käräjille

yksi onneton

tänään tuli eka haaste pikavipeistä.
sinne ne varmaan nyt tipuu pikkuhiljaa kaikki.
Summaa en vielä edes tiedä.
Toivottavasti perintäkirjeet ja tekstiviestit vähenee.
Ehkä on helpompaa kun ei jaksa taistella ja laskea mitä saisi maksettua.
parissa vuodessa saan ehkä ulosoton kautta kaikki maksettua.
miten muut on saannu vippikierteen poikki?

14

486

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meni jo....

sun pikavippikierre on jo menny poikki , tai ainakin tulee ihan just menemään kun menetät luottotiedot. Nyt vaan makselet ulosottoon ....

• 3+1

Vippikierre menee poikki siinä vaiheessa kun pääsee ulosoton asiakkaaksi ja luottotiedot on menny. Kummallista että sinullakin noi pikavipit tuhosi talouden vaikka niiden pitäisi olla hyvä asia...

• 18+16

"Kummallista että sinullakin noi pikavipit tuhosi talouden vaikka niiden pitäisi olla hyvä asia..."

Pikavipit eivät koskaan tuhoa kenenkään taloutta, vaan se olet sinä itse joka tuhoat oman taloutesi.

• vippi666

Velkaneuvojalle ja sitä kautta yritä päästä velkajärjestelyyn, hyvällä lykyllä 5 vuotta jonkun maksuohjelman kautta joka voi olla myös 0 euroa. 5 vuoden kuluttua luottotiedot puhdistuu...eipä siinä muuta oikotietä ole. ja huomattavasti mukavampaa kun ulosotto ei tuona aikana ulosmittaa mitään( ei tule niitä pirun kirjeitä joissa mahd. ulosmitattu summa kerrotaan) ja veronpalautuksetkin voi pitää...jos olet nuori niin sinulla on vielä tulevaisuus edessä..

• vippi666

Jos pystyy jotain maksamaan niin sitten se on 3 vuotta.

• vie kaikki

Kyllä se ulosottomies vie veronpalautukset.. kin

• 19+5

Niin vie, mutta tuo "vippi666" ehdottikin velkajärjestelyä, sehän rauhoittaa osaksi tilanteen. Laki yksityishenkilön velkajärjestelystä nimenomaan kieltää velkajärjestelyn, mikäli velkaantuminen on ollut "kevytmielistä" (=pikavippejä elektroniikan, viihteen, viinan ja muun hauskan takia): Mutta silti käräjäoikeudet ovat niitä myöntäneet - säälistä ja "lain vastaisesti".

• 667897
        19+5 kirjoitti:

Niin vie, mutta tuo "vippi666" ehdottikin velkajärjestelyä, sehän rauhoittaa osaksi tilanteen. Laki yksityishenkilön velkajärjestelystä nimenomaan kieltää velkajärjestelyn, mikäli velkaantuminen on ollut "kevytmielistä" (=pikavippejä elektroniikan, viihteen, viinan ja muun hauskan takia): Mutta silti käräjäoikeudet ovat niitä myöntäneet - säälistä ja "lain vastaisesti".

Ei kiellä. Lukisit sen lain ennen kuin alat leikkiä lakimiestä.

10 a § (30.12.2002/1273)

Velkajärjestelyn myöntäminen yleisestä esteestä huolimatta

Velkajärjestely voidaan 10 §:n estämättä myöntää, jos siihen on painavia syitä ottaen erityisesti huomioon velkaantumisesta kulunut aika, velallisen toimet velkojen maksamiseksi ja muut velallisen olosuhteet sekä velkajärjestelyn merkitys velallisen ja velkojien kannalta.

9 §

Edellytykset

Velkajärjestely voidaan myöntää velalliselle, joka on maksukyvytön, jos:

1) maksukyvyttömyyden pääasiallisena syynä on velallisen maksukyvyn olennainen heikentyminen sairauden, työkyvyttömyyden, työttömyyden tai muun olosuhteiden muutoksen vuoksi pääasiassa ilman velallisen omaa syytä; tai

2) velkajärjestelyyn on muuten painavat perusteet ottaen huomioon velkojen ja niihin liittyvien velvoitteiden määrä suhteessa velallisen maksukykyyn,

eikä velallinen kohtuudella kykene parantamaan maksukykyään voidakseen selviytyä veloistaan aiheutuvista menoista.

• vippi66

Eiköhän 95% käräjillä päätyvistä velkajärjestelyissä nykyään ole tuota "kevytmielistä" ja varmaan tuhannet tai sadat? saavat sen silti...ja asiassa on aina lieventäviä asianhaaroja..itse pääsin velkajärjestelyyn koska maksukykyni oli heikentynyt osa-aikatyön takia ja itse sain jopa ulosottomiehiltä(Jotka oli otettu suoja-ajan tms. aikana)rahoja takaisin kun päätös tuli. ja ET SAA MAKSAA VELKOJA TAKAISIN kun päätös on voimassa. ja toki v-palautukset saa pitää...

• 19+5

Olet oikeassa, näin on. Oikeusministeriökin on huomannut asian. Siksi on tulossa uusi laki, jossa tämä "kevytmielisyys" määritellään paljon tarkemmin. Sitten käräjäoikeudet eivät voi enää sooloilla ja laskea kulutusluottojen ottajia velkajärjestelyyn säälistä, kun nyt näkyy olevan "maan tapa".

• 18+12
        19+5 kirjoitti:

Olet oikeassa, näin on. Oikeusministeriökin on huomannut asian. Siksi on tulossa uusi laki, jossa tämä "kevytmielisyys" määritellään paljon tarkemmin. Sitten käräjäoikeudet eivät voi enää sooloilla ja laskea kulutusluottojen ottajia velkajärjestelyyn säälistä, kun nyt näkyy olevan "maan tapa".

Kyllä ne sinne tulevat menemään kuten ennenkin. Ehkä hieman pidemmällä ohjelmalla. Lue tarkemmin ne mietinnöt.

• jfjfjffjjfjfjfjfjf

Ajankohtainen topikki mulle. Ei sitä ois vielä 5v sitte uskonu että itekki onnistuu raha-asiat sössimään. Olen nyt siis 26 ja alotin ammattikorkeessa 2007 ja meni hyvin ja tuli säästettyä ja en ottanu edes opintolainaa ekana vuonna. Sitte vaihdoin yliopistoon ja ei homma sujunu. Kolmantena vuonna (toinen yliopistossa) katkes opintotuki tammikuussa ja ei käyny mielessäkään että sossusta sais apua vuokraan ni alko toi saatanan vippailu ku ei ollu mitään tuloja talvella.

Kesän oli töissä ja makselin vippejä palkasta, mutta talvella oli kertyny muitakin laskuja joita ei ollu kyseisellä hetkellä varaa maksaa ja varsinkin vuokra ei saanu olla päivääkään myöhässä ni vippejä kerty. Syksyllä alko laskuja olee jo nii paljo ettei vaa enää jaksanu säätää ni alkohan ne käräjäoikeuden haasteet kertyä. Talven pidin ainoastaan tarkkaa huolta että käyn koulussa ettei opintotukea katkasta ku vaihdoin takasin ammattikorkeesee ku sopii mulle paremmin ja opiskelu edistyy.

No tuli sitte otettua niskasta itseä kiinni ja kävin ulosottomiehen kanssa palaverissa ja 1900 € on nyt pystyssä. Sinänsä ei paha summa ja yhellä tutulla oli 60 000 € ulosotossa mut sen isä makso ne pois. Ihmeen rento oli se ulosottomieskin ku naureskeli ja sano "ei toi oo edes paha summa, edellinen joka täällä kävi ni oli 45 000 € velkaa".

Maksusuunnitelman voi kuulemma tehdä ja ajattelin maksella tässä kesällä takasin mahdollisimman paljon, mutta työharjottelu paikka pitäs löytää josta sais palkkaa. Palkattomaan työharjotteluun pääsisin. Aikasempien kesien työpaikkaan ei oo ku hajavuoroja ku talvella ilmotin harmikseni että en sinne mee ku pitä tehdä työharjottelu.

Itseä tässä kyllä saa syyttää aivan täysin, mut silti vituttaa se, että ongelmiin joutuu helposti ku ei heti oo mielessä mikään sossupummina oleminen. Eihän mun ois tarvinnu eees ottaa mitää vippejä ku ois tehny kuten muutama tuntemani henkilö että samantien sossuu ku rahat loppuu... Silti oma vika aivan täysin.

Luottotietojen menetys harmittaa eniten. Ei sillä että uneksisin asuntolainasta tai tarviisin luottokorttia vaan sen takia ku esim. asunnon saanti on hankalaa ilman luottotietoja ja luottokorttia voi tarvita ulkomailla. Kaikille vinkiksi se, että kannattaa oikeesti aina ottaa HETI yhteys velkojiin, ni asiat voi yleensä sopia ilman ongelmia. Jos tekee niinkun minä ni ongelmat odottaa. Toisaalta ite en edes tienny että laskuja voi noinkin hyvin sopia vaikka sieltä tulis mitä "uhkauskirjeitä".

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Ainoo hyvä puoli tässä on että kuulemma 4v päästä luottotiedot on puhtaat edellyttäen että on maksanu. Jos on useempi lasku ulosotossa ni se aika pitenee vuodella. Jos joku muukin on elelly pitempään ilman luottotietoja ni mielellään lukisin kokemuksia ???

• mickimouser

Nykyään ulkomailla ei tarvitse enää luottokorttia vaan esim. debit - pankkikortit toimivat vastaavina kuin luottokortit. Ostokset velotetaan suoraan tililtä. Myös netistä ostokset sujuvat samoin kuin luottokorteilla. Tosin en tiedä saako luottotiedoton tavallista pankkikortia..kannattaa kysyä

• vippi66

Ite tässä ilman luottotietoja elellyt muutaman vuoden ja toki lainaa en oo saanut sinä aikana tai en saa mitään isompaa ostettua laskulla...telkkarit, huonekalut, tietokoneet jne. ja oon pysynyt tarkoituksella kaupungin vuokrakämpissä. Ja toki onhan se tietynläinen häpeä jos vaikka jos on parisuhteessa ja mahd.asuntolaina kaatuu toisen luottotietoihin ja itse olen taakkani kantanut. Kukaan sukulainen ja ystävä ei tiedä että olen velkajärjestelyssä. Olen saanut vakuutuksia, puh.liittymän nettiliittymän ja v-pankkitunnukset vaikka luottotiedot kuralla. Ja sun velka on tosi pieni, itellä oli jotain 40 000e mutta mitään omatunnontuskia ei ole koska nämä lukuiset vippiyhtiöt saivat varmasti rahansa takaisin aikoinaan korkojen kera.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1943
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      201
      675
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      192
      556
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe