Minne viet polttimot vai vietkö?

Ahkeruus on ilomme

Energiansäästölamput ja loisteputkilamput pitäisi viedä SER-halliin tai kierrätyskeskukseen. Olenko ymmärtänyt oikein? No, kiinnostaisi tietää moniko niitä lähtee em. paikkoihin rahtaamaan?

31

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinä se

Heitän ne aina paperinkeräys lodjuun! Se on viisasta ja maailma ei tuhoudu kun jätepaperin kierrätyksestä ne toimitetaan varmaan oikeaan paikkaan...

• Petjäveen Bubi

Pane ne lamput anukseesi,niin näät tähdätä keskelle kaskkapönttöä.Nyt pöntön reunat ei ole aslkuperäisen väriset.

• Pahalta näyttää

Että semmoisia vastauksia!
      Tuo edellinenkin on pahasti aivoiltaan viottunut ja esikoululainenkin osaa kirjoittaa paremmin! Liekö sitten saanut jo sikiövaiheessa myrkkyjä jätteistä ja aivot viottuneet?

• Tietysti...

kierrätyskeskukselle. Muutaman kerran vuodessa tulee vietyä romut, akut, jäteöljyt ja turhaa tavaraakin, samalla katsoo jos itse löytäisi jotain kiinnostavaa. Ei iso homma autolla ainakaan.

• U r anus

Yhtään energialamppuu ei täst lukaalist viel löydy, mut roskapussin mukana sekajäteroskiin menee, niinku nää vanhatki lamput.

• Valopää1234567

Energialamppuja voi palauttaa marketteihin.. samoin loisteputket. Esim. Citymarket Ravattula. Hehkulamput voi laittaa kaatopaikkajäteastiaan.

• paska päätös

Hehkulmappujen kielto on typerintä mitä EU on Suomeen tuonut.

En todellakaan lähde roudaamaan niitä lamppuja mihinkään, vaan laitan kotitalousjätteeseen. Ja niitähän riittää, kun eivät kestä edes sitä minkä vanhat hehkulmaput, vaan alvariinsa saa olla vaihtamassa.

Ainoat joihin olen ollu tytyväinen, ovat ikean kynttilälamput, meillä on niitä kahdessa kattokruunussa, eikä vielä yhtään ole tarvinnu vaihtaa, vaikka ovat olleet käytössä jo vuosia. Tosin ei varmaan enää samanlaisia löydyisikään, joten kun pari palaa, niin yhtenäisyyden vuoksi kaikki menee roskiin ja uudet tilalle.

• Älä osta halvimpia

ES-lampuissa kyllä tuuristakin kiinni, mutta ledeissä kestää kaikki, ei yhtään hajonnut ja lähes kaikki onkin jo ledejä.

• Ahkeruus on...

Löytyi siis pari ympäristöstään huolehtivaa kansalaista. Sanon suoraan, jotta niin paljon risoo kaikki tämä ympäristöhysteria, että ihan piruuttaan tungen kaiken sekajätteeseen. Sinne meni elohopeakuumemittari ja kaikki patterit, loisteputkilamppu, laturit ja vanhat kännykät akkuineen.
      Sekajätteeseen olen laittanut myös leivänpaahtimen, kahvinkeittimen, jäteöljyä ja jotai vanhoja liuottimia ja ison radion. Turhat lääkkeet kippaan vessaan. Mitä väliä, samalla lailla näyttää maailma pyörivän kun ennenkin.

• U r anus

Oon samaa mieltä Ahkeruus on -heebon kans. Nimiki kertoo, et sekajäte, ni sinne vaa kaikki!

• Ahkeruus on...

Sanomalehdessä oli aikoinaan juttu vedenpuhdistuslaitoksen ahdingosta, kun väki heittää vanupuikkoja pyttyyn. Siihen joku oli kommentoinut, että esim. keiton liemen voi kaataa pyttyyn, mut vihannekset pitää erotella sekajätteeseen eikä sinne missään nimessä saa laittaa hiuksia. Mulla kun on pitkät hiukset ja niitä kun aamulla kuivaan ja kiharran, niin kyllä mä tosiaankin irronneet hiukset tiputan pyttyyn.

Pyttyyn heitän myös ne kauhean porun aiheuttaneet vassapaperirullan hylsyt, kun hajoaa heti veteen jouduttuaan. Ai niin, jätelaitosta ilahduttaakseni laiton uudenvuoden jälkeen poltettaviin jätteisiin ison nipun noitapillejä. On siellä ollu hauskaa. Tulkaa torumaan ja ruoskimaan hiukan, mä odotan.

• U r anus

Tykkään sust Ahkeruus on...!! :)

• Kivaa!

Olette iloisia veronmaksajia tai todennäköisemmin kylläkin sossun elättejä.
        Lapset ei useinkaan paljon luonnosta välitä, mutta kumma kun ei vanhemmillekaan järkeä kertynyt.

• Ahkeruus on...

No kiitos U r anus, mut vähän kyseenalainen nimimerkki...vähän muuten nauroin L&T:n yhtä roskakuskia, kun oli ripustanut autonsa ulkopuolelle ison teddykarhun ja piti nallea siinä koko talven. Aluks hellyyttävältä näyttävä otus näytti keväällä Walking Dead-nallelta, kun sisukset pursui ulos..Osaa muutkin siis ottaa ilon irti jätteistä.

