anoretktikot miettikää itseänne

kjhgljhgl

ymmärrän että teillä on sairaus, ettekä voi sille välttämättä mitään, enkä rupea saarnaamaan huonosta itsetunnosta tai säälittävyydestä tai muusta. Miettikää oikeasti, että tekeekö elämästä onnellista se, että vihaatte iseänne ja omaa kehoanne? Miten oloanne parantaa se, että saatte sen viisi kiloa pudotettua? Tekeekö jatkuva itsensä tarkkailu elämästä hyvää? Miksi ette halua apua ongelmiinne?

11

228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sicj

Vaikka haluaisin, tipun aina uudestaan sairauteeni.

• jhlkjhjkhj

se on hyvä jos on joku motivaatio parantua. toivottavasti muut auttavat sinua ja saat tueksesi myös ammattiapua

• Parantumassa

Niimpä.. Ihmisen mieli voi oikeesti olla hyvinkin sairas..
      Minäkin olin TOSI lähellä vaipua anoreksian synkkään maailmaan.
      Alkuhurmos oli kertakaikkisen mahtavaa, paino tippui rytinällä ainakin viisi kiloa ja olokin oli vielä hyvä.
      Sitten laskeutui se synkkä varjo ylleni. Välttelin sosiaalisia tilanteita ja syömistä ulkona koska en voinut laskea ruoan kaloreita. Ystävät ihmettelivät kun minulta ei löytynyt enää aikaa.. En halunnut kertoa kenellekkään sillä pelkäsin että he pakottavat minut hoitoon ja lihon taas entisiin mittoihin. Olo huononi päivä päivältä, olin kiukkupussi enkä jaksanut keskittyä mihinkään muuhun kuin kaloreiden laskemiseen. Liikunta jäi kun ei elimistö jaksanut enää, lenkkeillessäkin oli sydän puristautua ulos. Sorruin ahmimaan ja siitä seurasi oksennus-morkkis kierre joka jatkui ja jatkui. Hiuksia alkoi lähteä päästäni isoina tuppoina ja henkeni haisi. Minulla oli jatkuva vilu ja pää kipeä.
      Sitten jäivät kuukautiset, olin onnesta suunnillani.
      Kuitenkin, kehoni oli vaarallisen paljon säästöliekillä enkä laihtunut enää yhtään. Oli siinä ihmettelemistä kun söi vain alle 500cal päivässä eikä paino tippunut.
      olisinpa silloin tiennyt..
      Jostain ihmeen syystä löysin takaisin tielle onnellisuuteen. Haluan takaisin sen entisen minän joka voi joskus rauhassa syödä herkkuja potematta siitä huonoa omaatuntoa. Nykyään haluan olla terve,hyvinvoiva ja iloinen nuori nainen joka syö ennenkaikkea oikein! Paino on lähellä alkupainoa mutta tästä on hyvä aloittaa uudelleen,terveellisemmin. Nykyään käyn lenkillä joka aamu ennen töitä(45 min) syön runsaan aamiaisen; esim syön:
      1dl mysliä
      1dl maitoa
      Kuppi vihreää teetä
      Rypsiöljyssä paistettu muna
      1dl rahkaa
      2 Porkkanaa
      Kuppi kahvia
      Jonkun mielestä ehkä vieläkin liian vähän mutta tällä oikeasti jaksaa.
      Nälkä ei vedä vatsaa kuopalle ja olo on mitä parhain!
      OIKEASTI IHMISET RAKKAAT TOIVON TEILLEKKIN SAMAA! NOUSKAA SEN PAHAN ANAN KYNSISTÄ, SE EI OLE MITÄÄN NIIN HIENOA ETTÄ TEIDÄN PITÄISI HYLÄTÄ ELÄMÄNNE! PAINO EI LASKE JOS SYÖTTE NIIN VÄHÄN, KEHONNE MENEE SÄÄSTÖLIEKILLE JA LAIHTUMINEN LOPPUU! USKOKAA TAI ÄLKÄÄ!
      TERVEELLISILLÄ ELÄMÄNTAVOILLA SENTÄÄÄN LAIHDUTTE, _PYSYVÄSTI_!!
      JAKSAMISIA KAIKILLE

• Kita kiinni!!!!!

