Heippa
Mietiskelen tässä että millaista on laitoshuoltajan työ? Missä työskentelette ja koskapa teillä on alan tutkinto, niin onko palkka millainen ja onko helppo saada täysiä tunteja?
Laitoshuoltajan työ, millaista?
7
925
Vastaukset
- -------
Työskentelen kiertävänä sijaisena. Teen hommia silloin kun minulle sopii. Palkka on pieni. 10.38€tunti ilman ikä ja ym.lisiä. teen sijaisuuksia sairaalassa ja vanhainkodeissa ja minusta tää on paras ammatti mitä on:-)
- elämä on
olen laikkarina sairaalassa , vaki paikka, palkka n. 2700€ /kk tykkään tästä työstä vaikka olenkin saattohoito osastolla joka on henkisesti aika raskasta.
- laikkari -07
olen laikkarina vanhainkodissa,tykkään työstäni! kun saatas vain nuoret kiinnostumaan tästä alasta!
- ave-eve
Itse olen n.30v nainen ja ollut laikkarina sairaalassa hieman päälle viitisen vuotta. Työ on vuodeosastoilla sekä aamu-että iltavuoroa. Päivystyksessä tehdään myös yövuoroa ja yleiset osastot pääsääntöisesti päivävuoropainotteisia.
Työ on fyysistä, paljon kävelyä vuoron aikana, usein kiireistä, mutta myös monipuolista. Ainakin näin vuodeosastolla. Työtehtäviin kuuluu siivouksen ohella, ruoka -ja pyykkihuoltoa, asiakaspalvelua yms. Paljon ollaan hoitajien kanssa yhteistyössä.
Koulutuksen kävin työkkärin järjestämänä aikuiskoulutuksena. Kesto oli n. 9kk päiväopetuksena, jos n. 4kk oli työharjoittelua. Työharjoittelussa kannattaa käyttää jaksot erilaisissa kohteissa, jotta tiedät minkälainen työympäristö sinua mahd. kiinnostaa.
Itselläni oli entuudestaan 9kk siivouskokemusta lähinnä majoituspuolella. Tämä ammattitutkinto avasi ovet sairaalan laikkaritehtäviin. Näin ainakin pienellä paikkakunnalla. Pkseudulla ainakin näyttää olevan sen verran työvoimapulaa, että työhön pääsee usein ilman kokemusta/koulutusta.
Palkkani on tällä hetkellä n. 2000e/kk lisineen.
Ja mikäli tuon ammattitutkinnon lisäksi koulutus kiinnostaa, niin sitten voi jatkaa siivousohjaajaksi tai teknikoksi. Usein työnantajatkin tukevat näitä koulutuksia. Täysiä tunteja kyllä saa kunhan motivaatio ja oppimiskyky on kohdallaan, niinkuin nyt missätahansa työssä :)- innahainen
Minulla kokemusta sairaaloista 15 vuotta, kysymys täysistä tunneista ei ole ongelma kunnalliselle/valtiolle työskennellessä, vajaapäiviä ei yksinkertaisesti ole. Yksityiselle en lähtisi, kokemusta vuoden verran, se riitti...ammattitutkinto avaa ovet vakipaikkoihin ja valinnanvaraa riittää. Täällä palkka 2000, tosin en enää tee viikonloppuja (pkl)
- vkosiivous
Minä olen koettanut markkinoida työtäni nuorille; itsenäistä, saa soveltaa tietojaan käytännössä ja työn tuloksen näkee heti jne.
Yksikin välivuotta viettävä tyttö lähti perhoon kokiksi lukemaan. Kuule tyttö! Luitko tämän päivän hesarin, mitä palkkaa ja millaisissa olosuhteissa HUIPPUKOKITkin työskentelee!- mitä tahansa
et taida työskennellä pääkaupunkiseudulla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701