika ei ole nyt vielä.

• enkä oo ainoa

joo luovu mopostasi ja luopukaa joka ukko.Ajelette mutkaisilla pikkuteillä,missä älyttömällä melulla häiritsette luonnon ja ihmisten rauhaa.Arvaa vaan kuinka moni teitä kadonneen nuoruuden kaipaamia ukkoja vihaa.Ja ne nuoret kaahaajat vaarantavat muita tiellä kulkijoita.Ihmettelen miksei katsastuksessa kiinnitetä huomioon motsksrien tuottamaan meluun.Autot kyllä syynätään.

• puristaako pirusti

Etkö voi eläkkeellä jo löysätä teräsvannetta pääsi ympärillä?

• Luovu siitä mökistä.

Ota oma osasi ja sillä selvä.

Jos ja kun luovut pyörästäsi:

- sua alkaa ottaa kupoliin luopuminen

- pyörästä saamasi raha ei kuitenkaan riitä

- jos ja kun saat mökin itsellesi, alkavat sukulaisesi kinuamaan mökkiä lainaksi nostalgian yms. vuoksi; näin kävi kaverilleni

- kauppakirjaan tulee aivan varmasti klausuuli ikuisesta nautinta oikeudesta näille muille tai osalle porukasta. Minä olin ostamassa perikunnalta, jossa oli toinen vanhempani, vanhaa "kolhoosimökkiä", ilmeni että sukulaiset halusivat kuitenkin tonttiin erilaisia käyttöoikeuksia kuten asuntoauton parkkeerausta yms.

Joten..... prätkän kanssa vietät vapaasti nautinnollisista reissuista hamaan tulevaisuuteen.

• Rojali Enfieldi

Mielestäni sinulla ei ole mitään syytä luopua moottoripyörästäsi, jos taloutesi on muuten kunnossa. Ensinnäkin perintömökin osuuksien lunastukseen ei Viragosta ole kauheasti apua ja toden näköisesti saat pyörästäsi vähemmän, mitä olet siitä maksanut. Uudempikaan Virago ei juuri mökkikaupassa tunnu.
      Suosittelen, että otat pankista lainaa tuota kiinteistöä vastaan, koska pankkilainojen korot ovat niin alhaalla, että se kompensoi kummasti tuota pyöräkauppaa ja ajelet pyörälläsi edelleenkin aamuisin, nauttien niistä hetkistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      8
      2718
    2. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      163
      2620
    3. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      184
      2481
    4. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      12
      2004
    5. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      18
      1975
    6. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      54
      1818
    7. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      69
      1548
    8. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      10
      1113
    9. Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?

Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?
      Ikävä
      68
      1109
    10. Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta
      Maailman menoa
      63
      960
    Aihe