Minä en enää jaksa yhtäkään näistä miksi ette blaa-blaata.
      Juokse mutkia kauas näkymättömiin. Ei teille jaksa eikä kannata jauhaa miksi.
      Ette ikinä ettekä koskaan tajua tätä helvettiä, ei kukaan joka ei itse siinä ole kärventynyt.

Varmaan nautitaan tästä, varmaan luullaan olevamme niiiiiiiin kauniita ja haluttavia ja seksikkäitä ja onnellisia ........ Multa hajoo pää.

Älä sekoita OIKEITA anorektikkoja ja pro-anoja ja wannabeitä.

• kfkfkfkfk

Hahahahahahah kunnon teini angstia.vitun pelle
        Alat syömään vaan sillä se sun pikku prinsessatautis lähtee

• Abacab

Niin, ja kaikki diabeetikot laittakaahan sokeriaineenvaihduntanne takaisin normaaliksi! Yhtä helppo homma!

• kdkfkfkfk

No se on oikea sairaus.anoreksia ei ole sairaus

• Abacab
        kdkfkfkfk kirjoitti:

No se on oikea sairaus.anoreksia ei ole sairaus

Hehheh! Onko masennus sairaus vai pitääkö masentuneenkin vaan hymyillä ja olla iloinen? Mielenterveysongelmat eivät välttämättä ole ihan hirveän helppoja ymmärtää. Anoreksiaa sairastaa niin monta miljoonaa ihmistä samankaltaisin oirein että tuskin he nyt ovat ihan itse sitä keksineetkään.

Youtubessa on hyvä dokumentti 8 vuotiaasta anoreksiaan sairastuneesta tytöstä. Se kannattaa katsoa, voi mieli muuttua.

http://m.youtube.com/#/watch?v=zz0NkVtSdkQ&desktop_uri=/watch?v=zz0NkVtSdkQ

• voimat loppu

Sen lisäks että anorektikot miettisivät itseään, niin miettisivät myös perhettä ja ystäviä mitä he joutuvat kestämään kaiken hädän ja epätoivon keskellä ku yrittävät auttaa parhaansa mukaan sairastunutta. Mun kaverilla on ollut jo 10 vuoden ajan anoreksia eikä minkään valtakunnan apua ole ollut sairaalahoidoista, perheen ja ystävien tuesta ja hädästä. Olen tällä hetkellä varmaankin kaverini ainut ystävä, jolle hän avautuu ongelmistaan ja myöntää sairauden. Oon yrittäny puhua, kuunnella, auttaa ja tukea parhaani mukaan, jopa pakottanu syömään ja laatinu ruokavaliotakin hänelle, mutta mistää ei ole hyötyä. Hän on jo täysikäinen ja kieltäytyy nykyisin sairaalahoidost, vaikka se olis paras paikka hänelle tällä hetkellä.
      En enää jaksa katsoa vierestä sairasta touhua, kun kaikki apu menee kuuroille korville, joten tein ratkaisuni omaksi parhaakseni ja lopetin kaveruuden. Anoreksia on sellainen sairaus joka imee mehut myös perheeltä ja kavereilta.
      Älkää olko itsekkäitä sairaudesta huolimatta, vaan miettikää mitä läheisiänne! he kärsivät samalla tavalla.

• Abacab

Anoreksia on sairaus täynnä itseinhoa ja minäkuvan vääristymiä. Syyllistäminen saa anorektikon vain syyttämään itseään enemmän, tuntemaan itsensä muita huonommaksi ja entistä sairaammaksi. Ei tuosta ole apua, anorektikko tarvii tukea ja voimakkaita läheisiä jotka haluavat auttaa. Syyllistäminen ei tässäkään toimi!

• HalfDead

Kuten sanoit, anoreksia on sairaus. Siinä ei (aina) ole kyse onnellisuudesta. Päässä on niin voimakas ajatus, jonka mukaan alkaa elämään. On vaan pakko, ei voi muuta kun laihtua. Itse antaisin mitä vaan, että olisin taas terve.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      91
      7660
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      124
      6380
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      164
      4491
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      235
      3091
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      91
      2656
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      44
      2012
    7. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      137
      1642
    8. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      197
      1554
    9. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      48
      886
    10. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?

Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk
      Tv-sarjat
      21
      812
    Aihe