Kilometrejä on ruvennut tulemaan siihen malliin, että olen ruvennut miettimään dieseliin vaihtamista. Suurempi motiivi auton vaihtamiseen on kuitenkin se, että ajosta suurin osa tapahtuu maantiellä ja moottoritiellä, ja opiskeluaikaan hankittu koppimopokategorian auto alkaa turruttamaan. Tilaa ja mukavuutta olisi mukava saada lisää, vaikka enimmäkseen yksin ajankin.
Hankintahinnan olisi syytä olla välillä 1000-3000€ ja vuosimalli jotain 1995-2000. Vähän olen katsonut tuonne Audi,volkkari,skoda,toyota. Joku Seat Toledo vaikuttaa myos kiinnostavalta. Mitkä ovat pahimpia sudenkuoppia vanhan dieselin ostamisessa? Bensakaan ei ole täysin poissuljettu, mutta dieseleitä näyttää saavan edullisesti, vähän enemmillä kilometreillä toki.
Heikko katsastustilastomenestys ei ole päällimmäinen murhe, sillä korjaan mielelläni pikku jutut itse ja tarvittaessa pärjää viikon ilman autoakin. Tärkeämpää että runko ja tekniikka on hyvässä hapessa noin yleisesti, jotta on edellytyksiä pitää auto ajokunnossa. Polttoaineenkulutus kiinnostaa sen verran, että kartanovolvot ja 80-luvun mersut lienevät poissuljettuja.
Ehdotuksia?
Halvan/vanhan diesel ostaminen
9
439
Vastaukset
- 12412414
Audi A6...se vanhempi korimalli eli C4 ja 5-sylinterisellä AEL-moottorilla.
- 2+2
En suosittele paljon ajettua toledoa 92-98, ovat yleensä uskomattoman ruosteisia. Toledon 75hv td kone on volkkarin heikoin esitys.
- 1.9 tdi
1.9 tdi kestää miljoonan huoltaa ajallaan
- laho auto?
290 mersu. Sama kone kun Sprintteris ja vie saman tai vähemmän kun korkeapaineruiskut. Ei korjauskustannuksia moottorissa mutta kori voi olla ihan laho?
- Paljon ajanut
Jos vielä mietit niin mieti vielä kerran.
Audi,volkkari,skoda,seat.
Nuo olisi tekniikan puolesta unohdettava,kyseessä jos on diesel kone.
1985 alkaen luvun mersut korimallia 124 diesel 250d eli 2.5 litran diesel farkku pakuna siis viitoskoneella ja farmarina pakettiautona lyö nuo autot mennen tullen,jos saa kohtuu kuntoisella korilla.
1985-1995 ja 124 korisia voi saada ilmastoinilla,noissa on myös peräntason säätö joka mukavoittaa ajoa.
Kulutus 5l -6 kantimilla,kilometrit ei tuota autoa siis koneen puolesta kauheasti mietitytä vaikka autossa olisi puolimiljoonaa kilometriä,jopa 700000km hyvin pidettynä on parempi kuin edellä mainitut merkit 300000km kantimilla olevat.
Kyseessä malli sarja 1985-1995 joka luultavasti paras mitä koskaan maailmassa on tehty autoa kuluttajan käyttöön.
1995 jälkeen mersu huononi niin paljon ettei se ole entisensä.
Myös tojotat on hyvin kestäviä 1980 -1990 välissä,näissä molemmissa automerkeissä ongelmana on ruosteet. - W 124
Valitse paras eli Mersu W 124 diesel, se on hyvä ajaa,kuluttaa vähän ja on hyvän näköinen.
- 9+2
Minä olen ajanut jo 10 vuotta ja 250tkm W124:lla samalla mersulla niin pienillä huoltokuluilla ettei ole tosikaan. Itse olen kaikki huollot tehnyt ja sillä säästänyt pitkän pennin. Mersua on mukava huoltaa koska huomaa että suunnittelija on järkeillyt huoltoystävällisyyttä.
Hiukan naurattaa yhden tutun uudenkarhean audin huoltokulut, isompi huolto jossa vaihdetaan öljyt ja jarrut eteen niin toista tonnia maksaa.
Omaani pitäisi vaihtaa kanssa jarrulevyt ja palat eteen. Katsoin että 60euroa menee osiin ja itse vaihdan ne puolessa tunnissa.
Moi, kuten pari Mersun omistajaa tuossa edellä kertoi, niin auton huoltaminen ja korjaaminen on tärkeä toimenpide, ja se kannattaa ottaa huomioon ostaessa auton pitempään käyttöön.
Eli ei kannata tuijottaa vain auton vuosimallia, ja pientä kulutusta, vaan kuten noissa Mersuissa, niin kokonaiskuluja, huoltoineen, ja korjauksineen.
Itse olin vuonna 2007 matka-auton tarpeessa ja parhaaksi kokonaisuudeksi osottautui Volvo 940 turbodiesel 90- luvun puolivälistä.
Nyt olen ajanut Volvollani yli 5 vuotta ja 220 000km, ja näin mukavaa ja halpaa autoa ei juuri ole toista, auto on mukava ja siinä on hyvät varusteet, ja kaikki toimii.
Aikanaan v.2007 Mersu w124 oli vaihtoehto, mutta se oli köyhemmin varusteltu, ja liian tehoton valtateille, joten se käänsi valinnan Volvoon.
Eli suosittelen Volvo 940 turbodieseliä, saat hyvän auton matka-ajoon.- kartsa711
Mulla olisi myynnissä, golf 1.9td farmari, pakettiauto, lisäpenkeillä, vm 98 ajettu 400tkm
juuri katsastettu, maalattu kokonaan, etujarrut levyt uusittu, yms
1500€ miltäs kuulostaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama917570Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1226305Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1604437Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2353061Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta902628Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh351925- 1291551
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971524Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo32795Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21782