Miten paljon vieraita ihmisiä

olen loppu

mahtaa kiinnostaa minun elämäni?

Viime kesänä sairastin psykoosin ja nyt en kehtaa kotoa poistua, koska oletan heidän pitävän minua mielisairaana ja syrjäytyneenä.

Häpeän tuota niin paljon, että päiväni täyttyvät ajatuksella mitä minusta ajatellaan ja kuinka paljon minusta puhutaan?

Kannan huolta myös muun perheeni maineesta. Olenhan minä friikki joka on tehnyt koko perheestä naurunalaisen. Naapurit varmasti kuvittelevat minun olevan saastaa ja miettivät miten henkisesti tuhoan lapseni.

Onko ainoa vaihtoehtoni kuolema? Perheeni säästyisi jatkossa kantamasta tätä mielisairaan äidin häpeäkaapua?

14

199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • the truth

Suotta häpeät. Ja jos oikein hävettää. Vaihda paikkakuntaa. Kyllä ihmiset ymmärtävät nykyaikana enempi tollasia juttuja. Jos joku ei ymmärrä. Niin pitäkööt tietämättömyytensä tai luonnevikansa.

• Uuden alku

No höh. Meitä sekopäitä nyt on joka nurkalla. Ihan sama mitä ihmiset ajattelevat, anna sinä vaan mennä. Elä ihan normaalia elämää jo lastesikin vuoksi. He tarvitsevat äitiään elävänä, eivät kuolleena eivätkä syrjäytyneenä. Nolompaa olisi, jos heillä olisi itsemurhan tehnyt äiti. Ettei sitten omia lapsiaan kestänyt?!

Voisitko mennä terapiaan? Saisit tuota itsetuntoasi vähän paremmaksi. Masennusoireiltahan noi äkkiseltään vaikuttaa. Pirauta lääkärille ja varaa aika.

Sori nyt, mutta ihmisiä ei oikeasti kiinnosta sun asiat noin paljoa. Et sinä ole heidän keskipisteensä, kyllä niillä on ihan omia asioita.

• Keissa

Ei psyykkistä sairautta kannata hävetä: Se sairautta kuin mikä tahansa muukin. toinen ottaa paineet fysiikaansa ja toinen mieleensä. Asenteet on muuttuneet ja se on sinun pääsi häpeä. Päätä olla avoin ja asut rohkeasti esille: kun niin teet niin autat myös muita sairastuneita. Sinun oma suhtautuminen rakaisee paljon.

• kylläjoo

Vein tuossa illalla pahvilaatikossa lehtiä keräykseen, katoksen vieressä oli lavetti jonne sai heittää varastotilojen nurkkiin kertynyt roinaa. No joku ämmä siinä (kerran ennenkin nähny) ulkoilutti koiraansa - moikkasin, johon hän ivallisesti : "Aarteitako olet pois viemässä?". No olen kyllä kieltämättä tällanen metsästäjä-keräilijä, mutta nopeasti se sana kiertää! Nokkelampi olisi voinut vastata: Vittuako se sulle kuuluu ja kuka helvetti sinä ylipäätänsä olet???

• reaiudasoi

no mitä helvettiä? Aarteitako olet pois viemässä, on ehkä maailman vanhin vitsi. Ei tolla lausahduksella mitään tarkoiteta. Samanlainen sanonta kuin, että on säitä pidellyt. Ota nyt rennosti.

• kylläjoo
        reaiudasoi kirjoitti:

no mitä helvettiä? Aarteitako olet pois viemässä, on ehkä maailman vanhin vitsi. Ei tolla lausahduksella mitään tarkoiteta. Samanlainen sanonta kuin, että on säitä pidellyt. Ota nyt rennosti.

Voipi olla maailman vanhin vitsi, mutta riippuu milloin se sanotaan ja miten, että naurattaako se. Eikö tervehdykseen yleensä vastata tervehtimällä eikä tokaisuilla, OLETTAMUKSILLA KÄYTÖKSESTÄNI; olin menossa heittämään lehtiä, en mitään aarteita. Tuo lainaus jonka esitin saattoi olla epätarkka, ei se ollut kysymys vaan enemmänkin toteamus. Tällaisia ihmisiä joilla on ennustajan lahjoja ja jotka lukevat minua kuin avointa kirjaa, on maailman sivut täynnä. No, käsittävätkö he miten halveeraavaa se on? Tietääkseni kyllä.

Olisi helpompaa hyväksyä sellainen mihin ei pysty vaikuttamaan ("elämää tämä vain on"), jos joutuisi tilanteisiin silloin tällöin. Mutta kun sattuu omaamaan sellaisia piirteitä mitkä mitä ilmeisimmin useimpia ärsyttävät, niin siinäpähän sitten kuuntelet kaikenlaista.

Ketjun aloittajalle sanoisin, että suhtauvatpa naapuri sitten miten tahansa, niin todennäköisesti olet heidän ongelmistaan se pienin. Jos he kuitenkin kokevat sinut vastauksena ylemmyydentunteisiinsa, niin vaikea keksiä mitään toimivaa (sähkölamautin, pippurisumute?).
        Olet jokatapauksessa kuitenkin arvokas omassa viitekehyksessäsi (mielisairaat), esim. minä en halveksu sinua lainkaan.

• Titaniumhead

Onko teillä muilla sellaista, jotta kun tuolla ulkosalla kävelee, tulee tunne et ihmiset tietää? Ihan kuin otsassa lukis isolla hullu. Tulee ihan surkea olo, että mä olen niin paljon huonompi kuin nämä terveet. Aina vaan vaikeampaa mennä mihinkään, kun on tämä koko ajan mielessä. Katoin peilistä, ei lue mut siltä tuntuu.

• reippasti vain

Kun joku jossain kävelee niin ei sitä kyllä kukaan pitkään ajattele. Ja monella itselläänkin on elämässään solmuja. Ei kannata ottaa murheita siitä mitä toiset ajattelevat ja ei tarvitse hävetä omaa sairauttaa. Eikö hullu ole sellainen joka raivoissaan melskaa ja tuhoaa toisia ja ympäristöään.

• menejohautaan

Eikö sinulla (olen loppu) ole mitään muuta tekemistä elämässä
      kuin vahdata Suomi24 skitsojen sivuja aamuvarhaisesta
      yömyöhään ?
      Ei tuommoinen ole enää tervettä, tuo on jo pahemman sortin
      mielenterveys ongelma.
      Luulisi, että aurinkoisena kevät päivänä nuori ihminen keksiso jotain
      fiksumpaa tekemistä jos ei kerta kaikkiaan ole muuta kuin joutilasta
      aikaa.

• thriatlon

Joo kaikki masentuneet ulos ja lenkille, siitä se olo paranee. Kone kiinni.

• Titaniumhead

Ai mää vai? Mensin tuonne pihalle seisomaan yksin? Mun pitää ainakin saada välillä hengähdystauko ja on tämmöisessä sulkeutuneen ihmisen elämässä tarpeellista saada tietää, ettei ole ongelmineen yksin.

Mä en tunne muita, joilla olis tämmöinen sekamuotoinen nopeasyklinen bipo ja mun on tosi vaikeaa luoda ystävyyssuhteita, kun mun vointi vaihtelee niin nopeasti. Jos sopii menoja, ei voi koskaan tietää, onko täynnä energiaa vai masennuksen alhossa. Ei näin naisena viitteis kapakkaankaan mennä yksin kattomaan jotai tylsää jäkistä. Mulla ei ole muuta henkireikää, pitäskö mun tästäkin luopua?

• hillumarei

heh Titaniumhead. Mulla oli tuota samaa (lisänä vielä vihantunteita). Kyseessä olikin hypomania eikä sekamuotoinen jakso. Maniassa/hypomaniassa voi olla huonoja päiviä ja ärtyneisyys kuuluu samaan syssyyn.

• elämää vain

Nykyaikana ei oo enää mitenkään outoa että käy esim.psykiatrilla,nuo kuuluisuudetki käyvät kaikki jos mimmosta terapiaa,se on niiko muotia se.Että sinä tiedät,se kohtapa kuuluu tähän elämään jossain vaiheessa et käy latauttaa akkua.Jos joku kysyy ei muuta ko sanot et olet ollu todella sairas ,mutta nyt hoidot on ohi ja sinä olet tervehtymässä.Ei se sen kummempaa oo,sun lapsilleski on parempi et olet avoin,ajattele jos heille jossain elämän vaiheessa tulee vaikeuksia,niin näkevät että äitiki selvisin niin selvitään meki........hyvää kesää sulle ja koko perheelles,se on hyvä olla joskus pikkusen pörrö......

• Ei h-i !

Nämä ovat uskomattomia juttuja vuonna 2013. Onko sulta oikeasti mennyt kaikki info, jota joka tuutti on pullollaan, ohi? Kantsisko keskittyä edes vähän välillä johonkin muuhun kuin oman navan kaiveluun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe