Sanomalehti & kuntauudistus?

Papyrus2017

Tuore tieto kertoo useiden keskeisten sanomalehtien levikkien selkeästi laskeneen. Tähän varmasti ovat osaltaan vaikuttaneet mm työttömyyden kasvu / mielenkiinnon vähentyminen tietyissä ikäryhmissä, lehdistöön kohdistunut lisäverotus, sekä mediatiedon hankkimisen monipuolistuminen.

Hyvinkään alueen keskustelussa on ollut aikaisemmin aiheena paikallislehti AAMUPOSTI. Minulle ei lehteä tule,mutta olen lukemastani päätellen ymmärtänyt lehden olleen monelle paikkakuntalaiselle pettymys. Jo pelkästään sen laajan alueellisen levikin vuoksi, lukijoilla on ollut vaikea löytää sen sivuilta itseään kiinnostavaa focusta. Eli ihmisille on kerrottu AAMUPOSTISSA : " vuorineuvos Mökkölä on kuollut, vaikka valtaosa lukijoista ei ole koskaan edes tienneet vuorineuvos Mökkölän elossaolosta".
Nyt kun kuntauudistuksesta/SOTE asioista väännetään kättä ja (MAHDOLLISESTI ?) Riihimäki-Hausjärvi- Loppi ( RIIHAUPPI) löytävät lähivuosien aikana yhteisen päätöksen, mutta Hyvinkää tulee katsomaan korttinsa KUUMA-kuntien suunnasta (?) niin AAMUPOSTIn levikkialue tulisi muuttumaan? RIIHAUPILLE oma lehti?
Vai onko niin, että KESKI-UUSIMAA ( Keskisuomalainen konsernin om) lehti riipaisee tulevaisuudessa sivujensa täytteeksi jotain Hyvinkäästä, jatkaen samaa käytäntöä josta AAMUPOSTIA jo aikaisemminkin ihmiset ovat siis moittineet? On sanottu, että paperinen versio ei ole mihinkään katoamassa, alueen infra tarvitsee lehden!

2

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ++++++++

"Vai onko niin, että KESKI-UUSIMAA ( Keskisuomalainen konsernin om) lehti riipaisee tulevaisuudessa sivujensa täytteeksi jotain Hyvinkäästä, jatkaen samaa käytäntöä josta AAMUPOSTIA jo aikaisemminkin ihmiset ovat siis moittineet?"

Itse olen ainakin sitä mieltä, että Keski-Uusimaan asiat yleensäkin ovat mielenkiintoisempia hyvinkääläisen näkökulmasta kuin monet Aamupostin jutut. Jos / kun tulevaisuudessa KUUMA-kunnat (tai osa niistä) yhdistyvät yhdeksi kunnaksi, koko alueen "yhteisten" uutisaiheiden määrä luonnollisesti kasvaa entisestään.

Hyvinkää ja Riihimäki ovat maantieteellisesti lähekkäin, mutta muuten mielestäni liian erilaisia, jotta yhteinen sanomalehti toimisi. Esimerkki: kaksi tärkeää ja uskoakseni suurta osaa ihmisistä kiinnostavaa ja puhuttavaa aihetta ovat terveyspalvelut ja vaalit. Koska Hyvinkää ja Riihimäki kuuluvat eri sairaanhoito- ja vaalipiireihin, lehti täyttyy väistämättä asioista, joilla ei ole mitään tekemistä toisen kunnan asukkaiden kanssa. Lisäksi meidän hyvinkääläisten pääpoliisi ja verotoimisto sijaitsevat Järvenpäässä. Mieluummin lukisin juttuja sieltä suunnalta kuin jostakin Hämeenlinnan sairaalan yöpäivystyksestä tai vastaavasta asiasta, joka ei periaatteessa liity mitenkään hyvinkääläisten elämään.

Toivotaan, että saamme tulevaisuudessa seudulle hyvän sanomalehden. Tai sitten siirryn takaisin Hesariin, kun sen kokokin on nykyään niin kätevä.

• vaikeaksi kun netti

Konserni on kokonaan myyty. Tulee paljon lehtien yhdentymisiä. Ihmisiä ulkoistetaan ja yt päällä olleet jo . Mainostulot pudonneet dramaattisesti jopa 50% eli maksaisitko vaikka tuplahinnan nyt jo kalliista lehdestä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      88
      2118
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1766
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1326
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      241
      784
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      732
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      718
    7. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      566
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      39
      509
    Aihe