Onko kokemuksia kyseisistä kekkereistä, myönteisiä tai kielteisiä tai siltä väliltä? Itse en ole vaihtelevien työaikojen ja oman epäsosiaalisuuteni takia näihin ennättänyt. Menneisyydessä on kauhukokemuksia kyttäävistä naapureista ja olen halunnut pitää matalaa profiilia naapureiden kanssa. Tervehdin tarvittaessa ja pari sanaakin voin vaihtaa neutraaleista puheenaiheista, mutta siihen se jää. Kiinnostaa tietää, kuinka aktiivisesti osallistuvia toiset ovat, vapaaehtoistahan tuo osallistuminen lienee? Paheksutaanko niitä jotka loistavat poissaolollaan?
Osallistutko pihatalkoisiin?
4
174
Vastaukset
- mäkin vähän epäsos..
Hei. Hauska toi sun pohdinta;) Jokainen vetää itse sen rajansa mitä haluaa kertoa itsestään jne. Mun kokemus on vaan hyvä,yhdessä puuhaaminen pihalla parantaa kummasti yhteishenkeä. Oli mukana tai ei,niin niitä "kyttääjiä" riittää jokaiseen taloon! Mene seuraavalla kerralla mukaan niillä omilla ehdoilla ja katso oliko kivaa vai ahdistavaa. Kivaa kesää sulle ja muille lukijoille:)
- naaapurin setänen
Pihatalkoisiin osallistuminen on toki vapaaehtoista. Eniten näitä järjestäneenäkin, joskin omistusasuntojen puolella, ärsyttää ne jotka tulevat taktisesti viime tingassa mukaan ja sitten tulevat paistelemaan makkaraa, juomaan virvokkeet ja muut herkut joita talkooväelle on ostettu. Nykyään kun ihmisillä ei tunnu riittävän aikaa yhteisten asioiden yhteisölliseen hoitamiseen, on hienoa jos edes pihatalkoisiin vaivaudutaan.
- Lapsuuden leikit
Pihatalkoot vuokra- ja asumisoikeustaloissa ovat huolto- ja omistajayhtiöiden tahdonmukainen yhteisötapahtuma. Tarkoitus on teettää huoltoyhtiöiden laiminlyömät tehtävät asukkaille.
Huoltoyhtiöt odottavat ja vedättävät talven tuhojen korjaamista ja roskien keräämistä siihen asti kunnes neuvokkaat sosiaalista vuorovaikutusta kaipaavat kerrostalokyttääjät päättävät järjestää lapsuudessaan väliin jääneet myymälä- / kirppis- / ravintolaleikit / ja "siivoustalkoot "omalla pihalla".
Nämä yhteisölliset tapahtumat ovat lähinnä mielenterveystoimistoijen ja seurakuntien asiakkailleen järjestämiä kuntoutustapahtumia.
On edesvastuutonta järjestää makkaranpaistamista ja kaljanjuontia vuokralaisille. Talkoot saattavat aiheuttaa perheriitoja talkoisiin osallistumisesta, ja talkoiden aikana ja sen jälkeen nautittavasta mielihyvästä.
Pihatalkoot ovat narsistien ja juoruista kiinnostuneiden kevättapahtuma !! - en osallistu
Omistusasunnossa se on luonnollista mutta asossa en osallistunut, vuokrat ovat sika korkeat niin saavat itse teettää huoltoyhtiöllä hommat,jos haluan naapureihin tutustua pyydän grillaamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh821985Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1131708- 1801296
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472