Luovutin

Jokuvaan...

Aina sitä odotteli että joku ottaisi yhteyttä ja aina sitä sai pettyä. Vaikka puhelinta tuli joka päivä tarkkailtua, niin turhaahan se oli. Tein tempun, joka olisi pitänyt tehdä ajat sitten: hajoitin puhelimen vasaralla ja heitin roskiin. Täytyy vielä sulkea liittymä ettei tule turhaan maksettua. Nykyään ei tarvitse edes soittaa minnekään kun kaiken voi hoitaa netissä. Jos jollakin on jotain asiaa niin lähettäkööt sähköpostia, tarkistan sen joka viikko. Ai niin onhan minulla Facebook, tekisi mieli lopettaa sekin kokonaan. En koko facebookin aikana muista että siitä olisi ollut jotain hyötyä. Päin vastoin, nälkähän siinä tulee kun samat idiootit ottavat joka päivä kuvia ravintolassa syömistään ruoka-annoksista. Ilman facebookia ei myöskään tarvitse potea huonoa omaatuntoa, kun ei jaksa onnitella joka päivä jonkun syntymäpäivän johdosta.

14

733

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikea päätös. Nyt kun olet vapautunut netistä ja käytät sitä vain sähköpostin tarkistamiseen kerran viikossa, sinulla on valtavasti vapaata aikaa käytettäväksi ulkona tutustumassa ihmisiin.

• Jokuvaan...

Kiitos kannustavasta viestistä, mutta taidan toimia juuri päinvastoin. Minut on niin usein torjuttu elämän aikana, että en tunne enää hirveästi empatiaa muita kohtaan. tai ehkä välillä saatan tuntea empatiaakin, mutta muiden seuraa en kaipaa. Olen siis päättänyt hankkiutua kaikista ihmisistä eroon.

Yksin on raskasta olla ja pelkään että joku päivä tulen vielä hulluksikin, mutta jatkuva muiden miellyttäminen ja huomioiminen syö minun voimani, varsinkaan kun ei vastakaikua hirveästi kuulu. Ja ne joille kelpaan tällaisena ovat taas itse semmoisia etten ole heistä kiinnostunut. Kaipa sitä yhden elinajan kestää kituutella yksin omien ajatustensa kanssa. Vielä taitaa olla puolet elämästä jäljellä. Hirvittää tosin ajatus että toinen samanlainen pätkä on vielä jäljellä. Kävin myös sulkemassa liittymäni. Kun suljin sen ja lähdin ulos kävelemään, niin mieleen juolahti, miksi ei elämää voi sulkea niin helposti. Menisin välittömästi puhumaan jollekin ryhdikkäälle myyntimiehelle, joka ilmoittaisi että homma on sillä selvä.

• God is loveX
        Jokuvaan... kirjoitti:

Kiitos kannustavasta viestistä, mutta taidan toimia juuri päinvastoin. Minut on niin usein torjuttu elämän aikana, että en tunne enää hirveästi empatiaa muita kohtaan. tai ehkä välillä saatan tuntea empatiaakin, mutta muiden seuraa en kaipaa. Olen siis päättänyt hankkiutua kaikista ihmisistä eroon.

Yksin on raskasta olla ja pelkään että joku päivä tulen vielä hulluksikin, mutta jatkuva muiden miellyttäminen ja huomioiminen syö minun voimani, varsinkaan kun ei vastakaikua hirveästi kuulu. Ja ne joille kelpaan tällaisena ovat taas itse semmoisia etten ole heistä kiinnostunut. Kaipa sitä yhden elinajan kestää kituutella yksin omien ajatustensa kanssa. Vielä taitaa olla puolet elämästä jäljellä. Hirvittää tosin ajatus että toinen samanlainen pätkä on vielä jäljellä. Kävin myös sulkemassa liittymäni. Kun suljin sen ja lähdin ulos kävelemään, niin mieleen juolahti, miksi ei elämää voi sulkea niin helposti. Menisin välittömästi puhumaan jollekin ryhdikkäälle myyntimiehelle, joka ilmoittaisi että homma on sillä selvä.

Kannattaa keksiä jotain muuta ajateltavaa kuin katkerat ajatukset. Suosittelen lukemaan jotain hyvää hengellistä kirjallisuutta, harrastamaan asioita joita voi harrastaa yksinkin. Olen itsekin yksinäinen ihminen, työkavereitao töissä ja facebook-mukakavereita, mutta ei hyviä ystäviä. en voi sanoa että olisi joku jolle voisin uskoutua. Mutta en aio olla katkera¨, vaan olennkin jo tosin sopeutunut tähän. Luen, harrastan liikuntaa, voimistelua, luontoa, kävelyä ja pohdiskelen kaikenlaista kivaa. Ei se että ihmisellä on kavereita takaa ystävyyttä ja yhteyttä. minulla on nuorempana ollut "kavereita" jotka olivat kavereita vain sen vuoksi että oli samat intressit (juhliminen) tai minulla oli jotain jota he halusivat, minusta oli jollain tapaa hyötyä. Monet "ystävyyssuhteet" perustuvatkin tällaiseen, mutta tosipaikan tullen ne paljastuivat hölynpölyksi. Selkään puukottajia ja juoruajia yms paljastui. ei pidä olla rippuvainen ihmisistä. eikä katkera, ihminen on itsekäs useimmiten. Se on vain tosiasia.

• Jäivähänkiinnostaan
        Jokuvaan... kirjoitti:

"Ja ne joille kelpaan tällaisena ovat taas itse semmoisia etten ole heistä kiinnostunut. "

Ovatko nuo ihmiset epäluotettavan oloisia, hankalia vai mitä?

• Invisible boy

Minulla ei ole koskaan ollut tarvetta puhelimelle, eikä minulla ole koskaan ollutkaan omaa puhelinta. Silloin, kun minut sai kiinni vanhempieni lankapuhelimella, jos joku minua yritti tavoittaa, oli se joku pirun suoramarkkinoija, tai joku virallisempi taho, jolla oli aina vain omaa elämääni haittaavia uutisia. Minulla ei siis ollut mitään syytä ikinä ostaa kännykkää, kun ne rupesivat yleistymään. Mitään syytä minulla ei myöskään ole koskaan ollut kuulua Facebookiin. Olen vähän niinkuin vanhan koulukunnan miehiä.

Elämän sulkemisesta olen samaa mieltä. Mielestäni yhteiskunta on velvollinen jeesaamaan kaikki halukkaat huit helvettiin täältä vaivattomasti. Kustantaahan yhteiskunta myös HIV-lääkityksenkin niille, jotka haluavat sellaisen hankkia, mikä tulee yhden henkilön osalta maksamaan 20000 euroa vuodessa ja sekin on vain osa kokonaiskustannuksista. Syanidikapseli tulisi halvemmaksi, eikä sen jälkeen tarvitsisi kustantaa enää mitään kyseisen henkilön osalta. Nekin rahat voitaisiin säästää mamujen HIV-lääkkeisiin, joihin menee vuosittain 25 miljoonaa euroa veronmaksajien rahoja.

• asdfghjklöpoiuytrfgh

"Mielestäni yhteiskunta on velvollinen jeesaamaan kaikki halukkaat huit helvettiin täältä vaivattomasti."

Aamen. :)

• samat temput

Lasku oli iso, vaikka sillä lähetti ehkä muutamia tekstareita per kk, ja soitti pikapuhelun puolisolle. Kun alkoi älykännykkä kausi, minulla keitti yli. En halua olla puhelimen ja netin orja. Ties mitä ihmiset kuvaa ja nauhottaa niillä ilman lupaa!!!!! Maailma on hulluja täynnä. Lisäksi joku viranomainen kotimaasta tai USA:sta pystyy jatkuvasti paikantamaan sijaintisi sirun avulla. Ei kiitos!

Ennen oli paremmin, kun puhelin oli ja pysyi kotona. Nykyään on onneksi sähköposti ja perinteinen posti, että jos jollain on jotain asiaa!!!!!!!!

Pysyy laskut pieninä tällä tavalla. Facebookin hylkäsin aikoja sitten huomatessani, että ihmiset narsistisesti kuvaa omaa elämää kuin julkkikset, eikä järkevää keskustelua ollut. Eniten inhosin chattia!

• ei ennen ollut

On se pian viiisi vuotta täyttävä nuhjaantuntu Sonera taskussa pyörimässä. Usein jää matkasta pois. Monet toruvat, että sinä olet kyllä ihminen jolla ei ole koskaan hekilökohtainen puhelin mukana tai en ole vastaamassa siihe.
        En oikein ymmärrä nykyaikaa kun nuoret ja vänhemmatkin kulkevat koko ajan kännykkä korvalla tai ramplaavat sitä kojettaan joka tilanteessa. Kyllä puhelin olla pitää, mutta ei sen vanki sentään tarvitse olla ja eikä tarvtise olla aina tavoitettavissa.

• yksin-

Jos itse soitin joskus jollekkin niin ei kukaan vastaa. Ei kukaan halua kuullakkaan minusta. No ei se mitään.

• kyttääjä kyylä

Nythän oli taas tämän päivän uutisissa tästä nettihörvelöstä, joka
      oli kaapannut satojen suomalaisten kotitietokoneen hallintaansa
      ja laitteen mikrofonin ja webkameran avulla alkanut seurata näiden
      elämää siellä niiden kotona.

Minä väitän, että ainakin puolella Suomalaisten kotona käytettävä
      laite, millä pääsee nettiin, on tämmöisten vastaavien nettihörhöjen
      haittaohjelmilla haltuunsa kaappaama.
      Suakin voidaan kytätä tällä tavoin koska tahansa, milloin tahansa
      laitteen ollessa toiminnassa. Myöskin kaikkea sitä, mitä sillä
      laitteella teet, mitä kirjoitat sillä ym.

Ja edelleen väitän, että vaikka peität sen laitteen webkameran
      teipillä, aina sekään ei auta kaikkien kohdalla, voit siitä huolimatta
      joutua kytätyksi em. tavalla.
      Että joo kotoa kukaan ei tule hakemaan eikä kukaan ota yhteyttä,
      mutta voidaan sua silti kytätä koko ajan sinulle tuntemattomien
      toimesta, että et sää välttämättä saa olla edes siellä kotonas
      rauhassa tämmöisiltä.

• jotain järkeä

Kyllä jokin puhelin täytyy olla , että saa soitettua edes hätänumeroon hädän sattuessa, joten turhaan sen mäsäksi hakkasit, olisit vaan ottanut kortin pois. Nyt olet puilla paljailla.

• ei enää valheita

Itse viihdyn varsin hyvin yksikseni.

Paljon on elämää tullut nähtyä ja koettua monenlaista.

Yksi asia on varmistunut näin nelikymppisenä ettei sitä tarvitse ketään kieroilemaan ja valehtelemaan enää.

Ei teatteria..ei mitään turhaa.

Keskellä mettää asuessa pienessä asuntovaunussani omalla tontilla.

Mieluummin istun nuotion ääressä ja joskus harvoin nettiin saavun katselemaan maailmanmenoa.

Tekemisissä ei tarvitse olla kuin työssä amerikkalaistapaan=ihmisarvon alentamista, mutta muuten ei enää kenenkään kanssa koskaan.

• tyytyväinen

Minulla on kyllä puhelin ja olen facbookissakin, mutta soitan itse hyvin harvoin ja minulle soitetaan hyvin harvoin. Ainoa asia miksi puhelinta pidän on se että työpaikasta voin saada jonkun puhelimen. Jos käyn ulkona jätän puhelimen kotiin, jos joku soittaa niin soittakoot.

Facebookissa olen mutten siellä pahemmin käy. Jotenkin niin typerän tuntuista joka päivä toivottaa hyvää huomenta ja yöt niinkun jotkut kavereistani näyttää tekevän. Samoin tuo tykkäämis juttu sillä sitten kilpaillaan kukan saa eniten tykkäyksiä on tietenkin suosittu ihminen. Kuka löytää eniten kavereita on myös suosittu. Ei vain oikein ole mun juttujani nuo.

On helppoa elää ettei ole riippuvainen puhelimesta, netistä eikä edes kenestäkään ihmisestä. Kukaan ei pomota eikä sano mitä ei saa tehdä. Elämä on ihanaa näin :)

• r4egrfree3wfd

Sain mielihyvää kuin luin että pistit kännykän päreiksi koska itseänikin alkoi houkuttelemaan. Kuukaudessa mulle ei soita kuin EHKÄ ainoa kaverini tai myyjät. Kännykkä toimii mulla herätyskellona, muuta en sillä tee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1230
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      561
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe