Apua skootterin valinnassa!

mopoalokas

Olen 15v ja saan pian mopokortin ja minun pitäisi päättää minkä skootterin valitsen. Haluaisin skootterin, joka on hinta/laatusuhteelta hyvä, joka on helppo huoltaa, kiihtyy melko hyvin ja kiihtyy myös ylämäessä, sekä kuluttaisi mahdollisimman vähän bensaa. :)

6

153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mopoalokas

Niin ja olen jo ajatellut seuraavia: Sym orbit II, Kymco Agility, Keeway Ry6 ja Sym jet 4. Minkä näistä valitsisin? Ehdottakaa myös muitakin jos tulee mieleen :)

• mopoalokas

auttakaa nyt joku :D

• mopopoika.

Riippuu paljolti budjetista. jos on yli 1000e käytössä niin suosittelen lämpimästi Aprilia SR. Nuo mitä olet ehdottanut ovat vähä rajusti sanottuna "kakkosluokan mopoja". Niihin parempiin sitten lukeutuvat lähinnä Yamaha, Derbi, Aprilia. Uudehko/ hyvin pidetty Yamaha Aerox on myös loistava peli, mutta alle tonnilla ei niitäkään tahdo saada.
      Katsopas ainakin noita malleja täältä; www.nettimoto.com

• Kymco on hyvä

Mikä vika Kymcossa? Yksi laadukkaimmista skootterimerkeistä mitä löytyy. Tiedän, että Agilityillä on ajettu kymmeniä tuhansia kilometrejä ihan perushuolloilla. Ainoa ongelma on katteiden hinnat. Mutta niitä on kuitenkin saatavissa, toisin kuin joissain Kiinan vehkeissä. Eikä Sym:kään huono ole. Sen sijaan Derbin skootterit eivät ole kovin hyvässä maineessa. Yksikin isäntä kirosi sellaisen alimpaan kastiin, oli ollut niin paljon vikaa...

• osta

joku solifer ja mieluiten variaattorista rajoitettu niin voit pikkusen virittääkkin ilman että nopeus muuttuu vaan se kiihtyvyys/teho

• factracing07kiivi

Noista joista kysyit niin Keeway on ainakin luotettava, kulkee vakiona noin 55 km/h vauhtia ja on ihan hyvän näkönen. Keeway on lisäksi Eurooppalainen merkki, moposkootterit valmistetaan Aasiassa, niin kuin nyky Peugeotit.

Tuo Keewayn luotettavuus ja vauhti kerron kokemuksesta, mulla oli uutena hankittu vm 2007 F-Act Racing, kolme vuotta se toimi minulla perushuolloilla tosi hyvin, oli mulla koko ajan vakio. Sitten tuli B-luokan ajo-oikeus ja kiivi myyntiin.

Jäi vauhdissa vähän viritetty Derbi smoto jälkeen vakio kiiville. Alamäkeen mittari loppu kesken (80 km/h asti mittari), täysin vakio.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe