Onneksi en enää asu Vantaalla. 80-luvulla oli noita lakkoja vähän väliä kun kommunistikuskit menivät lakkoon. Jouduin aina järjestelemään kyytiä ja ottamaan selvää mikä bussi kulkee. Eikä silloin ollut nettiäkään. Joskus kulki bussi (oli vantaan liikenteen bussi), jonne piti kävellä 3 km. Yksikään Hakunilan liikenteen bussi ei kulkenut. Joskus poika haki autollaan töihin (asui toisella puolella Vantaata). Muutin sitten Helsinkiin, siellä oli enemmän vaihtoehtoja, jos joku bussikuski meni lakkoon.
Nyt olen eläkkeellä, en tarvitse bussia. Junalla pääsen jos on tarvis. Olkoot kuskit lakossa lopun ikäänsä!
bussilakko
34
430
Vastaukset
- ölkjasdf
Mut juna kulkee vaan...
- Zixu
Joo, on vähän rasittava lakko. Itse en asiasta tiennyt mitään, joten odottelin turhaan n. 40 minuuttia bussia Tikkurilaan, mutta yksikään bussi ei sinne kulkenut. Meni sitten työhaastattelu sivuun. Onneksi sain sovittua uuden ajan sentään. Junallahan sitä toki olisi päässyt jos olisi tietänyt että lakko on... Tykkään busseista enemmän tällä välillä, koska ei tarvitse tehdä vaihtoa.
- mene junalla
Jatkuu huomenna
- Loimaa rules
Laiton lakko! Tulee mieleen tyhjäpäät, jotka ottavat nyrkit avuksi, kun äly loppuu.
Eikö ole kykyä neuvotella. Menkää kortistoon ja antakaa niiden tehdä töitä, jotka haluavat.
Liittykää kuskit Loimaan kassaan, niin säätätte ja ei tarttee kestää pääluottamusmiesten öykkäröintiä ja oman edun tavoittelua. Kovat sakot vaan laittomasta lakosta. - lucky strike
Aina me vaan ollaan lakossa kun työnantajat luullee että ollaan orjatyövoimaa.
Mutta kun ei olla orjia!
Siksi me ollaan lakossa.- liikaa vaaditte
No, ette kohta ole töissäkään! Ulkomailta löytyy kyllä "kilttejä" bussikuskeja. Kommunistejä olette!
- Menkää itteenne
***** te mitään orjia ole. Teillä on työtä ja teille maksetaan siitä palkkaa. Olisitte tyytyväisiä. Vai onko jäänyt palkka maksamatta?
Lakkoilu on surkeata asiakaspalvelua. Eikä sen ajalta ainakaan makseta palkkaa.
Te lakkoilijat olette onnettomia tunareita ja surkeita neuvottelijoita!
Lakkoilulla ei sympatioita heru. ***** porukkaa! - KommaritUlosBusseist
Voi jumakauta!
Täällä Suomen maassa on läjäpäin muiden alojen työntekijöitä joita irtisanotaan ja lomautetaan mennen tullen eikä kukaan mene lakkoon.
Bussikuskeilla on joku omituinen käsitys siitä, että he voivat lakkoilla koska tahansa ja kaiken lisäksi lakkoilusta ei ilmoiteta kunnolla meille taviksille jotka busseja käytämme... tai pitäisi käyttää.
Ite en myöskään tunne minkäänlaista sympatiaa bussikuskien lakkoilulle.
Suoraan sanoen v****taa teidän touhunne.
- Loimaa rules
Onko luottamusmiesvaalit tulossa? Halvalla saa ääniä. Laiton lakko jatkuu kunhan grillimakkara riittää. Ei taida korvata palkanmenetyksiä!
- kk22
eiköhän ne kusp** johtajat tässä niitä ongelman aiheuttajia ole... on tietämättömyyttä väittää kuskeja laiskoiksi ja tyhmiksi.
Johto yrittää taas vaan saada mahdollisimman halvalla jotta saisivat enemmän tuottoa vaikka ei olis tarvis.... kuskit joutu u tekemään ihan älyttömiä vuoroja. - tässä totuus
Tämän takia meillä on asiat Suomessa miten on....kun työntekijät siis duunarit yrittävät pitää puoliaan, koska oikeuksia ja ehtoja yms. poljetaan niin mitä tekee ihmiset, syyttää heitä lakosta!!!!! Mitä vit!!!!!tua!!!!!!???
etelä-euroopassa ollaan paljo pienemmistäkin asioista barrikaadeilla ja polttopullot lentää, sitten sitä kyllä ihannoidaan ja kehutaan "miten noi oikeen osaakin pitää puolensa".....tai ranskassa pistetään raktorit motarille seisoon....
Mitä tehdään suomessa?? ....no ollaan lampaita ja nuollaa herrojen per.s.e.t.t.ä ja määkitään, että joo joo laiton lakko yms. pas.k.a.a
Menkää itseenne ja iettikää miksi suomalaisia ei arvosteta ja korporaatiot kusettaa ihmisiä täällä....no varmasti yksi syy on kun ei arvosteta edes itse toisiamme tai itseämme ja annetaan herrojen kusta silmään meitä, siksi täällä on asiat päin per.s.e.t.t.ä - 156gta
Hyvä jos edes vähän autta lakko.Oli se laiton tai laillinen.Ihan sama.Lippu korkeelle.
- tympii toi veolia
Mulla sympatiat kyllä kuljettajien puolella. Suututtaa vaan se, että informaatio ei tunnu pelaavan sitten yhtään! Vieläkään ei tietoa siitä, jatkuuko lakko vielä huomenna vaiko ei! Jotenkin vaan olis kiva saada tietää ehkä ennen uniaikaa, että miten sitä töihin huomenna pääsis. Mutta ehkä se meidän bussimatkustajien viattomat toiveet onkin liikaa vaadittu, että edesjotain seuraavasta päivästä informoitaisiin...
- kommarikuskit
Bussikuskit ovat jotain kouluttamatonta kommariväkeä, jos eivät osaa neuvotella! Fiksu edes yrittää. Ja fiksu ilmoittaa etukäteen, että asiakkaat (matkustajat) osaavat varautua. Veikkaisin, että kaikki bussikuskit ovat olleet koulussa näitä kiusaajia! Juuri tällaisia heistä tulee! Ehkäpä on paras kun työnantaja lopettaa koko bussiliikenteen! Loppuiäksi!
- solidaarisuutta
Hahahaaaaa! Perisuomalaiset urpot täällä taas asioista yhtään tietämättä asettuvat työnantajien puolelle ihan vain siksi, että lehdissä on käsketty niin. Kuinka loputtoman nöyrä voi suomalainen ollakaan? Ollaan niin nyreissään, kun herrat käskee ja kansa ryömii, mutta kun joku asettuu sitä vastaan, niin paskahan se valuu suomalaisilla housuun ja asetutaan lähimmän johtajaherran selän taakse :D
- nöyrtykää!
Olisipa kiva nähdä mitä tekisivät bussikuskit, jos työnantaja sanoisi heidät irti. Ehkä irtisanominen olisi laitonta, mutta niinhän tuo lakkokin on. Varmaan vaan jatkaisivat lakkoaan. Jos töihin änkeäisivät, ilmaiseksi saisivat tehdä, kun on irtisanottu. Tuskin barrikaadeille nousisivat. Menisivät vaan lähimpään kapakkaan juomaan päänsä täyteen. Nämä bussikuskit ovat koko työhistoriani aikana olleet tosi kiusaajia. Ovathan muutkin ammattiryhmät olleet lakossa, mutta bussikuskien käytös on alle alarajan
- Kuskit maksaa
Minä ja sadat muut, jotka joutuvat TIkkurilan asemalta ajamaan taksilla lentokentälle lähetämme kyllä porukalla taksimaksut Veolian ammattiyhdistykselle ja kivusta ja haitasta kans. Näin kyllä mobilisoidaan!
- bussikuskinvaimo
Tuuliko se niitä huulia heiluttaa puhumalla asiasta mistä ei mitään tiedä! Kehtaatkin, aikuinen elämää nähnyt ja kokenut puhua noin vailla parempaa tietoa. Nyt on kyse esim. siitä, että työnantaja on päättänyt, kysymättä työntekijöiltä, että työkierto on niin, että on kolme viikonloppua töitä ja ainoastaan joka neljäs vapaa. Lisäksi kaksi vapaapäivää viikolla ovat miten sattuu satunnaisesti eivätkä edes aina peräkkäin. Työpäivät ovat älyttömän pitkiä jopa 12 tuntia. Ajoajat ovat niin tiukkoja ettei aikatauluissa pysy ja on koko aika myöhässä. Ja kuka tästä saa haukut? Ei ajoaikojen suunnittelija vaan se "onneton" bussikuski, joka yrittää tehdä parhaansa. Kyllä on työnantajalla paljon parantamisen varaa enkä ihmettele, että ovat ryhtyneet lakkoon, joka on ihan oikeutettu!
- yötyötä
Minun poikani (it-alalla) on melkein joka viikonloppu töissä, päivystämässä yövuorossa. Työpäivä on päivystyksessä 12 tuntia. Hän on perheellinen, vaimo ja kaksi lasta. Hän ei ole yhtään valittanut, viikonloppupäivystyksestä tulee rutkasti rahaa. Mitä tuumaisivat bussikuskit, jos heidän pitäisi joka viikonloppu yölläkin ajaa 12 tuntia. Minusta heillä ei ole aihetta valittaa
- ay-liike = perseestä
yötyötä kirjoitti:
Minun poikani (it-alalla) on melkein joka viikonloppu töissä, päivystämässä yövuorossa. Työpäivä on päivystyksessä 12 tuntia. Hän on perheellinen, vaimo ja kaksi lasta. Hän ei ole yhtään valittanut, viikonloppupäivystyksestä tulee rutkasti rahaa. Mitä tuumaisivat bussikuskit, jos heidän pitäisi joka viikonloppu yölläkin ajaa 12 tuntia. Minusta heillä ei ole aihetta valittaa
Minä olen ensihoitaja. Olen viimeiset kahdeksan joulua ollut töissä. Uutena vuotena aina vähintään joko aatto tai -päivä, samoin vappuna. Ei meillä kukaan saa päättää vuorojaan itse. Se joka vuorotyöhön menee, niitä vuoroja tehköön tai jääkööt mamman luokse imemään peukkua. Ja 12 tunnin työpäivä? Voi ku itkettää. Kokeilkaa laiskat paskat 24 tunnin vuoroa työssä jossa olette oikeasti vastuussa jostain.
- sympatiakuskeille
ay-liike = perseestä kirjoitti:
Minä olen ensihoitaja. Olen viimeiset kahdeksan joulua ollut töissä. Uutena vuotena aina vähintään joko aatto tai -päivä, samoin vappuna. Ei meillä kukaan saa päättää vuorojaan itse. Se joka vuorotyöhön menee, niitä vuoroja tehköön tai jääkööt mamman luokse imemään peukkua. Ja 12 tunnin työpäivä? Voi ku itkettää. Kokeilkaa laiskat paskat 24 tunnin vuoroa työssä jossa olette oikeasti vastuussa jostain.
Uskomaton U-R-P-O tämä ensihoitaja! Missäköhän työsuhteessa on työpäivän pituus 24 tuntia? EI MISSÄÄN! Ja bussinkuljettajillako ei ole vastuuta työssään? Liikenteessä missä tilanteita hetkihetkeltä ja vastuu koko kuormasta eli matkustajista! Esim. jonkun muun tielläliikkujan törppöilystä joutuu tekemään lukkojarrutuksen ja samalla joutuu varomaan seisovia matkustajia ym.ym. Toki kukin valitsee alansa, mutta tämäkin IT-nörtin isä, niin poika on itse valinnut tekevänsä rahakkaita päiviä ja paljon tunteja. Ja ei, ei kukaan valitse itse vuorotyössä vuorojaan, mutta lähihoitaja ei todellakaan joudu olemaan edes kahta viikonloppua töissä putkeen tai sitten se on oma TOIVE! Älkää sekottako puuroja ja vellejä ja puhukaa asioista vasta kun tiedätte mistä puhutte!
- työläinen toisaalta
"Nyt on kyse esim. siitä, että työnantaja on päättänyt, kysymättä työntekijöiltä, että työkierto on niin, että on kolme viikonloppua töitä ja ainoastaan joka neljäs vapaa. Lisäksi kaksi vapaapäivää viikolla ovat miten sattuu satunnaisesti eivätkä edes aina peräkkäin. Työpäivät ovat älyttömän pitkiä jopa 12 tuntia. Ajoajat ovat niin tiukkoja ettei aikatauluissa pysy ja on koko aika myöhässä."
On kyllä hulluksi mennyt... Toihan kuulostaa aivan älyttömältä. Aivan kuin työntekijä olisi kokonaan työnantajan omaisuutta. Kunnon lepo on kuitenkin työturvallisuuskysymys. Ja bussikuskin ammatissa se on ensiarvoisen tärkeää. Aikalailla samoista syistähän lentäjätkin lakkoilivat jokunen aika sitten, kun työnantaja halusi heidän tekevän yhä vain pidempää vuoroa ja pienemmällä levolla. Sehän on ihan hullua. Kuten nämäkin vaatimukset bussikuskeille.
Ja en tiedä mitä sanoisin näille, jotka täällä pyrkivät provosoimaan bussikuskeja sillä, että omassakin työssään työnantaja kusettaa ja tekee ihan mitä lystää... Juuri siitähän tässä on kyse. Sanotaan, ettei se käy. Se teidänkin pitäisi tehdä. Ihan turha yrittää ylpeillä sillä, että tekee epäinhimillisen pitkiä päiviä ja muka jaksaa ihan hyvin. Jos todella on näin, niin silloin on lähinnä työnarkomaani. Ja se on sairaus se. Kyllä normi-ihminen tarvitsee lepoa ja hengähdystaukoja töistä. On se elämä muutakin kuin vain sitä duunia. - turpa kiinni
sympatiakuskeille kirjoitti:
Uskomaton U-R-P-O tämä ensihoitaja! Missäköhän työsuhteessa on työpäivän pituus 24 tuntia? EI MISSÄÄN! Ja bussinkuljettajillako ei ole vastuuta työssään? Liikenteessä missä tilanteita hetkihetkeltä ja vastuu koko kuormasta eli matkustajista! Esim. jonkun muun tielläliikkujan törppöilystä joutuu tekemään lukkojarrutuksen ja samalla joutuu varomaan seisovia matkustajia ym.ym. Toki kukin valitsee alansa, mutta tämäkin IT-nörtin isä, niin poika on itse valinnut tekevänsä rahakkaita päiviä ja paljon tunteja. Ja ei, ei kukaan valitse itse vuorotyössä vuorojaan, mutta lähihoitaja ei todellakaan joudu olemaan edes kahta viikonloppua töissä putkeen tai sitten se on oma TOIVE! Älkää sekottako puuroja ja vellejä ja puhukaa asioista vasta kun tiedätte mistä puhutte!
Puhu sinä apina vasta kun olet ollu töissä. Vitun pelle. Tiedätkö muuten edes mitä eroa on lähihoitajalla ja ensihoitajalla?
- sympatiakusk
turpa kiinni kirjoitti:
Puhu sinä apina vasta kun olet ollu töissä. Vitun pelle. Tiedätkö muuten edes mitä eroa on lähihoitajalla ja ensihoitajalla?
Luuletko suuren suuri I-D-I-O-O-T-T-I, että minä en sitä tietäisi! Olen kolutukseltani SOSIAALIOHJAAJA, joten paljon koulutetumpi kuin joku ääliö lähihoitaja tai ensihoitaja. Ikääkin on 47v. että luuletko urpo etten ole töitä tehnyt. KASVA AIKUISEKSI IDIOOTTI!
- randomnametitle
Moni tekee pitempää päivää pienemmällä palkalla.
- äly hoi
randomnametitle kirjoitti:
Moni tekee pitempää päivää pienemmällä palkalla.
Ja moni tekee lyhyempää päivää suuremmalla palkalla. Eli mitähän sä halusit sanoa? Kaikille isompi palkka ja lyhyempi päivä? Vai pidempi päivä ihan kaikille ja palkastakin osa pois? Sun työstäsi voisi varmaan aloittaa. Paljonko laitetaan lisää tunteja ja paljonko veistetään palkasta?
- Loimaa rules
Työtuomioistuin tuomitsi maanantaina ammattiosastot maksamaan työnantajalle hyvityssakkoa 21.000 euroa. Siis laiton lakko, josta tuomio. Aivan liian pieni sakko. Samoin tuomio tuli asiakkailta: bussikuskit on paskoja!
Kuinka paljon työntekijöiden palkkapussi on pienempi toukokuulta? Eikä tuo kuski niitä rahoja koskaan kotiin. AY-korvaukset pienet. Mutta saihan se grillimakkaraa. Sitä saa muuten tarjouksesta eurolla paketin. Mitäs vaimo siihen?- oma auto!
Nyt kun lakko on loppu, olisi ihanteellista kun matkustajat boikotoisivat näitä lakossa olleita busseja. Työnantaja huomaisi viimeistään syksyllä, että ei olekaan matkustajia ja lopettaisi linjat. Bussikuskit he heittäisivät pellolle. Saisivat sitten olla "lakossa" mielin määrin. Toivottavasti muutkin bussialan yrittäjät boikotoisivat näitä lakkoherkkiä kommarikuskeja. Vaan eihän tuo tietenkään toteudu, ihmiset tarvitsevat busseja.
Te jotka kuitenkin pystytte menemään junalla, kannattaisi sitä käyttää eikä siirtyä busseihin! - one chance for wise
oma auto! kirjoitti:
Nyt kun lakko on loppu, olisi ihanteellista kun matkustajat boikotoisivat näitä lakossa olleita busseja. Työnantaja huomaisi viimeistään syksyllä, että ei olekaan matkustajia ja lopettaisi linjat. Bussikuskit he heittäisivät pellolle. Saisivat sitten olla "lakossa" mielin määrin. Toivottavasti muutkin bussialan yrittäjät boikotoisivat näitä lakkoherkkiä kommarikuskeja. Vaan eihän tuo tietenkään toteudu, ihmiset tarvitsevat busseja.
Te jotka kuitenkin pystytte menemään junalla, kannattaisi sitä käyttää eikä siirtyä busseihin!Hei, annetaan yritykselle vielä mahdollisuus!
Mutta porukat saisivat vaihtaa luottamusmiehiä, kun tällaiseen rikolliseen laittomaan lakkoon ja huonoon asiakaspalveluun ovat porukoita lietsoneet.
Kyllä hyvä luottamushenkilö osaa neuvotella eikä johda porukoita barrikaadeille.
Politiikka ei kuulu yrityselämään! Minä ainakin liittyisin Loimaan kassaan.
Yrityksen hyvä kannattavuus on parasta työsuhdeturvaa. Pitää olla samalla puolella eikä vastaan! - painostettu!
one chance for wise kirjoitti:
Hei, annetaan yritykselle vielä mahdollisuus!
Mutta porukat saisivat vaihtaa luottamusmiehiä, kun tällaiseen rikolliseen laittomaan lakkoon ja huonoon asiakaspalveluun ovat porukoita lietsoneet.
Kyllä hyvä luottamushenkilö osaa neuvotella eikä johda porukoita barrikaadeille.
Politiikka ei kuulu yrityselämään! Minä ainakin liittyisin Loimaan kassaan.
