Olen saanut B-kortin -97 ja BC:hen korotin viisi vuotta sitten.
Nyt on alkanut kiinnostaa josko ostaisi leppoisan 250cc skootterin tai miksipä ei vaikka 500cc. Katselin tuossa kortin hintoja kun se A-ajo-oikeus puuttuu ja järkytyin: A1-kurssi 1310 € lisäksi viranomaismaksut 138 euroa. Mitä vit*??
Onko tosiaan noin että mopoa isomman kaksipyöräisen kuljettaminen luvalla maksaa tuon verran?
Tätä pohtineena olen tullut siihen tulokseen että ajan BC-kortillani tuota tulevaa kaksipyöräistäni. Aika monesti pitää jäädä "kortitta" ajosta kiinni että motivoisi kortin hankintaan, luulen että mopeti-innostus loppuu ennen kuin sakot haittaa.
Sitä paitsi eihän poliiseja näe edes enää missään, viimesen 5000 km:n matkalla henkilöautolla en ensimmäistäkään poliisia ole nähnyt!
A-kortitta ajo ja rangaistus
6
184
Vastaukset
- FXR*1500
Unohda koko asia. Tää touhu ei ole persaukisille...
- Kusipäistä touhua !
Koko ajokorttitouhu on täyttä rosvousta ja turhaa.. Vihervirkamiehet ja porvarit eivät halua, että köyhät liikkuu muulla kuin linja-autolla !
- Tuleva Mopedisti
On mulla oma linja-autokin, mutta sillä ei pääse ihan jokaista tietä tutkimaan eikä tuuli hivele hipiää ajellessa!
Enkä ole kiinnostunut mistään perse hiessä ajettavasta kyykystä, vaan rennosta skodesta! Thaimaassakin vuokraan aina mopedin, 150cc Yamaha on niin loistava kapistus kaupungissa ja saarien pikku teitä tutkiessa!
Mutta tosiaan ei sitä vilkulla käännytä eikä kortilla ajeta... - pitkäikäinen ostos
Oliko hinnassa huomioitu että on jo ajokortti?
No, oli miten oli, silloin jos sattuu kolari on ajokortti tarpeen. Muuten voi olla että vakuutus ei korvaa täysimääräisesti ja kortiton osapuoli voidaan tulkita syylliseksi.
Minä ajoin A-kortin vuonna 1986, paljonko se tekee vuotta kohden kun kortti on voimassa ainakin vuoteen 2040? Toisilla tosin se tuli kaupanpäällisenä autokortin yhteydessä kun ei osattu kirjoittaa B:tä ellei siihen tullut A:ta eteen. Mummot saavat ajaa Hayabusaa, nuoret miehet eivät. - Tuleva Mopedisti
No joo tuo unohtu:
B -> A-kurssi 890 € lisäksi viranomaismaksut 138 euroa.
Yli viis mummutonnia! Mulle ei ole tullu tuo BC kortti maksamaan edes yhteensä niin paljoa.
Ei sitä syyllistä kortin perusteella valita, vaan ihan lakiin perustuen, kuka on toinu väärin. Sakkoja siitä nyt ainakin tulee, mutta tuskmpa korvauksia evätääb pelkän lisenssin puuttumisen takia.
Toiseksi en jaksa ajaa jokaiselle "autokoulutunnille" 100km, kun ei lähempänä nuita kouluja ole.
Odottelen että eduskunta asettaa jonkun katon nuille maksujen suuruudelle. Eihän nuo ole mitenkään linjassa minkään kanssa! - Auto=hyvä veron tuot
täällä lahden länsipuolella jo liikenneministeri vaikkakin on viherpiipittäjä havahtui tuohon ajokortin kallauteen olisko täällä nyt noin 26 000-28 000 sek.
Tai ei se varmasti olis itse tajunnut mutta tais joku konttoristi evästää ja näyttää lukuja, uusien autojen myynti vähenee polttoaineen kulutus vähenee ym. joka suoraan tarkoittaa valtion verotulojen tippumista ja sitähän ei mikään valtio halua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882118Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801326
- 241784
- 67732
- 59718
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </339509