Jos taloyhtiössäsi järjestetään pihatalkoita, niin osallistutko niihin vai onko vaikeaa mennä kyseiseen tilaisuuteen? Itse olen pitkään asunut tässä talossa, mutta en halua tulla liian tutuksi naapureiden kanssa. Joskus nuorempana asuin talossa, jossa naapurit olivat hyvin uteliaita ja tuppasivat liikaa kommentoimaan elämääni, jossa mielestäni ei mitään kovin ihmeellistä koskaan tapahtunut. Naapureilla ei kai ollut omaa elämää. Tervehdin puolituttuja ja sanon pari sanaa neutraaleista asioista tarvittaessa, mutta siihen se saa jäädä.
Nolottaa vähän olla tällainen lintsari, mutta en halua vastata tungetteleviin kysymyksiin ja mielestäni on vapaaehtoista osallistuuko noihin taloyhtiön kekkereihin. Olen joskus suunnitellut mukaan menemistä, mutta minua alkaa jännittää niin paljon että katson paremmaksi pysyä omissa oloissani. Onko kokemuksia osallistumisesta tai osallistumattomuudesta?
Osallistutko pihatalkoisiin jos se on mahdollista?
12
248
Vastaukset
- ruohonleikkuu tuloss
Naapurit ovat ihmisiä jotka asuvat lähistölläsi, eli he eivät ole yhtenäinen ryhmä.
Meillä joistakin naapureista tuli ystäviä, toisia taas ei tunnistaisi vaikka kävelisivät kotikadulla vastaan.
Otsikon kysymykseen; kyllä osallistuisin koska pidän haravoinnista yms. tekemisestä sekä työn jälkeisestä siististä lopputuloksesta. Talkoiden vaihtoehtona on ostopalvelu, eli asumisen kustannusten nousu.
Se että talkoissa on muitakin ihmisiä voi tarkoittaa mukavaa yhdessäoloa, tai vain sitä että työ tulee nopeammin valmiiksi. Kommentaattoreihin ei kannata hukata energiaa, aina heille voi vastata "niinpä, varmaan, enpä osaa sanoa". - näyttämöltä hävinnyt
Jäi taas menemättä. Tuli ns. esiintymiskuume ja ajattelin että en mene sinne itseäni nolaamaan. Yksinäisenä tuntee itsensä toisen luokan kansalaiseksi tapahtumissa joissa enimmäkseen perheelliset tai enemmän sosiaaliset ihmiset loistavat ja pätevät. Itseltäni puuttuu kunnianhimo ja esillä olemisen tarve. Tykkään kun kukaan ei minua huomaa.
- Keissa
Kannattaa mennä. Ihan vain uteliaisuuttaan. Ihan samanlaisia arkimuskia ne toisetkin ovat. Asun kerrostalossa ja meillä saa kyllä haravoida ja puuhastella ihan milloin vain: siistiä pihaa, kolailla lunta. Aikaisemmin osallistuin, mutta päiväällä eläkeläiset tekevät työt ja en oikein enää nykyään viitsi. Antaa nuo vanhemmat saada puuhaa ja hyötyöliikuntaa.
- ihmiset vittuun
En vitussa menisi.
- Ei kannata
Sitä parempi mitä vähemmän pystyy olemaan poissa pihatalkoista
siinä sortuu helposti itsekkin mukaan juorupuheisiin yms. Mitä näkymättömimmin taloyhtiössä voi olla sen parempi. Enkä ymmärrä pihatalkoita muutenkaan muutaman yhden pihatalkoon järjesteminen ei alenna budjettia nimeksikään. Yhtiökokouksetkin on vähän niin ja näin kannattaako mennä ? Minä olen pakolla halituksessa ollut. Mieleen on tullut ilmoittaisin etten jatka hallituksessa enkä menisi yhtiökokoukseen. - Keissa
Mutta yhteisistä asioista taloyhtiön n kokouksissa päätetään ja neuvotellaan. Tietenkin ne yhdet päättävät ja ei pienillä osakkailla ole paljon päätösvaltaa. No ainakin on tiedossa, mitä aiotaan vuoden aikana tehdä: remontteja, hakintoja ym. Tylsää, mutta pyrin menemään.
- loistenelättäjä
Voi vi**u mitä luusereita!! Sielä te koneella lojutte ja loisitte. Kyllä ne siivouskökät kuuluu ihan kaikille!!
- Antaa kasvaa
Ketään ei voi velvottaa pihaduuniin, vapaaehtoista hommaa. Jos ei kiinnosta se itseään hyviksi ihmisiksi mainostavien seura, niin se on vaan normaalia. Mene itte nimim. loistenelättäjä pihalle, älä roiku koneella. Haravoimaan siitä.
- Harava käteen
Huomenna olis pihatalkoot....menossa ollaa kyllä ihan vapaaehtoisesti, tosin jos jättää menemättä saa 50€ mätkyt taloyhtiöltä.., asukkaat revitään puolväkisinkin sieltä luolastaan pihalle kiusallisiin smaltalkkeihin :D..
- väsyttää
Osallistuin edellisiin talkoisiin ja kyllä kannatti. Sai tutustua ihmisiin ja muutenkin olla mukana taloyhtiön hoidossa. Kyllähän niistä asioista kannattaa olla kiinnostunut, koska kyse on siitä omastakin osakkeesta. Uusia kavereitakin löytyi. Pelaillaan silloin tällöin yhdessä jne. Menen kyllä tänäkin vuonna. Mukaan vaan! Ei siihen kuole :P
- fjkgkjdjhjh
Olen joskus ollut mukana. En ole vuosiin ollut, koska en halua tulla liian tutuksi naapureiden kanssa. Juuri siitä syystä, mitä joku täällä valottikin, monet alkavat silloin tuppautumaan ja revittelemään asioitasi pitkin pihaa. Monet alkavat tahallaan aiheuttamaan ongelmia tutuksi tullessaan ja puuttumaan negatiivisella tavalla elämääsi, kuten eräs nainen, johon tutustuin taloyhtiön jossakin tilaisuudessa ja johon jouduin tästä syystä ihan välit poikki laittamaan.
Mitä anonyymimpänä naapureille pysyy ja mitä vähemmän he tietävät, sitä vähemmän ongelmia he pystyvät aiheuttamaan - eivät saa otetta!
Lisäksi taloyhtiöni pihatalkoisiin osallistuu lähinnä naapuruston tanttoja, vanhuksia ja juoppoja, joiden kanssa en halua tutustua saati jutustella. Kyllä minä aina olen niihin osallistunut. Aiemmassa taloyhtiössä se oli yhteishengenluoja, kun kaikki osallistuivat pihan kunnostustöihin. Yhdessä syötiin makkaraa, saunottiin töiden päätteeksi. Vaikkei siellä sydänystäviä saanut, oli mukava jutuskella heidän kanssaan.
Muutettuani ei nykyisessä taloyhtiössä talkoita järjestetä huonon osanottomäärän takia, vaan huoltoyhtiö hoitaa pihankunnostustyöt...sääli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741943Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481240
- 59688
- 201675
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55571
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako192556- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462