Olen parikymppinen nainen.
Minulla on jo hetken aikaa ilmennyt sellaista vaivaa, että ulostamisen jälkeen kun pyyhin paperilla peräaukkoa, tulee paperiin pisara tai muutama kirkkaanpunaista verta ja on tunne, että veri ei tulisi kovin syvältä suolistosta vaan jo kevyellä pyyhkäisylläkin peräaukon seudulta saattaa tipahtaa paperiin pieni kirkas veripisara. Toisinaan olen ollut näkevinäni myös paperissa ulosteen seassa pienen määrän kirkasta verta.
Veri on samanlaista kuin silloin, jos vaikka sormeen tulee haava, ja sitä pyyhkäisee papaerilla: paperiin tarttui pieni pisara kirkkaanpunaista verta.
Tämänlisäksi toisinaan tunnen omituista kipua peräaukon tuntumassa, peräaukon sisäpuolella. Toisinaan päänsärkymäistä viiltävää särkyä joka kestää aina hetken aikaa kerrallaan ja saattaa olla sellasta "viiltävää" ja toisinaan "paineen tunnetta" peräaukon suun sisäpuolella.
Olen jopa pyytänyt miestäni vilkaisemaan peräaukkoa, kun makaan vatsallani sängyllä. Peräaukon ulkopuolella ei ole ollut koskaan haavoja, tai minkäänlaisia kyhmyjä tai muuta epänormaalia eikä peräaukon tuntumassa ole ollut minkäänlaista punoitusta. Mies on jopa vessapaperilla pyyhkäissyt peräaukon seudulta, mutta tällöin verta ei ole tullut.
Eli verta tulee pyyhkiessä vain ulostamisen yhteydessä tai ulosteen seassa.
Minkäänlaista vatsakipua minulla ei ole ollut. Eikä ummetusta, eikä ripulia. Ulostaessa kipuilua ei ole. Ruoka on maittanut entiseen tapaansa myöskin.
Ainoat oireet ovat siis tämä toisinaan tuleva kirkas veri, ja toisinaiset kipuilut ja paineentunteet (tämä kipuilu ja paineentunne eivät ilmene ulostamisen aikana).
Verta tulee n. muutamasti kuukaudessa ja kipu/paineen tunne saattaa olla viikon jokaisena päivänä ja sitten hävitä useammaksi viikoksi kunnes taas palaa.
Olen menossa tiistaina lääkäriin muista syistä, ja ajattelin mainita myös noista vaivoista hänelle.
Olisiko kellään veikkauksia, mistä verentulo ja kipuilu voisi johtua?
Suvussani ei ole minkäänlaisia suolistoon liittyviä sairauksia, tosin edesmenneellä papallani oli peräsuolensyöpä, johon menehtyi ja ehkä osittain siksi olen hieman huolestunut.
Kirkas veri ulostaessa + kipuilu
peräsuolikummitus
3
570
Vastaukset
- eipä tiedä
Peräpukamat tulisi ensimmäisenä mieleen, mutta kysy ihmeessä lääkäriltä asiasta. Täällä ei voi kuin arvailla.
- Lilianee
sama peräpukamat minullakin tuli mieleen, kirkasveri voi juuri olla niistä oire, kerro lääkärille
- Trans-D
Peräpukamat, peräaukon haavauma, aktiivivaiheessa oleva suolistosairaus, perä- ja paksusuolesta tulee tällöin yleensä punaista verta, "kauempaa" mustaa verta. Kannattaa tutkituttaa, jos jatkuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh912184Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1471811- 1731333
- 229805
- 65754
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10741- 60730
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212623- 49597
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349571