Olen 15v ja saan pian mopokortin ja minun pitäisi päättää minkä skootterin valitsen. Haluaisin skootterin, joka on hinta/laatusuhteelta hyvä, joka on helppo huoltaa, kiihtyy melko hyvin ja kiihtyy myös ylämäessä, sekä kuluttaisi mahdollisimman vähän bensaa. :)
Apua skootterin valinnassa!
6
153
Vastaukset
- mopoalokas
Niin ja olen jo ajatellut seuraavia: Sym orbit II, Kymco Agility, Keeway Ry6 ja Sym jet 4. Minkä näistä valitsisin? Ehdottakaa myös muitakin jos tulee mieleen :)
- mopoalokas
auttakaa nyt joku :D
- mopopoika.
Riippuu paljolti budjetista. jos on yli 1000e käytössä niin suosittelen lämpimästi Aprilia SR. Nuo mitä olet ehdottanut ovat vähä rajusti sanottuna "kakkosluokan mopoja". Niihin parempiin sitten lukeutuvat lähinnä Yamaha, Derbi, Aprilia. Uudehko/ hyvin pidetty Yamaha Aerox on myös loistava peli, mutta alle tonnilla ei niitäkään tahdo saada.
Katsopas ainakin noita malleja täältä; www.nettimoto.com- Kymco on hyvä
Mikä vika Kymcossa? Yksi laadukkaimmista skootterimerkeistä mitä löytyy. Tiedän, että Agilityillä on ajettu kymmeniä tuhansia kilometrejä ihan perushuolloilla. Ainoa ongelma on katteiden hinnat. Mutta niitä on kuitenkin saatavissa, toisin kuin joissain Kiinan vehkeissä. Eikä Sym:kään huono ole. Sen sijaan Derbin skootterit eivät ole kovin hyvässä maineessa. Yksikin isäntä kirosi sellaisen alimpaan kastiin, oli ollut niin paljon vikaa...
- osta
joku solifer ja mieluiten variaattorista rajoitettu niin voit pikkusen virittääkkin ilman että nopeus muuttuu vaan se kiihtyvyys/teho
- factracing07kiivi
Noista joista kysyit niin Keeway on ainakin luotettava, kulkee vakiona noin 55 km/h vauhtia ja on ihan hyvän näkönen. Keeway on lisäksi Eurooppalainen merkki, moposkootterit valmistetaan Aasiassa, niin kuin nyky Peugeotit.
Tuo Keewayn luotettavuus ja vauhti kerron kokemuksesta, mulla oli uutena hankittu vm 2007 F-Act Racing, kolme vuotta se toimi minulla perushuolloilla tosi hyvin, oli mulla koko ajan vakio. Sitten tuli B-luokan ajo-oikeus ja kiivi myyntiin.
Jäi vauhdissa vähän viritetty Derbi smoto jälkeen vakio kiiville. Alamäkeen mittari loppu kesken (80 km/h asti mittari), täysin vakio.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462