Olen maksellut pois ulosottovelkaani aikas kauan, loppusuoralla ollaan, kolmen kuukauden päästä ohi. Olen maksanut velkaa ihan kiltisti alusta saakka eli mitään merkintää kyseisestä velasta en ole saanut. Nyt tuli vain mieleeni, että tuleeko minulle merkintä, koska olen maksellut velkaa näin pitkään? Jotenkin ymmärsin, että jos 18 kuukautta kahdesta vuodesta on ulosotossa niin merkintä tulee. Soitin tietty ulosottomiehelle oitis eilen ja kerroin huoleni asiasta. Tosi kurja meinaan jos merkintä tulisi, olen korkoineen kaiken sovitusti maksanut ja enää kolme erää jäljellä. Ulosottomies oli ymmärtäväinen ja sanoi, että hän pystyy ns. hylkäämään merkinnän jos sellainen tulossa olisi. Ymmärsi, että olisi inhottavaa jos merkki tulisi ja vaikuttaisi vielä vuosia elämääni, koska en ole sellaista tähän mennessä saanut ja olen typerän velkani hoitanut sovitusti. Oletteko kuulleet tällaisestä? Minulla ei ole juurikaan kokemusta näistä asioista. Kuulosti niin oudolta, että ulosottomies voisi hylätä maksuhäiriömerkinnän tulemisen. Voiko näin olla? Toivottavasti. Muuta velkaa minulla ei ole, eikä tule. Kunhan tämä menisi nyt mukavasti loppuun asti. Kertokaa jos teillä kokemusta..
Maksuhäiriömerkinnän hylkäys?
6
332
Vastaukset
- 3+20
No mitä luulet onko kokemusta, tämä laki on ollut vasta hetken voimassa. Ei ulosoton ole tarvinnut ennen mitään maksuhäiriömerkintöjä hylätä, koska he ovat itse saaneet päättää laittavatko sellaisen vai ei. Nyt kun laki "pakottaa" sen laittamaan 18kk jälkeen niin ilmeisesti heille on kuitenkin annettu omaharkinta lupa siihen. Eli kaipa se tarkoittaa sitä että se merkintä laitetaan niille henkilöille jotka eivät pysty maksamaan sinne ulosottoon ja velat vain makaavat siellä, tai sitten sellaisia henkilöitä varten jotka ovat olleet jo niin kauan siellä asiakkaana että vanhat merkinnät ovat poistuneet ja he ovat ruvenneet tekemään uutta velkaa vaikka vanhat makaava vielä ulosotossa.
- 18+6
No mutta eikö se UMP-merkintä poistu kun velat on maksettu (kuten UMS)? Joten eihän se sulla ehtisi edes montaa kuukautta olla.
- sillälailla ...
Juuri näin ! Merkintä tulee ....ja poistuu heti kun velat on maksettu pois ulosotosta
- 13+2
Aivan, se merkintä on varmasti sellainen että ulosotto poistaa sen heti kun velat on maksettu. Tämä on hyvä asia koska pitkäaikaiset ulosoton asiakkaat voivat muuten tehdä taas lisää velkaa kun merkinnät poistuvat vaikka ulosotossa voi vielä olla kymmeniä tuhansia euroja. Itselläkin on vielä 20k€ siellä ja perintätoimistojen merkinnät poistuvat ensivuonna, tämän jälkeen pääsisi taas vippien pariin, mutta ulosoton merkintä estää tämän.
- idioooootti
Heippa!
Eli merkintä poistuu heti kun velka on maksettu, jos sen hoitaa kokonaisuudessaan 18kk sisällä? Voiko näin tehdä jos ulosottoon ennättää useampi lasku, jos silti siis kaiken saa maksettua pois tämän 18kk sisällä?- hg007
Jos merkintä(t) on UMS merkintöjä niin kyllä poistuu, eikä tuossa siis ole mitään 18kk rajaa, UMS poistuu aina kun velka on maksettu. UMP merkintä puolestaan on sellainen joka tulee KUN 18kk ulosottoa päällä yhtäjaksoisesti ja sekin siis poistuu kun velka maksettu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462