Yrityksen hyvä kannattavuus on parasta työsuhdeturvaa. Pitää olla samalla puolella eikä vastaan!Ei ne antaisi liittyä Loimaan kassaan! Kun ovat kommunistejä. Näin sen poikani kohdalta (ei bussikuski). Hän kuului Loimaan kassaan. Hän pääsi sitten vuokratyövoimafirman kautta yhteen IT alan yritykseen töihin. Nyt ollut jo monta vuotta samassa paikassa. Muut työntekijät vaativat, että hänen täytyy liittyä ammattiliittoon, muuten olisivat savustaneet hänet ulos. Niipä poikani liittyi alan ammattiliittoon. Luulisi, että ammattiliittoon kuuluminen olisi vapaaehtoista, mutta ei se käytännössä ole!
- Lain mukaan
painostettu! kirjoitti:
Ei ne antaisi liittyä Loimaan kassaan! Kun ovat kommunistejä. Näin sen poikani kohdalta (ei bussikuski). Hän kuului Loimaan kassaan. Hän pääsi sitten vuokratyövoimafirman kautta yhteen IT alan yritykseen töihin. Nyt ollut jo monta vuotta samassa paikassa. Muut työntekijät vaativat, että hänen täytyy liittyä ammattiliittoon, muuten olisivat savustaneet hänet ulos. Niipä poikani liittyi alan ammattiliittoon. Luulisi, että ammattiliittoon kuuluminen olisi vapaaehtoista, mutta ei se käytännössä ole!
Suomen perustuslain mukaan meillä on liittymisvapaus. Saa kuulua tai olla kuulumatta.
- Faktaruutu
painostettu! kirjoitti:
Ei ne antaisi liittyä Loimaan kassaan! Kun ovat kommunistejä. Näin sen poikani kohdalta (ei bussikuski). Hän kuului Loimaan kassaan. Hän pääsi sitten vuokratyövoimafirman kautta yhteen IT alan yritykseen töihin. Nyt ollut jo monta vuotta samassa paikassa. Muut työntekijät vaativat, että hänen täytyy liittyä ammattiliittoon, muuten olisivat savustaneet hänet ulos. Niipä poikani liittyi alan ammattiliittoon. Luulisi, että ammattiliittoon kuuluminen olisi vapaaehtoista, mutta ei se käytännössä ole!
Uhkailu ja painostaminen, siis kiristäminen ovat rikollisia tekoja. Jos on tekstiviesti, äänite tai jotain todistetta, niin silloin on vahvemmalla pohjalla, jos lähtee käräjöimään. Jos liivijengi uhkailee, niin se on erittäin raskauttavaa. Työpaikalla kysymys on myös kiusaamisesta. Laiton uhkaus, erilaisia rikosnimikkeitä kyllä löytyy!
Tilastojen mukaan vuonna 2002 74% työntekijöistä luului liittoon
työttömyyskassaan, vuonna 2011 liittoon kassaan kuuluminen oli laskenut 67,8%:iin. Siis joka kolmas ei kuulu liittoon. Samalla ajanjaksolla vain kassaan kuuluminen on lisääntynyt 8,3%:sta 15,5%:iin. Tämä käytännössä tarkoittaa Loimaan kassaa, jossa on jo yli 300.000 jäsentä!
Lakkoihin osallistuminen on laskenut vuosien varrella: vuonna 1980 18,8% työllisistä osallistui lakkoihin, vuonna 1990 9,9%, vuonna 2000 3,6% ja viimevuonna 2012 0,6%.
Työnantaja antaa töitä, eikä kukaan muu. Parasta työsuhdeturvaa on yrityksen hyvä kannattavuus. Tämän ovat ymmärtäneet yhä useammat työläisetkin.
- Vapaalla ei tienaa
Tulihan sieltä voittokin, eikös se ollut jotenkin, että työnantajan systeemin mukaan vain joka neljäs viikonloppu olisi vapaa, mutta nyt se onkin kerran kuussa ja joka kuukausi! Yeee! Ja tänä kesänä kolme viikonloppua lisää vapaata. Paitsi, että yksi niistä sisältyy jo lomaan.
- Bussit kulkee
Kiitos kuskeille, kun olette tulleet takaisin töihin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh821985Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1131708- 1801296
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472