Olen miettinyt, kun aikoinaan vippasin humalapäissäni pyttyyn hienot kultakorvikset, et mahtaako nekin päätyä vedenpuhdistamolle asti. Siellähän otetaan talteen tekohampaitakin. Harkitsin vakavasti, lähtiskö niiden perään kyselemään, oli aina siirtyneet sukupolvelta toiselle ne pisaranmuotoiset korvikset, mut luovuin ajatuksesta.

Meillä on korvisten lisäks siirtyny sukupolvelta toiselle pikkunen ripaus anarkiaa, et ei saa antaa maailman lytätä pientä ihmistä täysin. Ja kyseenalaistaa asioita, et ei kuljeta sitä "We don´t need no education"-liukuhihnaa nöyrinä. Ja vedenpuhdistuslaitokselta jäis paljon ihmisiä työttömiks, jos sinne kulkeutuis vain vettä. Itse asiassa ylimääräisen kaman dumppaaminen on hieno teko työllisyyttä ajatellen. Enkö osaa sujuvasti valehdella ittelleni?

• Ei voi mitään

Huoh, juuri näitten idioottien takia minäkin joudun maksamaan roskapytyn "tyhjennyksestä", vaikka siellä ei ole mitään. Omaan tuttavapiiriin ei kuulu kaltaisianne, mutta teitä siis on vielä olemassa. Sukupuuttoon kuolemistanne odotellessa...

• Ahkeruus on..

Voi ei kannata odottaa että mun tapaiset kuolee sukupuuttoon ihan heti. Kaltaiseni sivistymättömät paskiaisethan tyhmyyttään sikiää kuin kanit.

• Ei voi mitään

Niinpä, totta tuokin!

• U r anus

Tykkään hassutella, siks tollasen nimimerkin keksin. Mäkin oon nähny sen roska-auton, mis roikkuu nalle ja tosiaa aika surkee näky. Mä jaottelen roskat lehtiin ja sekajätteeseen. Ilmaston lämpenemisest on turha itkee, 4 vimeisintä talvee ollu tosi kylmii ja lumisii ja muutama vuos sitte tuli ennätys pakkaspäivist, muistaakseni melkee 90 päivää putkeen.

• mies 32v

suksi vittuhun pelle

• Ahkeruus on...

Älä ole kateellinen "mies 32 v" , mä oisin vaan onnellinen jos tapaisin tuon U r anuksen, vaikkei ihan kättelyssä sitä anusta. Mä kiltisti lajittelen paperit, metallit ja lasin, et en ole täysin paha. Tänne mun lähimetsikköön on joku tuonut telkkarinkin, semmoiseen edes mä en sortuis.

Aikoinaan Patterinhaassa asuessa joku oli tuonut taloyhtiön jättiroskikseen vessanpytyn. Mä jotenkin siitä sain herätyksen, ettei kaikkeen tartte alistua. Se pytty teki tähän pikku paskiaiseen lähtemättömän vaikutuksen ja siitä alkoi mun ekoterroristin ura.

• U r anus

Ooks Ahkeruus on... nainen ja sinkku? Olis mukava tutustuu.

• Ahkeruus on...

Mieshän mä kun pitkiä hiuksiani aamuisin kiharran ja heittelen korviksia pyttyyn. Tai no, eipä noista sukupuolta vielä tunnista. Enkä sitte muuten lähteny liihottaan sinne muslimien hautausmaalle tässä sateessa.

Ja hei nämä keskustelupalstojen kautta sovitut tapaamiset johtaa lähes aina taisteluun omistussuhteesta ja reviirikiistoihin. Olen tuossa just kysellyt tutuilta miten on käynyt, ovatko onnistuneet, kun kävi mielessä että raahaan sut meille ja annan semmosta kyytiä et onnut seuraavan viikon, mut luovuin suunnitelmista kun valistettiin millainen joukko voi saapua paikalle.

No, turrutan turhaumani parilla tummalla olusella, jotain uusia löysin Kupittaan Cittarista.

• U r anus

Hautausmaalle vaan ja jää sinne.

• U r anus

Ei mua tarvii pelätä, rauhallinen oon. Kupittaan Cittaris tulee itekki käytyy usein ja mä oon enemmän vaalean oluen ystävä. Ps. En kirjoittanu tuota klo 21:31 kirjotettuu viestii, joku muu ollu asial

• U r anus

Oon vähän yksinkertainen ressukka.

• L. Avuaari

Niin oonkin.

• Ahkeruus on......

Olipa hyvää Kopparbergin tumma Sofiero. Tiedän et yleensä naiset kittaa siideriä, mut mä suosin tummaa olutta. Ainoa asia, jossa suosin tummaa pintaa. Mitä paksumpaa sörsseliä, sen parempaa. Tuli mieleen, et esim. Guinness on vähän kuin nestemäistä tummaa limppua, saiskohan tuohon mielleyhtymään vedoten sitä nauttia töissä lounaalla..

Ja hei L. Avuaari, onko sulla vaikeuksia identifioida itseäs, vai onko sulla kaks toisistaan tietämätöntä persoonaa? Onko U r anus ja L. Avuaari yhtä ja samaa henkilöä?

• Pen Is Broken

Ollaanha me.

• Ahkeruus...

Olet siis jakautunut kolmeen persoonaan. Kaikki miehiä? Vallitseva persoona lienee U r anus ja hyvä niin.

• L. Avuaari

Ei mul oo mitään jakautunutta persoonaa, kirjoita vaan L. Avuaari-nimimerkil.

• L. Avuaari

Mistä niin päättelit?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      93
      2255
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      156
      1848
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      176
      1393
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      234
      845
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      769
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      766
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      764
    8. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      662
    9. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      633
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      591
    Aihe