Kasi ei ilmoita

päivtyksistä

tulevista päivityksistä mitenkään. Kaksi kertaa jo käynyt niin, että kone on alkanut päivittää itseään omatoimisesti ilman varoitusta. Luulin koneen menneen jo rikki, kun se vain jämähti paikoilleen. Ruutu meni pimeäksi, hiiri jumahti jne jne.
Sitten pitkän odottelun jälkeen tuli ilmoitus jotta päivitykset kohta ladattu.
Jos olisin ollut vaikka pankkiasioilla ja muussa tärkeässä olisi ollut paha tilanne.

Miten kasi voi toimia näin?

14

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erinomainen kasi

      Eikös se ole hyvä, että kasi hoitaa hommat ja sinä saat toimivan käyttiksen ilman sinun actiivisuutta ?

      Johtotähti käyttöjärjestelmät päivittää koneen sinun nukkuessakin, jos et sammmuta "myllyä" !

    • ei voi kun päivitell

      Kasi hoitaa päivitykset käyttäjän oman valinnan mukaan, niinkuin aiemminkin. Turha on käyttistä syyttää jos ei osaa käyttää.

      • asian tuntia

        Totta kai sen voi asetuksella vaihtaa, mutta useille toheroille se on parempi, kun kasin päivitykset asennetaan järestään, ilman "valikointia", sillä tällä hetkellä jokainen päivitys on tarpeelllinen "toiminnan edistämiseen" ilman poropeukaloiden "valikointia" !

        Siis jättäkää se "oletus asennus" päälle ainakin toistaiseksi, niin ei ole tarvis tulla sivulle vaikertamaan "nyrjähtäneen" koneen "oikuista" !!!!!!


    • Paina näppäinyhdistelmä [WINDOWS] [X] ja valitse
      Ohjauspaneeli > Järjestelmä ja suojaus > Windows Update > Muuta asetuksia
      ja sieltä sopiva vaihtoehto.

    • et näin on

      Paras on käyttää " Näytä päivitykset, älä asenna niitä, asennan itse tarvitsemani " suunnitelmaa.

    • asijantuntija

      Sinne Metron puolelle ilmestyy päivitysten asennuksen jälkeen laatikko mitä pitää käydä klikkaamassa, muutoin Windows 8 käynnistää koneen uudelleen.

    • aloittaja lisää

      Eihän siinä mitään, jos kone haluaa päivittää itsensä, mutta kun tämä 8 tekee sen siis aivan mitään ilmoittamatta. Vanhemmat käyttikset on aina ilmoittaneet etukäteen hyvissä ajoin, että päivityksiä saatavana tai sulkemisen yhteydessä se on sanonut "älä sammuta konettä päivittää" Kyse siis onkin siitä, että mitään ilmoituksia ei tule ei näy ja kone menee tilttiin ja alkaakin päivittää kesken kaiken. Vaikka tuo automaattipäivitys olisikin päällä tulisi sen ilmoittaa etukäteen kuten aiemmissakin versioissa.

      • optiosanktio2

        Ongelman tässä varmaan tekee se että W8;n päivitys tapahtuu automaattisesti muistaakseni 3 vuorokauden sisällä siitä kun ne on esilatautunut koneelle ja ellei huomaa itse klikata päivittymään niin kone aloittaa päivityksen kysymättä. Päivitys tapahtuu taustalla kuten ennenkin eikä sen pitäisi häiritäkoneen muuta käyttöä.

        Näyttää että syytetään helposti uutta järjestelmään kun itse uusavuton eikä ole halua edes tutkia ja opetella mitä muutosta johonkin aikaisempaan versioon on tullut vaan otettaa että vanha oppi riittää.


    • selvitystä lisää

      Kyse on siis siitä, että windows alkaa päivittää itsestään..ok se on normaalia, mutta se , että kone menee täysin jumiin ja mitään ei voi tehdä päivitysten aikana ja näyttökin pimenee, hiiri lakkaa toimimasta, mikään ei siis toimi. Kone ei kerro mitään mitä tekee se vain lakkaa toimimasta kokonaan siksi aikaa kun päivittää.

      Eihän sen nyt ihan noin pitäisi päivitystenkään suhteen mennä

    • ei uusavuton

      Ei pitäisikään. Uuden olisi kai tarkoitus olla kätevämpi eikä hankalampi kuin vanha. Joku guru täällä aina syyttää kysyjiä tumpeloiksi vaikka useimmat nykyään on varsin kokeneita tietokoneiden kanssa ja valitukset perusteltuja.

    • menee hermo

      Itsellä käyttis ilmoittaa että käynnistää koneen 15min päästä uudestaan. Pyytää tallentamaan kaiken. Tehnyt 2 kertaa viikon sisään. Muuten ihan kiva mut molemmilla kerroilla ollut menossa rahalla maksetut pokeri turnaukset!!! Ei auta kun odottaa 20min ja katsoa paljonko hävisi..... Koskee pikkusen hermoon.

      • vapauta itsesi

        osaatko pokeria? windows-pokeri menee näin

        control panel > windows update > change settings

        itse en anna microsoftin kopioida mitään koneelle >
        check updates but ...me choose ...

        tiesitkö muuten, että pokeri on nollasummapeli
        kun
        taas sijoittaminen ei ole? Arvaa kumpi koskee hermoon
        vähemmän sen takia?


    • turhia olmoittele

      Gyberase se on!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4599
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1610
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      214
      1403
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1371
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe