Olen hetero transmies (biologinen nainen, jolla miehen identiteetti) ja läpikäymässä sukupuolenkorjausta hormonein ja leikkauksin. Yksi syy siihen, että olen hyvin vähän edes tosissani yrittänyt etsiä tyttöystävää on se, että koen vahvasti olevani mies, enkä pysty näkemään itseäni naisen kanssa naisen kehossa.
Luultavasti vuoden päästä hormonit ovat muokanneet ulkomuotoani maskuliinisemmaksi ja menen läpi kaikille miehenä (eli kukaan ei uskoisi minua katsomalle, että olen koskaan "ollut" nainen). Varmasti silloin itsellänikin parempi ja itsevarmempi olo, kun vihdoin minut nähdään miehenä, eikä vain tarvitse uskoa minun sanoihini.
En ole vielä edes etsimässä suhdetta, mutta mietin jo nyt, että missä vaiheessa pitäisi tälle toiselle osapuolelle kertoa, että on elänyt yli 30 vuotta ns. naisena? Jos kertoo heti, että on transsukupuolinen, niin toinen saatta pelästyä ja unohtaa koko homman heti alkuunsa ennen kuin on edes kunnolla oppinut tutustumaan minuun persoonana.
Jos kertoo vasta intiimijuttujen tullessa mukaan kuvioon, niin toinen saattaa tuntea olonsa petetyksi ("mitä, olenko minä suudellut naista?!" tms. ajatus saattaisi sillä käydä mielessä), enkä minä ainakaan halua pettää ketään tieten tahtoen.
Ja nykyään, kun näyttää siltä, että suhteissa edetään kovin nopeasti, niin ei voi oikein olla varma, että koska pitäisi kertoa tällaisesta asiasta.
Kertoako sitten, kun tulee se ensisuudelman paikka? Saattaisi siinä "historian oppitunti" hieman latistaa tunnelmaa :D
Uskoisin, että pystyisin/osaisin olla jollekin ihanalle ihmiselle (naiselle) sellainen poikaystävä/miesystävä, joka osaa ottaa hänet paremmin huomioon ja ymmärtää (paremmin kuin biomies, joka on syntynyt mieheksi ja joka kokee olevansa mies), koska tiedän fyysisesti, mitä on olla nainen ja mitä kaikkea siihen kuuluu.
Mielipiteitä ja neuvoja olisi kiva kuulla, niin naisilta kuin miehiltäkin :)
Milloin pitäisi kertoa tärkeä tieto menneisyydestä?
39
488
Vastaukset
- heteronainen
Rakennetaanko sinulle tuossa sukupuolenkorjauksessa myös toimiva penis? Näin heteronaisena minä odotan että parisuhteessa toiselta sellainen löytyy. Muuten suhde tuntuisi lesbosuhteelta vaikka kuinka olisi rinnat poistettu ja partaa kasvaa.
En usko että tuollaisen asian kertomiseen on mitään "hyvää" aikaa. Itse varmaan laittaisin sen suoraan profiiliin. Vastauksia varmasti tulisi huomattavasti vähemmän, mutta sitten sinun ei ainakaan tarvitsisi jännittää treffikumppanin reaktiota kun hän on lähtenyt treffeille asiasta tietoisena. - haluaisin tietää
Ehdottasin samaa kun edeltäväkin, eli että asiasta mainitsee jo profiilissa / ilmotuksessa, tai ainakin mahdollisimman pian.
"Jos kertoo heti, että on transsukupuolinen, niin toinen saatta pelästyä ja unohtaa koko homman heti alkuunsa ennen kuin on edes kunnolla oppinut tutustumaan minuun persoonana."
Jos tämä on toiselle kynnyskysymys, niin noinhan siinä käy kuitenkin siinä vaiheessa kun kerrot, ja toisesta saattaa tuntua että on jopa tullut huijatuksi. Kun kerrot suht pian alkuvaiheessa niin eipä ainakaan tuhlaannu kummankaan aikaa enempää jos homma on siihen kaatuakseen. Monet naiset haluaa myös biologisia lapsia, ja tilanne saattaa siksi olla liian vaikea heille.
"Muuten suhde tuntuisi lesbosuhteelta vaikka kuinka olisi rinnat poistettu ja partaa kasvaa."
Minusta tuntuisi valitettavasti toimivan peniksenkin kanssa tältä, ja itselleni kävisi vain aito luomumies. Useinhan näillä "mieheksi" muunnetuilla naisilla on kuitenkin joitakin naisellisia piirteitä, kuten leveä lantio ja pienehköt, naismaiset kädet. - 4e5r6t7y8u9i0o
Tuollaita ei saa pimittää, vaan kerrottava jo profiilissa. Ainakaan minä en
ole niin avarakatseinen, että haluaisin mitään tuttavuutta enempää.. - ap 4+17
Okei, no näköjään sitten joskus (kun itse on valmis deittailuun) hamassa tulevaisuudessa kerron heti alkuvaiheessa. Paras olisi tietysti, jos löytäisi jonkun yhteisen tutun kautta, niin todennäköisyys sille, että tietää taustani, on suuri.
Transmiehistä suurin osa ei käy sukuelinkirurgiaa läpi. Syitä on monia, mutta suurin syy sille on, että peniksen rakentaminen on todella haastavaa ja vaatii monta leikkausta. Leikkauksen jälkeen saattaa ilmetä virtsaamisongelmia yms. joita tietenkään kukaan ei osakseen halua. Lisäksi leikkauksen myötä saattaa erogeenisen alueen tuntoherkkyys heikentyä tai jopa kokonaan kadota. Isolle osalle transmiehistä miehisyys ei ole iso penis, vaan kaikki se muu, mikä miehestä tekee miehen. Jos biomies onnettomuuden myötä menettäisi "sukukalleutensa", niin ei hän silti lakkaisi olemasta mies.
Tiedän lukemattomia transmiehiä, joilla on puolisonsa kanssa perhe, joka on hedelmöityshoidoilla hankittu, joten lasten saaminen sitä kautta on tietysti mahdollista. Ihan niin kuin naispareillekin. Mulle itselleni ei ole tärkeää saada omia biologisia lapsia, mutta toki haluan kokea vanhemmuuden siinä missä muutkin.
Olen miettinyt, että varmaan joku bi-nainen olisi paras kumppani, koska silloin tämä naismenneisyys ei välttämättä niin häiritse.
Kiitos kommenteista. Lisääkin saa kirjoittaa.- 6784ubm mm
Samaa mietin itse, että jos kävisi niin onnellinen tuuri, että löytäisit bi-seksuaalin niin häntä ei häiritsisi ehkä naisen sukuelimet. Koska itsekin täytyy tunnustaa että se on aivan sama mitä ulkonäkö sitten on jos sukuelimet on naisen, pimppi kun ei umpiheteroa paljon kiihota. Kaikki eivät halua raskaisiin ja todella kalliisiin hedelmöityshoitoihin eikä lähelläkään kaikille se ole sama asia.
Se vaan on niin. Eli ei kyse ole "isosta peniksestä" vaan siitä, että on penis. Kyllä ne sukuelimet on eri asia pienelläkin peniksellä: pimppi on pimppi ja pippeli on pippeli.
Symppaan kyllä tuota, eli ymmärrän että jos tuntee itsensä mieheksi ja on sielultaan mies, niin on. Harmi että keho on mennyt toiseen suuntaan. Ja ymmärrän ton leikkausasiankin, parempi ehjät naiset sukuelimet kun rikkinäiset "mukatehdyt" miehen, se on totta, ne vaan ei oikein onnistu. Eikä lääketieteen koekaniiniksi kannata suostua vielä näillä tuloksilla.
Mutta se ei ole mitenkään pikkujuttu onko pimppi vai pippeli, ja ulkoa päin ja vaatteet päällä, voi näyttää mieheltä, mutta ei sitä jokaista miestäkään halua. Ja sillä, ketä haluaa, toivoisi olevan pippelin, koska se seksi nyt vaan on ihan eri asia.
Sanot näin "Kyllä transihmiset voivat harrastaa "tavallista" heteroseksiä. Seksikaupoista löytyy välinettä vaikka minkälaista ennen sukuelinkirurgiaa ja sen jälkeen homma skulaa lähes perusmeiningillä."
Vaan: kun se ei ole sama asia. Itsekään en voisi ikinä kuvitella muovipötkylän korvaavan ihmistä eikä sille mahda mitään että miehessä kiihottaa myös se penis. Lihakset ja naama ei riitä. Itseasiassa se kuvottaa ehkä jopa lesboseksiä enemmän että joku nussisi jollain kumipeniksellä... Oikeasti: ei se ole pätkääkään perusmeininki. Eikä se ole tavallista heteroseksiä, se ei ole yhtään sama asia onko muovinen tekopenis vai onko ihminen ja sen penis.
Ja nyt joku syyttää homofobikseksi? Ei, vaan minä en halua seksiä, mitä en halua! Vastentahtoinen seksi ei sovi minulle ja kyllä, minun puolestani lesbot saavat nauttia omista tavoistaan harrastaa seksiä, minulle se olisi vastenmielistä. Jokainen saa hankkia minkä tahansa arsenaalin kumia kotiinsa, minulle se olisi vastenmielistä. En siis väitä että ne ihmiset olisivat minulle vastenmielisiä, vaan että semmoinen tapa harrastaa seksiä, olisi minulle mahdotonta.
"Loppuviimeksi prosessin jälkeen haluan tulla kuulluksi ja nähdyksi ihan vain miehenä ilman mitään transjuttuja. "
Ymmärrän tämänkin, mutta ikävä kyllä intiimeissä suhteissa, se tuskin tulee koskaan ihan täysin onnistumaan. Muille voit toki olla mies eikä sinun tarvitse kaikille tuttaville kuuluttaa yhtään mitään intiimiosistasi tai sukupuolestasi: eihän me muutkaan todistella olevamme mitään naisia tai miehiä :)
En tarkoita lannistaa tällä, mutta seksi, seksuaalisuus ja sukupuoli eivät ole pikkujuttuja. Ovat tietenkin ihmisinä, kavereina, jos ollaan vaan. Mutta eivät kun ollaan intiimissä suhteessa ja parisuhteessa. Se on meille muille ihan yhtä tärkeää kun sinullekin. - ....
6784ubm mm kirjoitti:
Samaa mietin itse, että jos kävisi niin onnellinen tuuri, että löytäisit bi-seksuaalin niin häntä ei häiritsisi ehkä naisen sukuelimet. Koska itsekin täytyy tunnustaa että se on aivan sama mitä ulkonäkö sitten on jos sukuelimet on naisen, pimppi kun ei umpiheteroa paljon kiihota. Kaikki eivät halua raskaisiin ja todella kalliisiin hedelmöityshoitoihin eikä lähelläkään kaikille se ole sama asia.
Se vaan on niin. Eli ei kyse ole "isosta peniksestä" vaan siitä, että on penis. Kyllä ne sukuelimet on eri asia pienelläkin peniksellä: pimppi on pimppi ja pippeli on pippeli.
Symppaan kyllä tuota, eli ymmärrän että jos tuntee itsensä mieheksi ja on sielultaan mies, niin on. Harmi että keho on mennyt toiseen suuntaan. Ja ymmärrän ton leikkausasiankin, parempi ehjät naiset sukuelimet kun rikkinäiset "mukatehdyt" miehen, se on totta, ne vaan ei oikein onnistu. Eikä lääketieteen koekaniiniksi kannata suostua vielä näillä tuloksilla.
Mutta se ei ole mitenkään pikkujuttu onko pimppi vai pippeli, ja ulkoa päin ja vaatteet päällä, voi näyttää mieheltä, mutta ei sitä jokaista miestäkään halua. Ja sillä, ketä haluaa, toivoisi olevan pippelin, koska se seksi nyt vaan on ihan eri asia.
Sanot näin "Kyllä transihmiset voivat harrastaa "tavallista" heteroseksiä. Seksikaupoista löytyy välinettä vaikka minkälaista ennen sukuelinkirurgiaa ja sen jälkeen homma skulaa lähes perusmeiningillä."
Vaan: kun se ei ole sama asia. Itsekään en voisi ikinä kuvitella muovipötkylän korvaavan ihmistä eikä sille mahda mitään että miehessä kiihottaa myös se penis. Lihakset ja naama ei riitä. Itseasiassa se kuvottaa ehkä jopa lesboseksiä enemmän että joku nussisi jollain kumipeniksellä... Oikeasti: ei se ole pätkääkään perusmeininki. Eikä se ole tavallista heteroseksiä, se ei ole yhtään sama asia onko muovinen tekopenis vai onko ihminen ja sen penis.
Ja nyt joku syyttää homofobikseksi? Ei, vaan minä en halua seksiä, mitä en halua! Vastentahtoinen seksi ei sovi minulle ja kyllä, minun puolestani lesbot saavat nauttia omista tavoistaan harrastaa seksiä, minulle se olisi vastenmielistä. Jokainen saa hankkia minkä tahansa arsenaalin kumia kotiinsa, minulle se olisi vastenmielistä. En siis väitä että ne ihmiset olisivat minulle vastenmielisiä, vaan että semmoinen tapa harrastaa seksiä, olisi minulle mahdotonta.
"Loppuviimeksi prosessin jälkeen haluan tulla kuulluksi ja nähdyksi ihan vain miehenä ilman mitään transjuttuja. "
Ymmärrän tämänkin, mutta ikävä kyllä intiimeissä suhteissa, se tuskin tulee koskaan ihan täysin onnistumaan. Muille voit toki olla mies eikä sinun tarvitse kaikille tuttaville kuuluttaa yhtään mitään intiimiosistasi tai sukupuolestasi: eihän me muutkaan todistella olevamme mitään naisia tai miehiä :)
En tarkoita lannistaa tällä, mutta seksi, seksuaalisuus ja sukupuoli eivät ole pikkujuttuja. Ovat tietenkin ihmisinä, kavereina, jos ollaan vaan. Mutta eivät kun ollaan intiimissä suhteessa ja parisuhteessa. Se on meille muille ihan yhtä tärkeää kun sinullekin.Todella hyviä pointteja sun tekstissä.
- ..............
Kannattaisi kai etsiä joku toinen jolla samat kuviot. (Mies jolla naiseksi muuntumisleikkaus tms.) Parempi kertoa totuus heti, se on huomaavaisuutta toista kohtaan. Heteronainen näkee leikkauksilla tai ilman alkup.naisen naisena.
- ap 16+13
Kauhee yleistys, että heteronainen näkisi kaikki transmiehet naisina :D Ei se ihan niin mene. Kyllä useimmat transmiehet muuttuvat jo hormonihoidoilla niin miehen näköisiksi, että heitä ei erota tavallisesta miehestä muuta kuin alasti ollessaan.
Tuossa yhden transmiehen 6 vuoden aikana tapahtuneet muutokset. Paljon saa aikaan myös lihaksia treenaamalla http://www.youtube.com/watch?v=ISbrMTy8d7Y- ...............
Olen aito heteronainen ja siinä syy, ei ollut tarkoitus yleistää. Kerroin vain näkemykseni, en tuomitse ketään. Ihmissuhteissa vaikuttaa kyllä muut tekijät kuin se että onko lihaksia saatu treenattua jne.
Ihmisiä on moneksi ja jossakin sulle sopiva kumppani.
- cessss
Pitää kertoa, jos toinen huomaa jotain tuohon liittyvää mikä häntä ihmetyttää, ja alkaa esittää kysymyksiä. Ellei huomaa mitään, ei tarvitse kertoa.
Tuskin kukaan nainen olettaa, että joku mies jo tutustumisvaiheessa tekee tiliä kaikista lääketieteellisistä toimenpiteistä, joita hänelle on joskus tehty, umpisuolenpoistoista tai tähystyksistä tai muista. Ei nainenkaan aborteista tai luomien poistoista kerro. Jos huomaa jonkun mielenkiintoisen arven tai vamman, voi tietysti härskisti kysyä mistäs toi on tullu.- no mutta
"Hei, oon alunperin nainen!" lienee vähän eri luokan juttu kun luomien tai umpisuolen poisto...??!
- cessss
no mutta kirjoitti:
"Hei, oon alunperin nainen!" lienee vähän eri luokan juttu kun luomien tai umpisuolen poisto...??!
Mutta hänhän nimenomaan ei ole alunperin nainen, vaan mies (naisen kehossa).
Kenelläkään ei ole velvollisuutta kertoa intiimeistä asioistaan kuin sellaiselle ihmiselle, johon todella luottaa. Luottamus ei synny hetkessä, joten asiasta ei tarvitse myöskään tuttavuuden alkuvaiheessa kertoa.
Mikäli asia olisi tietämättömän naisen kannalta oleellinen, hän huomaisi ihan itse, että henkilö ei ole "alunperin" mies. - ....
cessss kirjoitti:
Mutta hänhän nimenomaan ei ole alunperin nainen, vaan mies (naisen kehossa).
Kenelläkään ei ole velvollisuutta kertoa intiimeistä asioistaan kuin sellaiselle ihmiselle, johon todella luottaa. Luottamus ei synny hetkessä, joten asiasta ei tarvitse myöskään tuttavuuden alkuvaiheessa kertoa.
Mikäli asia olisi tietämättömän naisen kannalta oleellinen, hän huomaisi ihan itse, että henkilö ei ole "alunperin" mies.Luottamus ei synnyt hetkessä, mutta se voi kadota hetkessä. Moni nainen voisi kokea tuleensa huijatuksi, mikäli mies paljastuisikin naiseksi syntyneeksi. Siinä vaiheessa luottamus "mieheen" menisi ja menetettyä luottamista on vaikea saada takaisin.
- cessss
.... kirjoitti:
Luottamus ei synnyt hetkessä, mutta se voi kadota hetkessä. Moni nainen voisi kokea tuleensa huijatuksi, mikäli mies paljastuisikin naiseksi syntyneeksi. Siinä vaiheessa luottamus "mieheen" menisi ja menetettyä luottamista on vaikea saada takaisin.
Se on henkilön omaa kehittymättömyyttä, jos tuntee itsensä huijatuksi, vaikka häntä ei ole huijattu. Hänelle ei ole valehdeltu, ja varmasti tuosta asiasta ihminen kertoo, jos toinen ymmärtää kysyä.
Olisi itsekästä vaatia, että ihmisen pitäisi hyvin henkilökohtaisesta ja seksuaalisesta asiastaan toitottaa jatkuvasti kaikille varmuuden vuoksi. Seksuaaliseen tasa-arvoon kuuluu että kaikilla on sukupuolestaan tai sukupuolisesta suuntautumisestaan huolimatta yhtäläinen oikeus pitää sukupuolisuutensa yksityisenä.
Eikö tuollaisen prosessin läpikäynyt tunne oloaan huijatuksi, jos uusi tuttavuus esiintyy vapaamielisenä ja suvaitsevaisena, mutta paljastuukin itsekkääksi ja ymmärtämättömäksi? Eikö tällaisten ihmisten pitäisi myös kumppaninhaussaan jo ennen tutustumista ilmoittaa kaikille, että ovat tässä asiassa suvaitsemattomia?
Ihmisellä on oikeus itse valita, kuka on hänen luottamuksensa arvoinen, ja kenen kanssa hän haluaa menneisyytensä jakaa (siltä osin kuin siitä edes tarvitsee tiliä tehdä. Menneisyyden asiathan yleensä jätetään taakse kun aletaan suhteeseen, vanhoja kumppaneita ja seksikokemuksia ei kaivella.) - luomunainen
cessss kirjoitti:
Se on henkilön omaa kehittymättömyyttä, jos tuntee itsensä huijatuksi, vaikka häntä ei ole huijattu. Hänelle ei ole valehdeltu, ja varmasti tuosta asiasta ihminen kertoo, jos toinen ymmärtää kysyä.
Olisi itsekästä vaatia, että ihmisen pitäisi hyvin henkilökohtaisesta ja seksuaalisesta asiastaan toitottaa jatkuvasti kaikille varmuuden vuoksi. Seksuaaliseen tasa-arvoon kuuluu että kaikilla on sukupuolestaan tai sukupuolisesta suuntautumisestaan huolimatta yhtäläinen oikeus pitää sukupuolisuutensa yksityisenä.
Eikö tuollaisen prosessin läpikäynyt tunne oloaan huijatuksi, jos uusi tuttavuus esiintyy vapaamielisenä ja suvaitsevaisena, mutta paljastuukin itsekkääksi ja ymmärtämättömäksi? Eikö tällaisten ihmisten pitäisi myös kumppaninhaussaan jo ennen tutustumista ilmoittaa kaikille, että ovat tässä asiassa suvaitsemattomia?
Ihmisellä on oikeus itse valita, kuka on hänen luottamuksensa arvoinen, ja kenen kanssa hän haluaa menneisyytensä jakaa (siltä osin kuin siitä edes tarvitsee tiliä tehdä. Menneisyyden asiathan yleensä jätetään taakse kun aletaan suhteeseen, vanhoja kumppaneita ja seksikokemuksia ei kaivella.)"Olisi itsekästä vaatia, että ihmisen pitäisi hyvin henkilökohtaisesta ja seksuaalisesta asiastaan toitottaa jatkuvasti kaikille varmuuden vuoksi."
Ei kukaan odota että tuota asiaa tarvitsisi toitottaa kaikille. Tässä ketjussa puhuttiin, koska siitä tulisi kertoa treffikumppanille. Ja kun etsii netin kautta vakavaa suhdetta on järkevää laittaa tämmöinen asia suoraan profiiliin. Tietysti se karsii paljon naisia, mutta hyvin suurella todennäköisyydellä nuo naiset lopettaisivat suhteen myöhemmässäkin vaiheessa heti kun saisivat tietää että toinen ei olekkaan biologisesti mies. Se vain menee niin että hetero nainen haluaa miehenä syntyneen miehen. Tämän takia on järkevää heti alkuun kertoa asiasta, niin ei tule matkalla tarpeettomia pettymyksiä. - cessss
luomunainen kirjoitti:
"Olisi itsekästä vaatia, että ihmisen pitäisi hyvin henkilökohtaisesta ja seksuaalisesta asiastaan toitottaa jatkuvasti kaikille varmuuden vuoksi."
Ei kukaan odota että tuota asiaa tarvitsisi toitottaa kaikille. Tässä ketjussa puhuttiin, koska siitä tulisi kertoa treffikumppanille. Ja kun etsii netin kautta vakavaa suhdetta on järkevää laittaa tämmöinen asia suoraan profiiliin. Tietysti se karsii paljon naisia, mutta hyvin suurella todennäköisyydellä nuo naiset lopettaisivat suhteen myöhemmässäkin vaiheessa heti kun saisivat tietää että toinen ei olekkaan biologisesti mies. Se vain menee niin että hetero nainen haluaa miehenä syntyneen miehen. Tämän takia on järkevää heti alkuun kertoa asiasta, niin ei tule matkalla tarpeettomia pettymyksiä.Höpsistä. Minä olen heteronainen ja mulle kelpaa mies josta kiinnostun ja jota alan haluta.
Profiiliin ei tuollaista tietoa kannata laittaa, sillä tavalla rajoittaa vaan mahdollisuuksiaan saada kontakteja ja tutustua ihmisiin. Useimmista treffeistä ei muutenkaan tule mitään sen enempää, tärkeintä on harjoittaa treffailukuntoa. Tuotahan ei itse asiassa varmasti voi tietää, ennen kuin se todella osuu kohdalle, olisiko asia sellainen johon orastava suhde päättyisi. Kantoja aina esitetään varmoina, vaikkei ole kokemusta.
Miksi menneisyys naisena olisi pettymys kumppaniehdokkaalle? Luulisi olevan iloinen yllätys, kun naiset aina valittavat, ettei miehet ymmärrä heitä. Ihan niinkuin yleensäkään elämässä voisi pettymyksiä välttää, saati että olisi muiden ihmisten velvollisuus ehkäistä niitä toisen puolesta.
Jos henkilö itse on valmis ottamaan riskin siitä, että joutuu pettymään kun hänen menneisyyttään ei hyväksytäkään ja tunteita toiseen on jo herännyt, niin se on hänen asiansa. - ....
cessss kirjoitti:
Höpsistä. Minä olen heteronainen ja mulle kelpaa mies josta kiinnostun ja jota alan haluta.
Profiiliin ei tuollaista tietoa kannata laittaa, sillä tavalla rajoittaa vaan mahdollisuuksiaan saada kontakteja ja tutustua ihmisiin. Useimmista treffeistä ei muutenkaan tule mitään sen enempää, tärkeintä on harjoittaa treffailukuntoa. Tuotahan ei itse asiassa varmasti voi tietää, ennen kuin se todella osuu kohdalle, olisiko asia sellainen johon orastava suhde päättyisi. Kantoja aina esitetään varmoina, vaikkei ole kokemusta.
Miksi menneisyys naisena olisi pettymys kumppaniehdokkaalle? Luulisi olevan iloinen yllätys, kun naiset aina valittavat, ettei miehet ymmärrä heitä. Ihan niinkuin yleensäkään elämässä voisi pettymyksiä välttää, saati että olisi muiden ihmisten velvollisuus ehkäistä niitä toisen puolesta.
Jos henkilö itse on valmis ottamaan riskin siitä, että joutuu pettymään kun hänen menneisyyttään ei hyväksytäkään ja tunteita toiseen on jo herännyt, niin se on hänen asiansa."Miksi menneisyys naisena olisi pettymys kumppaniehdokkaalle? Luulisi olevan iloinen yllätys, kun naiset aina valittavat, ettei miehet ymmärrä heitä."
Haluan perustaa perheen ja saada lapsia mieheni kanssa. Ne lapset haluan tehdä ihan perinteisellä menetelmällä, enkä halua alkaa mihinkään kalliisiin hedelmöityshoitoihin tai adoptoida lapsia. Joten tarviiko edes kysyä, miksi miehen menneisyys naisena olisi pettymys ja myös eron syy? - cessss
.... kirjoitti:
"Miksi menneisyys naisena olisi pettymys kumppaniehdokkaalle? Luulisi olevan iloinen yllätys, kun naiset aina valittavat, ettei miehet ymmärrä heitä."
Haluan perustaa perheen ja saada lapsia mieheni kanssa. Ne lapset haluan tehdä ihan perinteisellä menetelmällä, enkä halua alkaa mihinkään kalliisiin hedelmöityshoitoihin tai adoptoida lapsia. Joten tarviiko edes kysyä, miksi miehen menneisyys naisena olisi pettymys ja myös eron syy?No eihän tuossa ole ongelmaa. Kun sinä haet kumppania, kerrot itse profiilissasi tai tutustumisen alkuvaiheissa, että haluat omia biologisia lapsia tulevan kumppanisi kanssa.
Mutta tiedätkö itse vielä varmasti, voitko edes saada lapsia? - ....
cessss kirjoitti:
No eihän tuossa ole ongelmaa. Kun sinä haet kumppania, kerrot itse profiilissasi tai tutustumisen alkuvaiheissa, että haluat omia biologisia lapsia tulevan kumppanisi kanssa.
Mutta tiedätkö itse vielä varmasti, voitko edes saada lapsia?Mulla on profiilitiedoissa haluaa lapsia kohdassa kyllä. Ja jos on tullut puheeksi tulevaisuuden haaveet, niin yleensä olen kertonut haluavani lapsia jossain vaiheessa. Joten sen asian ei pitäisi olla epäselvä.
Joten varmaan on ihan ymmärretää, että pettyisin jos mies osoittautuisi naisena syntyneeksi?
Ja en vastaan sellaisille miehille, joilla profiilissa on ettei halua lapsia. Parempi jättää vastaamatta heille, koska haaveemme tulevaisuuden suhteen eivät kohtaa. Toinen joutuisi luopumaan niin merkittävästä asiasta, eikä sitä voi toiselta vaatia. - ....
cessss kirjoitti:
Ihmisellä on oikeus itse valita, kuka on hänen luottamuksensa arvoinen, ja kenen kanssa hän haluaa menneisyytensä jakaa (siltä osin kuin siitä edes tarvitsee tiliä tehdä. Menneisyyden asiathan yleensä jätetään taakse kun aletaan suhteeseen, vanhoja kumppaneita ja seksikokemuksia ei kaivella.)Transmiehen tietää olevansa epänormaali mies ja hänen pitäisi myös ymmärtää, ettei kaikki naiset ole niin suvaitsevaisia että voisi transmiehen kanssa seurustella. Nainen olettaa, että miehellä on miehen sukupuolielimet ja jos niitä ei löydy, se on melkoinen yllätys. Suurimmalla osalla miehistä ne kuitenkin on, joten miksi pitäisi jokaisen miehen kohdalla epäillä onko asia niin?
Transmies on se normaalista poikkeava ja hänen tulisi sen takia koittaa selvittää onko toinen suvaitseva asian suhteen. Ja pettyä vasta siinä vaiheessa, jos toinen on esittänyt suvaitsevaa, vaikkei sitä olisi. Itse en ainakaan alkaisi suvaitsevaa sen asian suhteen teeskentelemään.
Jokainen voi olla millainen on, mutta itse en halua transmiestä, koska en tunne mitään vetoa naisen sukupuolielimiin. - kehittymätön tai ei
cessss kirjoitti:
Ihmisellä on oikeus itse valita, kuka on hänen luottamuksensa arvoinen, ja kenen kanssa hän haluaa menneisyytensä jakaa (siltä osin kuin siitä edes tarvitsee tiliä tehdä. Menneisyyden asiathan yleensä jätetään taakse kun aletaan suhteeseen, vanhoja kumppaneita ja seksikokemuksia ei kaivella.)ihan samoin kokisin tulleeni huijatuksi jos mies paljastais vasta joskus paljon myöhemmin, vaikkapa kun seksi ilman ehkäisyä tulis eteen, että on steriloitu ja ehkei edes halua lapsia mun kanssa vaikka ois ollu alustapitäen tietonen siitä että haen miestä nimenomaan perheenperustamis mielessä.
Onko se sitten kehittymättömyyttä ja suvaitsemattomuutta? - nainen1988
cessss kirjoitti:
No eihän tuossa ole ongelmaa. Kun sinä haet kumppania, kerrot itse profiilissasi tai tutustumisen alkuvaiheissa, että haluat omia biologisia lapsia tulevan kumppanisi kanssa.
Mutta tiedätkö itse vielä varmasti, voitko edes saada lapsia?Ainakin se on 100 % varmaa, ettei nainen voi saada lapsia transmiehen kanssa. Joten miksi nainen, joka haluaa biologia lapsia, lähtisi suhteeseen transmiehen kanssa?
Voihan se ikävä yllätys tulla vastaan biomiehen kanssa, ettei lapsia saada. Mutta silloin ei ehkä olla tietoisesti tehty valintaa, joka kaataa unelman äitiydestä. - cessss
.... kirjoitti:
Mulla on profiilitiedoissa haluaa lapsia kohdassa kyllä. Ja jos on tullut puheeksi tulevaisuuden haaveet, niin yleensä olen kertonut haluavani lapsia jossain vaiheessa. Joten sen asian ei pitäisi olla epäselvä.
Joten varmaan on ihan ymmärretää, että pettyisin jos mies osoittautuisi naisena syntyneeksi?
Ja en vastaan sellaisille miehille, joilla profiilissa on ettei halua lapsia. Parempi jättää vastaamatta heille, koska haaveemme tulevaisuuden suhteen eivät kohtaa. Toinen joutuisi luopumaan niin merkittävästä asiasta, eikä sitä voi toiselta vaatia.Sun ei varmastikaan tarvitse pettyä ainakaan siksi, että transmiehet nyt sitten ottaisivat yhteyttä ja tieten tahtoen murskaisivat haaveesi :) Eli pidän huoltasi aika turhanpäiväisenä tämän aiheen suhteen.
Pettymyksiä tulee elämässä varmasti kaikille, ja erityisesti normimiehen kanssa. Useimmiten syy ei ole se, että joku olisi tietoisesti halunnut ketään toista harhaanjohtaa. - cessss
nainen1988 kirjoitti:
Ainakin se on 100 % varmaa, ettei nainen voi saada lapsia transmiehen kanssa. Joten miksi nainen, joka haluaa biologia lapsia, lähtisi suhteeseen transmiehen kanssa?
Voihan se ikävä yllätys tulla vastaan biomiehen kanssa, ettei lapsia saada. Mutta silloin ei ehkä olla tietoisesti tehty valintaa, joka kaataa unelman äitiydestä.Itse asiassa naisen omissa munasoluissa voi olla vikaa, mutta hän voisi tulla raskaaksi keinohedelmöityksellä. Eikö silloin olisi kätevää, kun kumppanimieheltä olisi otettu talteen munasoluja ennen sukupuolenvaihdosta? Spermaahan aina saa, mutta munasolujen kanssa on vaikeampaa.
Mutta tässä ketjussa ei ollut kyse siitä, että kukaan vaatisi biologisia lapsia haluavia naisia ryhtymään suhteeseen transmiesten kanssa. Kyse oli siitä, mitä itse kunkin pitää kertoa ja missä vaiheessa mahdolliselle kumppanille.
Lähden siitä, että ihmisellä itsellään on vastuu omista haaveistaan, hänen täytyy saada suunsa auki. Emme voi edellyttää, että juuri niillä erilaisilla ihmisillä, toisenlaisilla kuin me, on suurempi tilintekovelvollisuus kumppaninhaussa kun meillä itsellämme.
- missäraja?
Tästä päästään kyllä mielenkiintoiseen aiheeseen. Nimittäin siihen missä se raja menee. Munkaan mielestä mitään umppareiden poistoja, hammaskorjausleikkauksia tai muitakaan ole tarpeen kertoa. Jos nykyisyys ei vaivaa, miksi tuollaisia tuoda esiin?
Mutta entäs sitten vaikka vasektomia? Siis miehen sterilisaatio. Jos ilmoittaa profiilissaan että ei halua lapsia, pitääkö kertoa tuollaisesta?
Periaattessahan se, että kertoo että ei halua lapsia tarjoaa jo riittävästi tietoa. Mutta silti naisella joka saattaa haluta "sitten joskus" tuollainen tieto saattaa olla tarpeen, että sen toisen mieli ei sitten todella muutu. Tai jos muuttuu niin yhdessä ei ainakaan siitetä. - esmeralda-38
mietin asiaa omalta kannalta naisena... Minun on hyvin vaikea uskoa että pistäisin välit poikki sen takia että olet transu. Varsinkaan sen jälkeen kun olen tutustunut sinuun ja todennut että olet ihana.
Minua kuvottaa vain 2 asiaa: lapsiin ja eläimiin sekaantuminen
Meillä kaikilla taitaa olla jotain hävettävää. Minulla se että olen 38 v nainen. En ole ikinä seurustellut. Tosin treffeillä kyllä käynyt... - khjmdtngrbfvr
Eiköhän se ole heti alussa parasta paljastaa, mieluiten jo profiilissa, Tuskin sinäkään haluat tuhlata aikaasi ihmiseen, joka ei tuollaisia asioita hyväksy. Itselleni ainakin olisi aika kova paikka se, että tapailen miestä, ja jossain vaiheessa paljastuisi, ettei tavallinen heteroseksi olekaan mahdollista. Seksi on kuitenkin aika tärkeä osa parisuhdetta.
- miesvm1967
Eipä tähän muuta osaa sanoa kuin että kunnioitan rohkeuttasi :) Ihmisen sukupuolisuus ja seksuaalisuus kun on aina näemmä vaikea asia, ihan sama miten se tehdään.
Tosirakkautta on harvassa, se on syytä ymmärtää. - ap 2+5
Kiitos taas kommenteista. Profiilissa (jos siis sellaista koskaan teen) tuskin kertoisin transtaustasta ainakaan täysin suoraan, koska on olemassa ihmisiä, joille jotenkin se transjuttu on jotenkin supertärkee asia suhteen luomiseen. Loppuviimeksi prosessin jälkeen haluan tulla kuulluksi ja nähdyksi ihan vain miehenä ilman mitään transjuttuja.
Kyllä transihmiset voivat harrastaa "tavallista" heteroseksiä. Seksikaupoista löytyy välinettä vaikka minkälaista ennen sukuelinkirurgiaa ja sen jälkeen homma skulaa lähes perusmeiningillä. Joo, no transmies ei eritä spermaa, eikä transnaisen paikat kostu silleen, kun bionaisella.
Mitäs mieltä naiset olette sitten siitä, että miesystävällänne olisi paljon naispuolisia ystäviä. Tässä siis se toinen dilemma. Mulla on yhden käden sormien verran hyviä tyttökavereita, joista en koskaan aio luopua. Nää ihmiset on kävelleet jotkut jopa melkein 30 vuotta mun rinnalla niin hyvinä kuin huonoina aikoina. Iskisikö silti mustasukkaisuus, jos menisinkin näiden hyvien ystävien kanssa leffaan, pelaamaan tms. vain siksi, että he ovat naisia?
Uskoakseni normaalisti muiden naisten kanssa hengailu yksikseen olisi mieheltä ankarasti kielletty tai sitten nämä naiset ovat yhteisiä ystäviä, joten luottamusta piisaa puolin ja toisin.
On kyllä silleen tää elämä jotenkin hankalaa, kun tajua hyvin joitain naisten juttuja ja joitain miesten juttuja, mutta joihinkin miesten juttuihin ei pääse ollenkaan sisään. Suuri osa kollegoistani on miehiä ja voi luoja niitä seksi/pano/naisjuttuja ja vitsejä. Toivon todella, että hormonit eivät syövytä jotain aivolohkoa, että tulisin täysin samanlaiseksi... :D- ....
En naisena koe voivani harrastaa tavallista heteroseksiä transmiehen kanssa. Sinulla on naisen sukupuolielimet, jotka eivät minua kiihota. Miehen kanssa seksiä harrrastaessani emme tarvitse mitään tekopeniksiä, koska miehellä on penis. En halua sinääni mitään tekopenistä, vaan sen pitää olla aito.
Sinun kannattaa muistaa, että osa naisita haluaa biomiehen ja muunlaiset ei kelpaa.
- ....
Minä kokisin itseni huijatuksi siinä vaiheessa, kun selviäisi että mies onkin syntynyt naisena. Ja jättäisin sen, vaikka olisi kuinka mukava. Haluan saada biologisia lapsia ja elää normaalin miehen kanssa. Minua ei kiinnosta harrastaa seksiä naisen kanssa, vaan seksikumppanilta pitää löytyä miehen sukupuolielimet.
Kannattaa varautua siihen, ettei kaikki ole avarakatseisia asian suhteen. - Vilwa
Heti. Vaikka se karsiikin suurimman osan, niin se on silti parempi sekä itsellesi että treffiseuraa hakeville. En totta puhuen tietäisi miten itse suhtautuisin. Varmaan ainakin järkyttyisin ja saattaisin kokea oloni petetyksi.. mutta joskus asioista pääsee tietysti ylitse. Mutta siihen ei kannata luottaa.
- 5453535
kyllä ainakin itse tunnistaisin naisen joka yrittää esiintyä miehenä! Aadaminomena puuttuu, pituus lyhyt, läskiä enemmän, leuka kärjestä terävä, otsan muoto, näitä ei lääkkeillä korjata.
- ap 1+17
hormonit muuttavat kehoa niin, että transmiehille kasvaa aataminomena, leuat jykevöityvät yms. eli et varmasti suoraan katsomalla tunnistaisi transmiestä, jolla on vaikka jo vain pari vuotta hormonihoitoja takana :)
on olemassa paljon lyhyitä biomiehiä, joten pituudenkaan puolesta on turha mennä valikoimaan, että tuossa kulkee transmies :D
läskitkin siirtyy miehisiin paikkoihin ihan vain hormonihoidon avulla. treenaamalla saa sitten vielä enemmän lihaksia, mitä treenaamattomilla miehillä on.
- nettihiirulainen
Itse arvelisin, että "perusdeittipalstoilta" ei ehkä löydy riittävän avarakatseisia ihmisiä transihmisen kumppaniksi. Oikeampi palsta kumppanin etsimiseksi olisi varmaankin Qruiser.com. Sieltä löytyy monenlaista kulkijaa. Osa etsii seuraa, osa vain juttukaveria.
- ap 4+5
Ihan hyviä pointteja täällä kirjoitettu tästä asiasta. Itse en tietenkään halua olla kenenkään sellaisen ihmisen kanssa, joka tuntisi olonsa epämukavaksi kanssani. Enhän itsekään haluaisi olla sellaisen kanssa, jota vieroksuisin jotenkin. Ymmärrän erittäin hyvin myös sen, että suurin osa heteronaisista ei halua olla tekopenisten (oli ne sitten kaupasta tai kirurgin aikaansaamia) kanssa tekemisissä. Mulle riittä vain yksi nainen, joka on valmis ottamaan riskin. Siihen, että seksi ei välttämättä tapahdu ihan juuri niin kuin biomiehen kanssa.
Olen pari kertaa elämässäni ollut todella ihastunut/rakastunut naiseen ja mulle riitti se, että hengitettiin samaa ilmaa ja sain jutella kyseisen ihmisen kanssa. En naisen kropassa voi kuvitellakaan olevani naisen kanssa, joten se aiheutti suurta tuskaa. Ja olen joka päivä kiitollinen siitä hetkestä, kun ymmärsin mistä kiikastaa ja että olen saanut mahdollisuuden elää loppuelämäni miehen kehossa. Mulle tämä on ollut elämän ja kuoleman kysymys. Ja miehenä pystyn elämään, vaikkakin sitten en olisikaan kaikilta osin täydellinen, mutta kukapa meistä täydellinen olisi. Monet biomiehet kärsivät impotenssista ja kun ei mies kehtaa mennä vaivansa kanssa lääkäriin, niin nainen joutuu tyytymään seksittömään suhteeseen tai pettämiseen. Sitten on niitä miehiä, jotka juovat itsensä usein sellaiseen kuntoon, että ei siitä luomupeniksestä ole mitään iloa kenellekään.
Jokainen valitkoon tiensä, siihen on kaikilla meillä oikeus, eikä kellään ole oikeutta sanoa, että se tie olisi väärä tai oikea. Itse uskon ja toivon, että tuolla on joku, joka haluaa kulkea vierelläni samaan suuntaan.- ....
Toivottavasti löydät sellaisen naisen, joka hyväksyy sinut ja meinneisyytesi sellaisena kuin ne ovat.
Vaikka mielipiteeni saattaa vaikittaa jyrkille, niin silti mielestäni kaltaisesi ansaitsee tulla onnellisiksi valitsemallaan tiellä yhtälailla kuin heterot, homot ja lesbot.
- real hetero
Itse en voi kuvitella naisellisista miestä kumppaniksi, saati 'miestä' joka paljastuisi naiseksi.
Monet suomalaismiehet ovat hurahtaneet aasialaisiin ladyboyhin, juuri sellaisiin naista muistuttaviin miehiin. - justeikämelkein
Tälläinen kuuluu niin suuriin asioihin, että jos minulta pimitettäisiin
totuutta, olisi se katastrofi. Enkä ala kaunistelemaan omia
tuntemuksiani. Siksi kehoitankin kertomaan profiilissa, jos netistä
hakee seuraa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi922773On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612656Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712611Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952571Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve432363Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1022137Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl502022Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1411876Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk611735Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?181596